Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 21 nov 2020, 16:20
fries77 schreef: 21 nov 2020, 09:46
En Gaitema heeft natuurlijk een punt. Coronadoden zijn bijna allemaal aan de gemiddelde levensverwachting gekomen in NL. Voor zaken als hongersdood, verkeersslachtoffers, zelfmoord, etc., etc., etc., ligt dat heel anders en dus is dat ernstiger.
Hongerdoden in NL: 0
Verkeersdoden: 661 (2019)
Zelfmoord: 1.811 (2019)
Coronadoden: 8.870

Honger is opgelost door maatregelen te nemen en een vangnet te creeren.
In het verkeer zijn zeer veel maatregelen van kracht die allemaal onze vrijheden beperken. Inclusief dat iemand tijdelijk helemaal niet op straat mag komen met auto/motor na gedrag dat negatieve gevolgen heeft gehad voor anderen.
Voor zelfmoord zijn er allerlei instanties om je te helpen.

Waarom zouden we dan corona ongebreideld laten voortwoekeren ?
Word je ook kwaad als jouw vrijheden in het verkeer worden ingeperkt, om daarmee anderen te beschermen ?
Wij nemen dat vaccin wel, puur omdat het verplicht is.
Om geen enkele andere reden, want wij vrezen de Corona niet.

Er sterven trouwens veel meer mensen aan de griep in Nederland
Wereldwijd veel meer mensen aan de hongersdood, dan aan Corona. Niemand die naar hen om ziet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Het vaccin is niet verplicht..
En waarom vrezen jullie dat Covid-19 virus niet?
Het is toch wel ietsje anders dan een griep hoor...
Laatst gewijzigd door callista op 21 nov 2020, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 21 nov 2020, 16:03
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 14:44
Zolderworm schreef: Een kind niet vaccineren, om wat voor reden dan ook, is altijd kindermishandeling. Daar zou gevangenisstraf op moeten staan.
Je bent een rechts extremist dat je dit zegt. Een griezel ben je.
Je bent een moordenaar als je mee werkt aan abortussen en dat doen wij niet. Ons dwingen ten straffe van de gevangenis het wel te doen is satanisch en een vorm van christenvervolging.

Je blaast met jouw foute rechts extremistische uitspraken dit topic enorm op. Bekeer je daarvan en toon respect voor mijn geloof! DAT EIS IK VAN JE!
Nou nou...

Een abortus mag dus niet, maar je (mogelijk ook met handicaps en gezondheidsproblemen) geboren kind niet beschermen tegen ziektes die voorkomen kunnen worden middels vaccinatie mag wel?
Wil je mij vermoorden om miljoenen levens te redden? Jezus liet zich erom vermoorden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:49 Wij nemen dat vaccin wel, puur omdat het verplicht is.
Om geen enkele andere reden, want wij vrezen de Corona niet.

Er sterven trouwens veel meer mensen aan de griep in Nederland
Waar haal je nou eigenlijk vandaan dat er sprake zou zijn van een vaccinatieplicht? Wat is je bron?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 21 nov 2020, 20:52 Het vaccin is niet verplicht..
En waarom vrezen jullie dat Covid-19 virus niet?
Het is toch wel ietsje anders dan een griep hoor...
Het artikel wat ik deelde suggereerd om een indirecte verplichting, om te onderzoeken. Enkel CU in het kabinet is tegen. Bijvoorbeeld dat je het gemeentehuis niet meer mag bezoeken, als je niet ingeënt wordt.

Wij vrezen het niet, omdat we niet in angst voor de dood willen leven. De kans is nog altijd groter om kanker te krijgen en die vrezen we ook niet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 21 nov 2020, 20:53
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:49 Wij nemen dat vaccin wel, puur omdat het verplicht is.
Om geen enkele andere reden, want wij vrezen de Corona niet.

