Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Mart schreef: 15 feb 2020, 16:10 Je meent nogal veel te weten voor iemand die zegt het niet te weten.
Het is niet 'ik' die weet.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Mart »

hopper schreef: 15 feb 2020, 17:35
Mart schreef: 15 feb 2020, 16:10 Je meent nogal veel te weten voor iemand die zegt het niet te weten.
Het is niet 'ik' die weet.
En die niet-ik meent nogal veel te weten voor iemand die zegt het niet te weten. Dus na jouw dood kan het alleen maar volmaakter worden en verenigen subject en object zich definitief. Hoe weet je dat?
Laatst gewijzigd door Mart op 15 feb 2020, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Gaitema schreef: 09 feb 2020, 00:20 Waar we hierna naar toe gaan is eigenlijk onbekend. Het is er schitterend of verschrikkelijk, maar waar het is, dat is een raadsel.
De Bijbel is m.i. gewoon duidelijk.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 09 feb 2020, 23:51
Alpha schreef: 05 feb 2020, 12:11
hopper schreef: 26 jan 2020, 10:17 De ironie wil dat Jezus zelf al deze vraag beantwoord heeft. Matteüs 8:21-22 Laat de doden hun doden begraven.
De vraag wat er gebeurt na het sterven is daarmee irrelevant: je bent al dood!
Hetgeen in overeenstemming is met vele andere religies en filosofieën.
Degenen die je denkt te zijn is niet werkelijk.
Typisch voorbeeld van het niet begrijpen waar Jezus het over heeft.



De doden doden laten begraven kan dan ook niet letterlijk bedoeld zijn.
Jezus beschouwde kennelijk hen die men over het algemeen als 'levend' beschouwt als dood.
Ik ben het met Jezus eens. Egocentrisme is een doods leven.
Geestelijk inzicht is kennelijk een brug te ver?

Jezus doorzag kennelijk hun uitvluchten om hem niet te volgen.
Die vader was vermoedelijk nog niet gestorven.
Zoals de rijke man zijn bezit boven geestelijke rijkdom stelde.
Jezus leerde geen egocentrisme, in tegendeel.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 12 feb 2020, 15:48
Gaitema schreef: 09 feb 2020, 00:20 Waar we hierna naar toe gaan is eigenlijk onbekend. Het is er schitterend of verschrikkelijk, maar waar het is, dat is een raadsel.
Als je de Heilige Schrift zou kennen weet je waar men heen gaat na de wandeling op deze Aarde;het is links of rechts hel of Hemel.
Als JIJ de schrift zou kennen zou je weten dat de hel niet bestaat.

Dat de aarde voor de mens is gemaakt ter bewoning.
Helaas heeft afgoderij zich met de kerkleer vermengt.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Gaitema »

Alpha schreef: 20 feb 2020, 15:26
Gaitema schreef: 09 feb 2020, 00:20 Waar we hierna naar toe gaan is eigenlijk onbekend. Het is er schitterend of verschrikkelijk, maar waar het is, dat is een raadsel.
De Bijbel is m.i. gewoon duidelijk.
Vind ik niet. Ja, de hemel of de Gehenna.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 20 feb 2020, 15:31 Geestelijk inzicht is kennelijk een brug te ver?
Inderdaad. Het 'zicht' was mij genoeg.....
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Petra »

Wat ik me nou afvraag...
Wat nou als alle goden hun eigen hemel hebben gemaakt. En God en Allah en etc. dus ook.
Zou dan de hel de hemel van die andere goden kunnen zijn?

Ik hoop dat ze het ooit 's een beetje kunnen gaan vinden met mekaar, dat ze niet meer zo boos en jaloers zijn op de andere goden.
Misschien komen de hemelen dan zamen en bestaat er geen hel meer.
Dan wil ik daar wel heen gaan.

Zolang ze mekaar allemaal het licht in de ogen niet gunnen, blijf ik, in het duister tasten.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Petra »

Alpha schreef: 20 feb 2020, 15:25 Het ligt in Gods voornemen om van de aarde weer een paradijs te maken.
Dat vind ik fijn om te horen! :flower1:

Is dat voornemen er sinds kort?
Ligt het aan mij dat ik het gevoel heb dat het niet zo wil vlotten?
Kan hoor... misschien is het wel iets heel moeilijks.

Heb jij wél het gevoel dat het de goeie kant opgaat met ons wereldse paradijs?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door peda »

Petra schreef: 21 feb 2020, 00:56 Wat ik me nou afvraag...
Wat nou als alle goden hun eigen hemel hebben gemaakt. En God en Allah en etc. dus ook.
Zou dan de hel de hemel van die andere goden kunnen zijn?

Ik hoop dat ze het ooit 's een beetje kunnen gaan vinden met mekaar, dat ze niet meer zo boos en jaloers zijn op de andere goden.
Misschien komen de hemelen dan zamen en bestaat er geen hel meer.
Dan wil ik daar wel heen gaan.

Zolang ze mekaar allemaal het licht in de ogen niet gunnen, blijf ik, in het duister tasten.
Onderschat de kracht van de geloofsIdentiteit niet. Juist die sterke Identiteit verhindert het "' universalisme "', dat is zelfs te zien bij de "' matige "' gelovige. Trouwens wat is er "' universalistisch "' te bereiken tussen diegenen die een Persoonsachtige God volgen en diegenen die een Onpersoonlijk Godsbeeld op het netvlies hebben. De enige overeenkomst is de Transcendentie, daarna is er geen enkele overeenstemming meer.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 21 feb 2020, 00:56 Wat ik me nou afvraag...
Wat nou als alle goden hun eigen hemel hebben gemaakt. En God en Allah en etc. dus ook.
Zou dan de hel de hemel van die andere goden kunnen zijn?
Ieder krijgt inderdaad zijn/haar eigen hemel. De perceptie die je van de hemel hebt wordt vormgegeven, je gaat met de energie die je in het leven hebt naar de hiernamaals-ervaring. Dat kan ook een hel-ervaring zijn. Je construeert het hiernamaals met je eigen gedachten erover, die worden uitvergroot.

Zo komt de Viking in het Walhalla, zo komt bijvoorbeeld een christen tegenover Jezus te staan, de moslim tegenover Mohammed etc.

En wat voor de een de hemel is, is voor anderen weer de hel.
Een lusthof waar de masochist 'heerlijk' wordt afgeranseld is niet ieder's droomland.
De echte atheïst ervaart niets.

De hiernamaals-ervaring duurt zolang je die zelf laat voortduren, je wijzigt je gedachten erover, en dan krijg je te maken met de ultieme uitkomst die voor iedereen hetzelfde is.

(En let op mijn onderschrift)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 21 feb 2020, 09:41 Ieder krijgt inderdaad zijn/haar eigen hemel. De perceptie die je van de hemel hebt wordt vormgegeven, je gaat met de energie die je in het leven hebt naar de hiernamaals-ervaring. Dat kan ook een hel-ervaring zijn. Je construeert het hiernamaals met je eigen gedachten erover, die worden uitvergroot.

Zo komt de Viking in het Walhalla, zo komt bijvoorbeeld een christen tegenover Jezus te staan, de moslim tegenover Mohammed etc.

En wat voor de een de hemel is, is voor anderen weer de hel.
Een lusthof waar de masochist 'heerlijk' wordt afgeranseld is niet ieder's droomland.
De echte atheïst ervaart niets.

De hiernamaals-ervaring duurt zolang je die zelf laat voortduren, je wijzigt je gedachten erover, en dan krijg je te maken met de ultieme uitkomst die voor iedereen hetzelfde is.

(En let op mijn onderschrift)
Ja Messenger die hemelen van jou klinken wel gezellig, heb ik tenminste nog enige zeggenschap over mijn hemelse droomland.
Gelukkig ben ik geen atheïst. :D
(lLet op mijn onderschrift)
Laatst gewijzigd door Petra op 22 feb 2020, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 20 feb 2020, 15:58
Alpha schreef: 20 feb 2020, 15:25 Heb je je al opgegeven voor de missie naar Mars? :oops:
Een missie naar Mars lijkt me zinloos.
De hemelvaart is al voor iedereen geboekt.

En een nieuwe missie naar een andere fraaie planeet, en dan heb ik het niet over Mars, behoort tot de mogelijkheden.
Ik lees dit in de Bijbel:
Johannes 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.

De enigen die naar de hemel gaan zijn de 144.000, die gaan dienen als koningen en priesters, onder Jezus leiding.

Openb 5:10  U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’

Openb 1:
5 en van Jezus Christus, ‘de Trouwe Getuige’, ‘de eerstgeborene van de doden’ en ‘de Heerser over de koningen van de aarde’. Aan hem die van ons houdt en die ons door zijn eigen bloed van onze zonden heeft bevrijd — 
6 hij heeft ons [ de gezalfde 144000] gemaakt tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader — aan hem komt de eer toe en de macht, voor eeuwig. Amen. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 21 feb 2020, 00:56 Wat ik me nou afvraag...
Wat nou als alle goden hun eigen hemel hebben gemaakt. En God en Allah en etc. dus ook.
Zou dan de hel de hemel van die andere goden kunnen zijn?

Ik hoop dat ze het ooit 's een beetje kunnen gaan vinden met mekaar, dat ze niet meer zo boos en jaloers zijn op de andere goden.
Misschien komen de hemelen dan zamen en bestaat er geen hel meer.
Dan wil ik daar wel heen gaan.

Zolang ze mekaar allemaal het licht in de ogen niet gunnen, blijf ik, in het duister tasten.
Lees eens — 1Kon 18:18-46.

21 Toen richtte Elia zich tot het hele volk en zei: ‘Hoelang blijven jullie op twee gedachten hinken? Als Jehovah de ware God is, volg hem dan. Maar als het Baäl is, volg hem!’ Het volk zweeg

25 Toen zei Elia tegen de profeten van Baäl: ‘Omdat jullie in de meerderheid zijn, mogen jullie als eerste een jonge stier uitkiezen en die klaarmaken. Roep dan de naam van jullie god aan, maar jullie mogen geen vuur maken.’
26 Ze namen dus de jonge stier die hun werd gegeven en maakten die klaar. Van de ochtend tot de middag riepen ze de naam van Baäl aan: ‘O Baäl, geef ons antwoord!’ Maar er kwam geen stem en niemand gaf antwoord. Ze bleven om het altaar hinken dat ze gemaakt hadden.
27 Tegen de middag begon Elia ze belachelijk te maken en zei: ‘Roep zo hard als je kunt! Hij is toch een god? Misschien is hij diep in gedachten of is hij zijn behoefte aan het doen. Of misschien slaapt hij wel en moet iemand hem wakker maken!’
28 Ze riepen zo hard als ze konden en sneden zichzelf met dolken en speren, zoals hun gewoonte was, totdat het bloed langs hun hele lichaam stroomde.
29 De middag ging voorbij en ze bleven tekeergaan tot de tijd van het avondgraanoffer, maar er was geen stem te horen en niemand gaf antwoord. Er kwam geen enkele reactie. NWV.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Petra »

Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:24 De enigen die naar de hemel gaan zijn de 144.000, die gaan dienen als koningen en priesters, onder Jezus leiding.
Huh... zat ik bijna in mijn masochistische lusthof kom jij de boel weer ff verpesten. FOEI! :naughty:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Snelheid »

peda schreef: 09 mei 2019, 08:20 De Verlosser die nodig is om in aanmerking te komen voor Heil na de dood, behoort nu juist tot de Eigenheid van het ( klassieke ) christendom. Andere godsdiensten alsmede alle "'beschouwingen"' die gedachten hebben over een voortzetting van "' bewustzijn "' na de dood, kennen bij mijn weten een zich buiten de mens bevindende Verlosser niet. In de kringen van vrijzinnige christenen, wordt overigens ook anders aangekeken tegen de Verlosser.
Waar men heen gaat is niet zo van belang het gaat er om ,dat mensen uit Genade op genomen in Zijn Heerlijkheid;Hen die Hem hier belijden zullen door Hem bij de Vader beleden worden.
Voorts zal er een nieuwe en Aarde en Heme zijnl,dat is een glorievolle toekomst tegemoet gaan.
Laatst gewijzigd door Snelheid op 22 feb 2020, 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 21 feb 2020, 01:16
Alpha schreef: 20 feb 2020, 15:25 Het ligt in Gods voornemen om van de aarde weer een paradijs te maken.
Dat vind ik fijn om te horen! :flower1:

Is dat voornemen er sinds kort?
Ligt het aan mij dat ik het gevoel heb dat het niet zo wil vlotten?
Kan hoor... misschien is het wel iets heel moeilijks.

Heb jij wél het gevoel dat het de goeie kant opgaat met ons wereldse paradijs?
Het was zijn oorspronkelijk plan en dat heeft hij nooit opgegeven. Dat blijkt o.a. uit:

Gen 3:15. En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’ NWV.

De "hiel" is later Jezus, die zijn volmaakte leven opgaf als los offer voor de mensheid.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Petra »

Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:37
Petra schreef: 21 feb 2020, 01:16
Alpha schreef: 20 feb 2020, 15:25 Het ligt in Gods voornemen om van de aarde weer een paradijs te maken.
Dat vind ik fijn om te horen! :flower1:

Is dat voornemen er sinds kort?
Ligt het aan mij dat ik het gevoel heb dat het niet zo wil vlotten?
Kan hoor... misschien is het wel iets heel moeilijks.

Heb jij wél het gevoel dat het de goeie kant opgaat met ons wereldse paradijs?
Het was zijn oorspronkelijk plan en dat heeft hij nooit opgegeven. Dat blijkt o.a. uit:

Gen 3:15. En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’ NWV.

De "hiel" is later Jezus, die zijn volmaakte leven opgaf als los offer voor de mensheid.
Sja..hè, als vijandschap stichten Gods idee was van een werelds paradijs moet ik toegeven dat het idd volgens plan gaat.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 22 feb 2020, 01:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:24 De enigen die naar de hemel gaan zijn de 144.000, die gaan dienen als koningen en priesters, onder Jezus leiding.
Huh... zat ik bijna in mijn masochistische lusthof kom jij de boel weer ff verpesten. FOEI! :naughty:
Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.

Openb 21:
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.

Alle ellende die wij nu nog meemaken zal er niet meer zijn.
Prachtig, toch?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 22 feb 2020, 01:39
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:37
Petra schreef: 21 feb 2020, 01:16
Alpha schreef: 20 feb 2020, 15:25 Het ligt in Gods voornemen om van de aarde weer een paradijs te maken.
Dat vind ik fijn om te horen! :flower1:

Is dat voornemen er sinds kort?
Ligt het aan mij dat ik het gevoel heb dat het niet zo wil vlotten?
Kan hoor... misschien is het wel iets heel moeilijks.

Heb jij wél het gevoel dat het de goeie kant opgaat met ons wereldse paradijs?
Het was zijn oorspronkelijk plan en dat heeft hij nooit opgegeven. Dat blijkt o.a. uit:

Gen 3:15. En ik zal vijandschap stichten tussen jou [Satan] en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’ NWV.

De "hiel" is later Jezus, die zijn volmaakte leven opgaf als los offer voor de mensheid.
Sja..hè, als vijandschap stichten Gods idee was van een werelds paradijs moet ik toegeven dat het idd volgens plan gaat.
Welnee, Het paradijs was er en werd verstoord door ongehoorzaamheid.
Gevolg was dat zij zouden sterven en er ontstond vijandschap, wat nu nog dagelijks om je heen kan zien.

De kop [Satan] zal verbrijzeld worden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 22 feb 2020, 01:43
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:40
Petra schreef: 22 feb 2020, 01:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:24 De enigen die naar de hemel gaan zijn de 144.000, die gaan dienen als koningen en priesters, onder Jezus leiding.
Huh... zat ik bijna in mijn masochistische lusthof kom jij de boel weer ff verpesten. FOEI! :naughty:
Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.

Openb 21:
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.

Alle ellende die wij nu nog meemaken zal er niet meer zijn.
Prachtig, toch?
Jij geeft gewoon aan wat jou het wachttorengenootschap leert en meer niet.
Ik citeer wat er in de Bijbel staat en ik heb geen heidense overleveringen geleerd.

Toon aan dat ik de citaten niet uit de Bijbel haal.

Ik heb m.i. duidelijk aangetoond dat niet "iedereen" naar de hemel gaat en de grote schare blijft gewoon op aarde.

Openb 7:
9 Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gehuld in lange witte gewaden, en er waren palmtakken in hun handen. 
10 En zij blijven met een luide stem roepen en zeggen: „Redding [hebben wij te danken] aan onze God, die op de troon is gezeten, en aan het Lam.” NWV.

[Modbreak Peter79: off-topic en op-de-persoonberichten verwijderd. Als je niet normaal met elkaar in gesprek kan over het onderwerp, laat elkaar dan met rust]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door fries77 »

Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
Alverzoening :-D
salvator omnium hominum
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

fries77 schreef: 24 feb 2020, 16:50
Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
Alverzoening :-D
Zo kun je het zeggen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door HJW »

fries77 schreef: 24 feb 2020, 16:50
Alverzoening :-D
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, is ook verzoening overbodig.