Hier draait het om

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Hier draait het om

Bericht door HJW »

Draadje om dingen te plaatsen waar het volgens ons om gaat in dit leven.

Deze dame zet zich voor de gal-beren, de walgelijke Aziatische praktijk.
Deze beer is na 30 jaar gered van zo'n boerderij.
https://www.youtube.com/watch?v=ovT6jGPI1v0
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door EdVaessen »

HJW schreef: 28 nov 2020, 15:06 Draadje om dingen te plaatsen waar het volgens ons om gaat in dit leven.

Deze dame zet zich voor de gal-beren, de walgelijke Aziatische praktijk.
Deze beer is na 30 jaar gered van zo'n boerderij.
https://www.youtube.com/watch?v=ovT6jGPI1v0
Beren als slachtoffer van menselijke achterlijkheid.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Mart »

HJW schreef: 28 nov 2020, 15:06 Draadje om dingen te plaatsen waar het volgens ons om gaat in dit leven.

Deze dame zet zich voor de gal-beren, de walgelijke Aziatische praktijk.
Deze beer is na 30 jaar gered van zo'n boerderij.
https://www.youtube.com/watch?v=ovT6jGPI1v0
Beste HJW,
Heb je video niet bekeken. Vertouw je hier dat het verschrikkelijk is, dat het hierom draait en dat ik het met je eens ben en dat deze dame een heldin is. Wil het echt niet zien. Vreselijk wat mensen andere onschuldige dieren kunnen aandoen :evil: . Dat maakt me echt giftig! Maar mensen met een goed hart verdienen mijn geloof :thumb1:
Laatst gewijzigd door Mart op 28 nov 2020, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door J-W »

Dierenmishandeling, kindermishandeling en mensenmishandeling. Weerloze dieren en mensen ongelukkig maken, ik kijk er niet meer na, sluit mn ogen er niet voor maar het maakt me deprie. Stom maar er kwam een filmpje voorbij van iemand die een dikke boom zo goed kon omzagen, vroeger vond ik dat knap, nu stoor ik me er aan. Zo zonde, 300 jaar erover gedaan zo te groeien en dan binnen een kwartier weg voor een paar meter grond of een paar planken.....Waar zijn we mee bezig vraag je je dan af. En dieren in Azië zoals wij er mee omgaan is nog een lange weg. Een oom van mij had kistkalveren, heel normaal in die tijd, door een luikje kom je het dier zien. Ik wist niet beter dan dat zo hoorde. Hopelijk leren ze op school wat wel wel en niet kan, ook in Azië want met de jeugd moet je beginnen, gevoel bijbrengen.
Laatst gewijzigd door J-W op 28 nov 2020, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hier draait het om

Bericht door callista »

Mart schreef: 28 nov 2020, 22:47
HJW schreef: 28 nov 2020, 15:06 Draadje om dingen te plaatsen waar het volgens ons om gaat in dit leven.

Deze dame zet zich voor de gal-beren, de walgelijke Aziatische praktijk.
Deze beer is na 30 jaar gered van zo'n boerderij.
https://www.youtube.com/watch?v=ovT6jGPI1v0
Beste HJW,
Heb je video niet bekeken. Vertouw je hier dat het verschrikkelijk is, dat het hierom draait en dat ik het met je eens ben en dat deze dame een heldin is. Wil het echt niet zien. Vreselijk wat mensen andere onschuldige dieren kunnen aandoen :evil: . Dat maakt me echt giftig! Maar mensen met een goed hart verdienen mijn geloof :thumb1:
Ik durfde eerst ook niet te kijken, maar het is een genot te zien hoe die beer geniet van zijn verdiende vrijheid...
Dus het is niet zo'n klote video van wat men met die dieren doet....dat is onvergefelijk... :evil: :cry:
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hier draait het om

Bericht door Petra »

Dan durf ik ook te kijken. Dank je callista.

Mooi draadje HJW.. :flower1:
Ik moet erover nadenken....
..
..
Ik denk een heleboel in het groot.. wereldvrede, medemenselijkheid, armoe, honger, vluchtelingen, etc. etc. maar maar maaaaaaaaar... als het erop aankomt dan draait het bij mij om het kleine. First things first.
Dus als ons kroost bonje heeft met hun nichtje zijn we daar drukker mee dan met de ehhh... grote lastige kwesties des levens zeg maar. (Waar ik wel wat van kan vinden maar verder niet zoveel aan kan doen...behalve wat storten naar goeie doelen en me uitspreken over dingen die me niet aanstaan etc.)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Vanwege dit soort praktijken ben ik o.a. donateur van Vier Voeters

Fijn dat er dierenvrienden zijn! :flower1: :thumb1:
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door HJW »

Mart schreef: 28 nov 2020, 22:47 Beste HJW,
Heb je video niet bekeken. Vertouw je hier dat het verschrikkelijk is, dat het hierom draait en dat ik het met je eens ben en dat deze dame een heldin is. Wil het echt niet zien. Vreselijk wat mensen andere onschuldige dieren kunnen aandoen :evil: . Dat maakt me echt giftig! Maar mensen met een goed hart verdienen mijn geloof :thumb1:
Gelukkig geeft deze video met name beelden van de beer in de nieuwe omgeving.
Verder moet ik ook geen dieren zien in andere omstandigheden. Daar ben ik dan enige tijd behoorlijk van uit mijn doen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hier draait het om

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 28 nov 2020, 22:47 Vreselijk wat mensen andere onschuldige dieren kunnen aandoen :evil: . Dat maakt me echt giftig!
Eens en ik wil zulke video's ook echt niet zien. Ik zap al tijdens die reclame waar ze dieren in tonen die in erbarmelijke toestand moeten overleven.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Mullog
Berichten: 3849
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Mullog »

Bastiaan73 schreef: 29 nov 2020, 05:53 Vanwege dit soort praktijken ben ik o.a. donateur van Vier Voeters

Fijn dat er dierenvrienden zijn! :flower1: :thumb1:
Niet om de pret te bederven maar ik heb nu eenmaal een grenzeloos wantrouwen tegen goede doelen die naar mijn mening een hoog zieligheidsgehalte gebruiken om fondsen te werven. Wat ik zie is dat Vier Voeters niet voorkomt in het Register Goede Doelen. Dat hoeft niks te betekenen maar vermindert bij mij het wantrouwen niet.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hier draait het om

Bericht door Petra »

Mullog schreef: 05 dec 2020, 08:32
Bastiaan73 schreef: 29 nov 2020, 05:53 Vanwege dit soort praktijken ben ik o.a. donateur van Vier Voeters

Fijn dat er dierenvrienden zijn! :flower1: :thumb1:
Niet om de pret te bederven maar ik heb nu eenmaal een grenzeloos wantrouwen tegen goede doelen die naar mijn mening een hoog zieligheidsgehalte gebruiken om fondsen te werven. Wat ik zie is dat Vier Voeters niet voorkomt in het Register Goede Doelen. Dat hoeft niks te betekenen maar vermindert bij mij het wantrouwen niet.
Ik heb sinds ik in Myanmar die goeie doelen organisaties bezig zag..enorm wantrouwen in al die organisaties.
Echt vreselijk om te zien hoe ze onze zuurverdiende centen over de balk smeten aan bullshit.
Weet nog bv de mensen daar van artsen zonder grenzen. Ze deden geen drol, ik zag ze vooral op feestjes, maar ze woonden wel in the Golden Area waar de maandhuur vanaf 7000 dollar was, en nog lachen om dikke salaris ook toen ik er wat van zei. Voor mij weer zo'n schellen die van je ogen vallen momentje.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 06 dec 2020, 03:56
Mullog schreef: 05 dec 2020, 08:32
Bastiaan73 schreef: 29 nov 2020, 05:53 Vanwege dit soort praktijken ben ik o.a. donateur van Vier Voeters

Fijn dat er dierenvrienden zijn! :flower1: :thumb1:
Niet om de pret te bederven maar ik heb nu eenmaal een grenzeloos wantrouwen tegen goede doelen die naar mijn mening een hoog zieligheidsgehalte gebruiken om fondsen te werven. Wat ik zie is dat Vier Voeters niet voorkomt in het Register Goede Doelen. Dat hoeft niks te betekenen maar vermindert bij mij het wantrouwen niet.
Ik heb sinds ik in Myanmar die goeie doelen organisaties bezig zag..enorm wantrouwen in al die organisaties.
Echt vreselijk om te zien hoe ze onze zuurverdiende centen over de balk smeten aan bullshit.
Weet nog bv de mensen daar van artsen zonder grenzen. Ze deden geen drol, ik zag ze vooral op feestjes, maar ze woonden wel in the Golden Area waar de maandhuur vanaf 7000 dollar was, en nog lachen om dikke salaris ook toen ik er wat van zei. Voor mij weer zo'n schellen die van je ogen vallen momentje.
Artsen zonder grenzen is een doel dat ik steun. Ook collecteren ze hier aan de deur.
Ik dacht dat zij echt een goed doel zijn, vanwege hun aanwezigheid in oorlogssituaties en hun voorname rol in ebolabestrijding, maar kennelijk ook in deze organisatie corruptie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Mullog schreef: 05 dec 2020, 08:32
Bastiaan73 schreef: 29 nov 2020, 05:53 Vanwege dit soort praktijken ben ik o.a. donateur van Vier Voeters

Fijn dat er dierenvrienden zijn! :flower1: :thumb1:
Niet om de pret te bederven maar ik heb nu eenmaal een grenzeloos wantrouwen tegen goede doelen die naar mijn mening een hoog zieligheidsgehalte gebruiken om fondsen te werven. Wat ik zie is dat Vier Voeters niet voorkomt in het Register Goede Doelen. Dat hoeft niks te betekenen maar vermindert bij mij het wantrouwen niet.
Een hoog zieligheidsgehalte? Hoe moeten ze menselijke ogen anders openen als ze niet laten zien onder wat voor slechte omstandigheden die dieren leven?

Is dit volgens jou fake?

https://www.youtube.com/watch?v=EvY1xZB ... voeters.nl
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Mullog
Berichten: 3849
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 06 dec 2020, 11:31 Artsen zonder grenzen is een doel dat ik steun. Ook collecteren ze hier aan de deur.
Ik dacht dat zij echt een goed doel zijn, vanwege hun aanwezigheid in oorlogssituaties en hun voorname rol in ebolabestrijding, maar kennelijk ook in deze organisatie corruptie.
Ze zijn ook een goed doel en overal gaat weleens wat mis. Mijn boodschap is alleen dat je kritisch mag en moet zijn. En bij sommige goede doelen heb ik zo mijn twijfels. Zo doneerde mijn schoonmoeder enkele jaren aan Stichting Dog Adoptions Nederland die zich inzet voor zwerfhonden in Roemenië, wat ik, ondanks mogelijk bijzonder zuivere motieven van de oprichters en uitbaters, op zich al een uiterst twijfelachtig goed doel vind.
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:00 Een hoog zieligheidsgehalte? Hoe moeten ze menselijke ogen anders openen als ze niet laten zien onder wat voor slechte omstandigheden die dieren leven?

Is dit volgens jou fake?
Het zal ongetwijfeld echt zijn. Wat je je wel kunt afvragen of dit soort acties niet dweilen met de kraan open is. Hoe effectief is het om één dier te redden?
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Mullog schreef: 06 dec 2020, 12:00 Het zal ongetwijfeld echt zijn. Wat je je wel kunt afvragen of dit soort acties niet dweilen met de kraan open is. Hoe effectief is het om één dier te redden?
Goeie vraag. Wat is één berenleven waard in deze wereld?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 06 dec 2020, 12:00
Messenger schreef: 06 dec 2020, 11:31 Artsen zonder grenzen is een doel dat ik steun. Ook collecteren ze hier aan de deur.
Ik dacht dat zij echt een goed doel zijn, vanwege hun aanwezigheid in oorlogssituaties en hun voorname rol in ebolabestrijding, maar kennelijk ook in deze organisatie corruptie.
Ze zijn ook een goed doel en overal gaat weleens wat mis. Mijn boodschap is alleen dat je kritisch mag en moet zijn. En bij sommige goede doelen heb ik zo mijn twijfels. Zo doneerde mijn schoonmoeder enkele jaren aan Stichting Dog Adoptions Nederland die zich inzet voor zwerfhonden in Roemenië, wat ik, ondanks mogelijk bijzonder zuivere motieven van de oprichters en uitbaters, op zich al een uiterst twijfelachtig goed doel vind.
Je hebt wel gelijk dat het nergens volledig goed gaat.

Die dierenfilmpjes en uitgehongerde kindjes-filmpjes worden de hele dag door vele minutenlang uitgezonden. Dan vraag ik me af: Hoeveel kost die reclame en wanneer gaat er iets wat overblijft werkelijk naar het goede doel?
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:00 Een hoog zieligheidsgehalte? Hoe moeten ze menselijke ogen anders openen als ze niet laten zien onder wat voor slechte omstandigheden die dieren leven?

Is dit volgens jou fake?
Mullog schreef: Het zal ongetwijfeld echt zijn. Wat je je wel kunt afvragen of dit soort acties niet dweilen met de kraan open is. Hoe effectief is het om één dier te redden?
Ik denk dat een gemartelde beer eerder gebaat is bij humane euthanasie-injectie dan dat je zo'n getraumatiseerd en fysiek gemarteld dier probeert een Aardse hemel te bezorgen. Zo'n dier wordt daar ook niet beter van.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:29 Ik denk dat een gemartelde beer eerder gebaat is bij humane euthanasie-injectie dan dat je zo'n getraumatiseerd en fysiek gemarteld dier probeert een Aardse hemel te bezorgen. Zo'n dier wordt daar ook niet beter van.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die beer voelt eindelijk gras onder z'n voeten en ervaart nu iets van vrijheid. Je ziet toch dat hij het nu meer naar z'n zin heeft? Als het om een mens zou gaan, zou je een spuitje dan ook de oplossing vinden?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Messenger »

Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:38
Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:29 Ik denk dat een gemartelde beer eerder gebaat is bij humane euthanasie-injectie dan dat je zo'n getraumatiseerd en fysiek gemarteld dier probeert een Aardse hemel te bezorgen. Zo'n dier wordt daar ook niet beter van.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die beer voelt eindelijk gras onder z'n voeten en ervaart nu iets van vrijheid. Je ziet toch dat hij het nu meer naar z'n zin heeft? Als het om een mens zou gaan, zou je een spuitje dan ook de oplossing vinden?
In mijn eigen geval wel. Niet dat ik dat krijg op het door mij gewenste moment, want het zal dan niet ''invoelbaar'' zijn voor mijn huisarts en de SCEN-arts.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:41
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:38
Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:29 Ik denk dat een gemartelde beer eerder gebaat is bij humane euthanasie-injectie dan dat je zo'n getraumatiseerd en fysiek gemarteld dier probeert een Aardse hemel te bezorgen. Zo'n dier wordt daar ook niet beter van.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die beer voelt eindelijk gras onder z'n voeten en ervaart nu iets van vrijheid. Je ziet toch dat hij het nu meer naar z'n zin heeft? Als het om een mens zou gaan, zou je een spuitje dan ook de oplossing vinden?
In mijn eigen geval wel. Niet dat ik dat krijg op het door mij gewenste moment, want het zal dan niet ''invoelbaar'' zijn voor mijn huisarts en de SCEN-arts.
Dat klinkt heftig. Ik weet niet of je er meer over kwijt wilt maar jij kunt in elk geval aangeven wat je wilt. Een dier kan dat niet.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Messenger »

Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:45 Dat klinkt heftig. Ik weet niet of je er meer over kwijt wilt maar jij kunt in elk geval aangeven wat je wilt. Een dier kan dat niet.
Ik heb een hartinfarct gehad, heb Parkinson en COPD o.a.

Voor het invoelbaar zijn bij de artsen moet er sprake zijn van ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
Uitzichtloos klopt wel want Parkinson is ongeneeslijk en progressief (wordt alleen maar steeds erger). Van COPD word je ook niet beter. Ondraaglijk is nog niet invoelbaar.

Want men ziet dat ik mentaal steeds vrolijk en opgewekt ben en dan is het inderdaad niet ondraaglijk.
Maar wat mij betreft ga ik het ondraaglijke aspect niet meemaken. Dat geloof ik wel.
Mentaal heeft het geen impact, fysiek wordt het lastig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:56
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:45 Dat klinkt heftig. Ik weet niet of je er meer over kwijt wilt maar jij kunt in elk geval aangeven wat je wilt. Een dier kan dat niet.
Ik heb een hartinfarct gehad, heb Parkinson en COPD o.a.

Voor het invoelbaar zijn bij de artsen moet er sprake zijn van ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
Uitzichtloos klopt wel want Parkinson is ongeneeslijk en progressief (wordt alleen maar steeds erger). Van COPD word je ook niet beter. Ondraaglijk is nog niet invoelbaar.

Want men ziet dat ik mentaal steeds vrolijk en opgewekt ben en dan is het inderdaad niet ondraaglijk.
Maar wat mij betreft ga ik het ondraaglijke aspect niet meemaken. Dat geloof ik wel.
Mentaal heeft het geen impact, fysiek wordt het lastig.
Heftig allemaal Messenger. Bijzonder dat je ondanks al die lichamelijke ellende mentaal toch zo vrolijk en opgewekt bent. Petje af.

👍🏼
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Messenger »

Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 17:29 Heftig allemaal Messenger. Bijzonder dat je ondanks al die lichamelijke ellende mentaal toch zo vrolijk en opgewekt bent. Petje af.

👍🏼
Ik weet dat de perceptie op ziektes door mezelf kan worden bepaald.
Zo kies ik mijn gevoel en schakel ik slachtofferschap en lijden uit.
Depressiviteit heb ik nooit gehad, 1 keertje slechts voor een korte periode.
Het leven overkomt mij niet, maar voltrekt zich door mij.
Ik ben niet de ziektes, ik heb de ziektes.

Daarnaast geeft het vertrouwen in mijn eindeloze bestaan rust, evenals de wetenschap dat ik alles in huis heb om op een mooie manier een eerdere afslag te nemen. En ik heb met mezelf afgesproken wanneer dat moment er is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3849
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Mullog »

Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:38
Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:29 Ik denk dat een gemartelde beer eerder gebaat is bij humane euthanasie-injectie dan dat je zo'n getraumatiseerd en fysiek gemarteld dier probeert een Aardse hemel te bezorgen. Zo'n dier wordt daar ook niet beter van.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die beer voelt eindelijk gras onder z'n voeten en ervaart nu iets van vrijheid. Je ziet toch dat hij het nu meer naar z'n zin heeft? Als het om een mens zou gaan, zou je een spuitje dan ook de oplossing vinden?
En dan wordt een beer, die in natuurlijke omstandigheden honderden vierkante kilometers tot zijn beschikking heeft, op een stuk grond geplaatst van misschien een paar honderd vierkante meter, en dan moet hij blij zijn dat hij gras onder zijn voeten heeft? Vanuit een menselijk perspectief lijkt het geweldig, of de beer dat ook zo ervaart is maar de vraag.
Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:29 Die dierenfilmpjes en uitgehongerde kindjes-filmpjes worden de hele dag door vele minutenlang uitgezonden. Dan vraag ik me af: Hoeveel kost die reclame en wanneer gaat er iets wat overblijft werkelijk naar het goede doel?
Dat denk ik ook. En dan heb je nog salarissen en vergoedingen. Kortom er moet nogal wat binnenkomen wil er voldoende kapitaal overblijven om zinvol aan het goede doel besteed kunnen worden. Hele kleine organisaties geloof ik wel in want die draaien op vrijwilligers maar zodra er personeel om de hoek komt kijken krijg ik ernstige twijfels.

Ik herinner mij dat bij Alpes de Huzes op een gegeven moment de bedenkers een paar ton advieskosten in rekening brachten. Met de beste bedoelingen begonnen maar toen de pot onoverzichtelijk groot werd kon met toch het graaien niet laten.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Mullog schreef: 06 dec 2020, 18:11
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 12:38
Messenger schreef: 06 dec 2020, 12:29 Ik denk dat een gemartelde beer eerder gebaat is bij humane euthanasie-injectie dan dat je zo'n getraumatiseerd en fysiek gemarteld dier probeert een Aardse hemel te bezorgen. Zo'n dier wordt daar ook niet beter van.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die beer voelt eindelijk gras onder z'n voeten en ervaart nu iets van vrijheid. Je ziet toch dat hij het nu meer naar z'n zin heeft? Als het om een mens zou gaan, zou je een spuitje dan ook de oplossing vinden?
En dan wordt een beer, die in natuurlijke omstandigheden honderden vierkante kilometers tot zijn beschikking heeft, op een stuk grond geplaatst van misschien een paar honderd vierkante meter, en dan moet hij blij zijn dat hij gras onder zijn voeten heeft? Vanuit een menselijk perspectief lijkt het geweldig, of de beer dat ook zo ervaart is maar de vraag.
Je hebt gelijk. Dan maar terug stoppen in die kleine k*tkooi met beton onder z'n voeten. Goed plan Mullog!

Serieus: beter in een reservaat dan in zo'n kleine k*tkooi. Een beer die zo lang in gevangenschap is gehouden gaat het wsl niet redden in zijn oorspronkelijke leefomgeving.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Mullog
Berichten: 3849
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Mullog »

Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 18:20 Serieus: beter in een reservaat dan in zo'n kleine k*tkooi. Een beer die zo lang in gevangenschap is gehouden gaat het wsl niet redden in zijn oorspronkelijke leefomgeving.
Je kunt dat de beren die wel in hun natuurlijke omgeving zijn opgegroeid ook niet aandoen om zo'n beest weer los te laten. Ted Bundy in een studentenflat loslaten omdat hij een slechte jeugd heeft gehad is ook geen goed idee. Gewoon afmaken lijkt mij het beste. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen :mrgreen: