Lafbekken

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Lafbekken

Bericht door doemdenker »

coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

doemdenker schreef: 29 jan 2019, 00:02 wat een lafbekken van die school

https://nos.nl/artikel/2269546-school-g ... greep.html
Knettergek. Een buschauffeur die kinderen naar school moest brengen, nam zelf ontslag, omdat ie het zat werd continu uitgescholden te worden en niets mocht doen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door callista »

Ja..die tere kinderzieltjes mogen alles zeggen en doen....zelfs mensen tot het uiterste drijven.... :x
En worden er zelfs voor beloond...
De jeugd heeft de toekomst.. :geek:
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door Vertrokken user 5 »

Ik zag het gisteren bij RTL Late Night. Ja, er is van alles mis in het onderwijs. Maar met zó"n onderwijsassistent kun je beter helemaal geen onderwijsassistent hebben, want die kerel is nog kinderachtiger dan de jongen die op zijn knopje drukte en die duidelijk heel goed wist dat hij hem gemakkelijk op de kast kon krijgen en hoe. Die vent loopt nog achter die jongen aan ook. Het lijkt er meer op dat de jongen die stoel pakte uit zelfverdediging. Die man zit gewoon hartstikke fout en is imho niet geschikt voor het vak.

Het onderwijssysteem is in mijn optiek in en in verrot en het zal met het nieuwe beleid (docenten die zowel in het v.o. als in het b.o. kunnen worden ingezet) alleen nog maar erger worden. Ik verspil er geen aandacht meer aan. De maatschappij krijgt wat de maatschappij heedt gewild. Wie niet horen wil, moet voelen. Oubollige uitspraak maar wel een ware.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

https://m.youtube.com/watch?v=XfRmJ_wqlms
Hij pakt 'm alleen maar in zijn nekvel. Nou nou tut tut wat erg zeg. Zo leerde m'n vader me fietsen.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door Vertrokken user 5 »

Die man doet hele domme dingen en is helemaal niet geschikt voor zijn werk. Hij is bovendien medialustig, een sensatiezoeker. Er is van alles mis in het onderwijs, daar niet van, maar zo iemand is niet geschikt voor het onderwijs. Niet als onderwijsassistent, en imho zelfs niet als conciërge. Hij is emotioneel veel te onderontwikkeld voor het vak en beschikt niet over de juiste professionele vaardigheden. Bovendien is hij zelf pas echt laf, zoals hij gisteren de docent afviel in de uitzending van Late Night. Als ik die docent was geweest, liet ik zowel de assistent als de leerling aan het eind van de dag bij mij terugkomen om dit netjes recht te zetten en uit te praten, en liet ik ze beiden het lokaal verlaten en liet ik ze zich beiden melden bij de afdelingsleider. In onze tijd was dat een conrector. Ook die docent is niet geschikt voor zijn vak. Wat een zooitje in zijn klas. Maar dit is bijna normaal tegenwoordig. Doch met zó'n onderwijsassistent heb je er gewoon een moeilijke leerling bij.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 29 jan 2019, 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

Oh hij is 30 jaar bij de politie geweest. Lol dat kun je wel zien.
Laatst gewijzigd door coby op 29 jan 2019, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door Vertrokken user 5 »

coby schreef: 29 jan 2019, 20:21 Oh hij is 30 jaar bij de politie geweest. Lol dat kun je wel zien.
Ja, maar zeker als parkeerwachter of kantoorklerk dan ;) , en daar is hij ook weg (gegaan of gemoeten). Ik denk niet dat hij agent was, want dan word je geen onderwijsassistent. Om agent te worden heb je minimaal havo nodig en dan de politieschool en voor onderwijsassistent is vmbo plus een korte beroepsopleiding al genoeg. Hij blaakt bepaald niet van intelligentie 8-) .
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door Vertrokken user 5 »

Die jongen heeft misschien (ik gis ernaar, aangezien ik met dit soort situaties van vroeger wel bekend ben) gezegd "je moeder is een hoer". De juiste reactie aan het adres van de leerling door de docent zou m.i. moeten zijn, "meneer, pakt u uw biezen maar, meldt u zich bij meneer of mevrouw Hoofd, en u dient zich aan het eind van uw schooldag ook weer bij mij te melden." Als de onderwijsassistent niet zo dom had gehandeld, was hiermee de kous af. Maar die onderwijsassistent reageert net zoals dat soort jongens. Zou de jongen dan weigeren of niet komen aan het eind van de dag, dan zou ik hem de toegang tot de les weigeren, en het geval zelf rapporteren bij meneer of mevrouw Hoofd.