Er sterven trouwens veel meer mensen aan de griep in Nederland
Waar haal je nou eigenlijk vandaan dat er sprake zou zijn van een vaccinatieplicht? Wat is je bron?
Ja, daar begonnen de reacties mee. Dit is de bron:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Yep...een mens lijdt vaak het meest door het lijden dat hij vreest....etc...
Maar een directe verplichting tot vaccinatie is er niet...en die zal er waarschijnlijk ook nooit komen.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:57
Bastiaan73 schreef: 21 nov 2020, 20:53
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:49 Wij nemen dat vaccin wel, puur omdat het verplicht is.
Om geen enkele andere reden, want wij vrezen de Corona niet.

Er sterven trouwens veel meer mensen aan de griep in Nederland
Waar haal je nou eigenlijk vandaan dat er sprake zou zijn van een vaccinatieplicht? Wat is je bron?
Ja, daar begonnen de reacties mee. Dit is de bron:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht
Citaat uit jouw bron:
Premier Mark Rutte is bereid na te denken over een mogelijke 'indirecte vaccinatieplicht' vanwege het coronavirus. Dat zei hij tijdens het debat in de Tweede Kamer over het coronavirus. Het zou bij zo'n indirecte plicht bijvoorbeeld kunnen dat niet-ingeënte mensen straks geen overheidsgebouw of concertzaal in mogen.

"Het kabinet zal niet voor dwang zijn, maar je kan ook indirect nudgen, door mensen te stimuleren", zei Rutte. "Dat is echt een medisch-ethisch standpunt, daar beraden wij ons op dit moment over."
Er is nu in elk geval dus geen sprake van een verplichting. Jij typt echter heel stellig:
Wij nemen dat vaccin wel, puur omdat het verplicht is.
Dat komt dus niet overeen met de realiteit.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:52
Messenger schreef: 21 nov 2020, 16:03 Nou nou...

Een abortus mag dus niet, maar je (mogelijk ook met handicaps en gezondheidsproblemen) geboren kind niet beschermen tegen ziektes die voorkomen kunnen worden middels vaccinatie mag wel?
Wil je mij vermoorden om miljoenen levens te redden? Jezus liet zich erom vermoorden.
Wat een drama op de zaterdagavond!

Hoe kom je erbij dat ik jou wil vermoorden om miljoenen levens te redden? En wat wil je nu zeggen door Jezus van stal te halen?
Ik stelde een normale vraag denk ik, maar krijg een eigenaardig antwoord van je.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 21 nov 2020, 21:04
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:52
Messenger schreef: 21 nov 2020, 16:03 Nou nou...

Een abortus mag dus niet, maar je (mogelijk ook met handicaps en gezondheidsproblemen) geboren kind niet beschermen tegen ziektes die voorkomen kunnen worden middels vaccinatie mag wel?
Wil je mij vermoorden om miljoenen levens te redden? Jezus liet zich erom vermoorden.
Wat een drama op de zaterdagavond!

Hoe kom je erbij dat ik jou wil vermoorden om miljoenen levens te redden? En wat wil je nu zeggen door Jezus van stal te halen?
Ik stelde een normale vraag denk ik, maar krijg een eigenaardig antwoord van je.
Als ik nou die drie maanden oude embryo ben die door abortus vermoord werd en daardoor velen redt? Ik identificeer me met hem of haar. Een heel leven werd hem of haar ontnomen. En voor mij had dat niet gehoeven, want Jezus sterf al voor mij en heel de mensheid. Aan Hem heb ik genoeg. Meer mensen hoeven voor mij niet te sterven, dan Hij alleen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 21 nov 2020, 21:02
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:57
Bastiaan73 schreef: 21 nov 2020, 20:53
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:49 Wij nemen dat vaccin wel, puur omdat het verplicht is.
Om geen enkele andere reden, want wij vrezen de Corona niet.

