Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door HJW »

peda schreef: 11 nov 2020, 16:55 Inderdaad accepteert de James Randy Educational Foundation vanaf 2015 geen "' kandidaten "' meer.
Hij is pas overleden, 20 oktober van dit jaar.
Kon wel om hem lachen hoe hij soms dingen aan de kaak stelde.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door peda »

HJW schreef: 11 nov 2020, 17:03
peda schreef: 11 nov 2020, 16:55 Inderdaad accepteert de James Randy Educational Foundation vanaf 2015 geen "' kandidaten "' meer.
Hij is pas overleden, 20 oktober van dit jaar.
Kon wel om hem lachen hoe hij soms dingen aan de kaak stelde.
In mijn optiek heeft hij wel grote aandacht geschonken aan het niet kunnen bewijzen van meta-fysische ( para normale ) voorstellingen.
M. i is de meta-fysica door het optreden van Randi niet buiten werking gesteld, wel moet gewaakt worden voor het doen van te grote meta-fysische stelligheden, buiten de persoonlijke overtuiging om.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

Kleine correctie: de naam van deze meneer is James Randi
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door peda »

Bastiaan73 schreef: 11 nov 2020, 17:20 Kleine correctie: de naam van deze meneer is James Randi
Klopt, dank !!
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 11 nov 2020, 15:32
De vraag is natuurlijk: wat is de waarheid? En een andere: kunnen wij met ons huidige menselijke bewustzijn wel de waarheid ervaren? Volgens mij is ons bewustzijn daartoe te beperkt.
Jouw bewustzijn is toereikend voor de waarheid.
Maar uiteraard bestaat de waarheid. De waarheid is hoe het is.
Waarheid is als er niks meer te ontkennen valt, dan is de waarheid gekend.
Een derde vraag is: beschikken wij wel over een taal om de waarheid te beschrijven? Ik denk van niet.
De mens beschikt over taal om waarheid te omschrijven. Maar uiteraard is de uitdrukking in taal nooit de waarheid zelf.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 11 nov 2020, 17:33
Zolderworm schreef: 11 nov 2020, 15:32
De vraag is natuurlijk: wat is de waarheid? En een andere: kunnen wij met ons huidige menselijke bewustzijn wel de waarheid ervaren? Volgens mij is ons bewustzijn daartoe te beperkt.
Jouw bewustzijn is toereikend voor de waarheid.
Misschien ooit. Maar het gewone dagelijkse bewustzijn niet.
Maar uiteraard bestaat de waarheid. De waarheid is hoe het is.
Waarheid is als er niks meer te ontkennen valt, dan is de waarheid gekend.
Waarheid is als je identiek bent met de waarheid. Dus van ontkennen is geen sprake, maar ook niet van bevestigen. Want dan ben je niet identiek met de waarheid.
Een derde vraag is: beschikken wij wel over een taal om de waarheid te beschrijven? Ik denk van niet.
De mens beschikt over taal om waarheid te omschrijven. Maar uiteraard is de uitdrukking in taal nooit de waarheid zelf.
Welke taal dan?
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 11 nov 2020, 17:47
hopper schreef: 11 nov 2020, 17:33
Zolderworm schreef: 11 nov 2020, 15:32
De vraag is natuurlijk: wat is de waarheid? En een andere: kunnen wij met ons huidige menselijke bewustzijn wel de waarheid ervaren? Volgens mij is ons bewustzijn daartoe te beperkt.
Jouw bewustzijn is toereikend voor de waarheid.
Misschien ooit. Maar het gewone dagelijkse bewustzijn niet.
Maar uiteraard bestaat de waarheid. De waarheid is hoe het is.
Waarheid is als er niks meer te ontkennen valt, dan is de waarheid gekend.
Waarheid is als je identiek bent met de waarheid. Dus van ontkennen is geen sprake, maar ook niet van bevestigen. Want dan ben je niet identiek met de waarheid.
Een derde vraag is: beschikken wij wel over een taal om de waarheid te beschrijven? Ik denk van niet.
De mens beschikt over taal om waarheid te omschrijven. Maar uiteraard is de uitdrukking in taal nooit de waarheid zelf.
Welke taal dan?

ad 1. Er is geen ander bewustzijn dan het dagelijks bewustzijn. In deze betekenis is dat 'bewust zijn van iets'.
ad 2. De laatste die ont'kent kan worden dat ben je zelf. Wat men doet is steeds dieper in onkenbaarheid treden. Wat betekent dat de mens controle heeft over zijn gedachten en deze ten diepste beheerst. In die staat wordt het bewustzijn 100% non-reflectief. Het is nooit het bewustzijn wat veranderd, het is de toestand waarin het bewustzijn verkeert welke kan veranderen.
ad 3. De taal van de mystici. In de kern is het eenvoudig: leer zin van onzin onderscheiden. Je kunt alleen leren van iemand die meer weet dan jij. Zelfzuchtige mensen zullen nooit waarheid kennen omdat zij zelf alles beter weten. Wat verbindt de grote zieners uit heden en verleden? Van Boeddha tot Jezus tot vele anderen? Ze hebben hun geschriften niet nagelaten om er zelf beter van te worden. Ze hebben hun geschriften nagelaten voor hen die in hun spoor willen treden.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

https://www.civismundi.nl/?p=artikel&aid=5793
Volgens de visie van Plotinos is ieder mens in wezen trapsgewijs een manifestatie of belichaming van eerst de wereldziel, dan de Logos en uiteindelijk het goddelijke Ene. Een mens kan zich blijvend bewust worden van het Ene en zich ermee verenigen door meditatie en/of contemplatie, mogelijk ook door esthetische aanschouwing en de beleving van schoonheid. In het Oosten wordt dit verenigende bewustzijn kosmisch bewustzijn, eenheidsbewustzijn of verlichting genoemd. Ieder mens is in wezen goddelijk. Dit is niet exclusief voorbehouden aan de goddelijke incarnatie in Jezus Christus. Ieder mens is een kind van God, een belichaming van het Ene en kan in principe als Christus worden.

Deze neoplatoonse interpretatie van het christendom wijkt af van de canonieke christelijke leer. Deze interpretatie is meer consistent met de filosofie van Plotinos dan de orthodoxe theologie van Augustinus, die op bepaalde punten bijzonder onredelijk is. Dat geldt bijv. voor de willekeur van God volgens welke ongedoopte kinderen, als zondige wezens belast met de erfzonde, verdoemd zouden zijn.
Zolder,

Waarheid gaat altijd over non-dualiteit. En heeft een raakvlak met bewustzijn. Het wordt hier genoemd als eenheidsbewustzijn en dan lijkt het alsof er wat anders bedoeld wordt dan gewoon bewustzijn. Maar het is nog steeds hetzelfde bewustzijn, er is alleen een innerlijk verstaan hoe 'alles' op geestelijke wijze zich tot elkaar verhoudt. De Ene (Waarheid) staat boven kennen (waarnemend bewustzijn) en staat boven 'het gekende'.

Het staat hier juist omschreven: ieder mens kan als Christus worden. Uiteraard wel bij leven. Bewustzijn blijft gewoon het 'bewustzijn van iets', maar het bewustzijn is bij eenheidsbewustzijn (of Christusbewustzijn) ook in staat zichzelf waar te nemen zonder bewustzijnsinhoud. Dan noemt men het 'gewaarzijn'. Gewaarzijn is de staat van 'leeg en kennend'.

Dat is het verwarrende aan discussies over bewustzijn. Iedereen heeft bewustzijn en dat bewustzijn is bij iedereen ten diepste 'leeg en kennend', maar dan potentieel. Liefde en bewustzijn zijn de twee meest fascinerende 'zaken' in het universum. In de staat van 'gewaarzijn' is het lichaamsbewustzijn totaal verdwenen. Dat is ook het verband met Jezus: zijn weg lijdt naar Waarheid. Lijden met een lange ij...
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

Sorry voor de off topic, het gaat eigenlijk over complotten. Maar complotten doen we voor de geestelijke ontspanning;-)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 11 nov 2020, 20:26
Zolderworm schreef: 11 nov 2020, 17:47
hopper schreef: 11 nov 2020, 17:33
Zolderworm schreef: 11 nov 2020, 15:32
De vraag is natuurlijk: wat is de waarheid? En een andere: kunnen wij met ons huidige menselijke bewustzijn wel de waarheid ervaren? Volgens mij is ons bewustzijn daartoe te beperkt.
Jouw bewustzijn is toereikend voor de waarheid.
Misschien ooit. Maar het gewone dagelijkse bewustzijn niet.
Maar uiteraard bestaat de waarheid. De waarheid is hoe het is.
Waarheid is als er niks meer te ontkennen valt, dan is de waarheid gekend.
Waarheid is als je identiek bent met de waarheid. Dus van ontkennen is geen sprake, maar ook niet van bevestigen. Want dan ben je niet identiek met de waarheid.
Een derde vraag is: beschikken wij wel over een taal om de waarheid te beschrijven? Ik denk van niet.
De mens beschikt over taal om waarheid te omschrijven. Maar uiteraard is de uitdrukking in taal nooit de waarheid zelf.
Welke taal dan?

ad 1. Er is geen ander bewustzijn dan het dagelijks bewustzijn. In deze betekenis is dat 'bewust zijn van iets'.
ad 2. De laatste die ont'kent kan worden dat ben je zelf. Wat men doet is steeds dieper in onkenbaarheid treden. Wat betekent dat de mens controle heeft over zijn gedachten en deze ten diepste beheerst. In die staat wordt het bewustzijn 100% non-reflectief. Het is nooit het bewustzijn wat veranderd, het is de toestand waarin het bewustzijn verkeert welke kan veranderen.
ad 3. De taal van de mystici. In de kern is het eenvoudig: leer zin van onzin onderscheiden. Je kunt alleen leren van iemand die meer weet dan jij. Zelfzuchtige mensen zullen nooit waarheid kennen omdat zij zelf alles beter weten. Wat verbindt de grote zieners uit heden en verleden? Van Boeddha tot Jezus tot vele anderen? Ze hebben hun geschriften niet nagelaten om er zelf beter van te worden. Ze hebben hun geschriften nagelaten voor hen die in hun spoor willen treden.
Ad 1. Jij verwart bewustzijn nog steeds met bewustwording.
Ad 2. Idem. Het is nooit de bewustwording die verandert.
Ad 3. Mystici ervaring dingen waarvan ze weten dat ze die nooit in welke taal dan ook onder woorden kunnen brengen.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 12 nov 2020, 11:02
Ad 1. Jij verwart bewustzijn nog steeds met bewustwording.
Ad 2. Idem. Het is nooit de bewustwording die verandert.
Ad 3. Mystici ervaring dingen waarvan ze weten dat ze die nooit in welke taal dan ook onder woorden kunnen brengen.
Alles wat 'wordend' is doet er nu juist niet toe in dit onderwerp, het gaat om het 'zijnde'.
We menen over hetzelfde te spreken, Zolder, maar ik denk dat we het beiden over iets geheel anders hebben.
Dan rest slechts babylonische spraakverwarring.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Petra »

:lol: What else is new :) :flower1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Petra »

Dat is de ellende hè, soms is een complottheorie echt een complot.
Mijn gedachte is dat het niet verstandig is om alle complotten op 1 hoop te gooien. Dan wordt het een warboel. dat is wat er vaak gebeurt; men klikt op het ene complot en voor je het weet lijkt alles wel complot.
Ontwarren dus, door elk (vermeend) complot apart te onderzoeken en bespreken lijkt mij een goeie zaak.
(Maar goed, dat is een stuk spraakmakender mét Jerommel :) ).


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bdbcdfe4/
‘Amerikaanse NSA bespioneert Europese bondgenoten, waaronder Nederland’

Er zijn nieuwe aanwijzingen dat de Amerikaanse NSA bondgenoten in Europa, waaronder ook Nederland, uitgebreid bespioneert.
Die informatie komt van een oud-medewerker van de Deense militaire dienst Forsvarets Efterretningstjeneste (FE), die vanaf 2008 met de Amerikaanse NSA aan een geheim aftapproject werkte, en die zijn zorgen over de Amerikaanse spionage deelde in interne rapporten. Omdat de spionage voortduurde, besloot de klokkenluider die rapporten te lekken naar een nieuwe toezichthouder. De Deense publieke omroep DR heeft nu met diverse bronnen gesproken die de rapporten hebben gezien en de inhoud ervan bevestigen.

Daarvoor werkte de NSA met het beruchte programma XKeyscore, in 2013 onthuld door NSA-klokkenluider Edward Snowden.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door dingo »

Petra schreef: 15 nov 2020, 23:08 Dat is de ellende hè, soms is een complottheorie echt een complot.
Mijn gedachte is dat het niet verstandig is om alle complotten op 1 hoop te gooien. Dan wordt het een warboel. dat is wat er vaak gebeurt; men klikt op het ene complot en voor je het weet lijkt alles wel complot.
Ontwarren dus, door elk (vermeend) complot apart te onderzoeken en bespreken lijkt mij een goeie zaak.
(Maar goed, dat is een stuk spraakmakender mét Jerommel :) ).
Alle complotten op 1 hoop gooien is inderdaad niet verstandig. Pedonetwerken bestaan, pedofiele politici bestaan ook, grote machtsbolwerken bestaan ook zeker in de VS waar je met "lobbyen" meer kan bereiken dan met politiek bedrijven en inlichtingendiensten hebben geen moraal. Is het daarom 1 groot complot en een "deep state"? Niet waarschijnlijk, ieder land, netwerk en bolwerk zal proberen zelf de hoogste in de rangorde te blijven en dus zo min mogelijk meewerken aan een ander netwerk of bolwerk.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Mensen creëren hun eigen deepstate doordat ze hun hele leven in de openbaarheid gooien, inclusief naaktfoto's, via de social media die alles van ze mag weten. En door hun zoekacties via die media raken ze verstrikt in sprookjeswerelden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Petra »

Sommigen komen dan in het grote sprookjesboek van Walsh terecht. Maar die is best wel leuk. :)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Dit is werkelijk belachelijk! Onze overheid misbruikt de Corona om onze vrijheden in te perken:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht

Terecht is CU tegen. Ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 20 nov 2020, 23:21 Dit is werkelijk belachelijk! Onze overheid misbruikt de Corona om onze vrijheden in te perken:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht

Terecht is CU tegen. Ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Het is toch logisch om mensen die een gevaar vormen te weren uit openbare ruimtes?
Dat gebeurd nu ook al en dan noemen we het lockdown.

En maak je maar geen zorgen, kerken krijgen vast wel weer een uitzonderingspositie.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 20 nov 2020, 23:51
Gaitema schreef: 20 nov 2020, 23:21 Dit is werkelijk belachelijk! Onze overheid misbruikt de Corona om onze vrijheden in te perken:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht

Terecht is CU tegen. Ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Het is toch logisch om mensen die een gevaar vormen te weren uit openbare ruimtes?
Dat gebeurd nu ook al en dan noemen we het lockdown.

En maak je maar geen zorgen, kerken krijgen vast wel weer een uitzonderingspositie.
Je bent echt zo naïef dat je er met de bijde benen intrapt, net als de meerderheid van de Nederlanders. Straks heb je een wet waarin je verplicht bent overal voor ingeënt te worden. En anders! Ben je nergens meer welkom. Dat heet "appartheid". Dat is wat in de tweede wereldoorlog met de joden ook gebeurden. En wie zijn nu de klos? De refo's weer en allen die om medische bezwaren hun kinderen niet overal voor laten inenten, zoals wij thuis, mijn broer en mijn zus en tal van vrienden van ons. Mijn broer en mijn zus komen trouwens gewoon uit een gemiddelde PKN gemeente. Ze kiezen niet tegen vanwege hun geloof, maar vanwege medische bezwaren.
[modbreak bonjour] Je slaat wel erg op hol hier. Dit heeft niets met apartheid te maken. Het is zelfs een beetje grof om een prikje te vergelijken met al het leed dat apartheid heeft veroorzaakt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Kijk, als 70 procent is ingeënt, dan is dat voldoende. Daar komen ze heus wel aan. Daarvoor hoef je niet alle bezwaarden het stuipen op hun lijf te jagen!
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 00:05
hopper schreef: 20 nov 2020, 23:51
Gaitema schreef: 20 nov 2020, 23:21 Dit is werkelijk belachelijk! Onze overheid misbruikt de Corona om onze vrijheden in te perken:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht

Terecht is CU tegen. Ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Het is toch logisch om mensen die een gevaar vormen te weren uit openbare ruimtes?
Dat gebeurd nu ook al en dan noemen we het lockdown.

En maak je maar geen zorgen, kerken krijgen vast wel weer een uitzonderingspositie.
Je bent echt zo naïef dat je er met de bijde benen intrapt, net als de meerderheid van de Nederlanders. Straks heb je een wet waarin je verplicht bent overal voor ingeënt te worden. En anders! Ben je nergens meer welkom. Dat heet "appartheid". Dat is wat in de tweede wereldoorlog met de joden ook gebeurden. En wie zijn nu de klos? De refo's weer en allen die om medische bezwaren hun kinderen niet overal voor laten inenten, zoals wij thuis, mijn broer en mijn zus en tal van vrienden van ons. Mijn broer en mijn zus komen trouwens gewoon uit een gemiddelde PKN gemeente. Ze kiezen niet tegen vanwege hun geloof, maar vanwege medische bezwaren.
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
Only dead fish go with the flow
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 00:05
hopper schreef: 20 nov 2020, 23:51
Gaitema schreef: 20 nov 2020, 23:21 Dit is werkelijk belachelijk! Onze overheid misbruikt de Corona om onze vrijheden in te perken:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht

Terecht is CU tegen. Ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Het is toch logisch om mensen die een gevaar vormen te weren uit openbare ruimtes?
Dat gebeurd nu ook al en dan noemen we het lockdown.

En maak je maar geen zorgen, kerken krijgen vast wel weer een uitzonderingspositie.
Je bent echt zo naïef dat je er met de bijde benen intrapt, net als de meerderheid van de Nederlanders. Straks heb je een wet waarin je verplicht bent overal voor ingeënt te worden. En anders! Ben je nergens meer welkom. Dat heet "appartheid". Dat is wat in de tweede wereldoorlog met de joden ook gebeurden. En wie zijn nu de klos? De refo's weer en allen die om medische bezwaren hun kinderen niet overal voor laten inenten, zoals wij thuis, mijn broer en mijn zus en tal van vrienden van ons. Mijn broer en mijn zus komen trouwens gewoon uit een gemiddelde PKN gemeente. Ze kiezen niet tegen vanwege hun geloof, maar vanwege medische bezwaren.
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
En zo wordt het rijk van de antichrist werkelijk. Weet je wat de redenen zijn? Bijvoorbeeld dat embryo's van abortussen eens zijn gebruikt om cellen van af te halen. Soort donor materiaal om daar weer medicatie van te maken. Daarom enten wij onze kinderen nergens meer tegen in, omdat we daar tegen zijn. Mijn broer en mijn zus omdat het blijvende schade achter laat, waar het lichaam niet van hersteld. Er zit bijvoorbeeld een verband tussen de medicatie die kinderen krijgen en het hoge aantal mensen dat pdd-nos bijvoorbeeld heeft of kanker. Vroeger was dat stuitend veel minder.
Als jij dat egoïstisch noemt, dan ben jij een monster.
Er zijn ook refo's die dit doen omdat ze vanwege hun geloof hun kinderen in de handen van God leggen. Mijn vrouw is daarom vroeger niet ingeënt. Maar het is de laatste tijd allemaal zo anti christelijk als de pest! Ik krijg een steeds grotere afkeer van deze samenleving en walg van de satanistische ontwikkelingen.

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet, om daar zulke overdreven maatregelen tegen te nemen, waarmee we steeds meer vrijheden verliezen. Al was ik me wel van plan te laten inenten. Mijn weerstand er tegen neemt JUIST door die verplichting toe.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 21 nov 2020, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door fries77 »

Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
Koop eens een geschiedenisboek! Dan kun je lezen waar gedachten als de jouwe toe kunnen leiden.
salvator omnium hominum
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

fries77 schreef: 21 nov 2020, 08:16
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
Koop eens een geschiedenisboek! Dan kun je lezen waar gedachten als de jouwe toe kunnen leiden.
Precies! Het duurt niet lang meer of Godsdienstvrijheid bestaat ook niet meer.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bonjour »

Jullie laten je allemaal bang maken.
Rutte staat nu voor een unieke beslissing. Als ie niets doet gaan mensen dood aan corona en als ie wel wat doet is het ook weer niet goed. Het laatste wat ik van hem zag was dat hij ging nadenken. De opties overzien.

Dat betekent nog niet dat vrijheden massaal worden afgenomen. Bovendien is het heel normaal dat je vrijheden afgenomen worden. Sinds een tijdje mogen we overdag niet meer harder dan 100. Soms moeten we iets inleveren voor iets anders. Het ene moment wordt er hier geklaagd dat jongeren hun vrijheden niet af laten nemen en nu wordt er geklaagd dat iemand erover nadenkt een vrijheid af te nemen.

Ondertussen kan je geen praatprogramma aanzetten wat niet praat over het vaccinatie programma. Wie wel en wanneer.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.