Identificeer de mol

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

callista schreef: 20 aug 2019, 09:14
coby schreef: 20 aug 2019, 09:11 https://youtu.be/0g20ezp91S0
Dat had ik hiervan.
Ze had een zakendeal met een man en toen stookte haar hartsvriendin die man op uit jaloezie en loog dat zij z'n geld wilde stelen, dus hij blies alles af. Oh ja, ze baden ook altijd samen en dan zegt ze: ik vind het zo erg voor haar en ik bid voor haar.
Iemand in de opmerkingen eronder zegt: het lijkt wel de Jerry Springer show.
Dergelijke praktijken zouden verboden moeten worden :evil:
Het bezorgt mij de rillingen dergelijke predikers...
Een soort van massahysterie...
Gelukkig wordt er steeds strenger opgetreden tegen dat soort charlatans. We weten in Nederland allemaal van de ''genverbrander'' waarmee Robbert van den Broeke door de mand viel :lol:. Mensen als James Randi, Derren Drown, Li'or Suchard, etc., laten zien hoe eenvoudig mensen geloven in dit soort simpele truukjes, waarbij men bij binnenkomst de namen van mensen vraagt en vervolgens via internet de info opzoekt.
Laatst gewijzigd door Mart op 20 aug 2019, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Peter79 »

Gaitema schreef: 20 aug 2019, 12:56
coby schreef: 20 aug 2019, 12:50
Gaitema schreef: 20 aug 2019, 12:37
peda schreef: 20 aug 2019, 12:30 Hallo Gaitema,

Op mijn reacties krijg ik bijna nooit een antwoord. Jij staat daarentegen met jouw inbreng volop in de belangstelling. Dus waarom een slotje? Ga ik stoppen met inbreng leveren? Neen, ik vind dit kleine forum interessant genoeg om bijdragen te blijven leveren. Wanneer deelnemers het zat zijn dan hoor ik het wel. Datzelfde moet jij in mijn optiek ook doen. gewoon jouw bijdragen blijven leveren en ingaan op reacties die jou aanspreken. Een echt bijbel gesprek krijg je volgens mij hier niet opgestart, daarvoor is het aantal min of meer met jou gelijkdenkenden op dit forum nihil. Waar vind je overigens ergens een forum waar bijbel gesprek wel prettig functioneert?
Ik zet er geen slot op. Jullie kunnen gerust verder onderling, als de mol onder mensen gezocht wordt, maar in mijn beleving strijd in niet tegen mensen van vlees en bloed. Op basis van de bijbel. Ik kan merken dat mijn visie delen best link is te midden van alleen mensen die het idee verwerpen en mijzelf graag tot onderwerp maken. Terwijl mijn behoefte is om ook topics te openen waar ook christenen behoefte aan hebben. En eerlijk gezegd, ik slaag daar niet in op dit forum. De christenen die dit forum kent zijn niet goed actief te betrekken in het gesprek en dat vind ik best lastig.
Je strijdt niet tegen mensen, maar Paulus noemt er wel een stel bij naam waar ze voor op moeten passen.
In die film transformations ging zo'n stel bidden elke dag. Niemand stond daar open voor het evangelie. De duivel zoekt een vat om door te werken en we moeten natuurlijk allemaal oppassen niet zo'n vat te zijn. Daar had je zo'n heks die tegenaanvallen ging doen, omdat op een gegeven moment die hele kerk continu samen kwam om te bidden. Op een gegeven moment hieven ze hun handen op en baden: Heer laat haar nu gered worden of de stad verlaten. Toen was haar kracht weg en ging ze boos weg en kregen ze opwekking in die stad.
Wel heel goed on topic. De heks zelf is het probleem niet want anders hielpen de gebeden niet. De duivel misbruikte haar om de kerk weg te vagen. Het juiste geestelijke wapen, het gebed werd ingezet.
Maar ook: Romeinen 12: Als dan uw vijand honger heeft, geef hem te eten, als hij dorst heeft, geef hem te drinken, want door dat te doen, zult u vurige kolen op zijn hoofd hopen. Word niet overwonnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Het is heel moeilijk om zo te reageren als je een bult negativiteit over je heen krijgt, maar als je het doet, dan ga je inderdaad de mens achter die heks zien en bid je voor haar bevrijding.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Peter79 schreef: 20 aug 2019, 15:20
Gaitema schreef: 20 aug 2019, 12:56
coby schreef: 20 aug 2019, 12:50
Gaitema schreef: 20 aug 2019, 12:37
peda schreef: 20 aug 2019, 12:30 Hallo Gaitema,

Op mijn reacties krijg ik bijna nooit een antwoord. Jij staat daarentegen met jouw inbreng volop in de belangstelling. Dus waarom een slotje? Ga ik stoppen met inbreng leveren? Neen, ik vind dit kleine forum interessant genoeg om bijdragen te blijven leveren. Wanneer deelnemers het zat zijn dan hoor ik het wel. Datzelfde moet jij in mijn optiek ook doen. gewoon jouw bijdragen blijven leveren en ingaan op reacties die jou aanspreken. Een echt bijbel gesprek krijg je volgens mij hier niet opgestart, daarvoor is het aantal min of meer met jou gelijkdenkenden op dit forum nihil. Waar vind je overigens ergens een forum waar bijbel gesprek wel prettig functioneert?
Ik zet er geen slot op. Jullie kunnen gerust verder onderling, als de mol onder mensen gezocht wordt, maar in mijn beleving strijd in niet tegen mensen van vlees en bloed. Op basis van de bijbel. Ik kan merken dat mijn visie delen best link is te midden van alleen mensen die het idee verwerpen en mijzelf graag tot onderwerp maken. Terwijl mijn behoefte is om ook topics te openen waar ook christenen behoefte aan hebben. En eerlijk gezegd, ik slaag daar niet in op dit forum. De christenen die dit forum kent zijn niet goed actief te betrekken in het gesprek en dat vind ik best lastig.
Je strijdt niet tegen mensen, maar Paulus noemt er wel een stel bij naam waar ze voor op moeten passen.
In die film transformations ging zo'n stel bidden elke dag. Niemand stond daar open voor het evangelie. De duivel zoekt een vat om door te werken en we moeten natuurlijk allemaal oppassen niet zo'n vat te zijn. Daar had je zo'n heks die tegenaanvallen ging doen, omdat op een gegeven moment die hele kerk continu samen kwam om te bidden. Op een gegeven moment hieven ze hun handen op en baden: Heer laat haar nu gered worden of de stad verlaten. Toen was haar kracht weg en ging ze boos weg en kregen ze opwekking in die stad.
Wel heel goed on topic. De heks zelf is het probleem niet want anders hielpen de gebeden niet. De duivel misbruikte haar om de kerk weg te vagen. Het juiste geestelijke wapen, het gebed werd ingezet.
Maar ook: Romeinen 12: Als dan uw vijand honger heeft, geef hem te eten, als hij dorst heeft, geef hem te drinken, want door dat te doen, zult u vurige kolen op zijn hoofd hopen. Word niet overwonnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Het is heel moeilijk om zo te reageren als je een bult negativiteit over je heen krijgt, maar als je het doet, dan ga je inderdaad de mens achter die heks zien en bid je voor haar bevrijding.
Ik denk dat het heel goed is altijd de mens te blijven zien. De duisternis in iemands leven is een armoede aan licht, en dat is iets om medeleden mee te hebben en inderdaad om er voor te bidden en voor te leven.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

Mart schreef: 20 aug 2019, 15:18
callista schreef: 20 aug 2019, 09:14
coby schreef: 20 aug 2019, 09:11 https://youtu.be/0g20ezp91S0
Dat had ik hiervan.
Ze had een zakendeal met een man en toen stookte haar hartsvriendin die man op uit jaloezie en loog dat zij z'n geld wilde stelen, dus hij blies alles af. Oh ja, ze baden ook altijd samen en dan zegt ze: ik vind het zo erg voor haar en ik bid voor haar.
Iemand in de opmerkingen eronder zegt: het lijkt wel de Jerry Springer show.
Dergelijke praktijken zouden verboden moeten worden :evil:
Het bezorgt mij de rillingen dergelijke predikers...
Een soort van massahysterie...
Gelukkig wordt er steeds strenger opgetreden tegen dat soort charlatans. We weten in Nederland allemaal van de ''genverbrander'' waarmee Robbert van den Broeke door de mand viel :lol:. Mensen als James Randi, Derren Drown, Li'or Suchard, etc., laten zien hoe eenvoudig mensen geloven in dit soort simpele truukjes, waarbij men bij binnenkomst de namen van mensen vraagt en vervolgens via internet de info opzoekt.
Dat dat in dit geval onmogelijk is en ook niet aan de orde, is nogal duidelijk. Maar laat ik een voorbeeld geven uit mijn eigen praktijk van vroeger (ik heb gratis dienst verleend als paragnost voordat ik tot geloof kwam). Ik had een website en verleende consults via e-mail, telefoon en een enkele keer bij mij thuis. Een meneer zocht contact via e-mail en verzocht om een open consult. Dat hield in dat er geen informatie vooraf werd gegeven en ook geen vraag werd gesteld. Eigenlijk precies zoals de meneer in het filmpje begint, zonder informatie vooraf. Ik vertelde de meneer dat hij een gezin had met twee kinderen en dat hij het plan had om stiekem, met de noorderzon, zijn vrouw en kinderen te verlaten. En dat hij dat niet moest doen, maar al helemaal niet op de manier waarop hij dat van plan was. Boem!

Zijn reactie was adorerend naar mij toe, wat ik direct heb teruggelegd, je krijgt dan , omdat men paf staat, reacties in de trant van "jij bent het licht" en bladiebla, terwijl het licht hem net enkel maar door een instrument heeft gezegd wat hij beter niet kan doen, maar de boodschap wil niet gehoord worden. Mijn antwoord was, wat je meent te zien is jouw eigen licht dat jou via mij antwoord geeft.

Lang verhaal kort: hij heeft het toch gedaan. Met de Noorderzon vertrokken. Hij had alles allang voorbereid. Dat hij het toch heeft gedaan, zou ik niet geweten hebben, ware het niet dat zijn vrouw in arren moede toen haar man met de Noorderzon vertrokken was, in zijn e-mail heeft gezocht en het consult dat ik hem had gegeven had gevonden. Zij heeft mij vervolgens gemaild met de vraag of ik wist waar hij was. Neen dus. Hij had het toch gedaan. Met de Noorderzon, zonder bericht whatsoever, vertrokken uit het Westen des lands naar het uiterste Noorden des lands, ingetrokken bij een hospita. Daarna kocht hij een huis in het Noorden en werd zwaar depressief. Twee jaar later is hij, intussen gescheiden, teruggekeerd. Heeft een huis gekocht in de buurt van vrouw en kinderen, die hij regelmatig mocht bezoeken. Maar wel alles kapotgemaakt tot zijn eigen verdriet.

Tsja.

De Waarheid is hard? Of is de leugen eigenlijk veel harder?

P.S. Sinds ik tot geloof ben gekomen, houd ik me niet meer bezig met andermans zaken. Ze zoeken het maar lekker uit. Ik wijs ze op Het Evangelie, de Bijbel en het Christendom. Wie niet horen wil moet voelen. Wie de Waarheid zelf liefheeft, heeft geen paragnost nodig en wie de Waarheid niet liefheeft luistert naar de Waarheid sowieso niet.

Nog een mooi voorbeeld: een vroegere vriendin van me (inmiddels verhuisd en gelukkig hertrouwd) - ik noem haar even bij de fictieve naam Katja - had een vent die haar voortdurend bedroog. Zij wist dat lange tijd niet (tot hij er eentje zwanger maakte, op abortus aanstuurde en vervolgens bij zijn eigen vrouw een huilbaby kreeg, karma is a bitch). Na de abortus bij de maitresse en de geboorte van zijn dochter bij zijn vrouw zwoer hij zijn vrouw trouw en zijn vrouw vergaf hem. Maar hij bleef vreemd gaan zonder haar weten. Katja had interesse in spiritualiteit en het paranormale en Katja bezocht de ene paragnost na de andere paranormale beurs en door vrijwel iedere helderziende werd haar verteld dat haar man vreemd ging. Jarenlang ging dat zo door. En Katja zei steeds dat ze er allemaal niets van bakten. Tot de dag kwam dat de mensen uit de omgeving haar steeds weer kwamen vertellen dat ze haar vent met een andere vrouw hadden gezien. Katja besloot na 22 jaar huwelijk doormodderen met een overspelige vent hem voor de keus te stellen: zij of ik. Toen overspeelde hij zijn hand (want hij dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen en heeft haar diverse malen gesmeekt hem terug te nemen en toen dat niet werkte vervolgens uit alle macht geprobeerd haar kapot te maken ) en zei "dan kies ik voor haar", waarop Katja eindelijk de (v)echtscheiding inzette.

Maar nou komt ie: toen het op papier goed en wel achter de rug was zei Katja tegen een andere vriendin (met wie zij al die beurzen en andere helderzienden had bezocht, dat was ikzelf niet): "jeetje lekker zeg, hadden al die helderzienden dat niet kunnen zeggen dan, wat een fake", waarop die vriendin zei: "Kat....ze hebben het allemaal keer op keer gezegd maar je wilde het niet horen". En Katja was mijn vriendin niet geweest als ze niet uit hetzelfde hout gesneden was en ze zei tegen mij "An, ze had gelijk. Ze hebben het me allemaal gezegd maar ik heb het niet tot me door laten dringen."

De moraal van dit verhaal? Veel mensen hebben de Waarheid niet lief en de leugen wel. De leugen is veel harder dan de naakte waarheid. En al is de leugen nog zo snel, de Waarheid achterhaalt hem A L T I J D.

De echte charlatans zijn zij die de leugen liefhebben :lol: . En degene die ze het hardst raken zijn ze zelf. Ze zijn hun eigen mol cq ze mollen zichzelf.

Kortom, mooie topic van Gaitema, de juiste inzichten geeft ie zelf (namelijk dat de mens zelf toegang geeft aan de mol doordat hij de mol liefheeft en niet het Licht van de waarheid) en hij heeft het gewoon goed begrepen. :D
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 20 aug 2019, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Anja schreef: 20 aug 2019, 16:09Dat dat in dit geval onmogelijk is en ook niet aan de orde, is nogal duidelijk. Maar laat ik een voorbeeld geven uit mijn eigen praktijk van vroeger (ik heb gratis dienst verleend als paragnost voordat ik tot geloof kwam). Ik had een website en verleende consults via e-mail, telefoon en een enkele keer bij mij thuis. Een meneer zocht contact via e-mail en verzocht om een open consult. Dat hield in dat er geen informatie vooraf werd gegeven en ook geen vraag werd gesteld.
Toon maar aan dan. Er ligt een miljoen dollar te wachten als je dit objectief kunt aantonen aan James Randy met cameras erbij en een eerlijke double blind opstelling. Ze zijn tot dusver allemaal door de mand gevallen en in al die decennia is er nog nooit eentje geweest die het heeft aan kunnen tonen.
Eigenlijk precies zoals de meneer in het filmpje begint, zonder informatie vooraf.
Bij binnenkomst of bij reservering wordt aan de mensen geraagd de namen op te schrijven en op internet wordt dan info opgezocht. Als deze man geen charlatan is, laat hem dat dan maar aantonen in een objectieve double blind situatie.
De moraal van dit verhaal? Veel mensen hebben de Waarheid niet lief en de leugen wel. De leugen is veel harder dan de naakte waarheid. En al is de leugen nog zo snel, de Waarheid achterhaalt hem A L T I J D. De echte charlatans zijn zij die de leugen liefhebben :lol: . En degene die ze het hardst raken zijn ze zelf. Ze zijn hun eigen mol cq ze mollen zichzelf.
Niemand kan daarover iets zinvols zeggen zonder een objectieve eerlijke double blind opstelling.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

Mart schreef: 20 aug 2019, 16:26
Anja schreef: 20 aug 2019, 16:09Dat dat in dit geval onmogelijk is en ook niet aan de orde, is nogal duidelijk. Maar laat ik een voorbeeld geven uit mijn eigen praktijk van vroeger (ik heb gratis dienst verleend als paragnost voordat ik tot geloof kwam). Ik had een website en verleende consults via e-mail, telefoon en een enkele keer bij mij thuis. Een meneer zocht contact via e-mail en verzocht om een open consult. Dat hield in dat er geen informatie vooraf werd gegeven en ook geen vraag werd gesteld.
Toon maar aan dan. Er ligt een miljoen dollar te wachten als je dit objectief kunt aantonen aan James Randy met cameras erbij en een eerlijke double blind opstelling. Ze zijn tot dusver allemaal door de mand gevallen en in al die decennia is er nog nooit eentje geweest die het heeft aan kunnen tonen.
Het is aangetoond aan al die mensen die De Waarheid liefhebben in hun eigen leven. En het wordt en zal nimmer worden aangetoond aan hen die de Waarheid onwaardig zijn, zoals zulke wetenschappers. Zij zullen Hem nooit in hun macht krijgen.

Het Koninkrijk is op de aarde en de mensen zien het niet en zullen Het nimmer vinden tenzij ze zich naar binnen keren.

1Kor.2, 9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Anja schreef: 20 aug 2019, 16:31
Mart schreef: 20 aug 2019, 16:26
Anja schreef: 20 aug 2019, 16:09Dat dat in dit geval onmogelijk is en ook niet aan de orde, is nogal duidelijk. Maar laat ik een voorbeeld geven uit mijn eigen praktijk van vroeger (ik heb gratis dienst verleend als paragnost voordat ik tot geloof kwam). Ik had een website en verleende consults via e-mail, telefoon en een enkele keer bij mij thuis. Een meneer zocht contact via e-mail en verzocht om een open consult. Dat hield in dat er geen informatie vooraf werd gegeven en ook geen vraag werd gesteld.
Toon maar aan dan. Er ligt een miljoen dollar te wachten als je dit objectief kunt aantonen aan James Randy met cameras erbij en een eerlijke double blind opstelling. Ze zijn tot dusver allemaal door de mand gevallen en in al die decennia is er nog nooit eentje geweest die het heeft aan kunnen tonen.
Het is aangetoond aan al die mensen die De Waarheid liefhebben in hun eigen leven. En het wordt en zal nimmer worden aangetoond aan hen die de Waarheid onwaardig zijn, zoals zulke wetenschappers.
Exact. Het zal nooit worden aangetoond aan hen die de zaak objectief onderzoeken via een double blind opstelling. Men moet er gewoon braaf in geloven. Met onderzoek vallen ze telkens stuk voor stuk door de mand.
Het Koninkrijk is op de aarde en de mensen zien het niet en zullen Het nimmer vinden tenzij ze zich naar binnen keren.
Ook charlatans parafraseren Jezus.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

Mart schreef: 20 aug 2019, 16:37
Anja schreef: 20 aug 2019, 16:31
Mart schreef: 20 aug 2019, 16:26
Anja schreef: 20 aug 2019, 16:09Dat dat in dit geval onmogelijk is en ook niet aan de orde, is nogal duidelijk. Maar laat ik een voorbeeld geven uit mijn eigen praktijk van vroeger (ik heb gratis dienst verleend als paragnost voordat ik tot geloof kwam). Ik had een website en verleende consults via e-mail, telefoon en een enkele keer bij mij thuis. Een meneer zocht contact via e-mail en verzocht om een open consult. Dat hield in dat er geen informatie vooraf werd gegeven en ook geen vraag werd gesteld.
Toon maar aan dan. Er ligt een miljoen dollar te wachten als je dit objectief kunt aantonen aan James Randy met cameras erbij en een eerlijke double blind opstelling. Ze zijn tot dusver allemaal door de mand gevallen en in al die decennia is er nog nooit eentje geweest die het heeft aan kunnen tonen.
Het is aangetoond aan al die mensen die De Waarheid liefhebben in hun eigen leven. En het wordt en zal nimmer worden aangetoond aan hen die de Waarheid onwaardig zijn, zoals zulke wetenschappers.
Exact. Het zal nooit worden aangetoond aan hen die de zaak objectief onderzoeken via een double blind opstelling. Men moet er gewoon braaf in geloven. Met onderzoek vallen ze telkens stuk voor stuk door de mand.
Het Koninkrijk is op de aarde en de mensen zien het niet en zullen Het nimmer vinden tenzij ze zich naar binnen keren.
Ook charlatans parafraseren Jezus.
Eens. :flower1:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door coby »

Mart schreef: 20 aug 2019, 16:26 Toon maar aan dan. Er ligt een miljoen dollar te wachten als je dit objectief kunt aantonen aan James Randy met cameras erbij en een eerlijke double blind opstelling. Ze zijn tot dusver allemaal door de mand gevallen en in al die decennia is er nog nooit eentje geweest die het heeft aan kunnen tonen.
Logisch, want wie heeft er nu zin in dat gezeur. Er zijn zo vaak woorden van kennis. Hoe heet ie, die ene grapjas. Wij spraken 'm nooit. Hij kende ons niet. Edgar Holder. Pa ging mee met kerst en thuis had ie zitten klagen dat God zijn huwelijk kapot maakte. We waren allemaal ineens bekeerd en bij de pinkstergemeente. Hij ging mee, omdat z'n christelijke moeder op visite was en Holder zegt ineens, vanuit het niets, tussen de kersttoneelstukjes door: God maakt geen huwelijken kapot!
Hij dacht echt dat m'n ma die vent had gesproken en had lopen klagen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door coby »

Laat ze lekker zelf moeite doen als ze bewijzen willen. Je kunt zo mee lopen met Thorben en de zieken op straat voor 'm uitzoeken. Een keer vroeg ie een atheist, want hij had een vertaler nodig.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

coby schreef: 20 aug 2019, 17:42 Laat ze lekker zelf moeite doen als ze bewijzen willen. Je kunt zo mee lopen met Thorben en de zieken op straat voor 'm uitzoeken. Een keer vroeg ie een atheist, want hij had een vertaler nodig.
De praktijken en ''wonderen'' van dat soort lieden zouden eigenlijk verplicht moeten worden onderzocht. Randy biedt een miljoen dollar voor een objectief double blind onderzoek, maar dat durven ze niet. Degenen die het hebben gewaagd zijn allen door de mand gevallen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door coby »

Mart schreef: 20 aug 2019, 18:34
coby schreef: 20 aug 2019, 17:42 Laat ze lekker zelf moeite doen als ze bewijzen willen. Je kunt zo mee lopen met Thorben en de zieken op straat voor 'm uitzoeken. Een keer vroeg ie een atheist, want hij had een vertaler nodig.
De praktijken en ''wonderen'' van dat soort lieden zouden eigenlijk verplicht moeten worden onderzocht. Randy biedt een miljoen dollar voor een objectief double blind onderzoek, maar dat durven ze niet. Degenen die het hebben gewaagd zijn allen door de mand gevallen.
Het is al afgelopen in 2015 zie ik. Was meer voor paranormaal gedoe. Ik zie geen christenen die het geprobeerd hebben. En wanneer krijg je dan je miljoen? Als een arts zegt dat het een wonder is en dat al die artsen weten dat dat gebeurt, zeggen ze: toeval.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Mil ... _Challenge
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

coby schreef: 20 aug 2019, 18:45Ik zie geen christenen die het geprobeerd hebben.
Iedereen die claimt een wonder te kunnen verrichten en zich heeft laten onderwerpen aan een objectief double blind onderzoek door James Randy met cameras erbij, kan een miljoen verdienen. In al die decennia is er niet eentje die niet door de mand is gevallen. Charlatans zijn het. Hij heeft tevens Christelijke ''wonderdoeners'' ontmakerd. Al die zogenaamde wonderdoeners zouden m.i. verplicht moeten worden getest via een objectief double blind onderzoek alvorens massas Christenen voor de gek te houden en geld te verdienen, maar dat durven ze niet. Iemand anders die dat soort lui ontmakert is Derren Brown, die vaak eveneens uitlegt hoe het in z'n werk gaat. Indien je van videotjes houdt, kun je er voldoende van vinden. Ook Li'or Suchard laat zien hoe eenvoudig men mensen om de tuin kan leiden met ''wonderen''. Geweldige entertainment en vele malen beter & geavanceerder dan die TV evangelisten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door coby »

Mart schreef: 20 aug 2019, 19:04
coby schreef: 20 aug 2019, 18:45Ik zie geen christenen die het geprobeerd hebben.
Iedereen die claimt een wonder te kunnen verrichten en zich heeft laten onderwerpen aan een objectief double blind onderzoek door James Randy met cameras erbij, kan een miljoen verdienen. In al die decennia is er niet eentje die niet door de mand is gevallen. Charlatans zijn het. Hij heeft tevens Christelijke ''wonderdoeners'' ontmakerd. Al die zogenaamde wonderdoeners zouden m.i. verplicht moeten worden getest via een objectief double blind onderzoek alvorens massas Christenen voor de gek te houden en geld te verdienen, maar dat durven ze niet. Iemand anders die dat soort lui ontmakert is Derren Brown, die vaak eveneens uitlegt hoe het in z'n werk gaat. Indien je van videotjes houdt, kun je er voldoende van vinden. Ook Li'or Suchard laat zien hoe eenvoudig men mensen om de tuin kan leiden met ''wonderen''. Geweldige entertainment en vele malen beter & geavanceerder dan die TV evangelisten.
Die heb ik weleens gezien en er zijn ook veel oplichters. Maar als je wilt testen of God nog weleens wat doet, gaat dat natuurlijk nooit op commando. Hoe wil je dat doen? Deze man heeft weleens een woord van kennis of profetie. Mooi. Geef al deze mensen die je niet kent er maar 1. Gaan wij het checken. Doei! denkt God en zegt misschien niks.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

Wie van de christenen zo'n man nodig meent te hebben, is natuurlijk wel zeer betreurenswaardig. Waarom noem je jezelf christen, denk ik dan, als je een ander nodig hebt om jouw geweten bloot te leggen. :roll:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door coby »

Die lui die Jan en alleman op commando een mooi woord geven, moet je sowieso niet vertrouwen.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

coby schreef: 20 aug 2019, 19:16 Die lui die Jan en alleman op commando een mooi woord geven, moet je sowieso niet vertrouwen.
Die bestaan toch niet? Ik moet wel zeggen dat God meestal positief is in profetieën, dankzij zo iemand, een man uit de VS ben ik mijn angst voor Gods veroordeling over mij kwijt geraakt. Daar ben ik God eeuwig dankbaar voor. Hij is vol liefde en genade. :flower1:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Maar goed, nu er toch wat christenen mee denken. Ik heb op verzoek van Peda openbaringen er bij gepakt. Openbaring 2, de gemeente van Efeze.
Wat dit onderwerp betreft deden ze het volgende:
Ze hebben valse apostelen ontmaskerd. Dat ze leugenaars zijn, door ze op de proef te stellen.
Ik vraag me eigenlijk af, wanneer ben je een apostel?

Ze hebben volharding gehad in moeilijkheden en het verdragen.
Vraag:
Kennen we een dat ook in ons leven?

Om Mijn naam zegt Jezus, hebt u zich ingespannen en u bent niet moe geworden.
Vraag:
Houd jij het vol om zich voor de naam van Jezus in te spannen?

Maar ik heb het op u tegen dat u de eerste liefde hebt verlaten.
Vraag: hebben we Jezus lief als in het begin?

Wat God verder heeft God vóór hen, dat ze het werk van de Nikolaiten haat. Ik kan me herinneren dat zij meen ik meenden er op los te kunnen leven, omdat Jezus hen toch wel genadig zou zijn. Zou iets van doe houding het christendom kunnen bedreigen?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Bekijk bijv. deze twee korte videootjes van Derren Brown, die via psychologische truukjes mensen vrij eenvoudig kan ''bekeren'' (klik). Hij legt tevens vaak uit hoe simpel dat is.

Dit videootje is wat out-of.sync (klik), maar hij legt hier bijzonder goed uit hoe simpel het is verschillende techniekjes te gebruiken om mensen te bekeren. Hier betreft het een atheistsche geneticus die hij eenvoudig in de luren legt.

Ben benieuwd wat je ervan vindt nadat je deze twee videootjes hebt bekeken en kunt zien hoe eenvoudig dat soort zogenaamde ''wonderlijke'' zaken te verrichten zijn.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 20 aug 2019, 19:53 Bekijk bijv. deze twee korte videootjes van Derren Brown, die via psychologische truukjes mensen vrij eenvoudig kan ''bekeren'' (klik). Hij legt tevens vaak uit hoe simpel dat is.

Dit videootje is wat out-of.sync (klik), maar hij legt hier bijzonder goed uit hoe simpel het is verschillende techniekjes te gebruiken om mensen te bekeren. Hier betreft het een atheistsche geneticus die hij eenvoudig in de luren legt.

Ben benieuwd wat je ervan vindt nadat je deze twee videootjes hebt bekeken en kunt zien hoe eenvoudig dat soort zogenaamde ''wonderlijke'' zaken te verrichten zijn.
De topic gaat hier niet echt over, mijn Engels is ook niet zo heel sterk. Wel interessant om te zien..Ik geloof wel dat er bedrog bestaat. Maar goed, de wetenschap is er ook nog niet over uit waar sommige genezingen en bijna dood ervaringen of visioenen vandaan komen. Het blijft toch een kwestie van geloof.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 20 aug 2019, 20:17Ik geloof wel dat er bedrog bestaat.
Dan hebben we wat betreft die bedriegers toch een behoorlijk lelijke mol te pakken, dunkt me.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 20 aug 2019, 20:27
Gaitema schreef: 20 aug 2019, 20:17Ik geloof wel dat er bedrog bestaat.
Dan hebben we wat betreft die bedriegers toch een behoorlijk lelijke mol te pakken, dunkt me.
Ja, dat wel, al geloof ik dan dat de mol deze bedriegers bezield. Echter heb je een goed punt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 20 aug 2019, 20:30
Mart schreef: 20 aug 2019, 20:27
Gaitema schreef: 20 aug 2019, 20:17Ik geloof wel dat er bedrog bestaat.
Dan hebben we wat betreft die bedriegers toch een behoorlijk lelijke mol te pakken, dunkt me.
Ja, dat wel, al geloof ik dan dat de mol deze bedriegers bezield. Echter heb je een goed punt.
Bijvoorbeeld de bekende TV evangelist Peter Popoff met z'n geloofsheling. Eén van die vele dikke mollen die miljoenen mensen heeft verleid en er goed aan heeft verdiend alvorens door James Randy te worden ontmaskerd: klik. Vreselijk!
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Leonardus Calvijn
a.k.a. R.L.
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 okt 2018, 00:30
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Leonardus Calvijn »

peda schreef: 20 aug 2019, 09:33 Leonardus Calvijn, zegt het in mijn ogen wel scherp. Ben je niet zelf de mol ? Ik noemde reeds eerder de erfzonde. Je kunt nu wel de aandacht vestigen op de duivel buiten jezelf en doen alsof het zonder duivel allemaal koek en ei zou zijn, maar ik zie dat zelf wel als erg theoretisch. Ook zonder de duivel er bij te halen, laat de mens het gewoon liggen of werkt regelmatig tegen ( quasi de erfzonde ). In die optiek fungeert iedereen op zijn/haar manier als de mol. De wereld is verre van volmaakt en de bewoners van het "" Koninkrijk "' praten mooi, maar blijven evenzeer onvolmaakt. Helaas :!:
Daarom zeg ik ook: zelfonderzoek.
Zijn je motieven rein? Spreekt je mond wat in je hart leeft of niet?
Vandaar ook dat ik het heb over zelfonderzoek. Geldt dus óók voor mij.
Wie een mens veracht zal nooit iets met hem kunnen beginnen. (Dietrich Bonhoeffer)
Leonardus Calvijn
a.k.a. R.L.
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 okt 2018, 00:30
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Leonardus Calvijn »

Anja schreef: 20 aug 2019, 13:04
callista schreef: 20 aug 2019, 12:58
Anja schreef: 20 aug 2019, 12:56
callista schreef: 20 aug 2019, 09:14
coby schreef: 20 aug 2019, 09:11 https://youtu.be/0g20ezp91S0
Dat had ik hiervan.
Ze had een zakendeal met een man en toen stookte haar hartsvriendin die man op uit jaloezie en loog dat zij z'n geld wilde stelen, dus hij blies alles af. Oh ja, ze baden ook altijd samen en dan zegt ze: ik vind het zo erg voor haar en ik bid voor haar.
Iemand in de opmerkingen eronder zegt: het lijkt wel de Jerry Springer show.
Dergelijke praktijken zouden verboden moeten worden :evil:
Het bezorgt mij de rillingen dergelijke predikers...
Waarom ben jij zo bang van de waarheid?
Ik ken de waarheid niet... :geek:
Aha, dat is de leugen dus.

Even een andere vraag: Heb je het filmpje wel goed bekeken en de inhoud begrepen?
Zelfs de apostel Paulus kende de waarheid niet. Hij wist wel zeker dat hij een zekerheid had maar toch lezen we "1 Corinthiërs 13:12: 'Want nu zien wij nog door een spiegel, in raadselen, doch straks van aangezicht tot aangezicht.'".

Hij zegt zelf
Wie een mens veracht zal nooit iets met hem kunnen beginnen. (Dietrich Bonhoeffer)