Het bedrog van de evolutieleer

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Moderatie: het moderatieteam
Wesley
Man/Vrouw: M

Re: Het bedrog van de evolutieleer

Bericht door Wesley »

peda schreef:
15 nov 2020, 14:02
Wesley schreef:
14 nov 2020, 21:15
EdVaessen schreef:
14 nov 2020, 21:08
Wesley schreef:
12 nov 2020, 22:48
Zoals bij DNA de software en bijbehorende hardware samen zou moeten zijn ontstaan.
Vergelijkingen gaan mank.
Er is weinig reden om DNA als software te beschouwen. DNA is beter te vergelijken met een gietvorm.
DNA kun je versimpeld zien als een ponskaart/orgelboek van een draaiorgel. De gaten zitten op een bepaalde volgorde waardoor de bijpassende draaiorgel muziek maakt. Een cel in ieder organisme leest DNA af. En doet wat het moet doen volgens de informatie van het DNA. Software en hardware. Dat DNA met software wordt vergeleken is niets nieuws.
Dna met software vergelijken, is de I D met de eerste zin reeds bij voorbaat naar binnen halen, immers software is per definitie ontworpen. I D zal zelfstandig bewezen moeten worden en wel op harde wijze en daar ligt nu juist het probleem. I D afleiden uit bijvoorbeeld "' onherleidbare complexiteit "" is niet gelijk aan het leveren van hard bewijs voor het bestaan van de scheppende I D. Tot op heden is hard bewijs voor I D niet geleverd, ware het anders dan zou er geen kwantitatief uitgebreide discussie over het thema plaats vinden.
DNA wordt ook wel "the code of life" genoemd.
Je kan inderdaad geloven dat deze complexe "code of life" gecombineerd met de compatibele hardware (organische stoffen) door toevalligheden en immens veel tijd is ontstaan. Ik heb vroeger niets anders gelooft dan dat. Mijn punt is vooral dat je inziet dat het een geloof is.

Een christen gelooft dat God de programmeur is van DNA. Ook dit begint bij geloof.
Als God niet bestond en slechts een bedenksel van de mens is, dan blijft dit bij geloof, vals geloof zelfs. Maar als God echt is en leeft, dan blijft dit niet bij geloof, maar wordt het bevestigd door de levende God, de Heilige Geest die in iedere wedergeboren christen leeft.

Romeinen 1:20 Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn, worden sinds de schepping van de wereld uit Zijn werken gekend en doorzien, namelijk én Zijn eeuwige kracht én Zijn Goddelijkheid, zodat zij niet te verontschuldigen zijn.

Johannes 16:13 Maar wanneer Die komt, de Geest van de waarheid, zal Hij u de weg wijzen in heel de waarheid, want Hij zal niet vanuit Zichzelf spreken, maar wat Hij gehoord zal hebben, zal Hij spreken, en de toekomstige dingen zal Hij u verkondigen.
Mart

Bericht door Mart »

Wesley schreef:
15 nov 2020, 21:50
Je kan inderdaad geloven dat deze complexe "code of life" gecombineerd met de compatibele hardware (organische stoffen) door toevalligheden en immens veel tijd is ontstaan. Ik heb vroeger niets anders gelooft dan dat. Mijn punt is vooral dat je inziet dat het een geloof is.
Nee, het is een wetenschappelijke theorie: een goed onderbouwde verklaring van een bepaald aspect van de natuurlijke wereld, gebaseerd op een verzameling verifieerbare feiten. Maar er zullen helaas altijd mensen blijven die zonder enig bewijs claimen dat de wereld in 6 dagen is geschapen.
Wees realistisch
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef:
15 nov 2020, 23:26
Wesley schreef:
Nee, het is een wetenschappelijke theorie: een goed onderbouwde verklaring van een bepaald aspect van de natuurlijke wereld, gebaseerd op een verzameling verifieerbare feiten. Maar er zullen helaas altijd mensen blijven die zonder enig bewijs claimen dat de wereld in 6 dagen is geschapen.
Welke verifieerbare feiten?
Zonder de bal kun je niet winnen. (Johan Cruyff)
Wesley

Bericht door Wesley »

Mart schreef:
Wesley schreef:
Feit en aanname wel goed uit elkaar halen.
Theorie heet niet voor niets theorie.
Mart

Bericht door Mart »

Wesley schreef:
16 nov 2020, 21:18
Mart schreef:
Wesley schreef:
Nogmaals, een wetenschappelijke theorie heeft weinig te maken met het dagelijkse taalgebruik waarin het woord ''theorie'' wordt gehanteerd. De definitie van een wetenschappelijke theorie is: een goed onderbouwde verklaring van een bepaald aspect van de natuurlijke wereld, gebaseerd op een verzameling verifieerbare feiten. Ga gewoon even langs een wetenschappelijke universiteit en laat je informeren omtrent wetenschappelijke theorieën in plaats van met dat soort opmerkingen te komen.
Wees realistisch
peda

Bericht door peda »

Het feit blijft dat wetenschappelijk bewijs berust op empirische waarneming. Is macro-evolutie nu in de praktijk op keiharde wijze waargenomen of berust de theorie van de evolutie op een aantal zich wederzijds ondersteunende, betrouwbare afleidingen. In de kosmologie vindt directe waarneming van feiten plaats, in de E T is dat niet het geval. Het punt draait er om of zonder directe waarneming van het feit, er toch betrouwbare conclusies op basis van verzameld feitenmateriaal kunnen worden getrokken. In deze beoordeling lopen de visies volledig uiteen. E T is een niet hard bewezen theorietje, versus de E T is gebouwd op een krachtig, door feiten ondersteund fundament. Mijn keuze is duidelijk.
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Wesley schreef:
Je kan inderdaad geloven dat deze complexe "code of life" gecombineerd met de compatibele hardware (organische stoffen) door toevalligheden en immens veel tijd is ontstaan. Ik heb vroeger niets anders gelooft dan dat.
Het is zeker dat jij dat vroeger nooit over evolutie hebt nagedacht, net zoals de meeste mensen dat nooit hebben gedaan.
Je bent over je eigen verleden aan het fantaseren geslagen en dat met een hele goede reden: het zou immers erg tam zijn als je zonder ooit over evolutie te hebben gedacht gewoon je geloof had gevonden. Dat zou te weinig glamour hebben gehad.
Nee, dat bevrijdende geloof van jou kan pas echt gaan stralen na een zwart-witte overgang.
Ja, het wordt pas de moeite waard is als je verleden (vol vreselijke dwalingen) in sterk contrast staat met je geloof nu (ik heb het Licht gezien).

Gelukkig ga je niet zo ver dat je schrijft dat de evolutietheorie ooit alles voor je was.
Want zo gek kan men het soms verwoorden.
Wesley

Bericht door Wesley »

Mart schreef:
16 nov 2020, 23:51
Wesley schreef:
16 nov 2020, 21:18
Mart schreef:
Wesley schreef:
Nogmaals, een wetenschappelijke theorie heeft weinig te maken met het dagelijkse taalgebruik waarin het woord ''theorie'' wordt gehanteerd. De definitie van een wetenschappelijke theorie is: een goed onderbouwde verklaring van een bepaald aspect van de natuurlijke wereld, gebaseerd op een verzameling verifieerbare feiten. Ga gewoon even langs een wetenschappelijke universiteit en laat je informeren omtrent wetenschappelijke theorieën in plaats van met dat soort opmerkingen te komen.
Theorie is theorie in de wetenschap, hoe het ook wend of keert. Zodra het bewezen is met herhaalbare toetsing, noemt men het een wet.
Trouwens, ik heb op de TU Delft gezeten, ik neem aan dat ik redelijk geïnformeerd ben.

De verzameling verifieerbare feiten die je noemt, ik denk dat je daarmee doelt op fossielen die gevonden zijn. Dat die er zijn is inderdaad een feit.
Maar het probleem is niet de feitelijke opgravingen, maar de interpretatie van deze feiten. De de evolutie theorie is een interpretatie van deze feiten zonder sterke wetenschappelijke onderbouwing. Er is geen bewijs voor overgang van het ene soort naar een ander soort. Het vinden van gelijkenissen is GEEN bewijs van overgang. Dat je een theekopje vind met een oor en een gieter met een oor, is GEEN bewijs dat een theekopje is geëvolueerd uit een gieter. Uiteraard kun je dat geloven, maar het blijft geloof zonder wetenschappelijk bewijs. Vandaar, het blijft een theorie.

Het enige wat wij in de natuur kunnen waarnemen zijn veranderingen binnen dezelfde soort. Hond naar hond, blijft altijd een hond. Vogel naar vogel met een ander kleurtje of bekje, maar nooit van een ene soort naar een ander soort. Daar is geen bewijs voor. De invulling door de evolutie theorie om de feitelijke opgravingen met de theorie te verbinden is gebaseerd of een groot portie fantasie.
Laatst gewijzigd door Wesley op 19 nov 2020, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wesley

Bericht door Wesley »

EdVaessen schreef:
17 nov 2020, 22:26
Wesley schreef:
Je kan inderdaad geloven dat deze complexe "code of life" gecombineerd met de compatibele hardware (organische stoffen) door toevalligheden en immens veel tijd is ontstaan. Ik heb vroeger niets anders gelooft dan dat.
Het is zeker dat jij dat vroeger nooit over evolutie hebt nagedacht, net zoals de meeste mensen dat nooit hebben gedaan.
Je bent over je eigen verleden aan het fantaseren geslagen en dat met een hele goede reden: het zou immers erg tam zijn als je zonder ooit over evolutie te hebben gedacht gewoon je geloof had gevonden. Dat zou te weinig glamour hebben gehad.
Nee, dat bevrijdende geloof van jou kan pas echt gaan stralen na een zwart-witte overgang.
Ja, het wordt pas de moeite waard is als je verleden (vol vreselijke dwalingen) in sterk contrast staat met je geloof nu (ik heb het Licht gezien).

Gelukkig ga je niet zo ver dat je schrijft dat de evolutietheorie ooit alles voor je was.
Zo, typische manier van discussie voeren. Niet op het onderwerp maar de persoon aanvallen met je eigen aannames over mij. Alsof jij een glazen bolletje hebt. Moet er wel om lachen, terwijl het eigenlijk best triest is.
Atheist2

Bericht door Atheist2 »

Wesley schreef:
19 nov 2020, 21:52
Theorie is theorie in de wetenschap, hoe het ook wend of keert. Zodra het bewezen is met herhaalbare toetsing, noemt men het een wet.
Trouwens, ik heb op de TU Delft gezeten, ik neem aan dat ik redelijk geïnformeerd ben.

Misschien heb je op het dak van de TU gezeten, maar les heb je echt niet gevolgd. Theorie in de wetenschap is heel anders dan een theorie volgens onze normale definitie.

https://kloptdatwel.nl/2012/04/06/het-i ... n-theorie/

Veel plezier met lezen :clown:

Gewoon googlen op dit soort zaken aangaande evolutietheorie, dan zal je de allang weerlegde ontkrachtingen van de ET niet steeds herhalen. Ik word er een beetje moe van, steeds maar weer dezelfde domme fouten die creationisten maken die met een beetje leeswerk niet gemaakt hoeven worden. Lijkt wel op een herhaling van zetten.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wesley schreef:
In de tijd dat ik op de universiteit zat, was Delft nog een Technische Hogeschool. Bij wet is geregeld dat het een universiteit werd. Jammer dat je per wet niet het niveau kan wijzigen.

De verschillende stadia van een idee zijn hypothese, theorie, wet. Dat laatste wanneer er erg veel bewijs is. Dat is er voor de ET ook wel, maar ik denk dat er krachten zijn (geen natuurkundige) die dit tegen houden.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Wesley

Bericht door Wesley »

Atheist2 schreef:
19 nov 2020, 23:03
Wesley schreef:

Misschien heb je op het dak van de TU gezeten, maar les heb je echt niet gevolgd. Theorie in de wetenschap is heel anders dan een theorie volgens onze normale definitie.

https://kloptdatwel.nl/2012/04/06/het-i ... n-theorie/

Veel plezier met lezen :clown:

Gewoon googlen op dit soort zaken aangaande evolutietheorie, dan zal je de allang weerlegde ontkrachtingen van de ET niet steeds herhalen. Ik word er een beetje moe van, steeds maar weer dezelfde domme fouten die creationisten maken die met een beetje leeswerk niet gemaakt hoeven worden. Lijkt wel op een herhaling van zetten.
Nog een typische antwoord, op de man en niet op de punten. En daarna met een link antwoorden. Komisch en tragisch.
Ik zal het makkelijker maken voor je.
Ontkracht dit: Er is geen bewijs voor evolutie van een soort naar een ander soort.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Hoeveel overeenkomstig dna hebben we met ander primaten? Bewijs, aanwijzing?
Peda.
Wesley

Bericht door Wesley »

Bonjour schreef:
19 nov 2020, 23:23
Wesley schreef:
In de tijd dat ik op de universiteit zat, was Delft nog een Technische Hogeschool. Bij wet is geregeld dat het een universiteit werd. Jammer dat je per wet niet het niveau kan wijzigen.

De verschillende stadia van een idee zijn hypothese, theorie, wet. Dat laatste wanneer er erg veel bewijs is. Dat is er voor de ET ook wel, maar ik denk dat er krachten zijn (geen natuurkundige) die dit tegen houden.
Ook hier het antwoord dat ik aan atheist2 geef. (ook hier weer op de man spelen ipv op de inhoud, jammer jammer)
Er is geen bewijs voor dat er evolutie heeft plaatsgevonden van een soort naar een ander soort.
Het is een aanname gebaseerd op geloof dat evolutietheorie waar is. Niet op wetenschappelijke feiten.
Laatst gewijzigd door Wesley op 19 nov 2020, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Wesley

Bericht door Wesley »

Bonjour schreef:
19 nov 2020, 23:28
Hoeveel overeenkomstig dna hebben we met ander primaten? Bewijs, aanwijzing?
Overeenkomsten zijn geen bewijs voor overgang van 1 soort naar een ander soort.
Mart

Bericht door Mart »

Wesley schreef:
Theorie is theorie in de wetenschap, hoe het ook wend of keert.
In de wetenschap is een theorie gebaseerd op een verzameling verifieerbare feiten. Relativiteitstheorie, Kwantumtheorie, Evolutietheorie, etc. zijn wetenschappelijke theorieën en er zijn maar weinig wetenschappers die eraan twijfelen.
De verzameling verifieerbare feiten die je noemt, ik denk dat je daarmee doelt op fossielen die gevonden zijn.
Niet alleen Paleontologie, maar eveneens Genetica, Vergelijkende anatomie, Moleculaire Wetenschappen, etc.: de Evolutietheorie is een sterke wetenschappelijke theorie die op wetenschappelijke universiteiten wordt onderwezen. ID is daarentegen pseudo-wetenschap -- populair op christelijke fora, maar het mag niet eens op scholen worden onderwezen. Dat is de stand van zaken.
Wees realistisch
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Wesley schreef:
19 nov 2020, 21:57
EdVaessen schreef:
Wesley schreef:

Zo, typische manier van discussie voeren. Niet op het onderwerp maar de persoon aanvallen met je eigen aannames over mij. Alsof jij een glazen bolletje hebt. Moet er wel om lachen, terwijl het eigenlijk best triest is.
Wat geloofde jij destijds dan en hoe oud was je? Hoe goed was je op de hoogte met de wetenschappelijke methode alsmede met zindelijk redeneren dat je uiteindelijk meende dat de evolutietheorie niet kon kloppen?
Opmerkingen als 'hardware' doen vermoeden dat je een vergelijking nogal letterlijk neemt. Opmerkingen over 'toevalligheden' doen vermoeden dat je meent dat natuurwetten tekort schieten als verklaring maar dat je niet kan aangeven wat precies dat tekort is.
Laatst gewijzigd door EdVaessen op 20 nov 2020, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik hoorde een tijd geleden een opmerking dat 50% van de export van de VS bestaat uit apparaten die iets hebben met quantumeffecten. Dus gebaseerd op de theorie van de quantum mechanica. Dat is geen wet. Zo'n theorietje kan dus best behoorlijke impact hebben.
Peda.
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Wesley schreef:
Ik heb daar ook gestudeerd en in elk geval niet liggen slapen in de collegebanken, zelfs al is Delft veel meer gericht op technologie en Leiden bijvoorbeeld op zuivere wetenschap.
Jij schijnt geen idee te hebben van de wijze waarop empirische natuurwetenschap werkt en hoe het zit met feiten, aanwijzingen, hypothesen, valse en ware positieven, valse en waren negatieven. Jij gebruikt het woord bewijs op een manier waarop ene ware wetenschapper dat woord nooit zou gebruiken:

"Het vinden van gelijkenissen is GEEN bewijs van overgang."

Inderdaad. Het is geen bewijs. Het is een aanwijzing. Een van de zeer vele die de evolutietheorie en de gemeenschappelijke afstamming van de soorten steunt.
Wesley

Bericht door Wesley »

EdVaessen schreef:
20 nov 2020, 18:23
Wesley schreef:
19 nov 2020, 21:57
EdVaessen schreef:
Wesley schreef:

Wat geloofde jij destijds dan en hoe oud was je? Hoe goed was je op de hoogte met de wetenschappelijke methode alsmede met zindelijk redeneren dat je uiteindelijk meende dat de evolutietheorie niet kon kloppen?
Opmerkingen als 'hardware' doen vermoeden dat je een vergelijking nogal letterlijk neemt. Opmerkingen over 'toevalligheden' doen vermoeden dat je meent dat natuurwetten tekort schieten als verklaring maar dat je niet kan aangeven wat precies dat tekort is.
Wie ik was, hoeveel diploma's ik heb, wie ik ben doet er niet zoveel toe in een discussie. Wat ik zeg is denk ik belangrijker in een discussie.

Hoe is het allereerste leven ontstaan?
Dat is een vraag die nooit met bewijs is beantwoord door de wetenschap. Oersoep, toevalligheden en heel veel tijd is geen waterdichte theorie en zeker niet met feiten verifieerbaar.

Waarom bestaan er natuurwetten?
Hebben ze altijd al bestaan? Bestonden deze al voordat ruimte tijd materie bestond? Ook hierop heeft de wetenschap geen verklaring.

Waar is het bewijs dat er van 1 soort een ander soort kan onstaan?
De evolutie theorie is een geloof gebaseerd op aannames van zichtbaraae feiten.
Wesley

Bericht door Wesley »

Mart schreef:
20 nov 2020, 11:16
Wesley schreef:
Theorie is theorie in de wetenschap, hoe het ook wend of keert.
In de wetenschap is een theorie gebaseerd op een verzameling verifieerbare feiten. Relativiteitstheorie, Kwantumtheorie, Evolutietheorie, etc. zijn wetenschappelijke theorieën en er zijn maar weinig wetenschappers die eraan twijfelen.
De verzameling verifieerbare feiten die je noemt, ik denk dat je daarmee doelt op fossielen die gevonden zijn.
Niet alleen Paleontologie, maar eveneens Genetica, Vergelijkende anatomie, Moleculaire Wetenschappen, etc.: de Evolutietheorie is een sterke wetenschappelijke theorie die op wetenschappelijke universiteiten wordt onderwezen. ID is daarentegen pseudo-wetenschap -- populair op christelijke fora, maar het mag niet eens op scholen worden onderwezen. Dat is de stand van zaken.
Paleontologie: Welk bewijs is er in de paleontologie dat evolutie heeft plaatsgevonden? Die is er niet. Er zijn uiteraard verifieerbare feitelijke opgravingen. Maar uit de feiten zijn aannames gedaan om evolutietheorie te ondersteunen. Het zijn deze aannames die niet wetenschappelijk onderbouwd is en toch door vele mensen als feit worden beschouwd. Men gelooft er heilig in dat het waar is, het is een geloof.

Genetica: Welk bewijs is er voor het onstaan van de allereerste levende eencellig diertje op aarde? Met daarin complexe DNA. Mensen kunnen de geheimen van DNA code ontrafelen, maar tot op heden is het niet gelukt om bewijs te leveren dat uit niet levend materiaal leven gecreëerd kan worden. De oersoep een veel tijd verhaal is een religie dat door vele mensen als feit wordt gezien omdat men er heilig in gelooft, ook dit is een geloof.
Wesley

Bericht door Wesley »

EdVaessen schreef:
20 nov 2020, 18:36

"Het vinden van gelijkenissen is GEEN bewijs van overgang."

Inderdaad. Het is geen bewijs. Het is een aanwijzing. Een van de zeer vele die de evolutietheorie en de gemeenschappelijke afstamming van de soorten steunt.
Ik ben blij dat je dat zo ziet. Een aanwijzing die een aanname steunt.
  • Wat men met deze aanwijzing doet is een aanname maken dat het mogelijkerwijs de evolutietheorie ondersteunt. Men gelooft dat.
  • Christenen daarentegen zien de variaties en soorten met gelijkenissen ook als aanwijzing en geloven dat dit ondersteuning biedt aan dat alles ontworpen is door dezelfde God. Men gelooft dat.
Ik ben hiermee niets aan het bewijzen over evolutietheorie of het bestaan van God.
Ik probeer hiermee aan te geven dat het een misvatting is dat mensen die in evolutieleer geloven, dit doen aan de hand van wetenschappelijk bewijs. Ze doen als het ware niets anders dan Christenen, feitelijkheden gebruiken voor hun aanname ter ondersteuning van hun geloof.
Mart

Bericht door Mart »

Wesley schreef:
20 nov 2020, 22:58
Paleontologie: Welk bewijs is er in de paleontologie dat evolutie heeft plaatsgevonden? Die is er niet. Er zijn uiteraard verifieerbare feitelijke opgravingen. Maar uit de feiten zijn aannames gedaan om evolutietheorie te ondersteunen. Het zijn deze aannames die niet wetenschappelijk onderbouwd is en toch door vele mensen als feit worden beschouwd. Men gelooft er heilig in dat het waar is, het is een geloof.

Genetica: Welk bewijs is er voor het onstaan van de allereerste levende eencellig diertje op aarde? Met daarin complexe DNA. Mensen kunnen de geheimen van DNA code ontrafelen, maar tot op heden is het niet gelukt om bewijs te leveren dat uit niet levend materiaal leven gecreëerd kan worden. De oersoep een veel tijd verhaal is een religie dat door vele mensen als feit wordt gezien omdat men er heilig in gelooft, ook dit is een geloof.
Anatomie, embryologie, moleculaire biologie, biogeografie en fossielen verwijzen allen naar evolutie. Ook de recente ontdekking van tolerante epistatische mutaties heeft bijvoorbeeld belangrijke evolutionaire implicaties. Vergelijkingen van DNA-sequenties laten zien hoe verschillende soorten verwant zijn. Moleculaire overeenkomsten leveren bewijs voor de gedeelde afkomst van het leven en de ontwikkeling van dezelfde genen in verschillende organismen (dat wil zeggen, een paar homologe genen) tonen hoe nauw verwant bepaalde organismen zijn. Biogeografie, de studie van de geografische verspreiding van organismen, levert ons verdere informatie over hoe en wanneer soorten zich hebben ontwikkeld. Een vergelijkbare anatomie die bij verschillende soorten wordt gevonden, kan homoloog zijn (gedeeld vanwege voorouders) of analoog (gedeeld vanwege vergelijkbare selectieve druk). Daarbij leveren anatomische kenmerken die worden gedeeld tussen organismen (inclusief degenen die alleen zichtbaar zijn tijdens de embryonale ontwikkeling) verder bewijsmateriaal voor een gedeelde evolutionaire afkomst. Fossielen ondersteunen het bewijs van evolutionaire veranderingen op de lange termijn nog meer en documenteren het vroegere bestaan ​​van soorten die nu zijn uitgestorven. Het biedt geen volledig verslag van de evolutionaire geschiedenis, maar het bevestigt het bestaan ​​van nu uitgestorven soorten en legt eveneens telkens meer tussenvormen vast.

Net zoals de werking van legio apparaten hun werking danken aan de Relativiteitstheorie en de Kwantummechanica, zo zijn veel zaken in de biochemie en genetica afhankelijk van de werking van evolutie. Zelfs virussen tonen evolutie door mutatie en aanpassing. We hebben het hier niet over de hemelvaart van iemand die uit een maagd geboren zou zijn en uit de dood zou zijn opgestaan, maar over volwassen wetenschappelijke theorieën die goed onderbouwde verklaringen voor aspecten van de natuurlijke wereld bieden, gebaseerd op een verzameling verifieerbare feiten.
Wees realistisch
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef:
20 nov 2020, 11:16
Hou op met die verifieerbare feiten. Je bent niet eens in staat er één te noemen.

Mart schreef:Niet alleen Paleontologie, maar eveneens Genetica, Vergelijkende anatomie, Moleculaire Wetenschappen, etc.: de Evolutietheorie is een sterke wetenschappelijke theorie die op wetenschappelijke universiteiten wordt onderwezen.
Paleontologie:
Een duidelijke weerlegging van evolutie.
De evolutionist Stephen Jay Gould schreef het volgende:
De geschiedenis van de meeste fossielsoorten behelst twee kenmerken, die ingaan tegen een geleidelijke evolutieve ontwikkeling.
1) Stasis (onveranderlijkheid). De meeste soorten vertonen geen doelgerichte verandering gedurende hun verblijf op aarde. Ze verschijnen in het fossielenbestand in dezelfde gedaante als waarmee ze verdwijnen. Morfologische veranderingen zijn meestal beperkt en doelloos.
2) Plotselinge verschijning. In geen enkel gebied komen soorten ooit geleidelijk te voorschijn middels gestage transformatie van de voorouders, maar ze verschijnen altijd plotseling en volledig gevormd.
http://www.veritas-ucsb.org/library/ori ... tasis.html
Gould noemde het ontbreken van overgangsvormen het beroepsgeheim van de paleontologen.

Genetica:
Ook een weerlegging.
Lees over de microRNA's
viewtopic.php?p=311630#p311630
Het filmpje met Craig Venter. Er is geen stamboom.
viewtopic.php?p=307942#p307942

Vergelijkende anatomie:
De evolutiestamboom is neergesabeld.

Moleculaire wetenschap
Michael Behe: “Het idee van de darwinistische en moleculaire evolutie heeft geen wetenschappelijke basis. De wetenschapsliteratuur – tijdschriften of boeken - bevat geen enkele publicatie die beschrijft hoe de moleculaire evolutie van echte, complexe biochemische systemen heeft plaatsgevonden of ook maar zou kunnen plaatsvinden. Er wordt wel beweerd dat een dergelijke evolutie heeft plaatsgevonden, maar die beweringen worden nooit gestaafd met relevante experimenten of berekeningen. Gezien het ontbreken van een autoriteit om kennisclaims op te baseren, kun je met recht zeggen dat darwinistische moleculaire evolutie een leeg begrip is.”
Behe schreef dat jaren geleden en de situatie is onveranderd. Behe: “Er zijn nul papers waarin gedetailleerde modellen worden besproken over tussenliggende stappen bij de ontwikkeling van complexe biomoleculaire structuren”.

Mart schreef: ID is daarentegen pseudo-wetenschap -- populair op christelijke fora, maar het mag niet eens op scholen worden onderwezen. Dat is de stand van zaken.
Kun je nagaan met wat voor maffiabendes we te maken hebben. De waarheid dat de ET een totale mislukking is mag niet bekend gemaakt worden. Want carrières staan op het spel, dikbetaalde banen lopen gevaar. Dus de massa moet dom gehouden worden en blijkbaar wil de massa graag bedrogen worden.
Als een wetenschapper tevreden is met de huidige theorie, heeft hij geen nieuwe theorie nodig.
http://www.evolutionnews.org/2014/10/na ... 90321.html

Wie gelooft nou werkelijk dat je met het krakkemikkige evolutie-mechanisme: RM + NS alle wonderen in de natuur kunt verklaren? De menselijke hersenen bevatten miljarden zenuwcellen en iedere zenuwcel heeft meer dan duizend verbindingen, dat alles is precies gecoördineerd en op de juiste manier neuraal bedraad. Als je werkelijk gelooft dat zo'n onbenullig mechanisme dat allemaal teweeg kan brengen, dan is er toch wel iets ernstig mis met je.

Nog even ter herinnering, Stephen Jay Gould en Eugene Koonin hebben het neodarwinisme dood verklaard. Gould kwam tot de conclusie: “Het neodarwinisme is in feite dood, ondanks zijn handhaving als orthodoxie in studieboeken”. Koonin verkondigde: “Dus om geen blad voor de mond te nemen, de moderne synthese (het neodarwinisme) is verdwenen (So, not to mince words, the Modern Synthesis is gone)”.

Lees verder het betoog van Michael Behe.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

De cel wordt wel vergeleken met een supercomputer met werkzame genetische programma's ook wel met een hightech fabriek of met een ruimteschip. Celdeling is een groot spektakel waarbij een grote bibliotheek met genetische informatie samen met andere cruciale onderdelen gekopieerd worden naar de nieuwe cel.

Michael Behe schrijft het volgende in zijn nieuwste boek (A Mousetrap for Darwin: Behe Answers His Critics)
Behe schreef:De grote doorbraken kwamen waarschijnlijk in de jaren vijftig met de ontdekking van vormen van DNA en myoglobine (een eiwit dat zuurstof in spieren opslaat). De structuur van myoglobine toonde aan dat de moleculen van het leven niet gebouwd waren om er leuk uit te zien. Integendeel ze werden gebouwd om specifieke, concrete taken uit te voeren. De genetische code toonde aan dat DNA informatie bevatte - een ongehoorde eigenschap voor een natuurlijke chemische stof.

Het meest diepgaande inzicht van de moderne wetenschap is dat het leven letterlijk gebaseerd is op machines gemaakt van moleculen. Kleine nanomachines voeren de noodzakelijke taken van cellen uit. Onder hun vele taken fungeren machines in cellen als taxi's en vrachtwagens, die passagiers en voorraden over grote afstanden vervoeren (in verhouding tot de grootte van de moleculen), langs cellulaire snelwegen gemarkeerd door verkeersborden, beide ook gemaakt van moleculen. Cellulaire computerprogramma's van verbijsterende verfijning besturen de montage van de machinerie. Elegante genregulerende netwerken (GRNs) brengen de informatie in het DNA tot expressie om de juiste moleculen op het juiste moment op de juiste plaatsen te produceren en zo de ingewikkelde lichamen van dieren te bouwen. Wat wetenschappers uit vroegere tijden als een primitieve telraam beschouwden, is een futuristische supercomputer gebleken. Anders dan iets simpels wat de biologen ten tijde van Darwin dachten is de cel een volledig geautomatiseerde fabriek op nanoschaal gebleken, zo geavanceerd dat het de menselijke verbeelding te boven gaat.

En dat is het probleem voor Darwin: de moleculaire basis van het leven is zo verbazingwekkend, verbijsterend en elegant gebleken, dat woorden tekort schieten. Het is niet alleen dat de informatie van een levend wezen is opgeslagen in een genetische code - een kenmerk dat duidelijk intelligentie impliceert, totaal onverwacht wat betreft chemische principes. Maar ook hoe meer onderzoek, hoe meer en meer niveaus van codes, programma's en aansturingscomponenten worden gevonden.

Hoe kon het onhandige mechanisme van Darwin - een kleine, willekeurige verandering, gevolgd door een lange, grillige en onzekere periode van natuurlijke selectie, zonder het vermogen om te anticiperen op toekomstige behoeften - de moleculaire wonderen verklaren die de moderne biologie had ontdekt? Steeds vaker was het antwoord: niet mogelijk. Hoe meer de wetenschap zich ontwikkelde, hoe meer elegantie en complexiteit aan het licht kwam, des te meer biologen zich afkeerden van het darwinisme.
Plaats reactie