Er sterven trouwens veel meer mensen aan de griep in Nederland
Waar haal je nou eigenlijk vandaan dat er sprake zou zijn van een vaccinatieplicht? Wat is je bron?
Ja, daar begonnen de reacties mee. Dit is de bron:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... atieplicht
Citaat uit jouw bron:
Premier Mark Rutte is bereid na te denken over een mogelijke 'indirecte vaccinatieplicht' vanwege het coronavirus. Dat zei hij tijdens het debat in de Tweede Kamer over het coronavirus. Het zou bij zo'n indirecte plicht bijvoorbeeld kunnen dat niet-ingeënte mensen straks geen overheidsgebouw of concertzaal in mogen.

"Het kabinet zal niet voor dwang zijn, maar je kan ook indirect nudgen, door mensen te stimuleren", zei Rutte. "Dat is echt een medisch-ethisch standpunt, daar beraden wij ons op dit moment over."
Er is nu in elk geval dus geen sprake van een verplichting. Jij typt echter heel stellig:
Wij nemen dat vaccin wel, puur omdat het verplicht is.
Dat komt dus niet overeen met de realiteit.
Dat wordt het vanzelf wel. Ik ga er al een lange tijd vanuit dat het verplicht gaat worden en wachtte de ontwikkelingen maar af. Nu dit nieuwsbericht verscheen heb ik besloten mij te laten inenten, omdat mij de boodschap wel helder zat is. Maar ik doe het dus niet om mij te beschermen tegen Corona, maar tegen de overheid en de maatschappij dat steeds vijandiger wordt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Ik vind dat nergens op slaan....en ik snap het ook niet.
Je zegt niet bang te zijn voor Corona en toch laat je je inenten.....terwijl het ook nog niet eens verplicht is...en je ook niet weet of het wel werkt.
Laatst gewijzigd door callista op 21 nov 2020, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 21 nov 2020, 20:58 Yep...een mens lijdt vaak het meest door het lijden dat hij vreest....etc...
Maar een directe verplichting tot vaccinatie is er niet...en die zal er waarschijnlijk ook nooit komen.
Als je dat zo nou leest met alle maatregelen. Daar staat toch echt dat bij zo'n indirecte verplichting je niet naar het theater of het gemeentehuis bijvoorbeeld mag, als die er komt? Vind je dat niet als een dwangmiddel om toch je in te enten, omdat je anders een tweederangsburger wordt die niet meer overal welkom is?
Je kind niet naar het kinderdagverblijf mag sturen?
Scholen je kind gaat weigeren?
Vliegtuigen je niet meer mag nemen?
Hotels jou wijgeren?
Bibliotheken voor jou verboden terein worden?
Bazen jou mogen ontstaan?
Je niet meer aangenomen wordt voor een baan?
Je niet meer de bus of de trein mag nemen?
Niet meer naar de Universiteit mag?
Etc..
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 21 nov 2020, 21:37 Ik vind dat nergens op slaan....en ik snap het ook niet.
Je zegt niet bang te zijn voor Corona en toch laat je je inenten.....terwijl het ook nog niet eens verplicht is...en je ook niet weet of het wel werkt.
Het wordt mogelijk indirect verplicht.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Zover is het nog lang niet ..als het ooit al zover komt; wat ik betwijfel....
Dus als ik jou was zou ik eerst maar eens rustig afwachten.....
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 21 nov 2020, 21:40 Zover is het nog lang niet ..als het ooit al zover komt; wat ik betwijfel....
Dus als ik jou was zou ik eerst maar eens rustig afwachten.....
Mjah, ik ben ook niet zo bang voor die vaccin. We moeten ook uit de recessie komen. Als dat het virus stopt, vind ik het best. Maar ik ben ten strengste tegen verplichtingen. En ik vraag me af in hoeverre het gaat helpen. Dat weet men niet zeker.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Dit lees ik in het AD.
17:46
VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff vindt de discussie over wel of niet vaccineren tegen het coronavirus 'bizar'.

Hij is niet voor een verplichting, maar vindt wel dat iedereen de prik moet gaan halen zodra die er is.

,,Kies zelf, maar kies er wel voor om het te doen", zegt hij tijdens een online VVD-evenement vanuit Ede.
:roll:
Vrije keus dus... :clown:
Ik bepaal het zelf wel....eigenwijze pief...

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 21 nov 2020, 21:51 Dit lees ik in het AD.
17:46
VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff vindt de discussie over wel of niet vaccineren tegen het coronavirus 'bizar'.

Hij is niet voor een verplichting, maar vindt wel dat iedereen de prik moet gaan halen zodra die er is.

,,Kies zelf, maar kies er wel voor om het te doen", zegt hij tijdens een online VVD-evenement vanuit Ede.
:roll:
Vrije keus dus... :clown:
Ik bepaal het zelf wel....eigenwijze pief...

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp
Hmmm, je hebt gelijk. Uhhmm, zeg ik dat? :geek:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:49
Om geen enkele andere reden, want wij vrezen de Corona niet.
En dan neem ik ook aan dat je alle zorg weigert. Je vreest het lijden dan ook niet en de dood ook niet....
Er sterven trouwens veel meer mensen aan de griep in Nederland
Dat is niet correct. Sterfte is nu groter dan tijdens de meeste griepepidemieën, op 1 uitzondering na (sinds metingen oversterfte vanaf 2009).
Daarbij moet je dan bedenken dat zonder alle maatregelen van het afgelopen halfjaar de sterfte nog veel hoger was geweest.
En we zijn er nog niet.
Wereldwijd veel meer mensen aan de hongersdood, dan aan Corona. Niemand die naar hen om ziet.
Het is niet juist dat niemand naar hen omziet. Dat zou inhouden dat ook geen enkele christelijke organisatie daar iets aan doet.
We moeten het gewoon allebei aanpakken.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 21 nov 2020, 22:11
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:49
Om geen enkele andere reden, want wij vrezen de Corona niet.
En dan neem ik ook aan dat je alle zorg weigert. Je vreest het lijden dan ook niet en de dood ook niet....
Ik zeg toch dat ik het vaccin neem of niet?
Maar ik doe het vanwege de economie vooral. De schade die het heeft aan het virus. Maar in principe vaccineren we ons niet meer. Dit is een hoge uitzondering. En ja, mocht ik dood ziek worden, maak ik wel gebruik van de zorg. Ondanks dat daar ook abortussen plaats vinden. Ik leef niet alleen voor mijzelf, maar heb een doel op aarde te verwezenlijken. Namelijk "Gods plan met mijn leven."
Er sterven trouwens veel meer mensen aan de griep in Nederland
Dat is niet correct. Sterfte is nu groter dan tijdens de meeste griepepidemieën, op 1 uitzondering na (sinds metingen oversterfte vanaf 2009).
Daarbij moet je dan bedenken dat zonder alle maatregelen van het afgelopen halfjaar de sterfte nog veel hoger was geweest.
En we zijn er nog niet.
Dan loop ik dus achter :clown:
Wereldwijd veel meer mensen aan de hongersdood, dan aan Corona. Niemand die naar hen om ziet.
Het is niet juist dat niemand naar hen omziet. Dat zou inhouden dat ook geen enkele christelijke organisatie daar iets aan doet.
We moeten het gewoon allebei aanpakken.
Ik druk me wat sterk uit, maar doorgaans interesseert het weinig mensen wat. Hoewel het probleem moet opgelost worden, doen we het collectief nog steeds niet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:45 Respect wordt hier al lang niet meer getoond door zelfs te drijgen met gevangenisstraffen, te schelden met "middeleeuwse denkbeelden" en zelfs wordt gesuggereerd dat er geen respect voor godsdienstigen hoeft te zijn en dan ben ik nog steeds verplicht respect voor hen te hebben? Ik geef gewoon toe en nogmaals, voor hufterig gedrag heb ik geen respect. Zoals een jood mij laatst op Facebook zei: "respect moet je verdienen."
Dus je wilt wel respect voor jouw geloof, maar verder zeg je "respect moet je verdienen"? Waarom zou jij geen respect moeten verdienen van andersdenkenden en eis je respect voor jouw geloof?
Verder, ja wij hebben vanwege die ene abortus een injectie op onze dochter gewijgerd. Eén man stierf al voor ons aan het kruis. Die Ene om ons te redden is genoeg.
Dit kan ik dus niet begrijpen. En inderdaad, dit neigt naar kindermishandeling. Omdat een iemand stierf wil je geen vaccinatie voor je dochter? Wat als zij ernstig ziek word/werd?
Komt nog bij dat de cellen die nu gebruikt zijn niet meer de cellen zijn die ze uit de foetus gehaald hebben. Dat was meer een prototype waar ze de cellen verder gedeeld hebben. Dus er zijn nu ontelbaar cellen van, die niet meer van die foetus zijn.
Wees blij dat we de gereedschappen hebben om kinderen te vrijwaren van ernstige ziekten, in plaats van jouw mening op de voorgrond te zetten en iedereen moet daarvoor wijken, ook jouw dochter.

Ouders hebben geen recht over hun kinderen, ze hebben een zorgplicht.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 21:28 Als ik nou die drie maanden oude embryo ben die door abortus vermoord werd en daardoor velen redt? Ik identificeer me met hem of haar. Een heel leven werd hem of haar ontnomen. En voor mij had dat niet gehoeven, want Jezus sterf al voor mij en heel de mensheid. Aan Hem heb ik genoeg. Meer mensen hoeven voor mij niet te sterven, dan Hij alleen.
Lees je nog eens in. Die embryo werd niet gedood of vermoord zoals jij dat noemt vanwege het redden van vele mensen. De foetus werd geaborteerd en ze hebben het een leven na de dood gegeven. Er zijn ook miljoenen die gedood worden en weggegooid.
En praatjes over hoe Jezus stierf aan het kruis vullen geen gaatjes. De huidige kinderen die nu gered worden van ernstige ziekten zijn reeel en in het nu.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 21 nov 2020, 22:34
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:45 Respect wordt hier al lang niet meer getoond door zelfs te drijgen met gevangenisstraffen, te schelden met "middeleeuwse denkbeelden" en zelfs wordt gesuggereerd dat er geen respect voor godsdienstigen hoeft te zijn en dan ben ik nog steeds verplicht respect voor hen te hebben? Ik geef gewoon toe en nogmaals, voor hufterig gedrag heb ik geen respect. Zoals een jood mij laatst op Facebook zei: "respect moet je verdienen."
Dus je wilt wel respect voor jouw geloof, maar verder zeg je "respect moet je verdienen"? Waarom zou jij geen respect moeten verdienen van andersdenkenden en eis je respect voor jouw geloof?
Verder, ja wij hebben vanwege die ene abortus een injectie op onze dochter gewijgerd. Eén man stierf al voor ons aan het kruis. Die Ene om ons te redden is genoeg.
Dit kan ik dus niet begrijpen. En inderdaad, dit neigt naar kindermishandeling. Omdat een iemand stierf wil je geen vaccinatie voor je dochter? Wat als zij ernstig ziek word/werd?
Komt nog bij dat de cellen die nu gebruikt zijn niet meer de cellen zijn die ze uit de foetus gehaald hebben. Dat was meer een prototype waar ze de cellen verder gedeeld hebben. Dus er zijn nu ontelbaar cellen van, die niet meer van die foetus zijn.
Wees blij dat we de gereedschappen hebben om kinderen te vrijwaren van ernstige ziekten, in plaats van jouw mening op de voorgrond te zetten en iedereen moet daarvoor wijken, ook jouw dochter.

Ouders hebben geen recht over hun kinderen, ze hebben een zorgplicht.
Ik laat me niet door jou verrot schelden. Het is zeer belachelijk en dwaas mij te betichten van kindermishandeling. God beschermd mijn kind en ik laat niet iets in haar spuiten, als dat als stam ergens in de verte een vermoord persoon heeft. Voor de Corona maak ik een uitzondering, omdat het kiezen is voor het minst kwade. Maar als God mijn dochter wil beschermen, dan zal dat gebeuren. Zo niet, dan niet. Mijn kind wordt toch niet ziek aan die kwalen.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 21 nov 2020, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 21 nov 2020, 22:42
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 21:28 Als ik nou die drie maanden oude embryo ben die door abortus vermoord werd en daardoor velen redt? Ik identificeer me met hem of haar. Een heel leven werd hem of haar ontnomen. En voor mij had dat niet gehoeven, want Jezus sterf al voor mij en heel de mensheid. Aan Hem heb ik genoeg. Meer mensen hoeven voor mij niet te sterven, dan Hij alleen.
Lees je nog eens in. Die embryo werd niet gedood of vermoord zoals jij dat noemt vanwege het redden van vele mensen. De foetus werd geaborteerd en ze hebben het een leven na de dood gegeven. Er zijn ook miljoenen die gedood worden en weggegooid.
En praatjes over hoe Jezus stierf aan het kruis vullen geen gaatjes. De huidige kinderen die nu gered worden van ernstige ziekten zijn reeel en in het nu.
Interesseert me niet hoe hij of zij om welke afschuwelijke verwerpelijke reden vermoord is, het is voor mij moreel verwerpelijk dat ze daar dan gebruik van maken.
Het is zo iets als dat ik mijn vrouw dood schiet, omdat ze vreemd zou gaan en ik zou wonen in een land waar dat mag en vervolgens biedt jouw arts een vaccin aan gebasseerd op het bloed van mijn vrouw.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 21 nov 2020, 21:28
Messenger schreef: 21 nov 2020, 21:04
Gaitema schreef: 21 nov 2020, 20:52
Messenger schreef: 21 nov 2020, 16:03 Nou nou...

Een abortus mag dus niet, maar je (mogelijk ook met handicaps en gezondheidsproblemen) geboren kind niet beschermen tegen ziektes die voorkomen kunnen worden middels vaccinatie mag wel?
Wil je mij vermoorden om miljoenen levens te redden? Jezus liet zich erom vermoorden.
Wat een drama op de zaterdagavond!

Hoe kom je erbij dat ik jou wil vermoorden om miljoenen levens te redden? En wat wil je nu zeggen door Jezus van stal te halen?
Ik stelde een normale vraag denk ik, maar krijg een eigenaardig antwoord van je.
Als ik nou die drie maanden oude embryo ben die door abortus vermoord werd en daardoor velen redt? Ik identificeer me met hem of haar. Een heel leven werd hem of haar ontnomen. En voor mij had dat niet gehoeven, want Jezus sterf al voor mij en heel de mensheid. Aan Hem heb ik genoeg. Meer mensen hoeven voor mij niet te sterven, dan Hij alleen.
Ik vind het rare vergelijkingen die je maakt, ook in reacties die je anderen geeft.

Je zegt dat Jezus voor jou stierf, maar Jezus leeft toch nog steeds volgens jouw geloof? Dus hij is niet dood, het lijkt meer op een BDE wat dat betreft omdat hij dan niet dood gebleven is. En jij identificeert je met een embryo die voor jouw vaccinatie vermoord is? Wat dacht je van de geallieerden die op Nederlandse bodem zijn gesneuveld zodat je in vrijheid kan leven?

De mensheid kent vele offers ten bate van die mensheid, niet slechts dat van Jezus en een embryo.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.