Maar goed, er is in het onderwijs veel meer aan de hand. Het is een grote ondermijnde bende. En dat is het in toenemende mate al een jaartje of vijftien,twintig.

Toen ik dat filmpje zag, zag het er voor mij zo uit dat de jongen dit gepland heeft. Samen met de filmers. Want die knul loopt dat lokaal in en gaat dat roepen tegen die assistent. De leerlingen hebben dus allang in de gaten dat ze die gast zo op de kast hebben. Die hebben denk ik gedacht, " gaan we lekker filmen en op facebook zetten" of zo. Het onderwijs is in mijn optiek zo ziek als een hond. Mobieltjes op school en in de klas, zouden ze moeten verbieden. Wifi zouden ze ook helemaal moeten weren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

Anja schreef: 29 jan 2019, 21:11 Die jongen heeft misschien (ik gis ernaar, aangezien ik met dit soort situaties van vroeger wel bekend ben) gezegd "je moeder is een hoer". De juiste reactie aan het adres van de leerling door de docent zou m.i. moeten zijn, "meneer, pakt u uw biezen maar, meldt u zich bij meneer of mevrouw Hoofd, en u dient zich aan het eind van uw schooldag ook weer bij mij te melden." Als de onderwijsassistent niet zo dom had gehandeld, was hiermee de kous af. Maar die onderwijsassistent reageert net zoals dat soort jongens. Zou de jongen dan weigeren of niet komen aan het eind van de dag, dan zou ik hem de toegang tot de les weigeren, en het geval zelf rapporteren bij meneer of mevrouw Hoofd.
Het was daar een groot gekkenhuis. Er wordt totaal niet ingegrepen. Al dat opgeschoten tuig. Allemaal schorsen zou ik zeggen. Dat zou je vroeger toch niet leffen op school.

Ik vind het wel goed van die vent.
https://www.rtllatenight.nl/video/uitze ... evering-11
Die leraren hebben geen zin om die gasten op te voeden. De ouders ook niet. Dan doet oom agent het maar op zijn manier.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Lafbekken

Bericht door Zolderworm »

Ik heb sterk de indruk dat deze man niet goed in staat is om orde te houden. Dat zie je aan de manier waarop de jongens in het eerste begin achter hem aan lopen te gniffelen. Hij weet ook niet de juiste dingen te zeggen. Nou ja, ik zou het ook niet kunnen, hoor. Maar hij heeft wel gelijk. Vroeger werden wij ook wel eens bij ons nekvel gepakt. Daar werd een leerkracht echt niet om ontslagen.
We hebben ook ooit een onderwijzer gehad die een kind door de deur trapte. Dat was weliswaar zo'n dunne panelendeur. Maar toch. Dat was wel een beetje te gek. Maar ja, als je eenmaal een woede-aanval hebt... En het rijk betaalt de nieuwe deur...
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

Zolderworm schreef: 30 jan 2019, 14:04 Ik heb sterk de indruk dat deze man niet goed in staat is om orde te houden. Dat zie je aan de manier waarop de jongens in het eerste begin achter hem aan lopen te gniffelen. Hij weet ook niet de juiste dingen te zeggen. Nou ja, ik zou het ook niet kunnen, hoor. Maar hij heeft wel gelijk. Vroeger werden wij ook wel eens bij ons nekvel gepakt. Daar werd een leerkracht echt niet om ontslagen.
We hebben ook ooit een onderwijzer gehad die een kind door de deur trapte. Dat was weliswaar zo'n dunne panelendeur. Maar toch. Dat was wel een beetje te gek. Maar ja, als je eenmaal een woede-aanval hebt... En het rijk betaalt de nieuwe deur...
:lol: Vroegah was alles anders.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Lafbekken

Bericht door Zolderworm »

coby schreef: 30 jan 2019, 14:09
Zolderworm schreef: 30 jan 2019, 14:04 Ik heb sterk de indruk dat deze man niet goed in staat is om orde te houden. Dat zie je aan de manier waarop de jongens in het eerste begin achter hem aan lopen te gniffelen. Hij weet ook niet de juiste dingen te zeggen. Nou ja, ik zou het ook niet kunnen, hoor. Maar hij heeft wel gelijk. Vroeger werden wij ook wel eens bij ons nekvel gepakt. Daar werd een leerkracht echt niet om ontslagen.
We hebben ook ooit een onderwijzer gehad die een kind door de deur trapte. Dat was weliswaar zo'n dunne panelendeur. Maar toch. Dat was wel een beetje te gek. Maar ja, als je eenmaal een woede-aanval hebt... En het rijk betaalt de nieuwe deur...
:lol: Vroegah was alles anders.
Doet me eraan denken dat er op de Mulo ook een gevecht was tussen een leraar en een leerling. Toen ging die leerling met z'n elleboog door de wand. Daar zat toen een heel gat in. Die leraar was er ook gewoon de volgende dag weer. De leerling mocht even niet meer op school komen. Goeie oude tijd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door callista »

Tja...op de lagere school in de derde klas sloeg de meester met een aanwijsstok op de handen van een meisje .
Ze gilde het uit...
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

callista schreef: 30 jan 2019, 14:34 Tja...op de lagere school in de derde klas sloeg de meester met een aanwijsstok op de handen van een meisje .
Ze gilde het uit...
Moet ze maar recht zitten.
Wat erg. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. We hadden 1 kliertje in de klas op de lagere school. Als die juf er gek van werd, zei z'n vader: nou dan geef je hem maar gewoon een pak slaag. Doen we thuis ook. Zielig. Het was een aardig jochie. Die juffrouw was ook vreselijk. Laat dat kind toch. Nooit was er eens wat goed. Zei een jochie met het 'wat hebben jullie dit weekend gedaan?' dat ie in het weekend pijltjes door de ramen had geschoten. Oh wat leuk. Nou, zegt hij, ik smijt gewoon bakstenen door de ruiten. Ik was verliefd op 'm. Hij was zo stoer. Tegen mij was ie altijd heel aardig.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Lafbekken

Bericht door Zolderworm »

coby schreef: 30 jan 2019, 14:46
callista schreef: 30 jan 2019, 14:34 Tja...op de lagere school in de derde klas sloeg de meester met een aanwijsstok op de handen van een meisje .
Ze gilde het uit...
Moet ze maar recht zitten.
Wat erg. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. We hadden 1 kliertje in de klas op de lagere school. Als die juf er gek van werd, zei z'n vader: nou dan geef je hem maar gewoon een pak slaag. Doen we thuis ook. Zielig. Het was een aardig jochie. Die juffrouw was ook vreselijk. Laat dat kind toch. Nooit was er eens wat goed. Zei een jochie met het 'wat hebben jullie dit weekend gedaan?' dat ie in het weekend pijltjes door de ramen had geschoten. Oh wat leuk. Nou, zegt hij, ik smijt gewoon bakstenen door de ruiten. Ik was verliefd op 'm. Hij was zo stoer. Tegen mij was ie altijd heel aardig.
Bakstenen door de ruiten? Wat een heerlijk joch.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

Zolderworm schreef: 30 jan 2019, 14:57
coby schreef: 30 jan 2019, 14:46
callista schreef: 30 jan 2019, 14:34 Tja...op de lagere school in de derde klas sloeg de meester met een aanwijsstok op de handen van een meisje .
Ze gilde het uit...
Moet ze maar recht zitten.
Wat erg. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. We hadden 1 kliertje in de klas op de lagere school. Als die juf er gek van werd, zei z'n vader: nou dan geef je hem maar gewoon een pak slaag. Doen we thuis ook. Zielig. Het was een aardig jochie. Die juffrouw was ook vreselijk. Laat dat kind toch. Nooit was er eens wat goed. Zei een jochie met het 'wat hebben jullie dit weekend gedaan?' dat ie in het weekend pijltjes door de ramen had geschoten. Oh wat leuk. Nou, zegt hij, ik smijt gewoon bakstenen door de ruiten. Ik was verliefd op 'm. Hij was zo stoer. Tegen mij was ie altijd heel aardig.
Bakstenen door de ruiten? Wat een heerlijk joch.
:lol:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door callista »

coby schreef: 30 jan 2019, 14:46
callista schreef: 30 jan 2019, 14:34 Tja...op de lagere school in de derde klas sloeg de meester met een aanwijsstok op de handen van een meisje .
Ze gilde het uit...
Moet ze maar recht zitten.
Wat erg. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. We hadden 1 kliertje in de klas op de lagere school. Als die juf er gek van werd, zei z'n vader: nou dan geef je hem maar gewoon een pak slaag. Doen we thuis ook. Zielig. Het was een aardig jochie. Die juffrouw was ook vreselijk. Laat dat kind toch. Nooit was er eens wat goed. Zei een jochie met het 'wat hebben jullie dit weekend gedaan?' dat ie in het weekend pijltjes door de ramen had geschoten. Oh wat leuk. Nou, zegt hij, ik smijt gewoon bakstenen door de ruiten. Ik was verliefd op 'm. Hij was zo stoer. Tegen mij was ie altijd heel aardig.
Vroeger ging het er wel anders aan toe....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige kinderen niet kan uitstaan.....maar de oorzaak ligt dan eigenlijk bij de ouders...die er verwende krengen van hebben gemaakt.
Waarschijnlijk deels uit tijdgebrek en uit een zich misschien schuldig voelen dat ze er niet genoeg aandacht aan besteden;.....ze komen allebei vaak doodmoe thuis........dan resulteert dat nog eens in tot op het bot verwennen en ze overal hun zin in geven.
Lust je dit eten niet?
Nou, wat wil je dan? etc.....ppppfff...
Nou...ik ken zulks helemaal niet van toen mijn kinderen klein waren...
En waren ze braaf?....ja, maar gelukkig ook ondeugend en dwars bij tijd en wijle.........godzijdank...dat lijkt mij gezond...ze ontwikkelen zich

Toen ik parttime werkte als drogist stond er weleens zo'n jengel aan de toonbank, die er steeds tussenkwam als ik met zijn moeder in gesprek was over de keuze van medicijnen en met zijn tengels overal aanzat, zonder dat die moeder ingreep... etc....en dan deed ik net of ik hem niet hoorde en negeerde ik hem'
Toen stak hij zijn tong tegen mij uit en vervolgens deed ik hetzelfde...
Janken...mamamama...ze steekt haar tong tegen mij uit.
Ja...zei ik, dat klopt.......en jij begon...lekker puh :clown:

Ja...en dan werd zo'n moeder vaak nog boos...maar niet op haar kind...
Ik ben best modern...maar regels en structuur vind ik heel belangrijk.....
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Lafbekken

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 30 jan 2019, 18:41
coby schreef: 30 jan 2019, 14:46
callista schreef: 30 jan 2019, 14:34 Tja...op de lagere school in de derde klas sloeg de meester met een aanwijsstok op de handen van een meisje .
Ze gilde het uit...
Moet ze maar recht zitten.
Wat erg. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. We hadden 1 kliertje in de klas op de lagere school. Als die juf er gek van werd, zei z'n vader: nou dan geef je hem maar gewoon een pak slaag. Doen we thuis ook. Zielig. Het was een aardig jochie. Die juffrouw was ook vreselijk. Laat dat kind toch. Nooit was er eens wat goed. Zei een jochie met het 'wat hebben jullie dit weekend gedaan?' dat ie in het weekend pijltjes door de ramen had geschoten. Oh wat leuk. Nou, zegt hij, ik smijt gewoon bakstenen door de ruiten. Ik was verliefd op 'm. Hij was zo stoer. Tegen mij was ie altijd heel aardig.
Vroeger ging het er wel anders aan toe....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige kinderen niet kan uitstaan.....maar de oorzaak ligt dan eigenlijk bij de ouders...die er verwende krengen van hebben gemaakt.
Waarschijnlijk deels uit tijdgebrek en uit een zich misschien schuldig voelen dat ze er niet genoeg aandacht aan besteden;.....ze komen allebei vaak doodmoe thuis........dan resulteert dat nog eens in tot op het bot verwennen en ze overal hun zin in geven.
Lust je dit eten niet?
Nou, wat wil je dan? etc.....ppppfff...
Nou...ik ken zulks helemaal niet van toen mijn kinderen klein waren...
En waren ze braaf?....ja, maar gelukkig ook ondeugend en dwars bij tijd en wijle.........godzijdank...dat lijkt mij gezond...ze ontwikkelen zich

Toen ik parttime werkte als drogist stond er weleens zo'n jengel aan de toonbank, die er steeds tussenkwam als ik met zijn moeder in gesprek was over de keuze van medicijnen en met zijn tengels overal aanzat, zonder dat die moeder ingreep... etc....en dan deed ik net of ik hem niet hoorde en negeerde ik hem'
Toen stak hij zijn tong tegen mij uit en vervolgens deed ik hetzelfde...
Janken...mamamama...ze steekt haar tong tegen mij uit.
Ja...zei ik, dat klopt.......en jij begon...lekker puh :clown:

Ja...en dan werd zo'n moeder vaak nog boos...maar niet op haar kind...
Ik ben best modern...maar regels en structuur vind ik heel belangrijk.....
Het ligt niet altijd aan de ouders. Het kan ook een kwestie van aanleg zijn. Mijn zus heeft twee zonen. De oudste was vanaf het begin heel anders dan de jongste. De oudste was erg druk en best wel lastig. En soms ook wel eens echt vervelend. Zoals dingen die andere kinderen hadden gemaakt stukmaken en zo.
Op school zeiden ze de eerste dag: zo'n kind hebben we nog nooit meegemaakt. Hij begon ermee van bank tot bank te springen. En in een winkel trof je hem altijd aan in de etalage. Lekker klieren.
De jongste daarentegen was helemaal niet zo. Die was aardig en rustig en kon zichzelf heel goed vermaken.
De oudste is nu gewoon, maar toch een beetje een ruige beer. En ook niet echt slim.
De jongste is heel creatief en heeft altijd leuke dingen en leuke verhalen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door callista »

Dat ben ik helemaal met je eens Zolder...de eigen aanleg zegt ook heel veel.

Mijn kinderen waren ook heel verschillend en beiden hadden ze eigenlijk een andere "aanpak" nodig.....best moeilijk
Mijn zoon was heel gevoelig en wat meisjesachtig---zodat sommige jongens hem daar mee pestten; hee, mooie jongen etc...-- en mijn dochter kon zich beter handhaven en ook heel erg goed leren...afgestudeerd aan de Uni
Terwijl mijn zoon daarentegen weer heel technisch was..
Dus beiden andere kwaliteiten ....even waardevol...

Wat ik tegenwoordig merk is dat bijna elk kind een label opgeplakt krijgt...
Een paar weken geleden was daar in de nacht nog een gesprek over op radio NPO 1 door de een of andere arts...ik weet niet meer wie...dat daar toch steeds wat op teruggekomen wordt....en ook het gehalte aan medicijnen wat teruggedrongen wordt.....zeker gezien de bijwerkingen
Het schijnt dat er geen lastige kinderen of vervelende kinderen meer mogen zijn, want....."ik kan er niets aan doen is dan nogal eens het antwoord van zo'n kind, want ik heb ADD, ADHD, PDD-NOS"" etc....

Ik heb het al eens verteld ...een nichtje van mij van 11 jaar heeft een IQ van ca. 145 en ze was altijd erg moeilijk te handhaven....ja...wat wil je...zo werkt dat...logisch....heeft ook een paar klassen overgslagen
Nu is ze heel erg opgeknapt en een echte schat...ja. veel te wijs; maar ik vind het fantastisch; ze kan overal over mee praten...
Gelukkig zijn haar ouders goed met haar omgegaan...terwijl ze nu gescheiden zijn, maar ook dat snapt ze en legt uit dat het beter is zo..en iedereen nu eigenlijk gelukkig is etc....
Eerst aan de Ritalin....maar uiteindelijk is ze daarmee gestopt....
Mijn man had Asperger....dat heb ik zelf uitgevonden, want hij weigerde alles op dat gebied....nou....gemakkelijk was dat zeker niet altijd in de omgang...niet voor hem zelf, maar ook niet voor de partner.
Ach...zeg ik altijd maar: Einstein had ook Asperger...

Ik heb 5 kleinkinderen en ze zijn allemaal verschillend....dat vind ik juist het mooie..
Sommige eigenschappen of karakter eigenschappen hoeven van mij niet onderdrukt te worden...dan worden het allemaal dezelfde personen..afgevlakt
Het heeft vaak ook tijd nodig die ontwikkeling in de persoonlijkheid...bij de een meer dan bij de ander, maar toch..

Maar eigenlijk doelde ik meer op het aanleren van bepaalde basisregels, zoals omgangsvormen, beleefdheid; tafelmanieren; je kamer opruimen en geen rotzooi overal maar neergooien etc...zulke zaken dus....die gelden algemeen voor elk kind
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door callista »

Lafbekken...pesten etc.
Ik vind mijzelf helemaal niet super intelligent --integendeel--- maar ik herinner me nog toen ik in de eerste klas van de basisschool zat waren klas 1 en 3 tijdelijk bijeen, vanwege ziekte van een onderwijzeres.

