De denkwijze van atheïsten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door callista »

Ja hier.... 8-)
Johan Huibers....

https://www.youtube.com/watch?v=PHQP3iX4J30

Jaja...tevens een plek om te evangeliseren....dus God bestaat en de Ark is daar tevens een bewijs van.
Die Noach in zijn eentje heeft gebouwd in zeer korte tijd....
Hij had ook al het moderne gereedschap en materiaal al in zijn bezit...
Tja....en dat allemaal in die tijd van toen....

Toen kwam ook pas de regenboog natuurlijk..... :geek:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

callista schreef: 13 aug 2019, 15:19
peda schreef: 13 aug 2019, 15:12 Het lijkt mij toch mogelijk om in de praktijk te testen of een ark gebouwd naar bijbelse ""maatstaven"' kan drijven op water of niet. Niet dat het theologisch van belang is zo'n test. Immers diegenen die geloven dat God bij machte is om in 40 dagen een vele kilometer hoge waterzuil over de gehele aarde tevoorschijn te "" wonderen "' die zullen het wel een fluitje van een cent voor God vinden om een daarbij vergeleken miniscule ark met Zijn "' Pink "' drijvende te houden. Wanneer je aan God de mogelijkheid geeft om te "' wonderen "' houdt elk gesprek over of er iets mogelijk is of niet, snel op. Bij "wonderen "' is in principe ALLES in deze wereld mogelijk. Maar of God wel in staat is om in Zijn schepping te "' wonderen "" daarover is het laatste woord theologisch nog niet gezegd ( consequenties van de Zelfbeperking ).
Nog afgezien van de bouw is het onmogelijk zoveel dieren van verschillende naturen zoveel dagen lang te bergen op welk schip van welke afmeting dan ook...…
Voedsel, roofdieren etc..alles bij elkaar en dan ook nog zoveel dagen lang alle mest, drinkwater etc....enz...
Het is een mythe.....
Wie goed nadenkt zal dat moeten beamen...

Vaak is gezocht naar die vermeende Ark....nooit gevonden
Wel hadden een aantal jaren geleden sommige evangelische christenen, die zich archeologen noemden op de berg Arafat hout neergelegd, waarvan ze de mensen wilden wijsmaken dat dat van de Ark was...allemaal zelf onderzocht...jaja...
Maar het was toen bewezen fraude te zijn....
Alsof de wetenschappers dom zijn....dan moet je eerder opstaan...

Die Ark is nooit gevonden en zal ook nooit gevonden worden....aangezien het een mythologisch verhaal is...

De uitspraak "Bij God is alles mogelijk" is inderdaad een dooddoener en een discussiestopper.
Men zal met betere "argumenten" moeten komen wil men serieus genomen worden...

Men mag het natuurlijk geloven maar niet als bewijs poneren....daar is meer voor nodig....
Dat heeft toch helemaal geen nut. Er zijn van die lui die zich daar maar de hele dag mee bezig houden om maar te bewijzen dat het zo is. Kijk dan die Grand Canyon! Sediment zet heel snel af. Ach al die punten en dan zegt de oude aarde gelovige, die het als een plaatselijke vloed zag: nee da's door de evolutie. Best toch als je dat gelooft. Het heeft geen enkele zin om te proberen dat te bewijzen. Dan moeten ze het een keertje overdoen en iedereen naar de maan evacueren. Gaat de dierenbescherming klagen.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door Bonjour »

coby schreef: 13 aug 2019, 15:34
Die Nederlander heeft toch ook zo'n heel ding gebouwd waar ie mee rond vaart.
Die ark ligt op een metalen ponton.
Met een groot houten schip heb je een paar grote problemen.
- Tussen de planken kiert het en stroom ter water naar binnen.
- Planken trekken krom en als het water al niet bij het begin naar binnen stroomde doet het dat wel na een tijdje.
- Stel je even voor dat de boot voor en achter op een golf vaart, met een golfdal ertussen. Er zijn dan zulke grote krachten dat het schip gaat breken.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door Zolderworm »

coby schreef: 13 aug 2019, 16:29 Het kan wel, zeggen ze.
https://www.google.com/amp/s/www.indepe ... html%3famp
Die site leeft van de advertentie-inkomsten, want door mijn ad-blocker krijg ik niets te zien. Dus dit is sowieso niet objectief.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

