Wat is verdraagzaamheid?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Petra »

In een ander topic kwam deze vraag naar boven. En ik bedacht me... dat IK mijn gedachten daarover had bij het schrijven van dat woord maar zoals zo vaak... je gebruikt een woord zonder echt diep na te denken wat het dan allemaal precies inhoudt. En of anderen dan diezelfde betekenis eraan geven of een soortgelijke is ook nog maar de vraag.

Dus vandaar, een topic over wat verdraagzaamheid betekent.
Hier de aanleiding:

viewtopic.php?p=259069#p259069
Fundamenteel schreef: 13 nov 2019, 11:36
Petra schreef: 13 nov 2019, 02:29
Fundamenteel schreef: 12 nov 2019, 17:48
Mooi en leuk om te lezen. Het is wel waar dat ik zeer streng voor mezelf kan zijn, maar dan op andere zaken weer veel te laks. En dat niemand volmaakt is, besef ik enigszins wel...
Indachtig het spreekwoord; het gaat er niet om wat mensen zeggen maar om wat mensen doen (aan mooie woorden geen gebrek)... is het dus een kwestie van niet zo streng voor jezelf zijn. Niet in woorden maar in daden. :)
(Doet me denken aan wat ik al vaker het goed/beter/best-syndroom heb genoemd ).

Mijn gedachte is dat zo hard als je jezelf be-/veroordeelt zo hard zul je anderen be-/veroordelen. Daar knapt de wereld denk ik zeker niet van op.
Verdraagzaamheid is een groot goed willen we een beetje vreedzaam kunnen samenleven. En dat begint denk ik bij het zelf niet de beste of beter te hoeven te zijn dan anderen. Ons is mens hè. :)
En wat is dan verdraagzaamheid? Voor mij bv een mening tolereren waarmee ik het oneens ben zonder die persoon daarvoor anders te bekijken.
Persoonlijk vind ik dat hedendaags het stockholmsyndroom verward wordt met verdraagzaamheid. Vele zijn ook te lui deftig research te verrichten en laten het zich liever voorkauwen door de media. Wee degene die dan anders denkt, spreekt en doet.
Mijn daden zijn gericht op een handjevol, ik neem de wereld niet meer mee op mijn schouders. We zijn er hier allen mee gediend. Onze liefde is sterk en de zorgzaamheid naar elkaar toe heeft een enorme boost gekregen. Daar heb ik wel de strijd van mijn leven voor moeten leveren, en de waakvlam brandt nog dus oppassen geblazen.

Als we vreedzaam willen samenleven dienen fouten ook gecorrigeerd te worden. Eerder dan onder de mat te vagen.
Sja goeie vraag.. wat is verdraagzaamheid?
Zo'n goeie vraag dat ik er een topic over ga starten. :flower1:

Gedaan! : :mrgreen:
Dan nu verder...

Voor mij gaat het verder dan een andere mening tolereren... ik denk ook aan tolerantie op ander gebied; uiterlijk, kleding, manier van leven.
In het algemeen hanteerde ik het motto: Leven en laten leven zeg maar. Maar toen liep ik tegen het probleem aan dat ik moeite heb met intolerantie. (Intolerant zijn tegenover intoleranten is strijdig met dat motto... :roll: ).

Wat ik belangrijk vind is dat wat jij doet mij (of anderen) niet schaadt, ook al maak je keuzes die de mijne niet zijn.
Dus ben je streng gelovig als je maar niet met bommen gooit of dat mij wil opleggen e.d. ...vind ik het best.
Hetzelfde geldt omgekeerd evenredig voor de atheïst.
En sja.. van mijn part heb je zes ringen door je neus of tachtig tatoeages of leef je in communie, celibaat of multi-seksueel met paars geverfd haar, het maakt mij geen ene donder uit.
Maar ook deze stelling (die onderstreepte) is een lastige. Want wat nou als jij vindt dat ik schadelijk voor jou (of je kroost) ben als ik openlijk homoseksueel ben?

