Bidden (2)

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Bidden (2)

Bericht door Peter79 »

Dit is een vervolg op het eerdere topic van Piebe over bidden met als vraag: wat is je mening over bidden.

Er stonden nog diverse reacties waarop ik graag had willen reageren. Daarom open ik dit topic.
Anja schreef:
Peter79 schreef:Ik denk dat bidden onlosmakelijk met christen-zijn verbonden is. Ook al zijn er perioden en situaties dat een mens niet kan bidden.

Bidden geeft een nauwe verbondenheid aan met God door Jezus Christus. Het gaat er ten diepste om dat je zijn stem hoort en je leven aan Hem toevertrouwt. Beiden vergt een actie en discipline van de mens. Luisteren kan alleen als je zelf stil wordt en als je iets in zijn handen hebt gelegd, kan je het niet terugnemen. Je moet er op vertrouwen dat het bij Hem goed is. De vorm van gebed is minder belangrijk.
Mee eens. Voor mij persoonlijk geldt wel dat de katholieke gebeden, die soms met enige smalende ondertoon formuliergebeden worden genoemd, een diepere dimensie hebben dan ik in mijn stoutste dromen kon hebben verwacht. Vaak is Zijn Liefde zo hevig, dat ik de rest van de rozenkrans die ik dan aan het bidden ben, alleen nog maar achter elkaar door danken kan. Zijn uitgestorte liefde is zomaar niet te ontvangen. Dat moet Hij doseren, is althans mijn ervaring.
Woorden die door anderen zijn gebruikt, kunnen inderdaad een diepere dimensie hebben. Denk ook aan de Psalmen die (vaak) gebeden zijn. Bij vorm denk ik eerder aan het bidden met gevouwen handen (Germaans) of met de handen opgeheven (wereld van de Bijbel). Ik heb ook wel eens gedacht aan een vaste plek om te bidden of een gebedsmatje, om het gebed meer in te kaderen. De vormen zijn dienend, ondergeschikt aan de functie.
Ook staat voor mij als een paal boven water dat Maria wel degelijk medeverlosseres, middelares en voorspreekster is. Ik ervaar de gebeden aan Maria als een onvoorstelbaar grote genade. Het respect, de eerbied en de liefde voor en van Maria, geneest bovendien de in mijn ogen al te extreem paternalistische geesteshouding in het christendom in zijn algemeenheid en het protestantisme in het bijzonder en in mijn ogen behoeft dat genezing.
Ik ben me er op een gegeven moment ook bewust van geworden dat mijn godsbeeld erg overeenkwam met dat van mijn aardse vader en andere mannelijke gezagsfiguren uit mijn jeugd. Daarna is het gaan kantelen. Voor een protestante vriendin/kennis die ik uit het oog verloren ben, was Maria ook belangrijk, het vulde voor haar iets op, op gelijke wijze als jij beschrijft.

Is de paternalistische geesteshouding in het christendom gelijk aan het masculinisme? Binnen het christendom zijn allerlei vernieuwingsbewegingen die vinden dat de man gefeminiseerd is, bijvoorbeeld de Vierde Musketier. De man moet weer op zijn strepen staan. Via Ruard Ganzevoort kwam ik op het boek Men & Masculinity - from power to love van Roy McCloughry. Het christendom is nog steeds in de ontkenningsfase wat betreft man-vrouw rollen. We moeten onze eigenwaarde niet meer baseren op status en andere onzin, maar radicaal in de liefde wandelen. Dat is echte bevrijding.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bidden (2)

Bericht door Piebe Paulusma »

Wat betreft de kwestie of Maria mede verlosser is, laat Paulus daar weinig misverstand over bestaan.

'Want er is één God, er is ook één Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus,' (1 Tim. 2:5)

'En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één.' (Gal. 3:20)

Maria is dus geen mede middelaar, dat staat vast!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Bidden (2)

Bericht door Vertrokken user 5 »

Piebe Paulusma schreef: 11 jan 2019, 17:09 Wat betreft de kwestie of Maria mede verlosser is, laat Paulus daar weinig misverstand over bestaan.

'Want er is één God, er is ook één Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus,' (1 Tim. 2:5)

'En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één.' (Gal. 3:20)

Maria is dus geen mede middelaar, dat staat vast!
Voor mij staat inmiddels wel vast dat Maria wel degelijk mede middelares is. Geen mens komt in mijn optiek bij God zonder de Moeder en het vrouwelijke innig lief te hebben. Zij is met Jezus en wie Zijn Koninkrijk binnen wil gaan zal De Vrouwe naar mijn ervaring net zo lief moeten hebben als De Man. Dus ik ben bij het Rooms Katholicisme, ondanks geschilpunten, het meest Thuis. Via Maria naar Jezus, deel ik dus met Bodar, ofschoon ik Jezus eerder kende dan dat ik Maria kende. Rechtsstreeks naar Jezus kan, doch de Vader legt een mens aan de voeten van de Zoon. De Zoon legt naar mijn ervaring die mens eveneens aan de voeten van Zijn Moeder. En dat is geen straf maar gezegende heerlijkheid.

https://m.youtube.com/watch?v=bEvE6O5OXEc
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Bidden (2)

Bericht door peda »

Vroeger bad ik wel, maar het betekende eigenlijk niets voor mij. Een ritueel. Vele jaren geleden ben ik gestopt, omdat ik geen enkel gevoel van geestelijk contact met Wie/Wat dan ook ervoer. Een antwoord bleef dus ook uit. Volgens eric-jan word je bij geen contact niet aangeraakt door God. God bepaalt volgens hem aan wie op aarde Hij toegang tot Zich verleent. De mens kan zelf het contact niet ""afdwingen"'. Het zij zo. Er wordt in de gehele wereld tot zo veel verschillende Entiteiten gebeden. JHWH, God, Jezus, Maria, Allah. Ook de Hindoe, de Boeddhist de Tao-volger etc verzinken in gebed, zij het dat hun gebedsaandacht weer anders gericht is. Of aan de andere kant de ( vermeende ) Ontvanger tekent voor een bepaalde GeloofsIdentiteit, wie kent werkelijk het antwoord ?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bidden (2)

Bericht door callista »

ik zie Maria niet anders dan de Moedergodin
Die in de plaats gekomen is van Artemis
Toen de prachtige tempel van Artemis wegviel, voelde de bevolking van Efeze een groot gemis.
Zou Maria haar plaats kunnen overnemen?
Efeze stad van de moedergodin

Efeze was de stad van de moedergodin Artemis. Al meer dan 2.000 jaar werd deze godin daar vereerd.

De verering van Artemis werd afgeschaft bij de komst van het christendom in Efeze.

Toch bleef onder het volk een groot heimwee bestaan naar de verdwenen moedergodin. Sommigen dachten: zou Maria niet haar taak kunnen overnemen? Het trof me dat de roomskatholieke schrijver J.Holzner ruim een eeuw geleden meende dat het christendom Artemis via Maria heeft gekerstend. Er zou een verband zijn tussen de verering van de Klein-Aziatische moedergodin Cybele van de Frygiërs en Artemis aan de ene kant en Maria aan de andere kant. De mythe van de godenmoeder Artemis (en Cybele) raken aan het grote moedermysterie, dat in het bezit is van de gehele mensheid. En toen in de kerk de vraag opkwam of men Maria ‘moeder Gods’ (theotokos) kon noemen, zou niet de plaats Nicea, maar Efeze een voor de hand liggende plaats van samenkomst zijn, omdat juist daar 2000 jaar lang Artemis als een moedergodin is aanbeden.
Weer een voorbeeld van de kerstening


http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen ... Maria/981/
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bidden (2)

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 11 jan 2019, 17:49 Vroeger bad ik wel, maar het betekende eigenlijk niets voor mij. Een ritueel. Vele jaren geleden ben ik gestopt, omdat ik geen enkel gevoel van geestelijk contact met Wie/Wat dan ook ervoer. Een antwoord bleef dus ook uit. Volgens eric-jan word je bij geen contact niet aangeraakt door God. God bepaalt volgens hem aan wie op aarde Hij toegang tot Zich verleent. De mens kan zelf het contact niet ""afdwingen"'. Het zij zo. Er wordt in de gehele wereld tot zo veel verschillende Entiteiten gebeden. JHWH, God, Jezus, Maria, Allah. Ook de Hindoe, de Boeddhist de Tao-volger etc verzinken in gebed, zij het dat hun gebedsaandacht weer anders gericht is. Of aan de andere kant de ( vermeende ) Ontvanger tekent voor een bepaalde GeloofsIdentiteit, wie kent werkelijk het antwoord ?
M'n moeder zei altijd: geloof is zoiets als je in het donker aankleden en je afvragen welke kant nu precies de voorkant van je onderbroek is. Zodra je het licht van de rede laat branden, weet je het.
Only dead fish go with the flow
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Bidden (2)

Bericht door Vertrokken user 5 »

Piebe Paulusma schreef: 11 jan 2019, 17:09 Wat betreft de kwestie of Maria mede verlosser is, laat Paulus daar weinig misverstand over bestaan.
Paulus vergiste zich wel vaker. Paulus was een echte felle jood voordat ie de transcendente Christus ontmoette. Dat religieus joodse was niet zomaar ineens helemaal weg en klinkt nog door in zijn woorden in de bijbel.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 11 jan 2019, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bidden (2)

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 11 jan 2019, 17:50 ik zie Maria niet anders dan de Moedergodin
Die in de plaats gekomen is van Artemis
Toen de prachtige tempel van Artemis wegviel, voelde de bevolking van Efeze een groot gemis.
Zou Maria haar plaats kunnen overnemen?
Efeze stad van de moedergodin

Efeze was de stad van de moedergodin Artemis. Al meer dan 2.000 jaar werd deze godin daar vereerd.

De verering van Artemis werd afgeschaft bij de komst van het christendom in Efeze.

Toch bleef onder het volk een groot heimwee bestaan naar de verdwenen moedergodin. Sommigen dachten: zou Maria niet haar taak kunnen overnemen? Het trof me dat de roomskatholieke schrijver J.Holzner ruim een eeuw geleden meende dat het christendom Artemis via Maria heeft gekerstend. Er zou een verband zijn tussen de verering van de Klein-Aziatische moedergodin Cybele van de Frygiërs en Artemis aan de ene kant en Maria aan de andere kant. De mythe van de godenmoeder Artemis (en Cybele) raken aan het grote moedermysterie, dat in het bezit is van de gehele mensheid. En toen in de kerk de vraag opkwam of men Maria ‘moeder Gods’ (theotokos) kon noemen, zou niet de plaats Nicea, maar Efeze een voor de hand liggende plaats van samenkomst zijn, omdat juist daar 2000 jaar lang Artemis als een moedergodin is aanbeden.
Weer een voorbeeld van de kerstening

http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen ... Maria/981/
Maria is het moeder-achetype geprojecteerd in de wereld, het resultaat van een stukje hersenwerkzaamheid. Zij staat gelijk met bijvoorbeeld de zee. Er is de scheppende moeder: Maria, Isis, Demeter. Maar ook de vernietigende moeder: Hekate, Circe, Kali. En de wijze moeder: Sophia, Athena.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Bidden (2)

Bericht door peda »

Zolderworm schreef: 11 jan 2019, 17:52
peda schreef: 11 jan 2019, 17:49 Vroeger bad ik wel, maar het betekende eigenlijk niets voor mij. Een ritueel. Vele jaren geleden ben ik gestopt, omdat ik geen enkel gevoel van geestelijk contact met Wie/Wat dan ook ervoer. Een antwoord bleef dus ook uit. Volgens eric-jan word je bij geen contact niet aangeraakt door God. God bepaalt volgens hem aan wie op aarde Hij toegang tot Zich verleent. De mens kan zelf het contact niet ""afdwingen"'. Het zij zo. Er wordt in de gehele wereld tot zo veel verschillende Entiteiten gebeden. JHWH, God, Jezus, Maria, Allah. Ook de Hindoe, de Boeddhist de Tao-volger etc verzinken in gebed, zij het dat hun gebedsaandacht weer anders gericht is. Of aan de andere kant de ( vermeende ) Ontvanger tekent voor een bepaalde GeloofsIdentiteit, wie kent werkelijk het antwoord ?
M'n moeder zei altijd: geloof is zoiets als je in het donker aankleden en je afvragen welke kant nu precies de voorkant van je onderbroek is. Zodra je het licht van de rede laat branden, weet je het.
Als je geen gulp hebt ( goedkope onderbroekuitvoering :lol: :) :) ) blijft het natuurlijk gissen. Jij weet met het psychisch-monisme ook hoe het in elkaar zit en hebt jouw gulp gevonden. Ik trek gulploos door het leven. Helaas.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bidden (2)

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 11 jan 2019, 17:57
Zolderworm schreef: 11 jan 2019, 17:52
peda schreef: 11 jan 2019, 17:49 Vroeger bad ik wel, maar het betekende eigenlijk niets voor mij. Een ritueel. Vele jaren geleden ben ik gestopt, omdat ik geen enkel gevoel van geestelijk contact met Wie/Wat dan ook ervoer. Een antwoord bleef dus ook uit. Volgens eric-jan word je bij geen contact niet aangeraakt door God. God bepaalt volgens hem aan wie op aarde Hij toegang tot Zich verleent. De mens kan zelf het contact niet ""afdwingen"'. Het zij zo. Er wordt in de gehele wereld tot zo veel verschillende Entiteiten gebeden. JHWH, God, Jezus, Maria, Allah. Ook de Hindoe, de Boeddhist de Tao-volger etc verzinken in gebed, zij het dat hun gebedsaandacht weer anders gericht is. Of aan de andere kant de ( vermeende ) Ontvanger tekent voor een bepaalde GeloofsIdentiteit, wie kent werkelijk het antwoord ?
M'n moeder zei altijd: geloof is zoiets als je in het donker aankleden en je afvragen welke kant nu precies de voorkant van je onderbroek is. Zodra je het licht van de rede laat branden, weet je het.
Als je geen gulp hebt ( goedkope onderbroekuitvoering :lol: :) :) ) blijft het natuurlijk gissen. Jij weet met het psychisch-monisme ook hoe het in elkaar zit en hebt jouw gulp gevonden. Ik trek gulploos door het leven. Helaas.
Vandaar dat je onderbroek soms zo ongemakkelijk zit.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Bidden (2)

Bericht door peda »

Zolderworm schreef: 11 jan 2019, 18:00
peda schreef: 11 jan 2019, 17:57
Zolderworm schreef: 11 jan 2019, 17:52
peda schreef: 11 jan 2019, 17:49 Vroeger bad ik wel, maar het betekende eigenlijk niets voor mij. Een ritueel. Vele jaren geleden ben ik gestopt, omdat ik geen enkel gevoel van geestelijk contact met Wie/Wat dan ook ervoer. Een antwoord bleef dus ook uit. Volgens eric-jan word je bij geen contact niet aangeraakt door God. God bepaalt volgens hem aan wie op aarde Hij toegang tot Zich verleent. De mens kan zelf het contact niet ""afdwingen"'. Het zij zo. Er wordt in de gehele wereld tot zo veel verschillende Entiteiten gebeden. JHWH, God, Jezus, Maria, Allah. Ook de Hindoe, de Boeddhist de Tao-volger etc verzinken in gebed, zij het dat hun gebedsaandacht weer anders gericht is. Of aan de andere kant de ( vermeende ) Ontvanger tekent voor een bepaalde GeloofsIdentiteit, wie kent werkelijk het antwoord ?
M'n moeder zei altijd: geloof is zoiets als je in het donker aankleden en je afvragen welke kant nu precies de voorkant van je onderbroek is. Zodra je het licht van de rede laat branden, weet je het.
Als je geen gulp hebt ( goedkope onderbroekuitvoering :lol: :) :) ) blijft het natuurlijk gissen. Jij weet met het psychisch-monisme ook hoe het in elkaar zit en hebt jouw gulp gevonden. Ik trek gulploos door het leven. Helaas.
Vandaar dat je onderbroek soms zo ongemakkelijk zit.
Na een zekere gewenningsperiode, kies je voor geen andere. Je moet dan wel ( vermeende ) zekerheden inruilen voor verrassingen en daar ga ik wel voor.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bidden (2)

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 11 jan 2019, 17:50 ik zie Maria niet anders dan de Moedergodin
Die in de plaats gekomen is van Artemis
Toen de prachtige tempel van Artemis wegviel, voelde de bevolking van Efeze een groot gemis.
Zou Maria haar plaats kunnen overnemen?
Efeze stad van de moedergodin

Efeze was de stad van de moedergodin Artemis. Al meer dan 2.000 jaar werd deze godin daar vereerd.

De verering van Artemis werd afgeschaft bij de komst van het christendom in Efeze.

Toch bleef onder het volk een groot heimwee bestaan naar de verdwenen moedergodin. Sommigen dachten: zou Maria niet haar taak kunnen overnemen? Het trof me dat de roomskatholieke schrijver J.Holzner ruim een eeuw geleden meende dat het christendom Artemis via Maria heeft gekerstend. Er zou een verband zijn tussen de verering van de Klein-Aziatische moedergodin Cybele van de Frygiërs en Artemis aan de ene kant en Maria aan de andere kant. De mythe van de godenmoeder Artemis (en Cybele) raken aan het grote moedermysterie, dat in het bezit is van de gehele mensheid. En toen in de kerk de vraag opkwam of men Maria ‘moeder Gods’ (theotokos) kon noemen, zou niet de plaats Nicea, maar Efeze een voor de hand liggende plaats van samenkomst zijn, omdat juist daar 2000 jaar lang Artemis als een moedergodin is aanbeden.
Weer een voorbeeld van de kerstening


http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen ... Maria/981/
Ik zie de overeenkomsten tussen Maria en Artemis ook zeker, maar beide godinnen verpersoonlijken veelmeer de diepe wens die bij de mens aanwezig is om een moeder als God te hebben. Dat is niet typisch christelijk maar typisch menselijk in mijn optiek. Ook lang niet alle christenen onderschrijven dat Maria een godin is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bidden (2)

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 11 jan 2019, 17:56
Piebe Paulusma schreef: 11 jan 2019, 17:09 Wat betreft de kwestie of Maria mede verlosser is, laat Paulus daar weinig misverstand over bestaan.
Paulus vergiste zich wel vaker. Paulus was een echte felle jood voordat ie de transcendente Christus ontmoette. Dat religieus joodse was niet zomaar ineens helemaal weg en klinkt nog door in zijn woorden in de bijbel.
Anja vergist zich wel vaker zal je bedoelen, moederskindje.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Bidden (2)

Bericht door Vertrokken user 5 »

Piebe Paulusma schreef: 11 jan 2019, 18:15 Anja vergist zich wel vaker zal je bedoelen, moederskindje.
Dit bericht mag van mij genomineerd worden voor de Gouden Piemel Award van Coby en Tin.

Over tot de orde van de dag maar weer.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Bidden (2)

Bericht door Vertrokken user 5 »

Zolderworm schreef: 11 jan 2019, 17:56
callista schreef: 11 jan 2019, 17:50 ik zie Maria niet anders dan de Moedergodin
Die in de plaats gekomen is van Artemis
Toen de prachtige tempel van Artemis wegviel, voelde de bevolking van Efeze een groot gemis.
Zou Maria haar plaats kunnen overnemen?
Efeze stad van de moedergodin

Efeze was de stad van de moedergodin Artemis. Al meer dan 2.000 jaar werd deze godin daar vereerd.

De verering van Artemis werd afgeschaft bij de komst van het christendom in Efeze.

Toch bleef onder het volk een groot heimwee bestaan naar de verdwenen moedergodin. Sommigen dachten: zou Maria niet haar taak kunnen overnemen? Het trof me dat de roomskatholieke schrijver J.Holzner ruim een eeuw geleden meende dat het christendom Artemis via Maria heeft gekerstend. Er zou een verband zijn tussen de verering van de Klein-Aziatische moedergodin Cybele van de Frygiërs en Artemis aan de ene kant en Maria aan de andere kant. De mythe van de godenmoeder Artemis (en Cybele) raken aan het grote moedermysterie, dat in het bezit is van de gehele mensheid. En toen in de kerk de vraag opkwam of men Maria ‘moeder Gods’ (theotokos) kon noemen, zou niet de plaats Nicea, maar Efeze een voor de hand liggende plaats van samenkomst zijn, omdat juist daar 2000 jaar lang Artemis als een moedergodin is aanbeden.
Weer een voorbeeld van de kerstening

http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen ... Maria/981/
Maria is het moeder-achetype geprojecteerd in de wereld, het resultaat van een stukje hersenwerkzaamheid. Zij staat gelijk met bijvoorbeeld de zee. Er is de scheppende moeder: Maria, Isis, Demeter. Maar ook de vernietigende moeder: Hekate, Circe, Kali. En de wijze moeder: Sophia, Athena.
Mooie dieptsychologische samenvatting :flower1: .

Persoonlijk geloof ik bovendien dat Maria ten hemel opgenomen is met haar lichaam en al, net als Christus. De apostelen waren daarbij. Zij reisden gewoon per lucht zonder vliegtuig, net zoals de meesters van het verre oosten in het gelijknamige boek van Baird T. Spalding. Of het bilocatie is geweest van de apostelen of dematerialisatie en rematerialisatie is mij niet bekend. Ik denk het laatste, maar het eerste is ook mogelijk. Wellicht vind ik er nog eens iets over in de apocriefen.

http://www.heiligen.net/heiligen/08/15/ ... dhemel.php
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 11 jan 2019, 19:28, 4 keer totaal gewijzigd.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Bidden (2)

Bericht door coby »

Anja schreef: 11 jan 2019, 18:16
Piebe Paulusma schreef: 11 jan 2019, 18:15 Anja vergist zich wel vaker zal je bedoelen, moederskindje.
Dit bericht mag van mij genomineerd worden voor de Gouden Piemel Award van Coby en Tin.

Over tot de orde van de dag maar weer.
:lol: