Bidden en de Wet van Aantrekking

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

God zegt JA:
https://www.youtube.com/watch?v=ZMPhTLez_Ck
(Neale Donald Walsch over beantwoording van gebed)

Over de Wet van Aantrekking (manifestatie):
https://www.youtube.com/watch?v=FKOdKB6FWl0

Ga er maar lekker voor zitten, het is minder vermoeiend dan lezen. Daarna kunnen we het er over hebben. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Zou dat het euvel zijn... God die geen "Nee" zegt tegen al die mensen die het allemaal niet kunnen bevatten en om de meest stupide dingen vragen?

Denk je je kinderen fatsoenlijk opgevoed te hebben, met een hoop "nee's".. krijgen ze de ellende van een God die overal "Ja" op zegt.
Armoe? Honger? Misbruik? Ziekte? Corona? IS aanslag? Oorlog? Vluchteling? Ja hoor! U roept maar, alstublieft en veel plezier ermee.

Sorry hoor, maar Ik zie het niet Messenger. Ik snap dat jij ermee weg loopt met die God, en dat die van jou iedereen lief vindt en het heus goed bedoelt.
Wat ik zie is de eigen schuld dikke bult voor alle narigheid, had je God of het universum maar wat beters moeten vragen.
I.i.g. om te beginnen maar moeten vragen om in een fijn liefdevol welvarend westers gezinnetje geboren te worden.
...En dan hebben al die vuile uitbuiters het zeker wel goed gevraagd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 5748
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door HJW »

Petra schreef: 22 mar 2020, 05:36
Denk je je kinderen fatsoenlijk opgevoed te hebben, met een hoop "nee's".. krijgen ze de ellende van een God die overal "Ja" op zegt.
Armoe? Honger? Misbruik? Ziekte? Corona? IS aanslag? Oorlog? Vluchteling? Ja hoor! U roept maar, alstublieft en veel plezier ermee.
Goede vragen. Ik denk wel dat mensen met een negatieve inslag meer negativiteit aantrekken dan mensen met een positieve inslag.
Maar dat verklaart slechts een (klein?) deel.
Ik zal niet durven beweren dat Yezidi vrouwen, die als seksslaaf zijn gehouden dus blijkbaar allemaal te negatief gedacht hebben.
en dat die van jou iedereen lief vindt
Ik zie dit meer als een soort moederliefde.
Op een gegeven moment maken de kinderen eigen keuzes. Slimme keuzes, domme keuzes (hoe bepaal je dat ? tja...)
Als er iets goddelijks bestaat en wij zijn de schepselen, dan zie ik het meer zo:
wat je ook doet, wat er ook gebeurt en welke keuze je ook maakt........er zal altijd van je gehouden worden.
Dat is iets heel anders dan dat je alles maar goed vind. Voor mij is dat een wezenlijk onderscheid.

Stel dat er sprake is van eenheid en wij onlosmakelijk onderdeel zijn van het goddelijke, uitingen van het goddelijke......dan ben je dus feitelijk jezelf aan het beoordelen danwel veroordelen.
Maar het zijn allemaal gedachtenspinsels van mijn kant. Het blijft voorlopig een groot mysterie. En voorlopig heb ik de antwoorden ook niet.
I.i.g. om te beginnen maar moeten vragen om in een fijn liefdevol welvarend westers gezinnetje geboren te worden.
...En dan hebben al die vuile uitbuiters het zeker wel goed gevraagd.
Of als een gelovige bidt en het ene gebed wordt wel "verhoord" en het andere niet.
Ook zo iets.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 22 mar 2020, 05:36 Sorry hoor, maar Ik zie het niet Messenger. Ik snap dat jij ermee weg loopt met die God, en dat die van jou iedereen lief vindt en het heus goed bedoelt.
Wat ik zie is de eigen schuld dikke bult voor alle narigheid, had je God of het universum maar wat beters moeten vragen.
Wat in de filmpjes niet zo goed wordt uitgelegd, is het systeem achter het gebed en achter de aantrekking.
Ik probeer dit hieronder uit te leggen.

De keuze van iets dat je in je werkelijkheid wilt manifesteren, wordt vergezeld van onderliggende gedachten/woorden/daden. Deze 3 zijn je scheppingsinstrumenten. De onderliggende gedachten/woorden/daden kunnen de keuze ondersteunen of ondermijnen.

Heel veel mensen die in God geloven denken dat God oordeelt, wikt en beschikt. Dat God JA zegt tegen de ene en NEE zegt tegen de andere. De beslissing komt vervolgens voort uit de ondoorgrondelijkheid van God. Hiermee gaat het gelijk mis.

God oordeelt niet en wikt en beschikt derhalve niet. God heeft voorzien in het NU in alle mogelijke keuzes en de uitkomsten daarvan.
Alles dat je kiest wordt gemanifesteerd in jouw werkelijkheid, er is slechts 1 antwoord en dat is JA.

Als je nu werkelijk gelooft dat in alles is voorzien en dat alles mogelijk is, is dat direct een ander vertrekpunt.
God die zegt : "Voordat je de vraag gesteld hebt, heb Ik reeds geantwoord/voorzien."

Een voorbeeld uit mijn eigen ervaring:
Ik wilde jarenlang stoppen met roken. Mensen om me heen gaven mij het idee dat ik dan over wilskracht en doorzettingsvermogen moest beschikken en kracht moest hebben om het stoppen vol te houden. Hulpmiddeltjes zoals nicotinekauwgom, pleisters en acupunctuur zouden dan helpen.
Een barman die ik kende werkte in een kroeg waar volop gerookt werd. Hij was zonder hulpmiddeltje gestopt, had geen ontwenningsverschijnselen en nooit meer verlangen naar het roken. Hij zei : "Het zit puur tussen je oren."

Ik kon dat niet geloven en had enorme bewondering voor de barman.

Mijn probleem was dat ik wel wilde stoppen met roken maar tegelijk twijfelde over mijn slagen daarin.

Mijn onderliggende gedachten waren twijfel : was ik wel sterk genoeg, zou ik het wel volhouden, wat nu als ik zonder rookwaren kwam te zitten, had ik hulpmiddeltjes nodig, het was toch erg sociaal en gezellig dat roken... Ik had het altijd over een stoppoging. Daarmee maakte ik me wijs dat mijn voornemen kon mislukken. Ook durfde ik mijn rookgerei en asbakken niet weg te gooien.

In gedachte/woord/daad had ik ondermijning mogelijk gemaakt van mijn hoogste keuze. Die zou door de twijfel en halfhartigheid mislukken.

Uiteindelijk deed ik een dankgebed, ervan overtuigd dat God me zou laten stoppen. Ik dankte voor het feit dat na de laatste sigaret die ik ging uitdrukken nooit meer een sigaret zou vasthouden (laat staan roken), dat ik geen ontwenningsverschijnselen zou krijgen en dat ik nooit meer enig verlangen naar een sigaret zou krijgen.

Dit werkte! De keuze werd 15 jaar geleden gemaakt.

Dit is een keuze op microniveau. Op macroniveau maken we als mensen gezamenlijk ook keuzes en hebben we wensen.
Kun je nagaan hoe dat op grote schaal uitpakt met al die onderliggende gedachten/woorden/daden.
Zie het resultaat in de wereld om je heen.

Wat de mensheid nodig heeft is een andere mindset.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

De wet van aantrekkingskracht lijkt te gaan over ons vermogen om geestelijk te scheppen. Inhakend op het voorbeeld van Messenger, ik heb jarenlang gestopt en ben weer begonnen met roken. Uiteraard kende ik ook het verslavende gevoel wat steeds in mijn geest schreeuwde om rookwaar. Maar ik vond het leuk om mijn geest de baas te laten spelen over dat gevoel. Dan weer toe te geven aan dat gevoel enz. Dat is zelfkennis in de praktijk. Uiteindelijk ben ik maar gestopt met de flauwekul die roken heet;-) Hoewel ik dat nooit zeker weet. Stoppen is immers ook een overheersing van roken over mijn geest.

De kracht van de geest zien we ook terug in het placebo/nocebo effect. Geef iemand een placebo en zijn eigen geest schept gezondheid. Mijn geest is ook in staat om lichamelijke beperkingen te genezen heb ik ontdekt. Maar een gebroken been kun je niet genezen met je geest uiteraard.

En dan mijn stokpaardje natuurlijk. Het 'zelf' bleek ook een geestelijke schepping van mijzelf. De persoon die ik denk te zijn heb ik ooit zelf geschapen. Ont-scheppen was nog een stuk moeilijker dan ik dacht. En dat niet alleen , mijn geest wilde het 'zelf' weer 'herscheppen' en slaagde daar ook weer even in. Het zelf is een geïnternaliseerd, zelf-geschapen zelfbeeld.

We dienen ook na te gaan wat we wensen. (vermeend willen) Want wat je wenst kan wel eens een schepping worden in de toekomst. Dit heeft ook te maken met 'thymos' , ons emotionele brein wat in het borstbeen ligt. Spirituele kennis wil zeggen dat je ook kennis hebt gemaakt met je 'inborst' en hoe je je daar door laat leiden. Woede, haat ligt besloten in de thymos, maar ook dat wat we liefde noemen. Waarlijk vrijdenken en totale geestelijke vrijheid ligt ook besloten in de omgang met de thymos en geestelijke scheppingsvrijheid. Eenmaal bevrijdt van 'het zelf' ontstaat er nieuwe geestelijke scheppingsvrijheid. Was 'het zelf' een onvrije schepping, eenmaal verlost van dat zelf ontstaat er een nieuwe mogelijkheid gebaseerd op liefde.

Wijs jezelf eens aan als in "dat was ik!' Daar ligt de thymos en een van de geheimzinnigste plekken van jóu.
Met meer wijsheid en onwijsheid dan in je hoofd.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 22 mar 2020, 11:47
Petra schreef: 22 mar 2020, 05:36 Sorry hoor, maar Ik zie het niet Messenger. Ik snap dat jij ermee weg loopt met die God, en dat die van jou iedereen lief vindt en het heus goed bedoelt.
Wat ik zie is de eigen schuld dikke bult voor alle narigheid, had je God of het universum maar wat beters moeten vragen.
Wat in de filmpjes niet zo goed wordt uitgelegd, is het systeem achter het gebed en achter de aantrekking.
Ik probeer dit hieronder uit te leggen.

De keuze van iets dat je in je werkelijkheid wilt manifesteren, wordt vergezeld van onderliggende gedachten/woorden/daden. Deze 3 zijn je scheppingsinstrumenten. De onderliggende gedachten/woorden/daden kunnen de keuze ondersteunen of ondermijnen.

Wat de mensheid nodig heeft is een andere mindset.
Het systeem is ... dankuwel God en het universum dat ik kon stoppen met roken.
Ondertussen zit je met tal van andere nare aandoeningen waar je met de beste mindset van de wereld niet vanaf komt. Had je je dat ook allemaal gewenst? Natuurlijk niet. En God en het universum helpen je er ook niet vanaf. Ook niet als je dat met de juiste mindset vraagt of voor bidt.
En zo zitten er vele vele mensen in een heel naar schuitje, die ze heus niet gewenst hebben, en waar God en het universum op geen enkele manier soelaas bieden. Behalve de -het ken altijd erreger- en -tel je zegeningen tussen alle ellende door- theorie; "Dankuwel dat het niet nóg erger is".

Natuurlijk kunnen we gezonde en minder gezonde keuzes maken, en fijnere en minder fijne dingen doen of laten.
Dat fijn en gezellig doen leuker leeft is ook geen hogere wiskunde bij nodig om dat te snappen.
En dat onze wereld een aantal problemen kent waar 'we' wat aan kunnen doen, weten we ook wel.
Placebo en nocebo zijn ook allemachtig interessant, maar je gebroken been wordt echt niet beter zonder gips.


Je bent niet veilig voor corona met een goeie mindset.
Mensen worden geboren, soms in vreselijke omstandigheden, soms met vervelende aandoeningen. Mensen krijgen te maken met oorlogen, ziektes en narigheid. Denk eens aan al dat kindermisbruik.
Daar kwam geen wens of verlangen naar ellende aan te pas en ook geen verkeerde mindset. Dat is ze overkomen door pure pech.
En dat is wat mij zo stoort in dat mindset en Wet van de Aantrekkingkracht en God die op alles JA zegt... Hadden ze al pech.. krijgen nog een extra klap in het gezicht omdat het nog hun eigen schuld was ook. Hadden ze maar wat beters moeten bidden of wensen.
Zit je dan... ziek te zijn, misbruikt te worden, in je vluchtelingenbootje, in een concentratiekamp etc. etc. jezelf te verwijten dat je mindset niet zo lekker was. God zegt wel Ja hoor, komt door je eigen stomme mindset. Verkeerd gevraagd, domkop.

En dat grote deel van de wereld die de luxe niet kent om zich ook maar een seconde bezig te houden met hun grote ego, kleine ik, verbeter de wereld met het mooie denken, bid en wens op de juiste manier...die hebben het te druk met -hoe overleven we deze hel-.
https://www.trouw.nl/buitenland/ziekte- ... ~b3014dfe/


Weet je wat ik dacht toen ik dat filmpje zag van meneer Walsch over de Wet van de aantrekkingskracht.. hij weet het allemaal zo mooi te vertellen, .. als God op alles JA zegt... dan zou dat betekenen dat nog nooit ook maar 1 iemand in de afgelopen eeuwen God om wereldvrede, of -genoeg te eten voor iedereen- of.. zou hebben gevraagd. Alsof iedereen die bidt alleen maar grote auto's en juwelen voor zichzelf zou wensen. Wat zegt hij dan eigenlijk over de mensheid? Enkel egoïstische rotzakken op deze aardkloot.. volgens hem dan. Ik zeg No way!

Als hij het dan zo goed weet... laat hij het dan even op de juiste manier aan God vragen. Niet alleen voor zichzelf halleluja maar gezellig voor iedereen die het nodig heeft. Of zegt God dan opeens geen JA meer?
Laatst gewijzigd door Petra op 23 mar 2020, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

HJW schreef: 22 mar 2020, 06:42
Ik zal niet durven beweren dat Yezidi vrouwen, die als seksslaaf zijn gehouden dus blijkbaar allemaal te negatief gedacht hebben.
Misschien kan Walsch even voor ze bidden, die weet de juiste manier wel.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 23 mar 2020, 01:04
Ondertussen zit je met tal van andere nare aandoeningen waar je met de beste mindset van de wereld niet vanaf komt. Had je je dat ook allemaal gewenst? Natuurlijk niet.
Niet? Ik denk dat ik mijn hele leven heb gecreëerd. Niet slechts de 'leuke' dingen.
Ik ben me ervan bewust dat ik alles in mijn leven zelf geschapen heb op enig niveau.

Op een zeker moment is de agenda van mijn ziel en geest vervuld en wordt het tijd om van vorm te veranderen.
Petra schreef: Weet je wat ik dacht toen ik dat filmpje zag van meneer Walsch over de Wet van de aantrekkingskracht.. hij weet het allemaal zo mooi te vertellen, .. als God op alles JA zegt... dan zou dat betekenen dat nog nooit ook maar 1 iemand in de afgelopen eeuwen God om wereldvrede, of -genoeg te eten voor iedereen- of.. zou hebben gevraagd. Alsof iedereen die bidt alleen maar grote auto's en juwelen zou wensen.
Als een kritische massa mensen wereldvrede, einde aan hongersnoden zou kiezen, met ondersteunende gedachten/woorden/daden, zou dat al bereikt zijn. De waarheid is dat dit niet wordt gekozen, althans niet met de overtuiging dat dat kan worden gemanifesteerd. Of met gedachten, woorden en daden die haaks staan op die keuze en daardoor die keuze ondermijnen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 23 mar 2020, 01:35
HJW schreef: 22 mar 2020, 06:42
Ik zal niet durven beweren dat Yezidi vrouwen, die als seksslaaf zijn gehouden dus blijkbaar allemaal te negatief gedacht hebben.
Misschien kan Walsch even voor ze bidden, die weet de juiste manier wel.
Ik proef een heleboel giftige verbittering. En zonder Walsch gelezen te hebben, want je kan niet al die schrijvers lezen die gesprekken hebben met God. Toch?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 23 mar 2020, 01:40
Petra schreef: 23 mar 2020, 01:04
Ondertussen zit je met tal van andere nare aandoeningen waar je met de beste mindset van de wereld niet vanaf komt. Had je je dat ook allemaal gewenst? Natuurlijk niet.
Niet? Ik denk dat ik mijn hele leven heb gecreëerd. Niet slechts de 'leuke' dingen.
Ik ben me ervan bewust dat ik alles in mijn leven zelf geschapen heb op enig niveau.
Ik begrijp dat het voor jou werkt. Geeft denk ik een gevoel van controle, macht over eigen bestaan.
Dat misgun ik jou niet.

Misschien is een optie de gedachte .. dat wat voor jou werkt niet voor iedereen hoeft te werken. Of niet op iedereen van toepassing hoeft te zijn.
En voor velen misschien eerder deze -verkeerd gewenst eigen schuld theorie- eerder een extra last; klap in het gezicht is. Bovenop de al bestaande ellende.. dan een fijne boodschap.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 5748
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door HJW »

Petra schreef: 23 mar 2020, 01:35
Misschien kan Walsch even voor ze bidden, die weet de juiste manier wel.
Ik herken je punt.
Ik geloof wel dat negativiteit negativiteit aantrekt en positiviteit positiviteit.
Maar het gaat mij veel te ver om iedereen zijn ellende te verwijten met: daar heb je dus zelf om gevraagd. Had je maar iets anders moeten vragen.
Het zou ook het einde van alle hulp aan anderen betekenen. Want waarom zou je de ander helpen ? Je dwarsboomt daar alles mee. Wil die persoon eens ervaren wat het is om een heel leven honger te hebben, kom jij elke dag met een brood aanzetten.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

De gedachte dat we zelf schepper zijn van zowel het negatieve als het positieve is ondraaglijk voor sommige mensen.
(het is mijn schuld zeker weer?)

Waarop de persoon op zichzelf teruggeworpen wordt en door gaat met scheppen van 'dat' wat hij altijd al deed.
Zie ook hoe mensen in de huidige crisis angstig worden. Angst is scheppingmateriaal. Het is echter angst voor de dood.
Voor mij is de dood echter een licht-opgewonden vakantie gevoel. (Joepie, we gaan ergens heen!)
Dat zijn al dan niet bewuste scheppingen waar we in leven, waardoor we min of meer ook levenskunstenaar zijn.
De keus is aan u.....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 23 mar 2020, 06:55
Petra schreef: 23 mar 2020, 01:35
Misschien kan Walsch even voor ze bidden, die weet de juiste manier wel.
Ik herken je punt.
Ik geloof wel dat negativiteit negativiteit aantrekt en positiviteit positiviteit.
Maar het gaat mij veel te ver om iedereen zijn ellende te verwijten met: daar heb je dus zelf om gevraagd. Had je maar iets anders moeten vragen.
Het zou ook het einde van alle hulp aan anderen betekenen. Want waarom zou je de ander helpen ? Je dwarsboomt daar alles mee. Wil die persoon eens ervaren wat het is om een heel leven honger te hebben, kom jij elke dag met een brood aanzetten.
Scheppen doe je op verschillende bewustzijn niveaus. Met het gewone dagelijkse bewustzijn schep je niet de ellende die je ervaart en ben je je daar ook niet van bewust. Daarnaast zijn er het lagere en hogere bewustzijn. 'Eigen schuld dikke bult' is niet de boodschap die ik wil uitdragen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5748
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door HJW »

hopper schreef: 23 mar 2020, 08:21
Voor mij is de dood echter een licht-opgewonden vakantie gevoel. (Joepie, we gaan ergens heen!)
Heb je al geboekt ? 8-)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

HJW schreef: 23 mar 2020, 09:05
hopper schreef: 23 mar 2020, 08:21
Voor mij is de dood echter een licht-opgewonden vakantie gevoel. (Joepie, we gaan ergens heen!)
Heb je al geboekt ? 8-)
Gezien mijn leeftijd kan het niet al te lang meer duren;-)
Maar het gevoel heb ik al vast!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door callista »

Ben je al bijna 100 jaar dan?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

callista schreef: 23 mar 2020, 10:03 Ben je al bijna 100 jaar dan?
Nou nee, dat nou ook weer niet.....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 23 mar 2020, 08:21 De gedachte dat we zelf schepper zijn van zowel het negatieve als het positieve is ondraaglijk voor sommige mensen.
(het is mijn schuld zeker weer?)

Waarop de persoon op zichzelf teruggeworpen wordt en door gaat met scheppen van 'dat' wat hij altijd al deed.
Zie ook hoe mensen in de huidige crisis angstig worden. Angst is scheppingmateriaal. Het is echter angst voor de dood.
Voor mij is de dood echter een licht-opgewonden vakantie gevoel. (Joepie, we gaan ergens heen!)
Dat zijn al dan niet bewuste scheppingen waar we in leven, waardoor we min of meer ook levenskunstenaar zijn.
De keus is aan u.....
Ik heb al eerder gesteld dat als je niet bang bent voor de dood, dat je dan niet bang hoeft te zijn voor het leven.

Het leven is me dierbaar, maar ook ik ken dat licht-opgewonden vakantiegevoel dat je beschrijft. Het wordt namelijk een ongekend ontdekkingsavontuur.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 23 mar 2020, 10:12
Ik heb al eerder gesteld dat als je niet bang bent voor de dood, dat je dan niet bang hoeft te zijn voor het leven.

Het leven is me dierbaar, maar ook ik ken dat licht-opgewonden vakantiegevoel dat je beschrijft. Het wordt namelijk een ongekend ontdekkingsavontuur.
Eens. Het is geen of/of situatie. Het huidige leven als de persoon die ik ben bevalt me ook prima. Ik geniet nog van dit leven, juist omdat het op zijn einde loopt. En dan heb ik nog niet eens een leuk leven.

Leven en dood zijn complementair aan elkaar. Van daar uit schep ik in geestelijke zin.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 23 mar 2020, 08:47
HJW schreef: 23 mar 2020, 06:55
Petra schreef: 23 mar 2020, 01:35
Misschien kan Walsch even voor ze bidden, die weet de juiste manier wel.
Ik herken je punt.
Ik geloof wel dat negativiteit negativiteit aantrekt en positiviteit positiviteit.
Maar het gaat mij veel te ver om iedereen zijn ellende te verwijten met: daar heb je dus zelf om gevraagd. Had je maar iets anders moeten vragen.
Het zou ook het einde van alle hulp aan anderen betekenen. Want waarom zou je de ander helpen ? Je dwarsboomt daar alles mee. Wil die persoon eens ervaren wat het is om een heel leven honger te hebben, kom jij elke dag met een brood aanzetten.
Scheppen doe je op verschillende bewustzijn niveaus. Met het gewone dagelijkse bewustzijn schep je niet de ellende die je ervaart en ben je je daar ook niet van bewust. Daarnaast zijn er het lagere en hogere bewustzijn. 'Eigen schuld dikke bult' is niet de boodschap die ik wil uitdragen.
Dat het niet jouw intentie is begrijp ik wel. En laat het voor jou maar werken, maar ga er niet voetstoots vanuit dat iedereen zich dan maar in een zelf gewenste of over zichzelf afgeroepen situatie bevindt.


Deze dames kwam niet in die situatie omdat ze een beetje negatief in hun velletje zaten!
En ook niet omdat ze op een ander bewustzijn niveau daarom vroegen. En ook niet omdat ze verkeerd zaten te bidden.
Of in hun vorige leven slecht waren en nu dus hun verdiende loon krijgen.
Ze zijn de klos omdat ze de PECH hadden dat ze in de handen vielen van ernstig gestoorden die nu eenmaal ook op deze aardkloot leven.
Ze hoeven zichzelf helemaal NIKS te verwijten, en hoeven dat van anderen ook niet aan te horen. Het zijn Blaming-the-victim theorieën die nog een schepje bovenop de ellende gooien.
Waarom God Ja zou zeggen tegen dergelijk schorem, die ze dat aandoet vind ik de grootste schande!


De God die op alles Ja zegt, en de Wet van de Aantrekkingskracht zijn vergelijkbaar met het begrip Karma.
Dat gaat allemaal wel ff verder dan een beetje negativiteit. Je krijgt geen corona omdat je niet zo positief was.
Er leven wereldwijd kinderen/mensen in erbarmelijke toestanden, dat is niet omdat ze niet zo lief keken en niet zo vrolijk waren. En ook niet omdat ze in hun vorige leven zo slecht waren. Als je zo gaat denken..kan dat leiden tot een -boontje komt om z'n loontje- filosofie voor slachtoffers i.p.v. daders.

Dat is allemaal leuk als je lekker met je bakkie koffie op je NL bank een beetje zit te filosoferen over wie gezellig doet zoveel gezelligs terugkrijgt.
Het is een ander verhaal voor al die mensen die in vreselijke ellende leven; voor hen zijn het misdadige mensonterende systemen.
Het Karma idee heeft voor de pechvogels een zeer schadelijke werking.
Al deze bedachte theorieën zijn in mijn ogen niks anders dan egoïstische gewetensussers voor de mazzelpikken op deze aardkloot.

Zoals HJW al schreef. Idd. Waarom zou je nog je handen uitsteken als die mensen het over zichzelf hebben afgeroepen? Hadden ze maar niet zo negatief moeten zijn/verkeerd moeten wensen/in hun vorige leven beter moeten doen.

http://www.indianet.nl/dal-uitl.html
Bovenstaande toestanden kun je overal in India tegenkomen of je leest erover in de kranten. Deze berichten geven duidelijk weer hoe ellendig de positie is van de harijans, de paria's. Deze mensen worden door kaste-hindoes gezien als de meest minderwaardige mensen die er bestaan. Ze mogen hen vaak zelfs niet aanraken. Religie speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven.

Het hindoeïsme gaat van de andere kant ook uit van een fundamentele ongelijkheid. De Indiase maatschappij wordt ingedeeld in meerdere en mindere Indiërs. Voor het beter begrijpen van het kastenstelsel zijn twee hindoe-begrippen van wezenlijk belang: karma en dharma.
Het begrip karma verklaart dat de hindoe in een bepaalde kaste geboren is wegens zijn daden in een voorgaand leven.
Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de hindoe deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.

De religie geeft dus weinig aanknopingspunten om veranderingen aan te brengen in het hele Indiase maatschappelijke stelsel en vooral in het kastenstelsel
Laatst gewijzigd door Petra op 24 mar 2020, 02:30, 11 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

https://nos.nl/artikel/2213141-82-proce ... ocent.html
'82 procent van welvaartstoename naar rijkste 1 procent'

De wereld is in een jaar tijd ruim 9000 miljard dollar rijker geworden. Van die toegenomen rijkdom is 82 procent naar de rijkste 1 procent van de wereld gegaan, meldt Oxfam Novib in een rapport over rijkdom en armoede. Volgens de organisatie voor ontwikkelingshulp heeft de armste helft van de wereldbevolking er helemaal niets bij gekregen.

De toename van de welvaart is volgens Oxfam Novib geen teken van een bloeiende economie, maar juist een symptoom van een falend economisch systeem. "De mensen die onze kleren en telefoons maken en ons voedsel verbouwen, worden gebruikt om een stabiele toevoer van goedkope producten te garanderen, en de winsten te vergroten van grote bedrijven en miljardairs."

In Nederland werden we met elkaar 53 miljard dollar rijker. 45 procent daarvan ging naar de rijkste 1 procent van de Nederlanders, vertelt Farah Karimi van Oxfam Novib:
Beter bidden of ehhh ?
Dharma dan maar?
Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Petra schreef: 24 mar 2020, 03:12
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

https://nos.nl/artikel/2213141-82-proce ... ocent.html
'82 procent van welvaartstoename naar rijkste 1 procent'

De wereld is in een jaar tijd ruim 9000 miljard dollar rijker geworden. Van die toegenomen rijkdom is 82 procent naar de rijkste 1 procent van de wereld gegaan, meldt Oxfam Novib in een rapport over rijkdom en armoede. Volgens de organisatie voor ontwikkelingshulp heeft de armste helft van de wereldbevolking er helemaal niets bij gekregen.

De toename van de welvaart is volgens Oxfam Novib geen teken van een bloeiende economie, maar juist een symptoom van een falend economisch systeem. "De mensen die onze kleren en telefoons maken en ons voedsel verbouwen, worden gebruikt om een stabiele toevoer van goedkope producten te garanderen, en de winsten te vergroten van grote bedrijven en miljardairs."

In Nederland werden we met elkaar 53 miljard dollar rijker. 45 procent daarvan ging naar de rijkste 1 procent van de Nederlanders, vertelt Farah Karimi van Oxfam Novib:
Beter bidden of ehhh ?
Dharma dan maar?
Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
De bijbel zegt dan ook dat we geen twee Heren kunnen dienen, namelijk God en de Mammon. De Mammon is het God van het geld.
Te gelijk zegt de bijbel ook dat je geen zorgen hoeft te maken over de dag van morgen, over wat je zult eten en drinken en hoe jij je moet kleden, want God zorgt voor ons.

Dat heb ik vaak wel ervaren. Mijn inkomen is nooit een vetpot geweest, maar ik kwam altijd wel uit. Ook wel eens met hulp van anderen, die me dan gaven wat ik nodig had. Soms wisten ze het niet eens dat ik het nodig had. En zo zag ik dat God altijd voor me zorgde en ook vaak door die lieve buurvrouw, iemand van de kerk of familie.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 24 mar 2020, 02:05 Deze dames kwam niet in die situatie omdat ze een beetje negatief in hun velletje zaten!
En ook niet omdat ze op een ander bewustzijn niveau daarom vroegen. En ook niet omdat ze verkeerd zaten te bidden.
Of in hun vorige leven slecht waren en nu dus hun verdiende loon krijgen.
Ze zijn de klos omdat ze de PECH hadden dat ze in de handen vielen van ernstig gestoorden die nu eenmaal ook op deze aardkloot leven.
Ze hoeven zichzelf helemaal NIKS te verwijten, en hoeven dat van anderen ook niet aan te horen. Het zijn Blaming-the-victim theorieën die nog een schepje bovenop de ellende gooien.
Waarom God Ja zou zeggen tegen dergelijk schorem, die ze dat aandoet vind ik de grootste schande!
God, dat ben je volgens mij zelf. Met je gewone dagelijkse bewustzijn als mens kies je ook niet voor leed en het zou schandelijk zijn, als ik zou beweren dat je daar als mens voor gekozen hebt. Niemand hoeft zichzelf iets te verwijten, met je 'normale' menselijke verstand kies je geen ziektes en andere ellende en niemand mag je daarom ook de schuld geven.
Petra schreef: De God die op alles Ja zegt, en de Wet van de Aantrekkingskracht zijn vergelijkbaar met het begrip Karma.
Dat gaat allemaal wel ff verder dan een beetje negativiteit. Je krijgt geen corona omdat je niet zo positief was.
Karma, voor zover ik daarin geloof, is niet meer dan terugkijken zonder oordeel op voorbije gebeurtenissen en daden en je in het volgende moment van het NU jezelf te herscheppen naar een nog mooiere visie van jezelf.
Een systeem van schuld/boete, oorzaak en gevolg (doorwerkend in andere levens) is het niet.

Het Indiase kastenstelsel is een idioot cultureel systeem.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Mart »

Petra schreef: 24 mar 2020, 03:12
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

https://nos.nl/artikel/2213141-82-proce ... ocent.html
'82 procent van welvaartstoename naar rijkste 1 procent'

De wereld is in een jaar tijd ruim 9000 miljard dollar rijker geworden. Van die toegenomen rijkdom is 82 procent naar de rijkste 1 procent van de wereld gegaan, meldt Oxfam Novib in een rapport over rijkdom en armoede. Volgens de organisatie voor ontwikkelingshulp heeft de armste helft van de wereldbevolking er helemaal niets bij gekregen.

De toename van de welvaart is volgens Oxfam Novib geen teken van een bloeiende economie, maar juist een symptoom van een falend economisch systeem. "De mensen die onze kleren en telefoons maken en ons voedsel verbouwen, worden gebruikt om een stabiele toevoer van goedkope producten te garanderen, en de winsten te vergroten van grote bedrijven en miljardairs."

In Nederland werden we met elkaar 53 miljard dollar rijker. 45 procent daarvan ging naar de rijkste 1 procent van de Nederlanders, vertelt Farah Karimi van Oxfam Novib:
Beter bidden of ehhh ?
Dharma dan maar?
Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
Beide leggen het bijltje erbij neer. Systemen uit een tijd dat de machthebber bang was de arme sloeber in opstand zou komen. Het christendom tijdens de Romeinse zelfverklaarde apostel Paulus verkondigde dat we de overheid dienden te accepteren en dat deze door God ingesteld was, dat we belasting moesten betalen aan de keizer, dat we de vijand lief dienden te hebben, de andere wang moesten toekeren en het zwaard niet moesten gebruiken.

Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.

De multis kunnen gewoon elders gaan, daar waar de mensen blij zijn te kunnen overleven en er graag dag en nacht voor ploeteren, terwijl hier de banen verdwijnen en de economie ineenstort als we hen niet enorme belastingvoordelen geven. De politiek heeft z'n rechten vergooid. Veel linkse mensen stemmen rechts omdat er brood op de plank moet: links kan niets, rechts kan tenminste nog de arme vluchtelingen en asielzoekers aanpakken. Ja, daar zijn ze het niet mee eens, maar het is de enige groep waar nog een paar broodnodige centjes vandaan kunnen worden geplukt. Linkse mensen die nog wat te besteden hebben, willen dat soort opportunistische populistische partijen niet aan de macht en stemt voor het grootste alternatief, hetgeen niet het verdeelde links is, maar de overgebleven eenheid die achter de multis en bedrijven staat. Overal zie je een linkse meerderheid verdeeld meekiezen met rechts of de multis. Het zit echt heel smerig in elkaar. Smeriger dan het doorzichtige ''Ieder moet zich onderwerpen aan de gezagsdragers die over hem gesteld zijn, want er is geen gezag dan van God en de gezagsdragers die er zijn, zijn door God ingesteld, zodat hij die zich verzet tegen het gezag, tegen de instelling van God ingaat'' en ''Om die reden immers betaalt u ook belastingen. Het zijn namelijk dienaars van God, die juist daarmee voortdurend bezig zijn. Geef dus aan allen wat u verschuldigd bent: belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eer aan wie eer toekomt.''
Laatst gewijzigd door Mart op 24 mar 2020, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Plaats reactie