Gods beeld van christenen

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Gaitema
Man/Vrouw: M

Re: Gods beeld van christenen

Bericht door Gaitema » 16 aug 2019, 00:08

Zolderworm schreef:
15 aug 2019, 09:49
Gaitema schreef:
15 aug 2019, 08:40
Ik geloof namelijk dat veel christenen met een te negatieve Godsbeeld zitten. Ik dacht vroeger ook dat God boos op me is, vanwege mijn zonden. Dat Hij wrok tegen mij koesterde. Maar toen ik voor het eerst iemand met een "Woord van God" voor mij tegen kwam, bleek dat God alleen maar positief naar me keek. Hij is niet boos. Prees mijn positieve kanten en verzweeg mijn zonden. Heel bijzonder. Jezus is vol van genade 😍
Het is goed dat je spreekt van Godsbeeld. Namelijk een beeld dat mensen zelf hebben geschapen van God. De vraag is dan of ze soms niet God zelf hebben geschapen.
Kijk, ik kan een beeld van jou scheppen, maar daarmee schep ik jou gelukkig nog niet.
Wat ik deel met passie, dring ik niet op. :)

Gaitema

Bericht door Gaitema » 16 aug 2019, 00:15

peda schreef:
15 aug 2019, 10:29
In het christendom en ook bij de Joden heeft God de wereld en de mens geschapen om daar een Persoonlijke Relatie mee te hebben. Dat is het grote Grondprincipe. De mens kwam niet zo maar toevallig als een schitterend ongeluk op het toneel, maar als een door de Soevereine God Gewild wezen. Waarom de Soevereine, Wie het aan Niets ontbrak, tot de "' behoefte "' aan een Relatie is gekomen, daar wordt theologisch stevig over gespeculeerd. Evenzeer met de ( filosofische ) vraag of met de schepping de tijd mede werd geschapen of dat bij en in God ook een vorm van "' tijd "' zonder schepping kan bestaan. De vraag is of je mee gaat met dit denken aan een Relatie tussen God en schepsel. Indien ja dan sta je midden in het speelveld van de theologie, indien neen dan volg je een andere weg en heb je totaal niets met een Relationeel Godsbeeld. Gaitema volgt de gedachte van de Relationele God en daarin past het om te vragen Hoe God zou kunnen aankijken tegen Zijn schepsel mens. Een eenduidig antwoord is daar vanuit de theologie niet op te geven, maar vragen staat natuurlijk vrij. :lol:
Ik denk dat doorredeneren vanuit de bijbel wel ons verlost van een negatief Godsbeeld. God heeft door het offer van Jezus de zonden van zich afgeworpen. We worden nu door Hem rein genoemd. Kunnen sinds het sterven van Jezus aan het kruis het Heilige der Heilige ingaan, dat wil zeggen, God ontmoeten zonder tussenkomst van derden. Hij noemt ons Zijn kind en er staat ook: "alzo lief heeft God de wereld gehad..."
Kortom, God presenteert zich zeer positief naar ons toe in de bijbel.

Messenger
Moderator Levenbeschouwing

Bericht door Messenger » 16 aug 2019, 09:13

Gaitema schreef:
16 aug 2019, 00:05
Messenger schreef:
15 aug 2019, 11:33
Gaitema schreef:
15 aug 2019, 00:53
Is Hij blij met jou vanwege jouw ontwikkeling voorwaards of is Hij boos vanwege jouw zonden??
God is hoe dan ook blij met jou, heeft jou innig lief, want je hoeft niets te doen of te laten. Er Zijn is al voldoende
Dat ben ik wel met je eens
Maar je gelooft ook dat je dingen moet doen en laten om in de gunst van God te vallen, toch?
Dan is er meer nodig dan er Zijn, toch?

Is God blij met jou of boos op jou, vroeg je.

Ben je misschien nu van mening dat een God van échte liefde niet oordeelt over jou, maar jou innig liefheeft ongeacht wat je doet?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 16 aug 2019, 09:16

Gaitema schreef:
Ik geloof namelijk dat veel christenen met een te negatieve Godsbeeld zitten. Ik dacht vroeger ook dat God boos op me is, vanwege mijn zonden. Dat Hij wrok tegen mij koesterde. Maar toen ik voor het eerst iemand met een "Woord van God" voor mij tegen kwam, bleek dat God alleen maar positief naar me keek. Hij is niet boos. Prees mijn positieve kanten en verzweeg mijn zonden. Heel bijzonder. Jezus is vol van genade 😍
Wel erg toevallig dat diegene evangelisch was! Maar Christus is het woord van God, zie Joh 1 vers 1.
Wat de vos niet weet, weet de haas ook niet.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 16 aug 2019, 10:03

Piebe Paulusma schreef:
16 aug 2019, 09:16
Gaitema schreef:
Wel erg toevallig dat diegene evangelisch was! Maar Christus is het woord van God, zie Joh 1 vers 1.
De toorn van God rust op hen die niet geloven. Niet op gelovigen . Lees maar in de brieven van Johannes. Het wordt allemaal aan het kruis geslagen. God is werkelijk niet meer boos op je. Hij koestert tegen jou geen wrok en ligt van jou niet wakker.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 16 aug 2019, 10:05

Messenger schreef:
16 aug 2019, 09:13
Gaitema schreef:
Messenger schreef:
Gaitema schreef:
Is Hij blij met jou vanwege jouw ontwikkeling voorwaards of is Hij boos vanwege jouw zonden??
God is hoe dan ook blij met jou, heeft jou innig lief, want je hoeft niets te doen of te laten. Er Zijn is al voldoende
Maar je gelooft ook dat je dingen moet doen en laten om in de gunst van God te vallen, toch?
Nee, het is 100 procent God in ons aan het werk. We kunnen Zijn gunst niet verdienen.

Ben je misschien nu van mening dat een God van échte liefde niet oordeelt over jou, maar jou innig liefheeft ongeacht wat je doet?
Ja, ik denk dat dit vrij bijbels is.
Al zou mijn kind een grote crimineel worden, dan nog blijf ik van haar houden. Even veel

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma » 16 aug 2019, 10:27

Gaitema schreef:
16 aug 2019, 10:03
Piebe Paulusma schreef:
Gaitema schreef:
De toorn van God rust op hen die niet geloven. Niet op gelovigen . Lees maar in de brieven van Johannes. Het wordt allemaal aan het kruis geslagen. God is werkelijk niet meer boos op je. Hij koestert tegen jou geen wrok en ligt van jou niet wakker.
En van Bennie Jolink ook niet, al wou hij duizend nummers over driet'n maken.
Wat de vos niet weet, weet de haas ook niet.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 16 aug 2019, 10:41

Gaitema schreef:
Piebe Paulusma schreef:
Gaitema schreef:
Gisteren nog even met hem gebeld, zeker?
Only dead fish go with the flow

peda

Bericht door peda » 16 aug 2019, 10:55

Gaitema schreef:
Piebe Paulusma schreef:
Gaitema schreef:
Zelf ben ik ook van mening dat de oorspronkelijke boodschap van de evangelie schrijvers is geweest dat de "' toorn "' van God rustte op diegenen die het verlossingsoffer van Jezus afwezen. Heden ten dage zijn er nog steeds een aantal gelovigen die de niet te overbruggen scheiding tussen de "' bokken '' en de "' schapen "' als de Wil van God ervaren. Voortschrijdend inzicht kennen deze gelovigen niet. Voor anderen geldt wel voortschrijdend inzicht in de kijk op God en zo zijn er vele zienswijzen ( Godsbeelden ) ontstaan in de loop van de tijd die soms zelfs diametraal tegenover elkaar staan. Ook in het zeer vroege christendom was het onderling geen koek en ei, daar getuigen zelfs de evangelie verhalen van. Vele paden werden in de eerste eeuwen naast elkaar bewandeld waaruit geleidelijk de huidige orthodoxe geloofsinhoud voet kon vatten. In de huidige tijd is de trend weer terug naar vroeger, het vele geloofs paden naast elkaar belopen.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 16 aug 2019, 11:08

peda schreef:
15 aug 2019, 13:19
Zolderworm schreef:
15 aug 2019, 12:48
peda schreef:
15 aug 2019, 12:34
Persoonlijk ervaar ik niets van God, maar ook niet de uittredingen waar Zolder het over heeft, noch heb ik het gevoel dat onzichtbare "' wezens "' in mijn buurt zijn of contact met mij willen maken. Ik beleef denk ik eerder zoals een naturalist het totale leven beleeft, ""aangestuurd"' met de bekende 5 zintuigen terwijl het eventuele 6e zintuig bij mij volledig buiten werking is. Wat ik niet kan ontvangen, maak ik niet belachelijk maar constateer dat ik er niet over kan meepraten. Bij theologie is het anders. Theologie doe je met de denkhersenen en dat is ook de reden dat de nodige gelovigen niets zien in theologie. Zij beleven God niet met de linkerhersenhelft. Daar kan ik best begrip voor opbrengen, kennelijk ben ik wel een naturalist, maar vervolg dan met een komma en niet met het plaatsen van een punt. Het spirituele landschap vind ik best wel bekoring hebben. :!:
Dus jij hebt ook niet de ervaringen dat er iemand of iets voortdurend van boven af meekijkt met wat je doet? Niet dat er sprake is van een geest of zo. Maar volgens mij is het een psychologisch proces. Ik ervaar dat heel sterk.
Omdat ik niets ervaar, wijk ik inderdaad ter verklaring uit naar psychologische oorzaken. Ik heb ook totaal geen angst voor geestwezens, demonen, spoken etc. Ik zou rustig in de nacht in mijn eentje met een zaklantaarn over een kerkhof kunnen wandelen.
Kerkhoven zijn meestal safe. Alle geesten liggen daar te dutten.
Maar dat geldt bij mij wel voor alle ervaringen betreffende de "' waarneming "' van het bestaan van een "' Geestelijke "' Wereld. Ik benader het eventuele bestaan van een "' Geestelijke "' Wereld met mijn verstand. Dat is de verklaring bij mij althans voor het ontbreken van voorkeur voor een richting of stroming. Ik ben daarin volledig neutraal.
Verstandige keuze. Maar het verstand kent zijn beperkingen.
Waar ik met mijn verstand niet of zeer moeilijk bij kan ( voor mij bij Sri Aurobindo cq Kr. ) daar ligt mijn persoonlijke interesse lager dan bijvoorbeeld bij de theologie omdat ik in de theologie de vele filosofische ingrediënten veel beter doorredeneren kan volgen en dus een plaats kan geven. Zoals ik reeds eerder heb opgemerkt, heeft theologie bij mij een hoge voorkeur, omdat het, wanneer je let op kwaliteit, ontzettend hoog denkwerk vereist. Eigenlijk van hetzelfde kaliber als het volgen van lastige wetenschappelijke thema's. Daarom ben ik tevens vriend der wetenschap. Wie op min-achtige wijze tot mij spreekt over theologie zie ik dan ook als een "' domoor "'. Dat geldt ook voor diegenen die met mij op hilarische wijze spreken over bijvoorbeeld de "' snaar "' theorie of andere ingewikkelde wetenschappelijke thema's. Men zij gewaarschuwd :lol: :lol:
Theologie heeft zeker een hoog niveau. Mee eens. De vraag is echter: gaat het over de werkelijkheid of over een bedachte werkelijkheid? De wetenschap gaat over het algemeen over de werkelijkheid, al wordt daar bij sommig psychologische theorieën nog wel eens aan getwijfeld. In die zin is theologie niet gelijkwaardig aan de wetenschap. Feitelijk is het geen wetenschap. Maar ik heb hier ook wat boeken over theologie staan (ik heb gewerkt bij uitgeverij Calllenbach), die ik zelfs ook echt met veel belangstelling heb gelezen.
Boeiend? Zeker!

Inktvlam

Bericht door Inktvlam » 16 aug 2019, 11:16

Storm schreef:
15 aug 2019, 17:32
Zelf ervaar ik geen God die persoonlijk naar mij kijkt. Ook niet in één die al mijn haren heeft geteld. Al die miljarden mensen, dat zal een klus wezen.
God (voor mij eerder Jezus) is diegene waar ik mijn dankbaarheid, hoop en troost aan ophang. Ik kan mij steeds meer vinden in voor mij als gereformeerde de boeken van Harry Kuitert.
Ik ben verbaasd. Kuitert??? De theoloog van de afbraak !
Ooit schreef hij “Zonder geloof vaart niemand wel”, in dat boek klonken de twijfels al door. Hoe meer boeken hij schreef, hoe minder er van het geloof heel bleef. Aan het eind van zijn leven was hij atheïst. Wat bezielde die man? Een heel leven doordrongen van geloof, hij was dominee, daarna hoogleraar theologie aan de VU. Na zijn pensionering achtte hij het noodzakelijk eerst Jezus, vervolgens God en daarna het totale christelijk geloof te vernietigen. Op papier, gelukkig.
In de loop der jaren heeft Kuitert gretig de slopershamer gehanteerd. Dat heeft heftige reacties uitgelokt als: “Kuitert is een vernieler”, “Kuitert gebruikt de bulldozer”, “Kuitert is een atheïst”. De Engelse schrijver Adrian Plass vroeg zich af wat erger was: een pedofiel of een moderne theoloog zoals Kuitert. De theoloog van de afbraak werd hij genoemd. Over het godsbeeld beweerde Kuitert “schrikbarende dingen”, vond hij zelf. Zijn beruchte uitspraak: “alle spreken over Boven komt van beneden”, zegt al genoeg. Kuitert kon goed schrijven, maar een diepzinnig denker vond ik hem niet. Wat mij vooral tegenvalt is dat hij zijn stellingen niet onderbouwde. Als Johannes Jezus laat zeggen ”Ik ben het licht der wereld”, schrijft Kuitert dat Jezus dat nooit gezegd kan hebben. Punt. Geen enkele onderbouwing. Blijkbaar had Kuitert meer vertrouwen in het licht van zijn bureaulamp. Ik vond hem geen goed analyticus.
Ook prof. Arie van de Beukel was het opgevallen dat Kuitert en ook den Heyer helemaal geen goede gegronde of wetenschappelijke redenen aandragen voor hun visie.

Uiteindelijk noemde Kuitert God menselijke verbeelding en het geloof niet meer dan humanisme. Hij werd steeds radicaler. “God is echt dood”, concludeerde hij. “De kerk heeft alleen nog een afkickfunctie voor degenen die nog niet aan die gedachte gewend zijn.”
En verder: „Elke godsdienst is een erfenis uit de tijd van de religieuze mythe. Ben je eenmaal zover dat je de christelijke religie ziet als een product van verbeelding, dan kun je er veel gemakkelijker mee spelen. Het slechtste is als we er waarheid van maken.” De dood van de theologie. Daarna ging ie zelf dood. De afbraak was voltooid. Er viel niets meer af te breken.
Jaag de liefde na en streef naar de gaven van de Geest, vooral naar die van de profetie. (1 Kor14:1)

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 16 aug 2019, 11:20

Inktvlam schreef:
16 aug 2019, 11:16
Storm schreef:
15 aug 2019, 17:32
Zelf ervaar ik geen God die persoonlijk naar mij kijkt. Ook niet in één die al mijn haren heeft geteld. Al die miljarden mensen, dat zal een klus wezen.
God (voor mij eerder Jezus) is diegene waar ik mijn dankbaarheid, hoop en troost aan ophang. Ik kan mij steeds meer vinden in voor mij als gereformeerde de boeken van Harry Kuitert.
Ik ben verbaasd. Kuitert??? De theoloog van de afbraak !
Ooit schreef hij “Zonder geloof vaart niemand wel”, in dat boek klonken de twijfels al door. Hoe meer boeken hij schreef, hoe minder ervan het geloof heel bleef. Aan het eind van zijn leven was hij atheïst. Wat bezielde die man? Een heel leven doordrongen van geloof, hij was dominee, daarna hoogleraar theologie aan de VU. Na zijn pensionering achtte hij het noodzakelijk eerst Jezus, vervolgens God en daarna het totale christelijk geloof te vernietigen. Op papier, gelukkig.
In de loop der jaren heeft Kuitert gretig de slopershamer gehanteerd. Dat heeft heftige reacties uitgelokt als: “Kuitert is een vernieler”, “Kuitert gebruikt de bulldozer”, “Kuitert is een atheïst”. De Engelse schrijver Adrian Plass vroeg zich af wat erger was: een pedofiel of een moderne theoloog zoals Kuitert. De theoloog van de afbraak werd hij genoemd. Over het godsbeeld beweerde Kuitert “schrikbarende dingen”, vond hij zelf. Zijn beruchte uitspraak: “alle spreken over Boven komt van beneden”, zegt al genoeg. Kuitert kon goed schrijven, maar een diepzinnig denker vond ik hem niet. Wat mij vooral tegenvalt is dat hij zijn stellingen niet onderbouwd. Als Johannes Jezus laat zeggen ”Ik ben het licht der wereld”, schrijft Kuitert dat Jezus dat nooit gezegd kan hebben. Punt. Geen enkele onderbouwing. Blijkbaar had Kuitert meer vertrouwen in het licht van zijn bureaulamp. Ik vond hem geen goed analyticus.
Ook prof. Arie van de Beukel was het opgevallen dat Kuitert en ook den Heyer helemaal geen goede gegronde of wetenschappelijke redenen aandragen voor hun visie.

Uiteindelijk noemde Kuitert God menselijke verbeelding en het geloof niet meer dan humanisme. Hij werd steeds radicaler. “God is echt dood”, concludeerde hij. “De kerk heeft alleen nog een afkickfunctie voor degenen die nog niet aan die gedachte gewend zijn.”
En verder: „Elke godsdienst is een erfenis uit de tijd van de religieuze mythe. Ben je eenmaal zover dat je de christelijke religie ziet als een product van verbeelding, dan kun je er veel gemakkelijker mee spelen. Het slechtste is als we er waarheid van maken.” De dood van de theologie. Daarna ging ie zelf dood. De afbraak was voltooid. Er viel niets meer af te breken.
Je bedoelt natuurlijk: theoloog van de afbraak van jouw persoonlijke denkbeelden. Maar wie zegt dat jou persoonlijke denkbeelden juist zijn? Het is niet uitgeloten dat Kuitert gelijk heeft en jij niet. Al is dat voor jou natuurlijk onvoorstelbaar. Voor jou is jouw geloof de absolute onbetwijfelbare waarheid.

coby
Man/Vrouw: V

Bericht door coby » 16 aug 2019, 11:21

peda schreef:
16 aug 2019, 10:55
Gaitema schreef:
Piebe Paulusma schreef:
Gaitema schreef:
Zelf ben ik ook van mening dat de oorspronkelijke boodschap van de evangelie schrijvers is geweest dat de "' toorn "' van God rustte op diegenen die het verlossingsoffer van Jezus afwezen.
Paulus zegt: wij waren allen, net als de overigen, kinderen des toorns. Hij vervolgde Jezus. Hij was een kind des toorns. Maar God haatte hem niet.

7 Want niet licht zal iemand voor een rechtvaardige sterven – maar misschien heeft iemand nog de moed voor een goede te sterven – 8 God echter bewijst zijn liefde jegens ons, doordat Christus, toen wij nog zondaren waren, voor ons gestorven is.

Alleen tsja, de rijke jongeling had Hij lief, maar liet Hij gaan, want hij wou niet en Herodus, Judas en de meeste Farizeeen was Hij niet zo dol op. Het ligt aan iemands hart. Paulus vervolgde Hem wel, maar Hij wist dat hij het uit onwetendheid had gedaan of zo, kan die tekst niet meer vinden.

Messenger

Bericht door Messenger » 16 aug 2019, 11:22

Gaitema schreef:
De toorn van God rust op hen die niet geloven. Niet op gelovigen .
Het maakt een God van échte liefde, die de mens een échte vrije wil geeft, niets uit wat mensen geloven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

coby

Bericht door coby » 16 aug 2019, 11:23

Gaitema schreef:
16 aug 2019, 10:05
Messenger schreef:
Gaitema schreef:
Messenger schreef:
Gaitema schreef:
Nee, het is 100 procent God in ons aan het werk. We kunnen Zijn gunst niet verdienen.

Al zou mijn kind een grote crimineel worden, dan nog blijf ik van haar houden. Even veel
Je houdt gewoon van je dochter en ze wordt geen crimineel. Stel je voor dat ik de antichrist erbij gebaard had die zijn broertjes wilde uitroeien. Nee mama vindt jou niet zo heel erg lief hoor.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Bericht door Vertrokken user 5 » 16 aug 2019, 11:30

Inktvlam schreef:
Uiteindelijk noemde Kuitert God menselijke verbeelding en het geloof niet meer dan humanisme.
Daarmee beschreef hij dus zijn eigen geloof, dat dan duidelijk geen doorleefd geloof was maar slechts het overnemen van wat anderen zeggen. Sociologisch geneuzel. Hij heeft nooit door kunnen dringen tot de geloofsgeheimenissen. Of andersom bekeken, de geloofsgeheimenissen zijn hem niet ten deel gevallen.
Jammer dat zulken zo vaak dominee of priester zijn.

Messenger

Bericht door Messenger » 16 aug 2019, 11:36

Anja schreef:
16 aug 2019, 11:30
Inktvlam schreef:
Uiteindelijk noemde Kuitert God menselijke verbeelding en het geloof niet meer dan humanisme.
Daarmee beschreef hij dus zijn eigen geloof, dat dan duidelijk geen doorleefd geloof was maar slechts het overnemen van wat anderen zeggen. Sociologisch geneuzel. Hij heeft nooit door kunnen dringen tot de geloofsgeheimenissen. Of andersom bekeken, de geloofsgeheimenissen zijn hem niet ten deel gevallen.
Veel gelovigen die theologie studeren haken af en worden atheïst.

coby

Bericht door coby » 16 aug 2019, 11:39

Ik kreeg vroeger altijd preken van God houdt van je ongeacht wat je doet. Da's leuk zodat je je niet onterecht laat aanklagen. Maar daar kun je mooi mee op de loop gaan, wat me doet denken aan die christian gangster.

J. Edwin Orr, de revivalist en historicus, was met Billy Graham toen de evangelist een toespraak had in Beverly Hills bijgewoond door een zeer interessante gast. Nee, het was niet de nieuwste filmster, het was de beruchte gangster, Mickey Cohen. Verbazingwekkend genoeg toonde Micky interesse in Christus. Orr schreef later: `` Sommigen van ons hebben met hem gesproken, waaronder dr.Graham, maar hij maakte geen enkele toewijding tot enige tijd later toen een andere vriend hem aanspoorde - met Openbaring 3:20 als een bevel - om Jezus Christus in zijn leven uit te nodigen. ”

Eindelijk maakte hij een beslissing voor Jezus, maar zoals zoveel mensen tegenwoordig, veranderde er niets in zijn leven. Er was geen bewijs van enig berouw, dus de vriend die hem naar de Heer leidde confronteerde hem. Micky was beledigd. Hij zei tegen zijn vriend: "Je hebt me nooit verteld dat ik mijn werk op moest geven." Met zijn werk bedoelde hij zijn illegale gangsteractiviteiten. Hij zei: "Je hebt me niet verteld dat ik mijn vrienden zou moeten opgeven!" Hij bedoelde zijn gangsterpartners.

“Hij had gehoord dat die-en-die een christelijke cowboy was, die-en-die een christelijke actrice was, die-en-die een christelijke senator was, en hij dacht echt dat hij een christelijke gangster kon zijn.

https://sermons.faithlife.com/sermons/1 ... n-gangster

Vertrokken user 5
Contacteer:

Bericht door Vertrokken user 5 » 16 aug 2019, 11:40

Messenger schreef:
16 aug 2019, 11:36
Anja schreef:
16 aug 2019, 11:30
Inktvlam schreef:
Veel gelovigen die theologie studeren haken af en worden atheïst.
De theologiestudie is inderdaad een goed instrument om veel van die cultuurgelovigen te doen afvallen als ongeschikt voor het priesterambt.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 16 aug 2019, 11:44

Messenger schreef:
16 aug 2019, 11:22
Gaitema schreef:
Het maakt een God van échte liefde, die de mens een échte vrije wil geeft, niets uit wat mensen geloven.
Ik weet dat dit een reactie oproept, omdat dit in de bijbel staat. Goed voor christenen om daar over na te denken. Zou God hen wel achter het behang willen plakken of in zijn sop willen gaar koken?

Gaitema

Bericht door Gaitema » 16 aug 2019, 11:50

coby schreef:
16 aug 2019, 11:39
Ik kreeg vroeger altijd preken van God houdt van je ongeacht wat je doet. Da's leuk zodat je je niet onterecht laat aanklagen. Maar daar kun je mooi mee op de loop gaan, wat me doet denken aan die christian gangster.

J. Edwin Orr, de revivalist en historicus, was met Billy Graham toen de evangelist een toespraak had in Beverly Hills bijgewoond door een zeer interessante gast. Nee, het was niet de nieuwste filmster, het was de beruchte gangster, Mickey Cohen. Verbazingwekkend genoeg toonde Micky interesse in Christus. Orr schreef later: `` Sommigen van ons hebben met hem gesproken, waaronder dr.Graham, maar hij maakte geen enkele toewijding tot enige tijd later toen een andere vriend hem aanspoorde - met Openbaring 3:20 als een bevel - om Jezus Christus in zijn leven uit te nodigen. ”

Eindelijk maakte hij een beslissing voor Jezus, maar zoals zoveel mensen tegenwoordig, veranderde er niets in zijn leven. Er was geen bewijs van enig berouw, dus de vriend die hem naar de Heer leidde confronteerde hem. Micky was beledigd. Hij zei tegen zijn vriend: "Je hebt me nooit verteld dat ik mijn werk op moest geven." Met zijn werk bedoelde hij zijn illegale gangsteractiviteiten. Hij zei: "Je hebt me niet verteld dat ik mijn vrienden zou moeten opgeven!" Hij bedoelde zijn gangsterpartners.

“Hij had gehoord dat die-en-die een christelijke cowboy was, die-en-die een christelijke actrice was, die-en-die een christelijke senator was, en hij dacht echt dat hij een christelijke gangster kon zijn.

https://sermons.faithlife.com/sermons/1 ... n-gangster
God houdt onvoorwaardelijk van ons en is niet boos, maar Hij scheidt ook het kaft van het koren. Hij kan de kandelaar weg halen. Of zeggen: "Ik ken jou niet." Het is wel een zaak van ons om discipel (leerling) van Jezus te willen zijn.

Vertrokken user 5
Contacteer:

Bericht door Vertrokken user 5 » 16 aug 2019, 11:55

Gaitema schreef:
16 aug 2019, 11:44
Messenger schreef:
Gaitema schreef:
Ik weet dat dit een reactie oproept, omdat dit in de bijbel staat. Goed voor christenen om daar over na te denken. Zou God hen wel achter het behang willen plakken of in zijn sop willen gaar koken?
Jij houdt van je kind en je geeft het richtlijnen in de opvoeding. Keert jouw kind zich van jou en je opvoeding af en belandt het in de gevangenis dan hou jij nog steeds van je kind. Ook al houd jouw kind niet van jou en je opvoeding, jouw liefde blijft beschikbaar maar om dat te ervaren moet jouw kind zich wel terug naar jou toekeren. En als het uit de gevangenis komt moet het zich noodzakelijkerwijs alsnog schikken naar de opvoeding die jij het al eerder gaf als het in staat wil zijn om in vrijheid van jouw liefde te blijven genieten en jou zijn of haar wederkerigheid te betuigen. Volmaakte Liefde is wederkerig.
Het gaat dan ook niet zozeer om de vraag of God de mens liefheeft maar of de mens God liefheeft. Kortom bekering is en blijft noodzakelijk om het Kindschap te realiseren.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 16 aug 2019, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 16 aug 2019, 11:58

coby schreef:
16 aug 2019, 11:23
Gaitema schreef:
Messenger schreef:
Gaitema schreef:
Messenger schreef:

Je houdt gewoon van je dochter en ze wordt geen crimineel. Stel je voor dat ik de antichrist erbij gebaard had die zijn broertjes wilde uitroeien. Nee mama vindt jou niet zo heel erg lief hoor.
Ik kan je een voorbeeld noemen. De jongen die mij als tiener in elkaar getrapt had, die had een moeder. Zijn moeder was christen en zij had mij zelf later eens gezegd dat hij wel een keer zal bekeren. Wat ik toen dacht was: "ja ja, dan mag hij zijn vriendin ook wel moeten los laten, anders bekeerd hij nooit." Hij had namelijk een niet christelijke mooie blonde, een dochter van een grote ondernemer.
Later hoorde ik dat hij zelfs in de gevangenis had gezeten. Maar ja hoor, hij kwam ruim 14 jaar na het incident tot bekering en vroeg me om vergeving. Hij zocht me thuis op en vertelde zelfs dat hij direct na zijn bekering problemen kreeg met zijn vriendin en het uit maakte met haar. Ik was erg onder de indruk. Zijn moeder geloofde in hem en had hem lief en dit geloof in hem overwon alles.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 16 aug 2019, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

coby

Bericht door coby » 16 aug 2019, 11:59

Gaitema schreef:
16 aug 2019, 11:44
Messenger schreef:
Gaitema schreef:
23Zou Ik een welgevallen hebben aan de dood van de goddeloze? luidt het woord van de Here Here. Niet veeleer hieraan, dat hij zich bekere van zijn wegen en leve?

coby

Bericht door coby » 16 aug 2019, 12:05

Gaitema schreef:
16 aug 2019, 11:58
coby schreef:
16 aug 2019, 11:23
Gaitema schreef:
Messenger schreef:
Gaitema schreef:

Ik kan je een voorbeeld noemen. De jongen die mij als tiener in elkaar getrapt had, die had een moeder. Zijn moeder was christen en zij had mij zelf later eens gezegd dat hij wel een keer zal bekeren. Wat ik toen dacht was: "ja ja, dan mag hij zijn vriendin ook wel moeten los laten, anders bekeerd hij nooit." Hij had namelijk een niet christelijke mooie blonde, een dochter van een grote ondernemer.
Later hoorde ik dat hij zelfs in de gevangenis had gezeten. Maar ja hoor, hij kwam ruim 14 jaar na het incident tot bekering en vroeg me om vergeving. Hij zocht me thuis op en vertelde zelfs dat hij direct na zijn bekering problemen kreeg met zijn vriendin en het uit maakte met haar. Ik was erg onder de indruk. Zijn moeder geloofde in hem en had hem lief en dit geloof in hem overwon alles.
Geweldig. Ja een biddende moeder, daar heb je wat aan. Ian McCormack was een atheist die door een kwal werd gebeten en stierf en toen moest zijn moeder voor hem bidden aan de andere kant van de wereld. Je zoon Ian ligt op sterven. Bid voor hem nu. Dat zei God trouwens ook die nacht voordat m'n opa stierf. Jij hebt de sleutels. Gebruik ze. Morgen is het te laat.
Hij zag teksten van het onze Vader. Hij zei: als er een God is, leer me te bidden. Hij ging naar de hemel en zag Jezus en ervoer alleen maar liefde, maar hij wilde terug voor z'n moeder, die anders had gedacht dat ie in de hel zat.
Maar ik bedoelde, liefde gaat heel erg ver, maar een antichrist, dan kun je bidden tot je een ons weegt. Daar mag je niet eens voor bidden.

Plaats reactie