De gerechtigheid van God

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

De gerechtigheid van God

Bericht door Messenger »

In mijn correspondentie met Neale Donald Walsch, als schrijver van de Gesprekken met God, vroeg ik om nader uit te leggen hoe ik het beste kan reageren op de vraag van velen : Waar is de gerechtigheid van God als oordeel en straf ontbreken en er daardoor geen genoegdoening is voor slachtoffers?

Hij antwoordde mij dat Gesprekken met God het zeer duidelijk maakt dat er niet zoiets als “wraak” in God’s koninkrijk bestaat.
Met nadruk wordt erop gewezen dat God ons niet oordeelt, niet veroordeelt, of ons zal straffen. De Bijbel vertelt ons dat Jezus zich wendde tot de dief aan het kruis naast hem en zei: 'Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.'
Ook al was die persoon een ‘slechterik’. Zijn jullie bekend met dit Bijbelverhaal?

We moeten uit dat Bijbelverhaal begrijpen dat die persoon berouwvol was en dat hij daarom genade kreeg van Jezus. Dat is de christelijke uitleg. Hiermee rijst een interessant theologisch vraagstuk. Kan een persoon berouw hebben over diens daden nà de dood? Tenminste één grote religie zegt ja!

En het materiaal van Gesprekken met God vertelt ons dat God begrijpt hoe we ons kunnen gedragen als mensen zoals veel mensen hebben gedaan, gelet op het feit dat onze soort een erg jonge en primitieve soort is.

Wat de wereld nu nodig heeft, zo wordt ons verteld in het GMG oeuvre, is een Burgerrechten beweging voor de Ziel, die de mensheid bevrijdt, eindelijk, van de onderdrukking door ons geloof in een gewelddadige, boosaardige, en veroordelende God.

Ons geloof in zo’n God geeft mensen de rechtvaardiging voor hun eigen geweldadige en veroordelende gedrag – zoals dat overheden mensen de doodstraf opleggen om de mensen te leren dat mensen doden niet okay is.
(Om maar te zwijgen over het doden van mensen omdat ze de ‘verkeerde’ seksuele oriëntatie hebben.)

Jullie zullen verbaasd zijn hoeveel van het meest gewelddadig gedrag van de mensheid “gerechtvaardigd” is door het geloof in een gewelddadige God.

Meer mensen zijn gedood in oorlogen en ander geweld “in de naam van God’ dan jullie je ooit zouden kunnen voorstellen.

Neem afstand van het idee van een rechtvaardige, gewelddadige God en je neemt dan ook afstand van de menselijke rechtvaardiging van terrorisme, slachtingen, en alles vanaf de Kruistochten tot aan de doodstraf. (Lees de Bijbel met een calculator in de hand. Tel de aantallen in de Schrift op en je zult zien dat vele miljoenen zijn gedood door de hand of het bevel van God.)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 27 nov 2019, 14:46
We moeten begrijpen dat die persoon berouwvol was en dat hij daarom genade kreeg van Jezus.
In dat geval is er dus wel degelijk sprake van een oordeel. De persoon moet berouw tonen en daarmee aangeven dat hij fout zat. Dat is een oordeel.
Wat gebeurt er als de persoon geen berouw toont ?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 27 nov 2019, 15:22
Messenger schreef: 27 nov 2019, 14:46
We moeten begrijpen dat die persoon berouwvol was en dat hij daarom genade kreeg van Jezus.
In dat geval is er dus wel degelijk sprake van een oordeel. De persoon moet berouw tonen en daarmee aangeven dat hij fout zat. Dat is een oordeel.
Wat gebeurt er als de persoon geen berouw toont ?
Nee dat is de uitleg van de Bijbel, waar Walsch over vertelt. Ik zal de tekst een beetje duidelijker aanpassen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 27 nov 2019, 15:27 Nee dat is de uitleg van de Bijbel, waar Walsch over vertelt. Ik zal de tekst een beetje duidelijker aanpassen.
Okido. Ik wacht het af.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Messenger »

Inmiddels aangepast.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 27 nov 2019, 14:46 Ons geloof in zo’n God geeft mensen de rechtvaardiging voor hun eigen geweldadige en veroordelende gedrag – zoals dat overheden mensen de doodstraf opleggen om de mensen te leren dat mensen doden niet okay is.
(Om maar te zwijgen over het doden van mensen omdat ze de ‘verkeerde’ seksuele oriëntatie hebben.)

Jullie zullen verbaasd zijn hoeveel van het meest gewelddadig gedrag van de mensheid “gerechtvaardigd” is door het geloof in een gewelddadige God.

Meer mensen zijn gedood in oorlogen en ander geweld “in de naam van God’ dan jullie je ooit zouden kunnen voorstellen.

Neem afstand van het idee van een rechtvaardige, gewelddadige God en je neemt dan ook afstand van de menselijke rechtvaardiging van terrorisme, slachtingen, en alles vanaf de Kruistochten tot aan de doodstraf. (Lees de Bijbel met een calculator in de hand. Tel de aantallen in de Schrift op en je zult zien dat vele miljoenen zijn gedood door de hand of het bevel van God.)
Ik heb vreselijk veel moeite met agressie en geweld, niet alleen fysiek ook in woord en geschrift.
Het lastige met de bijbel zit hem voor mij dan ook in die rechtvaardiging.
Zonder bijbel zijn mensen zelf verantwoordelijk voor hun eigen doen en laten en dus ook agressiviteit en gewelddadigheid. Maar zelfs dan wil het eigen geweten nog wel stilvallen bv. onder groepsdruk of opdracht van een autoriteit/hogerhand. Dat zie je o.a. bij de kruistochten. (Ook in het leger).
Met de bijbel in de hand zijn de meest gruwelijke gewelddadigheden toegestaan, zelfs verordonneerd door god. Opdracht of goedkeuring van de hoogste macht (voor een gelovige) om te haten en geweld te plegen.. wat doet dat met de mens?

Dus vroeg ik me af.. hoe kun je nou een god eren die dat allemaal wel prima vindt?
Hoe kun je daar dan afstand van nemen?
Neem je dan afstand van de bijbel als woord van god? Of van stukjes uit de bijbel?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef: 28 nov 2019, 05:09
Messenger schreef: 27 nov 2019, 14:46 Ons geloof in zo’n God geeft mensen de rechtvaardiging voor hun eigen geweldadige en veroordelende gedrag – zoals dat overheden mensen de doodstraf opleggen om de mensen te leren dat mensen doden niet okay is.
(Om maar te zwijgen over het doden van mensen omdat ze de ‘verkeerde’ seksuele oriëntatie hebben.)

Jullie zullen verbaasd zijn hoeveel van het meest gewelddadig gedrag van de mensheid “gerechtvaardigd” is door het geloof in een gewelddadige God.

Meer mensen zijn gedood in oorlogen en ander geweld “in de naam van God’ dan jullie je ooit zouden kunnen voorstellen.

Neem afstand van het idee van een rechtvaardige, gewelddadige God en je neemt dan ook afstand van de menselijke rechtvaardiging van terrorisme, slachtingen, en alles vanaf de Kruistochten tot aan de doodstraf. (Lees de Bijbel met een calculator in de hand. Tel de aantallen in de Schrift op en je zult zien dat vele miljoenen zijn gedood door de hand of het bevel van God.)
Ik heb vreselijk veel moeite met agressie en geweld, niet alleen fysiek ook in woord en geschrift.
Het lastige met de bijbel zit hem voor mij dan ook in die rechtvaardiging.
Zonder bijbel zijn mensen zelf verantwoordelijk voor hun eigen doen en laten en dus ook agressiviteit en gewelddadigheid. Maar zelfs dan wil het eigen geweten nog wel stilvallen bv. onder groepsdruk of opdracht van een autoriteit/hogerhand. Dat zie je o.a. bij de kruistochten. (Ook in het leger).
Met de bijbel in de hand zijn de meest gruwelijke gewelddadigheden toegestaan, zelfs verordonneerd door god. Opdracht of goedkeuring van de hoogste macht (voor een gelovige) om te haten en geweld te plegen.. wat doet dat met de mens?

Dus vroeg ik me af.. hoe kun je nou een god eren die dat allemaal wel prima vindt?
Hoe kun je daar dan afstand van nemen?
Neem je dan afstand van de bijbel als woord van god? Of van stukjes uit de bijbel?
Het lijkt me dat je afstand neemt van de Bijbel als het woord van God. Het is ook typisch als God over zichzelf zou schrijven dat God opdracht gaf tot het uitmoorden en platbranden van een stad. Er zou dan immers moeten staan: "Ik, de Here, gaf opdracht tot genocide".
Only dead fish go with the flow
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door HJW »

Petra schreef: 28 nov 2019, 05:09
Dus vroeg ik me af.. hoe kun je nou een god eren die dat allemaal wel prima vindt?
Hoe kun je daar dan afstand van nemen?
Neem je dan afstand van de bijbel als woord van god? Of van stukjes uit de bijbel?
Ik heb wat studie gedaan naar de oorsprong van de teksten.
Het jodendom is op en bepaald moment begonnen tussen andere godsdiensten en hebben veel verhalen overgenomen.
Historisch gezien klopt er niet zo heel veel van. Er is geen bewijs van een uittocht, 40 jaren in een woestijn met een compleet volk, de verwoesting van Jericho, een verovering van het land Kanaan.
Het zijn geschiedkundig onjuiste verhalen. Men wil een booschap vertellen.
Men geloofde toen nog in een straffende God, verlijkbaar met de woeste stamgoden in de omgeving.

Het zegt iets over hoe mensen in die tijd dachten over het goddelijke, het onverklaarbare.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door callista »

HJW schreef: 28 nov 2019, 08:18
Petra schreef: 28 nov 2019, 05:09
Dus vroeg ik me af.. hoe kun je nou een god eren die dat allemaal wel prima vindt?
Hoe kun je daar dan afstand van nemen?
Neem je dan afstand van de bijbel als woord van god? Of van stukjes uit de bijbel?
Ik heb wat studie gedaan naar de oorsprong van de teksten.
Het jodendom is op en bepaald moment begonnen tussen andere godsdiensten en hebben veel verhalen overgenomen.
Historisch gezien klopt er niet zo heel veel van. Er is geen bewijs van een uittocht, 40 jaren in een woestijn met een compleet volk, de verwoesting van Jericho, een verovering van het land Kanaan.
Het zijn geschiedkundig onjuiste verhalen. Men wil een booschap vertellen.
Men geloofde toen nog in een straffende God, verlijkbaar met de woeste stamgoden in de omgeving.

Het zegt iets over hoe mensen in die tijd dachten over het goddelijke, het onverklaarbare.
Finkelstein en Silberman hebben daar ook over geschreven
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Fundamenteel »

Die collectie boeken “gesprekken met God” waar hij de duivel ontkent? Mijn moeder raadde me aan dat boek te lezen, ik gaf haar een bijbel.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Messenger »

Fundamenteel schreef: 28 nov 2019, 09:36 Die collectie boeken “gesprekken met God” waar hij de duivel ontkent? Mijn moeder raadde me aan dat boek te lezen, ik gaf haar een bijbel.
Bij een almachtige God heeft een duivel geen bestaansrecht. Lees in de Bijbel Jesaja 45 vers 7. Zelfs de Bijbel zegt dat de duivel overbodig is.
Wijze moeder heb jij!
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Fundamenteel »

Messenger schreef: 28 nov 2019, 09:50
Fundamenteel schreef: 28 nov 2019, 09:36 Die collectie boeken “gesprekken met God” waar hij de duivel ontkent? Mijn moeder raadde me aan dat boek te lezen, ik gaf haar een bijbel.
Bij een almachtige God heeft een duivel geen bestaansrecht. Lees in de Bijbel Jesaja 45 vers 7. Zelfs de Bijbel zegt dat de duivel overbodig is.
Waarvoor is Christus dan aan het kruis genageld?
Als je de tijd vindt: https://m.youtube.com/watch?v=T8XzUxndf1A
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door HJW »

Fundamenteel schreef: 28 nov 2019, 09:53
Waarvoor is Christus dan aan het kruis genageld?
Als je de tijd vindt: https://m.youtube.com/watch?v=T8XzUxndf1A
Jezus is door de Romeinen gekruisigd omdat hij mogelijk voor onrust zou kunnen gaan zorgen als kroonpretendent. Later is daar een heel ander verhaal bij bedacht over sterven voor vergeving van zonden.
Maar dat is allemaal achteraf. Komt uit de koker van Paulus, niet Jezus.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 28 nov 2019, 09:50 Bij een almachtige God heeft een duivel geen bestaansrecht. Lees in de Bijbel Jesaja 45 vers 7. Zelfs de Bijbel zegt dat de duivel overbodig is.
Wijze moeder heb jij!
De duivel is overgenomen van de Romeinen (Pluto) en Grieken (Hades).
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door peda »

Voor mij is het wezenlijke verschil tussen de God van Walsch en de God van de bijbel, dat de laatste zielen schept die vervolgens niet voldoen aan de doelstelling van de schepping en de God van Walsch niet aan schepping doet, maar zelf a.h.w. uitvloeit in een ontelbaar aantal Godsvonken, die (quasi) aan God gelijk zijn. De weg die de niet aan God-gelijke zielen op aarde en daarna belopen is vervolgens een totaal andere als die van de God-gelijke Godsvonken. Wie dat niet voor ogen houdt komt tijdens het lopen van de "' weg "" een eindeloze reeks aan verschillen tegen die alle terug te voeren zijn op het dominante verschil in uitgangspositie t.w aan God-gelijk versus niet aan God-gelijk.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 28 nov 2019, 10:28 Voor mij is het wezenlijke verschil tussen de God van Walsch en de God van de bijbel, dat de laatste zielen schept die vervolgens niet voldoen aan de doelstelling van de schepping en de God van Walsch niet aan schepping doet, maar zelf a.h.w. uitvloeit in een ontelbaar aantal Godsvonken, die (quasi) aan God gelijk zijn. De weg die de niet aan God-gelijke zielen op aarde en daarna belopen is vervolgens een totaal andere als die van de God-gelijke Godsvonken. Wie dat niet voor ogen houdt komt tijdens het lopen van de "' weg "" een eindeloze reeks aan verschillen tegen die alle terug te voeren zijn op het dominante verschil in uitgangspositie t.w aan God-gelijk versus niet aan God-gelijk.
Als alles wat er is één geheel is, dan spreekt het voor zich dat wij veeleer aan God gelijk zijn, of zo je wilt: een deel van God, dan geschapen zielen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 28 nov 2019, 10:02
Fundamenteel schreef: 28 nov 2019, 09:53
Waarvoor is Christus dan aan het kruis genageld?
Als je de tijd vindt: https://m.youtube.com/watch?v=T8XzUxndf1A
Jezus is door de Romeinen gekruisigd omdat hij mogelijk voor onrust zou kunnen gaan zorgen als kroonpretendent. Later is daar een heel ander verhaal bij bedacht over sterven voor vergeving van zonden.
Maar dat is allemaal achteraf. Komt uit de koker van Paulus, niet Jezus.
Amen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Messenger »

Fundamenteel schreef: 28 nov 2019, 09:36 Die collectie boeken “gesprekken met God” waar hij de duivel ontkent? Mijn moeder raadde me aan dat boek te lezen, ik gaf haar een bijbel.
Heb je die boeken die je moeder je aanraadde eigenlijk gelezen?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door HJW »

Zolderworm schreef: 28 nov 2019, 12:01 Als alles wat er is één geheel is, dan spreekt het voor zich dat wij veeleer aan God gelijk zijn, of zo je wilt: een deel van God, dan geschapen zielen.
Helemaal mee eens !!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door callista »

Dan zijn wij ook één met alles in de natuur, de planten, dieren en zelfs een pissebed......
Nou, dan kan menigeen dat beter eens beseffen en ernaar gaan leven i.p.v. elkaar en de dieren o.a. en tevens de natuur uit te buiten voor eigen en economisch gewin en zichzelf als kroon op de schepping te zien....
Dat is sowieso een gotspe....
Vaak zijn de woorden mooier dan de realiteit
Laatst gewijzigd door callista op 28 nov 2019, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door peda »

Zolderworm schreef: 28 nov 2019, 12:01
peda schreef: 28 nov 2019, 10:28 Voor mij is het wezenlijke verschil tussen de God van Walsch en de God van de bijbel, dat de laatste zielen schept die vervolgens niet voldoen aan de doelstelling van de schepping en de God van Walsch niet aan schepping doet, maar zelf a.h.w. uitvloeit in een ontelbaar aantal Godsvonken, die (quasi) aan God gelijk zijn. De weg die de niet aan God-gelijke zielen op aarde en daarna belopen is vervolgens een totaal andere als die van de God-gelijke Godsvonken. Wie dat niet voor ogen houdt komt tijdens het lopen van de "' weg "" een eindeloze reeks aan verschillen tegen die alle terug te voeren zijn op het dominante verschil in uitgangspositie t.w aan God-gelijk versus niet aan God-gelijk.
Als alles wat er is één geheel is, dan spreekt het voor zich dat wij veeleer aan God gelijk zijn, of zo je wilt: een deel van God, dan geschapen zielen.
Dat klopt vanuit monistisch denken, maar de basis vraag is of het psychisch-monisme de juiste weg aangeeft. Ik zie geen mogelijkheid voor empirische toetsing, althans niet met de technische mogelijkheden per heden. Je moet dus afgaan op persoonlijke ervaring en in hoeverre persoonlijke ervaring al of niet objectief betrouwbaar is, daarover gaat nu juist alle discussie op een geloofsforum. Vingen profeten in het verleden boodschappen van God op en zo ja welke boodschappen zijn betrouwbaar en welke boodschappen niet. Vangen per heden gelovigen ook nog informatie van God op en zo ja welke wel en welke niet. Verkeren mystici en de BDE'ers tijdelijk in Andere Sferen of draaien de stoffelijke hersenen eigen visioenen als in een film af. Het is aan elke persoon om op die vragen eigen antwoorden te vinden. Empirisch is het allemaal niet te toetsen, het is dus het volgen van een de persoon aansprekend geloof dat het waarlijk "'waar"' is.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 28 nov 2019, 12:40 Dan zijn wij ook één met alles in de natuur, de planten, dieren en zelfs een pissebed......
Nou, dan kan menigeen dat beter eens beseffen en ernaar gaan leven i.p.v. elkaar uit te buiten en zichzelf als kroon op de schepping te zien....
Dat is sowieso een gotspe....
Vaak zijn de woorden mooier dan de realiteit
Het is geen gotspe....... maar de mens is gewoon een slechte rentmeester wat aan de mens is toevertrouwd,maar de mens zoek liever de schuld bij aan ander,maar goed slecht rentmeesterschap zal uit betaald worden in die zin dieren zijn het slachtoffer jammer genoeg.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Messenger »

peda schreef: 28 nov 2019, 12:43 Vingen profeten in het verleden boodschappen van God op en zo ja welke boodschappen zijn betrouwbaar en welke boodschappen niet. Vangen per heden gelovigen ook nog informatie van God op en zo ja welke wel en welke niet.
Het is volstrekt irrelevant of mensen boodschappen van God (hebben) ontvangen, dit geldt evenzeer voor Neale Donald Walsch.

Waar het werkelijk om draait, is of die inzichten waardevol zijn en of deze als vanzelfsprekend zijn.
Werkt het of werkt het niet?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door callista »

Messenger schreef: 28 nov 2019, 12:51
peda schreef: 28 nov 2019, 12:43 Vingen profeten in het verleden boodschappen van God op en zo ja welke boodschappen zijn betrouwbaar en welke boodschappen niet. Vangen per heden gelovigen ook nog informatie van God op en zo ja welke wel en welke niet.
Het is volstrekt irrelevant of mensen boodschappen van God (hebben) ontvangen, dit geldt evenzeer voor Neale Donald Walsch.

Waar het werkelijk om draait, is of die inzichten waardevol zijn en of deze als vanzelfsprekend zijn.
Werkt het of werkt het niet?
Ja Messenger.....maar creëer je dan ook niet je eigen God?
En geef je b.v. zelf de antwoorden op je vragen aan God?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De gerechtigheid van God

Bericht door Zolderworm »

Messenger schreef: 28 nov 2019, 12:51
peda schreef: 28 nov 2019, 12:43 Vingen profeten in het verleden boodschappen van God op en zo ja welke boodschappen zijn betrouwbaar en welke boodschappen niet. Vangen per heden gelovigen ook nog informatie van God op en zo ja welke wel en welke niet.
Het is volstrekt irrelevant of mensen boodschappen van God (hebben) ontvangen, dit geldt evenzeer voor Neale Donald Walsch.

Waar het werkelijk om draait, is of die inzichten waardevol zijn en of deze als vanzelfsprekend zijn.
Werkt het of werkt het niet?
Ja, en waarom zouden het per se boodschappen van God him-/herself moeten zijn? Er zijn zoveel verschillende geestelijke entiteiten. Mag het soms ietsje minder?
Only dead fish go with the flow