Zolderworm schreef: 13 aug 2019, 16:31
coby schreef: 13 aug 2019, 16:29 Het kan wel, zeggen ze.
https://www.google.com/amp/s/www.indepe ... html%3famp
Die site leeft van de advertentie-inkomsten, want door mijn ad-blocker krijg ik niets te zien. Dus dit is sowieso niet objectief.
Independent is toch niet zo'n crea site? Volgens mij is het gewoon een krant.
https://www.telegraph.co.uk/news/scienc ... imals.html
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door peda »

coby schreef: 13 aug 2019, 16:29 Het kan wel, zeggen ze.
https://www.google.com/amp/s/www.indepe ... html%3famp
Dit zijn theoretici en bovendien geen technisch onderlegde wetenschappers . In theorie behoort er veel tot de mogelijkheden. Arken zijn weliswaar nagebouwd als bron van inkomen op land , maar ik heb nog nooit gehoord dat een nagebouwde puur houten ark van bijbelse afmetingen het ruime sop heeft gekozen en geruime tijd heeft rondgedobberd, zonder te zinken. In mijn ogen toch makkelijker als experiment door te voeren en op de TV te tonen als mensen te laten opstaan uit de dood. Kennelijk lukt het niet om het ark verhaal in de praktijk op juistheid te testen en dat geeft te denken.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

peda schreef: 13 aug 2019, 16:46
coby schreef: 13 aug 2019, 16:29 Het kan wel, zeggen ze.
https://www.google.com/amp/s/www.indepe ... html%3famp
Dit zijn theoretici en bovendien geen technisch onderlegde wetenschappers . In theorie behoort er veel tot de mogelijkheden. Arken zijn weliswaar nagebouwd als bron van inkomen op land , maar ik heb nog nooit gehoord dat een nagebouwde puur houten ark van bijbelse afmetingen het ruime sop heeft gekozen en geruime tijd heeft rondgedobberd, zonder te zinken. In mijn ogen toch makkelijker als experiment door te voeren en op de TV te tonen als mensen te laten opstaan uit de dood. Kennelijk lukt het niet om het ark verhaal in de praktijk op juistheid te testen en dat geeft te denken.
Misschien had ie er stiekem wat staalplaten ingestopt.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

Ik geloof het best, maar ik ga er niet mee varen. Een youtuber had laatst een ducttape boot gebouwd. Lol misschien had ie wel ducttape. Hij had toch pek of zo.
Een voorvader van me was schipper en hij heeft een keer een storm bestraft. Staat nog in die stamboom.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door peda »

coby schreef: 13 aug 2019, 16:49
peda schreef: 13 aug 2019, 16:46
coby schreef: 13 aug 2019, 16:29 Het kan wel, zeggen ze.
https://www.google.com/amp/s/www.indepe ... html%3famp
Dit zijn theoretici en bovendien geen technisch onderlegde wetenschappers . In theorie behoort er veel tot de mogelijkheden. Arken zijn weliswaar nagebouwd als bron van inkomen op land , maar ik heb nog nooit gehoord dat een nagebouwde puur houten ark van bijbelse afmetingen het ruime sop heeft gekozen en geruime tijd heeft rondgedobberd, zonder te zinken. In mijn ogen toch makkelijker als experiment door te voeren en op de TV te tonen als mensen te laten opstaan uit de dood. Kennelijk lukt het niet om het ark verhaal in de praktijk op juistheid te testen en dat geeft te denken.
Misschien had ie er stiekem wat staalplaten ingestopt.
Jij gaat wel bijzonder luchtig om met het Woord van God. :lol: :lol:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door peda »

coby schreef: 13 aug 2019, 17:25 Hij was waterproof door pek.
https://creation.com/the-pitch-for-noahs-ark
Aan pek heb je ook niets als de houten constructie het niet houdt. Daar ben ik in de praktijk juist bang voor en ik vermoed dat zulks de reden is dat in de kring van de zeker-wetende gelovigen niemand de proef op de som wil doen. De bijbelse maten zijn verrassend prima, alleen het hout waaruit de ark was gebouwd, trekt het niet. De huidige mammoet schepen hebben ongeveer dezelfde maten, maar verbinden dat met ander materiaal, waar Noach slechts van kon dromen. Het blijft bij de orthodoxe gelovigen bij praten, praten terwijl de proef op de som nu juist een halleluja zou kunnen opleveren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 13 aug 2019, 16:46
coby schreef: 13 aug 2019, 16:29 Het kan wel, zeggen ze.
https://www.google.com/amp/s/www.indepe ... html%3famp
Dit zijn theoretici en bovendien geen technisch onderlegde wetenschappers . In theorie behoort er veel tot de mogelijkheden. Arken zijn weliswaar nagebouwd als bron van inkomen op land , maar ik heb nog nooit gehoord dat een nagebouwde puur houten ark van bijbelse afmetingen het ruime sop heeft gekozen en geruime tijd heeft rondgedobberd, zonder te zinken. In mijn ogen toch makkelijker als experiment door te voeren en op de TV te tonen als mensen te laten opstaan uit de dood. Kennelijk lukt het niet om het ark verhaal in de praktijk op juistheid te testen en dat geeft te denken.
Zoals Noach zijn huisgezin behoedde voor de vloed, zo behoedt Christus de mensheid voor de toorn van Jahweh. Dát is het enige wat van belang is, de rest is speculatieve nonsense.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

Misschien was het wel gemaakt zoals het biezen mandje van Mozes.
https://www.quora.com/The-Bible-says-th ... -the-flood

Hmm, wat klein:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kuphar

Een Babylonische spijkerschrifttablet dat te zien is in het British Museum suggereert dat de Ark van Noach misschien een grote kuphar was. [10] Deze tablet werd vertaald door professor Irving Finkel en bleek een oud vloedverhaal te bevatten dat mogelijk het verhaal van de ark van Noach heeft geïnspireerd. [11] Na zijn vertaling organiseerde professor Finkel de bouw van een dergelijk groot schip, hoewel hij beweerde dat zijn schip van 35 ton een verkleinde versie was van de ark op ware grootte. [12] Finkel probeerde zijn "ark" in 2014 in Kerala, India te lanceren, maar was niet succesvol. Hij schreef de mislukte lancering van zijn dubbeldeksvaartuig toe aan de lage kwaliteit bitumen in het gebied
Laatst gewijzigd door coby op 13 aug 2019, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

https://answersingenesis.org/noahs-ark/ ... e-the-box/

Er zijn maar weinig houten schepen die ooit in de buurt van de Ark van Noach zijn gekomen. Een mogelijke uitdaging komt van de Chinese schatschepen van Yung He in de jaren 1400. Een oudere mededinger is de oude Griekse trireme Tessarakonteres.
Aanvankelijk verwierpen historici oude Griekse beweringen dat de Tessarakonteres 130 meter lang was. Maar naarmate meer informatie werd geleerd, groeide de reputatie van deze vroege scheepsbouwers aanzienlijk. Een van de grootste uitdagingen voor de constructie van grote houten schepen is het vinden van een manier om planken rond de buitenkant te leggen op een manier die ervoor zorgt dat er weinig of geen lekken zijn, wat wordt veroorzaakt als er teveel beweging tussen de planken is. Blijkbaar hadden de Grieken toegang tot een buitengewone plankingmethode die eeuwenlang was verloren en pas onlangs aan het licht werd gebracht door mariene archeologie.
Het is niet bekend wanneer of waar deze techniek is ontstaan. Misschien gebruikten ze een methode die begon met de ark. Immers, als de Grieken het konden, waarom niet Noach?

https://www.rd.nl/meer-rd/groen-duurzaa ... k-1.696776

Dr. Seok Won Hong, een Koreaanse scheepsdeskundige met evolutionistische sympathieën, testte in 1992 drie modellen van de ark. Uit zijn proeven bleek dat deze dertien keer stabieler waren dan de internationale standaard voorschrijft voor zeeschepen: monstergolven van omgerekend 30 meter leverden geen problemen op. Na zware slagzij van bijna 90 graden zou de extreem stabiele ark zich gewoon weer hebben opgericht.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door Bonjour »

coby schreef: 13 aug 2019, 21:34 Er zijn maar weinig houten schepen die ooit in de buurt van de Ark van Noach zijn gekomen. Een mogelijke uitdaging komt van de Chinese schatschepen van Yung He in de jaren 1400. Een oudere mededinger is de oude Griekse trireme Tessarakonteres.
Maar de meeste houtenschepen hebben metalen verstevigingen. Dat is om meer stevigheid te krijgen zonder teveel gewicht toe te voegen.
coby schreef: 13 aug 2019, 21:34 Immers, als de Grieken het konden, waarom niet Noach?
Hoeveel schepen heeft Noach gebouwd, getest voor ie met de ark begon?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

Bonjour schreef: 13 aug 2019, 21:58
coby schreef: 13 aug 2019, 21:34 Er zijn maar weinig houten schepen die ooit in de buurt van de Ark van Noach zijn gekomen. Een mogelijke uitdaging komt van de Chinese schatschepen van Yung He in de jaren 1400. Een oudere mededinger is de oude Griekse trireme Tessarakonteres.
Maar de meeste houtenschepen hebben metalen verstevigingen. Dat is om meer stevigheid te krijgen zonder teveel gewicht toe te voegen.
coby schreef: 13 aug 2019, 21:34 Immers, als de Grieken het konden, waarom niet Noach?
Hoeveel schepen heeft Noach gebouwd, getest voor ie met de ark begon?
Geen flauw idee. Het was geen sukkel. Hij kreeg wat summiere aanwijzingen en ging ervoor. Het had ook nog nooit geregend.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door callista »

Uuh?
Het had nog nooit geregend? :shock:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

callista schreef: 13 aug 2019, 22:02 Uuh?
Het had nog nooit geregend? :shock:
Dat staat er. De aarde werd bevochtigd door een damp vanuit de aarde. Er zit ook allemaal water onder.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

Ik zou niet verder komen dan een roeiboot opblazen. Zo'n ducttape boot zou me niet eens lukken. Maar een vogel met een hersenomvang van een erwt bouwt een ingenieus nest.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door callista »

coby schreef: 13 aug 2019, 22:06
callista schreef: 13 aug 2019, 22:02 Uuh?
Het had nog nooit geregend? :shock:
Dat staat er. De aarde werd bevochtigd door een damp vanuit de aarde. Er zit ook allemaal water onder.
En dat geloof jij?
Zit er water onder de aarde?
Zonder regen?
Nou, het zal wel aan mij liggen, maar dat klinkt mij niet logisch in de oren....
Zonder regenwater was toch alles dor en droog?
Was er geen voedsel..etc..
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

callista schreef: 13 aug 2019, 22:17
coby schreef: 13 aug 2019, 22:06
callista schreef: 13 aug 2019, 22:02 Uuh?
Het had nog nooit geregend? :shock:
Dat staat er. De aarde werd bevochtigd door een damp vanuit de aarde. Er zit ook allemaal water onder.
En dat geloof jij?
Zit er water onder de aarde?
Zonder regen?
Nou, het zal wel aan mij liggen, maar dat klinkt mij niet logisch in de oren....
Zonder regenwater was toch alles dor en droog?
Was er geen voedsel..etc..
Onder die aardlagen zit heel veel water. De hele atmosfeer is veranderd lijkt me.
https://www.natureworldnews.com/article ... -crust.htm
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 13 aug 2019, 22:17
coby schreef: 13 aug 2019, 22:06
callista schreef: 13 aug 2019, 22:02 Uuh?
Het had nog nooit geregend? :shock:
Dat staat er. De aarde werd bevochtigd door een damp vanuit de aarde. Er zit ook allemaal water onder.
En dat geloof jij?
Zit er water onder de aarde?
Zonder regen?
Nou, het zal wel aan mij liggen, maar dat klinkt mij niet logisch in de oren....
Zonder regenwater was toch alles dor en droog?
Was er geen voedsel..etc..
Inderdaad, hoe kan er dierenleven zijn zonder water? Het kan niet. Alleen het Beerdiertje houdt het een jaar uit zonder water.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

er was nog geen enkel veldgewas op de aarde, en er was nog geen enkel kruid des velds uitgesproten, want de Here God had het niet op de aarde doen regenen, en er was geen mens om de aardbodem te bewerken; maar een damp steeg op uit de aarde en bevochtigde de gehele aardbodem –
Genesis 2:4‭-‬6
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door coby »

Oh het is niet eens zeker dat het voor de zondvloed niet regende.
https://www.blueletterbible.org/faq/don ... rt_738.cfm