Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 11 jun 2019, 17:48Ik denk dat mensen wel onvoorwaardelijke liefde hebben voor kinderen meestal.
En liefde voor kinderen, dat is volgens jou liefde zonder regels, zonder voorwaarden, zonder straf?

Persoonlijk ken ik geen ouders die op die manier van kinderen houden. Liefde van ouders is zover ik weet altijd voorwaardelijk.

Onvoorwaardelijke liefde kent geen regels, geen voorwaarden, geen straf. Die liefde verlangt ook niets terug. Dergelijke liefde is om niet, zonder oordeel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 11 jun 2019, 18:04
coby schreef: 11 jun 2019, 17:48Ik denk dat mensen wel onvoorwaardelijke liefde hebben voor kinderen meestal.
En liefde voor kinderen, dat is volgens jou liefde zonder regels, zonder voorwaarden, zonder straf?

Persoonlijk ken ik geen ouders die op die manier van kinderen houden. Liefde van ouders is zover ik weet altijd voorwaardelijk.

Onvoorwaardelijke liefde kent geen regels, geen voorwaarden, geen straf. Die liefde verlangt ook niets terug. Dergelijke liefde is om niet, zonder oordeel.
Oh okay. Nee dat niet hoop ik, dan wordt het een losgeslagen bende. Wel regels, maar je gaat niet je kind haten omdat ie vervelend deed.
We hadden vroeger in de kerk zo'n kliertje. Die ouders waren van die slappe hap en hij mepte alle kinderen en die andere ouders werden giftig (lekker christelijk), dus elke dienst zat dat kind op een ik ben stout stoeltje. Ik had geen zin dat ie mijn 1 jarige ging meppen, dus ik was heel lief tegen hem en hem mepte ie niet.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Your Tango zegt dat het een gevaarlijke mythe is.
https://www.yourtango.com/experts/there ... ationships
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 11 jun 2019, 18:19 Your Tango zegt dat het een gevaarlijke mythe is.
https://www.yourtango.com/experts/there ... ationships
Dat kan voor mensen zeker zo zijn. Voor God is er geen gevaar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 11 jun 2019, 18:51
coby schreef: 11 jun 2019, 18:19 Your Tango zegt dat het een gevaarlijke mythe is.
https://www.yourtango.com/experts/there ... ationships
Dat kan voor mensen zeker zo zijn. Voor God is er geen gevaar.
Het rare vind ik dat tegenwoordig ook gepreekt wordt dat Gods liefde onvoorwaardelijk is. Heel veel christenen zeggen dat. Jezus kreeg de rijke jongeling lief, maar Hij liet hem gaan toen hij Hem niet wilde volgen. Maar onvoorwaardelijke liefde voor alles en iedereen altijd kan ik niet uit de Bijbel halen. Ik laat het vaak maar als iemand het zegt, want als ik zeg dat het niet klopt, zijn ze bang dat God ze haat en dan ga ik juist weer bewijzen dat Hij ze wel lief heeft.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 11 jun 2019, 12:53
Alpha schreef: 11 jun 2019, 12:36De problemen op aarde worden veroorzaakt, omdat ruim 99% de Bijbelse raad wenst te negeren.
Nee de meeste problemen op aarde worden veroorzaakt door de vrije wil en het niet eensgezind zijn in het maken van keuzes voor het collectief.
Alpha schreef: Wanneer je onbevoordeeld de Bijbel leest zie je dit staan:

Psalm 146:4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten.

Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat. NWV.
Wederom teksten waaruit blijkt dat de schrijvers van de bijbel God niet begrepen.
is het niet omgekeerd, dat je zelf de bijbel niet ( wilt) begrijpt(en).?

De Bijbel maakt duidelijk dat de aarde voor de mensen is gemaakt, de hemel niet.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 11 jun 2019, 12:59
Messenger schreef: Zoals ik eerder stelde heeft God geen wetten (vrije wil) en heeft God ook niet gestraft.
Alpha schreef: Ik zou zeggen: Lees de Bijbel en wordt wijs.

De Israëlieten overtraden schaamteloos de twee grootste geboden van de Wet, namelijk Jehovah lief te hebben en hun naasten lief te hebben.
De bijbel heeft me laten zien hoe God niet is. Er zijn geen geboden. Hooguit een advies zoals de Gulden Regel.
Echte liefde is onvoorwaardelijk (zonder voorwaarden dus ook zonder geboden) en geeft de mens een écht vrije wil waarover niet geoordeeld, niet wordt ingegrepen en niet gestraft wordt.

De bijbel is daarmee in conflict.
Welnee. De conflicten ontstaan door wetten te negeren.
De verkeerswetten dan ook maar massaal negeren?
Dat is toch tegen de menselijke vrije wil?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

coby schreef: 11 jun 2019, 17:48
Messenger schreef: 11 jun 2019, 17:07 Onvoorwaardelijke liefde heelt en geneest alles, ook het onrecht.
Je ziet soms dat dat zo werkt. Ik las eens van een meisje met borderline dat expres tegen God ging krijsen en doen wat niet mocht om te kijken hoe ver ze kon gaan en omdat Hij haar toch lief had, genas ze.
Maar ik geloof niet dat dat bij iedereen werkt. Die bezeten seriemoordenaar werd ook heel aardig door Gods liefde, maar God zei niet: goed bezig joh! Ga zo door!
Sommigen worden juist nog ergere psychopaten als een ander ze onvoorwaardelijk lief heeft en zich opstelt als deurmat.
Satan bestaat niet, is boventallig en onnodig.

Jesaja 45 vers 7 legt uit dat de Heere zelf het kwaad veroorzaakt. Dit staat in de bijbel zelf.
Kwaad in die tekst is niet moreel kwaad, maar rampen. Als God moreel kwaad zou scheppen, dan zou Hij zelf slecht zijn.
De liefde van de moeder is net als van de vader voorwaardelijk. Zij voeden kinderen op in een (in hun ogen) gevaarlijke wereld en stellen daarom voorwaarden. Zoals : Niet van de stoep af gaan! Je kunt wel meer regels bedenken die ouders hun kinderen voorhouden.
Onvoorwaardelijke liefde voor kinderen is juist weer wel goed. Toen ik de straat over stak als 5 jarige, brulde mijn pa wel, maar niet omdat ie me nu ineens haatte. Ik denk dat mensen wel onvoorwaardelijke liefde hebben voor kinderen meestal.
Jes 45: 7 is een profetie, bedenk dat deze profetie zo’n 200 jaar voordat het gebeurde, werd opgetekend. Hij waarschuwt vooraf en laat dingen toe, inderdaad ook rampen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 13 jun 2019, 16:02
Messenger schreef: 11 jun 2019, 12:59 De bijbel heeft me laten zien hoe God niet is. Er zijn geen geboden. Hooguit een advies zoals de Gulden Regel.
Echte liefde is onvoorwaardelijk (zonder voorwaarden dus ook zonder geboden) en geeft de mens een écht vrije wil waarover niet geoordeeld, niet wordt ingegrepen en niet gestraft wordt.

De bijbel is daarmee in conflict.
Welnee. De conflicten ontstaan door wetten te negeren.
De verkeerswetten dan ook maar massaal negeren?
Dat is toch tegen de menselijke vrije wil?
Verkeerswetten zijn menselijke wetten.

De door God gegeven vrije wil houdt in dat er geen Goddelijke wetten zijn.
Er zijn dus geen Goddelijke verkeerswetten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Alpha schreef: 13 jun 2019, 16:00
Messenger schreef: 11 jun 2019, 12:53
Alpha schreef: 11 jun 2019, 12:36De problemen op aarde worden veroorzaakt, omdat ruim 99% de Bijbelse raad wenst te negeren.
Nee de meeste problemen op aarde worden veroorzaakt door de vrije wil en het niet eensgezind zijn in het maken van keuzes voor het collectief.
Alpha schreef: Wanneer je onbevoordeeld de Bijbel leest zie je dit staan:

Psalm 146:4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten.

Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat. NWV.
Wederom teksten waaruit blijkt dat de schrijvers van de bijbel God niet begrepen.
is het niet omgekeerd, dat je zelf de bijbel niet ( wilt) begrijpt(en).?

De Bijbel maakt duidelijk dat de aarde voor de mensen is gemaakt, de hemel niet.
Elia voer ten hemel. We zijn gezeten in de hemelse gewesten met Christus. Samuel wist wat, toen hij uit de aarde op kwam, dus 'de doden weten niets' betekende niet dat hij niet bij bewustzijn was. Mozes en Elia verschenen. Van wie van de 7 zal de vrouw in de opstanding de vrouw zijn? God is geen God van doden, maar van levenden.
Daar wij nu een wolk van getuigen om ons heen hebben.
De rijke man en de arme Lazarus lagen niet te slapen in het stof der aarde zonder zich ergens van bewust te zijn. Alleen waren ze zich waarschijnlijk niet bewust van wat er toen allemaal gaande was op aarde.
Jezus predikte tegen de geesten in de gevangenis van voor de zondvloed.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 13 jun 2019, 16:12
Alpha schreef: 13 jun 2019, 16:02
Messenger schreef: 11 jun 2019, 12:59 De bijbel heeft me laten zien hoe God niet is. Er zijn geen geboden. Hooguit een advies zoals de Gulden Regel.
Echte liefde is onvoorwaardelijk (zonder voorwaarden dus ook zonder geboden) en geeft de mens een écht vrije wil waarover niet geoordeeld, niet wordt ingegrepen en niet gestraft wordt.

De bijbel is daarmee in conflict.
Welnee. De conflicten ontstaan door wetten te negeren.
De verkeerswetten dan ook maar massaal negeren?
Dat is toch tegen de menselijke vrije wil?
Verkeerswetten zijn menselijke wetten.

De door God gegeven vrije wil houdt in dat er geen Goddelijke wetten zijn.
Er zijn dus geen Goddelijke verkeerswetten.
Wel. Alle Mazda's hebben voorrang in de hemel.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 13 jun 2019, 16:10Jes 45: 7 is een profetie, bedenk dat deze profetie zo’n 200 jaar voordat het gebeurde, werd opgetekend. Hij waarschuwt vooraf en laat dingen toe, inderdaad ook rampen.
Ja inderdaad. Hij laat dingen toe, o.a. hoe de mens gebruik maakt van zijn vrije wil.
En dat kan ook niet anders, omdat God alomtegenwoordig is, omdat God alles en iedereen is.
Vandaar dat God in dat vers zegt : "Ik de Heere doe al deze dingen."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 11 jun 2019, 18:04
coby schreef: 11 jun 2019, 17:48Ik denk dat mensen wel onvoorwaardelijke liefde hebben voor kinderen meestal.
En liefde voor kinderen, dat is volgens jou liefde zonder regels, zonder voorwaarden, zonder straf?

Persoonlijk ken ik geen ouders die op die manier van kinderen houden. Liefde van ouders is zover ik weet altijd voorwaardelijk.

Onvoorwaardelijke liefde kent geen regels, geen voorwaarden, geen straf. Die liefde verlangt ook niets terug. Dergelijke liefde is om niet, zonder oordeel.
Wat een onzin. Eergisteren liet ik mijn dochter van 2 achter me buiten lopen, waarbij ze wel heel gevaarlijk richting een rijdende vrachtwagen liep. Had ik haar moeten laten gaan? Ik nam haar toch maar bij de hand.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Dat zegt Messenger helemaal niet.
Lees nog maar eens goed terug.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

callista schreef: 16 jun 2019, 09:15 Dat zegt Messenger helemaal niet.
Lees nog maar eens goed terug.
Jazeker wel. Gaitema maakt een uitstekend punt. Onvoorwaardelijke liefde stelt wel degelijk regels. Als liefde dat niet doet is zij juist voorwaardelijk, want dan denkt zij "ik mag geen aanwijzingen geven want anders word ik niet geaccepteerd" ---> de voorwaarde is dus acceptatie.

Je kind geen aanwijzingen geven, je kind niet bij de hand grijpen als het richting zelfdestructie (vrachtwagen) gaat, is geen onvoorwaardelijke liefde maar voorwaardelijke liefde: " ik zeg niets, want ánders.....vindt zij mij niet lief". God Is Liefde. En wie de Liefde Zelve Is, die heeft het niet nodig om per se lief gevónden te wórden, omdat Die Weet dat ie Liefde IS. Het Zijnde hoeft niet gevonden te worden om te Zijn.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 16 jun 2019, 08:33
Messenger schreef: 11 jun 2019, 18:04
coby schreef: 11 jun 2019, 17:48Ik denk dat mensen wel onvoorwaardelijke liefde hebben voor kinderen meestal.
En liefde voor kinderen, dat is volgens jou liefde zonder regels, zonder voorwaarden, zonder straf?

Persoonlijk ken ik geen ouders die op die manier van kinderen houden. Liefde van ouders is zover ik weet altijd voorwaardelijk.

Onvoorwaardelijke liefde kent geen regels, geen voorwaarden, geen straf. Die liefde verlangt ook niets terug. Dergelijke liefde is om niet, zonder oordeel.
Wat een onzin. Eergisteren liet ik mijn dochter van 2 achter me buiten lopen, waarbij ze wel heel gevaarlijk richting een rijdende vrachtwagen liep. Had ik haar moeten laten gaan? Ik nam haar toch maar bij de hand.
Anja schreef: 16 jun 2019, 09:34
callista schreef: 16 jun 2019, 09:15 Dat zegt Messenger helemaal niet.
Lees nog maar eens goed terug.
Jazeker wel. Gaitema maakt een uitstekend punt. Onvoorwaardelijke liefde stelt wel degelijk regels. Als liefde dat niet doet is zij juist voorwaardelijk, want dan denkt zij "ik mag geen aanwijzingen geven want anders word ik niet geaccepteerd" ---> de voorwaarde is dus acceptatie.

Je kind geen aanwijzingen geven, je kind niet bij de hand grijpen als het richting zelfdestructie (vrachtwagen) gaat, is geen onvoorwaardelijke liefde maar voorwaardelijke liefde: " ik zeg niets, want ánders.....vindt zij mij niet lief". God Is Liefde. En wie de Liefde Zelve Is, die heeft het niet nodig om per se lief gevónden te wórden, omdat Die Weet dat ie Liefde IS. Het Zijnde hoeft niet gevonden te worden om te Zijn.
Gaitema reageerde op zijn instincten toen hij zijn 2-jarig dochtertje aan de hand nam.
Daarin had hij geen oordeel, tijd om erover na te denken was er niet, dus was zijn ingrijpen uiterst liefdevol. Niet slechts liefdevol, het was (instinctief) een daad van onvoorwaardelijke liefde.

Ik bedoel met voorwaardelijke liefde van ouders dat zij regels hanteren zoals huisregels, grenzen aangeven van wat toelaatbaar is, bestraffen van ongehoorzame kinderen, onterven van kinderen, kinderen het ouderlijk huis uitzetten etc.

Onvoorwaardelijke liefde die God is, bakent geen regels af en stelt geen sancties in het vooruitzicht. Sancties zijn er niet als er geen voorwaarden (regels) zijn. Oordeel is er dus evenmin.

Als mensen hun lichaam beschadigen (letsel of dood) zien zij dat als rampzalig.
God ziet dat anders, omdat elk deel van God (net als God zelf) onkwetsbaar is.
De gevreesde dood bestaat niet, wat wij sterven noemen is eigenlijk het veranderen van vorm.
Een eindeloos leven waarin je telkens van vorm verandert en de rollen speelt in je eindeloze leven, net als een acteur met een gigantische carrière.

Mensen zullen elkaar behoeden voor onheil, omdat zij gevaar zien. Zo zul je, als je dochter van 16 naar de disco gaat haar een avondklok voorhouden. Een nieuw vriendje van je dochter zul je beoordelen en eventueel afwijzen. Je bakent dan regels af met een sanctie bij overtreding daarvan (huisarrest).

Liefde met regels is voorwaardelijke liefde (er zijn immers voorwaarden aan verbonden).
Zijn die regels of voorwaarden er niet, dan is er sprake van onvoorwaardelijke liefde.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Doe mij maar God die me dreigt met de hel. Hij liet me een keer ervaren dat ik in de hel zou donderen als ik niet zou kappen met iets. Ben je er heel snel van af.
Zo heb ik een ex van zelfmoord weerhouden. Die zat met scheermessen aan de slootkant. Hele tijd dreigen dat ie zelfmoord ging plegen. Ik zei: dan wordt het nog 10.000 keer zo erg. Hij geloofde niet eens, maar schrok zich rot en later was ie weer gewoon blij. Z'n moeder zou me dankbaar zijn als ze het wist. Andere jongen van een forum ging er nu een eind aan maken, een christen die z'n baan en huis kwijt was. Ik zei: nou toen ik dat wilde doen dreigde God me met de hel. Doe maar niet. Kom maar hierheen als iedereen te lam is om je in huis te nemen. Nog een moeder die nergens van wist. Jong zit nog steeds op Facebook. Gaat hartstikke goed met 'm. Wat heb je aan onvoorwaardelijk lief gezwam.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 16 jun 2019, 11:15 Doe mij maar God die me dreigt met de hel.
(...)
Wat heb je aan onvoorwaardelijk lief gezwam.
Waarom heb je een God nodig die je dreigt met de hel?

Als je weet dat God daar niet mee dreigt, is dat dan reden om je anders te gedragen dan je nu doet?

Weet je dat de meeste gelovigen geloven in een God die dreigt met de hel? En weet je hoe de wereld er nu aan toe is?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 16 jun 2019, 11:23
coby schreef: 16 jun 2019, 11:15 Doe mij maar God die me dreigt met de hel.
(...)
Wat heb je aan onvoorwaardelijk lief gezwam.
Waarom heb je een God nodig die je dreigt met de hel?

Als je weet dat God daar niet mee dreigt, is dat dan reden om je anders te gedragen dan je nu doet?

Weet je dat de meeste gelovigen geloven in een God die dreigt met de hel? En weet je hoe de wereld er nu aan toe is?
Ik heb een God nodig die me redt, omdat het me zelf niet lukt en aan de wereld te zien ben ik niet de enige. Bij extreme moslims is er alleen maar heldreiging en haat. Dat werkt ook niet. Daarom stappen veel nu over naar Jezus.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Waarin verschil jij dan van een moslim als je vindt dat je redding nodig hebt en dat de wereld kwaad is? Als je werkelijk gelooft dat God almachtig is, dan gebeurt er niets, maar dan ook helemaal niets buiten hem om.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 16 jun 2019, 11:33
Messenger schreef: 16 jun 2019, 11:23
coby schreef: 16 jun 2019, 11:15 Doe mij maar God die me dreigt met de hel.
(...)
Wat heb je aan onvoorwaardelijk lief gezwam.
Waarom heb je een God nodig die je dreigt met de hel?

Als je weet dat God daar niet mee dreigt, is dat dan reden om je anders te gedragen dan je nu doet?

Weet je dat de meeste gelovigen geloven in een God die dreigt met de hel? En weet je hoe de wereld er nu aan toe is?
Ik heb een God nodig die me redt, omdat het me zelf niet lukt en aan de wereld te zien ben ik niet de enige. Bij extreme moslims is er alleen maar heldreiging en haat. Dat werkt ook niet. Daarom stappen veel nu over naar Jezus.
De mens kan zichzelf redden door andere keuzes te maken. Maar eensgezind zijn de mensen niet.

Als avatar (deeltje van God dat zich in een menselijk lichaam manifesteert) hoef je niet gered te worden.
Het lichaam is uiteindelijk een instrument/voertuig en vervangbaar.
Jouw geest (ego, verstand, bewustzijn) blijft bestaan. Evenals jouw ziel (de Godsvonk, architect/vormgever van jouw levens).

De mens heeft/krijgt de capaciteit om ziektes te voorkomen en te genezen.
Ook kan de mens ervoor kiezen het geweld te schuwen. Om niet te strijden met vijanden maar om te verbinden met anderen.

Lijdzaam wachten op Jezus, op een 'rapture' of een andere verlossing is zinloos.
Dan heeft het misschien meer zin om ervan uit te gaan dat God niet bestaat.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Messenger schreef: 16 jun 2019, 11:55 Lijdzaam wachten op Jezus, op een 'rapture' of een andere verlossing is zinloos.
Dan heeft het misschien meer zin om ervan uit te gaan dat God niet bestaat.
Heel mooi gesproken! :flower1:

Wie ontevreden is wacht op verlossing, maar een tevreden mens geniet nu.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 16 jun 2019, 11:55
coby schreef: 16 jun 2019, 11:33
Messenger schreef: 16 jun 2019, 11:23
coby schreef: 16 jun 2019, 11:15 Doe mij maar God die me dreigt met de hel.
(...)
Wat heb je aan onvoorwaardelijk lief gezwam.
Waarom heb je een God nodig die je dreigt met de hel?

Als je weet dat God daar niet mee dreigt, is dat dan reden om je anders te gedragen dan je nu doet?

Weet je dat de meeste gelovigen geloven in een God die dreigt met de hel? En weet je hoe de wereld er nu aan toe is?
Ik heb een God nodig die me redt, omdat het me zelf niet lukt en aan de wereld te zien ben ik niet de enige. Bij extreme moslims is er alleen maar heldreiging en haat. Dat werkt ook niet. Daarom stappen veel nu over naar Jezus.
De mens kan zichzelf redden door andere keuzes te maken. Maar eensgezind zijn de mensen niet.

Als avatar (deeltje van God dat zich in een menselijk lichaam manifesteert) hoef je niet gered te worden.
Het lichaam is uiteindelijk een instrument/voertuig en vervangbaar.
Jouw geest (ego, verstand, bewustzijn) blijft bestaan. Evenals jouw ziel (de Godsvonk, architect/vormgever van jouw levens).

De mens heeft/krijgt de capaciteit om ziektes te voorkomen en te genezen.
Ook kan de mens ervoor kiezen het geweld te schuwen. Om niet te strijden met vijanden maar om te verbinden met anderen.

Lijdzaam wachten op Jezus, op een 'rapture' of een andere verlossing is zinloos.
Dan heeft het misschien meer zin om ervan uit te gaan dat God niet bestaat.
God verlost en helpt ook in dit leven. Als de rapture nog 100 jaar duurt, is Hij nog steeds de moeite waard. Je geest blijft bestaan. Dat is van God. Het ego kan nu dood door Jezus.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 16 jun 2019, 12:01 God verlost en helpt ook in dit leven. Als de rapture nog 100 jaar duurt, is Hij nog steeds de moeite waard. Je geest blijft bestaan. Dat is van God. Het ego kan nu dood door Jezus.
God hoeft Zichzelf niet te verlossen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 16 jun 2019, 12:06
coby schreef: 16 jun 2019, 12:01 God verlost en helpt ook in dit leven. Als de rapture nog 100 jaar duurt, is Hij nog steeds de moeite waard. Je geest blijft bestaan. Dat is van God. Het ego kan nu dood door Jezus.
God hoeft Zichzelf niet te verlossen.
Nee maar Hij moest mij wel verlossen. Zoals die ene prediker zei: Mensen worden enthousiast over voetbal, maar Jesus took His foot and He kicked the devil right out of my life.