Toen kreeg klas 3 vaak een vraag; een rekensom bv. of iets anders en daar wisten ze geen antwoord op...is een aantal keren gebeurd.
Dan was het: Callista geef jij het antwoord maar....nota bene in klas 1 zat ik :|
Tja...dat gaf ik dan braaf ---dus die leerling in klas 3 werd zo ook nog eens voor schut gezet :x ---- en later werd ik gepest door een paar medeleerlingen.....sommigen wachtten mij op na schooltijd en zo begonnen ze te treiteren...
Ach..is allemaal weer goed gekomen....
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Lafbekken

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 30 jan 2019, 19:05 Dat ben ik helemaal met je eens Zolder...de eigen aanleg zegt ook heel veel.

Mijn kinderen waren ook heel verschillend en beiden hadden ze eigenlijk een andere "aanpak" nodig.....best moeilijk
Mijn zoon was heel gevoelig en wat meisjesachtig---zodat sommige jongens hem daar mee pestten; hee, mooie jongen etc...-- en mijn dochter kon zich beter handhaven en ook heel erg goed leren...afgestudeerd aan de Uni
Terwijl mijn zoon daarentegen weer heel technisch was..
Dus beiden andere kwaliteiten ....even waardevol...

Wat ik tegenwoordig merk is dat bijna elk kind een label opgeplakt krijgt...
Een paar weken geleden was daar in de nacht nog een gesprek over op radio NPO 1 door de een of andere arts...ik weet niet meer wie...dat daar toch steeds wat op teruggekomen wordt....en ook het gehalte aan medicijnen wat teruggedrongen wordt.....zeker gezien de bijwerkingen
Het schijnt dat er geen lastige kinderen of vervelende kinderen meer mogen zijn, want....."ik kan er niets aan doen is dan nogal eens het antwoord van zo'n kind, want ik heb ADD, ADHD, PDD-NOS"" etc....

Ik heb het al eens verteld ...een nichtje van mij van 11 jaar heeft een IQ van ca. 145 en ze was altijd erg moeilijk te handhaven....ja...wat wil je...zo werkt dat...logisch....heeft ook een paar klassen overgslagen
Nu is ze heel erg opgeknapt en een echte schat...ja. veel te wijs; maar ik vind het fantastisch; ze kan overal over mee praten...
Gelukkig zijn haar ouders goed met haar omgegaan...terwijl ze nu gescheiden zijn, maar ook dat snapt ze en legt uit dat het beter is zo..en iedereen nu eigenlijk gelukkig is etc....
Eerst aan de Ritalin....maar uiteindelijk is ze daarmee gestopt....
Mijn man had Asperger....dat heb ik zelf uitgevonden, want hij weigerde alles op dat gebied....nou....gemakkelijk was dat zeker niet altijd in de omgang...niet voor hem zelf, maar ook niet voor de partner.
Ach...zeg ik altijd maar: Einstein had ook Asperger...

Ik heb 5 kleinkinderen en ze zijn allemaal verschillend....dat vind ik juist het mooie..
Sommige eigenschappen of karakter eigenschappen hoeven van mij niet onderdrukt te worden...dan worden het allemaal dezelfde personen..afgevlakt
Het heeft vaak ook tijd nodig die ontwikkeling in de persoonlijkheid...bij de een meer dan bij de ander, maar toch..

Maar eigenlijk doelde ik meer op het aanleren van bepaalde basisregels, zoals omgangsvormen, beleefdheid; tafelmanieren; je kamer opruimen en geen rotzooi overal maar neergooien etc...zulke zaken dus....die gelden algemeen voor elk kind
Ik heb weinig ervaring met kinderen, want mijn vrouw en ik hebben ze nooit gewild. En ik zou ze nog steeds niet willen.
Maar een overmatig druk kind als mijn neefje was, zou tegenwoordig zeker iets gekregen hebben om te slikken. Maar het is gewoon onzin, want het kind was nu eenmaal zo. Nu hij volwassen is, blijkt niet iets van een stoornis. Dus waarom zou dat als kind wel zo zijn geweest?
Maar ik ken iemand met Asperger. Hij is nog steeds iemand die moeilijk sociale contacten kan opdoen. Maar dat is vooral gebrek aan zelfvertrouwen. En hij kan niet afwijken van z'n principes.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Lafbekken

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 30 jan 2019, 19:36 Lafbekken...pesten etc.
Ik vind mijzelf helemaal niet super intelligent --integendeel--- maar ik herinner me nog toen ik in de eerste klas van de basisschool zat waren klas 1 en 3 tijdelijk bijeen, vanwege ziekte van een onderwijzeres.

Toen kreeg klas 3 vaak een vraag; een rekensom bv. of iets anders en daar wisten ze geen antwoord op...is een aantal keren gebeurd.
Dan was het: Callista geef jij het antwoord maar....nota bene in klas 1 zat ik :|
Tja...dat gaf ik dan braaf ---dus die leerling in klas 3 werd zo ook nog eens voor schut gezet :x ---- en later werd ik gepest door een paar medeleerlingen.....sommigen wachtten mij op na schooltijd en zo begonnen ze te treiteren...
Ach..is allemaal weer goed gekomen....
Ik vind jou echt intelligent. Ik was een hoogbegaafd kind, maar ben toch op school mislukt. Dat hoor je wel vaker.
Ik vond het op school ook nooit echt fijn. Ik had niet zo het gevoel dat ik in de groep paste. En ik was op een bepaald moment ook nogal teruggetrokken.
Maar niet echt geïsoleerd. Ik had altijd wel één goede vriend.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 30 jan 2019, 20:02
callista schreef: 30 jan 2019, 19:05 Dat ben ik helemaal met je eens Zolder...de eigen aanleg zegt ook heel veel.

Mijn kinderen waren ook heel verschillend en beiden hadden ze eigenlijk een andere "aanpak" nodig.....best moeilijk
Mijn zoon was heel gevoelig en wat meisjesachtig---zodat sommige jongens hem daar mee pestten; hee, mooie jongen etc...-- en mijn dochter kon zich beter handhaven en ook heel erg goed leren...afgestudeerd aan de Uni
Terwijl mijn zoon daarentegen weer heel technisch was..
Dus beiden andere kwaliteiten ....even waardevol...

Wat ik tegenwoordig merk is dat bijna elk kind een label opgeplakt krijgt...
Een paar weken geleden was daar in de nacht nog een gesprek over op radio NPO 1 door de een of andere arts...ik weet niet meer wie...dat daar toch steeds wat op teruggekomen wordt....en ook het gehalte aan medicijnen wat teruggedrongen wordt.....zeker gezien de bijwerkingen
Het schijnt dat er geen lastige kinderen of vervelende kinderen meer mogen zijn, want....."ik kan er niets aan doen is dan nogal eens het antwoord van zo'n kind, want ik heb ADD, ADHD, PDD-NOS"" etc....

Ik heb het al eens verteld ...een nichtje van mij van 11 jaar heeft een IQ van ca. 145 en ze was altijd erg moeilijk te handhaven....ja...wat wil je...zo werkt dat...logisch....heeft ook een paar klassen overgslagen
Nu is ze heel erg opgeknapt en een echte schat...ja. veel te wijs; maar ik vind het fantastisch; ze kan overal over mee praten...
Gelukkig zijn haar ouders goed met haar omgegaan...terwijl ze nu gescheiden zijn, maar ook dat snapt ze en legt uit dat het beter is zo..en iedereen nu eigenlijk gelukkig is etc....
Eerst aan de Ritalin....maar uiteindelijk is ze daarmee gestopt....
Mijn man had Asperger....dat heb ik zelf uitgevonden, want hij weigerde alles op dat gebied....nou....gemakkelijk was dat zeker niet altijd in de omgang...niet voor hem zelf, maar ook niet voor de partner.
Ach...zeg ik altijd maar: Einstein had ook Asperger...

Ik heb 5 kleinkinderen en ze zijn allemaal verschillend....dat vind ik juist het mooie..
Sommige eigenschappen of karakter eigenschappen hoeven van mij niet onderdrukt te worden...dan worden het allemaal dezelfde personen..afgevlakt
Het heeft vaak ook tijd nodig die ontwikkeling in de persoonlijkheid...bij de een meer dan bij de ander, maar toch..

Maar eigenlijk doelde ik meer op het aanleren van bepaalde basisregels, zoals omgangsvormen, beleefdheid; tafelmanieren; je kamer opruimen en geen rotzooi overal maar neergooien etc...zulke zaken dus....die gelden algemeen voor elk kind
Ik heb weinig ervaring met kinderen, want mijn vrouw en ik hebben ze nooit gewild. En ik zou ze nog steeds niet willen.

Maar een overmatig druk kind als mijn neefje was, zou tegenwoordig zeker iets gekregen hebben om te slikken. Maar het is gewoon onzin, want het kind was nu eenmaal zo. Nu hij volwassen is, blijkt niet iets van een stoornis. Dus waarom zou dat als kind wel zo zijn geweest?

Maar ik ken iemand met Asperger. Hij is nog steeds iemand die moeilijk sociale contacten kan opdoen.
Maar dat is vooral gebrek aan zelfvertrouwen.
En hij kan niet afwijken van z'n principes.
Ik moet er nu ook niet aan denken
Maar ja, ik was erg jong toen ik ze kreeg en toen ging het best gemakkelijk....dat is het voordeel als je jong moeder bent.
Maar precies...afwachten tot het kind wat ouder wordt en het niet onderdrukken...elk kind is uniek en heeft zijn/haar eigen ontwikkelingscyclus...

Ja, dat laatste klopt helemaal Zolder aangaande Asperger
....best moeilijk hoor. :|
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Lafbekken

Bericht door coby »

callista schreef: 30 jan 2019, 18:41
coby schreef: 30 jan 2019, 14:46
callista schreef: 30 jan 2019, 14:34 Tja...op de lagere school in de derde klas sloeg de meester met een aanwijsstok op de handen van een meisje .
Ze gilde het uit...
Moet ze maar recht zitten.
Wat erg. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. We hadden 1 kliertje in de klas op de lagere school. Als die juf er gek van werd, zei z'n vader: nou dan geef je hem maar gewoon een pak slaag. Doen we thuis ook. Zielig. Het was een aardig jochie. Die juffrouw was ook vreselijk. Laat dat kind toch. Nooit was er eens wat goed. Zei een jochie met het 'wat hebben jullie dit weekend gedaan?' dat ie in het weekend pijltjes door de ramen had geschoten. Oh wat leuk. Nou, zegt hij, ik smijt gewoon bakstenen door de ruiten. Ik was verliefd op 'm. Hij was zo stoer. Tegen mij was ie altijd heel aardig.
Vroeger ging het er wel anders aan toe....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige kinderen niet kan uitstaan.....maar de oorzaak ligt dan eigenlijk bij de ouders...die er verwende krengen van hebben gemaakt.
Waarschijnlijk deels uit tijdgebrek en uit een zich misschien schuldig voelen dat ze er niet genoeg aandacht aan besteden;.....ze komen allebei vaak doodmoe thuis........dan resulteert dat nog eens in tot op het bot verwennen en ze overal hun zin in geven.
Lust je dit eten niet?
Nou, wat wil je dan? etc.....ppppfff...
Nou...ik ken zulks helemaal niet van toen mijn kinderen klein waren...
En waren ze braaf?....ja, maar gelukkig ook ondeugend en dwars bij tijd en wijle.........godzijdank...dat lijkt mij gezond...ze ontwikkelen zich

Toen ik parttime werkte als drogist stond er weleens zo'n jengel aan de toonbank, die er steeds tussenkwam als ik met zijn moeder in gesprek was over de keuze van medicijnen en met zijn tengels overal aanzat, zonder dat die moeder ingreep... etc....en dan deed ik net of ik hem niet hoorde en negeerde ik hem'
Toen stak hij zijn tong tegen mij uit en vervolgens deed ik hetzelfde...
Janken...mamamama...ze steekt haar tong tegen mij uit.
Ja...zei ik, dat klopt.......en jij begon...lekker puh :clown:

Ja...en dan werd zo'n moeder vaak nog boos...maar niet op haar kind...
Ik ben best modern...maar regels en structuur vind ik heel belangrijk.....
:lol:
Vreselijk. Toen ze kleiner waren, zag ik een keer zo'n moeder in de kinderboerderij. Dat kind was ontiegelijk irritant en dan zei ze: toe maar meisje, nee dat vindt mama niet lief en zo heel zoetsappig. Ik dacht: Dat kan niet echt zijn en ja hoor, ze waren de kinderboerderij nog niet uit of ik hoorde haar tieren: IK GA NOOIT MEER NAAR DEZE KINDERBOERDERIJ!!! :lol: