Trump maakt Amerika weer groot!

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Jerommel
Man/Vrouw: M

Re: Trump maakt Amerika weer groot!

Bericht door Jerommel »

Ik heb de originele poster uit de VPRO gids nog ergens.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

Mullog

Bericht door Mullog »

Jerommel schreef:
11 mei 2020, 18:41
Het zijn de eenvoudig gevonden voorbeelden die doorgaans negatief zijn.
Google laat je niet zomaar iets vinden, maar zorgt er dikwijls voor dat je vindt wat zij willen.
Youtube is ook van Google, en Facebook en Twitter doen ook aan "biased algorythms" en dergelijke.
Dus daar begint het al.
Je kunt op youtube de volledig ongecensureerde persconferenties van Trump terugkijken. Ik heb dat met deze gedaan (https://www.youtube.com/watch?v=NuPgKm9Aj4c). Duurt bijna drie uur maar de eerste 3 kwartier kun je overslaan want dan zie je alleen de tekst "The event is about to begin". Het is een persconferentie vlak nadat Boris Johnson in het ziekenhuis was opgenomen. Ik heb het drie kwartier volgehouden. Je ziet een wat murmelende man die Johnson beterschap wenst, verbaasd een lijstje aantallen opleest (hulpgoederen die het land binnenkomen) en een beetje onsamenhangend blijkbaar een boodschap wil overbrengen. Ik vind het fascinerend en ga de rest ook nog kijken maar je moet het een beetje doseren.

En ik begrijp dus echt niet dat mensen vertrouwen in deze man kunnen hebben. Kun je mij dat uitleggen?

peda

Bericht door peda »

Mullog schreef:
16 mei 2020, 15:49
Jerommel schreef:
Google laat je niet zomaar iets vinden, maar zorgt er dikwijls voor dat je vindt wat zij willen.
Youtube is ook van Google, en Facebook en Twitter doen ook aan "biased algorythms" en dergelijke.
Dus daar begint het al.
Je kunt op youtube de volledig ongecensureerde persconferenties van Trump terugkijken. Ik heb dat met deze gedaan (https://www.youtube.com/watch?v=NuPgKm9Aj4c). Duurt bijna drie uur maar de eerste 3 kwartier kun je overslaan want dan zie je alleen de tekst "The event is about to begin". Het is een persconferentie vlak nadat Boris Johnson in het ziekenhuis was opgenomen. Ik heb het drie kwartier volgehouden. Je ziet een wat murmelende man die Johnson beterschap wenst, verbaasd een lijstje aantallen opleest (hulpgoederen die het land binnenkomen) en een beetje onsamenhangend blijkbaar een boodschap wil overbrengen. Ik vind het fascinerend en ga de rest ook nog kijken maar je moet het een beetje doseren.

En ik begrijp dus echt niet dat mensen vertrouwen in deze man kunnen hebben. Kun je mij dat uitleggen?
Ik kijk naar de USA beurskoersen die mondiaal leidend zijn voor het systeem waar Trump zich sterk voor maakt, namelijk dat van de zelf-redzamen. Uit de beurskoersen blijkt dat ondanks de miserabele economische omstandigheden die momenteel overal heersen, er groot vertrouwen is. De beurskoersen geven, historisch bewezen, een goede voorspelling van de economische situatie die over zo'n jaar vanaf nu wordt verwacht. Zou Trump garant staan voor knoeiboel en wanorde dan zouden de beurskoersen dat ook signaleren. Kortom de materieel Groten der Aarde hebben een geheel andere mening als Jan Publiek over Trump en het is natuurlijk aan een ieder om te bepalen waar hij/zij het oor te luisteren legt.

pyro

Bericht door pyro »

peda schreef:
16 mei 2020, 16:01
Ik kijk naar de USA beurskoersen die mondiaal leidend zijn voor het systeem waar Trump zich sterk voor maakt, namelijk dat van de zelf-redzamen. Uit de beurskoersen blijkt dat ondanks de miserabele economische omstandigheden die momenteel overal heersen, er groot vertrouwen is. De beurskoersen geven, historisch bewezen, een goede voorspelling van de economische situatie die over zo'n jaar vanaf nu wordt verwacht. Zou Trump garant staan voor knoeiboel en wanorde dan zouden de beurskoersen dat ook signaleren. Kortom de materieel Groten der Aarde hebben een geheel andere mening als Jan Publiek over Trump en het is natuurlijk aan een ieder om te bepalen waar hij/zij het oor te luisteren legt.
Beurskoersen staan traditioneel hoog in een jaar van amerikaanse presidentsverkiezingen, zelfs als die daartoe kunstmatig moeten worden opgepompt. Beurzen kunnen ook worden gemanipuleerd :|
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)

peda

Bericht door peda »

pyro schreef:
16 mei 2020, 18:33
peda schreef:
Beurskoersen staan traditioneel hoog in een jaar van amerikaanse presidentsverkiezingen, zelfs als die daartoe kunstmatig moeten worden opgepompt. Beurzen kunnen ook worden gemanipuleerd :|
Het eerste klopt wel, manipulatie is op individueel fondsniveau inderdaad mogelijk ( ondanks beperkende wettelijke ( straf ) maatregelen zoals gebruik insider weten ) , maar de totale beurswaarde is te groot om te manipuleren. Gelukkig, want dat was in zeer oude tijden nog wel mogelijk en gebeurde ook door samenspanning van een aantal super rijken. Hoe het ook zij, als de vele materiele Groten geen vertrouwen hadden in Trump zaten de beurskoersen momenteel ook in de kelder, ondanks de historische positieve trend in het verkiezingsjaar. Op de beursvloer let een ieder op de eigen centen, werk je tegen de trend, uit ( misplaatste ) vertrouwens-liefde voor Trump dan ben je je kapitaal wel kwijt en niemand kent jou nog in het milieu. Egoisme puur, maar wel succesvol omdat het nog niemand gelukt is deze kring een knuppel tussen de benen te gooien. De VOC was overigens bij mijn weten de eerste onderneming op de wereld die breed verdeeld aandelen heeft uitgegeven en door de daarmede verkregen kapitaalkracht ook zo succesvol was.
Laatst gewijzigd door peda op 16 mei 2020, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Messenger

Bericht door Messenger »

Kijken wat er gebeuren gaat zodra China alle Amerikaanse aandelen gaat dumpen in 1 keer.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

pyro

Bericht door pyro »

Messenger schreef:
16 mei 2020, 19:28
Kijken wat er gebeuren gaat zodra China alle Amerikaanse aandelen gaat dumpen in 1 keer.
Dan lijden die chinezen reusachtige verliezen :clown:

Messenger

Bericht door Messenger »

pyro schreef:
16 mei 2020, 19:33
Messenger schreef:
16 mei 2020, 19:28
Dan lijden die chinezen reusachtige verliezen :clown:
Dat hoeft niet uit te maken als het deel is van een strategie. Zelfde kan met de US-dollar gebeuren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

Jerommel schreef:
15 mei 2020, 19:01
Al was het alleen maar omdat de tegenpartij totaal ontspoord en kansloos is.
Dat is dus dikke onzin. Als Trump van de democraten was had je wel eerlijk toegegeven dat Trump geen schim meer van zichzelf is.
Vorige week lieten ze bij "even tot hier" zien waar Trump allemaal de fout in ging (het uitspreken van woorden). In een driekwartier durende speech had hij echt wel 30 versprekingen. Alsof hij vol met medicijnen zit en niet meer weet wat hij doet..

Dat zou je bij Obama dus niet hebben, die was vanaf dag 1 zo scherp als een mes...

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Jerommel schreef:
15 mei 2020, 18:22
Ik verwacht wel een enorme verkiezingsoverwinning voor Trump in November, juist omdat veel democraten hun 'tribe' aan het verlaten zijn.
Vandaag hebben wij gelezen VS krant Democraten in zwaar weer,stuurloos en geen beleid.
Dus Trump gaat gewoon zijn 2e termijn in als President van de VS.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Messenger

Bericht door Messenger »

Atheist2 schreef:
16 mei 2020, 20:26
Jerommel schreef:
Dat is dus dikke onzin. Als Trump van de democraten was had je wel eerlijk toegegeven dat Trump geen schim meer van zichzelf is.
Vorige week lieten ze bij "even tot hier" zien waar Trump allemaal de fout in ging (het uitspreken van woorden). In een driekwartier durende speech had hij echt wel 30 versprekingen. Alsof hij vol met medicijnen zit en niet meer weet wat hij doet..

Dat zou je bij Obama dus niet hebben, die was vanaf dag 1 zo scherp als een mes...
Kan zijn dat Trump een gezondheidsprobleem in de hersenen heeft, als hij zo staat te blunderen.

BdO

Bericht door BdO »

peda schreef:
Mullog schreef:
16 mei 2020, 15:49
Jerommel schreef:
Dus daar begint het al.

Ik kijk naar de USA beurskoersen die mondiaal leidend zijn voor het systeem waar Trump zich sterk voor maakt, namelijk dat van de zelf-redzamen. Uit de beurskoersen blijkt dat ondanks de miserabele economische omstandigheden die momenteel overal heersen, er groot vertrouwen is. De beurskoersen geven, historisch bewezen,
Dat kan wel zijn, maar....
peda schreef:
een goede voorspelling van de economische situatie die over zo'n jaar vanaf nu wordt verwacht. Zou Trump garant staan voor knoeiboel en wanorde dan zouden de beurskoersen dat ook signaleren. Kortom de materieel Groten der Aarde hebben een geheel andere mening als Jan Publiek over Trump en het is natuurlijk aan een ieder om te bepalen waar hij/zij het oor te luisteren legt.
...punt is wel dat de rijken zelf buiten schot blijven. Ze hebben pas last van een crisis als er minder te beparasiteren is. M.a.w., het enige wat dit bewijst is dat er voor de rijken een naijleffect is wat niet eerder dan na een jaar inzet.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

peda

Bericht door peda »

Hallo BdO,

Als er een grote depressie op komst zou zijn, stond de beurs thans geheel anders.
Voor de luchtvaartmaatschappijen komt er zwaar weer, dat wordt ook in de betreffende koersen weerspiegelt,
maar het gros van de ondernemingen heeft groen licht en daar gaat het om. Met Trump geen rampspoed, is de voorspelling.

Mullog

Bericht door Mullog »

Messenger schreef:
16 mei 2020, 20:42
Atheist2 schreef:
Jerommel schreef:

Kan zijn dat Trump een gezondheidsprobleem in de hersenen heeft, als hij zo staat te blunderen.
Ik heb begin deze maand mijn bescheiden aandelenpakket met een bescheiden winst verkocht. Ik verwacht een crash als de rouwe werkelijkheid in bubbel indaalt.

Messenger

Bericht door Messenger »

Mullog schreef:
16 mei 2020, 20:58
Ik heb begin deze maand mijn bescheiden aandelenpakket met een bescheiden winst verkocht. Ik verwacht een crash als de rouwe werkelijkheid in bubbel indaalt.
Lijkt me zeer verstandig van je.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Atheist2 schreef:
Jerommel schreef:
Dát is pas dikke onzin.
Kennelijk heb je geen idee van de puinhoop die de DNC inmiddels is.
En jij genoot er ongetwijfeld van, want Orange Man Bad.

Meer een knipmes dat zijn handlers gehoorzaamde.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Twitter:
Donald J. Trump @realDonaldTrump schreef: I think that is a great compliment. Thank you James!
James Woods @RealJamesWoods schreef: Let’s face it. Donald Trump is a rough individual. He is vain, insensitive and raw. But he loves America more than any President in my lifetime. He is the last firewall between us and this cesspool called Washington. I’ll take him any day over any of these bums. #Trump2020
:D

Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Trump maakt Amerika weer groot.
Doet mij afvragen wat dat is.. dat groot zijn.
Wanneer ben je groot?
Wanneer voel je je groot genoeg?

In principe kan een land alleen maar groter worden als het groter groeit en dus ..de landsgrenzen verder uitbreidt.
Waarbij natuurlijk het aangrenzende land in gelijke verhouding kleiner wordt.
Of ..als er maar genoeg te halen valt, is koloniale overheersing van ver gelegen landen ook een optie. Daar hebben we tenslotte onze VOC welvaart aan te danken.
De strijd over land werd uiteindelijk beslecht door wie heerst over de zee.
Dankzij verdere technologische ontwikkelingen werd dat vervolgd met de strijd om het luchtruim.
Die is nog gaande.
De nieuwste strijd bevindt zich in de virtuele wereld: de strijd om AI.

We hebben de VN, we maken verdragen, bedenken wetten en regels.
Vrouwe Justitia is slechts een verzameling mooie gedachten over rede en rechtvaardigheid.
Netjes opgeschreven en in wat boeken verwerkt. Meer dan dat is het in wezen niet.

In een idealistische utopie zou de wereld van het verstand kunnen heersen.
Maar we weten allemaal dat het slechts dat is; een stukkie papier.
De daadwerkelijke heerser op deze planeet is de sterke arm.
Verstand legt het nou eenmaal af tegen fysiek.
Daarom leven we in de wereld van de spierballen met bijbehorend wapentuig.

Daarom wil Trump Amerika weer groot maken, en gaat het niet om "groot" als ideologisch plaatje, of groot m.b.t. landgebied maar groot in de zin van sterk. De grootste spierballen zeg maar.
En dat mag best wat kosten:

https://www.demorgen.be/politiek/trump- ... ~bc07537b/
Trump wil 42 miljard voor nucleaire bewapening, met nieuw onderzees kernwapen als pronkstuk
Maar goed, wat moet je er van vinden of zeggen?
Wanneer ben je sterk genoeg?
Dat ligt uiteraard vooral aan de totale omgeving waar je in verkeert.
Als het recht van de sterkste de dienst uitmaakt.. is maar één weg te bewandelen.. zorgen dat je de sterkste bent.

Dus daar zitten we dan, op ons -wie heeft de grootste spierballen- planeetje...

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/ ... derniseren
In 2020 gaat Defensie door met het herstellen en moderniseren van de krijgsmacht. Sinds het begrotingsdieptepunt in 2014 heeft Defensie in 2020 iets meer dan € 3 miljard extra te besteden. Het budget van Defensie komt daarmee op € 11,035 miljard.
https://decorrespondent.nl/10848/waarom ... 2-95731c81
Waarom de wereld elk jaar 1.800 miljard dollar uitgeeft aan wapens –
NL zit jaarlijks nu op 11 miljard.
Wereldwijd wordt er jaarlijks zo'n 1.800 miljard uitgegeven om dat recht van de sterkste te veroveren.
Ik heb me altijd afgevraagd hoe de wereld eruit zou kunnen zien als het anders was gelopen... dat het verstand zou heersen.
Een wereld zonder spierballen; geen agressie, geen geweld, niemand bang.. en derhalve.. geen wapenwedloop.

Wat je allemaal zou kunnen doen met 1.800 miljard dat is... 1.800.000.000.000. PER JAAR :!: :idea:

Het kost zo'n 34 miljard om het wereldvoedselprobleem op te lossen.
En dan te bedenken wat het voor de gezondheidszorg kan betekenen.
Zouden er nog vluchtelingen zijn?

Een utopie uiteraard. Leuk gespreksvoer voor idealisten.
Zo heeft onze wereld zich nou eenmaal niet ontwikkeld, en dat vinden veel mensen heel logisch, misschien zelfs wel normaal.
Het is ook heel normaal in de dierenwereld, de natuurlijke orde spreekt voor zich; de leeuw is niet voor niks de koning der dieren.

Wie weet zal de mensheid ooit 's de natuurlijke orde overstijgen, maar tot het zover is hebben de grootste spierballen het voor het zeggen.
En is het een kwestie van overleven middels laveren.. in die malle dierenmolen.
We bouwen een groot hek om ons huis, desnoods met prikkeldraad en hoge muren om onze landsgrenzen te beschermen.
Ik heb niet het idee dat ik in mijn leven nog zal meemaken dat het anders kan.
Een grenzeloze wereld zeg maar.
Maar immer idealistisch optimistisch houd ik me vast aan een: wie weet ooit.
Het is of dat of de mensheid zal ten onder gaan aan zichzelf, denk ik.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

peda

Bericht door peda »

Hallo Petra,

Ik zie de invalshoek van "' Great "' gelegen in de economie. Heb je een sterke economie, dan wordt er nagenoeg overal ( in binnen en buitenland ) naar je geluisterd. Heb je een zwakke economie, dan heb je last van sociale onrust, stilstand en wellicht zelfs achteruitgang. In de hele wereld draait het om nog meer consumptie ( diensten/ produkten ) , die met winstoogmerk op de markt wordt gebracht. Klimaatdoelen prima, maar wel op winstgevende wijze, bijvoorbeeld gebaseerd op voorafgaande grote innovatie. Die innovatie kost enorm veel geld, is dus voorbehouden aan de economisch sterken, zo wordt de cirkel weer gesloten. Militaire macht bezitten, is ook verbonden met economische macht, dat zie je al sedert de oudheid. Het geheel bestaat uit de veelheid van onderdelen en die onderdelen hebben in de loop der tijd wel hun vorm veranderd maar niet hun essentie. Beweeg je mee met de stroom, er tegen in gaan, doen de idealisten, de wereldverbeteraars, de vorm veranderaars, maar de essentie van de delen blijft de gehele culturele ontwikkeling door, onveranderd. Met de stroom meegaan, is de realiteit, het is als met de natuurwet, velen zouden de natuurwet willen overwinnen, wonderen verrichten, maar het lukt gewoon niet. Economisch "" Great "" is een grotere "" Attractor "" als Idealistisch "" Great "'. Jouw bijdragen over een andere kijk op "" Great "" lees ik ondanks het voorgaande persoonlijk graag, dat mag ook wel worden opgemerkt. :flower1:

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Elke president zegt dat wel maak de VS weer groot,louter verkiezing retroriek.De VS is groot het machtigste land ter wereld en een vuurkracht van 4x de aarde kan vernietigen,kan het nog groter. :)
VERITAS VOS LIBERRABIT.

pyro

Bericht door pyro »

Petra schreef:
23 mei 2020, 02:29
Wanneer ben je groot?
Dat heb ik me ook al afgevraagd in deze draad. Het antwoord maakt Trump niet uit zolang je maar op hem stemt, denk ik. Verder maakt Peda wel een punt. Trump wordt vertrouwd als iemand die de amerikaanse nationale economie wil bevorderen, waarbij andere zaken ondergeschikt zijn zoals klimaat, ecologie en inmenging in internationale conflicten. Dat laatste gebeurt natuurlijk achter de schermen toch, zo'n grote wereldmacht ontkomt niet aan geopolitieke machtsspelletjes. Maar i.i.g. speelt Trump graag in op isolationistisch sentiment bij zijn electoraat.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Amerika als bastion van de westerse beschaving.
Ja, dat heeft helaas ook grote militaire kracht nodig, anders sta je nergens tegenover bijvoorbeeld China en Rusland.
"Peace through strength" zei Reagan al.
De Marxistish globalistische richting (inclusief de klimaat angst propaganda) die de wereld al een eeuw op gaat is funest voor de westerse beschaving.
En zo zal USA inderdaad ook buiten de USA aktief blijven.
De 'New World Order' van Soros, Gates, Kissinger en GHW Bush et al gaat dus kennelijk niet meer door, hoewel zij nu evengoed wel de hele wereld in lock down hebben...

De tijd zal het leren, en er zal nog veel vuil boven tafel komen wat wellicht zelfs Nederlanders zal doen ontwaken, als ze iets verder kijken dan hun neus lang is.
Kan nog wel even duren dus...

hopper

Bericht door hopper »

Petra schreef:
23 mei 2020, 02:29
Wanneer ben je groot?

Onderwijl is Amerika in vierkante mijlen nog net zo groot als 4 jaar terug.
Wel is de positie van de VS als hegemoon aangetast onder Trump.
En dat laatste vind ik niet erg. Zo is er zelfs aan Trump nog wel een positieve kant te ontdekken!
Wat blijft er over van onze identiteit als wij niet door God uit aarde en leem gekneed zijn ?

callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Als je de topicstart leest dan maak ik eruit op dat Trump anti-abortus is en dat een van de motieven is en wel een zeer belangrijke

Lees ook hier:
Trump: “Abortuswetgeving is verkeerd en moet veranderen”
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tr ... ~a00a765c/

Plaats reactie