Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door fries77 »

Bonjour schreef: 21 nov 2020, 08:52 Jullie laten je allemaal bang maken.
Rutte staat nu voor een unieke beslissing. Als ie niets doet gaan mensen dood aan corona en als ie wel wat doet is het ook weer niet goed. Het laatste wat ik van hem zag was dat hij ging nadenken. De opties overzien.

Dat betekent nog niet dat vrijheden massaal worden afgenomen. Bovendien is het heel normaal dat je vrijheden afgenomen worden. Sinds een tijdje mogen we overdag niet meer harder dan 100. Soms moeten we iets inleveren voor iets anders. Het ene moment wordt er hier geklaagd dat jongeren hun vrijheden niet af laten nemen en nu wordt er geklaagd dat iemand erover nadenkt een vrijheid af te nemen.

Ondertussen kan je geen praatprogramma aanzetten wat niet praat over het vaccinatie programma. Wie wel en wanneer.
Eerst ga je als politiek een toekomstbeeld schetsen, waardoor twijfelaars dan toch maar besluiten om een vaccin te nemen. Wel op de vlakte blijven natuurlijk, anders doorziet het plebs het plan.

De groep die dan nog steeds niet gevaccineerd wil worden wanneer alle bereidwilligen ingeënt zijn, die wordt dan uitgesloten van van alles en nog wat. Het beste is dan als je de groep die wel gevaccineerd is opzet tegen de niet-gevaccineerden. Een gemeenschappelijke "vijand" creëren is ouder dan de weg naar Rome.

Heeft niets met bang zijn te maken, maar met het doorzien van bepaalde zaken. De geschiedenis herhaalt zich telkens weer. Maar dan noem je dat een complot en is alles weer opgelost!
salvator omnium hominum
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bonjour »

fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:08 Een gemeenschappelijke "vijand" creëren is ouder dan de weg naar Rome.
Die hoeft niet gecreëerd te worden. Die is er al. Dat is het virus. En daar gaan mensen aan dood en daar moeten we iets mee.

En te voorkomen dat er veel meer doden vallen moet je 70% inenten. Hoe ga je dit oplossen?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door fries77 »

Bonjour schreef: 21 nov 2020, 09:16
fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:08 Een gemeenschappelijke "vijand" creëren is ouder dan de weg naar Rome.
Die hoeft niet gecreëerd te worden. Die is er al. Dat is het virus. En daar gaan mensen aan dood en daar moeten we iets mee.

En te voorkomen dat er veel meer doden vallen moet je 70% inenten. Hoe ga je dit oplossen?
Dat zal per land verschillen, denk ik. Hier in NL zal eerst wel eens gekeken worden wat voor percentage zich straks zal laten vaccineren wanneer het vaccin beschikbaar is.

Wil je dan een deel van de weigeraars laten vaccineren, dan zijn er 2 oplossingen. Dwang (groepsdruk, uitsluiting -in meer of mindere mate- van bepaalde activiteiten, uitkeringskortingen, verhoogde ziekenfondspremie, etc.). Beloning (vaccinpremie, ontheffing van alle beperkingen t.o.v. niet-gevaccineerden, etc.)

Misschien zijn er wel meer opties, maar na een uitgebreide voorlichtingscampagne blijven de "die hard" weigeraars over en zullen zaken zich verharden.
salvator omnium hominum
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00 ...

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet (...)
Ehm... Besef je wat je hier typt Gaitema? Er zijn wereldwijd inmiddels 1.370.680 mensen overleden aan corona.

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b14e8079/
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 00:05
hopper schreef: 20 nov 2020, 23:51
Gaitema schreef: 20 nov 2020, 23:21 Dit is werkelijk belachelijk! Onze overheid misbruikt de Corona om onze vrijheden in te perken:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht

Terecht is CU tegen. Ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Het is toch logisch om mensen die een gevaar vormen te weren uit openbare ruimtes?
Dat gebeurd nu ook al en dan noemen we het lockdown.

En maak je maar geen zorgen, kerken krijgen vast wel weer een uitzonderingspositie.
Je bent echt zo naïef dat je er met de bijde benen intrapt, net als de meerderheid van de Nederlanders. Straks heb je een wet waarin je verplicht bent overal voor ingeënt te worden. En anders! Ben je nergens meer welkom. Dat heet "appartheid". Dat is wat in de tweede wereldoorlog met de joden ook gebeurden. En wie zijn nu de klos? De refo's weer en allen die om medische bezwaren hun kinderen niet overal voor laten inenten, zoals wij thuis, mijn broer en mijn zus en tal van vrienden van ons. Mijn broer en mijn zus komen trouwens gewoon uit een gemiddelde PKN gemeente. Ze kiezen niet tegen vanwege hun geloof, maar vanwege medische bezwaren.
Het heeft te maken met de gevolgen van je beslissingen dragen. Ik ben ook niet van plan om vooraan te staan met vaccinaties. Dan is het logisch dat men mij weert uit publieke ruimtes. Dat is een gevolg van mijn beslissing. Dan past het mij niet om er over te gaan miepen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:17
fries77 schreef: 21 nov 2020, 08:16
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
Koop eens een geschiedenisboek! Dan kun je lezen waar gedachten als de jouwe toe kunnen leiden.
Precies! Het duurt niet lang meer of Godsdienstvrijheid bestaat ook niet meer.
Nu kruip je in de slachtofferrol. Tot dusver lijkt het alsof kerken en gelovigen boven de wet staan. Zoals dat al eeuwen het geval is geweest.
Wat mij betreft worden gelovigen niet langer meer voorgetrokken, maar gelijkwaardig behandeld als ongelovigen. Maar ja, CDA en CU hè....
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 21 nov 2020, 09:29
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00 ...

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet (...)
Ehm... Besef je wat je hier typt Gaitema? Er zijn wereldwijd inmiddels 1.370.680 mensen overleden aan corona.

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b14e8079/
Dus dan maar al onze vrijheden opgeven? Zodat de overheid alles kan doen en laten wat ze maar willen? Volgens mij sterven er ook vooral veel mensen aan de gevolgen van de maatregelen. Aangezien ze hun baan verliezen en hun land geen sociale vangnet hebben en ze zo om komen van de honger. De meeste mensen die aan het virus overlijden, zijn boven de 80. Ik ben best bereid afstand te houden en een mondkapje te dragen. Maar als dit een wetgeving wordt, waardoor we verplicht worden altijd onze kinderen in te enten, dan ben ik net als de CU tegen.
Als ze dat doordrukken krijg je ook een volksopstand.
Refo's mogen zich niet in enten.
Wij doen veel niet, vanwege onder andere het embryo met het nummer 27 die voor het vaccin voor DKTP na abortus werd gebruikt om een cel van te gebruiken. Wij werken niet mee aan abortussen. En dus de schadelijke gevolgen van zo'n vaccin.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 21 nov 2020, 09:38
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:17
fries77 schreef: 21 nov 2020, 08:16
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
Koop eens een geschiedenisboek! Dan kun je lezen waar gedachten als de jouwe toe kunnen leiden.
Precies! Het duurt niet lang meer of Godsdienstvrijheid bestaat ook niet meer.
Nu kruip je in de slachtofferrol. Tot dusver lijkt het alsof kerken en gelovigen boven de wet staan. Zoals dat al eeuwen het geval is geweest.
Wat mij betreft worden gelovigen niet langer meer voorgetrokken, maar gelijkwaardig behandeld als ongelovigen. Maar ja, CDA en CU hè....
We hebben het hier over draconische maatregelen als meewerken aan abortussen en de gezondheid van onze kinderen. Maar het gaat mij ook te ver dat de overheid straks gaat bepalen wat wij wel of niet uit de bijbel mogen geloven en die kant gaat het steeds meer ook op. Maar het trijteren van Refo's is mij ook een doorn in het oog. Als zij tegen het homohuwelijk en inenten zijn, vanwege wat de bijbel zegt, heb je het te verdragen, net als wat we tot nu toe gewoon gedaan hebben en nooit iemand over zeurde.
Bevalt je dat standpunt niet, vraagt niemand van jou om een refo te worden.
Dat ze gebruik maken van de wet om met een minimale bezetting samen te komen, zolang de bezoekers nog gezond zijn is geheel wettig. Nu Urk ziek wordt, zullen ze waarschijnlijk ook wel voorzichtiger worden. Maar moeten we hen daarom maar gaan vervolgen?
Laatst gewijzigd door Gaitema op 21 nov 2020, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door fries77 »

De mensen die trouwens het hardste schreeuwen dat je het vaccin moet nemen voor je medemens... Die lopen zich volgend jaar weer schaamteloos vol te vreten met Kerst. Want ja... een uit de kluiten gewassen virusje in eigen land is toch heel wat erger dan miljoenen mensen die wereldwijd sterven aan de honger. Dat is toch maar ergens anders.

En Gaitema heeft natuurlijk een punt. Coronadoden zijn bijna allemaal aan de gemiddelde levensverwachting gekomen in NL. Voor zaken als hongersdood, verkeersslachtoffers, zelfmoord, etc., etc., etc., ligt dat heel anders en dus is dat ernstiger.
salvator omnium hominum
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:46 De mensen die trouwens het hardste schreeuwen dat je het vaccin moet nemen voor je medemens... Die lopen zich volgend jaar weer schaamteloos vol te vreten met Kerst. Want ja... een uit de kluiten gewassen virusje in eigen land is toch heel wat erger dan miljoenen mensen die wereldwijd sterven aan de honger. Dat is toch maar ergens anders.

En Gaitema heeft natuurlijk een punt. Coronadoden zijn bijna allemaal aan de gemiddelde levensverwachting gekomen in NL. Voor zaken als hongersdood, verkeersslachtoffers, zelfmoord, etc., etc., etc., ligt dat heel anders en dus is dat ernstiger.
Absoluut.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:46 Coronadoden zijn bijna allemaal aan de gemiddelde levensverwachting gekomen in NL. Voor zaken als hongersdood, verkeersslachtoffers, zelfmoord, etc., etc., etc., ligt dat heel anders en dus is dat ernstiger.
Dat lijkt me een mooi christelijk uitgangspunt: als je een jaar of 70-80 bent dan mag je wel dood.
Euthanasie is dus ook geen probleem meer.

Hongerdoden vallen er niet in NL en we hebben zo'n beetje de laagste aantallen verkeersslachtoffers ter wereld. Suïcidale mensen willen zelf dood.


Dus wat is nu je punt?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 09:41
Bastiaan73 schreef: 21 nov 2020, 09:29
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00 ...

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet (...)
Ehm... Besef je wat je hier typt Gaitema? Er zijn wereldwijd inmiddels 1.370.680 mensen overleden aan corona.

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b14e8079/
Dus dan maar al onze vrijheden opgeven? Zodat de overheid alles kan doen en laten wat ze maar willen? Volgens mij sterven er ook vooral veel mensen aan de gevolgen van de maatregelen.
Alle openbare en privéruimtes en evenementen worden gesloten om verspreiding van het virus tegen te gaan. Supermarkten blijven open met beperkt aantal bezoekers per keer en gelukkig straks ook verplicht met mondmasker.

Dat voor kerken en gebedsruimtes uitzondering wordt gemaakt vind ik belachelijk. Ook kerkgangers en bezoekers van gebedsruimtes komen onder de populatie in de supermarkt. Als ze bij een religieuze bijeenkomst worden besmet geven ze het ook door aan ieder ander via de supermarkt en openbaar vervoer.

Zolang het virus niet onder controle is vind ik het redelijk dat ook godsdienstigen tijdelijk in lockdown gaan. Helemaal wanneer ze gewetensbezwaard een vaccinatie weigeren. God of Allah is geen medicijn tegen corona.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door fries77 »

hopper schreef: 21 nov 2020, 09:50
fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:46 Coronadoden zijn bijna allemaal aan de gemiddelde levensverwachting gekomen in NL. Voor zaken als hongersdood, verkeersslachtoffers, zelfmoord, etc., etc., etc., ligt dat heel anders en dus is dat ernstiger.
Dat lijkt me een mooi christelijk uitgangspunt: als je een jaar of 70-80 bent dan mag je wel dood.
Euthanasie is dus ook geen probleem meer.

Hongerdoden vallen er niet in NL en we hebben zo'n beetje de laagste aantallen verkeersslachtoffers ter wereld. Suïcidale mensen willen zelf dood.


Dus wat is nu je punt?
Mijn punt is dat geen enkele christen beweert goddelijke vermogens te hebben.

Als christen denk ik dat het dus verstandiger is om de beperkte vermogens van de mensheid om elkaar te helpen het beste ingezet kan worden bij de tientallen ergere problemen dan corona.

En jouw redenering volgend over zelfmoord... Als jij op straat word aangereden en gewond raakt, hoef je dus niet naar het ziekenhuis. Je koos er namelijk zelf voor om deel te nemen aan het verkeer. Je hippie-vermomming vertoont hier wat scheurtjes...
salvator omnium hominum
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door hopper »

fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:58
En jouw redenering volgend over zelfmoord... Als jij op straat word aangereden en gewond raakt, hoef je dus niet naar het ziekenhuis. Je koos er namelijk zelf voor om deel te nemen aan het verkeer. Je hippie-vermomming vertoont hier wat scheurtjes...
De laatste keer dat ze mij naar het ZH brachten had ik daar zelf geen weet van. Ze hadden me dus ook mogen laten liggen, een dergelijke beslissing neemt een mens niet zelf.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 21 nov 2020, 09:53
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 09:41
Bastiaan73 schreef: 21 nov 2020, 09:29
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00 ...

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet (...)
Ehm... Besef je wat je hier typt Gaitema? Er zijn wereldwijd inmiddels 1.370.680 mensen overleden aan corona.

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b14e8079/
Dus dan maar al onze vrijheden opgeven? Zodat de overheid alles kan doen en laten wat ze maar willen? Volgens mij sterven er ook vooral veel mensen aan de gevolgen van de maatregelen.
Alle openbare en privéruimtes en evenementen worden gesloten om verspreiding van het virus tegen te gaan. Supermarkten blijven open met beperkt aantal bezoekers per keer en gelukkig straks ook verplicht met mondmasker.

Dat voor kerken en gebedsruimtes uitzondering wordt gemaakt vind ik belachelijk. Ook kerkgangers en bezoekers van gebedsruimtes komen onder de populatie in de supermarkt. Als ze bij een religieuze bijeenkomst worden besmet geven ze het ook door aan ieder ander via de supermarkt en openbaar vervoer.

Zolang het virus niet onder controle is vind ik het redelijk dat ook godsdienstigen tijdelijk in lockdown gaan. Helemaal wanneer ze gewetensbezwaard een vaccinatie weigeren. God of Allah is geen medicijn tegen corona.
Dat zijn zaken wat ook gevoelig liggen, aangezien het redden van de ziel van de zonde en de dood belangrijker gevonden acht, dan het geringe gevaar dat de samenkomsten vormen, aangezien de 1,5 meter prima gehandhaafd werd en het valt je wellicht niet op, maar de refo's die voorheen 3 keer per zondag naar de kerk gingen, gaan nu maar hoogstens één keer per zondag. Verder is het toch reeds zo dat het grootste gros gewoon met maximaal 30 man samen komt, ondanks dat de wet hen meer ruimte geeft. Lof aan deze moslims en christenen die hun ziel em zaligheid op het spel durven te zetten om het virus in te dammen.
Ondertussen lijden vele kerken enorme schade. Ten gevolge van deze maatregelen zijn er hele gemeentes uit elkaar gevallen. Dat vind ik trouwens prima. Het kaf wordt zo van de koren gescheiden.

Maar we hebben het over de vaccinatieplicht. Dat is iets waar ook veel niet-christenen een enorme aanstoot aan geven.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 00:05
hopper schreef: 20 nov 2020, 23:51
Gaitema schreef: 20 nov 2020, 23:21 Dit is werkelijk belachelijk! Onze overheid misbruikt de Corona om onze vrijheden in te perken:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht

Terecht is CU tegen. Ik hoop dat ze hun poot stijf houden.
Het is toch logisch om mensen die een gevaar vormen te weren uit openbare ruimtes?
Dat gebeurd nu ook al en dan noemen we het lockdown.

En maak je maar geen zorgen, kerken krijgen vast wel weer een uitzonderingspositie.
Je bent echt zo naïef dat je er met de bijde benen intrapt, net als de meerderheid van de Nederlanders. Straks heb je een wet waarin je verplicht bent overal voor ingeënt te worden. En anders! Ben je nergens meer welkom. Dat heet "appartheid". Dat is wat in de tweede wereldoorlog met de joden ook gebeurden. En wie zijn nu de klos? De refo's weer en allen die om medische bezwaren hun kinderen niet overal voor laten inenten, zoals wij thuis, mijn broer en mijn zus en tal van vrienden van ons. Mijn broer en mijn zus komen trouwens gewoon uit een gemiddelde PKN gemeente. Ze kiezen niet tegen vanwege hun geloof, maar vanwege medische bezwaren.
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
En zo wordt het rijk van de antichrist werkelijk. Weet je wat de redenen zijn? Bijvoorbeeld dat embryo's van abortussen eens zijn gebruikt om cellen van af te halen. Soort donor materiaal om daar weer medicatie van te maken. Daarom enten wij onze kinderen nergens meer tegen in, omdat we daar tegen zijn. Mijn broer en mijn zus omdat het blijvende schade achter laat, waar het lichaam niet van hersteld. Er zit bijvoorbeeld een verband tussen de medicatie die kinderen krijgen en het hoge aantal mensen dat pdd-nos bijvoorbeeld heeft of kanker. Vroeger was dat stuitend veel minder.
Als jij dat egoïstisch noemt, dan ben jij een monster.
Er zijn ook refo's die dit doen omdat ze vanwege hun geloof hun kinderen in de handen van God leggen. Mijn vrouw is daarom vroeger niet ingeënt. Maar het is de laatste tijd allemaal zo anti christelijk als de pest! Ik krijg een steeds grotere afkeer van deze samenleving en walg van de satanistische ontwikkelingen.

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet, om daar zulke overdreven maatregelen tegen te nemen, waarmee we steeds meer vrijheden verliezen. Al was ik me wel van plan te laten inenten. Mijn weerstand er tegen neemt JUIST door die verplichting toe.
Je kinderen nergens tegen inenten vanwege allerlei vage principes, en een vaag middeleeuws bijgeloof over een antichrist? Dat noem ik kindermishandeling.

[modbreak Trajecto] Graag wat genuanceerder reageren.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 21 nov 2020, 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Zolderworm »

fries77 schreef: 21 nov 2020, 08:16
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
Koop eens een geschiedenisboek! Dan kun je lezen waar gedachten als de jouwe toe kunnen leiden.
Heb je al bedacht waar het toe leidt als niemand zich laat inenten? Hoeveel leed en honger en onnodige doden ons dan nog in de wereld te wachten staan? Iedereen weet waar dit vaccin voor staat en dat het hoognodig is om het leed van een hoop mensen te verzachten.
Dus om er nou op dit moment de geschiedenisboeken bij te halen. Dat slaat nergens op.
Only dead fish go with the flow
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 13:14
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 00:05
hopper schreef: 20 nov 2020, 23:51

Het is toch logisch om mensen die een gevaar vormen te weren uit openbare ruimtes?
Dat gebeurd nu ook al en dan noemen we het lockdown.

En maak je maar geen zorgen, kerken krijgen vast wel weer een uitzonderingspositie.
Je bent echt zo naïef dat je er met de bijde benen intrapt, net als de meerderheid van de Nederlanders. Straks heb je een wet waarin je verplicht bent overal voor ingeënt te worden. En anders! Ben je nergens meer welkom. Dat heet "appartheid". Dat is wat in de tweede wereldoorlog met de joden ook gebeurden. En wie zijn nu de klos? De refo's weer en allen die om medische bezwaren hun kinderen niet overal voor laten inenten, zoals wij thuis, mijn broer en mijn zus en tal van vrienden van ons. Mijn broer en mijn zus komen trouwens gewoon uit een gemiddelde PKN gemeente. Ze kiezen niet tegen vanwege hun geloof, maar vanwege medische bezwaren.
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
En zo wordt het rijk van de antichrist werkelijk. Weet je wat de redenen zijn? Bijvoorbeeld dat embryo's van abortussen eens zijn gebruikt om cellen van af te halen. Soort donor materiaal om daar weer medicatie van te maken. Daarom enten wij onze kinderen nergens meer tegen in, omdat we daar tegen zijn. Mijn broer en mijn zus omdat het blijvende schade achter laat, waar het lichaam niet van hersteld. Er zit bijvoorbeeld een verband tussen de medicatie die kinderen krijgen en het hoge aantal mensen dat pdd-nos bijvoorbeeld heeft of kanker. Vroeger was dat stuitend veel minder.
Als jij dat egoïstisch noemt, dan ben jij een monster.
Er zijn ook refo's die dit doen omdat ze vanwege hun geloof hun kinderen in de handen van God leggen. Mijn vrouw is daarom vroeger niet ingeënt. Maar het is de laatste tijd allemaal zo anti christelijk als de pest! Ik krijg een steeds grotere afkeer van deze samenleving en walg van de satanistische ontwikkelingen.

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet, om daar zulke overdreven maatregelen tegen te nemen, waarmee we steeds meer vrijheden verliezen. Al was ik me wel van plan te laten inenten. Mijn weerstand er tegen neemt JUIST door die verplichting toe.
Je kinderen nergens tegen inenten vanwege allerlei vage principes, en een vaag middeleeuws bijgeloof over een antichrist? Dat noem ik kindermishandeling.
Ten eerste, leer met respect over mijn geloof te praten. Het is bespottelijk zo arrogant denigrerend over mijn geloof te praten en ten tweede, wij enten haar niet in vanwege een ander standpunt. Maar jij kan niet lezen hé? Het gaat om de embryo die na abortus erbij gebruikt is om het vaccin te maken. Vanwege onze anti abortus standpunt hebben we haar niet ingeënt.
En te derde, hoe durf je mij te belasteren voor kindermishandeling?!
Mijn vrouw is in haar kinderjaren nergens tegen ingeënt en ze heeft nooit wat er aan opgelopen.
Ga je mond spoelen met zeep! Zo lelijk te praten.
Ten slotte, we laten ons wel inenten tegen Corona.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 13:24
fries77 schreef: 21 nov 2020, 08:16
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
Koop eens een geschiedenisboek! Dan kun je lezen waar gedachten als de jouwe toe kunnen leiden.
Heb je al bedacht waar het toe leidt als niemand zich laat inenten? Hoeveel leed en honger en onnodige doden ons dan nog in de wereld te wachten staan? Iedereen weet waar dit vaccin voor staat en dat het hoognodig is om het leed van een hoop mensen te verzachten.
Dus om er nou op dit moment de geschiedenisboeken bij te halen. Dat slaat nergens op.
Dat slaat wel degelijk ergens op. Er zijn een gros van de mensen tegen het inenten en dat heeft nooit problemen opgeleverd dat ze er zijn. Maar nu gaan we dus alle refo's en gewetensbezwaarden die zich om principiële redenen niet laten inenten dus weren uit het gemeentehuis, de bioscoop etc?? Dat is rechts extremisme. Dat is het "appartheid" weer in leven roepen.
En dat terwijl 70 a 80 procent van de Nederlanders (ik ook) zich toch wel laat inenten en daarmee het virus gewoon waarschijnlijk gestopt wordt. En als dat niet werkt, dan heeft het vaccin gewoon niet voldoende gewerkt. Immers weet men nog niet hoelang het vaccin werkzaam is.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 14:26
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 13:14
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 00:05
Je bent echt zo naïef dat je er met de bijde benen intrapt, net als de meerderheid van de Nederlanders. Straks heb je een wet waarin je verplicht bent overal voor ingeënt te worden. En anders! Ben je nergens meer welkom. Dat heet "appartheid". Dat is wat in de tweede wereldoorlog met de joden ook gebeurden. En wie zijn nu de klos? De refo's weer en allen die om medische bezwaren hun kinderen niet overal voor laten inenten, zoals wij thuis, mijn broer en mijn zus en tal van vrienden van ons. Mijn broer en mijn zus komen trouwens gewoon uit een gemiddelde PKN gemeente. Ze kiezen niet tegen vanwege hun geloof, maar vanwege medische bezwaren.
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
En zo wordt het rijk van de antichrist werkelijk. Weet je wat de redenen zijn? Bijvoorbeeld dat embryo's van abortussen eens zijn gebruikt om cellen van af te halen. Soort donor materiaal om daar weer medicatie van te maken. Daarom enten wij onze kinderen nergens meer tegen in, omdat we daar tegen zijn. Mijn broer en mijn zus omdat het blijvende schade achter laat, waar het lichaam niet van hersteld. Er zit bijvoorbeeld een verband tussen de medicatie die kinderen krijgen en het hoge aantal mensen dat pdd-nos bijvoorbeeld heeft of kanker. Vroeger was dat stuitend veel minder.
Als jij dat egoïstisch noemt, dan ben jij een monster.
Er zijn ook refo's die dit doen omdat ze vanwege hun geloof hun kinderen in de handen van God leggen. Mijn vrouw is daarom vroeger niet ingeënt. Maar het is de laatste tijd allemaal zo anti christelijk als de pest! Ik krijg een steeds grotere afkeer van deze samenleving en walg van de satanistische ontwikkelingen.

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet, om daar zulke overdreven maatregelen tegen te nemen, waarmee we steeds meer vrijheden verliezen. Al was ik me wel van plan te laten inenten. Mijn weerstand er tegen neemt JUIST door die verplichting toe.
Je kinderen nergens tegen inenten vanwege allerlei vage principes, en een vaag middeleeuws bijgeloof over een antichrist? Dat noem ik kindermishandeling.
Ten eerste, leer met respect over mijn geloof te praten. Het is bespottelijk zo arrogant denigrerend over mijn geloof te praten en ten tweede, wij enten haar niet in vanwege een ander standpunt. Maar jij kan niet lezen hé? Het gaat om de embryo die na abortus erbij gebruikt is om het vaccin te maken. Vanwege onze anti abortus standpunt hebben we haar niet ingeënt.
En te derde, hoe durf je mij te belasteren voor kindermishandeling?!
Mijn vrouw is in haar kinderjaren nergens tegen ingeënt en ze heeft nooit wat er aan opgelopen.
Ga je mond spoelen met zeep! Zo lelijk te praten.
Ten slotte, we laten ons wel inenten tegen Corona.
Een kind niet vaccineren, om wat voor reden dan ook, is altijd kindermishandeling. Daar zou gevangenisstraf op moeten staan.
Only dead fish go with the flow
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 14:42
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 14:26
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 13:14
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 08:00
Zolderworm schreef: 21 nov 2020, 00:16
Ik vind iedereen die zich niet wil laten inenten tegen corona een moreel verwerpelijk persoon. Stel dat iedereen dat doet. Zeker in de derde wereld zorgt corona voor een hoop leed, honger enzovoort. Het lijkt me daarom meer dan logisch dat je je laat inenten en niet zo egoïstisch bent om te weigeren. Dat mensen die zich niet laten inenten toegang tot bepaalde evenementen wordt ontzegd, vind ik uitstekend. Laat die egoïsten barsten, wat mij betreft.
En zo wordt het rijk van de antichrist werkelijk. Weet je wat de redenen zijn? Bijvoorbeeld dat embryo's van abortussen eens zijn gebruikt om cellen van af te halen. Soort donor materiaal om daar weer medicatie van te maken. Daarom enten wij onze kinderen nergens meer tegen in, omdat we daar tegen zijn. Mijn broer en mijn zus omdat het blijvende schade achter laat, waar het lichaam niet van hersteld. Er zit bijvoorbeeld een verband tussen de medicatie die kinderen krijgen en het hoge aantal mensen dat pdd-nos bijvoorbeeld heeft of kanker. Vroeger was dat stuitend veel minder.
Als jij dat egoïstisch noemt, dan ben jij een monster.
Er zijn ook refo's die dit doen omdat ze vanwege hun geloof hun kinderen in de handen van God leggen. Mijn vrouw is daarom vroeger niet ingeënt. Maar het is de laatste tijd allemaal zo anti christelijk als de pest! Ik krijg een steeds grotere afkeer van deze samenleving en walg van de satanistische ontwikkelingen.

En zo schadelijk is die hele Corona nou ook weer niet, om daar zulke overdreven maatregelen tegen te nemen, waarmee we steeds meer vrijheden verliezen. Al was ik me wel van plan te laten inenten. Mijn weerstand er tegen neemt JUIST door die verplichting toe.
Je kinderen nergens tegen inenten vanwege allerlei vage principes, en een vaag middeleeuws bijgeloof over een antichrist? Dat noem ik kindermishandeling.
Ten eerste, leer met respect over mijn geloof te praten. Het is bespottelijk zo arrogant denigrerend over mijn geloof te praten en ten tweede, wij enten haar niet in vanwege een ander standpunt. Maar jij kan niet lezen hé? Het gaat om de embryo die na abortus erbij gebruikt is om het vaccin te maken. Vanwege onze anti abortus standpunt hebben we haar niet ingeënt.
En te derde, hoe durf je mij te belasteren voor kindermishandeling?!
Mijn vrouw is in haar kinderjaren nergens tegen ingeënt en ze heeft nooit wat er aan opgelopen.
Ga je mond spoelen met zeep! Zo lelijk te praten.
Ten slotte, we laten ons wel inenten tegen Corona.
Een kind niet vaccineren, om wat voor reden dan ook, is altijd kindermishandeling. Daar zou gevangenisstraf op moeten staan.
Je bent een rechts extremist dat je dit zegt. Een griezel ben je.
Je bent een moordenaar als je mee werkt aan abortussen en dat doen wij niet. Ons dwingen ten straffe van de gevangenis het wel te doen is satanisch en een vorm van christenvervolging.

Je blaast met jouw foute rechts extremistische uitspraken dit topic enorm op. Bekeer je daarvan en toon respect voor mijn geloof! DAT EIS IK VAN JE!
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 14:44
Zolderworm schreef: Een kind niet vaccineren, om wat voor reden dan ook, is altijd kindermishandeling. Daar zou gevangenisstraf op moeten staan.
Je bent een rechts extremist dat je dit zegt. Een griezel ben je.
Je bent een moordenaar als je mee werkt aan abortussen en dat doen wij niet. Ons dwingen ten straffe van de gevangenis het wel te doen is satanisch en een vorm van christenvervolging.

Je blaast met jouw foute rechts extremistische uitspraken dit topic enorm op. Bekeer je daarvan en toon respect voor mijn geloof! DAT EIS IK VAN JE!
Nou nou...

Een abortus mag dus niet, maar je (mogelijk ook met handicaps en gezondheidsproblemen) geboren kind niet beschermen tegen ziektes die voorkomen kunnen worden middels vaccinatie mag wel?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door HJW »

fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:46
En Gaitema heeft natuurlijk een punt. Coronadoden zijn bijna allemaal aan de gemiddelde levensverwachting gekomen in NL. Voor zaken als hongersdood, verkeersslachtoffers, zelfmoord, etc., etc., etc., ligt dat heel anders en dus is dat ernstiger.
Hongerdoden in NL: 0
Verkeersdoden: 661 (2019)
Zelfmoord: 1.811 (2019)
Coronadoden: 8.870

Honger is opgelost door maatregelen te nemen en een vangnet te creeren.
In het verkeer zijn zeer veel maatregelen van kracht die allemaal onze vrijheden beperken. Inclusief dat iemand tijdelijk helemaal niet op straat mag komen met auto/motor na gedrag dat negatieve gevolgen heeft gehad voor anderen.
Voor zelfmoord zijn er allerlei instanties om je te helpen.

Waarom zouden we dan corona ongebreideld laten voortwoekeren ?
Word je ook kwaad als jouw vrijheden in het verkeer worden ingeperkt, om daarmee anderen te beschermen ?
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 14:44 Je bent een rechts extremist dat je dit zegt. Een griezel ben je.
Je bent een moordenaar als je mee werkt aan abortussen en dat doen wij niet. Ons dwingen ten straffe van de gevangenis het wel te doen is satanisch en een vorm van christenvervolging.

Je blaast met jouw foute rechts extremistische uitspraken dit topic enorm op. Bekeer je daarvan en toon respect voor mijn geloof! DAT EIS IK VAN JE!
Toon eens respect voor andersdenkenden...

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vac ... -zit-er-in


Lees je even in:
Cellijnen van menselijke embryocellen in vaccins

Voor de productie van vaccins die tegen virusinfecties beschermen, moeten virussen gekweekt worden in levende cellen. Voor enkele vaccins worden hier gekweekte menselijke embryocellen voor gebruikt. Het rodehond-vaccin is hier een voorbeeld van.

Gekweekte cellen worden gemaakt door een cel buiten het lichaam kunstmatig te laten delen. Je krijgt dan allemaal dezelfde cellen zonder steeds weer gebruik te maken van levende of dode dieren of mensen. De oorsprong van deze cellen gaat terug naar de jaren ’60 en het werk van de Amerikaanse arts Hayflick. Om de cellijn te starten, heeft hij longweefsel gebruikt van een foetus die na 3 maanden zwangerschap geaborteerd was. Die abortus had overigens niets te maken met de productie van vaccins. Sinds die cellijn in de jaren '60 is gestart, zijn er miljoenen vaccins mee geproduceerd die veel ziekte en overlijdens hebben voorkomen.
Het basismateriaal van de cellijn is opgeslagen in een celbank. Dit basismateriaal wordt steeds opnieuw gebruikt om cellen uit te kweken voor de productie van het BMR-vaccin. Hierbij wordt nooit gebruik gemaakt van nieuwe foetussen. Bij de productie van vaccins met levend verzwakt virus moet het virus uit de cellen van de kweekbodem worden gehaald. Er kunnen sporen van de kweekbodem in het vaccin achterblijven, maar er komt geen DNA uit de kweekbodem in het vaccin terecht. Er zit dus geen foetaal DNA in vaccins.

Het beperkte gebruik van menselijk embryomateriaal voor vaccinproductie is uitvoerig ethisch onderzocht en geëvalueerd en verantwoord bevonden, onder andere omdat er geen alternatief is. In die jaren ’60 werd bij zwangere vrouwen met rodehond soms besloten tot een operatieve abortus als deze vrouwen twaalf weken zwanger waren. Foetussen afkomstig van deze abortussen zijn voor wetenschappelijk onderzoek beschikbaar gekomen bij het Wistar Institute (WI) in de VS.

1 foetus, die in de jaren 60 geaborteerd is. Daarna geen nieuwe foetus meer gebruikt. Dus 1 foetus die hiermee miljoenen levens kan redden. En een foetus die al geaborteerd was om een andere reden. Waar maak je je dus zo druk om?

https://www.nu.nl/nucheckt/6062910/nuch ... accin.html

Ook de coronavaccins hebben geen cellen in zich van foetussen. Het is misschien afkomstig van een foetus, maar die foetus is al tig jaren geleden geaborteerd en de cellen zijn vermenigvuldigd tot in het oneindige. De oorspronkelijke cellen zijn er dus niet bij, als er een vaccin uitkomt.

Probleem opgelost lijkt me?
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 21 nov 2020, 16:38
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 14:44 Je bent een rechts extremist dat je dit zegt. Een griezel ben je.
Je bent een moordenaar als je mee werkt aan abortussen en dat doen wij niet. Ons dwingen ten straffe van de gevangenis het wel te doen is satanisch en een vorm van christenvervolging.

Je blaast met jouw foute rechts extremistische uitspraken dit topic enorm op. Bekeer je daarvan en toon respect voor mijn geloof! DAT EIS IK VAN JE!
Toon eens respect voor andersdenkenden...

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vac ... -zit-er-in


Lees je even in:
Cellijnen van menselijke embryocellen in vaccins

Voor de productie van vaccins die tegen virusinfecties beschermen, moeten virussen gekweekt worden in levende cellen. Voor enkele vaccins worden hier gekweekte menselijke embryocellen voor gebruikt. Het rodehond-vaccin is hier een voorbeeld van.

Gekweekte cellen worden gemaakt door een cel buiten het lichaam kunstmatig te laten delen. Je krijgt dan allemaal dezelfde cellen zonder steeds weer gebruik te maken van levende of dode dieren of mensen. De oorsprong van deze cellen gaat terug naar de jaren ’60 en het werk van de Amerikaanse arts Hayflick. Om de cellijn te starten, heeft hij longweefsel gebruikt van een foetus die na 3 maanden zwangerschap geaborteerd was. Die abortus had overigens niets te maken met de productie van vaccins. Sinds die cellijn in de jaren '60 is gestart, zijn er miljoenen vaccins mee geproduceerd die veel ziekte en overlijdens hebben voorkomen.
Het basismateriaal van de cellijn is opgeslagen in een celbank. Dit basismateriaal wordt steeds opnieuw gebruikt om cellen uit te kweken voor de productie van het BMR-vaccin. Hierbij wordt nooit gebruik gemaakt van nieuwe foetussen. Bij de productie van vaccins met levend verzwakt virus moet het virus uit de cellen van de kweekbodem worden gehaald. Er kunnen sporen van de kweekbodem in het vaccin achterblijven, maar er komt geen DNA uit de kweekbodem in het vaccin terecht. Er zit dus geen foetaal DNA in vaccins.

Het beperkte gebruik van menselijk embryomateriaal voor vaccinproductie is uitvoerig ethisch onderzocht en geëvalueerd en verantwoord bevonden, onder andere omdat er geen alternatief is. In die jaren ’60 werd bij zwangere vrouwen met rodehond soms besloten tot een operatieve abortus als deze vrouwen twaalf weken zwanger waren. Foetussen afkomstig van deze abortussen zijn voor wetenschappelijk onderzoek beschikbaar gekomen bij het Wistar Institute (WI) in de VS.

1 foetus, die in de jaren 60 geaborteerd is. Daarna geen nieuwe foetus meer gebruikt. Dus 1 foetus die hiermee miljoenen levens kan redden. En een foetus die al geaborteerd was om een andere reden. Waar maak je je dus zo druk om?

https://www.nu.nl/nucheckt/6062910/nuch ... accin.html

Ook de coronavaccins hebben geen cellen in zich van foetussen. Het is misschien afkomstig van een foetus, maar die foetus is al tig jaren geleden geaborteerd en de cellen zijn vermenigvuldigd tot in het oneindige. De oorspronkelijke cellen zijn er dus niet bij, als er een vaccin uitkomt.

Probleem opgelost lijkt me?
Respect wordt hier al lang niet meer getoond door zelfs te drijgen met gevangenisstraffen, te schelden met "middeleeuwse denkbeelden" en zelfs wordt gesuggereerd dat er geen respect voor godsdienstigen hoeft te zijn en dan ben ik nog steeds verplicht respect voor hen te hebben? Ik geef gewoon toe en nogmaals, voor hufterig gedrag heb ik geen respect. Zoals een jood mij laatst op Facebook zei: "respect moet je verdienen."
Verder, ja wij hebben vanwege die ene abortus een injectie op onze dochter gewijgerd. Eén man stierf al voor ons aan het kruis. Die Ene om ons te redden is genoeg.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.