Verschillen in geloofsvisie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Mart »

peda schreef: 27 nov 2020, 14:18
Mart schreef: 27 nov 2020, 14:16
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:45Hoe kan jij trouwens weten wie waar en waarom een melding doet? Heb je een glazenbol of een geleide geest of zo?
Zal niet zeggen hoe Callista het doet, want ze wil het geheim blijkbaar niet prijsgeven, maar ik vermoed te weten hoe ze het doet. Waarschijnlijk op dezelfde manier als ikzelf het kan zien 8-) . Ach ja, atheïstische gaven, zeg maar. Kan zelf echter niet zien door wie en waarom de melding is gedaan en denk dat Callista dit evenmin kan.
Heb jij dan ook kunnen zien dat ik mijn eigen inbreng heb gemeld?
Ik vind dat best wel knap en ga dan ook nog eens op dit forum op onderzoek uit, maar het zal wel niets worden. Zo zijn hier veel functies
die ik niet weet toe te passen, maar die anderen wel beheersen. Wel beperkend allemaal voor een internet-leek.
Wat ik kan zien, is dat dit bericht is gemeld, je melding succesvol is verlopen en dat deze nog niet door de moderatie in behandeling is genomen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door peda »

Mart schreef: 27 nov 2020, 14:28
peda schreef: 27 nov 2020, 14:18
Mart schreef: 27 nov 2020, 14:16
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:45Hoe kan jij trouwens weten wie waar en waarom een melding doet? Heb je een glazenbol of een geleide geest of zo?
Zal niet zeggen hoe Callista het doet, want ze wil het geheim blijkbaar niet prijsgeven, maar ik vermoed te weten hoe ze het doet. Waarschijnlijk op dezelfde manier als ikzelf het kan zien 8-) . Ach ja, atheïstische gaven, zeg maar. Kan zelf echter niet zien door wie en waarom de melding is gedaan en denk dat Callista dit evenmin kan.
Heb jij dan ook kunnen zien dat ik mijn eigen inbreng heb gemeld?
Ik vind dat best wel knap en ga dan ook nog eens op dit forum op onderzoek uit, maar het zal wel niets worden. Zo zijn hier veel functies
die ik niet weet toe te passen, maar die anderen wel beheersen. Wel beperkend allemaal voor een internet-leek.
Wat ik kan zien, is dat dit bericht is gemeld en dat deze waarschijnlijk nog niet door de moderatie in behandeling is genomen.
Dat klopt, maar wat jij dan ( nog ) niet kunt zien, is dat Bonjour mij een berichtje over dat berichtje heeft teruggestuurd. Kun jij ook zien of de moderatie nog verder actie gaat ondernemen richting mijn persoon?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door callista »

Blehehehe peda... :lol:
Natuurlijk niet.....let it be man... :thumb1:
Jij drukt toch nooit op de TR?
Omdat je de ad-hominems uit de weg gaat en ze nooit leest zoals je zegt?
Waarom wil je het dan weten? :roll:

So be it...
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door hopper »

peda schreef: 27 nov 2020, 14:32
Dat klopt, maar wat jij dan ( nog ) niet kunt zien, is dat Bonjour mij een berichtje over dat berichtje heeft teruggestuurd. Kun jij ook zien of de moderatie nog verder actie gaat ondernemen richting mijn persoon?
Is het zo dat de moderatie altijd een bericht naar de melder stuurt?
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door peda »

callista schreef: 27 nov 2020, 14:33 Blehehehe peda... :lol:
Natuurlijk niet.....let it be man... :thumb1:
Neen, ik vind het erg interessant en jij bent begonnen om mij er op te attenderen dat jij kunt inzien, wat voor mij niet toegankelijk is.
Misschien ben ik wel de enige op dit forum met in dit opzicht beperkt inzicht. Dan behoor jij niet tot de "'elite"' maar ik tot de dommelingen en dat past ook niet bij mijn karakter.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:58

Ik ook niet. Ik meld trouwens al zo lang als de weg naar Methusalem er is.
De weg naar Methusalem is een doodlopende weg. Heb je dat bordje niet gezien?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door callista »

