Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

HJW schreef: 25 feb 2020, 08:13
fries77 schreef: 24 feb 2020, 16:50
Alverzoening :-D
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, is ook verzoening overbodig.
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, dan is niet alleen de verzoening overbodig, maar zijn 'we' zelf ook overbodig.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Petra »

hopper schreef: 25 feb 2020, 09:23
HJW schreef: 25 feb 2020, 08:13
fries77 schreef: 24 feb 2020, 16:50
Alverzoening :-D
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, is ook verzoening overbodig.
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, dan is niet alleen de verzoening overbodig, maar zijn 'we' zelf ook overbodig.
Volgens mij is mij dat een stapje te ver.
Ik vind het niet erg om overbodig te worden maar ik wil mezelf niet in het HIER en NU overbodig verklaren.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Petra schreef: 26 feb 2020, 05:43
hopper schreef: 25 feb 2020, 09:23
HJW schreef: 25 feb 2020, 08:13
fries77 schreef: 24 feb 2020, 16:50
Alverzoening :-D
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, is ook verzoening overbodig.
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, dan is niet alleen de verzoening overbodig, maar zijn 'we' zelf ook overbodig.
Volgens mij is mij dat een stapje te ver.
Ik vind het niet erg om overbodig te worden maar ik wil mezelf niet in het HIER en NU overbodig verklaren.

Ik weet het, Peet. Jij wilt erg graag bestaan als gedachte ik.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
M.i. simplistisch geredeneerd.
De bijbel leert dat niet.
Wat de hemel betreft is Jezus erg duidelijk. Hij zei:

Joh 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon.

Mt 7:
21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is. 
22 Velen zullen op die dag tot mij zeggen: ’Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en in uw naam demonen uitgeworpen, en in uw naam vele krachtige werken verricht?’ 
23 En toch zal ik hun dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloosheid. NWV.

In dit vers is de wil doen van de vader een duidelijke voorwaarde.
Gods koninkrijk zal op aarde zijn.
Jezus en de 144.000 (de kleine kudde) vormen de hemelse regering over de aarde, waar de grote schare verblijft..
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15
Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
M.i. simplistisch geredeneerd.
De bijbel leert dat niet.
De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.
Hou het dan maar simpel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 26 feb 2020, 16:48
Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15
Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
M.i. simplistisch geredeneerd.
De bijbel leert dat niet.
De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.
Hou het dan maar simpel.
dat de Bijbel gecompliceerd zou zijn, ben ik niet met je eens.
Het is een geestelijk boek en kan begrepen worden al iemand een geestelijke instelling heeft.
Heb je die instelling niet, dan meen je tegenstrijdigheden te zien, maar dat ligt niet aan de bijbel.
Vandaar dat ik altijd het eenvoudig probeer te houden, niet iedereen is geestelijk ingesteld.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 02 mar 2020, 15:57
Messenger schreef: 26 feb 2020, 16:48
Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15
Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34
Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
M.i. simplistisch geredeneerd.
De bijbel leert dat niet.
De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.
Hou het dan maar simpel.
dat de Bijbel gecompliceerd zou zijn, ben ik niet met je eens.
Het is een geestelijk boek en kan begrepen worden al iemand een geestelijke instelling heeft.
Heb je die instelling niet, dan meen je tegenstrijdigheden te zien, maar dat ligt niet aan de bijbel.
Vandaar dat ik altijd het eenvoudig probeer te houden, niet iedereen is geestelijk ingesteld.
De bijbel is tegenstrijdig aan zichzelf. Dat zie ik zelfs met een geestelijke instelling. Het is een verzamelwerk van menselijke interpretaties die feilbaar waren én zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 02 mar 2020, 19:46
Alpha schreef: 02 mar 2020, 15:57
Messenger schreef: 26 feb 2020, 16:48
Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15
Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34 Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.

God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.

God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
M.i. simplistisch geredeneerd.
De bijbel leert dat niet.
De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.
Hou het dan maar simpel.
dat de Bijbel gecompliceerd zou zijn, ben ik niet met je eens.
Het is een geestelijk boek en kan begrepen worden al iemand een geestelijke instelling heeft.
Heb je die instelling niet, dan meen je tegenstrijdigheden te zien, maar dat ligt niet aan de bijbel.
Vandaar dat ik altijd het eenvoudig probeer te houden, niet iedereen is geestelijk ingesteld.
De bijbel is tegenstrijdig aan zichzelf. Dat zie ik zelfs met een geestelijke instelling. Het is een verzamelwerk van menselijke interpretaties die feilbaar waren én zijn.
Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 mar 2020, 15:20 Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Nu zeg je het eindelijk goed: het is een mening. Niet meer en niet minder.
Een mening naast vele andere meningen. Niet waardevoller of minder waardevol dan de mening van een ander.
Ik hoop dat je die gedachte vasthoudt.
Laatst gewijzigd door HJW op 04 mar 2020, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door callista »

Alpha schreef:
Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Ja...en alle anderen lezen de Donald Duck en Pinkeltje..
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 04 mar 2020, 15:28
Alpha schreef: 04 mar 2020, 15:20 Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Nu zeg je het eindelijk goed: het is een mening. Niet meer en niet minder.
Een mening naast vele andere meningen. Niet waardevoller of minder waardevol dan de mening van een ander.
Ik hoop dat je die gedachte vasthoudt.
Het is een mening, die op de bijbel is gebaseerd en dat onderbouw ik zo goed mogelijk. Het Bijbelse verslag is m.i. gewoon duidelijk.

Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Vergelijk je die meningen, dan zie je grote verschillen.
Deze meningen zijn vaak tegenstrijdig met elkaar.
Dat kan je zien, als je dat met de Bijbel vergelijkt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 04 mar 2020, 15:29
Alpha schreef:
Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Ja...en alle anderen lezen de Donald Duck en Pinkeltje..
Jouw "bijbel"? ;)
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 10 mar 2020, 12:20 Het is een mening, die op de bijbel is gebaseerd en dat onderbouw ik zo goed mogelijk. Het Bijbelse verslag is m.i. gewoon duidelijk.
Lees: je zoekt de teksten erbij die, met jouw interpretatie, jouw mening bevestigen.
Alle andere teksten negeer je, en dat zijn er nogal wat.
Vragen die je niet uitkomen en waaruit blijkt dat je gewoon de bijbel niet volgt, negeer je stelselmatig.
Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Vergelijk je die meningen, dan zie je grote verschillen.
Deze meningen zijn vaak tegenstrijdig met elkaar.
Dat kan je zien, als je dat met de Bijbel vergelijkt.
Er zijn idd veel meningen, jouw mening is gewoon één van de vele meningen.
Als ik jouw mening met de bijbel vergelijk, zie ik grote verschillen.
Ik heb er in de loop der tijd meerdere aangegeven en uitgewerkt en dan gaat jouw JG-opleiding automatisme in werking:
negeren en eindeloos, eindeloos, eindeloos de JG dogma's herhalen.

Kortom: je bent niet in staat om een discussie te voeren.
Dit was dan ook mijn laatste reactie richting jou.
Verder reageren is totaal zinloos.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 10 mar 2020, 12:20
Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Vergelijk je die meningen, dan zie je grote verschillen.
Ergo: mijn mening over de bijbel herzie ik zo af en toe. Dat noemt men dan weer voortschrijdend inzicht.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 10 mar 2020, 12:45
Alpha schreef: 10 mar 2020, 12:20 Het is een mening, die op de bijbel is gebaseerd en dat onderbouw ik zo goed mogelijk. Het Bijbelse verslag is m.i. gewoon duidelijk.
Lees: je zoekt de teksten erbij die, met jouw interpretatie, jouw mening bevestigen.
Alle andere teksten negeer je, en dat zijn er nogal wat.
Vragen die je niet uitkomen en waaruit blijkt dat je gewoon de bijbel niet volgt, negeer je stelselmatig.
Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Vergelijk je die meningen, dan zie je grote verschillen.
Deze meningen zijn vaak tegenstrijdig met elkaar.
Dat kan je zien, als je dat met de Bijbel vergelijkt.
Er zijn idd veel meningen, jouw mening is gewoon één van de vele meningen.
Als ik jouw mening met de bijbel vergelijk, zie ik grote verschillen.
Ik heb er in de loop der tijd meerdere aangegeven en uitgewerkt en dan gaat jouw JG-opleiding automatisme in werking:
negeren en eindeloos, eindeloos, eindeloos de JG dogma's herhalen.

Kortom: je bent niet in staat om een discussie te voeren.
Dit was dan ook mijn laatste reactie richting jou.
Verder reageren is totaal zinloos.
Mijn mening is gebaseerd op de bijbel, niet op ontelbare veronderstellingen.

Ik ben hier geen mensen tegengekomen, die serieus over de Bijbel willen discussiëren, op een enkeling na.
Helaas is de oppositie hier tegen de Bijbel en dat maakt iedere oprechte discussie onmogelijk.
Ook onder gelovigen is er grote verdeeldheid, vandaar dat duizenden religies zich "christelijk" noemen.
Hoeveel kerken heeft Jezus gesticht?

De verdeeldheid is ontstaan door het afwijken van het door Jezus gebrachte geloof.
(2 Timotheüs 4:3, 4; 1Timotheüs 4:1-5 ).
Ook in de verslagen van de apostelen zijn vele voorbeelden te vinden, van mensen die andere dingen wilden, dan de Bijbelse leer..

In het jaar 150 stelde de "bisschop" van Carthago religieuze titels in, dat Jezus uitdrukkelijk had verboden. (Mt 23:6-12).
Vervolgens waren er "kerkvaders" die onderdelen van de Bijbel afwezen en leringen introduceerden die niet uit de Bijbel afkomstig waren, maar uit de Griekse filosofie.

Toen Constantijn de grote zijn algemene kerk van Rome stichtte was de afwijking compleet.
Zo werd Saturnaliën omgedoopt in Kerstmis en was ineens Jezus in december geboren.
Gevolg was dat in de loop der tijden schisma op schisma ontstond en op een gegeven moment waren er meerdere "plaatsvervangers van Christus".
De verdeeldheid werd steeds groter en ontstond de hervorming, door Luther ingesteld.
Maar daarna werd de verdeeldheid steeds groter en ontstonden er steeds meer hervormde en gereformeerde kerken.

Sommige kerkleiders "regeerden" met ijzeren hand, zoals Johannes Calvijn.
Calvijn was verantwoordelijk voor de terechtstelling van Michael Servet, op 27 oktober 1553 in het Zwitserse Genève, op de brandstapel.
Servet bewees aan de hand van de bijbel dat de drie-eenheidsleer niet klopte.
Calvijn liet Servet in de gevangenis een wrede behandeling ondergaan.
Toch verklaarde Servet zich tijdens de terechtzitting in zijn debat met Calvijn bereid zijn zienswijze te veranderen als zijn tegenstander Bijbelse argumenten kon aanvoeren om hem te overtuigen.
Calvijn bleek daartoe niet in staat.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 11 mar 2020, 00:00
Alpha schreef: 10 mar 2020, 12:20
Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Vergelijk je die meningen, dan zie je grote verschillen.
Ergo: mijn mening over de bijbel herzie ik zo af en toe. Dat noemt men dan weer voortschrijdend inzicht.
In diverse Bijbel teksten wordt aangegeven dat het inzicht en de kennis uit de bijbel aan het einde der dagen zal toenemen.
Het wordt beschreven als voortschrijdend licht.
De bijbel wordt steeds beter begrepen en het inzicht wordt steeds nauwkeuriger.
Mensen die de diverse variaties van kerkleer aanhangen ontgaat dat.
Zij zijn niet met dagelijkse Bijbelstudie bezig.

Dagtekst van maandag 16 maart:

Ik geef jullie een nieuw gebod: Heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. — Joh. 13:34.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 16 mar 2020, 13:13

Ik geef jullie een nieuw gebod: Heb elkaar lief.
Lief hebben als gebod? Het moet niet gekker worden.
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Storm »

hopper schreef: 16 mar 2020, 14:05
Alpha schreef: 16 mar 2020, 13:13

Ik geef jullie een nieuw gebod: Heb elkaar lief.
Lief hebben als gebod? Het moet niet gekker worden.
:lol: :lol:

Het verhaal gaat dat Mozes samen met Aaron als woordvoerder in opdracht van God het volk Israël uit de slavernij bevrijden. Dat verhaal zul je wel kennen.Volgens de Bijbel zelf kreeg Mozes de Tien Geboden van God, (vaak wordt het ook de tien woorden genoemd) op twee stenen tafelen (platen), nadat hij in opdracht van God de berg Horeb was opgeklommen. Het volk was af en toe een zootje ongeregeld en dat gesjouw door de woestijn maakte het niet beter. Dus er kwam wat structuur en woorden waarvan ik een aantal best wil onderschrijven. Niet uit plicht, niet in gebiedende zin maar gewoon omdat het heerlijk is om lief te hebben, heel egoïstisch; het voelt goed. :flower1:
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Storm schreef: 16 mar 2020, 17:24

Het verhaal gaat dat Mozes samen met Aaron als woordvoerder in opdracht van God het volk Israël uit de slavernij bevrijden. Dat verhaal zul je wel kennen.Volgens de Bijbel zelf kreeg Mozes de Tien Geboden van God, (vaak wordt het ook de tien woorden genoemd) op twee stenen tafelen (platen), nadat hij in opdracht van God de berg Horeb was opgeklommen. Het volk was af en toe een zootje ongeregeld en dat gesjouw door de woestijn maakte het niet beter. Dus er kwam wat structuur en woorden waarvan ik een aantal best wil onderschrijven. Niet uit plicht, niet in gebiedende zin maar gewoon omdat het heerlijk is om lief te hebben, heel egoïstisch; het voelt goed. :flower1:
Voor mij is liefde een inwijdingsweg. (Daarom moest ik zo lachen om Alpha) Iedere minuut dat ik werk voel ik de liefde voor mijn werk. Als ik aan mijn kinderen denk dan voel ik de liefde voor hen. Als ik mijn naaste in nood ontmoet dan voel ik mijn eigen oordeel én de uit zichzelf opwellende liefde voor hem/haar. Liefde is het 'spul' wat gedeeldheid in ongedeeldheid mogelijk maakt. Als God Liefde is, dan mag hij van mij blijven, daar heb ik geen enkel gebod voor nodig.

Het is tevens die zelfde liefde die mijn geest steeds meer bevrijding schenkt. Werkelijke liefde is ook alleen in vrijheid mogelijk, anders zou het die naam niet mogen dragen. En wat de mens normaliter 'vrijheid' noemt is m.i. niet meer dan amoreel egoïstisch gedrag. In werkelijk zelf-geschapen vrijheid kan ik liefde beleven zoals ik dat zelf verkies. En dat betekent in mijn optiek in volledige vrijheid en bewustzijn mijzelf wegschenken aan de ander.....
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Storm »

Waar is die man die alleen maar leegte is, opgaat in het niets.
Ik zie lees zoveel wat mij boeit en wat hem dichtbij brengt, dank je wel! Dank je wel dat je je laat zien. :kiss1:
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Voor mij is het een abc'tje. Wie zichzelf wegschenkt, daar blijft 'niets' van over. Dat 'niets' kan zomaar synoniem zijn aan liefde.
Waarmee we ook weer on topic worden: de leegte is de wordingsgrond van alles. Daar komen we vandaan en daar gaan we weer naar toe.

Graag gedaan;-)
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Storm »

Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Mart »

hopper schreef: 16 mar 2020, 20:14 Voor mij is het een abc'tje. Wie zichzelf wegschenkt, daar blijft 'niets' van over.
Wie schenkt wie weg? Ben je met z'n tweeën?
Dat 'niets' kan zomaar synoniem zijn aan liefde.
New age clíchés.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

De bedoeling van dit forum is een gesprek, Mart.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Mart »

hopper schreef: 16 mar 2020, 17:57Daarom moest ik zo lachen om Alpha
Dat zegt meer over jezelf dan over degene waarom je lacht.
hopper schreef: 16 mar 2020, 14:05
Alpha schreef: 16 mar 2020, 13:13 Ik geef jullie een nieuw gebod: Heb elkaar lief.
Lief hebben als gebod? Het moet niet gekker worden.
Zeg dat tegen Jezus en Johannes, aangezien er duidelijk staat Ἐντολὴν (ἐντολή), wat ''bevel'', ''order'' of ''gebod'' betekent. ''Een nieuw gebod geef ik jullie: heb elkaar lief.'' Dat je daar om lacht, is jouw zaak.
hopper schreef: 17 mar 2020, 09:47 De bedoeling van dit forum is een gesprek, Mart.
Exact. Je lacht om Alpha die Jezus citeert uit de bijbel en hebt blijkbaar geen antwoord (klik). Nogmaals:
Hopper schreef:Wie zichzelf wegschenkt, daar blijft 'niets' van over.
Wie schenkt wie weg? Ben je met z'n tweeën?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gesloten