Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

callista schreef: 01 mei 2020, 13:20 Ik heb je hier de datering van de Bijbelboeken gegeven.
Niet bekeken? :roll:

http://www.translatetheweb.com/?ref=SER ... ngs.com%2F
Ik heb geen datering gevonden tussen de vele anti Bijbelse geschriften.

Ik stel mijn vertrouwen niet op menselijke veronderstellingen.
Ik probeer Bijbelse informatie te geven, meer niet.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:34
callista schreef: 01 mei 2020, 13:20 Ik heb je hier de datering van de Bijbelboeken gegeven.
Niet bekeken? :roll:

http://www.translatetheweb.com/?ref=SER ... ngs.com%2F
Ik heb geen datering gevonden tussen de vele anti Bijbelse geschriften.

Ik stel mijn vertrouwen niet op menselijke veronderstellingen.
Ik probeer Bijbelse informatie te geven, meer niet.
Ja..de site van JW.org is natuurlijk niet van mensen afkomstig... 8-)
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

dubbel
Laatst gewijzigd door Mart op 01 mei 2020, 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

pyro schreef: 17 apr 2020, 16:21
Mart schreef: 17 apr 2020, 15:35 de wetenschappelijke mainstream [...] gaat er over het algemeen vooralsnog vanuit dat aspecten binnen de christelijke Canon aangaande Jezus, alswel sommige elementen betreffende zijn bestaan, een historische basis hebben.
Klopt, net als bij andere historische figuren is de redenatie dat de meest logische verklaring voor de sporen die zijn achtergelaten is, dat deze persoon inderdaad bestaan heeft. Best wel eenvoudig dus, al moet je die sporen natuurlijk nog steeds zorgvuldig onderzoeken. Het argument dat Jezus niet zou hebben bestaan, komt trouwens helemaal niet voor in de oudheid, ook niet bij de tegenstanders.
Maar hoe dan ook, intelligent design staat of valt niet bij het al dan niet historisch bestaan van Jezus. ID zegt namelijk niets over de identiteit van de ontwerpende instantie.
De Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals.

De Titanic is wel onprofessioneel gezonken met vele slachtoffers.
De inzittenden van de ark hebben het wèl overleefd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

callista schreef: 01 mei 2020, 13:20 Ik heb je hier de datering van de Bijbelboeken gegeven.
Niet bekeken? :roll:

http://www.translatetheweb.com/?ref=SER ... ngs.com%2F
Nog belangrijker is, dat we, gezien de vele versies die ervan bestaan, weten dat deze werken vele malen zijn aangepast en we niet weten wat er voor 150 na chr. in deze geschriften stond. We kunnen slechts teruggaan tot zo'n honderd jaar nadat deze werken werden geschreven, terwijl we tegelijk kunnen vaststellen dat er een heel evolutionair proces aan vooraf was gegaan in de proto-orthodoxe strijd met andere christendommen. We weten niet eens wat de leer van Jezus was; we hebben -op enkele brieven van de zelfbenoemde romeinse apostel Paulus na - geen enkel werk van Jezus' werkelijke apostelen dat niet pseudepigrafisch is.

Daarnaast voegt de bijbel niets toe aan de zinloze vraag naar wetenschappelijk bewijs dat ID juist is.
Laatst gewijzigd door Mart op 01 mei 2020, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 01 mei 2020, 13:39
Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:34
callista schreef: 01 mei 2020, 13:20 Ik heb je hier de datering van de Bijbelboeken gegeven.
Niet bekeken? :roll:

http://www.translatetheweb.com/?ref=SER ... ngs.com%2F
Ik heb geen datering gevonden tussen de vele anti Bijbelse geschriften.

Ik stel mijn vertrouwen niet op menselijke veronderstellingen.
Ik probeer Bijbelse informatie te geven, meer niet.
Ja..de site van JW.org is natuurlijk niet van mensen afkomstig... 8-)
En wat het Wachttoren genootschap uit komt tja..................... :w
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

callista schreef: 01 mei 2020, 13:39
Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:34
callista schreef: 01 mei 2020, 13:20 Ik heb je hier de datering van de Bijbelboeken gegeven.
Niet bekeken? :roll:

http://www.translatetheweb.com/?ref=SER ... ngs.com%2F
Ik heb geen datering gevonden tussen de vele anti Bijbelse geschriften.