:mrgreen:
Ik ben de grootste digibeet hier op het forum @peda
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:52 Weet je, ik ga jullie wat geks vertellen.
Ik ben de reïncarnatie van Paulus. Ik ben gekomen om het evangelie door jullie strotten te drukken.
Interessant. De reïncarnatieleer doet daarmee haar (her)intrede in de christelijke leer.
Dat bespaart weer een rondje in de hel. (Of vagevuur als je katholiek bent.)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Messenger »

Misschien tijd voor een subforum klaagmuur voor alle klachten? ;)
Laatst gewijzigd door Messenger op 27 nov 2020, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door peda »

hopper schreef: 27 nov 2020, 14:39
peda schreef: 27 nov 2020, 14:32
Dat klopt, maar wat jij dan ( nog ) niet kunt zien, is dat Bonjour mij een berichtje over dat berichtje heeft teruggestuurd. Kun jij ook zien of de moderatie nog verder actie gaat ondernemen richting mijn persoon?
Is het zo dat de moderatie altijd een bericht naar de melder stuurt?
Omdat ik nooit de meldknop indruk, weet ik het antwoord niet. Ik heb nu voor de eerste keer de meldknop bij mijn eigen bericht ingedrukt en kreeg van Bonjour een bericht op dat bericht terug. Voor mij is het na jarenlang acteren op dit forum volkomen "" nieuw land "" . Wel interessant dat forum leden niet allen beschikken over de zelfde mogelijkheden voor het verkrijgen van inzicht over voorhandene niet openbare "" onderlinge "" geschillen.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Mart »

peda schreef: 27 nov 2020, 14:32 Dat klopt, maar wat jij dan ( nog ) niet kunt zien, is dat Bonjour mij een berichtje over dat berichtje heeft teruggestuurd. Kun jij ook zien of de moderatie nog verder actie gaat ondernemen richting mijn persoon?
Alles dat ik indirect kan achterhalen, is dat het waarschijnlijk geen verdere actie gaat opleveren, maar het zou wel een leuke grap zijn als je voor je eigen gemelde bericht een modbreak zou krijgen :lol:. Het is per slot van rekening offtopic in dit draadje, dus je melding is enigszins gerechtvaardigd ;) . Gauw ontopic dus maar weer.
Wel interessant dat forumleden niet allen beschikken over de zelfde mogelijkheden voor het verkrijgen van inzicht over voorhandene niet openbare "" onderlinge "" geschillen.
Op de moderatie na, beschikken we wel degelijk allen over dezelfde mogelijkheden, maar atheïsten schijnen net wat slimmer te zijn om het te kunnen achterhalen.
Laatst gewijzigd door Mart op 27 nov 2020, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door peda »

Mart schreef: 27 nov 2020, 14:46
peda schreef: 27 nov 2020, 14:32 Dat klopt, maar wat jij dan ( nog ) niet kunt zien, is dat Bonjour mij een berichtje over dat berichtje heeft teruggestuurd. Kun jij ook zien of de moderatie nog verder actie gaat ondernemen richting mijn persoon?
Alles dat ik indirect inhoudelijk kan achterhalen, is dat het waarschijnlijk geen verdere actie gaat opleveren, maar het zou wel een leuke grap zijn als je voor je eigen gemelde bericht een modbreak zou krijgen :lol:. Het is per slot van rekening offtopic in dit draadje, dus je melding is enigszins gerechtvaardigd ;) . Gauw ontopic dus maar weer.
Mart, ik blijf het merkwaardig vinden dat niet elk actief forum lid dezelfde mogelijkheden tot inzicht verkrijging heeft. Melden doe je toch niet zo maar en dat de ene wel de meldingsprocedure en moderatie acties daarop kan volgen en de ander daar totaal niets van mee krijgt, vind ik merkwaardig. Zeker omdat hier regelmatig de onderlinge gemoederen sterk oplopen, moet iedereen m.i. over dezelfde informatie beschikken, anders zit je op het schaakbord zetten te plaatsen met een blinddoek voor de ogen.
Laatst gewijzigd door peda op 27 nov 2020, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Mart »

peda schreef: 27 nov 2020, 14:54 Mart, ik blijf het merkwaardig vinden dat niet elk actief forum lid dezelfde mogelijkheden tot inzicht heeft.
Atheïsten schijnen inderdaad over mogelijkheden tot inzicht te beschikken zaken te kunnen achterhalen die voor de rest blijkbaar een geheim blijven ;). Maar, als gezegd, beschikken alle leden - op de moderatie na - over dezelfde informatieve functies. Back ontopic maar weer.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 27 nov 2020, 13:01
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:58
peda schreef: 27 nov 2020, 12:55
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:51 Ik zie nog niks. :clown:
Ik heb de melding weggestuurd, maar zie zelfs mijn eigen melding niet meer.
Ik snap niet hoe het Callista lukt om op de ontvanger lijst van gedane meldingen te komen.
Ik ook niet. Ik meld trouwens al zo lang als de weg naar Methusalem er is.
Ja dan is het ook makkelijk raden.
Daar zit het geheim :clown:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door EdVaessen »

Zolderworm schreef: 26 nov 2020, 22:58
EdVaessen schreef: 26 nov 2020, 22:49
Zolderworm schreef: 26 nov 2020, 22:47
EdVaessen schreef: 26 nov 2020, 22:00
Zolderworm schreef: 26 nov 2020, 12:27 Ik reageer hier natuurlijk niet op alle berichten, omdat ik hier niet de hele dag op het forum zit. Niet omdat deze mensen aan mijn kant zouden staan. Dat is onzin. Met Hopper ben ik het lang niet altijd eens en met EdVaesen sowieso niet. Als EdVaesen beweert dat Paulus gestoord is, dan zou hij ook moeten kunnen zeggen welke stoornis precies. Want hij heeft het immers naar zijn idee geconstateerd. Dan ook graag een diagnose. Ik heb nooit gezegd dat Paulus gestoord was. Dus om dat nou mij in de schoenen te gaan schuiven, dat slaat echt nergens op.
Omdat Ik zijn fantastische verhaal niet geloof. Omdat hij de zoveelste was met een fantastisch verhaal.
Geloof jij iemand die zegt dat de God Ganesha ooit werd onthoofd en daarop een nieuw hoofd kreeg en wel dat van een olifant?
Als je dat geen fantasie vindt maar realiteit, zou ik willen weten hoe je dat beoordeelt.
Feit is dat dit soort verhalen niet als fantastisch werden beschouwd in de cultuur waarin de verkondiger leefde, zodat een groot deel van de mensen het niet eens in het hoofd haalde om ze te betwijfelen en veelbetekenend naar het voorhoofd te wijzen.
Er is nog nooit iemand gediagnosticeerd op een stoornis louter en alleen omdat hij fantastische verhalen vertelde. Ik zou zeggen: pak de DSM V er eens bij en geef mee eens een DSM-diagnose-nummer.
OK. Hij herhaalde, met wat eigen inbreng, gewoon het soort onzin waarmee hij was opgevoed. Daar hoef je niet gestoord voor te zijn maar onzin blijft het.
Oke, voortaan niet meer iemand zomaar ervan beschuldigen dat hij gestoord is en nu eerst alsnog je mond spoelen.
Ja, mama.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 27 nov 2020, 13:06
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:52 Weet je, ik ga jullie wat geks vertellen.
Ik ben de reïncarnatie van Paulus. Ik ben gekomen om het evangelie door jullie strotten te drukken :mrgreen:
Heb je ook nog iets nieuws te melden ? 🤡
Ja, jij wordt straks superman in your next life!
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 27 nov 2020, 15:10 Ja, jij wordt straks superman in your next life!
Wordt ?
Straks ?
Next ?
Kun je worden wat je bent ?🕺🏻🕺🏻🕺🏻
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 27 nov 2020, 14:43
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 12:52 Weet je, ik ga jullie wat geks vertellen.
Ik ben de reïncarnatie van Paulus. Ik ben gekomen om het evangelie door jullie strotten te drukken.
Interessant. De reïncarnatieleer doet daarmee haar (her)intrede in de christelijke leer.
Dat bespaart weer een rondje in de hel. (Of vagevuur als je katholiek bent.)
Het is een hel om een mug te worden in mijn huis :evil:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 27 nov 2020, 15:12
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 15:10 Ja, jij wordt straks superman in your next life!
Wordt ?
Straks ?
Next ?
Kun je worden wat je bent ?🕺🏻🕺🏻🕺🏻
Ja dat kan wel, dan moet je bij Forum gaan, kan je het in jouw volgende leven nieuw leven in blazen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Bastiaan73 »

callista schreef: 27 nov 2020, 12:38 De meldknop ...het uitroepteken..
En wat betekent de afkorting TR dan?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Bastiaan73 »

Messenger schreef: 27 nov 2020, 11:15 Mede omdat Paulus tweeduizend jaar (of daaromtrent)geleden leefde en gezag genoot van velen destijds, is het niet handig zijn beweringen als waarheid te bestempelen.
Onze soort kan evolueren op allerlei gebied (wetenschap, geneeskunde, techniek, massa-vernietigingswapens e.d.) maar als de spiritualiteit niet mee-evolueert zal die spiritualiteit onze soort de das omdoen.
Suggereer je dat al zijn brieven leugens zijn?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 27 nov 2020, 15:13 Ja dat kan wel, dan moet je bij Forum gaan, kan je het in jouw volgende leven nieuw leven in blazen.
Ik begin niet aan hopeloze projecten...
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Bastiaan73 »

Na een aantal berichten te hebben gelezen over de meldknop wil ik alleen even kwijt dat het wel zo sportief is om in het topic aan te geven als je een bericht hebt gemeld en waarom. Als je dat niet doet vind ik dat eigenlijk een beetje laf. Ik heb deze knop zelf nog niet gebruikt met de bedoeling om iets bij de moderatie aan te kaarten en zal dat ook niet zo snel doen. Ik heb wel net bij het bericht dat Mart vermeldde, als test op de meldknop gedrukt, om te kijken wat ik dan te zien krijg. Toen las ik dat dat bericht al was gemeld. Als je echter om de haverklap op die knop drukt zegt dat eigenlijk zoiets als 'meester ze pesten me de hele tijd!' en da's een beetje kinderachtig, imho.
Mart schreef: 27 nov 2020, 14:28
Wat ik kan zien, is dat dit bericht is gemeld, je melding succesvol is verlopen en dat deze nog niet door de moderatie in behandeling is genomen.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 27 nov 2020, 16:29
Gaitema schreef: 27 nov 2020, 15:13 Ja dat kan wel, dan moet je bij Forum gaan, kan je het in jouw volgende leven nieuw leven in blazen.
Ik begin niet aan hopeloze projecten...
Dat is het
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Verschillen in geloofsvisie

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 27 nov 2020, 16:46 Na een aantal berichten te hebben gelezen over de meldknop wil ik alleen even kwijt dat het wel zo sportief is om in het topic aan te geven als je een bericht hebt gemeld en waarom. Als je dat niet doet vind ik dat eigenlijk een beetje laf. Ik heb deze knop zelf nog niet gebruikt met de bedoeling om iets bij de moderatie aan te kaarten en zal dat ook niet zo snel doen. Ik heb wel net bij het bericht dat Mart vermeldde, als test op de meldknop gedrukt, om te kijken wat ik dan te zien krijg. Toen las ik dat dat bericht al was gemeld. Als je echter om de haverklap op die knop drukt zegt dat eigenlijk zoiets als 'meester ze pesten me de hele tijd!' en da's een beetje kinderachtig, imho.
Mart schreef: 27 nov 2020, 14:28
Wat ik kan zien, is dat dit bericht is gemeld, je melding succesvol is verlopen en dat deze nog niet door de moderatie in behandeling is genomen.
Ik vind hoe dan ook het grote gros mensen hier onvolwassen reageren. Ik dacht altijd dat mensen boven de 30 een sterk inlevingsvermogen hebben en niet alles op alles zetten om iemand hier weg te jagen. Het valt me echter vies tegen hoe deze volwassenen zijn. Ik heb niet het idee dat ik tegen ze op moet kijken of er veel van leer. Wijsheid komt lang niet altijd met de jaren, bewijst dit forum steeds weer. Ik heb vaak het idee hier met pubers van doen te hebben.

Bovendien ben ik behoorlijk vaak hier aangeklaagd hoor.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.