Fundamenteel schreef: 13 nov 2019, 11:36 Als we vreedzaam willen samenleven dienen fouten ook gecorrigeerd te worden. Eerder dan onder de mat te vagen.
Zeker!
Maar daar loop je dan weer tegen de vraag aan wat dan fout is.
Ik vind onder de mat vegen ook fout. Maar IS het fout of is het iets wat ik nou eenmaal vind?
Fundamenteel schreef: 13 nov 2019, 11:36 en de waakvlam brandt nog dus oppassen geblazen.
8-) Ik heb erg goed in mondigheid geoefend.. dus kom maar op met dat vuur. :lol:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

Dag Petra,

De waakvlam is mijn alcoholgebruik ;) Ik heb daar hard tegen moeten vechten, zonder Christus was dat nooit gelukt. Mijn geloof is dus alles wat mij recht houdt, ik kan dat niet op eigen kracht. Ik heb toen Zijn hand letterlijk gevoeld en ben als een mak lammetje beginnen huilen op de schouder van mijn vriendin. "Leg het bij mij kind, leg het allemaal bij mij." Ik heb dat toen gedaan. Spiritueel gezien was dat het meest ontroerende moment in mijn leven, want ik voelde Hem echt. Het bleek dat ik jaren aan zelfmedicatie deed, dat ik iets zocht om me anders te voelen dan anders. Ik werd ook iemand die ik helemaal niet wenste te zijn. Gelukkig hersteld nu ;)

In een samenleving die zichzelf als een transparante democratie verkoopt, is onder de mat vagen not done. Ook hebben we als mensen het recht fouten te maken en daaruit te leren, het is niet aan een bestuur daar preventief in op te treden.

Ik heb niets tegen homo's, wel tegen adoptierechten voor homoseksuelen. We hebben een biologie meegekregen, we moeten die echt niet veranderen. Als alleen een man en een vrouw kinderen kunnen krijgen, dienen homoseksuelen dat te accepteren. En dan had ik het nog niet over genderideologie :D Ik verdraag dat zolang het mijn kroost niet raakt, maar ik vind het wel fout. Als ze homoseksueel zijn vind ik dat niet erg, maar als ze plots een man willen worden zal het hek van de dam zijn. Daar zie ik de duivel in.

Het probleem is, dat geloven in een god waarvan je mag moorden niet zonder gevaar is. Een god die zegt dat je beter bent dan alles en iedereen, waardoor je mag heersen over andersgelovigen/niet gelovigen; er een klimaat geschapen wordt. Want er zullen altijd wel fundamentalisten zijn die dat willen uitvoeren, wat we anno 2019 levendig meemaken in onze landen. Als wij onze samenleving op deze mensen beginnen aanpassen vind ik dat enorm fout en is ons einde nabij. En dat is dan wat ik bedoel met tolerantie verwarren met het stockholmsyndroom.
Het is niet fout duidelijke grenzen te stellen en ons normen en waarden primair te stellen. Het is wereldwijd zo, behalve in de EU.

Mijn geloof wordt enorm beproefd in deze taferelen. Ik weiger daar verdraagzaam naartoe te zijn. Dat mag best onder de hiel vermorzeld worden zoals Jezus de slang onder Zijn hiel vertrappelde. Maar hoe zullen we dat bereiken als we Hem loochenen? Op eigen kracht zal het nooit gaan, dat is geheid tot falen. In Polen staat Christus centraal en zullen zij nooit een geest van de anti christ in huis opnemen, zoals de bijbel ons aanleert. Dat lijkt intolerant, maar dat is tolerant. Want je stelt de veiligheid van je eigen mensen centraal.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Snelheid »

Fundamenteel schreef: 14 nov 2019, 11:26 Dag Petra,

De waakvlam is mijn alcoholgebruik ;) Ik heb daar hard tegen moeten vechten, zonder Christus was dat nooit gelukt. Mijn geloof is dus alles wat mij recht houdt, ik kan dat niet op eigen kracht. Ik heb toen Zijn hand letterlijk gevoeld en ben als een mak lammetje beginnen huilen op de schouder van mijn vriendin. "Leg het bij mij kind, leg het allemaal bij mij." Ik heb dat toen gedaan. Spiritueel gezien was dat het meest ontroerende moment in mijn leven, want ik voelde Hem echt. Het bleek dat ik jaren aan zelfmedicatie deed, dat ik iets zocht om me anders te voelen dan anders. Ik werd ook iemand die ik helemaal niet wenste te zijn. Gelukkig hersteld nu ;)

In een samenleving die zichzelf als een transparante democratie verkoopt, is onder de mat vagen not done. Ook hebben we als mensen het recht fouten te maken en daaruit te leren, het is niet aan een bestuur daar preventief in op te treden.

Ik heb niets tegen homo's, wel tegen adoptierechten voor homoseksuelen. We hebben een biologie meegekregen, we moeten die echt niet veranderen. Als alleen een man en een vrouw kinderen kunnen krijgen, dienen homoseksuelen dat te accepteren. En dan had ik het nog niet over genderideologie :D Ik verdraag dat zolang het mijn kroost niet raakt, maar ik vind het wel fout. Als ze homoseksueel zijn vind ik dat niet erg, maar als ze plots een man willen worden zal het hek van de dam zijn. Daar zie ik de duivel in.

Het probleem is, dat geloven in een god waarvan je mag moorden niet zonder gevaar is. Een god die zegt dat je beter bent dan alles en iedereen, waardoor je mag heersen over andersgelovigen/niet gelovigen; er een klimaat geschapen wordt. Want er zullen altijd wel fundamentalisten zijn die dat willen uitvoeren, wat we anno 2019 levendig meemaken in onze landen. Als wij onze samenleving op deze mensen beginnen aanpassen vind ik dat enorm fout en is ons einde nabij. En dat is dan wat ik bedoel met tolerantie verwarren met het stockholmsyndroom.
Het is niet fout duidelijke grenzen te stellen en ons normen en waarden primair te stellen. Het is wereldwijd zo, behalve in de EU.

Mijn geloof wordt enorm beproefd in deze taferelen. Ik weiger daar verdraagzaam naartoe te zijn. Dat mag best onder de hiel vermorzeld worden zoals Jezus de slang onder Zijn hiel vertrappelde. Maar hoe zullen we dat bereiken als we Hem loochenen? Op eigen kracht zal het nooit gaan, dat is geheid tot falen. In Polen staat Christus centraal en zullen zij nooit een geest van de anti christ in huis opnemen, zoals de bijbel ons aanleert. Dat lijkt intolerant, maar dat is tolerant. Want je stelt de veiligheid van je eigen mensen centraal.
Helder en duidelijk :!: :!: :!:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

Snelheid schreef: 14 nov 2019, 21:59
Helder en duidelijk :!: :!: :!:
En wat is verdraagzaamheid voor jullie dan? :)
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Petra »

Fundamenteel schreef: 14 nov 2019, 22:11
Snelheid schreef: 14 nov 2019, 21:59
Helder en duidelijk :!: :!: :!:
En wat is verdraagzaamheid voor jullie dan? :)
Wat ik vond had ik al verwoord, ben idd ook benieuwd naar de gedachten van anderen.

Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om naar eigen inzicht zijn/haar leven in te richten.. met dien verstande... dat wat jij doet mij (of anderen) niet schaadt, ook al maak je keuzes die de mijne niet zijn.

Uiteraard geldt dat vice versa idem dito.. maar dat is het lastige. We hebben in een samenleving nou eenmaal met elkander te doen.
We begrijpen allemaal onszelf erg goed en onze eigen redenen voor ons doen en laten. Die van anderen... sja.. daar gissen we naar. Of we vragen er naar.. maar dan is het nog maar de vraag of je echt begrijpt wat een ander beweegt.
En dan nóg, zeg dat ik op een gegeven moment jou best begrijp. Tot in hoeverre ga ik met je mee? Als we iets schadelijk of acceptabel vinden heeft denk ik veel te maken met onze paplepels (omgeving, cultuur etc.).

Wat nou als iemands meegekregen biologie biseksueel is? Of idd transseksueel?
Een biseksueel kan prima een kindje krijgen én met iemand van hetzelfde geslacht samenleven.
Ik kan me dus indenken dat jij dat niet acceptabel vindt. Maar vind je het ook schadelijk? Ik vind van niet.
Ik maak dus onderscheid tussen onacceptabel en schadelijk.
Verdraagzaamheid zie ik dan als iets onacceptabel vinden maar toch tolereren.
Maakt dat onderscheid voor jou wat uit?
Dan denk ik aan een pedoseksueel. Dat vind ik dan weer uiterst schadelijk en niet te tolereren.
En ook aan een burka, die ik schadelijk vind voor de mens die zich daarin bevindt. Wat dat wel of niet tolereren betreft... ben ik nog niet over uit.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid

Bericht door Fundamenteel »

Als we een boerka tolereren, naartoe wie of wat zijn we dan tolerant? De vrouw of de man? Wat is de reden van die boerka? Dat het tegen de integratie ingaat kan ik niet als argument gebruiken, want ik ben voorstander van segregatie.
Maar ik hoef er geen tekening bij te maken wat de rol van een vrouw binnen die cultuur is. Ook is pedofilie daar een aanvaard tafereel, kindhuwelijken bv. Waarvan zulke koppels ook in onze landen vertoeven.

Ik denk dat transseksuelen gewoon een mentale afwijking hebben. Van mij mogen die mensen dat zeker zijn en doen, kom dat gewoon niet uitzwaaien in mijn leefwereld. En als er ene zijn seksualiteit voor mijn kinderen gaat uiten, dan zal ik daar niet christelijk mee omgaan. Dit is gaande in Amerika, kinderen introduceren aan drags en transseksuelen waar ze hun seksualiteit tentoon stellen. Werkelijk gore dansen met schaarse kledij. Ook gaan er mannen naar vrouwen toiletten etc. Ik vind dat ver gaan.

An sich doen die mensen maar wat ze willen. Maar het westen is enorm blind ontwikkeld. Als de politieke voorkeuren etc voor het welzijn van het adoptiekind komen dienen we in te grijpen. Ook was er vroeger veel kindersmokkel, kidnapping om die wezen aan westerlingen te “verkopen”. Waar vele denken goed te doen, doen ze eigenlijk meer kwaad dan goed.

God schiep man en vrouw. Als er mannen in een vrouwenlichaam geboren worden is dat een symptoom dat er iets mis is met onze samenleving. De linkerzijde heeft van ons gedomesticeerde watjes gemaakt :)
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Storm »

@Petra,
Wat jij schrijft ik kan er helemaal mee instemmen. Ik ben redelijk tolerant,-hoor ik van anderen die soms vinden dat ik daar te ver in ga- Iemand die pedoseksueel is minacht ik niet, wanneer ze kinderen misbruiken vind ik dat erg. Dus net als bij jou is bij mij het punt bereikt wanneer anderen schade berokkent wordt.
Dus er zijn een paar zaken waar ik minder verdraagzaam bij ben en dat is; schaden door buitensluiting, schaden door hypocriet gedrag en schaden door onoprechtheid. Op fora vind ik het verschrikkelijk als iemand voor gek gezet wordt, dan krop ik het eerst op maar dan komt het eruit, dus in dat geval ervaar ik bij mijzelf weinig verdraagzaamheid. En natuurlijk mag ook mijn gedrag onder de loep genomen worden.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid

Bericht door Snelheid »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 10:32 Als we een boerka tolereren, naartoe wie of wat zijn we dan tolerant? De vrouw of de man? Wat is de reden van die boerka? Dat het tegen de integratie ingaat kan ik niet als argument gebruiken, want ik ben voorstander van segregatie.
Maar ik hoef er geen tekening bij te maken wat de rol van een vrouw binnen die cultuur is. Ook is pedofilie daar een aanvaard tafereel, kindhuwelijken bv. Waarvan zulke koppels ook in onze landen vertoeven.

Ik denk dat transseksuelen gewoon een mentale afwijking hebben. Van mij mogen die mensen dat zeker zijn en doen, kom dat gewoon niet uitzwaaien in mijn leefwereld. En als er ene zijn seksualiteit voor mijn kinderen gaat uiten, dan zal ik daar niet christelijk mee omgaan. Dit is gaande in Amerika, kinderen introduceren aan drags en transseksuelen waar ze hun seksualiteit tentoon stellen. Werkelijk gore dansen met schaarse kledij. Ook gaan er mannen naar vrouwen toiletten etc. Ik vind dat ver gaan.

An sich doen die mensen maar wat ze willen. Maar het westen is enorm blind ontwikkeld. Als de politieke voorkeuren etc voor het welzijn van het adoptiekind komen dienen we in te grijpen. Ook was er vroeger veel kindersmokkel, kidnapping om die wezen aan westerlingen te “verkopen”. Waar vele denken goed te doen, doen ze eigenlijk meer kwaad dan goed.

God schiep man en vrouw. Als er mannen in een vrouwenlichaam geboren worden is dat een symptoom dat er iets mis is met onze samenleving. De linkerzijde heeft van ons gedomesticeerde watjes gemaakt :)
Tje de wereld is knettergek aan het worden.En niemand wordt in een verkeerd lichaam geboren; het zit tussen de oren maar nu hebben ze de luxe van ombouw,wat er nooit bij wordt verteld dat velen daar spijt van hebben maar je terug ombouw gaat niet meer,Voorts dit land is een bizar theater,morgen de intocht van Sinte Nicolaas en ZWARTEPIET. ME op de been geheime dient tussen het publiek mensen worden op het lichaam onder zocht en dan hebben wij het gewoon over een kinderfeest verpest door een kleine groep met een grote bek.
Dus verbaas je nergens over. :w
VERITAS VOS LIBERABIT.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid

Bericht door Fundamenteel »

Snelheid schreef: 15 nov 2019, 19:12 Tje de wereld is knettergek aan het worden.En niemand wordt in een verkeerd lichaam geboren; het zit tussen de oren maar nu hebben ze de luxe van ombouw,wat er nooit bij wordt verteld dat velen daar spijt van hebben maar je terug ombouw gaat niet meer,Voorts dit land is een bizar theater,morgen de intocht van Sinte Nicolaas en ZWARTEPIET. ME op de been geheime dient tussen het publiek mensen worden op het lichaam onder zocht en dan hebben wij het gewoon over een kinderfeest verpest door een kleine groep met een grote bek.
Dus verbaas je nergens over. :w
Het is de toorn van de duivel die toeneemt omdat we dichterbij de Armageddon komen ;)
Hij verdeelt ons nu meer dan ooit.

Wat ik me vooral afvraag, waarom moeten onze kinderen al van de lagere school voorgesteld worden aan al deze seksualiteiten? Ik verdraag homoseksualiteit, ik verdraag transseksuelen, maar waarom zou ik moeten verdragen als ze zich opdringen in mijn leefwereld?
Ze weten tegenwoordig alles van seksualiteit, maar vraag ze eens waarom we pinksteren vieren. En van andere culturen weten ze dan ook weer alles. Ik vind dat toch maar raar hoor.

In mijn schooltijd werden andere kwalen van culturen ook weg gerelativeerd, maar de "fouten" van onze cultuur werden wel uitvergroot. Fouten waarvan we dan leerden en ontgroeiden.

Ik zou me er ook niet te druk in maken, maar zoeken naar zaken die ons allen terug kunnen verbinden. Zou het Christus kunnen zijn? :)
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Wat is verdraagzaamheid

Bericht door Storm »

Snelheid schreef: 15 nov 2019, 19:12
Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 10:32 Als we een boerka tolereren, naartoe wie of wat zijn we dan tolerant? De vrouw of de man? Wat is de reden van die boerka? Dat het tegen de integratie ingaat kan ik niet als argument gebruiken, want ik ben voorstander van segregatie.
Maar ik hoef er geen tekening bij te maken wat de rol van een vrouw binnen die cultuur is. Ook is pedofilie daar een aanvaard tafereel, kindhuwelijken bv. Waarvan zulke koppels ook in onze landen vertoeven.

Ik denk dat transseksuelen gewoon een mentale afwijking hebben. Van mij mogen die mensen dat zeker zijn en doen, kom dat gewoon niet uitzwaaien in mijn leefwereld. En als er ene zijn seksualiteit voor mijn kinderen gaat uiten, dan zal ik daar niet christelijk mee omgaan. Dit is gaande in Amerika, kinderen introduceren aan drags en transseksuelen waar ze hun seksualiteit tentoon stellen. Werkelijk gore dansen met schaarse kledij. Ook gaan er mannen naar vrouwen toiletten etc. Ik vind dat ver gaan.

An sich doen die mensen maar wat ze willen. Maar het westen is enorm blind ontwikkeld. Als de politieke voorkeuren etc voor het welzijn van het adoptiekind komen dienen we in te grijpen. Ook was er vroeger veel kindersmokkel, kidnapping om die wezen aan westerlingen te “verkopen”. Waar vele denken goed te doen, doen ze eigenlijk meer kwaad dan goed.

God schiep man en vrouw. Als er mannen in een vrouwenlichaam geboren worden is dat een symptoom dat er iets mis is met onze samenleving. De linkerzijde heeft van ons gedomesticeerde watjes gemaakt :)
Tje de wereld is knettergek aan het worden.En niemand wordt in een verkeerd lichaam geboren; het zit tussen de oren maar nu hebben ze de luxe van ombouw,wat er nooit bij wordt verteld dat velen daar spijt van hebben maar je terug ombouw gaat niet meer,Voorts dit land is een bizar theater,morgen de intocht van Sinte Nicolaas en ZWARTEPIET. ME op de been geheime dient tussen het publiek mensen worden op het lichaam onder zocht en dan hebben wij het gewoon over een kinderfeest verpest door een kleine groep met een grote bek.
Dus verbaas je nergens over. :w
@snelheid en Fundamenteel;hier geven jullie dus voorbeelden van onverdraagzaamheid en m.i ook onkunde; roep toeteren en niets lezen van achtergronden. Ik accepteer dat er mensen zo denken als jullie maar deel die mening niet.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

Ik zie dat anders. Ik verdraag ze, maar zij moeten verdragen dat ik dat niet in mijn leefwereld wil ervaren. Dat ze mijn kinderen niet moeten belagen met seksualiteit maar ze beter onderwijzen waarvoor ze naar school gaan. Laat de seksualiteit aanleren maar over aan de ouders, dat is niet aan de school.

Als ze alsnog die seksualiteit op de scholen voorstellen, dan zijn ze niet verdraagzaam naartoe de gelovigen.
Wij hetero's lopen toch ook niet constant te koop met onze seksualiteit en vragen daar toch ook niet gedurig aandacht naar zoals aandachtshoeren?

:D
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 19:23
Snelheid schreef: 15 nov 2019, 19:12 Tje de wereld is knettergek aan het worden.En niemand wordt in een verkeerd lichaam geboren; het zit tussen de oren maar nu hebben ze de luxe van ombouw,wat er nooit bij wordt verteld dat velen daar spijt van hebben maar je terug ombouw gaat niet meer,Voorts dit land is een bizar theater,morgen de intocht van Sinte Nicolaas en ZWARTEPIET. ME op de been geheime dient tussen het publiek mensen worden op het lichaam onder zocht en dan hebben wij het gewoon over een kinderfeest verpest door een kleine groep met een grote bek.
Dus verbaas je nergens over. :w
Het is de toorn van de duivel die toeneemt omdat we dichterbij de Armageddon komen ;)
Hij verdeelt ons nu meer dan ooit.

Wat ik me vooral afvraag, waarom moeten onze kinderen al van de lagere school voorgesteld worden aan al deze seksualiteiten? Ik verdraag homoseksualiteit, ik verdraag transseksuelen, maar waarom zou ik moeten verdragen als ze zich opdringen in mijn leefwereld?
Ze weten tegenwoordig alles van seksualiteit, maar vraag ze eens waarom we pinksteren vieren. En van andere culturen weten ze dan ook weer alles. Ik vind dat toch maar raar hoor.

In mijn schooltijd werden andere kwalen van culturen ook weg gerelativeerd, maar de "fouten" van onze cultuur werden wel uitvergroot. Fouten waarvan we dan leerden en ontgroeiden.

Ik zou me er ook niet te druk in maken, maar zoeken naar zaken die ons allen terug kunnen verbinden. Zou het Christus kunnen zijn? :)
Ja opa, het valt niet mee om oud te worden. Al die moderne fratsen.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 15 nov 2019, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Zolderworm »

.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 15 nov 2019, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

Dat is zo, die jeugd van tegenwoordig! Wat wil je? In onze tijd was er nog fatsoen. Nu komen ze zingend aan "hou je bek en bef me" of "ik ben een kind van de duivel".
Orde!!!!! Tucht!!!! Kuisheid!!!!!
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 15 nov 2019, 21:28
Zo langzamerhand begin je weer te begrijpen waarom het hier zonder Fundamenteel zo prettig was.
Zei de zeurpiet van het board die niet kan slikken als er een draadje op slot gaat, oh boehoe.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 21:29 Dat is zo, die jeugd van tegenwoordig! Wat wil je? In onze tijd was er nog fatsoen. Nu komen ze zingend aan "hou je bek en bef me" of "ik ben een kind van de duivel".
Orde!!!!! Tucht!!!! Kuisheid!!!!!
Ja, ik begrijp ook wel waarom het zo moeilijk is voor oude mensen. Dan hebben ze de bejaardenhuizen ook nog afgeschaft. Kun je nergens meer terecht.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 21:30
Zolderworm schreef: 15 nov 2019, 21:28
Zo langzamerhand begin je weer te begrijpen waarom het hier zonder Fundamenteel zo prettig was.
Zei de zeurpiet van het board die niet kan slikken als er een draadje op slot gaat, oh boehoe.
Ja, omdat ik nog even wou zeggen dat ik Bonjour een uitstekende moderator vind, terwijl door anderen de suggestie werd gewekt dat ik dat niet zou vinden.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 15 nov 2019, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door callista »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 21:19 Ik zie dat anders. Ik verdraag ze, maar zij moeten verdragen dat ik dat niet in mijn leefwereld wil ervaren. Dat ze mijn kinderen niet moeten belagen met seksualiteit maar ze beter onderwijzen waarvoor ze naar school gaan. Laat de seksualiteit aanleren maar over aan de ouders, dat is niet aan de school.

Als ze alsnog die seksualiteit op de scholen voorstellen, dan zijn ze niet verdraagzaam naartoe de gelovigen.
Wij hetero's lopen toch ook niet constant te koop met onze seksualiteit en vragen daar toch ook niet gedurig aandacht naar zoals aandachtshoeren?

:D
Tja het is wat met de seksualiteit wat sommige christenen betreft.. 8-)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 15 nov 2019, 21:31 Ja, ik begrijp ook wel waarom het zo moeilijk is voor oude mensen. Dan hebben ze de bejaardenhuizen ook nog afgeschaft. Kun je nergens meer terecht.
Alsof ik een bejaardentehuis nodig heb, op mijn oude dag neem ik mijn winst en ga ik ergens warmer wonen.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door callista »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 21:29 Dat is zo, die jeugd van tegenwoordig! Wat wil je? In onze tijd was er nog fatsoen. Nu komen ze zingend aan "hou je bek en bef me" of "ik ben een kind van de duivel".
Orde!!!!! Tucht!!!! Kuisheid!!!!!
:lol: :lol:
Ja sommigen zeggen wat anderen denken. 8-)
Je kent het wel .... :w
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

callista schreef: 15 nov 2019, 21:33 Tja het is wat met de seksualiteit wat sommige christenen betreft.. 8-)
Moeten wij hiermee verdraagzaam zijn? Is dit een uitstap naar de bibliotheek? Hopelijk nooit hier.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door callista »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 21:41
callista schreef: 15 nov 2019, 21:33 Tja het is wat met de seksualiteit wat sommige christenen betreft.. 8-)
Moeten wij hiermee verdraagzaam zijn? Is dit een uitstap naar de bibliotheek? Hopelijk nooit hier.
Kom nou zeg...dat is toch humor..theater, spel etc.....
Niks mis mee
Doen wij hier ook vaak met de kinderen...
Leuk
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

callista schreef: 15 nov 2019, 21:44 Kom nou zeg...dat is toch humor..theater, spel etc.....
Niks mis mee
Doen wij hier ook vaak met de kinderen...
Leuk
Vinden anderen dat ook? Ik ben toch niet alleen dat zoiets niet kan? En in de bibliotheek dan nog he. En dan maar afvragen waarom het niveau van onderwijs keldert? Ik zou hem bij de kraag nemen en buiten escorteren, echt waar.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door callista »

Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 21:48
callista schreef: 15 nov 2019, 21:44 Kom nou zeg...dat is toch humor..theater, spel etc.....
Niks mis mee
Doen wij hier ook vaak met de kinderen...
Leuk
Vinden anderen dat ook? Ik ben toch niet alleen dat zoiets niet kan? En in de bibliotheek dan nog he. En dan maar afvragen waarom het niveau van onderwijs keldert? Ik zou hem bij de kraag nemen en buiten escorteren, echt waar.
Eerder vroeg ik jou in een ander topic of je problemen had met seksualiteit en toen ontkende je dat...
Ik krijg nu een andere indruk...
Maar misschien vergis ik mij wel
Als ik kijk naar mijn kleinkinderen die heel natuurlijk dansen lijkt het daar precies op.
Ook in andere culturen is dat heel normaal en natuurlijk om iets uit te drukken.
Laatst gewijzigd door callista op 15 nov 2019, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Wat is verdraagzaamheid?

Bericht door Fundamenteel »

callista schreef: 15 nov 2019, 21:52
Fundamenteel schreef: 15 nov 2019, 21:48
callista schreef: 15 nov 2019, 21:44 Kom nou zeg...dat is toch humor..theater, spel etc.....
Niks mis mee
Doen wij hier ook vaak met de kinderen...
Leuk
Vinden anderen dat ook? Ik ben toch niet alleen dat zoiets niet kan? En in de bibliotheek dan nog he. En dan maar afvragen waarom het niveau van onderwijs keldert? Ik zou hem bij de kraag nemen en buiten escorteren, echt waar.
Eerder vroeg ik jou in een ander topic of je problemen had met seksualiteit en toen ontkende je dat...
Ik krijg nu een andere indruk...
Maar misschien vergis ik mij wel
Ik dacht daaraan toe te voegen; zolang die niet uitgesmeerd wordt voor kinderen. Wat hier dus echt wel het geval is. Als ik dat er niet aan toevoegde, bij deze.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten