Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:11Welnee, Jg zijn niet als de rest.
Jg zijn wereldwijd verenigd. Zij zijn allen broeders.
Brothers in crime.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:23
callista schreef: 06 jan 2020, 18:21 Nee...dan word je geïndoctrineerd en gehersenspoeld...
Net als JIJ?
Ik ben eraan ontkomen gelukkig...
Tot indoctrinatie is het bij mij trouwens nooit gekomen...ook al ben ik christelijk opgevoed...
Laatst gewijzigd door callista op 06 jan 2020, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:20 door een intensieve Bijbelstudie ga je zelf initiatieven nemen en prik je door de ingebakken kerkelijke tartte heen.
Daarom gooien Jg niet het kind met het badwater weg.
Jij neemt geen enkel eigen initiatief, maar volgt braaf je sekte leringen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 06 jan 2020, 18:22
Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:09Lezen kost niks.
Je hebt dus niet door dat jij ook met on Bijbelse leer geïndoctrineerd bent, zoals Kerstmis?
Ik weet goed wat er wel en niet bijbels is. Ik ben echter, in tegenstellingen tot jou, geen letterknecht en geen lid van een sekte.
In tegenstelling tot jou acht ik mij niet superieur aan anderen.
Zoals Lucas stelt: zij die zich verheffen, zullen vernederd worden.
Ik ben benieuw tot welke sekte van de christenheid jij behoort.
Ik stel mij nooit superieur op, ik citeer gewoon de bijbel. Moet je ook eens doen.

Je toont een pot ketel verhaal. Jammer.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 06 jan 2020, 18:24
Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:11Welnee, Jg zijn niet als de rest.
Jg zijn wereldwijd verenigd. Zij zijn allen broeders.
Brothers in crime.
Een beetje domme opmerking.
Jg moorden niet in naam van God.
Omdat ze dat weigeren, worden ze in de gevangenis gezet.
Prettige avond.
Laatst gewijzigd door Alpha op 06 jan 2020, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:26 Ik ben benieuw tot welke sekte van de christenheid jij behoort.

Je toont een pot ketel verhaal. Jammer.
Zou je niet eerst eens vragen gaan beantwoorden ?
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:27] Een beetje domme opmerking.
Jg moorden niet in naam van God.
Omdat ze dat weigeren, worden ze in de gevangenis gezet.
Prettige avond.
Pak eerst het kindermisbruik maar eens aan.
Brothers in crime.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 06 jan 2020, 18:28
Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:26 Ik ben benieuw tot welke sekte van de christenheid jij behoort.

Je toont een pot ketel verhaal. Jammer.
Zou je niet eerst eens vragen gaan beantwoorden ?
Dat probeer ik steeds, ik onderbouw dat ook, maar dat wordt niet geaccepteerd.
Jammer.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:30 Dat probeer ik steeds, ik onderbouw dat ook, maar dat wordt niet geaccepteerd.
Jammer.
1. Waar kunnen we de geestelijke stam van Manasse vinden (en dan geen vaag verhaal van jullie site, maar gewoon concreet).
2. Wat betekenen de teksten over kennis voor jou
3. Waar staat dat het ene geslachtsregister het geestelijke Israel zou betreffen

Wat niet geaccepteerd wordt, is dat je je steeds superieur opstelt en maar eindeloos stellingen blijft hanteren in een poging mensen hier te hersenspoelen.
Je wilt niet discussieren, maar alleen prediken.
Er wordt aangetoond dat je redeneringen niet deugen.
Er wordt niet geaccepteerd dat je alle christenen en masse wegzet als onoprechte naamgelovigen.

Wil je respect, geef dan eens wat respect naar anderen.
Het is alleen maar vanuit een superieure houding anderen proberen neer te sabelen.
En ja....dan kun je weerwoord verwachten.

En dat eeuwige gezanik van je dat anderen alleen maar willen horen wat hun oren kietelt....stop eens met dat irritante gedrag.
Hou eens op met dat eeuwige gezanik dat iedereen maar filosofieen volgt en jij zo geweldig de bijbel volgt.

Kortom: hou op met je hautaine gedrag en ga eens echt in discussie en beantwoordt eens lastige vragen.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Namaste »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 18:15 Ik lees in de Bijbel dit: Joh 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon.
NWV.
Dat is dan vooral jammer voor al die Mensendochters. Ik denk dat we de teksten niet zo letterlijk moeten nemen en vaak tussen de regels door moeten lezen, net zoals er een andere wereld is die we niet zien maar die wel degelijk bestaat. Niet ergens hoog in de hemel maar IN deze wereld. Een wereld die we niet ervaren met onze zintuigen. Zoals geen druppel water de aarde verlaat maar steeds weer verdampt en terugkomt, zo zal het ook met ons zijn. We hebben allemaal een moeder die op deze wereld kwam via een moeder. Je kwam niet uit de hemel neergedaald, je kwam uit deze wereld.
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
collegavanerik
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 aug 2019, 18:10
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door collegavanerik »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 16:19
collegavanerik schreef: 24 okt 2019, 19:12
Snelheid schreef: 24 okt 2019, 12:26
Onbevooroordeelde zogenaamde deskundigen zullen zich altijd zich richten op de Canon van de Heilige Schrift en daar hoort de zogenaamde NWV niet bij net zoals het boek van mormonen,ook een zelfgemaakt boek.
Tja het is niet anders :!:
De NWV is de Nederlandse vertaling van een Engelse vertaling van de grondtekst van de protestantse canon en dus een Bijbel, het Boek van Mormon is geen Bijbel.
Vertalers gaan in het algemeen uit van een bestaande vertaling en raadplegen daarbij de grondtekst.
Het is m.i. algmeen bekend dat de SV uitgaat van de King James en neemt soms fouten daarvan over.
NWV Bijbel is wereldwijd beschikbaar in meer dan 160 talen.
Dat is niet waar de statenvertaling was een onafhankelijke vertaling uit de grondtekst. En snelheid maakt gebruik van de RK vertaling.
Gebruikersavatar
collegavanerik
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 aug 2019, 18:10
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door collegavanerik »

Alpha schreef: 06 jan 2020, 17:14
collegavanerik schreef: 01 nov 2019, 07:13
Alpha schreef: 31 okt 2019, 12:28
collegavanerik schreef: 24 okt 2019, 19:12
Snelheid schreef: 24 okt 2019, 12:26
Onbevooroordeelde zogenaamde deskundigen zullen zich altijd zich richten op de Canon van de Heilige Schrift en daar hoort de zogenaamde NWV niet bij net zoals het boek van mormonen,ook een zelfgemaakt boek.
Tja het is niet anders :!:
De NWV is de Nederlandse vertaling van een Engelse vertaling van de grondtekst van de protestantse canon en dus een Bijbel, het Boek van Mormon is geen Bijbel.
De NWV is m.i. de enige bijbel, die letterlijk een wereldvertaling genoemd kan worden. Er zijn vele honderden talen verkrijgbaar, w.o. vele in gebarentaal.

Vertel waar de NWV de canon niet volgt?
De apocriefen behoren niet tot de canon.
Ook voor jou:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Canon_van_de_Bijbel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwewer ... _de_Bijbel
Je kunt trouwens beter direct uit de grondtekst vertalen dan via de tussentaal Engels waarin de JG ook nog eens hun theologie en christologie in verweven hebben.

Jg hebben alle toegevoegde buiten Bijbelse leringen en tradities uit hun geloof verwijderd.
Onlangs stond een uitgebreid artikel in de Telgraaf over de oorsprong van die gebruiken.

Naast de NWV gaven Jg nog ca.20 andere vertalingen uit w.o. de King James.
In Nederland kun je beter de NBV lezen dat is de meest recente oecumenische vertaling
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Bijbelvertaling
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 06 jan 2020, 18:13 Wat zielig....geen Kerst, geen viering van het Licht, geen verjaardagen.....tja....zou dat zijn wat God wil?
Het zijn dan ook geen Christenen,het is een genootschap met christelijke elementen,dus dat ze dat niet vieren is niet zo gek,je zou ze kunnen vergelijken met de Alevieten ook hebben zijn christelijke elementen maar vieren ook geen Kerstmis alhoewel aks je ze vraagt komen ze graag en vieren mee.

Maar ja het is wel zielig als mensen niet in het Ware licht van het Christuskind willen staan Onze Verlosser.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Snelheid schreef: 09 jan 2020, 14:50
callista schreef: 06 jan 2020, 18:13 Wat zielig....geen Kerst, geen viering van het Licht, geen verjaardagen.....tja....zou dat zijn wat God wil?
Het zijn dan ook geen Christenen,het is een genootschap met christelijke elementen,dus dat ze dat niet vieren is niet zo gek,je zou ze kunnen vergelijken met de Alevieten ook hebben zijn christelijke elementen maar vieren ook geen Kerstmis alhoewel aks je ze vraagt komen ze graag en vieren mee.

Maar ja het is wel zielig als mensen niet in het Ware licht van het Christuskind willen staan Onze Verlosser.
Hey Snelheid
Je leeft dus gelukkig nog, ik dacht dat je naar de eeuwige jachtvelden was verhuisd. 8-)
Gelukkig nieuwjaar ...

En ja...zo zielig is dat niet hoor....laat iedereen het op zijn/haar eigen manier vieren...of gedenken...met lichtjes of met l[L]icht
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 09 jan 2020, 14:57
Snelheid schreef: 09 jan 2020, 14:50
callista schreef: 06 jan 2020, 18:13 Wat zielig....geen Kerst, geen viering van het Licht, geen verjaardagen.....tja....zou dat zijn wat God wil?
Het zijn dan ook geen Christenen,het is een genootschap met christelijke elementen,dus dat ze dat niet vieren is niet zo gek,je zou ze kunnen vergelijken met de Alevieten ook hebben zijn christelijke elementen maar vieren ook geen Kerstmis alhoewel aks je ze vraagt komen ze graag en vieren mee.

Maar ja het is wel zielig als mensen niet in het Ware licht van het Christuskind willen staan Onze Verlosser.
Hey Snelheid
Je leeft dus gelukkig nog, ik dacht dat je naar de eeuwige jachtvelden was verhuisd. 8-)
Gelukkig nieuwjaar ...

En ja...zo zielig is dat niet hoor....laat iedereen het op zijn/haar eigen manier vieren....
Heeeee @Callista ook voor jou een heel Gelukkig Nieuwjaar en heel veel goeds :kiss1: :flower1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Dankjewel Snelheid :kiss1:
Weetnieveel
Berichten: 156
Lid geworden op: 04 jan 2020, 22:48
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Weetnieveel »

Het Population Reference Bureau (een Amerikaanse non-profit organisatie) heeft berekend dat er inmiddels ongeveer 100 miljard exemplaren van de homo sapiens het tijdelijke voor het eeuwige hebben verwisseld: https://www.prb.org/howmanypeoplehaveeverlivedonearth/
Het lijkt mij onaangenaam druk in de hemel (of hel).
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Zolderworm »

Weetnieveel schreef: 10 jan 2020, 11:57 Het Population Reference Bureau (een Amerikaanse non-profit organisatie) heeft berekend dat er inmiddels ongeveer 100 miljard exemplaren van de homo sapiens het tijdelijke voor het eeuwige hebben verwisseld: https://www.prb.org/howmanypeoplehaveeverlivedonearth/
Het lijkt mij onaangenaam druk in de hemel (of hel).
Gelukkig bestaat daar geen ruimte en tijd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Gelukkig niet.
Ik moet er niet aan denken met anderen bovenop mijn lip.....dat ken ik niet.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door HJW »

Weetnieveel schreef: 10 jan 2020, 11:57 Het Population Reference Bureau (een Amerikaanse non-profit organisatie) heeft berekend dat er inmiddels ongeveer 100 miljard exemplaren van de homo sapiens het tijdelijke voor het eeuwige hebben verwisseld: https://www.prb.org/howmanypeoplehaveeverlivedonearth/
Het lijkt mij onaangenaam druk in de hemel (of hel).
Tenzij er sprake is van reïncarnatie. Dat zou een hoop schelen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Daar ga ik dan liever voor...denk ik.....maar ja..wie weet wat ik dan allemaal nog of weer moet meemaken... 8-)
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door HJW »

callista schreef: 10 jan 2020, 12:20 Daar ga ik dan liever voor...denk ik.....maar ja..wie weet wat ik dan allemaal nog of weer moet meemaken... 8-)
Ik ben ook geen voorstander. Maar als het zo is, scheelt het een hoop van de 100 miljard.
Als iedereen 20 keer is geweest, heb je het nog maar over 5 mld.
Dan is 1 bolletje wel genoeg.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Zolderworm »

HJW schreef: 10 jan 2020, 12:23
callista schreef: 10 jan 2020, 12:20 Daar ga ik dan liever voor...denk ik.....maar ja..wie weet wat ik dan allemaal nog of weer moet meemaken... 8-)
Ik ben ook geen voorstander. Maar als het zo is, scheelt het een hoop van de 100 miljard.
Als iedereen 20 keer is geweest, heb je het nog maar over 5 mld.
Dan is 1 bolletje wel genoeg.
Dan vergeet je even dat er vermoedelijk talloze andere planeten zijn waar we ook zouden kunnen reïncarneren. Dan krijgen we ook nog eens mooie zwarte ogen.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door peda »

Weetnieveel schreef: 10 jan 2020, 11:57 Het Population Reference Bureau (een Amerikaanse non-profit organisatie) heeft berekend dat er inmiddels ongeveer 100 miljard exemplaren van de homo sapiens het tijdelijke voor het eeuwige hebben verwisseld: https://www.prb.org/howmanypeoplehaveeverlivedonearth/
Het lijkt mij onaangenaam druk in de hemel (of hel).
Dat is het Middel-Eeuwse vraagstuk van hoeveel "'ruimteloze"' zielen passen er op de punt van een naald.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Mart »

Zolderworm schreef: 10 jan 2020, 11:59 Gelukkig bestaat daar geen ruimte en tijd.
Waar bestaat geen ruimte en tijd? Wat bedoel je met ''daar'' indien er daar geen ruimte bestaat?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)