Ik stel mijn vertrouwen niet op menselijke veronderstellingen.
Ik probeer Bijbelse informatie te geven, meer niet.
Ja..de site van JW.org is natuurlijk niet van mensen afkomstig... 8-)
De site is door vele deskundige mensen gemaakt om objectieve informatie over de Bijbel te geven, voor iedereen die daar belangstelling voor heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:41 De inzittenden van de ark hebben het wèl overleefd.
Jemig Alpha, geloof je nog in een man die met z'n familie en miljoenen diersoorten op het water van een wereldwijde vloed de mensheid en fauna redde? Tja, wetenschappelijk bewijs dat ID juist is :?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 01 mei 2020, 13:43
callista schreef: 01 mei 2020, 13:39
Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:34
callista schreef: 01 mei 2020, 13:20 Ik heb je hier de datering van de Bijbelboeken gegeven.
Niet bekeken? :roll:

http://www.translatetheweb.com/?ref=SER ... ngs.com%2F
Ik heb geen datering gevonden tussen de vele anti Bijbelse geschriften.

Ik stel mijn vertrouwen niet op menselijke veronderstellingen.
Ik probeer Bijbelse informatie te geven, meer niet.
Ja..de site van JW.org is natuurlijk niet van mensen afkomstig... 8-)
En wat het Wachttoren genootschap uit komt tja..................... :w
Het wt genootschap is slechts een wettelijke, noodzakelijke constructie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:43
callista schreef: 01 mei 2020, 13:39
Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:34
callista schreef: 01 mei 2020, 13:20 Ik heb je hier de datering van de Bijbelboeken gegeven.
Niet bekeken? :roll:

http://www.translatetheweb.com/?ref=SER ... ngs.com%2F
Ik heb geen datering gevonden tussen de vele anti Bijbelse geschriften.

Ik stel mijn vertrouwen niet op menselijke veronderstellingen.
Ik probeer Bijbelse informatie te geven, meer niet.
Ja..de site van JW.org is natuurlijk niet van mensen afkomstig... 8-)
De site is door vele deskundige mensen gemaakt om objectieve informatie over de Bijbel te geven, voor iedereen die daar belangstelling voor heeft.

Wij zouden zeggen mensen vergelijk en zie.....En wat het Wachttoren genootschap uit komt tja..................... :w
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

peda schreef: 17 apr 2020, 17:22
Mart schreef: 17 apr 2020, 14:42 ET gaat niet in op de Godvraag, waardoor men theïstisch evolutionisme kan omhelzen zonder dat het geloof wordt ondermijnd door de wetenschap. Wetenschap en religie kunnen vreedzaam naast elkaar staan. Wie weet bestaat er een God -- geen idee. Slechts indien men wil claimen dat God en de schepping wetenschappelijk vallen te bewijzen, probeert men zich ongeoorloofd op terrein te begeven waar men voor toegang eerst goede wetenschappelijke onderbouwing nodig heeft.
Inderdaad. "'Gelukkig'' zijn er op dit forum ook geen forummers te vinden die met E T in de hand het bewijs geleverd zien, dat God niet bestaat. Het is een pat-situatie en het blijft een pat-situatie. God ja of God neen.
De bewijzen van de schepping zijn overal om ons heen te zien.
Ieder schepsel bestaat uit herkenbare onderdelen, die in onderling verband functioneren.
Ieder schepsel is voor een bepaald doel geschapen soms universeel, soms heel specifiek.
Sommige wetenschappers besteden heel hun leven aan het onderzoek van één schepsel en weten dan nog niet alles.

Bijvoorbeeld de pauw, een vogel die gemaakt is voor leven in een oerwoud.
Zijn roep wordt niet door de bomen gedempt en bereikt een afstand van enkele kilometers.
Op zijn kop zijn een aantal uitstekende veren te zien.
Onderzoekers hebben ontdekt dat daarmee infrasoon geluid wordt gedetecteerd.
Men heeft nog niet kunnen ontdekken wat het doel daarvan is.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Baanbrekend nieuw inzicht, nog niet eerder op dit topic ingebracht. Hartelijk dank voor het delen. :flower1:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

Mart schreef: 17 apr 2020, 18:53
Gaitema schreef: 17 apr 2020, 18:04Wel heeft het idee van een 6 daagse schepping door de wetenschap als optie afgedaan.
De RaMBaM (Maimonides) schreef reeds dat religie zich dient aan te passen aan de wetenschap, en geaccepteerde commentaren als die van de RaMBaN (Nachmanides), de RaDaK (Rabbi David Kimchi), Ibn Ezra en legio anderen, hebben prachtige en rijke metaforen opgeleverd. Zo kan religie bijna als kunst worden gezien. Ik kan wel genieten van de manieren waarop religie zich aanpast en omgaat met veranderende omstandigheden.

In Genesis vangt een dag vreemd genoeg aan met de avond en eindigt met de ochtend. Dat is een anomalie. Een andere anomalie is dat het woord jom (יום) letterlijk ''een dag'' betekent. Ook al wordt ''een dag'' op sommige plaatsen in de T'NaCH metaforisch gehanteerd om een andere tijdseenheid te duiden, is de letterlijke betekenis telkens ''een dag''. Dat zou betekenen dat de wereld volgens de Torah in 6 dagen zou zijn geschapen.

Nachmanides zegt echter dat de tekst in Genesis 1 voor iedere dag de woorden "wajehie erev" (ויהי־ערב) gebruikt, meteen gevolgd door ''wajehie boker'' (ויהי־בקר), wat vertaald wordt als ''en het was avond en het was ochtend: de eerste dag (de tweede dag, de derde dag, etc)''. Nachmanides merkt op dat de Hebreeuwse woordstam van het woord erev (ערב) ''chaos'' betekent en dat de betekenis ''avond'' daar van af is geleid, en dat de Hebreeuwse woordstam van het woord boker (בקר) ''orde'' betekent en dat de betekenis ''ochtend'' daar van af is geleid. Volgens Nachmanides staat er niet na iedere dag: ''en er was de avond en er was de ochtend: de [eerste] dag'', maar ''en er was chaos en er was orde: één dag''. En als je naar de tekst kijkt, zie je bij de aanduiding van de eerste dag inderdaad niet staan ''de eerste dag'' (want dat is in het Hebreeuws jom risjon), maar ''één dag'' (יום אחד). Pas daarna worden de andere dagen aangeduid met rangtelwoorden. Er wordt dus aangeduid wat hier specifiek onder ''jom'' (יום) moet worden verstaan, en dat is niet een dag, maar een eenheid van choas naar orde. De fysicus Gerald Schroeder hanteert in zijn uitleg deze lezing van Nachmanides.
Rabbi Mosjé ben Maimon was een rabbijn, rechtsgeleerde, filosoof en arts.
Net als vele Joden werd hij gefascineerd door de Griekse filosofie.

Paulus zei daarover:

Kolossenzen 2:8 Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus.

Hij stelde de geloofsbeginselen op schrift, die geheel op de Bijbelse leer zijn gebaseerd:

1. God bestaat
2. God is één (dus geen Drie-eenheid)
3. God is niet fysiek
4. God is eeuwig
5. God is enig
6. De woorden van de Joodse profeten zijn waar
7. Mozes is de voornaamste profeet
8. De Thora is de primaire tekst van het jodendom
9. Er zal nooit een nieuwe Thora komen
10. God is alwetend
11. God beloont degenen die de geboden naleven en straft hen die ze overtreden
12. De Messias zal komen
13. Ooit zullen de doden herrijzen

Helaas hebben Joden de gewoonte ontwikkeld om Gods naam JHWH niet meer te gebruiken en vervangen hebben door een titel.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

Mart schreef: 01 mei 2020, 13:44
Alpha schreef: 01 mei 2020, 13:41 De inzittenden van de ark hebben het wèl overleefd.
Jemig Alpha, geloof je nog in een man die met z'n familie en miljoenen diersoorten op het water van een wereldwijde vloed de mensheid en fauna redde? Tja, wetenschappelijk bewijs dat ID juist is :?
Waar staat in het Bijbelse verslag dat er miljoenen dieren in de ark waren? Zie Gen 6: 9-22.

Ik lees dit:
19 Van alle diersoorten moet je er twee in de ark brengen, een mannetje en een vrouwtje zodat ze samen met jou in leven blijven.
20 Van de vliegende dieren naar hun soort, de tamme dieren naar hun soort en alle kruipende dieren naar hun soort zullen er twee van elk naar je toe komen en naar binnen gaan. Zo zullen ze in leven blijven.
21 En je moet allerlei voedsel verzamelen en met je meenemen, zodat jij en de dieren daarvan kunnen eten.’
22 Noach deed alles wat God hem had opgedragen. Precies zo deed hij het. NWV.

De toen aanwezige mensen zagen Noach en zijn gezin jarenlang bezig de ark te bouwen.
Ze zagen dat de dieren de ark binnen gingen.
Nieman van hen kwam kennelijk op het idee de ark binnen te gaan.
Noach had hun verteld, wat er zou gaan gebeuren.
Toen de ark gesloten werd, was het te laat.

Jezus merkte op in:

Mattheüs 24:
37 De aanwezigheid van de Mensenzoon zal zijn als de tijd van Noach.
38 Want in de tijd vóór de vloed aten en dronken de mensen, mannen trouwden en vrouwen werden uitgehuwelijkt, tot de dag dat Noach de ark in ging.
39 En ze hadden er geen aandacht voor totdat de vloed kwam en ze allemaal wegvaagde. Zo zal ook de aanwezigheid van de Mensenzoon zijn. NWV.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door pyro »

Alpha schreef: 01 mei 2020, 14:30 Waar staat in het Bijbelse verslag dat er miljoenen dieren in de ark waren? Zie Gen 6: 9-22.

Ik lees dit:
19 Van alle diersoorten moet je er twee in de ark brengen, een mannetje en een vrouwtje zodat ze samen met jou in leven blijven.
20 Van de vliegende dieren naar hun soort, de tamme dieren naar hun soort en alle kruipende dieren naar hun soort zullen er twee van elk naar je toe komen en naar binnen gaan. Zo zullen ze in leven blijven.
21 En je moet allerlei voedsel verzamelen en met je meenemen, zodat jij en de dieren daarvan kunnen eten.’
22 Noach deed alles wat God hem had opgedragen. Precies zo deed hij het. NWV.

De toen aanwezige mensen zagen Noach en zijn gezin jarenlang bezig de ark te bouwen.
Ze zagen dat de dieren de ark binnen gingen.
Nieman van hen kwam kennelijk op het idee de ark binnen te gaan.
Noach had hun verteld, wat er zou gaan gebeuren.
Toen de ark gesloten werd, was het te laat.

Jezus merkte op in:

Mattheüs 24:
37 De aanwezigheid van de Mensenzoon zal zijn als de tijd van Noach.
38 Want in de tijd vóór de vloed aten en dronken de mensen, mannen trouwden en vrouwen werden uitgehuwelijkt, tot de dag dat Noach de ark in ging.
39 En ze hadden er geen aandacht voor totdat de vloed kwam en ze allemaal wegvaagde. Zo zal ook de aanwezigheid van de Mensenzoon zijn. NWV.
Van alle reine dieren moest Noach 7 mannetjes met hun wijfjes meenemen, net als van de vogels, om hun voortbestaan op de aarde veilig te stellen. Alleen van de onreine dieren moest hij er twee meenemen. (Genesis 7:1-5) :|
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Ach..het is toch duidelijk dat dit een mythe is....
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 01 mei 2020, 14:38 Ach..het is toch duidelijk dat dit een mythe is....
Uiteraard niet. Noach was feitelijk een alien, en de ark was een reusachtig ruimteschip. En hij nam de dieren zelf niet mee, maar samples van hun DNA. Aliens weten hoe zij op basis van DNA weer een levend dier kunnen scheppen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Alpha schreef: 01 mei 2020, 14:12Rabbi Mosjé ben Maimon was een rabbijn, rechtsgeleerde, filosoof en arts.
Net als vele Joden werd hij gefascineerd door de Griekse filosofie.

Paulus zei daarover: Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus.
1 - 0 voor Maimonides.
Helaas hebben Joden de gewoonte ontwikkeld om Gods naam JHWH niet meer te gebruiken en vervangen hebben door een titel.
JHWH is afgeleid van de wortel היה (hjh), wat ''zijn''/''worden'' betekent, een archaïsche vorm van הוה (hwh) met een mannelijk J-voorvoegsel van een derde persoon: "hij is". Maar wat hebben de uitspraak van JHWH en de ark van Noach nog te maken met wetenschappelijk bewijs dat ID juist is? :?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 01 mei 2020, 14:46
callista schreef: 01 mei 2020, 14:38 Ach..het is toch duidelijk dat dit een mythe is....
Uiteraard niet. Noach was feitelijk een alien, en de ark was een reusachtig ruimteschip. En hij nam de dieren zelf niet mee, maar samples van hun DNA. Aliens weten hoe zij op basis van DNA weer een levend dier kunnen scheppen.
Ach so…tja....knap gevonden... :thumb1:
Nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog eerder in buitenaards leven geloof dan in de letterlijke gebeurtenis van de zondvloed o.a....en etc..enz..
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 01 mei 2020, 14:46
callista schreef: 01 mei 2020, 14:38 Ach..het is toch duidelijk dat dit een mythe is....
Uiteraard niet. Noach was feitelijk een alien, en de ark was een reusachtig ruimteschip. En hij nam de dieren zelf niet mee, maar samples van hun DNA. Aliens weten hoe zij op basis van DNA weer een levend dier kunnen scheppen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de ark in werkelijkheid een planetoïde was vol met ijs uit de regionen van Pluto.
Behendig vaarde Noach met die planetoïde richting de zon en toen konden alle dieren er op. En smolt het ijs.
Want bij nader inzien bleek dat er voor de leeuwen natuurlijk ook nog prooidieren nodig waren. Dus de oorspronkelijke ark , dat ging niet! Te klein.


En Noach was in zijn vrije tijd ook nog ontdekkingsreiziger, zodat hij de lama's in Z Amerika kon ophalen en de buideldieren uit Australië.

Ja, die Noach, dat was me dr eentje.

PS. Dit staat allemaal niet in de bijbel vanwege ruimtegebrek. Ik weet het middels een openbaring, zodoende.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Jerommel »

callista schreef: 01 mei 2020, 14:38 Ach..het is toch duidelijk dat dit een mythe is....
"Mythe" betekent zoveel als "een verhaal met bovennatuurlijke aspecten."
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

callista schreef: 01 mei 2020, 14:49 Nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog eerder in buitenaards leven geloof dan in de letterlijke gebeurtenis van de zondvloed o.a....en etc..enz..
Er is vrijwel geen wetenschapper meer te vinden die niet uitgaat van het bestaan van buitenaards leven. Het zou een belachelijke stellingname zijn dat er slechts op de aarde leven is ontstaan; zeker nu er op onze buurplaneet Mars reeds organische moleculen zijn gevonden. Maar de stelling dat buitenaards leven de fauna van een zondvloed heeft gered, is wetenschappelijk natuurlijk weinig serieus te nemen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Jerommel »

Mart schreef: 01 mei 2020, 15:11
callista schreef: 01 mei 2020, 14:49 Nou ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog eerder in buitenaards leven geloof dan in de letterlijke gebeurtenis van de zondvloed o.a....en etc..enz..
Er is vrijwel geen wetenschapper meer te vinden die niet uitgaat van het bestaan van buitenaards leven.
Naturalistich model.
Zoals we eerder overeen zijn gekomen is in dat model het leven onbedoeld ontstaan, door middel van een enorme reeks toevalstreffers van dode onbewuste processen (waarbij evengoed 'reversed entropy' wordt aangeroepen als vervanging van God).
Plausibel? Nee, maar daar gaat het kennelijk niet om.
Desaliniettemin, als je jezelf hebt veroordeeld tot naturalisme, en op dit spikkeltje in het universum leven is ontstaan, dan is het binnen dat denken voor de hand liggend dat het ergens anders ook is gebeurd, en dat er dan dus buitenaards leven is.

En zo transformeren de oude goden en demonen tot buitenaardse wezens.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Jerommel schreef: 01 mei 2020, 15:41 En zo transformeren de oude goden en demonen tot buitenaardse wezens.
Ik neem de bijbel historisch gezien weinig serieus en al helemaal niet de stelling dat er buitenaardse wezens in voor zouden komen. Het is de overgrote meerderheid van de wetenschappers die uitgaat van het bestaan van buitenaards leven, maar dat heeft met de bijbel niets te maken.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Jerommel »

Mart schreef: 01 mei 2020, 15:57
Jerommel schreef: 01 mei 2020, 15:41 En zo transformeren de oude goden en demonen tot buitenaardse wezens.
Ik neem de bijbel historisch gezien weinig serieus en al helemaal niet de stelling dat er buitenaardse wezens in voor zouden komen.
Nee, maar wel goden en demonen.
Het is de overgrote meerderheid van de wetenschappers die uitgaat van het bestaan van buitenaards leven,
Omdat ze naturalistisch moeten denken maar evengoed 'reversd entropy' aanroepen.
maar dat heeft met de bijbel niets te maken.
Klopt.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W