ET, engelen/demonen of aardse tech?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Fundamenteel »

Het zal niemand ontgaan zijn, disclosure happened this very year!
Als de Amerikaanse overheid beelden vrijgeeft van vliegende objecten waarvan ze de aard niet kennen, mogen we dat als een disclosure nemen. Amerika heeft altijd ontkend, maar nu bevestigen ze zelfs dat er projecten liepen die deze voertuigen bestudeerden. Ze zeggen vlakuit: we weten niet waar we naar kijken.
Wereldwijd pieken de waarnemingen, ze vliegen overal.

Maar wat is het fenomeen waar we dan naar kijken? In de jaren 90 eind jaren 80 werd België ook belaagd door vliegende voertuigen. Het Belgische leger heeft daar toen F16's achter gestuurd, zij konden dit object niet bijhouden. Het kon niet door een mens bestuurd zijn, tenzij we die tech hebben, want de snelheid die het opwekte zou fataal zijn voor een menselijk lichaam.

Lang werd het topic geridiculiseerd, maar ik denk dat we daar eind 2020 heel anders naar zullen kijken. Of is het een misleiding?
Wat is het volgens jou?
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Messenger »

Buitenaards leven volgens mij. Primitiever (maar technisch hoogwaardig) en/of Hoger Ontwikkelde Wezens.

Ik schat zo in dat de primitievere ons zouden kunnen opeten en dat de HOW's met ons willen samenwerken en kennis willen uitwisselen.

En ik denk niet dat ze allemaal komen aanvliegen in een ruimteschip.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Snelheid »

Vorige week woensdag belde een buitenaars wezen aan blauw van kleur en vier armen haast twee meter groot;hij vroeg de weg naar de planeet Pluto;wij konden hem niet helpen,wij hebben hem naar de politie gebracht waar hij voortreffelijk werd op gevangen :P
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 19 nov 2019, 22:39 Buitenaards leven volgens mij. Primitiever (maar technisch hoogwaardig) en/of Hoger Ontwikkelde Wezens.
Dat vermoed ik eveneens. Het aantal planeten in dit universum is vrijwel oneindig en op onze buurplaneet zijn reeds organische moleculen gevonden. De mens op deze relatief jonge aarde zal vergeleken met miljarden jaren oudere beschavingen aannemelijkerwijs een vrij primitieve diersoort zijn.

Ik denk echter niet dat technologisch aanzienlijk verder gevorderd leven enige interesse heeft in onze technologie, in samenwerking, onze planeet of onze grondstoffen (met een bijna ontelbare hoeveelheid andere planeten tot hun beschikking). Ze zullen hooguit nieuwsgierig zijn naar onze achterliggende genetische structuur en zullen - lijkt me - met ons omgaan zoals wij met andere dieren omgaan.
Laatst gewijzigd door Mart op 20 nov 2019, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 19 nov 2019, 23:54
Messenger schreef: 19 nov 2019, 22:39 Buitenaards leven volgens mij. Primitiever (maar technisch hoogwaardig) en/of Hoger Ontwikkelde Wezens.
Dat vermoed ik eveneens. het aantal planeten in dit universum is vrijwel oneindig en op onze buurplaneet zijn reeds organische moleculen gevonden. De mens op deze relatief jonge aarde zal vergeleken met miljarden jaren oudere beschavingen aannemelijkerwijs een vrij primitieve diersoort zijn.
Maar jongere beschavingen dan de mens kunnen zich hoger ontwikkeld hebben door hun afwijkende omstandigheden.
Mart schreef: En ik denk echter niet dat technologisch aanzienlijk verder gevorderd leven enige interesse heeft in onze technologie, in samenwerking, onze planeet of onze grondstoffen (er is een bijna ontelbare hoeveelheid andere planeten). Ze zullen hooguit nieuwsgierig zijn naar onze achterliggende genetische structuur.
En het kan zijn dat zij ons bepaalde dingen willen leren. Zonder dat zij daar zelf voordeel bij hebben. Misschien willen zij deze planeet wel redden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 20 nov 2019, 00:04 En het kan zijn dat zij ons bepaalde dingen willen leren. Zonder dat zij daar zelf voordeel bij hebben. Misschien willen zij deze planeet wel redden.
Indien zij ethisch op dezelfde lijn zitten als de mens, maar dan verder, is dat wellicht mogelijk. Maar los van technologie die de onze blijkbaar ver vooruit is, valt er echter niets waar te nemen van een reddingsactie. En laat ik eerlijk zijn: indien de mens het niet eens voor elkaar krijgt deze aarde leefbaar te houden, terwijl er dagelijks tienduizenden onschuldige mensen van de honger sterven en miljoenen onschuldige dieren worden afgeslacht voor de voedselindustrie, dan verdient de menselijke soort het m.i. om op deze planeet te sterven. Het lot van onze planeet ligt in onze eigen handen en als we deze planeet verwaarlozen, dan is dat onze eigen verantwoordelijkheid en onze eigen schuld.
Laatst gewijzigd door Mart op 20 nov 2019, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Messenger »

Het grootste deel van de mensheid verdwijnt denk ik en een aanzienlijk kleiner deel zal misschien voortbestaan, maar dan op een andere manier.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 20 nov 2019, 00:16 Het grootste deel van de mensheid verdwijnt denk ik en een aanzienlijk kleiner deel zal misschien voortbestaan, maar dan op een andere manier.
Ik zie het allemaal bijzonder snel de verkeerde kant op gaan en onze wetenschap is nog maar een paar millennia jong. Een klein groepje rijke machtigen heeft reeds meer dan de helft van de wereldeconomie in handen, terwijl de rest met elkaar strijdt om de restjes. We zijn een wrede en machtswellustige diersoort die in rap tempo z'n eigen planeet naar de gallemiezen helpt. Ik heb weinig fiducie in de mens.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 20 nov 2019, 00:20
Messenger schreef: 20 nov 2019, 00:16 Het grootste deel van de mensheid verdwijnt denk ik en een aanzienlijk kleiner deel zal misschien voortbestaan, maar dan op een andere manier.
Ik zie het allemaal bijzonder snel de verkeerde kant op gaan en onze wetenschap is nog maar een paar millennia jong. Een klein groepje rijke machtigen heeft reeds meer dan de helft van de wereldeconomie in handen, terwijl de rest met elkaar strijdt om de restjes. We zijn een wrede en machtswellustige diersoort die in rap tempo z'n eigen planeet naar de gallemiezen helpt. Ik heb weinig fiducie in de mens.
Ik heb al eerder gesteld dat de mensheid over 50 tot 70 jaar mogelijk verdwenen is of drastisch afgeslankt in omvang.
Ook ik ben daarin weinig hoopvol.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 20 nov 2019, 00:25 Ik heb al eerder gesteld dat de mensheid over 50 tot 70 jaar mogelijk verdwenen is of drastisch afgeslankt in omvang.
Ook ik ben daarin weinig hoopvol.
Dan zijn we het met elkaar eens. Lijkt me ook het meest realistische scenario.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Petra »

Mart schreef: 19 nov 2019, 23:54
Messenger schreef: 19 nov 2019, 22:39 Buitenaards leven volgens mij. Primitiever (maar technisch hoogwaardig) en/of Hoger Ontwikkelde Wezens.
Dat vermoed ik eveneens. Het aantal planeten in dit universum is vrijwel oneindig en op onze buurplaneet zijn reeds organische moleculen gevonden. De mens op deze relatief jonge aarde zal vergeleken met miljarden jaren oudere beschavingen aannemelijkerwijs een vrij primitieve diersoort zijn.

Ik denk echter niet dat technologisch aanzienlijk verder gevorderd leven enige interesse heeft in onze technologie, in samenwerking, onze planeet of onze grondstoffen (met een bijna ontelbare hoeveelheid andere planeten tot hun beschikking). Ze zullen hooguit nieuwsgierig zijn naar onze achterliggende genetische structuur en zullen - lijkt me - met ons omgaan zoals wij met andere dieren omgaan.
Laten we maar hopen dat ze een klein tikkie verder zijn dan wij. :roll:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door HJW »

Mart schreef: 20 nov 2019, 00:13 En laat ik eerlijk zijn: indien de mens het niet eens voor elkaar krijgt deze aarde leefbaar te houden, terwijl er dagelijks tienduizenden onschuldige mensen van de honger sterven en miljoenen onschuldige dieren worden afgeslacht voor de voedselindustrie, dan verdient de menselijke soort het m.i. om op deze planeet te sterven. Het lot van onze planeet ligt in onze eigen handen en als we deze planeet verwaarlozen, dan is dat onze eigen verantwoordelijkheid en onze eigen schuld.
De mens is niet bepaald de kroon op de schepping. De planeet zou beter af zijn zonder de mens.
Er is nu een 6e massa-extinctie aan de gang. Dit keer veroorzaakt door een bewoner van deze planeet; de mens.
Dieren en planten sterven in rap tempo uit.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Fundamenteel »

De mens zal ook een massa extinctie ondergaan. Als je bovenaan de voedselketen staat merk je dat pas als laatste op. Maar het kantelpunt is gebeurd en we zijn het kritieke punt voorbij, no point of return.
Het magnetisch noorden verschuift, steeds sneller, CERN ontwikkelt materie die onze aarde kan vernietigen, Fukushima lekt nog altijd radioactief materiaal in de zee, dat zal nog eeuwen duren, …

Over de UFO, ik denk dat de meeste wel aardse tech zijn. Maar tegelijk denk ik ook dat deze aarde onder observatie staat en deze niet te abrupt willen ingrijpen omdat het teveel zou veroorzaken. Het is als een onderontwikkeld land technologie geven om ze te helpen, waar ze dan later zichzelf mee gaan vermoorden. De mens is niet klaar voor alien contact.

Ik zie geen enkele grote beschaving van vroeger nog overeind staan. Rome ging ten onder aan migratie, zo ook wij nu. Deze huidige beschavingen gaan ook verdwijnen vrees ik, waar maar enkelen het zullen overleven om terug van 0 te beginnen. Zo is het altijd geweest en zal het altijd zijn.

De mens is te ver gegaan. Niet de alien is de bedreiging, wij zijn het.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Wat dat betreft is de serie "Unidentified: Inside America's UFO Investigation", momenteel op History Channel, wel erg overtuigend. Het lijkt me dat het hier niet om Aardse techniek gaat. Aan de andere kant vraag je af hoe deze aliens de enorme afstanden in het universum hebben overbrugd.
In ieder geval willen ze onze Aarde niet veroveren. Anders hadden ze dat al lang gedaan.
Als je de gevallen van alien abduction mag geloven vinden er experimenten plaats op genetisch gebied. De vraag is alleen: hoe en wat precies?
Door sommigen wordt geloofd dat ze de evolutie van de mens hebben beïnvloed, zodanig dat deze betrekkelijk snel verliep, en wij vrij snel intelligente wezens werden. En dat we bovendien door hen werden geholpen om onze techniek te ontwikkelen. Wat dat betreft is de serie "Ancient aliens" interessant, ook op History Channel.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 20 nov 2019, 11:07 Wat dat betreft is de serie "Unidentified: Inside America's UFO Investigation", momenteel op History Channel, wel erg overtuigend. Het lijkt me dat het hier niet om Aardse techniek gaat. Aan de andere kant vraag je af hoe deze aliens de enorme afstanden in het universum hebben overbrugd.
In ieder geval willen ze onze Aarde niet veroveren. Anders hadden ze dat al lang gedaan.
Als je de gevallen van alien abduction mag geloven vinden er experimenten plaats op genetisch gebied. De vraag is alleen: hoe en wat precies?
Door sommigen wordt geloofd dat ze de evolutie van de mens hebben beïnvloed, zodanig dat deze betrekkelijk snel verliep, en wij vrij snel intelligente wezens werden. En dat we bovendien door hen werden geholpen om onze techniek te ontwikkelen. Wat dat betreft is de serie "Ancient aliens" interessant, ook op History Channel.
Wat als ze de aarde al veroverden en de bio diversiteit hier her regelde? Alle mensachtigen "poef" verdwenen en hoppakee de homo sapiens primeert.
Het is niet ver gezocht dat aliens vergist zijn door goden, demonen en engelen. Als je in de Sanskriet gaat lezen, zie je dat er al vliegende objecten waren duizendtallen jaren geleden. Net zoals je de ark van de bijbel kan nabouwen, zijn er ook bouwplannen van andere culturen. In Ancient Aliens hebben ze zo'n oude tekst genomen, dat voertuig nagebouwd en getest, de aerodynamica ervan werkte.

"Contact" is ook een goede serie. Ze gingen eens in de jungle praten met lokale stammen om de sightings in de buurt te verklaren. Die mensen zeiden vlakaf: "Die zijn altijd al hier geweest" en ze lieten dan artifacten zien van wat op aliens leek.

Wij baseren ons alien beeld niet op hollywood, hollywood baseerde haar aliens op daadwerkelijke beschrijvingen van mensen die beweerden ermee in contact te staan.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 20 nov 2019, 11:17
Zolderworm schreef: 20 nov 2019, 11:07 Wat dat betreft is de serie "Unidentified: Inside America's UFO Investigation", momenteel op History Channel, wel erg overtuigend. Het lijkt me dat het hier niet om Aardse techniek gaat. Aan de andere kant vraag je af hoe deze aliens de enorme afstanden in het universum hebben overbrugd.
In ieder geval willen ze onze Aarde niet veroveren. Anders hadden ze dat al lang gedaan.
Als je de gevallen van alien abduction mag geloven vinden er experimenten plaats op genetisch gebied. De vraag is alleen: hoe en wat precies?
Door sommigen wordt geloofd dat ze de evolutie van de mens hebben beïnvloed, zodanig dat deze betrekkelijk snel verliep, en wij vrij snel intelligente wezens werden. En dat we bovendien door hen werden geholpen om onze techniek te ontwikkelen. Wat dat betreft is de serie "Ancient aliens" interessant, ook op History Channel.
Wat als ze de aarde al veroverden en de bio diversiteit hier her regelde? Alle mensachtigen "poef" verdwenen en hoppakee de homo sapiens primeert.
Zoals gezegd: als ze dat hadden gewild, dan hadden ze het al lang gedaan.
Het is niet ver gezocht dat aliens vergist zijn door goden, demonen en engelen. Als je in de Sanskriet gaat lezen, zie je dat er al vliegende objecten waren duizendtallen jaren geleden. Net zoals je de ark van de bijbel kan nabouwen, zijn er ook bouwplannen van andere culturen. In Ancient Aliens hebben ze zo'n oude tekst genomen, dat voertuig nagebouwd en getest, de aerodynamica ervan werkte.
Op zich niet verwonderlijk. Waarom zouden aliens alleen in de huidige tijd zich manifesteren? En ongetwijfeld werd hun verschijning als iets goddelijks beschouwd.
"Contact" is ook een goede serie. Ze gingen eens in de jungle praten met lokale stammen om de sightings in de buurt te verklaren. Die mensen zeiden vlakaf: "Die zijn altijd al hier geweest" en ze lieten dan artifacten zien van wat op aliens leek.
Dat heb ik helaas niet gezien. Wel frappant natuurlijk.
Wij baseren ons alien beeld niet op hollywood, hollywood baseerde haar aliens op daadwerkelijke beschrijvingen van mensen die beweerden ermee in contact te staan.
Bij "Close Encounters of the Third Kind" werden in ieder geval wat bekende ufologen geraadpleegd. Hynek verscheen zelfs letterlijk in de film, al was het maar gedurende acht seconden. In de eerste boeken over ufo's (o.a. Hobana en Weverbergh) zien we nog ufonauten van verschillende vorm. Later werd de Grey dominant. Wat mensen die ontvoerd zijn zagen waren ook vooral een soort Greys.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 20 nov 2019, 14:36 Zoals gezegd: als ze dat hadden gewild, dan hadden ze het al lang gedaan.
Op zich niet verwonderlijk. Waarom zouden aliens alleen in de huidige tijd zich manifesteren? En ongetwijfeld werd hun verschijning als iets goddelijks beschouwd.
Dat heb ik helaas niet gezien. Wel frappant natuurlijk.
Bij "Close Encounters of the Third Kind" werden in ieder geval wat bekende ufologen geraadpleegd. Hynek verscheen zelfs letterlijk in de film, al was het maar gedurende acht seconden. In de eerste boeken over ufo's (o.a. Hobana en Weverbergh) zien we nog ufonauten van verschillende vorm. Later werd de Grey dominant. Wat mensen die ontvoerd zijn zagen waren ook vooral een soort Greys.
Als ze de bio diversiteit veranderde op aarde en daarop een mens plaatste, is de aarde enigszins overgenomen he ;) Ik weet wel niet welk doel dat zou moeten hebben. Maar als je over de natuur vliegt, en je vliegt dan over de steden van de mens; lijkt de mensheid dan niet op een uitgezaaide kanker? We staan er zo raar bij vergeleken met de rest in onze natuur. Enfin, vind ik toch.

Ja inderdaad, ik heb ook gezien van een koppel dat beweerde gekidnapt te zijn. Onder hypnose tekenden zij ook zo'n grey.

Hoe dieper je in die wereld gaat graver, hoe vreemder het wordt. Zelf heb ik ook al ufo's gezien en heb ik eens een nachtje iets interdimensioneel meegemaakt in mijn kamer. Maar dat zal wel aan mijn roze bril gelegen hebben, lieg ik mezelf voor :D
Ignorance is bliss.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Petra »

Wat ik nou niet snap...

Disclosure wordt al decennia tegengehouden omdat... 'ze' bang zijn voor paniek.
Maar ik ken geen mens die ervan in paniek raakt. Integendeel... de meeste mensen die ik spreek denken eerder in de richting van technologieën en kennis delen en dat het alleen maar beter kan hier. Slecht is het toch al.

Dus.. waar komt dat paniek verhaal vandaan?
Wie raakt er in paniek?
Is het juist iets waar gelovigen moeite mee zouden hebben?
Zijn aliens moeilijk te verenigen met god?

En wat ik ook niet snap.. soit dat ze in Amerika blijkbaar alle mogelijke moeite doen om 'het' geheim te houden maar 'ze' hoeven maar ff op de dam te landen of boven de Eiffeltoren te fladderen of ....roep maar ..et voilà. einde geheimhouding. Zo moeilijk lijkt me dat niet.
Decennia geheimhouden..dat lijkt mij vele malen moeilijker én ik zie het nut er niet van in.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Petra schreef: 21 nov 2019, 00:15 Wat ik nou niet snap...

Disclosure wordt al decennia tegengehouden omdat... 'ze' bang zijn voor paniek.
Maar ik ken geen mens die ervan in paniek raakt. Integendeel... de meeste mensen die ik spreek denken eerder in de richting van technologieën en kennis delen en dat het alleen maar beter kan hier. Slecht is het toch al.

Dus.. waar komt dat paniek verhaal vandaan?
Wie raakt er in paniek?
Is het juist iets waar gelovigen moeite mee zouden hebben?
Zijn aliens moeilijk te verenigen met god?

En wat ik ook niet snap.. soit dat ze in Amerika blijkbaar alle mogelijke moeite doen om 'het' geheim te houden maar 'ze' hoeven maar ff op de dam te landen of boven de Eiffeltoren te fladderen of ....roep maar ..et voilà. einde geheimhouding. Zo moeilijk lijkt me dat niet.
Decennia geheimhouden..dat lijkt mij vele malen moeilijker én ik zie het nut er niet van in.
Dat het decennia lang geheim is gehouden, weten we nu zeker, want men heeft een geheim project toegegeven en publiekelijk bekend gemaakt. Een tikkeltje info is nu eveneens bekend en we hebben door het ministerie van defensie bevestigde camera-beelden, infrarood-beelden, radar-beelden en enorm veel professioneel personeel als getuigen. Overigens niet alleen de VS, maar eveneens andere landen geven nu openheid. Waarom het geheim is gehouden, is er niet bij gezegd, maar ik vermoed dat men dacht dat het een te grote stap zou zijn alles huppakee in de openbaarheid te gooien. Wat zou er gebeuren indien de mens niet de kroon op de schepping blijkt?, dat blijkt dat er ander leven bestaat dat zich eveneens heeft ontwikkeld?, wat zou er met de economie gebeuren?, met de samenleving?, met onze zekerheden? als blijkt dat de mensheid een eventuele vijand heeft waartegen we net zo weinig kunnen verrichten als proefdieren in het lab tegen het personeel?, dat er intelligenter leven bestaat dat duidelijk niet de intentie heeft ons te helpen, maar daarentegen zo onzichtbaar mogelijk wil opereren?, etc... Het is kinderlijk eenvoudig een boel redenen op te sommen die een bijzonder goed argument vormen zaken nog maar even niet aan de grote klok te hangen.

Wat het fenomeen zijn kan, weten we niet. Maar aangezien het een op radar en infraroodcamera waarneembaar fenomeen blijkt dat al te lang bestaat om menselijke techniek te kunnen betreffen, lijkt me een niet-aardse verklaring simpelweg de meest voor-de-hand liggende.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Petra »

Naar mijn weten werkt er niks zo verzusterend/verbroederend als een gezamelijke vijand.
Vanuit dat oogpunt zou het wel eens een zegen voor de mensheid kunnen zijn.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Fundamenteel »

Petra schreef: 21 nov 2019, 03:30 Naar mijn weten werkt er niks zo verzusterend/verbroederend als een gezamelijke vijand.
Vanuit dat oogpunt zou het wel eens een zegen voor de mensheid kunnen zijn.
Reagan zei dat ook ;) Alleen 1 probleem, waarom er vanuit gaan dat ze vijandig zijn? Ze beloeren ons al millennia, en dat weten ze. Ze hebben dit altijd geheim gehouden, maar nu is er disclosure. Iedere overheid bekende. Mexico deed dit al decennia geleden, daar zijn heel veel sightings waargenomen.

Het wordt achtergehouden omdat ze technologie hebben die selfsustaining (Nederlands woord? :D) is. Ze (de elite van de nwo) houdt ons liever gevangen in de bronnen die zij kunnen verkopen. Het is een kwestie van macht en geld; Vooral macht.
Stel je eens voor dat je met 1 kubieke cm lucht een hele stad kan voorzien van energie? ;)

Wat als dit de zondeval was? Dat wij in het verleden al een intergalactische relatie hadden, maar die verbroken omdat de machthebbers ter aarde ons onder slavernij dwongen?
In dat opzicht is niet de ET vijandig, maar degene die de ET als vijanden verkopen en er eeuwen over logen door ze te ridiculiseren en te ontkennen.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 21 nov 2019, 00:15 Wat ik nou niet snap...

Disclosure wordt al decennia tegengehouden omdat... 'ze' bang zijn voor paniek.
Maar ik ken geen mens die ervan in paniek raakt. Integendeel... de meeste mensen die ik spreek denken eerder in de richting van technologieën en kennis delen en dat het alleen maar beter kan hier. Slecht is het toch al.

Dus.. waar komt dat paniek verhaal vandaan?
Wie raakt er in paniek?
Is het juist iets waar gelovigen moeite mee zouden hebben?
Zijn aliens moeilijk te verenigen met god?

En wat ik ook niet snap.. soit dat ze in Amerika blijkbaar alle mogelijke moeite doen om 'het' geheim te houden maar 'ze' hoeven maar ff op de dam te landen of boven de Eiffeltoren te fladderen of ....roep maar ..et voilà. einde geheimhouding. Zo moeilijk lijkt me dat niet.
Decennia geheimhouden..dat lijkt mij vele malen moeilijker én ik zie het nut er niet van in.
'Men' heeft het verborgen gehouden doordat grote paniek ontstond in een hoorspel in 1938 https://nl.wikipedia.org/wiki/The_War_o ... (hoorspel)

Daarvan heeft men geleerd en paniek wil men voorkomen, omdat dat de samenleving op Aarde kan bedreigen en gezag kan ondermijnen.
In 1938 was de mens niet veel gewend nog en tegenwoordig hebben de meeste mensen wel science fiction gelezen of gezien.

Al het onbekende is beangstigend, zeker als de mogelijkheid bestaat dat het je kan bedreigen of vernietigen, en als het vanuit de ruimte komt.
Dat geldt voor buitenaards leven en evenzeer voor kometen die kunnen inslaan op Aarde.

En dan is er ook nog de menselijke ervaring van het koloniseren van nieuw ontdekte beschavingen.
Omdat de mens het koloniseren heeft toegepast, wordt ervan uitgegaan dat buitenaards leven de Aarde ook wil koloniseren en uitbuiten. Ook is men angstig voor het dienen als voedsel.
Het kan echter zijn dat de aliens niet uit zijn op kolonisatie of om het even welke interventie dan ook. Zij kunnen de vrije wil van de Aardbewoners respecteren. Of dit nu inhoudt dat de mens de Aarde vernietigt of dat de mens zelf de juiste beslissingen neemt om dat tij te keren.

In dat geval zijn ze enkel waarnemers en dringen zij zich niet op met communicatieve interventie. Ze willen dan niet in beeld komen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Petra schreef: 21 nov 2019, 03:30 Naar mijn weten werkt er niks zo verzusterend/verbroederend als een gezamelijke vijand.
Vanuit dat oogpunt zou het wel eens een zegen voor de mensheid kunnen zijn.
Een vijand waartegen we geen enkele kans hebben, waartegen we niet eens kunnen strijden en die niet eens de minste moeite hoeft te nemen terug te vechten om te doen wat deze wil, is geen goed nieuws. En inderdaad, het simpele hoorspel ''The war of the worlds'' waar Messenger aan refereert, toonde reeds aan dat publicatie een zeer slecht idee zou zijn.

Maar als gezegd, we weten nu met zekerheid dat ze het geheim hebben gehouden, aangezien ze dat toe hebben gegeven. De vraag naar het waarom is interessant, maar bijkomstig geworden aan de feiten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door peda »

Voor mij is Unidentified, unidentified. Een complot op wereldschaal veronderstellen om datgene dat inmiddels bij de UFO intimi bekend is , voor het publiek verborgen te houden en zulks inmiddels vele tientallen jaren lang, gaat mij te ver. Onder de dekmantel van ""complot"', kan er rijp en groen verteld worden, de juistheid van de verhalen valt empirisch gewoon niet te controleren. Mij is het evenals veel uit de meta-fysica wereld te zweverig. Dat de USA, Rusland, China volledig officieel belangstelling tonen voor het verschijnsel UFO kan ik mij best voorstellen. Het zou immers best zo kunnen zijn dat de tegenstander inmiddels beschikt over nog niet zelf gekende/ontwikkelde technieken en bij die eventuele mogelijkheid past een alerte, niet ontkennende houding. Dat evenwel reeds vliegende schotels naar het laboratorium zijn gebracht, zelfs met levende of dode astronauten aan boord en dat buiten aardse technieken inmiddels bekend zijn aan een kleine groep van experts, dat is voor mij science-fiction. Nog steeds is het raadsel van de zwaarte-kracht ondanks enorm denk-werk wetenschappelijk niet opgelost. Speculeren dat dit raadsel voor een kleine groep van "' uitverkorenen "' niet meer bestaat en dat die kennis tientallen jaren volledig geheim zou kunnen blijven, gaat mijn voorstelling te boven. Gissen, gissen en nog eens gissen, zo kijk ik er tegen aan. Maar wie een boek schrijft over zijn/ haar belevenissen aan boord van een Ruimte schip afkomstig uit een ander zonnestelsel , kan hier op aarde een goed leven leiden met het houden van lezingen voor een groot, belangstellend publiek.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

peda schreef: 21 nov 2019, 12:11 Voor mij is Unidentified, unidentified.
Uiteraard. Het probleem is echter dat we bewijs hebben van de capaciteiten van dit fenomeen en dat de menselijke tech al die decennia deze capaciteiten niet had (en aannemelijkerwijs nog steeds niet heeft). Daarbij weten we eveneens dat er een vrijwel oneindig aantal planeten bestaat, op onze buurplaneet Mars reeds organische moleculen zijn gevonden en er maar zeer weinig wetenschappers zijn die beweren dat de relatief jonge aarde de enige planeet is die leven zal hebben voortgebracht.

Is er een werkbaar alternatief voor de buitenaardse hypothese?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)