Nashville verklaring

Discussie over de rol van christenen en christendom in de samenleving.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Biker2
Berichten: 116
Lid geworden op: 10 dec 2017, 12:27
Man/Vrouw: M
Locatie: Klein Karoo, ZA

Re: Nashville verklaring

Bericht door Biker2 »

Messenger schreef: 13 jan 2019, 16:29
callista schreef: 13 jan 2019, 16:24
Piebe Paulusma schreef: 13 jan 2019, 16:23 Volgens sommigen kan God niet door een wit laken kijken. :idea:
Precies
De mens is een seksueel wezen...
En God heeft daar geen enkel probleem mee. Die heeft de mens seksueel gemaakt.
inclusief de uitgang, die geen ingang is :-)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nashville verklaring

Bericht door Piebe Paulusma »

Biker2 schreef: 13 jan 2019, 18:19
Messenger schreef: 13 jan 2019, 16:29
callista schreef: 13 jan 2019, 16:24
Piebe Paulusma schreef: 13 jan 2019, 16:23 Volgens sommigen kan God niet door een wit laken kijken. :idea:
Precies
De mens is een seksueel wezen...
En God heeft daar geen enkel probleem mee. Die heeft de mens seksueel gemaakt.
inclusief de uitgang, die geen ingang is :-)
Niets wat de mens ingaat kan hem onrein maken. :idea:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Messenger »

Biker2 schreef: 13 jan 2019, 18:19
Messenger schreef: 13 jan 2019, 16:29
callista schreef: 13 jan 2019, 16:24
Piebe Paulusma schreef: 13 jan 2019, 16:23 Volgens sommigen kan God niet door een wit laken kijken. :idea:
Precies
De mens is een seksueel wezen...
En God heeft daar geen enkel probleem mee. Die heeft de mens seksueel gemaakt.
inclusief de uitgang, die geen ingang is :-)
Het is zowel een uitgang als een ingang, als je het over een anus hebt.

Zo heb je misschien nooit gehoord over een endoscopie en prostaatonderzoek?

Je zou heteroseksuelen de kost moeten geven die anale seks bedrijven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Nashville verklaring

Bericht door Vertrokken user 5 »

De vrouwelijke schede is ook geen gokhal en het mannelijk lid geen joystick. Dus als homosexuelen niet aan avondmaal en eucharistie mogen, laat dan iedereen maar gewoon thuisblijven, want voorbehoedmiddelen, anale en orale seks, is ook allemaal niet dienend aan de bedoeling van de voorplanting en dus ook "zonde" (het vermeende doel missend). :D
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Nashville verklaring

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 13 jan 2019, 20:15 De vrouwelijke schede is ook geen gokhal en het mannelijk lid geen joystick. Dus als homosexuelen niet aan avondmaal en eucharistie mogen, laat dan iedereen maar gewoon thuisblijven, want voorbehoedmiddelen, anale en orale seks, is ook allemaal niet dienend aan de bedoeling van de voorplanting en dus ook "zonde" (het vermeende doel missend). :D
Inderdaad, liever orale seks dan een maaltijd. 's ochtends of 's avonds om het even. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Nashville verklaring

Bericht door Yolanda_dB »

callista schreef: Je kletst als een kip zonder kop...die cijfers zijn er wel, maar misschien wil je ze liever niet zien.....

Lees eens wat meer de kranten en het nieuws ipv je Bijbel..

Homojongeren doen tot vijf maal vaker een zelfmoordpoging dan heterojongeren.

https://www.coc.nl/geloof-cultuur/drama ... mojongeren
Ik zou nu op dezelfde manier over deze onderzoeken kunnen praten als jullie over de Nashville verklaring.
Van alles verdraaien en zo.
Maar dat ga ik niet doen. Daarvoor zijn 382 bladzijden mij ook te veel.

Deze onderzoeken kende ik niet.
Dank voor de link.
I stand corrected.

Trouwens:
Dan ligt op dat gebied niet alleen een taak voor de overheid, maar ook voor christelijke kerken.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Nashville verklaring

Bericht door Yolanda_dB »

callista schreef: Ja...daarom zijn mijn vragen ook gerechtvaardigd...maar jij ontwijkt en verdraait deze aan de lopende band
Je ontkent steeds wat je zelf continu beweert... :roll:
En dan kom je met gemeenplaatsen...
Prima.
Jij vindt dat ik verdraai, ik vind dat jij verdraait.
Klaar.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Nashville verklaring

Bericht door Yolanda_dB »

Peter79 schreef:Duidelijk verhaal Yolanda,
Fijn, dan ben je één van de weinigen die dat vindt.
Menigeen vindt dat ik loop te draaien, schijnheilig ben, lieg, en wat al niet meer.
Terwijl de essentie van wat ik zeg is: er wordt vanalles over de Nashville verklaring gezegd dat niet waar is.
En onderbouwing komt niet verder dan: okee het staat er niet, maar het wordt wel bedoeld.
Peter79 schreef:Ik ben het niet met je eens wat betreft welke norm je uit de Bijbel afleidt, maar als Christus ons zelfs vraagt om vijanden lief te hebben, kan dat ook met allerlei andere gedragingen.

Ik vraag me alleen af of je deze scheiding tussen persoon en gedrag kan doorvoeren voor mensen waar dat gedrag zozeer verweven is met de (seksuele) identiteit. Het vergt in elk geval heel veel fijngevoeligheid.
Dat van die fijngevoeligheid spreekt voor zich.
Maar dat lijkt mij een vrij elementair element van pastoraat.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Nashville verklaring

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:Voldoen aan een basisbehoefte is geen "gedrag". Jij eet 's avonds. Is dat gedrag? Dan stel ik voor dat jij vanaf nu niet meer eet.
Ik hoop dat je niet denkt dat ik serieus op dit soort onzin inga.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Mart »

Piebe Paulusma schreef: 13 jan 2019, 18:22 Niets wat de mens ingaat kan hem onrein maken. :idea:
:lol:
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Nashville verklaring

Bericht door Vertrokken user 5 »

Yolanda_dB schreef: 13 jan 2019, 20:54
Anja schreef:Voldoen aan een basisbehoefte is geen "gedrag". Jij eet 's avonds. Is dat gedrag? Dan stel ik voor dat jij vanaf nu niet meer eet.
Ik hoop dat je niet denkt dat ik serieus op dit soort onzin inga.
Dan begrijp je dus ook waarom de kerken werkelijk leegliepen en leeglopen en de maatschappij het manifest afkeurt. Alleen gaat de samenleving noodgedwongen wel op dat soort onzin in, want die wordt geconfronteerd met dwaze volksvertegenwoordigers, die dit soort onzin wel normaal vinden als het om homosexuele mensen gaat.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Nashville verklaring

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:Dan begrijp je dus ook waarom de kerken werkelijk leegliepen en leeglopen en de maatschappij het manifest afkeurt. Alleen gaat de samenleving noodgedwongen wel op dat soort onzin in, want die wordt geconfronteerd met dwaze volksvertegenwoordigers, die dit soort onzin wel normaal vinden als het om homosexuele mensen gaat.
Ik begrijp niet hoe jij denkt dat ik zou kunnen begrijpen hoe jouw onzin ook maar iets verklaart.
En ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 volksvertegenwoordiger is die jouw onzin normaal zou vinden.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Mart »

Yolanda_dB schreef: 13 jan 2019, 20:50Dat van die fijngevoeligheid spreekt voor zich.
Yolanda, ik heb het gevoel dat je denkt dat indien men homofielen okay vindt zolang deze homofielen maar geen seks bedrijven, er geen sprake kan zijn van een kwalijk gedachtegoed. Maar juist de scheiding van de homoseksuele persoon van het essentiële gegeven dat hem/haar tot homoseksueel maakt, is kwalijk. Het ontzeggen van het recht te mogen genieten van seksualiteit, is beestachtig wreed. Bovendien onthult de Nashville-verklaring een inherente arrogantie waarbij aan een eigen maatschappelijk verouderde overtuiging prioriteit wordt gegeven boven het daadwerkelijke recht op geluk van een heus medemens.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Nashville verklaring

Bericht door Yolanda_dB »

Mart schreef:Yolanda, ik heb het gevoel dat je denkt dat ...
Dan klopt jouw gevoel niet, want dat denk ik niet.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Mart »

Yolanda_dB schreef: 14 jan 2019, 00:38 Dan klopt jouw gevoel niet, want dat denk ik niet.
Wordt seks door homoseksuelen niet helder afkeurd door de Nashville-verklaring?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Nashville verklaring

Bericht door Tin »

Biker2 schreef: 13 jan 2019, 18:19 inclusief de uitgang, die geen ingang is :-)
Hey, Biker.
Vanmiddag dacht ik: commentaar van Biker ontbreekt nog in deze discussie. En zag dat je ergens in november voor het laatst had ingelogd.
Maar zie: een enkel uurtje later ben je hier.
Alleen: je reactie heeft nog wat weinig inhoud...
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 14 jan 2019, 00:42
Yolanda_dB schreef: 14 jan 2019, 00:38 Dan klopt jouw gevoel niet, want dat denk ik niet.
Wordt seks door homoseksuelen niet helder afkeurd door de Nashville-verklaring?
Volgens mij is dat zeer duidelijk.
Ik heb geen idee op welke golflengte Yolanda zit, als ik haar probeer te volgen hoor ik alleen maar ruis.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door peda »

Mart schreef: 14 jan 2019, 00:42
Yolanda_dB schreef: 14 jan 2019, 00:38 Dan klopt jouw gevoel niet, want dat denk ik niet.
Wordt seks door homoseksuelen niet helder afkeurd door de Nashville-verklaring?
Homo praxis wordt in de verklaring helder afgekeurd, daar komt geen enkele verdraaiing bij kijken.
De homoseksuele-onreinheid zoals ik eerder uit de verklaring heb geciteerd, versta ik als homo-praksis.
Laatst gewijzigd door peda op 14 jan 2019, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nashville verklaring

Bericht door callista »

Ja..Yolanda noemt het "gedrag" :roll: zoals we meerdere malen hebben kunnen lezen
Zo wordt het woord "seks" omzeild.

Bovendien is het absurd
Je vraag aan een heteroseksueel toch ook niet of deze praktiserend is?
Dat woord alleen al...
Seven
Berichten: 336
Lid geworden op: 13 okt 2017, 11:24
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Seven »

Messenger schreef: 14 jan 2019, 09:06
Mart schreef: 14 jan 2019, 00:42
Yolanda_dB schreef: 14 jan 2019, 00:38 Dan klopt jouw gevoel niet, want dat denk ik niet.
Wordt seks door homoseksuelen niet helder afkeurd door de Nashville-verklaring?
Volgens mij is dat zeer duidelijk.
Ik heb geen idee op welke golflengte Yolanda zit, als ik haar probeer te volgen hoor ik alleen maar ruis.
Ja maar dat staat natuurlijk toch gewoon in de Bijbel? Een man die met een man slaapt zoals met een vrouw pleegt in de ogen van God een gruwel. Mannen die de natuurlijke omgang met vrouwen hebben verlaten plegen schandelijke dingen met mannen. Veel duidelijker kan God niet zijn natuurlijk.
Nergens in de Bijbel wordt homoseksueel gedrag goedgekeurd hoor. Het wordt wel afgekeurd.

En als christen accepteer je dat of je accepteert het niet> Dat geldt voor elke christen dus ook voor homoseksuele christenen Maar wat roepen ze dan? God houdt van ieder mens dus ook van mij. Ja dat is inderdaad waar maar geeft God daarmee een vrijbrief om te zondigen. Nee.
De overspelige vrouw had verlangens om vreemd te gaan en die werd ook vergeven maar Christus heeft haar nergens een vrijbrief gegeven. Integendeel zelfs. Ga heen en zondig niet meer zei Jezus.
Overspel plegen wordt tegenwoordig ook als normaal opgevat. Wat maakt het nog uit dat je ergens een snabbeltje hebt lopen?

Als Christus nu eens een homoseksuele man was tegen gekomen dan had die het zelfde gezegd.Dan had die hoogstwaarschijnlijk gezegd:"Ga heen maar slaap niet meer met andere mannen.

Ik vind het een verdraaiing van wat de Bijbel zegt. Zo zeggen ze bv omdat God liefde is accepteert hij ook mij ondanks ik homoseksueel ben. Daarmee gaan ze eigenlijk op de troon van God zitten en denken ze te kunnen vertellen wat het juiste moraal is. Ze spannen God voor het karretje voor hun eigen gevoelens.Terwijl de mens God moet eren en niet God de mens.

Adam en Eva werden weggestuurd bij God omdat ze deden zondigen. Dat is sowieso al de reden dat we in een zondige wereld leven. Maar op de een of andere reden denken we tegenwoordig dat God je nu ineens accepteert als je zondigt. Maar wat denken we zelf. Als zondigen de reden was waarom Adam en Eva weggestuurd werden, dat je dan nu tot God kan komen als je zondigt?

1 Johannes 5:3 Want dit is de liefde tot God, dat wij Zijn geboden in acht nemen; en Zijn geboden zijn geen zware last.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nashville verklaring

Bericht door callista »

Ja..als het in de Bijbel staat---die door mensen is geschreven---- zg als zouden het de letterlijke woorden van God zijn :roll: -----is het natuurlijk allemaal waar.
Gemakkelijk om je daarachter te verschuilen...."ik zeg het niet; het is niet mijn mening of feit"---maar God zegt het...
Door die Nashville verklaring worden homoseksuelen en transgenders behandeld zoals vroeger de melaatsen werden buitengesloten....
Schandelijk.
Seven
Berichten: 336
Lid geworden op: 13 okt 2017, 11:24
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Seven »

callista schreef: 14 jan 2019, 10:50 Ja..als het in de Bijbel staat---die door mensen is geschreven---- zg als zouden het de letterlijke woorden van God zijn :roll: -----is het natuurlijk allemaal waar.
Gemakkelijk om je daarachter te verschuilen...."ik zeg het niet; het is niet mijn mening of feit"---maar God zegt het...
Door die Nashville verklaring worden homoseksuelen en transgenders behandeld zoals vroeger de melaatsen werden buitengesloten....
Schandelijk.
Ja dat zegt God ja. En als christen zijnde geloof je toch gewoon in het Woord van God? Anders moet je niet gaan beweren dat je een christen bent. Je accepteert het of je accepteert het niet. Maar ga niet van God verlangen dat hij je accepteert als je zijn Woord niet accepteert.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nashville verklaring

Bericht door callista »

Seven schreef: 14 jan 2019, 10:54
callista schreef: 14 jan 2019, 10:50 Ja..als het in de Bijbel staat---die door mensen is geschreven---- zg als zouden het de letterlijke woorden van God zijn :roll: -----is het natuurlijk allemaal waar.
Gemakkelijk om je daarachter te verschuilen...."ik zeg het niet; het is niet mijn mening of feit"---maar God zegt het...
Door die Nashville verklaring worden homoseksuelen en transgenders behandeld zoals vroeger de melaatsen werden buitengesloten....
Schandelijk.
Ja dat zegt God ja. En als christen zijnde geloof je toch gewoon in het Woord van God? Anders moet je niet gaan beweren dat je een christen bent. Je accepteert het of je accepteert het niet. Maar ga niet van God verlangen dat hij je accepteert als je zijn Woord niet accepteert.
Oh.. en al die christelijke kerken die de regenboogvlag uithangen en waar ook homoseksuele dominee's preken zijn geen christenen dan volgens jou?
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Inktvlam »

Mij ontgaat ook het nut van die Nashville-verklaring.
Toch is homoseksualiteit nooit echt geaccepteerd in de samenleving. Het wordt alleen maar getolereerd, maar niet volledig geaccepteerd. Een politieagent uitschelden voor homo is strafbaar. Dus blijkbaar wordt het toch als een belediging gezien.
https://www.nu.nl/algemeen/1370505/agen ... fbaar.html
Mijn vraag is: had je als kind op willen groeien in een gezin waar de ouders een lesbisch stel zijn of twee homo's? Ik moet er niet aan denken.
Youp van 't Hek scheldt sommige homo's uit voor pisnicht. Dat onderstreept weer dat er toch niet echt acceptatie is.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/26/du ... l-a1589986
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Seven
Berichten: 336
Lid geworden op: 13 okt 2017, 11:24
Man/Vrouw: M

Re: Nashville verklaring

Bericht door Seven »

callista schreef: 14 jan 2019, 10:56
Seven schreef: 14 jan 2019, 10:54
callista schreef: 14 jan 2019, 10:50 Ja..als het in de Bijbel staat---die door mensen is geschreven---- zg als zouden het de letterlijke woorden van God zijn :roll: -----is het natuurlijk allemaal waar.
Gemakkelijk om je daarachter te verschuilen...."ik zeg het niet; het is niet mijn mening of feit"---maar God zegt het...
Door die Nashville verklaring worden homoseksuelen en transgenders behandeld zoals vroeger de melaatsen werden buitengesloten....
Schandelijk.
Ja dat zegt God ja. En als christen zijnde geloof je toch gewoon in het Woord van God? Anders moet je niet gaan beweren dat je een christen bent. Je accepteert het of je accepteert het niet. Maar ga niet van God verlangen dat hij je accepteert als je zijn Woord niet accepteert.
Oh.. en al die christelijke kerken die de regenboogvlag uithangen en waar ook homoseksuele dominee's preken zijn geen christenen dan volgens jou?
Nee dat zijn de wolven die onder ons komen en waar Jezus nadrukkelijk voor gewaarschuwd heeft dat die zouden komen. Die kerken die dat doen die moeten dat natuurlijk zelf weten. Maar die kerken maken compromissen met het aardse denken. Ze zoeken niet meer het hemelse zoals Christus ons had verteld dat je daar na moest zoeken. Die mensen zoeken de zaligheid niet meer bij God maar bij aards denken. Die wandelen niet naar de Geest maar naar het vlees. Dat terwijl God heeft gezegd dat de Geest sterk is maar het vlees zwak.