Trump maakt Amerika weer groot!

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Storm
Man/Vrouw: V

Re: Trump maakt Amerika weer groot!

Bericht door Storm »

@Mullog,
Inderdaad; dat geheugen.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.

Atheist2
Man/Vrouw: M

Bericht door Atheist2 »

Mullog schreef:
11 mei 2020, 17:50
Trump heeft de verkiezingsbelofte gedaan een muur aan de grens met Mexico te bouwen, gefinancierd door Mexico. Hij maakt daarna 3,6 miljard dollar vrij uit het defensiebudget in september 2019 en verklaard daarna in oktober 2019 dat ze in Colorado bezig zijn met de bouw van de muur. Die 3,6 miljard zijn niet van Mexico afkomstig en Colorado heeft geen grens met Mexico. Misschien is het mijn Hollandse optiek maar als Rutte premier was geworden met de belofte een muur tussen België en Nederland te bouwen op kosten van België en hij had daarna fondsen van Rijkswaterstaat vrijgemaakt om te vertellen dat hij een muur in Utrecht aan het bouwen is dan denk ik niet dat hij het tot de volgende verkiezingen had gered.

:mrgreen:

Messenger

Bericht door Messenger »

Mullog schreef:
Snelheid schreef:
07 mei 2020, 19:26
Voor jou is hij aan het prutsen in jou Hollandsche optiek,wij zouden zeggen kijk is verder.Een prutser wordt geen president van de VS.
Misschien is prutser niet het juiste woord. Maar laat ik het dan als volgt proberen duidelijk te maken (met een van de vele eenvoudig te vinden voorbeelden).

Trump heeft de verkiezingsbelofte gedaan een muur aan de grens met Mexico te bouwen, gefinancierd door Mexico. Hij maakt daarna 3,6 miljard dollar vrij uit het defensiebudget in september 2019 en verklaard daarna in oktober 2019 dat ze in Colorado bezig zijn met de bouw van de muur. Die 3,6 miljard zijn niet van Mexico afkomstig en Colorado heeft geen grens met Mexico. Misschien is het mijn Hollandse optiek maar als Rutte premier was geworden met de belofte een muur tussen België en Nederland te bouwen op kosten van België en hij had daarna fondsen van Rijkswaterstaat vrijgemaakt om te vertellen dat hij een muur in Utrecht aan het bouwen is dan denk ik niet dat hij het tot de volgende verkiezingen had gered.

Wat ik mij gewoon afvraag is of Trump stemmers wel een geheugen hebben?
Jerommel schreef:
08 mei 2020, 00:19
Misschien haal je je informatie enkel van de anti-Trump media.
Die zorgen er in ieder geval voor dat dat het beeld is wat het publiek van Trump krijgt.
Onder meer door het selectief vertonen van gedeeltes van zijn persconferenties, vaak uit de context gehaald en zelden opgevolgd met nadere informatie.
Het is in Nederland wat dat betreft kennelijk ook erger gesteld dan in de USA zelf.
Hier heb je kennelijk alleen maar Orange Man Bad media..
Ik probeer redelijk objectief te blijven. Maar hoe serieus moet je iemand nemen die verklaard dat George Washington de vliegvelden op de Britten veroverd heeft tijdens de vrijheidsoorlog en die vertelt dat zijn vader in een klein Duits dorpje geboren is terwijl het een geboren en getogen New Yorker was (zijn vader, ja, bij Washington kun je nog aan even niet opletten op de lagere school denken, maar dat hij niet weet dat zijn vader een geboren en getogen New Yorker is...).

En wat ik mij dus afvraag is of mensen dat gewoon niet zien?
Het lijkt zijn achterban niets uit te maken. Ook de journalisten registreren op de persconferenties zijn leugens en bedrog alsook de verdere onzin die hij te berde brengt. Ze blijven hem vrij braaf volgen want anders verliezen ze de accreditatie.

Trump lijkt overal mee weg te komen, dat is volgens mij nog nooit vertoond in de VS.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Mullog schreef:
Snelheid schreef:
07 mei 2020, 19:26
Voor jou is hij aan het prutsen in jou Hollandsche optiek,wij zouden zeggen kijk is verder.Een prutser wordt geen president van de VS.
Misschien is prutser niet het juiste woord. Maar laat ik het dan als volgt proberen duidelijk te maken (met een van de vele eenvoudig te vinden voorbeelden).
Het zijn de eenvoudig gevonden voorbeelden die doorgaans negatief zijn.
Google laat je niet zomaar iets vinden, maar zorgt er dikwijls voor dat je vindt wat zij willen.
Youtube is ook van Google, en Facebook en Twitter doen ook aan "biased algorythms" en dergelijke.
Dus daar begint het al.

Wat ik mij gewoon afvraag is of Trump stemmers wel een geheugen hebben?
Maar Trump wordt aan alle kanten tegengewerkt.
Dan zou hij kunnen kiezen voor meer Executive Orders en dergelijke, en velen vinden dat hij dat ook vaker zou moeten doen, maar het is belangrijk dat hij niet nog meer als een losgeslagen dictator wordt afgeschilderd.
Wat kennelijk het plan van aanpak is, is dat de oppositie zichzelf exposeert voor wat ze zijn.
Maar dat luk natuurlijk niet als zowat iedereen, zoals in Nederland, zich beperkt tot de anti-Trump media.
In de USA is dat wel anders.

En dan over geheugen gesproken, hoeveel fake news en komplottheorieën waarin Trump of anderen de boeman waren, zijn inmiddels alweer vergeten?
Jerommel schreef:
08 mei 2020, 00:19
Misschien haal je je informatie enkel van de anti-Trump media.
Die zorgen er in ieder geval voor dat dat het beeld is wat het publiek van Trump krijgt.
Onder meer door het selectief vertonen van gedeeltes van zijn persconferenties, vaak uit de context gehaald en zelden opgevolgd met nadere informatie.
Het is in Nederland wat dat betreft kennelijk ook erger gesteld dan in de USA zelf.
Hier heb je kennelijk alleen maar Orange Man Bad media..
Ik probeer redelijk objectief te blijven. Maar hoe serieus moet je iemand nemen die verklaard dat George Washington de vliegvelden op de Britten veroverd heeft tijdens de vrijheidsoorlog en die vertelt dat zijn vader in een klein Duits dorpje geboren is terwijl het een geboren en getogen New Yorker was (zijn vader, ja, bij Washington kun je nog aan even niet opletten op de lagere school denken, maar dat hij niet weet dat zijn vader een geboren en getogen New Yorker is...).
Ik weet niet wanneer hij dat zei, maar er zijn al zo veel dingen die hij gezegd heeft uit de context geplukt en zelfs misleidend geëdit, dat ik in elk geval niet zomaar er vanuit ga dat ie iets doms of vreselijks heeft gezegd.
Maargoed, ik heb hem ook weleens domme en foute dingen horen zeggen.
Maar meer / vaker dan Obama of Bush?
Ik hou geen lijsten daar van bij.

En wat ik mij dus afvraag is of mensen dat gewoon niet zien?
Ik denk dat het probleem is dat mensen weinig anders van hem zien, omdat dat niet wordt laten zien.
Daar moet je meer naar op zoek.
En zodoende eindig ik hier nu steevast als Trump verdediger, terwijl ik zelf ook wel zijn minpunten zie en twijfels heb over de dingen die hij zegt en doet.
Maar wat nu het meest telt voor de Trump administratie is dat hij 2020 wint en nog 4 jaar POTUS is, en minder of mensen buiten de USA hem wel leuk vinden.

Maargoed, de tijd zal het leren, hoe en wat en wat al niet. :)
Laatst gewijzigd door Jerommel op 11 mei 2020, 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef:
11 mei 2020, 18:32

Het lijkt zijn achterban niets uit te maken. Ook de journalisten registreren op de persconferenties zijn leugens en bedrog alsook de verdere onzin die hij te berde brengt.
Het is toch jammer dat je niet te zien krijgt waarom Trump de media "fake news" noemt en waarom de media de onafhankelijke journalistiek "fake news" noemt of "conspiracy theories".
Dat zou namelijk een heel ander perspectief op de zaak geven.
Ze blijven hem vrij braaf volgen want anders verliezen ze de accreditatie.

Trump lijkt overal mee weg te komen, dat is volgens mij nog nooit vertoond in de VS.
Vertoond door wie?
Wie vertoont wat er gebeurt?
Laten ze alles wel zien?

Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
11 mei 2020, 18:47
Vertoond door wie?
Laten ze alles wel zien?
Gewoon live de persconferenties volgen en aanschouwen wat hij op dat podium presteert. Dat is voldoende.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef:
11 mei 2020, 19:26
Jerommel schreef:
Vertoond door wie?
Laten ze alles wel zien?
Gewoon live de persconferenties volgen en aanschouwen wat hij op dat podium presteert. Dat is voldoende.
Maar niet als je niet weet waarom hij sommigen van de pers zo benadert.
Dan begrijp je zijn houding ook niet, en dan is hij schijnbaar nodeloos ruw en onredelijk.
Ik vind evengoed wel dat ie dat ook anders zou kunnen doen hoor.

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
11 mei 2020, 19:36
Messenger schreef:
11 mei 2020, 19:26
Jerommel schreef:
Vertoond door wie?
Laten ze alles wel zien?
Maar niet als je niet weet waarom hij sommigen van de pers zo benadert.
Waarom zou jij dat beter weten dan ieder ander?
Jerommel schreef:
11 mei 2020, 19:36
Dan begrijp je zijn houding ook niet, en dan is hij schijnbaar nodeloos ruw en onredelijk.
Ik vind evengoed wel dat ie dat ook anders zou kunnen doen hoor.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Men kan zeggen van Trump wat men wil.Obama en Clinton links en hingen de getapte jongens uit en deden niets echt links van alles beloven en niks doen.Trump komt zijn verkiezings beloften na,en daarom gaat hij fluitend zijn 2e ambtstermijn in.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Christiaan

Bericht door Christiaan »

Snelheid schreef:
12 mei 2020, 09:49
Men kan zeggen van Trump wat men wil.Obama en Clinton links en hingen de getapte jongens uit en deden niets echt links van alles beloven en niks doen.Trump komt zijn verkiezings beloften na,en daarom gaat hij fluitend zijn 2e ambtstermijn in.
Vertel me eens, welke verkiezingsbeloften heeft hij allemaal waargemaakt? En is dat significant meer dan zijn voorgangers?
Volgens mij was één van zijn verkiezingsbelofte (de gemakkelijkste) dat hij inzage zou geven in zijn belastingteruggave. Nooit gebeurd.

BdO

Bericht door BdO »

pyro schreef:
09 mei 2020, 12:02
BdO schreef:
08 mei 2020, 22:50
Jerommel schreef:
08 mei 2020, 22:18
pyro schreef:
08 mei 2020, 21:29
Maar ook als het, laten we zeggen, meer in trumpiaanse betekenis is in de zin van amerikaanse economie en materiële rijkdom. Kan het dan ook te veel worden of praten we over ongebreidelde expansie zucht?
Economie en welvaart zijn natuurlijk de zaken waar je de verkiezing mee wint, hoewel de Amerikaan ook gevoelig is voor patriotisme (vaderlandsliefde).
"For God and Country" (niet de muzieksoort).

Ik geloof echt dat Trump Amerika wil redden / herstellen voor de Amerikanen.
Ik geloof dat die ambitie ook verder reikt dan de USA.
De Q (QAnon) beweging is in elk geval internationaal, en Amerika zelf heeft natuurljjk ook veel internationale invloed.

Het is al vrede tussen N. Korea en USA.
Met Iran wordt het ook geen oorlog meer.
In Saudi Arabië is de bezem ook al door de prinsenbende gegaan.
ISIS is gereduceerd tot een paar cellen.
De CIA (ook internationaal vervlochten) heeft de I verloren.
Internationale pedo netwerken (kinderhandel) worden / zijn gedecimeerd.

Ik weet ook niet waar het allemaal op uit zal lopen, maar de oorlog die nu gaande is, is een stille oorlog tussen de criminele power elite en deze nieuwe golf, geleid door "Trump & team" of misschien "Team & frontman Trump"
Dit "Plan" kreeg kennelijk gestalte in 1999 n.a.v. de dood van JFK Jr, die naar verluid op de lijst van Clinton doden staat. (i.v.m. stijd om Secretary of State positie tussen hem en Hillary).

De "Jewish Question" blijft vooralsnog onaangeraakt, tot teleurstelling van vele "truth seekers", die al jaren balen van de enorme overrepresentatie van Joden met dubbele nationaliteit, in machtsposities in hun toch behoorlijk Christelijke en geliefde land.
Botsende ideologieën, normen en waarden en ergerlijke belangenverstrengelingen dus.

Het lijkt mij sterk dat het "Plan" afgerond is voor het einde van Trump's 2e termijn, en in hoeverre het door werkt buiten USA.
De onvrede over Brussel neemt in ieder geval wel toe.
Maar ik hoorde vanmiddag van een TV in mijn buurt nog dat we in Nederland nog steeds met biomassa centrales aan het wikken en wegen zijn.
Dat is wel het meest achterlijke idee dat er bestaat.
Planten en bomen verbranden voor energie, wat CO2 oplevert, die door de kaalslag voor branstof verminderd in Zuurstof en suikers / hout kunnen worden omgezet...
Verder gaan we de boel verder vergallen met onrendabele windmolens en zonnepanelen.
Nee, hier is het blijkbaar nog lang niet aan het veranderen van de knotsgekte naar niet zo gek.

Misschien is het in EU nog niet gek genoeg om mensen te doen ontwaken.
In USA kennelijk wel.
Maar het moet allemaal nog maar blijken.
Deze afsluitende zinnen zijn natuurlijk ronduit prachtig...... :D
Jerommel schreef:
08 mei 2020, 22:18
Is deze 'nieuwe golf' (niet de auto) het 2e beest dat de macht van het 1e beest verkreeg (Openbaring)?
Is Jerusalem de vrouw die het beest berijdt?

Time will tell.
.....maar heb je door dat je helemaal niet de vraag beantwoord die aan je wordt gesteld in de post waar je op reageert?
Als ik het allemaal begrepen heb, is Jerommel van mening dat de nationale economie en streven naar rijkdom niet de belangrijkste doeleinden zijn van de huidige amerikaanse president. Deze onderwerpen dienen slechts om de verkiezeningen mee te winnen. De eigenlijke doeleinden van deze man zijn idealistisch van aard. Hij en zijn beweging bestrijden de globalistische elite, die veel kwaad aanricht in de wereld. Het streven naar schone energie bijvoorbeeld is in hoge mate ongerijmd. Gelukkig heeft het heilzame Plan ook invloed buiten de VS, zodat er hoop is dat het volk internationaal ontwaakt en ook Brussel zich aan de normen van gezond verstand zal conformeren.
Bovendien is er een diplomatieke missie gaande die al vrede heeft bereikt met Noord Korea en Iran. De Saoedische prinsen, IS en het internationale pedofielen netwerk hebben het pleit verloren. De CIA is nog slechts de centrale dienst. De I van intelligente inlichtingen is geheel verdwenen. De Joden komen in een volgende fase van het Plan aan de beurt.
Het is de verdienste van een aantal onverschrokken onafhankelijke onderzoeksjournalisten dat de oplettende burger deze belangwekkende ontwikkelingen in hun ware licht worden getoond. Buiten deze bronnen is betrouwbare berichtgeving louter illusie.

Samenvattend is Jerommels antwoord, denk ik, dat dhr. Trump een idealist is die uitsluitend het goede wil voor Amerika en de wereld, en dat hij slechts poseert als kapitalist om de harde verkiezingsstrijd in zijn voordeel te kunnen beslechten. :geek:
Misschien is de behoefte aan afstand nemen van Piketty zijn "brahmin left" zo sterk dat er voortdurend lippendienst bewezen moet worden aan de aanname dat deze man geen harde kapitalist moet zijn.

Ooit hebben de volksbewegingen van Christendommen en Constantijn elkaar gevonden. Misschien dat een zelfde "anti-Bramin Left sentiment" tegen figuren als Porphyrius en Celsus het volk en de uitbuiters de handen in elkaar heeft doen slaan.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

peda

Bericht door peda »

Zojuist weer op de TV. De Amerikaanse Gigant brengt weer de echte boodschap. De USA is de topper in de wereld in het omgaan met de corona problematiek. Anderen in het Witte Huis moeten maskertjes dragen maar het Opperhoofd spreekt de natie toe zonder bescherming. Uiteraard niet nodig. Opnieuw de boodschap dat de economie de top prioriteit heeft en dat kan ook omdat de USA nummer 1 is in het beheersen van de problematiek. De effecten beurzen geven hem gelijk.

Tin
Moderator

Bericht door Tin »

peda schreef:
12 mei 2020, 17:12
Zojuist weer op de TV. De Amerikaanse Gigant brengt weer de echte boodschap. De USA is de topper in de wereld in het omgaan met de corona problematiek. Anderen in het Witte Huis moeten maskertjes dragen maar het Opperhoofd spreekt de natie toe zonder bescherming. Uiteraard niet nodig. Opnieuw de boodschap dat de economie de top prioriteit heeft en dat kan ook omdat de USA nummer 1 is in het beheersen van de problematiek. De effecten beurzen geven hem gelijk.
:thumb1: Top!
Hij houdt de beurzen er wel bovenop.
Die zijn wel blij met wat ontslagen en houden in ieder geval onze pensioenen enigszins betaalbaar.
En hoe je om moet gaan met onterecht kritische vragen van een journaliste die, hoewel amerikaanse, qua uiterlijk wat veel leek op iemand uit het land der Grote Schuldigen weten we sinds gisteren ook weer.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

peda schreef:
12 mei 2020, 17:12
Donald Trump de bron van helder water in het dorre amerikaanse politieke landschap is gewoon top de grootste president ooit;zal zo fluitend :w :w :w :w zijn 2e ambtstermijn binnen gaan.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Obamagate.

Gaat niet alleen over Flynn.
Gaat veel dieper.
Spygate, Russiagate, Samenzwering om Trump te wippen sinds hij kandidaat werd.

Christiaan

Jerommel schreef:
13 mei 2020, 00:30
Obamagate.

Gaat veel dieper.
Fake News! van de pro-Trump media.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Christiaan schreef:
13 mei 2020, 07:39
Jerommel schreef:
Obamagate.

Gaat veel dieper.
Wat is er fake aan dan?

Christiaan

Jerommel schreef:
13 mei 2020, 08:06
Christiaan schreef:
13 mei 2020, 07:39
Jerommel schreef:
Obamagate.

Gaat veel dieper.
Wat is er fake aan dan?
Oh, moet je nu gaan onderbouwen als je roept dat iets "Fake news" is?

Maar wat is nou precies "Obamagate". Wat heeft hij nou misdaan en wat zijn de bewijzen? Trump zelf geeft er geen antwoord op.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Hopelijk kom ik spoedig een overzichtelijke uiteenzetting tegen van wat er aan de hand is, zodat ik het kan delen.

Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
13 mei 2020, 08:40
Hopelijk kom ik spoedig een overzichtelijke uiteenzetting tegen van wat er aan de hand is, zodat ik het kan delen.
Ik zal daar op jouw gangbare wijze op gaan reageren.

Tin
Moderator

Bericht door Tin »

Jerommel schreef:
Obamagate.

Gaat veel dieper.
Wat zoiets als dit betreft moeten we denk ik wel grenzen stellen.
Dit is primair een forum over geloof.
Wat praten over iemand van wie de dagelijks controleerbaar te horen en zien is wat hij doet en zegt en bovendien het wereldgebeuren bepaald kan ook (Trump).
Maar het het uiten van vage onbewezen beschuldigingen met de bedoeling iemand zwart te maken (Obama) is niet de taak van dit forum.
Daar zijn ongetwijfeld andere plekken voor te vinden, dus zal je daar moeten doen.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.

hopper

Bericht door hopper »

Oh ja, Obamagate. Trump heeft weer wat gevonden om de aandacht van zijn wanbeleid af te leiden.
Niemand die weet wat er mee bedoeld wordt, maar iedereen gaat het wel over Obamagate hebben.
En dat de bedoeling ook.....zijn falen in de corona crisis is weer eens verdoezeld.

En over injecteren met bleekwater hebben we het ook al niet meer.
Verleden en toekomst is geen leven, maar een herinnering aan 'je' leven.....

callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

hopper schreef:
13 mei 2020, 10:19
Oh ja, Obamagate. Trump heeft weer wat gevonden om de aandacht van zijn wanbeleid af te leiden.
Niemand die weet wat er mee bedoeld wordt, maar iedereen gaat het wel over Obamagate hebben.
En dat de bedoeling ook.....zijn falen in de corona crisis is weer eens verdoezeld.

Precies... :thumb1: nu moet Obama zwart gemaakt worden.
Wie of wat volgt in de Trumpsoap

hopper

Bericht door hopper »

Maar ieder land krijgt de leiders die zij verdient. Alleen introspectie kan de Amerikaanse samenleving verder helpen.
Trump is in feite de bijl aan de wortel van de westerse samenleving zoals die afgelopen 5 eeuwen hegemoon was.
Je kan een lijn zien vanaf het Romeinse Rijk, het christelijke geloof, de kolonisatie van zo ongeveer de gehele wereld door het westen.
Aan dat alles komt een einde. China lijkt de nieuwe hegemoon te worden.
Het westen is diep verdeeld en Trump is daar slechts een ziektebeeld van.
(En Le Pen en andere Europese rechtsextremisten, brexit enz)
Jammer, maar zo is het.

hopper

Bericht door hopper »

callista schreef:
13 mei 2020, 10:22
hopper schreef:
13 mei 2020, 10:19

Precies... :thumb1: nu moet Obama zwart gemaakt worden.
Wie of wat volgt in de Trumpsoap

Anderen de schuld geven is een oude truc van rechtsextremisten. Je weet wie er in de jaren 30 de schuld kregen en wat er van geworden is.

Plaats reactie