Ik en mijn Vader zijn één

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Piebe Paulusma schreef: 14 aug 2019, 17:03
Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48
Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28
Alpha schreef: 04 mei 2019, 16:22
Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 19:11
De betreffende tekst is 2000 jaar oud, zit er wat spoed in de zaak? :D
Lees deze tekst eens?

2 Pe 3:
8 Maar lieve vrienden, verlies dit niet uit het oog: bij Jehovah is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. 9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.

Kortom, die tekst heeft niets met de tijdspanne van de wederkomst te maken, want Jezus kwam niet naar Jahweh maar naar de mensheid.
Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.
Wat de wederkomst betreft, deze hebben de meeste mensen gemist, ze waren druk bezig elkaar in naam van God uit te moorden.
Voor zijn aardse bediening was hij bij JHWH.
Jezus was de meesterwerker en was de eerste schepping van JHWH.
Wederom reageer je totaal niet op het gemaakte punt. Het enige dat je laat zien is een vorm van discussie autisme.
Ik probeer slechts de Bijbelse visie te tonen.
Het kan zijn dat ik jouw punt heb gemist.
je kan daar natuurlijk naar vragen, waarop ik met de Bijbel zal antwoorden.
In plaats daarvan val je mij aan.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

..blehehe
Laatst gewijzigd door callista op 14 aug 2019, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Alpha schreef: 14 aug 2019, 17:22
Zolderworm schreef: 14 aug 2019, 16:52
Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48
Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28
Alpha schreef: 04 mei 2019, 16:22 Lees deze tekst eens?

2 Pe 3:
8 Maar lieve vrienden, verlies dit niet uit het oog: bij Jehovah is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. 9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.

Kortom, die tekst heeft niets met de tijdspanne van de wederkomst te maken, want Jezus kwam niet naar Jahweh maar naar de mensheid.
Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.
Wat de wederkomst betreft, deze hebben de meeste mensen gemist, ze waren druk bezig elkaar in naam van God uit te moorden.
Voor zijn aardse bediening was hij bij JHWH.
Jezus was de meesterwerker en was de eerste schepping van JHWH.
Feitelijk is er maar één goed mens op deze Aarde. En dat is Alpha.
Het gebruikelijke ad hominem.

Alleen omdat ik toon wat de Bijbel leert.
Jij toont alleen aan hoe JIJ de Bijbel uitlegt en ziet.....en dat als DE waarheid betitelt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Engel schreef: 07 aug 2019, 15:25 Ik hoor vaak dat Jezus God is omdat God kan alleen zonden vergeven. Jezus zie vaak, je zonden is vergeven, dus hij is God, maar dat is alleen conclusie.

De christendom 2000 geleden, was een nieuwe religie en de overweging dat Jezus God was, is erg belangrijk omdat op deze manier het christendom  zich verspreid. De apostel Paulus die vroege kerken stichtte wist dit.
Persoonlijk heb ik diepe waardering voor hem en zijn brieven.  
Jezus vergaf wel degelijk zonden.

Mt 9:
1 Hij stapte dan in de boot, stak over en kwam in zijn eigen stad. 
2 En zie! men bracht hem een verlamde, die op een bed lag. Toen Jezus hun geloof zag, zei hij tot de verlamde: „Schep moed, kind, uw zonden zijn vergeven.” 
3 En zie! sommigen van de schriftgeleerden zeiden bij zichzelf: „Deze man lastert.” 
4 Daar Jezus hun gedachten kende, zei hij: „Waarom denkt GIJ boze dingen in UW hart? 
5 Wat is bijvoorbeeld gemakkelijker, te zeggen: Uw zonden zijn vergeven, of te zeggen: Sta op en loop? 
6 Opdat GIJ echter zult weten dat de Zoon des mensen de macht heeft op aarde zonden te vergeven —” toen zei hij tot de verlamde: „Sta op, neem uw bed op en ga naar uw huis.” 
7 En hij stond op en ging weg naar zijn huis. 
8 Toen de scharen dit zagen, werden zij door vrees bevangen, en zij verheerlijkten God, die zulk een autoriteit aan mensen had gegeven.

Jezus is als de zoon van JHWH een God, maar hij is niet de almachtige God.
Vandaar dat hij erkende dat zijn vader groter was, dan hij.
Paulus stichtte geen kerken.
Hij richtte gemeentes op.
Kerken kwamen pas veel later, toen de geestelijken zich verhoogden met titels.

Maar Paulus had eerst een andere visie:

Hand 8:
1 En Saulus keurde de moord op hem goed.
Op die dag brak er een hevige vervolging uit tegen de gemeente [ekklēsian] in Jeruzalem. Iedereen werd verspreid over Judea en Samaria, behalve de apostelen.
2 Maar Stefanus werd weggedragen door diepgelovige mannen, die hem begroeven en intens om hem rouwden.
3 Saulus ging hevig tegen de gemeente tekeer. Hij drong het ene huis na het andere binnen, sleepte zowel mannen als vrouwen naar buiten en liet ze in de gevangenis zetten. NWV

1 En Saulus stemde in met zijn dood. En er ontstond op die dag een grote vervolging tegen de gemeente die in Jeruzalem was; en zij werden allen verspreid over de landstreken van Judea en Samaria, behalve de apostelen.
2 En godvrezende mannen droegen Stefanus samen naar het graf en bedreven grote rouw over hem.
3 En Saulus begon de gemeente te verwoesten: hij ging de huizen binnen, sleepte mannen en vrouwen mee en leverde hen over in de gevangenis. HSV.

King James Bible
And Saul was consenting unto his death. And at that time there was a great persecution against the church which was at Jerusalem; and they were all scattered abroad throughout the regions of Judaea and Samaria, except the apostles.

En zo werd van ekklesian kerk gemaakt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Gaitema schreef: 07 aug 2019, 20:05
Engel schreef: 06 aug 2019, 12:32 Jezus zei dat ik en de Vader één waren, maar hij bedoelde niet dat hij God was. Hij bedoelde in het doel: God is zijn aard of hij doet Gods wil. Maar Jezus was niet God en was niet van plan God te zijn. Maar het lijkt erop dat de eerste christenen het als God hebben vertaald. Omdat hij een geweldig natuurmens was. De apostel Paulus richtte zich sterk op Jezus als God, ik weet niet waarom dat zo belangrijk was in die periode.
Ik zie het zo, omdat Hij één was met Zijn Vader, waren ze samen één God.
Een gehuwde man en vrouw zijn ook één.
Zijn zij samen dan één persoon?
Als zij bij elkaar zijn, is dat dan één persoon of toch twee?.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

peda schreef: 07 aug 2019, 20:45
Gaitema schreef: 07 aug 2019, 20:02 Jezus is God, omdat Hij ons schiep 🙂
Johannes 1 vers 3, over de Logos ( het Woord ).
De tekst:
1 In het begin was het Woord. Het Woord was bij God en het Woord was een god.
2 Hij was in het begin bij God.
3 Alles is via hem ontstaan, en zonder hem is er helemaal niets ontstaan.

Dit zegt Jezus:

Openb 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God NWV.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Alpha schreef: 14 aug 2019, 18:06
peda schreef: 07 aug 2019, 20:45
Gaitema schreef: 07 aug 2019, 20:02 Jezus is God, omdat Hij ons schiep 🙂
Johannes 1 vers 3, over de Logos ( het Woord ).
De tekst:
1 In het begin was het Woord. Het Woord was bij God en het Woord was een god.
2 Hij was in het begin bij God.
3 Alles is via hem ontstaan, en zonder hem is er helemaal niets ontstaan.

Er staat niet..HIJ was in het begin bij God, maar HET was in het begin bij God.
Het is dus voor meerdere uitleg vatbaar,,,,inzake de Logos...
Philo heeft het ingevuld met Jezus en het christendom heeft dat overgenomen,..,
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Gaitema schreef: 08 aug 2019, 18:53
coby schreef: 08 aug 2019, 18:29
Gaitema schreef: 08 aug 2019, 16:48
peda schreef: 08 aug 2019, 15:10
Gaitema schreef: 08 aug 2019, 14:53
De rol van satan als aanklager moeten we niet onderschatten. Als god dezer eeuw heeft hij recht op de afvalligen van God. Daarom is er een zondebok nodig geweest die het losgeld betaalde.

Van andere godsdiensten weet ik niet veel, maar weet wel van de Islam dat je alleen in de hemel komt, als je Mohammed als profeet aanneemt en voldoende goede werken hebt gedaan.
In de gehele bijbel van ca 33000 verzen zijn er ietwat meer dan 40 die verwijzen naar satan. Ongelooflijk weinig bijbelse aandacht voor deze in het latere christendom sterk uitvergrote klungelfiguur. De ontwikkeling en betekenis van satan in de historie ( middel-eeuwen ) van het christendom, is zeker een interessante. Het Kruisoffer vraagstuk verbind ik persoonlijk slechts zijdelings met satan. Overigens is de betekenis van Shaitan bij de moslims ook geheel anders als in het orthodoxe christendom. Dichter bij de Joodse visie over de "' aanklager "'.
Satans rol is aanwezig bij het verzoeningsoffer. Zonder hem was er ook geen zondeval. Hij gaf het voorbeeld van het zelf God willen zijn en God ermee de rug toe keren. Dat voorbeeld deed volgen. Maar satan kruisigde in wezen Jezus ook. Wat dat betreft moet ik als reactie op Callista zeggen dat God en satan nog steeds samenwerken. Satan verleidde Judas en de joodse kleine menigte dat Jezus kruisigde.
Tsja.. samenwerken. Werken voor. Uitermate slim om iemands kwaadaardigheid in je voordeel te laten werken. Als ie dat had geweten, had ie het nooit gedaan, maar dat kon ie niet vatten.
Precies, hij doorziet Gods plan met hem niet.
Desalnietemin:

Openb 12: 12 Wees daarom vrolijk, hemel en jullie die daarin wonen! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is naar jullie neergedaald. Hij is woedend, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.’
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 aug 2019, 18:11
Alpha schreef: 14 aug 2019, 18:06
peda schreef: 07 aug 2019, 20:45
Gaitema schreef: 07 aug 2019, 20:02 Jezus is God, omdat Hij ons schiep 🙂
Johannes 1 vers 3, over de Logos ( het Woord ).
De tekst:
1 In het begin was het Woord. Het Woord was bij God en het Woord was een god.
2 Hij was in het begin bij God.
3 Alles is via hem ontstaan, en zonder hem is er helemaal niets ontstaan.

Er staat niet..HIJ was in het begin bij God, maar HET was in het begin bij God.
Het is dus voor meerdere uitleg vatbaar,,,,inzake de Logos...
Philo heeft het ingevuld met Jezus en het christendom heeft dat overgenomen,..,
Dit zegt Jezus:

Openb 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God NWV.
Jezus is dus de eerste schepping van God.

Het woord, in deze tekst een synoniem voor Jezus, was in het begin bij God.

New International Version
He was with God in the beginning.

New Living Translation
He existed in the beginning with God.

English Standard Version
He was in the beginning with God.

Berean Study Bible
He was with God in the beginning.

Berean Literal Bible
He was in the beginning with God.

New American Standard Bible
He was in the beginning with God.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 aug 2019, 17:31
Alpha schreef: 14 aug 2019, 17:22
Zolderworm schreef: 14 aug 2019, 16:52
Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48
Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28 Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.

Kortom, die tekst heeft niets met de tijdspanne van de wederkomst te maken, want Jezus kwam niet naar Jahweh maar naar de mensheid.
Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.
Wat de wederkomst betreft, deze hebben de meeste mensen gemist, ze waren druk bezig elkaar in naam van God uit te moorden.
Voor zijn aardse bediening was hij bij JHWH.
Jezus was de meesterwerker en was de eerste schepping van JHWH.
Feitelijk is er maar één goed mens op deze Aarde. En dat is Alpha.
Het gebruikelijke ad hominem.

Alleen omdat ik toon wat de Bijbel leert.
Jij toont alleen aan hoe JIJ de Bijbel uitlegt en ziet.....en dat als DE waarheid betitelt.
Ik citeer gewoon de bijbel, ik laat de bijbel zelf spreken.
Maar ja, dat kan je dus niet verdragen.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Gaitema »

Alpha schreef: 14 aug 2019, 18:02
Gaitema schreef: 07 aug 2019, 20:05
Engel schreef: 06 aug 2019, 12:32 Jezus zei dat ik en de Vader één waren, maar hij bedoelde niet dat hij God was. Hij bedoelde in het doel: God is zijn aard of hij doet Gods wil. Maar Jezus was niet God en was niet van plan God te zijn. Maar het lijkt erop dat de eerste christenen het als God hebben vertaald. Omdat hij een geweldig natuurmens was. De apostel Paulus richtte zich sterk op Jezus als God, ik weet niet waarom dat zo belangrijk was in die periode.
Ik zie het zo, omdat Hij één was met Zijn Vader, waren ze samen één God.
Een gehuwde man en vrouw zijn ook één.
Zijn zij samen dan één persoon?
Als zij bij elkaar zijn, is dat dan één persoon of toch twee?.
Voor God is het werkelijk één persoon.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Gaitema »

Alpha schreef: 14 aug 2019, 18:17
Gaitema schreef: 08 aug 2019, 18:53
coby schreef: 08 aug 2019, 18:29
Gaitema schreef: 08 aug 2019, 16:48
peda schreef: 08 aug 2019, 15:10 In de gehele bijbel van ca 33000 verzen zijn er ietwat meer dan 40 die verwijzen naar satan. Ongelooflijk weinig bijbelse aandacht voor deze in het latere christendom sterk uitvergrote klungelfiguur. De ontwikkeling en betekenis van satan in de historie ( middel-eeuwen ) van het christendom, is zeker een interessante. Het Kruisoffer vraagstuk verbind ik persoonlijk slechts zijdelings met satan. Overigens is de betekenis van Shaitan bij de moslims ook geheel anders als in het orthodoxe christendom. Dichter bij de Joodse visie over de "' aanklager "'.
Satans rol is aanwezig bij het verzoeningsoffer. Zonder hem was er ook geen zondeval. Hij gaf het voorbeeld van het zelf God willen zijn en God ermee de rug toe keren. Dat voorbeeld deed volgen. Maar satan kruisigde in wezen Jezus ook. Wat dat betreft moet ik als reactie op Callista zeggen dat God en satan nog steeds samenwerken. Satan verleidde Judas en de joodse kleine menigte dat Jezus kruisigde.
Tsja.. samenwerken. Werken voor. Uitermate slim om iemands kwaadaardigheid in je voordeel te laten werken. Als ie dat had geweten, had ie het nooit gedaan, maar dat kon ie niet vatten.
Precies, hij doorziet Gods plan met hem niet.
Desalnietemin:

Openb 12: 12 Wees daarom vrolijk, hemel en jullie die daarin wonen! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is naar jullie neergedaald. Hij is woedend, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.’
Ja, het zal de profetieën wel kennen 😐
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Gaitema schreef: 15 aug 2019, 00:28
Alpha schreef: 14 aug 2019, 18:02
Gaitema schreef: 07 aug 2019, 20:05
Engel schreef: 06 aug 2019, 12:32 Jezus zei dat ik en de Vader één waren, maar hij bedoelde niet dat hij God was. Hij bedoelde in het doel: God is zijn aard of hij doet Gods wil. Maar Jezus was niet God en was niet van plan God te zijn. Maar het lijkt erop dat de eerste christenen het als God hebben vertaald. Omdat hij een geweldig natuurmens was. De apostel Paulus richtte zich sterk op Jezus als God, ik weet niet waarom dat zo belangrijk was in die periode.
Ik zie het zo, omdat Hij één was met Zijn Vader, waren ze samen één God.
Een gehuwde man en vrouw zijn ook één.
Zijn zij samen dan één persoon?
Als zij bij elkaar zijn, is dat dan één persoon of toch twee?.
Voor God is het werkelijk één persoon.
Geen drie-eenheid dan?

Mt 19:
3 Er kwamen ook farizeeën naar hem toe om hem op de proef te stellen. Ze vroegen: ‘Is het een man toegestaan zich om wat voor reden maar ook van zijn vrouw te laten scheiden?’
4 Hij antwoordde: ‘Hebben jullie niet gelezen dat degene die hen schiep hen bij het begin als man en als vrouw maakte? 5 En dat hij heeft gezegd: “Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten, en de twee zullen één vlees worden”?
6 Ze zijn dan niet langer twee, maar één vlees. Wat God heeft verbonden, mag geen mens scheiden.’ NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Gaitema schreef: 15 aug 2019, 00:30
Alpha schreef: 14 aug 2019, 18:17
Gaitema schreef: 08 aug 2019, 18:53
coby schreef: 08 aug 2019, 18:29
Gaitema schreef: 08 aug 2019, 16:48

Satans rol is aanwezig bij het verzoeningsoffer. Zonder hem was er ook geen zondeval. Hij gaf het voorbeeld van het zelf God willen zijn en God ermee de rug toe keren. Dat voorbeeld deed volgen. Maar satan kruisigde in wezen Jezus ook. Wat dat betreft moet ik als reactie op Callista zeggen dat God en satan nog steeds samenwerken. Satan verleidde Judas en de joodse kleine menigte dat Jezus kruisigde.
Tsja.. samenwerken. Werken voor. Uitermate slim om iemands kwaadaardigheid in je voordeel te laten werken. Als ie dat had geweten, had ie het nooit gedaan, maar dat kon ie niet vatten.
Precies, hij doorziet Gods plan met hem niet.
Desalnietemin:

Openb 12: 12 Wees daarom vrolijk, hemel en jullie die daarin wonen! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is naar jullie neergedaald. Hij is woedend, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.’
Ja, het zal de profetieën wel kennen 😐
Uit de woestijn ontmoeting met Jezus blijkt dat Satan de Bijbel kent, maar geeft daar een eigen draai aan.

Vandaar dat hij weet, dat hij nog een korte tijd heeft.

1Pe 4:8 Houd je verstand erbij, wees waakzaam! Je tegenstander, de Duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar iemand die hij kan verslinden. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 aug 2019, 17:26..blehehe
Je toont je intelligentie.
Kennelijk verveel je je de hele dag.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 aug 2019, 17:31
Alpha schreef: 14 aug 2019, 17:22
Zolderworm schreef: 14 aug 2019, 16:52
Alpha schreef: 14 aug 2019, 16:48
Piebe Paulusma schreef: 04 mei 2019, 16:28 Ja ik heb die tekst al zo vaak gelezen en ik geloof graag dat voor Jahweh een dag is als duizend jaar, hij is immers de Eeuwige! Echter betrof de wederkomst de mensheid en voor ons is duizend jaar niet bepaald als een dag. Als dat zo was zou ik zeggen: we hebben het er morgen nog eens over, om je vervolgens te bellen in 3019.

Kortom, die tekst heeft niets met de tijdspanne van de wederkomst te maken, want Jezus kwam niet naar Jahweh maar naar de mensheid.
Ik laat zien dat tijd een betrekkelijk begrip is.
Wat de wederkomst betreft, deze hebben de meeste mensen gemist, ze waren druk bezig elkaar in naam van God uit te moorden.
Voor zijn aardse bediening was hij bij JHWH.
Jezus was de meesterwerker en was de eerste schepping van JHWH.
Feitelijk is er maar één goed mens op deze Aarde. En dat is Alpha.
Het gebruikelijke ad hominem.

Alleen omdat ik toon wat de Bijbel leert.
Jij toont alleen aan hoe JIJ de Bijbel uitlegt en ziet.....en dat als DE waarheid betitelt.
Heb je deze mening vanaf je CD rom afgehaald?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Ik heb geen CD-rom nodig, alleen mijn gezond verstand en ik volg ook geen leer...... :geek:
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door J-W »

Toen God naar de aarde kwam om met Abraham te onderhandelen over het voortbestaan van Sodom en Gomorra was Jezus even alleen in de hemel, aangenomen dat Hij toen ook al op een troon aan de rechterhand van zijn Vader zat.
Ik vraag me nu af, wanneer God boven was gebleven en Hij had Jezus gestuurd, zou die dan niet de onschuldige ongelovigen uit de twee steden gespaard hebben? Daar zullen ongetwijfeld ook armen, blinden en naakten hebben gewoond. Het blijft een moeilijke materie, twee en toch éen.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door peda »

twijfelaar schreef: 21 aug 2019, 17:12 Toen God naar de aarde kwam om met Abraham te onderhandelen over het voortbestaan van Sodom en Gomorra was Jezus even alleen in de hemel, aangenomen dat Hij toen ook al op een troon aan de rechterhand van zijn Vader zat.
Ik vraag me nu af, wanneer God boven was gebleven en Hij had Jezus gestuurd, zou die dan niet de onschuldige ongelovigen uit de twee steden gespaard hebben? Daar zullen ongetwijfeld ook armen, blinden en naakten hebben gewoond. Het blijft een moeilijke materie, twee en toch éen.
Wanneer je de "' kinderlijke "' voorstellingen buiten spel zet, dan klopt het. Een moeilijke materie. Vergeet niet dat in de Drie-eenheid volgens het denken er volledige onderlinge overeenstemming tussen de "' Entiteiten "' aangaande Alles bestaat. Het is niet het Griekse Pantheon, waar de godenwereld onderling totaal verdeeld kon zijn. Ook hier weer gaat het om de betekenis van het verhaal en niet om te kijken of Sodom en G. wel ooit werkelijk hebben bestaan. Zelfs de oude kerkvaders ageerden tegen "' kinderlijke "' voorstellingen, maar begrepen anderzijds heel goed dat geloof voor iedereen om compromissen vraagt.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Piebe Paulusma »

Even advocaat van de duivel spelen: de vader wist iets wat de zoon niet wist. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door J-W »

peda schreef: 21 aug 2019, 17:37
twijfelaar schreef: 21 aug 2019, 17:12 Toen God naar de aarde kwam om met Abraham te onderhandelen over het voortbestaan van Sodom en Gomorra was Jezus even alleen in de hemel, aangenomen dat Hij toen ook al op een troon aan de rechterhand van zijn Vader zat.
Ik vraag me nu af, wanneer God boven was gebleven en Hij had Jezus gestuurd, zou die dan niet de onschuldige ongelovigen uit de twee steden gespaard hebben? Daar zullen ongetwijfeld ook armen, blinden en naakten hebben gewoond. Het blijft een moeilijke materie, twee en toch éen.
Wanneer je de "' kinderlijke "' voorstellingen buiten spel zet, dan klopt het. Een moeilijke materie. Vergeet niet dat in de Drie-eenheid volgens het denken er volledige onderlinge overeenstemming tussen de "' Entiteiten "' aangaande Alles bestaat. Het is niet het Griekse Pantheon, waar de godenwereld onderling totaal verdeeld kon zijn. Ook hier weer gaat het om de betekenis van het verhaal en niet om te kijken of Sodom en G. wel ooit werkelijk hebben bestaan. Zelfs de oude kerkvaders ageerden tegen "' kinderlijke "' voorstellingen, maar begrepen anderzijds heel goed dat geloof voor iedereen om compromissen vraagt.
Denk je dat de schrijver van het verhaal aan zijn omgeving duidelijk wilde maken dat je in het leven niet achterom moet kijken en die wijsheid in zijn verhaal heeft verwerkt? Ik vraag me bij het horen van een uitleg vaak af of de schrijvers die echt voor ogen gehad hebben of dat wij iets te graag overal een diepere betekenis achter zoeken om tweeërlei redenen: a omdat het van veel verhalen hoogst onwaarschijnlijk is dat ze letterlijk hebben plaats gevonden en gooien we het daarom maar op de diepere betekenis en b omdat de bijbel als het woord van God gezien zou moeten worden, een boek met per definitie veel diepgang.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door coby »

twijfelaar schreef: 21 aug 2019, 17:12 Toen God naar de aarde kwam om met Abraham te onderhandelen over het voortbestaan van Sodom en Gomorra was Jezus even alleen in de hemel, aangenomen dat Hij toen ook al op een troon aan de rechterhand van zijn Vader zat.
Ik vraag me nu af, wanneer God boven was gebleven en Hij had Jezus gestuurd, zou die dan niet de onschuldige ongelovigen uit de twee steden gespaard hebben? Daar zullen ongetwijfeld ook armen, blinden en naakten hebben gewoond. Het blijft een moeilijke materie, twee en toch éen.
Nee dat was Jezus, Hij verscheen al als Mens voor Zijn incarnatie. Als Jezus toen Mens was geworden en er allemaal wonderen zou hebben gedaan, zouden ze zich bekeerd hebben in zak en as, staat er.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door J-W »

coby schreef: 21 aug 2019, 21:55
twijfelaar schreef: 21 aug 2019, 17:12 Toen God naar de aarde kwam om met Abraham te onderhandelen over het voortbestaan van Sodom en Gomorra was Jezus even alleen in de hemel, aangenomen dat Hij toen ook al op een troon aan de rechterhand van zijn Vader zat.
Ik vraag me nu af, wanneer God boven was gebleven en Hij had Jezus gestuurd, zou die dan niet de onschuldige ongelovigen uit de twee steden gespaard hebben? Daar zullen ongetwijfeld ook armen, blinden en naakten hebben gewoond. Het blijft een moeilijke materie, twee en toch éen.
Nee dat was Jezus, Hij verscheen al als Mens voor Zijn incarnatie. Als Jezus toen Mens was geworden en er allemaal wonderen zou hebben gedaan, zouden ze zich bekeerd hebben in zak en as, staat er.
Waar staat dat?
In de kanttekening van de statenvertaling staat:
In gedaante en naar de mening van Abraham; maar in waarheid twee engelen en de derde de HEERE zelf, die voor den tijd van dit gezantschap met menselijke lichamen zich vertoonden; met welke zij gingen, zaten, spraken en aten
(HEERE met hoofdletters=God zelf. Heere met kleine letters =Jezus herinner ik mij)
Laatst gewijzigd door J-W op 21 aug 2019, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door coby »

twijfelaar schreef: 21 aug 2019, 21:57
coby schreef: 21 aug 2019, 21:55
twijfelaar schreef: 21 aug 2019, 17:12 Toen God naar de aarde kwam om met Abraham te onderhandelen over het voortbestaan van Sodom en Gomorra was Jezus even alleen in de hemel, aangenomen dat Hij toen ook al op een troon aan de rechterhand van zijn Vader zat.
Ik vraag me nu af, wanneer God boven was gebleven en Hij had Jezus gestuurd, zou die dan niet de onschuldige ongelovigen uit de twee steden gespaard hebben? Daar zullen ongetwijfeld ook armen, blinden en naakten hebben gewoond. Het blijft een moeilijke materie, twee en toch éen.
Nee dat was Jezus, Hij verscheen al als Mens voor Zijn incarnatie. Als Jezus toen Mens was geworden en er allemaal wonderen zou hebben gedaan, zouden ze zich bekeerd hebben in zak en as, staat er.
Waar staat dat?
Het staat er bijna. Ik ken ze niet helemaal uit m'n hoofd. Tyrus en Sidon zouden zich bekeerd hebben in zak en as en Sodom zou gebleven zijn, dus die zouden zich ook hebben bekeerd.

Matteus 11

Toen begon Hij de steden, waarin de meeste krachten door Hem verricht waren, te verwijten, dat zij zich niet bekeerd hadden: Wee u, Chorazin, wee u, Betsaïda! Want indien in Tyrus en Sidon die krachten waren geschied, welke in u geschied zijn, reeds lang zouden zij zich in zak en as bekeerd hebben. Doch Ik zeg u, het zal voor Tyrus en Sidon draaglijker zijn in de dag des oordeels dan voor u. En gij, Kafarnaüm, zult gij tot de hemel verheven worden? Tot het dodenrijk zult gij nederdalen; want indien in Sodom de krachten waren geschied, die in u geschied zijn, het zou gebleven zijn tot de dag van heden. Maar Ik zeg u, het zal voor het land van Sodom draaglijker zijn in de dag des oordeels dan voor u.

In Genesis 18 staat dat hij 3 mannen zag toen de Here hem verscheen. 2 waren engelen en 1 was de Engel des Heren, Jezus voor Zijn incarnatie. De Vader was in de hemel.

Genesis 19:
24Toen liet de Here zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de Here, uit de hemel;

Er waren geen onschuldige ongelovigen kennelijk. Het was verdorven. De hele stad liep uit, van jong tot oud (kinderen ook) omdat ze die engelen wilden verkrachten.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door coby »

4Zij hadden zich nog niet ter ruste gelegd, of de mannen der stad, de mannen van Sodom, omsingelden het huis, van jong tot oud, de gehele bevolking, niemand uitgezonderd, 5en zij riepen Lot toe en zeiden tot hem: Waar zijn de mannen, die vannacht bij u gekomen zijn? Breng hen bij ons buiten, opdat wij met hen gemeenschap hebben.