Wat is de meerwaarde van God?

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Man/Vrouw: M

Re: Wat is de meerwaarde van God?

Bericht door Gaitema »

twijfelaar schreef:
24 mar 2020, 20:07
Gaitema schreef:
24 mar 2020, 00:18
Peter79 schreef:
23 mar 2020, 08:58
Gaitema schreef:
23 mar 2020, 08:55
Peter79 schreef:
23 mar 2020, 08:47
Hoop die gezien wordt, is geen hoop, want hoe kan je hopen op wat je ziet? Hopen gaat over iets dat zal gebeuren. Of het ijdele hoop is, kan alleen de geschiedenis uitwijzen.
Ik merk vaak uitkomsten in mijn leven.
Hoe merk je dat dan? Wat zijn die uitkomsten? Een coronavirus treft gelovigen en niet-gelovigen in gelijke mate.
Daarin vertrouw ik het God toe dat Hij ons er dwars doorheen leidt, al zou ik ziek worden en een dierbare moeten verliezen.
Ik denk dan altijd maar zo: "als God een plan met mijn leven heeft, zal ik het wel overleven."

Ik hoorde laatst een bizar verhaal van een broeder uit mijn kerk. Hij was in zijn jonge jaren nogal van het feesten. Hij trok hele nachten feestend en drinkend door en lag de zondag ochtend dan ladder zat zijn roes uit te slapen op bed. Maar op een zondag ochtend werd hij wakker en dacht, "ik ga maar eens een keer naar de kerk. :praying1: " (christelijk opgevoed, dus toe maar een keer dan) Daar kreeg hij geen spijt van. Want toen hij terug kwam was het huis van zijn buurman totaal verwoest. En zijn huis niet veel minder. De voordeur lag verder in het huis en het interieur van zijn woonkamer lag in de achtertuin. Zijn buurman was namelijk zijn woning uit gezet en uit wraak had hij vlak voor zijn vertrek dan maar het gas in zijn huis laten lopen, dus vloog terwijl mijn broeder in de kerk was, de hele zaak de lucht in! :shock:
Hij was erg onder de indruk, want als hij niet naar de kerk was gegaan die ochtend, dan had hij het waarschijnlijk niet kunnen na vertellen! :?
Dat was voor hem een wake up call. God had hem de ochtend geroepen en dat is zijn redding geweest. Sinds dien is hij een stuk serieuzer met zijn geloof geworden.
Er doen wel vaker dit soort gebeurtenissen/toevalligheden de ronde en alleen maar mooi als de betreffende daar een les uit trekt. Ikzelf geef er geen cent voor. Waarom zou een God éen persoon op een wonderlijke manier op het rechte pad willen brengen en tegelijkertijd duizenden anderen die Hem om zijn hulp vragen aan hun lot overlaat? Ik kom dan vanzelf uit op je eerder opmerking die mij ook niet onbekend voorkomt en waar ik eveneens mijn bedenkingen bij heb namelijk dat wanneer iets goed afloopt het aan de God van Abram te danken is en wanneer het niet goed afloopt dat God dan een ander plan met je had. Ik vraag me werkelijk af wat voor nut het is op Hem te vertrouwen als Hij toch zijn eigen plan doorzet, ervan uitgaande dat Hij voor 6 miljard mensen een persoonlijk plan heeft. Of denk je dat Hij alleen een plan heeft met christelijke gelovigen? Maar hoe dan ook, als het jou en al die anderen rust geeft is dat mooi meegenomen.
Ik zal je niet gaan overtuigen. Ik kan wel de bijbelse visie meegeven: “Wij weten nu, dat God alle dingen doet meewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens Zijn voornemen geroepen zijn” . . . (Rom.8:28)

En zo zie ik dat ook terug in mijn leven.
De vogelvanger ving me in zijn net. Het net is gescheurd en ik? Ik ben ontkomen.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Gaitema schreef:
24 mar 2020, 06:21
Petra schreef:
24 mar 2020, 04:01
Gaitema schreef:
23 mar 2020, 08:22
Petra schreef:
23 mar 2020, 05:35
Gaitema schreef:
22 mar 2020, 23:28

Het geloof heeft weer als meerwaarde dat het ons van twijfel naar zekerheid brengt en angst voor verlies en de dood weg neemt. Je bent geen verliezer, maar een overwinnaar van God.
Hebben alle gelovigen dat gevoel van zekerheid en geen angst voor dood en verlies of is dat iets van jou persoonlijk?
Het is wel een verschil dat je wel vaker ziet tussen meer de Nederlands Gereformeerden/vrijgemaakten/PKN tot Evangelische hoek en de zwaardere hoek, wat meer daar onzeker over is.
Ik zelf was vroeger onzeker, maar door persoonlijke ervaringen en wat ik in de bijbel vond, niet meer. Zo las ik deze week in de bijbel dat de schapen van Jezus Zijn stem herkennen en Hem volgen. De goede Herder waakt over hen en laat ze niet meer uit Zijn handen roven.
Hoe de RKK er in staat weet ik niet zo goed.
Ik vroeg me af....
viewtopic.php?p=276982#p276982
Gaitema schreef:
22 mar 2020, 10:17
Ik heb wel eens een stem in me dat me zegt dat ik "Die eikel een pak slaag moet geven", maar dat is geen goede stem. Zo is God niet, al klinkt hij als iets rechtvaardigs.
Denk je dat als je geen kracht of steun of -weetikwat- in God had gevonden dat je dan wel dat pak slaag zou geven?
Zou het kunnen dat God mensen op het rechte pad houdt of een rechter pad?
Vraag me opeens af.. of er cijfertjes zijn over gevangenissen/misdaden waarin vergeleken wordt tussen gelovig en niet-gelovig.
Als ik naar mij zelf kijk, heb ik juist door mijn handicap (ass/ pdd-nos) veel slagen in mijn leven gehad, die ik anders niet gehad zou hebben. Door veelvuldig verlies van werk, conflicten met mensen, door mijn sociale onvermogen/paniek aanvallen. Maar daardoor moest ik juist leren op God te vertrouwen en Hem te bidden om mijn karakter te vormen. Zoals de bijbel zegt: " laat de vuurgloed die tot beproeving dient je niet bevreemden, alsof je iets vreemds overkomt" en "God zal je niet boven je kracht beproeven en biedt met de beproeving ook de uitweg".
Als ik geen pdd-nos zou hebben gehad, dan had ik een betere baan gehad met een beter inkomen. Maar waarschijnlijk had ik niet mijn huidige vrouw gevonden en was ik meer voor mij zelf gaan leven en minder of niet voor God.
Ik zou misschien gescheiden kunnen zijn. Ik heb geen idee.
God heeft het je niet makkelijk gemaakt met die handicaps, een steuntje in de rug is dan nog het minste wat ie voor je kan doen. :flower1:

twijfelaar schreef:
24 mar 2020, 20:07
Maar hoe dan ook, als het jou en al die anderen rust geeft is dat mooi meegenomen.
Volgens mij is dat een flinke meerwaarde.
Laatst gewijzigd door Petra op 25 mar 2020, 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Petra

Bericht door Petra »

Jerommel schreef:
24 mar 2020, 04:09
Hmm.. Het is op zich de meerwaarde van een liefdevolle broederschap (zusters ook ;) ).
De meerwaarde van God daar in is denk ik dat God dan het morele kompas is die de richting geeft.
Maar ik spreek dan niet uit eigen ervaring van het deel zijn van een liefdevolle Christelijke broederschap.
Ik ben zelf een eenzame Christen die al gauw de zoektocht naar een kerk heeft opgegeven, na wat ontmoedigende pogingen..
(misschien was ik er ook nog niet klaar voor)
Bedoel je dan het morele kompas als een persoonlijk tot jou sprekende Stem? (zoals Gaitema bv.)
Of bedoel je de geschriften van 2000 jaar geleden als moreel kompas?

Waarom ontmoedigt een kerk of gemeenschap jou dan?
Is daar geen liefdevolle Christelijke broederschap te vinden? Of niet eentje naar jouw Godsbeeld?
Je schrijft: BEN een eenzame Christen en WAS er nog niet klaar voor.. betekent dat dat je er nu wel klaar voor bent?
Gezellig.. zullen we op speur gaan naar een leuke gemeenschap voor je? :idea:
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Petra schreef:
25 mar 2020, 02:03
Gaitema schreef:
24 mar 2020, 06:21
Petra schreef:
24 mar 2020, 04:01
Gaitema schreef:
23 mar 2020, 08:22
Petra schreef:
23 mar 2020, 05:35

Hebben alle gelovigen dat gevoel van zekerheid en geen angst voor dood en verlies of is dat iets van jou persoonlijk?
Het is wel een verschil dat je wel vaker ziet tussen meer de Nederlands Gereformeerden/vrijgemaakten/PKN tot Evangelische hoek en de zwaardere hoek, wat meer daar onzeker over is.
Ik zelf was vroeger onzeker, maar door persoonlijke ervaringen en wat ik in de bijbel vond, niet meer. Zo las ik deze week in de bijbel dat de schapen van Jezus Zijn stem herkennen en Hem volgen. De goede Herder waakt over hen en laat ze niet meer uit Zijn handen roven.
Hoe de RKK er in staat weet ik niet zo goed.
Ik vroeg me af....
viewtopic.php?p=276982#p276982
Gaitema schreef:
22 mar 2020, 10:17
Ik heb wel eens een stem in me dat me zegt dat ik "Die eikel een pak slaag moet geven", maar dat is geen goede stem. Zo is God niet, al klinkt hij als iets rechtvaardigs.
Denk je dat als je geen kracht of steun of -weetikwat- in God had gevonden dat je dan wel dat pak slaag zou geven?
Zou het kunnen dat God mensen op het rechte pad houdt of een rechter pad?
Vraag me opeens af.. of er cijfertjes zijn over gevangenissen/misdaden waarin vergeleken wordt tussen gelovig en niet-gelovig.
Als ik naar mij zelf kijk, heb ik juist door mijn handicap (ass/ pdd-nos) veel slagen in mijn leven gehad, die ik anders niet gehad zou hebben. Door veelvuldig verlies van werk, conflicten met mensen, door mijn sociale onvermogen/paniek aanvallen. Maar daardoor moest ik juist leren op God te vertrouwen en Hem te bidden om mijn karakter te vormen. Zoals de bijbel zegt: " laat de vuurgloed die tot beproeving dient je niet bevreemden, alsof je iets vreemds overkomt" en "God zal je niet boven je kracht beproeven en biedt met de beproeving ook de uitweg".
Als ik geen pdd-nos zou hebben gehad, dan had ik een betere baan gehad met een beter inkomen. Maar waarschijnlijk had ik niet mijn huidige vrouw gevonden en was ik meer voor mij zelf gaan leven en minder of niet voor God.
Ik zou misschien gescheiden kunnen zijn. Ik heb geen idee.
God heeft het je niet makkelijk gemaakt met die handicaps, een steuntje in de rug is dan nog het minste wat ie voor je kan doen. :flower1:
Ass staat voor "Autistisch Spectrum Stoornis", de term pdd-nos wordt tegenwoordig niet meer in de medische wereld gebruikt. Ze willen geen onderscheid meer maken tussen Asperge, pdd-nos en klassiek autisme.

Dus ik heb nu één aandoening. Vroeger had ik dat enorm zwaar. Tot mijn zesde sprak ik hooguit zinnen bestaande uit 2 woorden. Maar door een goede ontwikkeling ben ik nog een licht geval. Echter, heeft dat nog genoeg gevolgen.
Gelukkig ben ik getrouwd en heb ik werk. Maar ik loop daarin dikwijls op mijn tenen van mijn kunnen. God geeft me inderdaad veel kracht.
Je kan beter maar veel hebben, als je God zoekt, opdat je dan veel hebt om voor te bidden. Als je alles zelf wel kan en zelfredzaam bent, is het heel moeilijk om Gods aanwezigheid te herkennen. Daarom zie je ook dat mensen in landen waar het zwaar is om te te leven, meer kracht halen uit religie dan mensen in de rijkste landen.
De vogelvanger ving me in zijn net. Het net is gescheurd en ik? Ik ben ontkomen.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Gaitema schreef:
24 mar 2020, 23:26
Ik zal je niet gaan overtuigen. Ik kan wel de bijbelse visie meegeven: “Wij weten nu, dat God alle dingen doet meewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens Zijn voornemen geroepen zijn” . . . (Rom.8:28)

En zo zie ik dat ook terug in mijn leven.
Zo zie ik het ook. Nog een gebrekkige metafoor om het te verduidelijken:
Jezus liep over het water naar de boot met de leerlingen toe. Petrus vroeg of hij over het water naar Jezus toe mocht komen, en Jezus zei: kom maar. En Petrus liep naar Jezus toe; totdat hij zag hoe wild het water was en hij twijfelde of het wel kon wat hij deed. Toen zakte hij erdoor.

Als het in Nederland een aantal dagen flink vriest, dan komt het moment om het ijs op de sloten en watergangen te gaan testen. Eerst één voet, dan nog een voet, eerst langs de rand, dan naar het midden en als het niet teveel kraakt, ga je terug om je schaatsen te halen. Het helpt mee als je andere mensen al ziet schaatsen. Vervolgens is er misschien wel een week dat je kan schaatsen. Je test niet steeds meer als je het ijs op gaat, het ijs is over het algemeen betrouwbaar, tenzij ... Onder een brug let je op en wakken zijn vaak aangegeven met takken. Op zo'n manier veranderen de eerste onzekere stapjes in een schaatstocht, de focus op veiligheid verandert in genieten van de tocht.

Is de rest van de wereld dan buiten beeld? Nee:

Velen, die de moed begaf
blijven staan, of dwalen af.
Hunk’rend naar hun oude land.
Reisgenoten, grijp hun hand.

http://www.vreugdenhil.net/elb/263.htm
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
peda

Bericht door peda »

Het zijn mooie getuigenissen van de meerwaarde van God in het persoonlijk leven die hier worden gegeven. Op mij zijn bepaalde woorden geschreven door Gaitema zeker van toepassing. Ik ben zeer zelfredzaam, ben tevreden over mijn materiele en gezondheids levensomstandigheden en heb nauwelijks iemand nodig ter verhoging van mijn persoonlijk welzijn. Mijn psychologische instelling heeft derhalve geen grote behoefte aan een God die voor mij zorgt of mij troost geeft. Omdat eventuele na de dood omstandigheden totaal onbekend zijn, geeft dat voor mij ook geen aanleiding om hier op aarde een Wil van God aangaande een positie na de dood, op basis van aangedragen tweede hands kennis, na te leven. De gulden regel zie ik voor mij als maatstaf voor onderling goed functioneren. Niet omdat de gulden regel in mijn ogen gebaseerd is op Goddelijke ethiek, maar uit humanistische en logische overwegingen. Godsbeeld = invulling van individuele psychologische geaardheid, die correlatie blijf ik duidelijk zien.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Petra schreef:
25 mar 2020, 02:09
Jerommel schreef:
24 mar 2020, 04:09
Hmm.. Het is op zich de meerwaarde van een liefdevolle broederschap (zusters ook ;) ).
De meerwaarde van God daar in is denk ik dat God dan het morele kompas is die de richting geeft.
Maar ik spreek dan niet uit eigen ervaring van het deel zijn van een liefdevolle Christelijke broederschap.
Ik ben zelf een eenzame Christen die al gauw de zoektocht naar een kerk heeft opgegeven, na wat ontmoedigende pogingen..
(misschien was ik er ook nog niet klaar voor)
Bedoel je dan het morele kompas als een persoonlijk tot jou sprekende Stem? (zoals Gaitema bv.)
Of bedoel je de geschriften van 2000 jaar geleden als moreel kompas?
Die vraag kreeg ik eerder al:
viewtopic.php?p=277446#p277446
Een combinatie van Bijbel (met name NT), mijn geweten en wellicht de Heilige Geest.
Niet als stem in mijn geval.

Is daar geen liefdevolle Christelijke broederschap te vinden? Of niet eentje naar jouw Godsbeeld?
Je schrijft: BEN een eenzame Christen en WAS er nog niet klaar voor.. betekent dat dat je er nu wel klaar voor bent?
Hmmm... Misschien geen slecht idee.

Ik had geen klik met de kerkgangers.
Ik voelde me er niet thuis.
Het was wel wat beter in de ZDA kerk waar ik begon, maar ik kan me niet in de ZDA ideeën (Ellen White) vinden.
Zodoende werd ik een internet Christen, veel op forums enzo, maar dat werkte eigenlijk ook niet.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
25 mar 2020, 15:53
Petra schreef:
25 mar 2020, 02:09

Hmmm... Misschien geen slecht idee.

Ik had geen klik met de kerkgangers.
Ik voelde me er niet thuis.
Het was wel wat beter in de ZDA kerk waar ik begon, maar ik kan me niet in de ZDA ideeën (Ellen White) vinden.
Zodoende werd ik een internet Christen, veel op forums enzo, maar dat werkte eigenlijk ook niet.
Misschien zijn de Remonstranten iets voor jou: https://www.remonstranten.nl/wat-gelove ... gLAr_D_BwE
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

peda schreef:
25 mar 2020, 10:15
Het zijn mooie getuigenissen van de meerwaarde van God in het persoonlijk leven die hier worden gegeven. Op mij zijn bepaalde woorden geschreven door Gaitema zeker van toepassing. Ik ben zeer zelfredzaam, ben tevreden over mijn materiele en gezondheids levensomstandigheden en heb nauwelijks iemand nodig ter verhoging van mijn persoonlijk welzijn. Mijn psychologische instelling heeft derhalve geen grote behoefte aan een God die voor mij zorgt of mij troost geeft. Omdat eventuele na de dood omstandigheden totaal onbekend zijn, geeft dat voor mij ook geen aanleiding om hier op aarde een Wil van God aangaande een positie na de dood, op basis van aangedragen tweede hands kennis, na te leven. De gulden regel zie ik voor mij als maatstaf voor onderling goed functioneren. Niet omdat de gulden regel in mijn ogen gebaseerd is op Goddelijke ethiek, maar uit humanistische en logische overwegingen. Godsbeeld = invulling van individuele psychologische geaardheid, die correlatie blijf ik duidelijk zien.
Heeft jouw opvoeding hier mogelijk ook een rol in gespeeld?
peda

Bericht door peda »

Gaitema schreef:
25 mar 2020, 23:52
peda schreef:
Zonder meer, maar de invloeden zijn niet te meten te midden van de talloze andere factoren die meespelen bij het uiteindelijk vormen wie je bent. Wie je bent zie ik als psychologie, de persoonlijke vingerafdruk. Was ik in een ander deel van de wereld geboren, bij andere ouders en onder andere levensomstandigheden, dan liep ik ongetwijfeld met een andere vingerafdruk rond in de wereld. Ik behoor niet tot diegenen die geloven dat God mijn ziel heeft geplaatst in een door Hem daartoe uitgezochte bevruchte eicel. Dat is voor mij teveel predestinatie.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

peda schreef:
26 mar 2020, 09:39
Gaitema schreef:
25 mar 2020, 23:52
peda schreef:
Zonder meer, maar de invloeden zijn niet te meten te midden van de talloze andere factoren die meespelen bij het uiteindelijk vormen wie je bent. Wie je bent zie ik als psychologie, de persoonlijke vingerafdruk. Was ik in een ander deel van de wereld geboren, bij andere ouders en onder andere levensomstandigheden, dan liep ik ongetwijfeld met een andere vingerafdruk rond in de wereld. Ik behoor niet tot diegenen die geloven dat God mijn ziel heeft geplaatst in een door Hem daartoe uitgezochte bevruchte eicel. Dat is voor mij teveel predestinatie.
Ja, daarom vraag ik dat ook. Om een voorbeeld te noemen. We zoeken onder andere via het RD naar een andere woning, omdat we er volgend jaar eens uit moeten. Nu adverteerde iemand met een geschikte betaalbare (ideale) woning voor ons. Maar (bleek bij het na bellen door mijn vrouw) moest je wel om in aanmerking voor die woning te komen een refo zijn, die niet tv kijkt en van wie de vrouw een rok draagt. Dus daarmee was de kans voor ons bekeken. En dat is wat ik niet alleen tegen deze kortzichtige benaderingen vanuit sommige zware christenen heb, maar wat ik ook tegen sommige van mijn geloofsgenoten (evangelischen) heb die zo gemakkelijk voor het sluiten van de grens voor moslim-vluchtelingen zijn.
De kortzichtigheid ten top! Het heeft me van kinds af aan vaak bezig gehouden.

Als ik namelijk jou was, dan had ik namelijk ook geen persoonlijke overtuigde aanwijzing dat er een God achter jouw persoon en karakter schuil gaat. Het is dan verrekte moeilijk om het geloof te vinden. Voor mij is dat stom weg veel gemakkelijker, omdat ik voortdurend op de rand van de afgrond gewandeld heb, of zoals de Islam zou zeggen "over een koord over de hel heen naar de hemel wandel".
Petra

Bericht door Petra »

Gaitema schreef:
27 mar 2020, 00:01

Als ik namelijk jou was, dan had ik namelijk ook geen persoonlijke overtuigde aanwijzing dat er een God achter jouw persoon en karakter schuil gaat. Het is dan verrekte moeilijk om het geloof te vinden. Voor mij is dat stom weg veel gemakkelijker, omdat ik voortdurend op de rand van de afgrond gewandeld heb, of zoals de Islam zou zeggen "over een koord over de hel heen naar de hemel wandel".
Misschien is het meer een kwestie van het al of niet nodig hebben.
Maar dat vind ik wel iets intrigerends. Er zijn veel mensen die juist vanwege hun narigheid van het geloof vallen.
Bij jou werkte het juist omgekeerd.

Ennehhhhh als het jou helpt om geen mensen in mekaar te slaan in een boze bui vind ik het al prima. ;)
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Petra schreef:
27 mar 2020, 02:37
Gaitema schreef:

Misschien is het meer een kwestie van het al of niet nodig hebben.
Maar dat vind ik wel iets intrigerends. Er zijn veel mensen die juist vanwege hun narigheid van het geloof vallen.
Bij jou werkte het juist omgekeerd.

Ennehhhhh als het jou helpt om geen mensen in mekaar te slaan in een boze bui vind ik het al prima. ;)
Zo gaat dat ook. De één windt aan geloof en de ander verliest het. Maar God begrijpen is ook nog eens een kunst.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
En dat is wat ik niet alleen tegen deze kortzichtige benaderingen vanuit sommige zware christenen heb, maar wat ik ook tegen sommige van mijn geloofsgenoten (evangelischen) heb die zo gemakkelijk voor het sluiten van de grens voor moslim-vluchtelingen zijn.
De kortzichtigheid ten top!
Ik wil daar wel even op reageren.
Het is m.i. net zo kortzichtig, of misschien meer naief of onnozel, om te denken dat al die voornamelijk boze (boos op het westen) Moslim mannen,
1] echte vluchtelingen zijn en geen welvaartszoekers (ze krijgen in EU namelijk een uitkering en een woning)
2] niet uit zijn op (Islam) dominantie.
3] zich braaf aan de wet houden en zich aan passen. (bijvoorbeeld blanke vrouwen / meisjes lopen nu meer risico, voor Moslims zijn ze vaak slechts 'hoeren', criminaliteit is echt een probleem met deze toestanden)
4] respect hebben voor hun gastheer.
Het heeft me van kinds af aan vaak bezig gehouden.
Maar toen we nog kinderen waren was het heel anders dan nu.
Wat mensen evengoed niet weten is dat in de 1975 Straatsburg Resolutie is besloten dat we Moslims / Arabieren gingen binnen halen, omdat onze heersers dat een goed idee vonden.
Maar goed voor wie?
Waren deze beleidsmakers niet op de hoogte van de vijandigheid van Islam tegenover het westen?
Of van de Heilige Oorlog (Jihad) die als doel heeft een Moslim wereld heerschappij te bewerkstelligen?
Waren ze vergeten dat in de middeleeuwen we oorlog hier tegen hebben moeten voeren?
Zouden ze zo dom zijn geweest?

Desalniettemin, in onze kinderjaren was het nog niet zo wijd verbreid, en pasten de nieuwkomers zich meer aan.
Maar inmiddels is het geen geheim meer dat er gewoon vervangmigratie op de agenda staat.
Dat wordt nu nog afgedaan als extreem rechtse complottheorie, maar wie zijn ogen open heeft ziet dat het gebeurt, en dat niet blanken doorgaans veel racistischer zijn dan blanken.

Vergeet ook niet dat de bleke westerling een minderheid is op aarde, en dat onze landen al de meest diverse bevolkingen hebben.
Elk volk mag trots zijn op hun afkomst en er naar streven om met elkaar in een land te wonen, behalve de blanke mens.
Toch vreemd.

Ja, natuurlijk is het goed om vluchteligen, die de dood ontvluchten, opgevangen kunnen worden waar ze veilig zijn.
Maar wat er aan de hand is, is dat er een machtige lobby achter de vervangmigratie agenda zit.
Dus niet om vluchtelingen te helpen, maar om de westerse landen om te volken.
En wat hebben de landen die ze achter laten er aan?
Helemaal niks.
De toestanden in die landen kunnen enorm verbeterd worden.
De oplossing is niet om de westerse landen in een puinhoop te veranderen.
Daar wordt het in hun eigen landen niet beter van.

Er valt nog veel meer over te zeggen natuurijk, maar ik wilde even kwijt dat ik zonder schaamte of gewetensbezwaren ook tegen de gang van zaken van de afgelopen decennia ben, met betrekking tot de allochtonen instroom.
De laatste jaren is het echter bar en boos.
Destructief, omdat een paar bobo's dat zo willen.
Dat geldt overigens ook voor de oorlogen in hun eigen landen en de westerse bommen die er vallen.

Desalniettemin, ik heb ook een Christelijke kijk op de zaak.
En dat is dat dit een stuk Oordeel van God is, omdat de blanke Europeaan zijn rug naar God heeft toe gekeerd.
De ellende die dit veroorzaakt zal ons hopelijk weer tot Hem doen keren, zoals dat ook vaak met Israel gebeurde in het Oude Testament.
Petra

Bericht door Petra »

Jerommel schreef:
31 mar 2020, 22:36
En dat is dat dit een stuk Oordeel van God is, omdat de blanke Europeaan zijn rug naar God heeft toe gekeerd.
De ellende die dit veroorzaakt zal ons hopelijk weer tot Hem doen keren, zoals dat ook vaak met Israel gebeurde in het Oude Testament.
Wat denk jij dat er concreet zal veranderen of verbeteren als de blanke Europeaan massaal tot Hem keert?
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
Gaitema schreef:
En dat is wat ik niet alleen tegen deze kortzichtige benaderingen vanuit sommige zware christenen heb, maar wat ik ook tegen sommige van mijn geloofsgenoten (evangelischen) heb die zo gemakkelijk voor het sluiten van de grens voor moslim-vluchtelingen zijn.
De kortzichtigheid ten top!
Ik wil daar wel even op reageren.
Het is m.i. net zo kortzichtig, of misschien meer naief of onnozel, om te denken dat al die voornamelijk boze (boos op het westen) Moslim mannen,
1] echte vluchtelingen zijn en geen welvaartszoekers (ze krijgen in EU namelijk een uitkering en een woning)
2] niet uit zijn op (Islam) dominantie.
3] zich braaf aan de wet houden en zich aan passen. (bijvoorbeeld blanke vrouwen / meisjes lopen nu meer risico, voor Moslims zijn ze vaak slechts 'hoeren', criminaliteit is echt een probleem met deze toestanden)
4] respect hebben voor hun gastheer.
Het heeft me van kinds af aan vaak bezig gehouden.
Maar toen we nog kinderen waren was het heel anders dan nu.
Wat mensen evengoed niet weten is dat in de 1975 Straatsburg Resolutie is besloten dat we Moslims / Arabieren gingen binnen halen, omdat onze heersers dat een goed idee vonden.
Maar goed voor wie?
Waren deze beleidsmakers niet op de hoogte van de vijandigheid van Islam tegenover het westen?
Of van de Heilige Oorlog (Jihad) die als doel heeft een Moslim wereld heerschappij te bewerkstelligen?
Waren ze vergeten dat in de middeleeuwen we oorlog hier tegen hebben moeten voeren?
Zouden ze zo dom zijn geweest?

Desalniettemin, in onze kinderjaren was het nog niet zo wijd verbreid, en pasten de nieuwkomers zich meer aan.
Maar inmiddels is het geen geheim meer dat er gewoon vervangmigratie op de agenda staat.
Dat wordt nu nog afgedaan als extreem rechtse complottheorie, maar wie zijn ogen open heeft ziet dat het gebeurt, en dat niet blanken doorgaans veel racistischer zijn dan blanken.

Vergeet ook niet dat de bleke westerling een minderheid is op aarde, en dat onze landen al de meest diverse bevolkingen hebben.
Elk volk mag trots zijn op hun afkomst en er naar streven om met elkaar in een land te wonen, behalve de blanke mens.
Toch vreemd.

Ja, natuurlijk is het goed om vluchteligen, die de dood ontvluchten, opgevangen kunnen worden waar ze veilig zijn.
Maar wat er aan de hand is, is dat er een machtige lobby achter de vervangmigratie agenda zit.
Dus niet om vluchtelingen te helpen, maar om de westerse landen om te volken.
En wat hebben de landen die ze achter laten er aan?
Helemaal niks.
De toestanden in die landen kunnen enorm verbeterd worden.
De oplossing is niet om de westerse landen in een puinhoop te veranderen.
Daar wordt het in hun eigen landen niet beter van.

Er valt nog veel meer over te zeggen natuurijk, maar ik wilde even kwijt dat ik zonder schaamte of gewetensbezwaren ook tegen de gang van zaken van de afgelopen decennia ben, met betrekking tot de allochtonen instroom.
De laatste jaren is het echter bar en boos.
Destructief, omdat een paar bobo's dat zo willen.
Dat geldt overigens ook voor de oorlogen in hun eigen landen en de westerse bommen die er vallen.

Overal heb je goeden en slechten. Maar ik geloof niet dat zij hier allemaal naar toe gaan vanwege onze welvaard en om onste islamiseren, wat ze ook nooit gaat lukken. Het is puur door de puinhopen daar gedreven. Wie die puinhoop veroorzaakt heeft is een terechte vraag, maar de gewone man heeft dat niet gewild. Ook hebben ze niet zelf voor de Islam gekozen, maar zijn ze zo opgegroeid, onder dwang.
En in de omringende landen, om Syrië bijvoorbeeld zitten veel meer vluchtelingen.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 01 apr 2020, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
Een oordeel van God was, is en komt er niet omdat echte liefde onvoorwaardelijk is en de mens een eigen vrije wil heeft.
Zonder voorwaarden kan er geen oordeel zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
Het is een oordeel van God omdat de westerse mens niet naar zijn niet-westerse mens heeft omgekeken. De boel heeft geplunderd, leeggeroofd en de welvaart niet wil delen.
Als de westerse mens weer oog heeft voor zijn behoeftige naaste op deze wereld, zal het oordeel stoppen.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
01 apr 2020, 08:59
Jerommel schreef:
Het is een oordeel van God omdat de westerse mens niet naar zijn niet-westerse mens heeft omgekeken. De boel heeft geplunderd, leeggeroofd en de welvaart niet wil delen.
Als de westerse mens weer oog heeft voor zijn behoeftige naaste op deze wereld, zal het oordeel stoppen.
Ah, het white guilt mantra..
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Petra schreef:
01 apr 2020, 05:30
Jerommel schreef:
Wat denk jij dat er concreet zal veranderen of verbeteren als de blanke Europeaan massaal tot Hem keert?
"Gezegend is het land wiens God de Heere is."
Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
01 apr 2020, 09:32
Petra schreef:
Jerommel schreef:
Met andere woorden : "God zij met ons en God zij tegen de ander." :naughty:
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef:
01 apr 2020, 09:44
Jerommel schreef:
Petra schreef:
Jerommel schreef:
Met andere woorden : "God zij met ons en God zij tegen de ander." :naughty:
Jouw woorden.
HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
01 apr 2020, 09:23
Ah, het white guilt mantra..
Nee hoor, want ik geloof het niet.
Het was even een voorbeeld hoe iedereen heel makkelijk aan de haal kan gaan met de verklaring van “ de straf van God”.
Iedereen geeft dan zijn eigen gedachten weer en projecteert die vervolgens op God.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
Petra schreef:
Jerommel schreef:
Het is niet mogelijk, want mocht het gebeuren, dan heeft Jezus gelogen. Immers is de weg tot het leven smal en slechts weinigen vinden hem.
Ik geloof niet dat meer mensen uit "christelijke" landen naar de hemel gaan, dan mensen uit "Islamitische" landen. Ik geloof des al niet te min dat enkel via Jezus mensen in de hemel komen. Voor de moslims is het daarom moeilijker Hem te vinden en juist "daarom" dienen wij deze vluchtelingen ook Christus' liefde te betonen, opdat we vurige kolen op hun hoofden stapelen en ze nog op een dag zouden kunnen bekeren. In Libanon bijvoorbeeld is 1 op de 5 inwoners een vluchteling uit Syrië, maar de kerken daar stromen er nu wel vol met moslims die hun geloof in de Islam verloren hebben en de opwekking onder hen is dan ook groot.

Of wat dacht je van Iran, daar zijn nu mogelijk een miljoen christenen, waarvan de meesten bestaan uit bekeerde ex moslims. Ook in Nederland bestaat er een Iraanse kerk. Ik meen in Lelystad. In Enschede zit er een allochtonenkerk die door een Turk is opgericht, die van de Islam tot het christendom bekeerd is, ten gevolge van straatevangelisten die voor hem baden. Daarop kwam Gods Heilige Geest over hem.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
01 apr 2020, 16:50
Jerommel schreef:
Petra schreef:
Jerommel schreef:
Het is niet mogelijk, want mocht het gebeuren, dan heeft Jezus gelogen. Immers is de weg tot het leven smal en slechts weinigen vinden hem.
Misschien is de weg wel zo smal dat alleen Jezus hem vond en er niet van af week.
En zodoende is Hij voor ons de weg tot de vader.
Maargoed, desalniettemin, het Oordeel is over ieder individue, naar zijn / haar werken en Gratie voor wie in Hem gelooft.
Dat spreek ik niet tegen.
Maar in de Bijbel staat veel taal over het oordelen van volken, en zeker ook Israel, maar dat is niet HET Oordeel voor individuen, maar wel een oordeel van God over volken / koningen op aarde.
En zo bedoel ik ook dat Bijbel vers in dit geval (en zo is het ook bedoeld in de Bijbel).
Ik geloof niet dat meer mensen uit "christelijke" landen naar de hemel gaan, dan mensen uit "Islamitische" landen. Ik geloof des al niet te min dat enkel via Jezus mensen in de hemel komen. Voor de moslims is het daarom moeilijker Hem te vinden en juist "daarom" dienen wij deze vluchtelingen ook Christus' liefde te betonen, opdat we vurige kolen op hun hoofden stapelen en ze nog op een dag zouden kunnen bekeren. In Libanon bijvoorbeeld is 1 op de 5 inwoners een vluchteling uit Syrië, maar de kerken daar stromen er nu wel vol met moslims die hun geloof in de Islam verloren hebben en de opwekking onder hen is dan ook groot.

Of wat dacht je van Iran, daar zijn nu mogelijk een miljoen christenen, waarvan de meesten bestaan uit bekeerde ex moslims. Ook in Nederland bestaat er een Iraanse kerk. Ik meen in Lelystad. In Enschede zit er een allochtonenkerk die door een Turk is opgericht, die van de Islam tot het christendom bekeerd is, ten gevolge van straatevangelisten die voor hem baden. Daarop kwam Gods Heilige Geest over hem.
Dat is goed om te horen.
Geeft ook hoop.
Het plaatst alles ook weer in een ander perspectief.
Maar tegelijk is wat ik zei helaas ook waar.
En als het aan Brussel ligt dan komen er nog veeeel meer...
Adolf Erdogan heeft er al een paar miljoen klaar staan...

[modbreak Trajecto] "Adolf Erdogan", mja dat kan eigenlijk zo niet, hè. Dus niet meer doen.
Plaats reactie