Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 20:21
De God waar ik in geloof heeft overal een reden voor. We baden een tijd voor een vrouw in onze vorige gemeente die een half jaar lang vreemd ging en uit de kerk is gezet na de echtscheiding.

God sprak tot mijn vrouw over haar en zei: "met goddelozen en mensen die dit soort dingen doen heb Ik geen omgang."
Dat is de God waarin ik geloof.
:shock:
Nou...ik ben blij dat ik niet gelovig ben...
Met zo'n God wil ik niets te maken hebben.....
wat vijandig en haatdragend.
Echt een boeman...
Maar of dat echt de woorden van God zijn valt nog ten zeerste te betwijfelen....
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 22 nov 2020, 20:56
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 20:21
De God waar ik in geloof heeft overal een reden voor. We baden een tijd voor een vrouw in onze vorige gemeente die een half jaar lang vreemd ging en uit de kerk is gezet na de echtscheiding.

God sprak tot mijn vrouw over haar en zei: "met goddelozen en mensen die dit soort dingen doen heb Ik geen omgang."
Dat is de God waarin ik geloof.
:shock:
Nou...ik ben blij dat ik niet gelovig ben...
Met zo'n God wil ik niets te maken hebben.....
wat vijandig en haatdragend.
Echt een boeman...
Maar of dat echt de woorden van God zijn valt nog ten zeerste te betwijfelen....
Het zijn ze werkelijk en ik zou er maar met ontzag mee omgaan. Mensen die Hem niet wille kennen en niet in Zijn liefde willen leven, kan Hij ook geen relatie mee hebben.

Maar Hij zei ook dat heel mijn familie geredt wordt. Ondanks dat we redelijk wat atheïsten hebben.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 22 nov 2020, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Dat is jouw mening...
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 22 nov 2020, 20:59 Dat is jouw mening...
Nee, dat is wat Hij zei.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 20:21
Messenger schreef: 22 nov 2020, 18:14 De God van mijn geloof ziet de perfectie in mij en is trots. Dit geldt voor elk levend wezen.
Hoe de vrije wil wordt gebruikt is niet van belang voor die God, omdat die God weet dat ook de ultieme uitkomst perfect is. Die uitkomst heeft reeds plaatsgehad in het NU, dat God kan overzien.
Kain sloeg Abel dood. O wat was God trots op Kain!
Mensen doen soms gekke dingen. Wat wil je hiermee met jouw reactie?
Gaitema schreef: Voorbeeld
Jij vindt dat homo's hun rechten ontnemen slecht is. Mijn God ook, jouw God niet.
Messenger schreef: Nee de God waar jij in gelooft, ziet volgens de bijbel homoseksuelen als een gruwel Gods en roept de lezer zelfs op homoseksuelen ter dood te brengen. Zoals ik eerder zei ziet de God waar ik in geloof de homoseksueel als perfect.
Gaitema schreef: Dan geloof ik dus in weer een andere God.
Ja kennelijk geloof je in een ontevreden entiteit die onvolmaaktheid schept en daar onmachtig van moet gruwen.
Gaitema schreef: De God waar ik in geloof heeft overal een reden voor. We baden een tijd voor een vrouw in onze vorige gemeente die een half jaar lang vreemd ging en uit de kerk is gezet na de echtscheiding. God sprak tot mijn vrouw over haar en zei: "met goddelozen en mensen die dit soort dingen doen heb Ik geen omgang."
Dat is de God waarin ik geloof.
Je gelooft in het stemmetje van je vrouw. Maar dat lijkt wel op de bijbelgod. Geen echte onvoorwaardelijke liefde. En het gaat niet over een vrije wil want er wordt geoordeeld.
Gaitema schreef: Jouw God is een zacht gekookt ei die over zich heen laat lopen en Zijn schepping in zijn eigen sop laat gaar koken. Geen hand uitsteekt om de mensen in nood te helpen. Waarom openbaart Hij zich eigenlijk aan jou? Hij is toch totaal onverschillig?
Heb jij soms Zijn aandacht verdient?
God heeft me geholpen in een persoonlijke crisis (ik dacht dat ik vanwege homoseksualiteit een gruwel Gods was).
Ik kreeg inzichten en mystieke ervaringen die een einde maakten aan de crisis.
Het mooie is dat ik van die inzichten en ervaringen bevestiging kreeg in de boeken van Neale Donald Walsch.
Ook hij bevond zich in een diepe crisis en kreeg aandacht.

Iedereen verdient de aandacht (niemand is goddeloos, want God is altijd bij je en God houdt innig van iedere mens) en God openbaart zich continue aan iedereen. God is namelijk alles-dat-is. Datgene dat je waarneemt om je heen. Mensen nemen bijvoorbeeld een gesprekje met een vreemde aan als vanzelfsprekend, en dat die vreemde nu net jou dat vertelt waarmee je een probleem op kan lossen als toevalligheid.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:00
callista schreef: 22 nov 2020, 20:59 Dat is jouw mening...
Nee, dat is wat Hij zei.
Daar geloof ik niets van....dat is wat je vrouw zei.
Maar jij mag dat gerust geloven...
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 22 nov 2020, 21:02
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:00
callista schreef: 22 nov 2020, 20:59 Dat is jouw mening...
Nee, dat is wat Hij zei.
Daar geloof ik niets van....dat is wat je vrouw zei.
Maar jij mag dat gerust geloven...
Dank je :flower1:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 22 nov 2020, 21:01
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 20:21
Messenger schreef: 22 nov 2020, 18:14 De God van mijn geloof ziet de perfectie in mij en is trots. Dit geldt voor elk levend wezen.
Hoe de vrije wil wordt gebruikt is niet van belang voor die God, omdat die God weet dat ook de ultieme uitkomst perfect is. Die uitkomst heeft reeds plaatsgehad in het NU, dat God kan overzien.
Kain sloeg Abel dood. O wat was God trots op Kain!
Mensen doen soms gekke dingen. Wat wil je hiermee met jouw reactie?
Gaitema schreef: Voorbeeld
Jij vindt dat homo's hun rechten ontnemen slecht is. Mijn God ook, jouw God niet.
Messenger schreef: Nee de God waar jij in gelooft, ziet volgens de bijbel homoseksuelen als een gruwel Gods en roept de lezer zelfs op homoseksuelen ter dood te brengen. Zoals ik eerder zei ziet de God waar ik in geloof de homoseksueel als perfect.
Gaitema schreef: Dan geloof ik dus in weer een andere God.
Ja kennelijk geloof je in een ontevreden entiteit die onvolmaaktheid schept en daar onmachtig van moet gruwen.
Gaitema schreef: De God waar ik in geloof heeft overal een reden voor. We baden een tijd voor een vrouw in onze vorige gemeente die een half jaar lang vreemd ging en uit de kerk is gezet na de echtscheiding. God sprak tot mijn vrouw over haar en zei: "met goddelozen en mensen die dit soort dingen doen heb Ik geen omgang."
Dat is de God waarin ik geloof.
Je gelooft in het stemmetje van je vrouw. Maar dat lijkt wel op de bijbelgod. Geen echte onvoorwaardelijke liefde. En het gaat niet over een vrije wil want er wordt geoordeeld.
Gaitema schreef: Jouw God is een zacht gekookt ei die over zich heen laat lopen en Zijn schepping in zijn eigen sop laat gaar koken. Geen hand uitsteekt om de mensen in nood te helpen. Waarom openbaart Hij zich eigenlijk aan jou? Hij is toch totaal onverschillig?
Heb jij soms Zijn aandacht verdient?
God heeft me geholpen in een persoonlijke crisis (ik dacht dat ik vanwege homoseksualiteit een gruwel Gods was).
Ik kreeg inzichten en mystieke ervaringen die een einde maakten aan de crisis.
Het mooie is dat ik van die inzichten en ervaringen bevestiging kreeg in de boeken van Neale Donald Walsch.
Ook hij bevond zich in een diepe crisis en kreeg aandacht.

Iedereen verdient de aandacht (niemand is goddeloos, want God is altijd bij je en God houdt innig van iedere mens) en God openbaart zich continue aan iedereen. God is namelijk alles-dat-is. Datgene dat je waarneemt om je heen. Mensen nemen bijvoorbeeld een gesprekje met een vreemde aan als vanzelfsprekend, en dat die vreemde nu net jou dat vertelt waarmee je een probleem op kan lossen als toevalligheid.
Moet je luisteren beste maat. Mijn God ken jij niet. Je plaatst slechts een karikatuur die je zelf over mijn God maakt, die niet aansluiten bij wat ik in Hem zie en ik heb zelf en ook mijn vrouw heeft zelf ervaringen met Hem. Hij spreekt tot haar en Hij spreekt met mij. Met Kain sloeg Abel dood en o wat is God trots op hem omschrijf ik hoe jij jouw God omschrijft. God is trots op alles en iedereen. Zelfs op mensen als Kain die aan satans aardsomschrijvingen voldoen.
Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

Gaitema schreef: De God waar ik in geloof heeft overal een reden voor. We baden een tijd voor een vrouw in onze vorige gemeente die een half jaar lang vreemd ging en uit de kerk is gezet na de echtscheiding. God sprak tot mijn vrouw over haar en zei: "met goddelozen en mensen die dit soort dingen doen heb Ik geen omgang."
Dat is de God waarin ik geloof.
Met alle respect Gaitema, dit is projectie van je vrouw. Haar eigen opvatting, die ze vervolgens naar 'God' projecteert. Jezus zou zoiets volgens mij nooit zeggen. Leestip voor jou en je vrouw: Johannes 8: 1-11. Ik raad je aan iets kritischer te kijken naar je eigen gedachtengang en die van je vrouw. Gedachten zijn niet automatisch woorden van God in je hoofd.
Gaitema schreef: Jouw God is een zacht gekookt ei die over zich heen laat lopen en Zijn schepping in zijn eigen sop laat gaar koken. Geen hand uitsteekt om de mensen in nood te helpen. Waarom openbaart Hij zich eigenlijk aan jou? Hij is toch totaal onverschillig? Heb jij soms Zijn aandacht verdient?
Waar is nu het 'respect' dat je van anderen eist maar wat je zelf niet geeft? Heb jij God's aandacht wel verdiend?
Laatst gewijzigd door Bastiaan73 op 22 nov 2020, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39 Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Je vindt het misschien niet leuk maar het is wél Bijbels. Jesaja 45:
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39
Moet je luisteren beste maat. Mijn God ken jij niet. Je plaatst slechts een karikatuur die je zelf over mijn God maakt, die niet aansluiten bij wat ik in Hem zie en ik heb zelf en ook mijn vrouw heeft zelf ervaringen met Hem. Hij spreekt tot haar en Hij spreekt met mij. Met Kain sloeg Abel dood en o wat is God trots op hem omschrijf ik hoe jij jouw God omschrijft. God is trots op alles en iedereen. Zelfs op mensen als Kain die aan satans aardsomschrijvingen voldoen.
Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Als je niet inhoudelijk op teksten in gaat die je quote, hoef je die niet te quoten. Mooi he?

Volgens mij weet je zelf niet waarin je gelooft of je kent gewoon de bijbel niet.
De karikatuur die ik volgens jou van 'jouw' God maak, haal ik gewoon uit die bijbel.

Geen echte liefde, niet alomtegenwoordig, niet almachtig, niet alziend, niet alwetend, onvolmaakt, kwetsbaar en zeer behoeftig.
Dat is geen God, dat is inderdaad een karikatuur van het bespottelijke soort.
En dan kun je respect EISEN, maar dat kan ik daar niet voor opbrengen.

Bastiaan73 haalt me de woorden uit de mond:
Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 21:54
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39 Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Je vindt het misschien niet leuk maar het is wél Bijbels. Jesaja 45:
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 21:54
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39 Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Je vindt het misschien niet leuk maar het is wél Bijbels. Jesaja 45:
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Geloof jij dat God goed en kwaad is?
Ik zie in formeren van Licht zijn werkelijke gestalte en in het scheppen van het kwaad het gevolg van het terugtrekken van Zijn Geest uit Lucifer en zijn gevolg. God is Liefde en in Hem is er geen spoor van duisternis, staat ook in de bijbel.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 22:14
Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 21:54
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39 Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Je vindt het misschien niet leuk maar het is wél Bijbels. Jesaja 45:
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Geloof jij dat God goed en kwaad is?
Ik zie in formeren van Licht zijn werkelijke gestalte en in het scheppen van het kwaad het gevolg van het terugtrekken van Zijn Geest uit Lucifer en zijn gevolg. God is Liefde en in Hem is er geen spoor van duisternis, staat ook in de bijbel.
Nog een vers uit Jesaja, Jesaja 54:
16 Zie, Ik ben het, die de smid geschapen heb, welke het kolenvuur aanblaast en naar zijn kunst het wapen vervaardigt, maar Ik ben het ook, die de verderver geschapen heb om te vernielen.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 22 nov 2020, 22:12
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39
Moet je luisteren beste maat. Mijn God ken jij niet. Je plaatst slechts een karikatuur die je zelf over mijn God maakt, die niet aansluiten bij wat ik in Hem zie en ik heb zelf en ook mijn vrouw heeft zelf ervaringen met Hem. Hij spreekt tot haar en Hij spreekt met mij. Met Kain sloeg Abel dood en o wat is God trots op hem omschrijf ik hoe jij jouw God omschrijft. God is trots op alles en iedereen. Zelfs op mensen als Kain die aan satans aardsomschrijvingen voldoen.
Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Als je niet inhoudelijk op teksten in gaat die je quote, hoef je die niet te quoten. Mooi he?

Volgens mij weet je zelf niet waarin je gelooft of je kent gewoon de bijbel niet.
De karikatuur die ik volgens jou van 'jouw' God maak, haal ik gewoon uit die bijbel.

Geen echte liefde, niet alomtegenwoordig, niet almachtig, niet alziend, niet alwetend, onvolmaakt, kwetsbaar en zeer behoeftig.
Dat is geen God, dat is inderdaad een karikatuur van het bespottelijke soort.
En dan kun je respect EISEN, maar dat kan ik daar niet voor opbrengen.

Bastiaan73 haalt me de woorden uit de mond:
Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 21:54
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39 Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Je vindt het misschien niet leuk maar het is wél Bijbels. Jesaja 45:
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Jij hebt inderdaad nog nooit respect voor christenen gehad. Het christendom bestaat uit duizenden stromingen. Hoe arrogant ben je te denken dat jij wel eens even zult zeggen wat hun geloof is. Jij kent mijn geloof niet. Ik heb het tot in de treure gezegd waar teksten in de bijbel op slaan, maar je hebt nooit openheid ervoor getoond. Je bent al vanaf het begin met de botte bijl erop ingegaan en je bent mijn kritische vragen keer op keer voor het niet jou bevallende deel uit de weg gegaan.

Jij zegt: God is trots op ieder mens. Wat maakt Hem dan trots? Waar is Hij dan trots op? Op wat de mensen doen? Je gaat die vraag uit de weg. Massa moordenaars, satanisten, Adolf Hitler, keizer Nero die christenen verbrande en voor de leeuwen gooide, Kain die Abel vermoorde, de zelfmoord van mijn opa, is Hij daar trots op?

En waarom spreekt God dan tot jou en niet tegen anderen? Waarom omschrijf je Hem als een God die zich met geen mens bemoeid, maar jou wel dingen openbaarde? Is jouw God water dicht? In mijn ogen is Hij zo lek als een mandje.

En hoe kan dat toen wij samen ook God baden over Zijn visie op homoseksuelen dat God toen antwoorde met dat Hij niets tegen homoseksuelen heeft, omdat het gaat om de onderlinge liefde tussen mensen? Hoe kan dat, dat vele dominees in de PKN voor het homo huwelijk zijn en aan de hand van de bijbel uitleggen dat het hier niet ging om homo seksueel geaarde, maar om bijvoorbeeld tempelprostitutie tussen onder andere oude mannen met jongetjes? Maar jij bent zo hoogmoedig dat jij met jouw oordelende vingertje ons loopt te wijzen op dat wij de bijbel niet zouden kennen en dat wij geen echte christenen zijn.
Man man man, je loopt ver naast jouw schoenen met jouw wijzende vingertje en jouw betweterigheid.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Vreugdevol »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 22:14 Geloof jij dat God goed en kwaad is?
Tuurlijk niet, die twee bijbel gedeelten staan in een context om aan te geven dat God boven alles en iedereen staat.

Het is een vertroosting.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 22:20
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 22:14
Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 21:54
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 21:39 Mijn God heeft geen omgang met duivels in menselijke lichamen, die geheel geen liefde kennen. Maar jij zegt: "het goede en het kwade komt van God." Piebe zei daarover terecht: "met zo'n God heb je geen duivel meer nodig." Hij is alles in één.
Je vindt het misschien niet leuk maar het is wél Bijbels. Jesaja 45:
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Geloof jij dat God goed en kwaad is?
Ik zie in formeren van Licht zijn werkelijke gestalte en in het scheppen van het kwaad het gevolg van het terugtrekken van Zijn Geest uit Lucifer en zijn gevolg. God is Liefde en in Hem is er geen spoor van duisternis, staat ook in de bijbel.
Nog een vers uit Jesaja, Jesaja 54:
16 Zie, Ik ben het, die de smid geschapen heb, welke het kolenvuur aanblaast en naar zijn kunst het wapen vervaardigt, maar Ik ben het ook, die de verderver geschapen heb om te vernielen.
Ja, dus? Hij heeft hem geschapen met dat deel van zijn plan om te vernielen. Zo vernielde de vijand het land Israël, als zij zich tegen Hem keerden. Zo bracht satan Job zwaar in de problemen en heeft God satan ook geschapen om dat te doen. Heel de duivelse en demonische machten staan onder Gods invloed. Niets kunnen ze buiten Zijn plan doen en toch staat er in de bijbel: "God is liefde en in Hem is er geen spoor van duisternis."

1 Johannes 1:5

"Dit is de boodschap die we van Gods Zoon gehoord hebben, en die we aan jullie vertellen: God is licht. Er is helemaal geen duisternis in hem."


1 Johannes 1:6-7

"6Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben en wij toch in de duisternis wandelen, liegen wij en doen de waarheid niet.
7Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde."
Laatst gewijzigd door Gaitema op 22 nov 2020, 22:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 21:45
Gaitema schreef: De God waar ik in geloof heeft overal een reden voor. We baden een tijd voor een vrouw in onze vorige gemeente die een half jaar lang vreemd ging en uit de kerk is gezet na de echtscheiding. God sprak tot mijn vrouw over haar en zei: "met goddelozen en mensen die dit soort dingen doen heb Ik geen omgang."
Dat is de God waarin ik geloof.
Met alle respect Gaitema, dit is projectie van je vrouw. Haar eigen opvatting, die ze vervolgens naar 'God' projecteert. Jezus zou zoiets volgens mij nooit zeggen. Leestip voor jou en je vrouw: Johannes 8: 1-11. Ik raad je aan iets kritischer te kijken naar je eigen gedachtengang en die van je vrouw. Gedachten zijn niet automatisch woorden van God in je hoofd.
Gaitema schreef: Jouw God is een zacht gekookt ei die over zich heen laat lopen en Zijn schepping in zijn eigen sop laat gaar koken. Geen hand uitsteekt om de mensen in nood te helpen. Waarom openbaart Hij zich eigenlijk aan jou? Hij is toch totaal onverschillig? Heb jij soms Zijn aandacht verdient?
Waar is nu het 'respect' dat je van anderen eist maar wat je zelf niet geeft? Heb jij God's aandacht wel verdiend?
Door een tiental mannen wordt ik al jaren hier belaagd en ik heb mij altijd staande gehouden in mijn eentje.

En ik weet van onze openbaringen. Daar heb jij geen weet van.
Jezus zei na het gedeelte over de brede en de smalle weg dat er velen zullen komen die tegen Hem zeggen "Heere, Heere, hebben we niet in uw naam..." en Hij zal tegen ze zeggen: "Ik heb jullie nog nooit gekend, werkers der wetteloosheid."

En in Mattheüs 25:31-46 dat wie niets voor Hem deden door het voor zijn broeders te doen zullen heen gaan in Aeônen van lauterend vuur waar het een gejank en vol van haat, wrok en frustraties zal zijn.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Ik denk dat het nu goed is over wat anders te gaan hebben. Dit gaat wel erg diep zo :clown:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 22:25 Jij hebt inderdaad nog nooit respect voor christenen gehad. Het christendom bestaat uit duizenden stromingen. Hoe arrogant ben je te denken dat jij wel eens even zult zeggen wat hun geloof is. Jij kent mijn geloof niet. Ik heb het tot in de treure gezegd waar teksten in de bijbel op slaan, maar je hebt nooit openheid ervoor getoond. Je bent al vanaf het begin met de botte bijl erop ingegaan en je bent mijn kritische vragen keer op keer voor het niet jou bevallende deel uit de weg gegaan.
De pot verwijt de ketel want je doet zelf arrogant als het gaat om andere geloofsinhoud. Je kan wel jouw uitleg geven waar bijbelteksten op slaan, maar die uitleg is al even tegenstrijdig. Er zijn net zoveel stromingen in het christendom als dat er christenen zijn, en wat dat betreft lees ik liever de berichten van Storm dan van jou.
Gaitema schreef: Jij zegt: God is trots op ieder mens. Wat maakt Hem dan trots? Waar is Hij dan trots op? Op wat de mensen doen? Je gaat die vraag uit de weg. Massa moordenaars, satanisten, Adolf Hitler, keizer Nero die christenen verbrande en voor de leeuwen gooide, Kain die Abel vermoorde, de zelfmoord van mijn opa, is Hij daar trots op?
Niet dat wat mensen doen maakt God trots, het simpele feit dat wij er zijn en ons ervaren in onze rol in het leven. Als baby zijn we volmaakt en als peuter, kleuter, tiener, volwassene, bejaarde zijn we volmaakt. Ongeacht hoe we onze vrije wil gebruiken. Want uiteindelijk is er niet zoiets als de dood en leeft iedereen die stoffelijk sterft voort.

Overigens als je massamoordenaars gaat benoemen, vergeet dan de christenen niet die in naam van God miljoenen ongelovigen over de kling hebben gejaagd.
Gaitema schreef: En waarom spreekt God dan tot jou en niet tegen anderen?
Hieronder schrijf je dat God met jouw vrouw en jouzelf een lijntje heeft, of is dat dan toch een akoestische waan?

God communiceert met iedereen. Het is niet de vraag tot wie, maar wie er naar God luistert.
Gaitema schreef: Waarom omschrijf je Hem als een God die zich met geen mens bemoeid, maar jou wel dingen openbaarde? Is jouw God water dicht? In mijn ogen is Hij zo lek als een mandje.
Vertel me alsjeblieft waar de God die ik voor ogen heb lek is? Wat klopt er niet? Ik leer graag bij. Wie weet kun je me laten ontwaken...
Gaitema schreef: En hoe kan dat toen wij samen ook God baden over Zijn visie op homoseksuelen dat God toen antwoorde met dat Hij niets tegen homoseksuelen heeft, omdat het gaat om de onderlinge liefde tussen mensen? Hoe kan dat, dat vele dominees in de PKN voor het homo huwelijk zijn en aan de hand van de bijbel uitleggen dat het hier niet ging om homo seksueel geaarde, maar om bijvoorbeeld tempelprostitutie tussen onder andere oude mannen met jongetjes?
De bijbel is negatief over homoseksuelen, hoe dominees dat proberen te verbloemen is aandoenlijk. Alleen correctie van homofobische teksten in de bijbel zou helpen, maar dan blijf je ook andere verzen schrappen.
Gaitema schreef: Maar jij bent zo hoogmoedig dat jij met jouw oordelende vingertje ons loopt te wijzen op dat wij de bijbel niet zouden kennen en dat wij geen echte christenen zijn.
Man man man, je loopt ver naast jouw schoenen met jouw wijzende vingertje en jouw betweterigheid.
Hoor wie het zegt. Als jij het niet meer weet en in het nauw komt ga je schreeuwen, tieren, stampvoeten en schelden.
En je EIST respect. Je EIST maar een eind weg.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 22 nov 2020, 22:54... en wat dat betreft lees ik liever de berichten van Storm ...
Storm is geweldig en erg integer, maar Gaitema zit vol passie. Men kan het geheel met hem oneens zijn, maar hij weet zich met hartstocht te verdedigen. Al gaat het soms wellicht een ietsje over de schreef qua verwoording in het heetst van de strijd, weet ik z'n onstuimige geestddrift zeker te waarderen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 22 nov 2020, 23:21
Messenger schreef: 22 nov 2020, 22:54... en wat dat betreft lees ik liever de berichten van Storm ...
Storm is geweldig en erg integer, maar Gaitema zit vol passie. Men kan het geheel met hem oneens zijn, maar hij weet zich met hartstocht te verdedigen. Al gaat het soms wellicht een ietsje over de schreef qua verwoording in het heetst van de strijd, weet ik z'n onstuimige geestddrift zeker te waarderen.
Als Gaitema niet interessant zou zijn, zou ik niet zoveel met hem discussiëren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

Messenger schreef: 22 nov 2020, 18:49
EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 17:00
callista schreef: 22 nov 2020, 16:49 Misschien heeft God de vaccinaties wel gestuurd.
Daar is nog dat heel aardige verhaal van de man die in de hemel zijn beklag bij God deed omdat die zijn leven niet had gered, waar hij toch zo op God had gerekend.
Waarop een wat korzelige God hem vertelde dat hij liefst drie maal redding had gestuurd, echter werd die niet geaccepteerd omdat de betweter zijn heel eigen idee had over wat de hulp van God nou precies mocht zijn.
Volgens mij was dat verhaal van een man in drijfzand?
Dit ging volgens mij over een man op een zinkend schip die bijvoorbeeld een reddingsboot weigerde omdat God hem wel zou redden, waar God nou net die reddingsboot had gestuurd.
Er zullen ongetwijfeld heel wat variaties hierop bedacht zijn.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 19:53
Zolderworm schreef: 22 nov 2020, 18:33
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 14:16
Zolderworm schreef: 22 nov 2020, 14:09
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 13:14
Jullie hebben zelf verzonnen dat abortus geen moord is. Dat is gewoon de waarheid. Heeft zelfs eigenlijk niks met ons geloof te maken.
Wij hebben erover nagedacht en zijn tot de conclusie gekomen dat de foetus nog geen echt bewustzijn ontwkkeld heeft, zodanig dat je kunt spreken van moord.
Ik betwijfel dat. Je hebt het denk ik klakkeloos in geloof aangenomen. Het is het gevolg van westerse propaganda waarin het denken van de westerse mens wordt voor gekauwd.
Onzin. Ik ga ervan uit dat een foetus nog niet bewustzijn ontwikkeld heeft om dit bewust te ervaren, en dat was het.
En daarom hebben jullie bedacht dat hij nog minder dan een mens is en geen recht heeft op een menswaardig bestaan, uit liefde opgevoed door zijn ouders. Ik heb in mijn familie wel iemand die abortus heeft laten doen, omdat de baby mogelijk een aandoening zou krijgen waar ze al een kind van hebben. Ze waren boos op de artsen omdat ze geen helderheid hebben gegeven over de kans dat dit bij een zwangerschap zou komen. Dan hadden ze niet voor zwangerschap gekozen. Ze begraafden hun kindje. Gaven het een graf en rauwen om hun verlies.
Dit wordt niet bedacht, het is een logische consequentie. Je trekt terug in de tijd nu eenmaal ergens de streep voorbij welke je niet meer van een mens spreekt.
Hoe zou jij die streep trekken?
Stel miljoenen zaadcellen belanden in een condoom. Dat is dagelijkse kost. Mij lijkt het niet dat dit gaat over miljoenen mensen wier recht op een menselijk bestaan of vreselijke wijze beknot wordt.
Dat miljoenen zaadcellen de boot missen houdt jou volgens mij niet uit je slaap.

Dan heb je een zaadcel die er wel in slaagt om een eicel te bevruchten.
Ongeveer in 50% van de gevallen haalt die bevruchte eicel het niet want de natuur is bepaald niet zo ingesteld dat het in een keer goed gaat.
Ook daar zie ik jou niet van wakker liggen.
Maak je nu wel een probleem ervan als een mens die bevruchte eicel doodt?
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 22 nov 2020, 23:34
Mart schreef: 22 nov 2020, 23:21 Storm is geweldig en erg integer, maar Gaitema zit vol passie. Men kan het geheel met hem oneens zijn, maar hij weet zich met hartstocht te verdedigen. Al gaat het soms wellicht een ietsje over de schreef qua verwoording in het heetst van de strijd, weet ik z'n onstuimige geestddrift zeker te waarderen.
Als Gaitema niet interessant zou zijn, zou ik niet zoveel met hem discussiëren.
:thumb1:
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)