Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?
Dat weet niemand......
Wie wel, wie niet ...het zijn speculaties....en hersenspinsels...invullingen.

En wat stelt men zich dan bij die hemel voor?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9944
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 19 jun 2019, 19:59 Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?
Dat weet niemand......
Wie wel, wie niet ...het zijn speculaties....en hersenspinsels...invullingen.
Alle mensen gaan naar de hemel volgens mij, ik geloof in een God van onvoorwaardelijke liefde waar elke mens een onlosmakelijk deel van is.
Callista schreef: En wat stelt men zich dan bij die hemel voor?
Zoals we dit leven ervaren in de fysieke realiteit, zo is de hemel een ervaring in de spirituele realiteit.

Je ontmoet er al je dierbaren. Jouw voorstelling/wensgedachte van de hemel wordt manifest totdat je je gedachte daarover verandert. Je krijgt een levensschouw van jouw leven door de ogen van anderen. Je kunt terug in het Gangpad van de Tijd en je leven herbeleven waarbij je andere keuzes kunt maken met andere uitkomsten in andere dimensies. Je kunt het leven ervaren van willekeurig welk wezen. Je wordt ondergedompeld als in een bad van innige liefde. Je ervaart alles dat ooit was, alles dat is en alles dat zal zijn door de ogen van de alomtegenwoordige God.

Na deze ontdekkingsreis krijg je de keuze te blijven of terug te gaan. Het zal afhangen van wat er op jouw agenda stond, van wat je hebt willen ervaren in het leven. Als je terug gaat kom je weer in het lichaam dat je had, enige momenten voor het sterven. Als je blijft creëer je een nieuw lichaam en een levensweg met een nieuwe agenda (soort Bucketlist).

Dat is althans mijn hersenspinsel, speculatie en invulling ervan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 19 jun 2019, 16:01
Alpha schreef: 19 jun 2019, 15:57
Messenger schreef: 18 jun 2019, 12:03
Alpha schreef: 18 jun 2019, 11:49
Messenger schreef: 18 jun 2019, 11:43 Wie laat de honger toe? De mens met oorlogen en conflicten en met een oneerlijke verdeling van de schatten van deze Aarde.
Misschien helpt het als je de klantenservice van God eens benadert.

Dit laatste zeg ik omdat Neale Donald Walsch ook zoveel klachten had, geadresseerd aan God.
Hij schreef ze op en kreeg (aangenomen dat dit echt zo was) antwoord.
Dat leidde tot een reeks gesprekken met God die in een boekenserie zijn uitgebracht.

Misschien een idee om dat toch eens te lezen. Zelfs als je denkt dat Walsch het allemaal verzint, zijn de gegeven inzichten echte pareltjes.
2Pe 1:
16 Neen, niet door kunstig verzonnen onware verhalen te volgen, hebben wij U bekend gemaakt met de kracht en tegenwoordigheid van onze Heer Jezus Christus, maar doordat wij ooggetuigen van zijn luister waren geworden. 
17 Want hij ontving van God, de Vader, eer en heerlijkheid, toen er woorden zoals deze door de luisterrijke heerlijkheid tot hem werden gericht: „Dit is mijn zoon, mijn geliefde, die ík heb goedgekeurd.” 
18 Ja, deze woorden hebben wij uit de hemel horen komen toen wij met hem op de heilige berg waren. NWV.

Satan doet zich graag voor als een engel des lichts.
Vandaar de waarschuwing voor kunstig verzonnen verhalen.
Een wij van WC-eend redenatie.
Als je geen bereidheid hebt je te verdiepen in andermans inzichten en alleen maar bijbelverzen blijft herhalen in een eindeloze cirkelredenering houdt het discussiëren met jou uiteindelijk op.
Weer zo'n herhaalde dooddoener.
Bij mijn Bijbelstudie hoort ook hoe anderen denken en wat de oorsprong van hun denken is.

Ik geef mijn mening, die op de Bijbel is gebaseerd, maar dat is kennelijk een brug te ver in Bijbelgesprek.

Het verbaasd mij er steeds weer, hoe vaak men klakkeloos dingen herhaald van gelijk denkenden.
Zodra ik onderbouwd mijn Bijbelse mening toon, dan is er meestal snel een einde aan een oprechte discussie.

Opvallend is, dat dat steeds dezelfden zijn, die dat doen.
Vaak herkenbaar aan verbaal geweld, hetze en dat men ook nog moderators onder druk probeert te zetten.
Waar blijft dan het gesprek over de Bijbel, als ongelovigen/andersdenkenden dat steeds doen?
Waar blijft het gesprek als jij steeds andersdenkenden veroordeelt en hun opvatting ridiculiseert en naar beneden haalt? Je hebt geen enkel respect voor andere meningen. Je beweert dat mensen met andere ideeën een "eigen" evangelie prediken, en dat ze ziende blind en horende doof zijn. Wat een walgelijke zelfingenomenheid. Je veroordeelt de ideeën van anderen en verheft je eigen ideeën als de absolute waarheid. Je zegt dat hun "evangelie" zonder hoop en zonder toekomst is. Waar haal je de brutaliteit vandaan? Het is schandalig. Je hebt totaal geen respect voor andere meningen. Hoe kan er dan een gesprek zijn?
In tegenstelling tot jou veroordeel ik niemand. Ik probeer slechts de Bijbelse zienswijze te tonen.
Zoals al elders opgemerkt accepteerden de joodse leiders Jezus niet, ondanks zijn vele openbare wonderen.
ZIJ deden alle moeite om Jezus ook te veroordelen.
Ondanks het feit dat ze de wonderen zelf konden zien en de verslagen van aanwezigen hoorden, kan ik niet anders zeggen dat zij ziende blind en horende doof waren.
Deze menselijke eigenschap is nog steeds bij velen aanwezig.

Ik respecteer ieders mening, dat is weer een herhaling, maar dat wens jij niet te accepteren.
Ik toon slechts dat er een andere mogelijkheid is, die ik op de Bijbel baseer.
Maar dat wens JIJ niet te accepteren.
Waar is jouw respect voor de Bijbel?
Hoe kan er dan een gesprek ontstaan, als je weigert een andere zienswijze te accepteren, omdat die op de Bijbel is gebaseerd?
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 19 jun 2019, 16:15
Alpha schreef: 19 jun 2019, 15:48
Messenger schreef: 18 jun 2019, 11:56 Als ik me laat hersenspoelen door de bijbel kan ik ook geloven in een Goddelijk oordeel.
Echter is mij ook mijn verstand gegeven en samen met mijn 6e zintuig kom ik tot andere inzichten.
Lees jij Walsch eens, zeg ik op mijn beurt.
Is het plausibel, dat de "geprezen" wetenschap steeds hun visies veranderen, dan?

Menselijk verstand heeft nogal wat beperkingen.
Het gevolg is dat de aarde bedorven wordt.
Als je nu nog niet ziet dat het grandioos uit de hand loopt, dan ben je m.i. niet meer van deze wereld.
Welke visies van de wetenschap worden telkens veranderd?
Doordat het menselijk verstand te weinig prevaleert is de Aarde misschien niet ideaal. Toen men massaal in de bijbel geloofde was het niet veel anders.
Alpha schreef: De Bijbel hersenspoelt nooit mensen.
Wanneer de Bijbelse moraal werd aangehouden, konden we nu al bijna een paradijs op aarde hebben.
Wat moet ik met menselijke meningen?
Zoveel mensen, zoveel meningen, die meestal haaks op elkaar staan.
Zoek maar eens advies op het internet op, de adviezen zijn miljoenen maal te lezen.
Welke is juist en goed onderbouwd?
Joost weet het.
De bijbelse moraal laat te wensen over. Enkele dingen zijn wel prima, zoals het Gij zult niet oordelen, en Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Wetenschappelijke visies veranderen voortdurend, immers kennis en inzicht nemen toe.
Men spendeert vele miljarden aan allerlei onderzoeken, zoals buitenaards leven.
Ondanks het feit dat miljoenen mensen honger leiden.
Maar het buitenaardse geestelijke leven wenst men niet te accepteren.
Dat de gehele schepping de schepper bewijst past niet in hun visie, dus wordt dat klakkeloos genegeerd.
Men maakt dingen uit de natuur na, men ontdekt dan daar veel kennis en inzicht voor nodig is.
Dan krijg je opmerkingen als: De natuur heeft dat mooi ontworpen, gemaakt.

Het menselijk verstand wordt maar voor een klein gedeelte gebruikt. Men schat dat op 10-20%.
Men heeft daar geen verklaring voor.
Niet het menselijke verstand overheerst, maar de hebzucht en het egoïsme.

Wanneer de Bijbelse leer en moraal geaccepteerd en toegepast zou worden, zou de aarde er heel anders uitzien.
Maar ja, mensen weigeren deze moraal te accepteren, alleen die gedeelten die men kan gebruiken worden schoorvoetend toegelaten.

Wanneer de Bijbel wereldwijd nageleefd zou worden, dan zou er geen misdaad of oorlog meer zijn.
Hoefde je nergens sloten op te doen en dan waren alle mensen broeders van elkaar.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 19 jun 2019, 16:16 Ja..die Gulden Regel bestond al langer...ver voordat de Bijbel werd geschreven...
Die zijn natuurlijk gebracht door aliens met een Nasa helm op.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 19 jun 2019, 19:59 Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?
Dat weet niemand......
Wie wel, wie niet ...het zijn speculaties....en hersenspinsels...invullingen.

En wat stelt men zich dan bij die hemel voor?
De Bijbel is gewoon duidelijk en spreekt over 144.000, die gaan dienen als koningen en priesters onder Jezus leiding.
Maar ja, jij gaat graag uit van allerlei hersenspinsels en speculaties en vul je daarbij jouw visie in.
Maar o wee, als iemand de Bijbel aanhaalt, dan is de wereld te klein.
Frappant vind ik dat je graag Babylonische afgoderij aanhaalt als "het" alternatief. :)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9944
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 10 jul 2019, 15:34 Wanneer de Bijbelse leer en moraal geaccepteerd en toegepast zou worden, zou de aarde er heel anders uitzien.
Maar ja, mensen weigeren deze moraal te accepteren, alleen die gedeelten die men kan gebruiken worden schoorvoetend toegelaten.

Wanneer de Bijbel wereldwijd nageleefd zou worden, dan zou er geen misdaad of oorlog meer zijn.
Hoefde je nergens sloten op te doen en dan waren alle mensen broeders van elkaar.
Doe mij maar de humanistische moraal dan. De bijbel heeft veel geweld opgeroepen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 10 jul 2019, 15:43
callista schreef: 19 jun 2019, 19:59 Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?
Dat weet niemand......
Wie wel, wie niet ...het zijn speculaties....en hersenspinsels...invullingen.

En wat stelt men zich dan bij die hemel voor?
De Bijbel is gewoon duidelijk en spreekt over 144.000, die gaan dienen als koningen en priesters onder Jezus leiding.
Maar ja, jij gaat graag uit van allerlei hersenspinsels en speculaties en vul je daarbij jouw visie in.
Maar o wee, als iemand de Bijbel aanhaalt, dan is de wereld te klein.
Frappant vind ik dat je graag Babylonische afgoderij aanhaalt als "het" alternatief. :)

Ach.. niks afgoderij..en 144.00 is ook maar getal verbonden met 12; meervouden daarvan...zoals veel getallen in de Bijbel...niet letterlijk te nemen...

Babylon was de grootste en belangrijkste stad destijds...propaganda...en afgunst door religies die zich wilden opkrikken om anderen neer te sabelen..en vandaar die domme veroordelingen....
Die helaas nog steeds aftrek vinden bij sommige denominaties.....schiet lekker op zo....
De archeologische stad Babylon, die in de 24e eeuw voor Christus voor het eerst werd genoemd, is vrijdag op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie UNESCO gezet
.



.https://www.nu.nl/overig/5961413/archeo ... nesco.html
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 10 jul 2019, 15:56
Alpha schreef: 10 jul 2019, 15:34 Wanneer de Bijbelse leer en moraal geaccepteerd en toegepast zou worden, zou de aarde er heel anders uitzien.
Maar ja, mensen weigeren deze moraal te accepteren, alleen die gedeelten die men kan gebruiken worden schoorvoetend toegelaten.

Wanneer de Bijbel wereldwijd nageleefd zou worden, dan zou er geen misdaad of oorlog meer zijn.
Hoefde je nergens sloten op te doen en dan waren alle mensen broeders van elkaar.
Doe mij maar de humanistische moraal dan. De bijbel heeft veel geweld opgeroepen.
Het is niet makkelijk om inzicht in de Bijbel te krijgen, waarom er door God soms geweld gebruikt wordt.
Meestal heeft dat te maken met zeer immoreel gedrag, waardoor men mensenoffers bracht, ook kinderen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 10 jul 2019, 16:03
Alpha schreef: 10 jul 2019, 15:43
callista schreef: 19 jun 2019, 19:59 Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?
Dat weet niemand......
Wie wel, wie niet ...het zijn speculaties....en hersenspinsels...invullingen.

En wat stelt men zich dan bij die hemel voor?
De Bijbel is gewoon duidelijk en spreekt over 144.000, die gaan dienen als koningen en priesters onder Jezus leiding.
Maar ja, jij gaat graag uit van allerlei hersenspinsels en speculaties en vul je daarbij jouw visie in.
Maar o wee, als iemand de Bijbel aanhaalt, dan is de wereld te klein.
Frappant vind ik dat je graag Babylonische afgoderij aanhaalt als "het" alternatief. :)

Ach.. niks afgoderij..en 144.00 is ook maar getal verbonden met 12; meervouden daarvan...zoals veel getallen in de Bijbel...niet letterlijk te nemen...

Babylon was de grootste en belangrijkste stad destijds...propaganda...en afgunst door religies die zich wilden opkrikken om anderen neer te sabelen..en vandaar die domme veroordelingen....
Die helaas nog steeds aftrek vinden bij sommige denominaties.....schiet lekker op zo....
De archeologische stad Babylon, die in de 24e eeuw voor Christus voor het eerst werd genoemd, is vrijdag op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie UNESCO gezet
.

.https://www.nu.nl/overig/5961413/archeo ... nesco.html
Je zou eens een kuur kunnen ondergaan tegen je Bijbelfobie.

Wanneer je in de Bijbel zou willen verdiepen, zonder je ultieme vooroordeel, dan zou je er achter komen dat de 144.000 letterlijk zijn en dat het mensen zijn die zijn aangesteld als mederegeerders met Jezus.
Ook dat staat letterlijk in de bijbel.

Babylon is door Nimrod gesticht, hij stond bekend als tegenstander van Jehovah. (Gen 10:9).

De meeste religieuze gebruiken en overleveringen die wij kennen zijn uit het oude Babylon afkomstig en van religie tot religie, van eeuw tot eeuw, klakkeloos over genomen. Alleen namen zijn veranderd.

Babylon is sinds zijn vernietiging nooit meer bewoond, overeenkomstig de profetie.
Babylon de grote zal overeenkomstig de profetie ook vernietigd worden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9944
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 01 aug 2019, 11:04
Messenger schreef: 10 jul 2019, 15:56
Alpha schreef: 10 jul 2019, 15:34 Wanneer de Bijbelse leer en moraal geaccepteerd en toegepast zou worden, zou de aarde er heel anders uitzien.
Maar ja, mensen weigeren deze moraal te accepteren, alleen die gedeelten die men kan gebruiken worden schoorvoetend toegelaten.

Wanneer de Bijbel wereldwijd nageleefd zou worden, dan zou er geen misdaad of oorlog meer zijn.
Hoefde je nergens sloten op te doen en dan waren alle mensen broeders van elkaar.
Doe mij maar de humanistische moraal dan. De bijbel heeft veel geweld opgeroepen.
Het is niet makkelijk om inzicht in de Bijbel te krijgen, waarom er door God soms geweld gebruikt wordt.
Meestal heeft dat te maken met zeer immoreel gedrag, waardoor men mensenoffers bracht, ook kinderen.
Een God van echte liefde gebruikt geen geweld tegen Zijn eigen schepping.
Bovendien is een almachtige God volmaakt en is Haar schepping dat ook.
De mens heeft, doordat God echte (en dus onvoorwaardelijke) liefde is, een onvoorwaardelijk vrije wil. Zeer immoreel gedrag is derhalve geen reden voor God om te straffen of op andere wijze in te grijpen.

Op de vraag "Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?" is het antwoord: Allemaal.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V
Contacteer:

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Messenger schreef: 01 aug 2019, 14:41
Op de vraag "Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?" is het antwoord: Allemaal.
Ja. Tótdat het weer eens Tijd is voor een Grote Schoonmaak. Dan knikkert Michaël ze er allemaal uit en worden ze weer op de aarde gesmeten. En daar breekt dan weer een periode van diepe Duisternis aan.

En dát vertelt die meneer Walsch je er niet bij.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9944
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Anja schreef: 01 aug 2019, 15:21
Messenger schreef: 01 aug 2019, 14:41
Op de vraag "Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?" is het antwoord: Allemaal.
Ja. Tótdat het weer eens Tijd is voor een Grote Schoonmaak. Dan knikkert Michaël ze er allemaal uit en worden ze weer op de aarde gesmeten. En daar breekt dan weer een periode van diepe Duisternis aan.

En dát vertelt die meneer Walsch je er niet bij.
Er komt geen grote schoonmaak. Precies om de door mij genoemde redenen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door ben db bd »

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
Als ik God was, zou het mij zeker gelukken om op te laten schrijven wat ik op wilde laten schrijven. Nou is God oneindig veel bekwamer als ik, dus ga ik er wiskundig zeker van uit dat het Hem absoluut gelukt is om Zijn Boodschap in de Bijbel op te nemen, zoals Hij Zelf ergens zegt.
Wij moeten daar ook niet aan willen veranderen, lees ik in de op 2 na laatste 2 verzen in Gods heilig Woord.
Ik heb niet het idee dat de quote hierboven dat nou zo anders wil verzoeken.

Dan ga ik eerst naar Alpha, want dat vind ik de stevigste en Bijbelgetrouwste debater op dit forum.
Dan kom ik op die rare 144000 van hem. (sorry als ik het allemaal al eerder heb gezegd) Heel vroeger kwamen er soms zusters in het geloof van hem bij ons langs om over het geloof te praten; eigenlijk om mij van de dwalingen mijns geloofs af te helpen, geloof ik. Dan gingen we gezellig bij de vijver met waterval thee zitten drinken in onze natuurtuin, welke ze paradijselijk vonden, net als ik zelf wel een beetje.

Maar o, wat plaagde ik die lieve vrouwtjes dan toch altijd graag met die 144000. Want ze wisten precies waar ze dat konden vinden in de Bijbel, net als Alpha nu nog steeds. (zie Op.7) Omdat vader Jacob 12 zonen had en die allemaal stamvaders werden, welke m.i. ook allemaal in het Nieuwe Jeruzalem gevonden zullen worden als ze thuis zijn, want hun namen staan immers op de 12 deuren, heeft de Heere God van iedere stam 12000 dienaren verzegeld aan hun voorhoofden. En omdat God toen al wist dat die lieve Godsgetuigen van Hem hier, het mogelijk nog niet zouden snappen, liet Hij er nog eens ten zeer overvloede bijzetten welke stammen dat nou precies waren. U snapt het al, want al die namen moesten die lieve vrouwtjes (eentje was er al bijna 84) dan voor gaan zitten lezen. En u snapt ook dat dit volgens de Bijbel dus geen JG zijn.
En als het dat al per abuis wel zouden zijn, dan zeker niet hun belangrijkste machthebbers, lijkt mij, zoals die lieverds onderdanig moesten leren.

Nu dan hoeveel mensen er naar de hemel gaan. Heb ik dat als bouwvakker al voor zitten rekenen? Dat kan ik natuurlijk niet, omdat alle slechteriken naar Gods zeggen in de eeuwige poel van vuur, welke van zwavel brand gesmeten zullen worden, bij de duivel zelf en bij de antichrist, het beest en de valse profeet. (als Hij dat niet zou doen, bleef het hier eeuwig een zooitje, toch?)
Maar het is nog onzekerder, want iedereen wiens naam niet in het boek des levens blijkt te staan, wordt ook in het vuur geworpen. Het is m.i. dus beter om geen oorlog tegen de Allerhoogste te voeren, want ik heb toch het idee dat zielen eeuwig zijn en dus niet kunnen verbranden, net als de duivel ook niet, zoals ik lees. (en de Heere geeft ons maar een klein beetje inzicht in dat boek des levens (Op.20:15 en Op.21:8).
Maar hoeveel mensen er in de hemel kunnen verblijven, daar is een stuk meer over te zeggen, net als in een kerk en zo. (zie vervolg)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Iedereen kan over over speculeren.
Maar niemand weet het...helemaal niemand...geen gelovige en ook geen ongelovige.....niemand als nietig mens...die meent voor God te kunnen spreken...
Sommigen hebben zichzelf al een plek gereserveerd in die vermeende hemel...maar vele eersten zullen de laatsten zijn.
En diegenen denken het stelligst te zijn in hun "waarheid" en zeker weten, weten het minst....
Zo krijg je de meest vreemde conclusies...

Mocht God bestaan hanteert Hij andere voorwaarden, normen en regels dan de mens en ook wat die mensen OVER Hem vertellen of menen te weten.

Edit..Alpha is geen deibater...hij leest alleen de CD-rom van de JG voor en evangeliseert..zoals voorgeschreven is ..een opdracht.........meerdere malen in de repeat...
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Yolanda_dB »

callista schreef: Iedereen kan over over speculeren.
Maar niemand weet het...helemaal niemand...geen gelovige en ook geen ongelovige.....niemand als nietig mens...die meent voor God te kunnen spreken...
Ook al bedoelt callista hier heel wat anders mee, wat ze hier schrijft klopt wel.
Het enige dat we hierover weten, is dat iedereen behouden wordt die gelooft.
Maar of dat "behouden worden" dan betekent dat je naar de hemel gaat, is nog maar de vraag.
Maar hoeveel dat er zullen zijn, weten we niet.
En de reden daarvan is heel simpel, "ben db bd" zei het ook al:
Het gaat om de mensen wiens naam in "het boek des levens" staan geschreven.
En dat boek gaat pas open aan het einde der tijden, en dus pas dan, en alleen dan, zal bekend om wie het gaat, en dus om hoeveel.

Misschien is het een interessant onderdeel van dit topic om meer te focussen op het "naar de hemel gaan".
Gaan wij sowieso wel naar de hemel, na ons sterven?
Dit is nl. de gedachte in het grootste deel van de christelijke wereld.
Of zit er nog een vagevuur tussen (het idee van de RKK)?
Of 'slapen' we in ons graf, totdat we daaruit gewekt worden bij de wederkomst?

Ik voor mijzelf geloof in ieder geval dat het niet mijn einddoel is om in de hemel te leven.
Mijn einddoel is om met God te leven op een nieuwe/vernieuwde aarde, na de wederkomst van Jezus Christus op aarde.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Er wordt gesproken over een poel van zwavel en vuur in de Bijbel...ben db bd haalt dat ook aan.....

Maar vuur en zwavel zijn juist voorbeelden van zuivering, loutering en heling, dus in dat opzicht zou je het misschien kunnen vergelijken met een vagevuur...denk ik maar zo...weet ik ook niet
In het jodendom is er ook zoiets als een voorportaal...dus geen eeuwigdurend hellevuur..
Dat zou God ook tot een Cremator maken...
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door ben db bd »

Onze aarde is 510 000 000 km2 goot, daarvan wordt bij gelijke grootte als nu zo'n kleine 1% nieuwe hemel, bijna 5 000 000 km2, zijnde het Nieuw Jeruzalem dat op aarde zal neerdalen. Op.21:2 en
Op onze aarde kunnen nu vlot 10 000 000 000 mensen wonen als we eerlijk samen willen delen. En nu wordt er maar 3% echt bewoond, las ik. Dan zou op een nieuwe even grote aarde zonder zee, zonder bergen, zonder polen en zonder woestijnen dus een loei van mensen méér kunnen wonen.
In ons land wonen we met zo'n 18 000 000 mensen, de illegalen meegerekend, op zo'n kleine 40 000 km2. Dat zijn er gemiddeld bijna 450/ km2.
Nou vinden wij ons land eigenlijk te vol, dus zou gem. 300 mensen per km2 o.i. idealer zijn, denk ik.
Ziet u dat er op 500 000 000 km2 puur hoogwaardig paradijs dus best 150 000 000 000 mensen zouden kunnen wonen?

Nou is de nieuwe hemel daar wel maar 1% van, doch dat wel 2220 km. hoog. En dan vind ik het best moeilijk worden. Iedereen is daar los van ruimte en tijd, ook vrij van reistijd dus, net als de engelen en de Heere Jezus Zelf na zijn opstanding, wat de discipelen mochten waarnemen en beschrijven.
Voor mij moet iedereen in de hemel óf slechts geest, ziel zijn, óf ook een nieuw hemels opstandingslichaam hebben, zoals dat in ieder geval wordt verkregen bij de opname van de Gemeente van Christus, zoals in 1Kor.15 en in 1Tess.4 wordt uitgelegd.
( buiten die opname, waar m.i. zelfs de meeste geref. christenen niet in geloven, kom ik die metamorfose nergens tegen.... Wie wel ??)

Bij ons kunnen ook vogels en vlinders (en vliegen) zich vrij door de lucht bewegen. Zelf heb ik ook wel een volière, met zitstokken op diverse hoogten.
Het zal allemaal veel mooier worden, maar omdat ik de hemel niet 'vergeestelijk' maar serieus neem, maak ik mij daar ook graag een zeer beperkt beeld van. Hoewel de Bijbel er best veel over zegt !!
De schaal, de maat, is de menselijke (en ook engelen-)schaal, weten we. (Op.21:17 )
Als ik mij nu eens een soort plateaus voorstel op iedere 22 meter hoogte (6-7 verdiepingen bij ons) met gouden straten, diffuus als glas enz., dan zouden dat al 100 000 plateaus op de totale hoogte kunnen worden, toch? Zien we dat de hemel zo gezien door die 3e dimensie meer dan reeds 1000x zo veel oppervlak zou kunnen herbergen als heel de nieuwe aarde?
Al zou daarvan nou maar 10% voor ons christenen bedoeld zijn, dan nog zou de nieuwe hemel straks nog 100x zoveel mensen kunnen herbergen als heel die nieuwe aarde welke zelf al >10x zoveel mensen zal kunnen bevatten als de oude nu!
Als het niet onzinnig is, zoals ik het mij voorstel, omdat de Heere de maten exact aan ons uitlegt, met nog wel een gouden meetlat opgemeten, (goud heeft een van de laagste uitzettingscoëfficiënten, zo weten we) voor de zuiverheid, dan moeten we hier toch blij van worden?

Vertrouw Gods onversneden Heilig Woord en geloof HEM.
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door ben db bd »

Ook al bedoelt callista hier heel wat anders mee, wat ze hier schrijft klopt wel.
Het enige dat we hierover weten, is dat iedereen behouden wordt die gelooft.
Maar of dat "behouden worden" dan betekent dat je naar de hemel gaat, is nog maar de vraag.
Maar hoeveel dat er zullen zijn, weten we niet.
En de reden daarvan is heel simpel, "ben db bd" zei het ook al:
Het gaat om de mensen wiens naam in "het boek des levens" staan geschreven.
En dat boek gaat pas open aan het einde der tijden, en dus pas dan, en alleen dan, zal bekend om wie het gaat, en dus om hoeveel
Ja, iedereen die in de Heere Jezus gelooft, wordt behouden, zegt Gods heilig Woord.
Maar of iedereen die behouden is en dus in het boek der levenden staat naar de hemel gaat, is voor mij niet aangetoond.
Dat komt omdat de hemel een 3e dimensie meer heeft dan de aarde, ook dan de nieuwe aarde dus.
Nou kunnen zielen, geesten dus, in de hemel verblijven, zoals bijvoorbeeld de schare die niemand tellen kan van martelaren (Op.6 en 7)
Maar m.i. sluit de huidige bedeling van genade binnen het koninkrijk der hemelen, al met de opname van de gemeente af.
Daarbij wordt geloof vervangen door aanschouwen. Want iedereen kan zien dat de gelovigen zijn verdwenen en de duivel veel meer vrij spel krijgt voor zijn antichrist. Een aantal jaren later of zo komt dan ook de Heere Jezus reeds terug om Zijn Vrederijk op aarde te stichten. (Op.19)
Dan heeft het geloof helemaal afgedaan, vind ik.
En ja, 1000 jaar later gaat bij het grote eindoordeel over 'alle' mensen het boek des levens open. Maar ik lees nergens dat wie in dat boek staat en dus behouden is, ook daarbij nog eens een hemelse bestemming krijgt, en dus de benodigde beroemde metamorfose ondergaat.
In die tijd, op het eind van het Vrederijk, zijn de mensen met een hemelse bestemming m.i. al 1000 jaar terug verzameld en verheerlijkt.
Daarom vond ik de vraag hoeveel mensen er op de nieuwe aarde zullen leven minstens zo boeiend.
Er wordt gesproken over een poel van zwavel en vuur in de Bijbel...ben db bd haalt dat ook aan.....
Maar vuur en zwavel zijn juist voorbeelden van zuivering, loutering en heling, dus in dat opzicht zou je het misschien kunnen vergelijken met een vagevuur...denk ik maar zo...weet ik ook niet
In het jodendom is er ook zoiets als een voorportaal...dus geen eeuwigdurend hellevuur..
Dat zou God ook tot een Cremator maken...
Ja, dit vind ik ook zo'n interessant punt. Of het eeuwige vuur nog loutert, daar vrees ik voor hoor, hoewel ik het graag zou willen.
Het eeuwige vuur, het Gehenna is m.i. jammer genoeg onomkeerbaar. Afgrijselijk !!
Maar met de RK kerk geloof ik in het voorgeborchte, het vagevuur, Hades, het dodenrijk, wat duurt tot het einde van deze wereldtijd.
In Op.20:14 lezen we daarover: "En de dood en het rijk van de dood werden in de poel van vuur geworpen. Dit is de tweede dood."
Voor wie de eerste opstanding mist, - (zij die niet tot de schare martelaren die niemand tellen kan behoren) - en dus niet meer levend wordt op de aarde in het Vrederijk, moet dus nog 1000 jaar door in Hades, het dodenrijk. (gedenk de rijke man die door de Heere Jezus werd genoemd)
Daar kan voor mij ook een enorme loutering van uitgaan, zodat mogelijk bij het grote eindoordeel al een enorme straftijd is volgemaakt.
Die straftijd kan m.i. uitermate genuanceerd uitpakken, al naar gelang voor voldoening nodig zal zijn.
Dat zou toch menselijkerwijs gesproken van invloed op het eindoordeel moeten zijn en zo opening naar de nieuwe aarde moeten geven?
Het trieste is dat we dat nergens in mijn gereformeerde kerk vinden als logische mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Sta mij toe een zin uit jouw reactie te pikken beste ben db bd:
ben db bd schreef: 06 aug 2019, 20:17 (zij die niet tot de schare martelaren die niemand tellen kan behoren)
Dat lijkt me lastig te bepalen bij een schare die niet te tellen is. :idea:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door ben db bd »

vergun mij het u uit te leggen beste Piebe: ;)
Laat ik eerst een bekentenis naar u persoonlijk mogen doen:
nou probeer ik in tegenstelling tot zichtbaar zo vele anderen hier op het topic, m.i. zo weinig mogelijk zelf te verzinnen en zo veel mogelijk eerlijk uit de Bijbel af te leiden. Dat beoefen ik dus ook inzake die schare van ontelbare zielen welke allemaal in de m.i. wellicht nu reeds aangevangen verdrukking in beginsel de kop afgehakt worden door de in het kader van NWO breed overwinnende islam. Die groep begon al te groeien in Op.6:9, zag u wel? Die groep martelaren was reeds niet meer te tellen in Op.7:9 e.v., kijk maar. Doch in Op.20:4 komt het: ze "worden weer levend en gaan als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang" op aarde. Die 1000 jaar noemen wij het 1000 jarig Vrederijk, toch?
En persoonlijk naar u toe: ze worden dan dus niet meer (als zielen) in de hemel waargenomen. En het hemelse nieuwe Jeruzalem was toen nog niet ter sprake, omdat dat pas een hoofdstuk later in komt. U eigent zich dus een woonplaats toe welke nog niet afgedaald is, nu reeds in het verhaal past. Die is nu nog 'boven de starren' leerden we op de zondagsschool, geloof ik. En nu zijn we nog slechts amper onderweg naar Mars,
of niet soms? :naughty:

En om een kort verhaal lang te maken: iets behoeft niet te tellen te zijn om daar al of niet bij te behoren, vind ik. :)
vr.gr.,ben

p.s.: m.i. weet een haas hoe die een koe moet vangen en een vos niet. :?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 01 aug 2019, 14:41
Alpha schreef: 01 aug 2019, 11:04
Messenger schreef: 10 jul 2019, 15:56
Alpha schreef: 10 jul 2019, 15:34 Wanneer de Bijbelse leer en moraal geaccepteerd en toegepast zou worden, zou de aarde er heel anders uitzien.
Maar ja, mensen weigeren deze moraal te accepteren, alleen die gedeelten die men kan gebruiken worden schoorvoetend toegelaten.

Wanneer de Bijbel wereldwijd nageleefd zou worden, dan zou er geen misdaad of oorlog meer zijn.
Hoefde je nergens sloten op te doen en dan waren alle mensen broeders van elkaar.
Doe mij maar de humanistische moraal dan. De bijbel heeft veel geweld opgeroepen.
Het is niet makkelijk om inzicht in de Bijbel te krijgen, waarom er door God soms geweld gebruikt wordt.
Meestal heeft dat te maken met zeer immoreel gedrag, waardoor men mensenoffers bracht, ook kinderen.
Een God van echte liefde gebruikt geen geweld tegen Zijn eigen schepping.
Bovendien is een almachtige God volmaakt en is Haar schepping dat ook.
De mens heeft, doordat God echte (en dus onvoorwaardelijke) liefde is, een onvoorwaardelijk vrije wil. Zeer immoreel gedrag is derhalve geen reden voor God om te straffen of op andere wijze in te grijpen.

Op de vraag "Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?" is het antwoord: Allemaal.
Wanneer je de bijbel leest, zie je een uitspraak van Jezus:

Johannes 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.

De Bijbelse wetten zijn heel helder.
Menselijke wetten die niet gehandhaafd worden verliezen hun werkzaamheid en dat kan je om je heen zien.

Doordat massaal de Bijbelse wetten worden genegeerd, ontstaat er veel geweld en oorlog.
Vandaar dat je van alles moet afsluiten, omdat het anders gestolen wordt.
De verloedering dan de wereld is trouwens duidelijk te zien.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 01 aug 2019, 16:16
Anja schreef: 01 aug 2019, 15:21
Messenger schreef: 01 aug 2019, 14:41
Op de vraag "Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?" is het antwoord: Allemaal.
Ja. Tótdat het weer eens Tijd is voor een Grote Schoonmaak. Dan knikkert Michaël ze er allemaal uit en worden ze weer op de aarde gesmeten. En daar breekt dan weer een periode van diepe Duisternis aan.

En dát vertelt die meneer Walsch je er niet bij.
Er komt geen grote schoonmaak. Precies om de door mij genoemde redenen.
Openbaring 16:
14 Het zijn in feite uitspraken die door demonen zijn geïnspireerd, en ze doen tekenen en gaan naar de koningen van de hele bewoonde aarde, om ze te verzamelen voor de oorlog van de grote dag van God de Almachtige.
15 ‘Let op! Ik kom als een dief. Gelukkig is hij die wakker blijft en zijn bovenkleren houdt, zodat hij niet naakt rondloopt en mensen zijn schaamte zien.’
16 En ze verzamelden hen op de plaats die in het Hebreeuws Armageddon wordt genoemd.

Vervolgens gebeurd er dit:

Openbaring 21:
1En ik zag een nieuwe hemel [regering]en een nieuwe [gereinigde] aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee [opstandige mensheid] is er niet meer.
2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, [Gods koninkrijk, heerschappij] bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.

God gaat ingrijpen om te voorkomen dat de mensheid zichzelf vernietigd.
De omstandigheden op aarde verslechteren steeds sneller.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8736
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 06 aug 2019, 14:22 Iedereen kan over over speculeren.
Maar niemand weet het...helemaal niemand...geen gelovige en ook geen ongelovige.....niemand als nietig mens...die meent voor God te kunnen spreken...
Sommigen hebben zichzelf al een plek gereserveerd in die vermeende hemel...maar vele eersten zullen de laatsten zijn.
En diegenen denken het stelligst te zijn in hun "waarheid" en zeker weten, weten het minst....
Zo krijg je de meest vreemde conclusies...

Mocht God bestaan hanteert Hij andere voorwaarden, normen en regels dan de mens en ook wat die mensen OVER Hem vertellen of menen te weten.

Edit..Alpha is geen deibater...hij leest alleen de CD-rom van de JG voor en evangeliseert..zoals voorgeschreven is ..een opdracht.........meerdere malen in de repeat....
Wanneer je zou lezen wat ik schreef en dat ook nog zou willen begrijpen, dan schreef je dat niet. :shock:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Omdat ik het begrijp schreef ik wat ik schreef...
Plaats reactie