Ik en mijn Vader zijn één

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Messenger »

Seks, de mooiste gave Gods, in de taboesfeer.

Want er staat geschreven en gedrukt: "Gaat heen en vermenigvuldig u."
Er staat niet : "Heb zoveel mogelijk plezier daarbij."

Tja, het waren celibataire monniken die de bijbels schreven. Nog een wonder dat het Hooglied erin gekomen is. :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

:mrgreen: inderdaad...
Daarom wordt het Hooglied ook door veel gelovigen anders geïnterpreteerd en dus niet
slaande op de liefde en de hartstocht. tussen man en vrouw.
Bij ons thuis vroeger werd bij het Bijbellezen aan tafel na het eten het Hooglied overgeslagen.....
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1820
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 14:23 Want er staat geschreven en gedrukt: "Gaat heen en vermenigvuldig u."
Er staat niet : "Heb zoveel mogelijk plezier daarbij."
Het is prachtig als het leven van kinderen op een fijne en liefdevolle wijze wordt verwekt.

Dat en hoe jij je homo-home-made wereld creëert moet je zelf weten, Messenger.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Messenger »

callista schreef: 16 dec 2020, 14:28 Bij ons thuis vroeger werd bij het Bijbellezen aan tafel na het eten het Hooglied overgeslagen.....
Dus geen 'toetje'. :mrgreen:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Haha.... dat niet nee....:lol:
Chocoladepudding of vanillevla met een vel erop. :clown:
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Piebe Paulusma »

Hooglied is nota bene het hoogste lied! Een gemiste kans dat jij daar niet met slaapkamerstem uit voorgelezen werd Callista!

Er staan nog wel wat passages in de Bijbel die overgeslagen worden zoals het zuigen aan borsten waar Ezechiel vol van de Geest hartstochtelijk over profeteerde. En dat is zeker jammer! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:56
Als je een bekeuring krijgt voor het door rood licht rijden, dat is dat een gevolg van jouw beslissing.
Je moet dan niet gaan klagen, zoals sommigen doen.

Mensen die er voor kiezen de Bijbels normen en waarden te negeren, moeten dan ook niet klagen over de consequenties.

Wanneer je b.v. drugs koopt, ondersteun je zware misdaad.
Ik zie nu de vergelijking die Alpha maakt, maar mogelijk anders dan hij.

Rijd je door rood licht, dan riskeer je een acceptgiro van het Centraal Justitieel Incasso Bureau die soms na vele weken pas op de deurmat valt en het over een overtreding gaat waar je niks (meer) van weet.

Negeer je de Bijbelse normen en waarden op pakweg je 20e, ben je vanaf 60 tot 98 jaar zwaar dementerend en op 98 jaar eindelijk dood, dan kom je voor het hekje van het Laatste Oordeel en loopt het slecht af.

Beide overtredingen corrigeren is dus helemaal niet aan de orde, het gaat puur om het gezag van de angst. Steeds meer mensen zijn daar volstrekt ongevoelig voor en terecht.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Petra »

callista schreef: 16 dec 2020, 15:29 Haha.... dat niet nee....:lol:
Chocoladepudding of vanillevla met een vel erop. :clown:
Ohhhh mijn oma.. 🥰 die maakte altijd pudding. Bitterkoekjespudding was de lekkerste
En.. ahhhhh... ik was gek op de vellen. Die kreeg ik ook altijd van iedereen omdat ik de enige was die dat lekker vond.
Kreeg ook altijd alle botten toegeworpen van kip en karbonaadjes enzo..omdat ik zo gek was op kluiven. Zat m'n moeder te rillen en te gruwelen, maar ze maakte het toch. :D
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 14:17
callista schreef: 16 dec 2020, 13:40 Zonder lust ook geen seks en derhalve geen nageslacht.
Seksualiteit verbindt ook; geeft ook troost en zelfs heling.....en inzicht.
Alles zit prima in elkaar in de natuur.

Het is de mens die er een eigen draai aan geeft en vaak onder invloed van religie...helaas.
Religie maakt er helaas een schaamtevolle zaak van dat een schuldgevoel oplevert.
Ik heb daarom (heul lang geleden al) schaamhaar omgedoopt naar trotshaar. Klinkt meteen al een stuk gezelliger.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 dec 2020, 15:15 Ik ga uit van serieuze bijbelhistorici die de Bijbel grondig onderzoeken
Je gaat uit van mensen, die aan jouw visie voldoen.
Je "aanbidt" die, m.i..
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

dubbel
Laatst gewijzigd door Alpha op 23 dec 2020, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 15:16
Alpha schreef: 14 dec 2020, 15:10
Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 15:00
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:58
callista schreef: 14 dec 2020, 14:49 Fijne kerstdagen Alpha!! :thumb1:
Ik vier geen saturnaliën, dat weet je.
Kerst is een verbastering van Christus..... Dus je viert Christus' geboorte niet? Bijzonder!
Nee, Het is gebaseerd op de zonneaanbidding.
Constantijn was een zonaanbidder.
Kerstmis werd in 354 ingesteld en verving saturnaliën.

Waar vierde in de bijbel Jezus kerstmis of zijn geboorte?

Zonnewendefeest
Veel van de gebruiken van het zonnewendefeest zijn later in ons christelijke kerstfeest opgenomen, zij het vaak in andere vorm. Het Zonnewendefeest werd gevierd ter ere van de godin Frey, en onder luid gejoel, het blazen van de midwinterhoorn en klokluiden werden boze geesten verjaagd en werden overleden voorvaderen en doden herdacht.
Een brandend zonnerad werd rondgedraaid om de terugkerende zon te verwelkomen.

Kerstmis
De oorsprong van kerstmis ligt bij de heidense feesten en vieringen rond midwinter, de periode rond de donkerste dagen van het jaar.
Naarmate het christelijk geloof zich uitbreidde en werd opgenomen door heidense volkeren, werden ook meer en meer lokale en oorspronkelijk heidense gebruiken en vieringen door de christelijke kerk overgenomen en ingepast in het christelijke geloof.
Dit proces duurde meerdere eeuwen, en de eerste 200 jaar werd de geboorte van Jezus in het geheel niet gevierd door christenen.
Christus wordt de morgenster genoemd (Openb. 22:16) en het grote licht (Matth. 4:16) en zijn volgelingen kinderen van de dag (1 Thess. 5:5)..... Zo gek was Constantijn, de eerste christelijk keizer niet, want christen zijn per definitie zonneaanbidders. Misschien is dit een leuk kerstliedje voor je: 'er ging mij een lichtje op!'
Openbaring 22:16 “Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om aan jullie getuigenis over deze dingen te geven voor de gemeenten. Ik ben de wortel en de nakomeling van David en de heldere morgenster.”’

zie:
Num 24:17 Ik zal hem zien, maar niet nu.Ik zal naar hem kijken, maar niet binnenkort.
Uit Jakob zal een ster opkomen en uit Israël zal een scepter oprijzen.
Hij zal het voorhoofd van Moab beslist verpletteren en de schedel van alle zonen van verwoesting.

2 Petrus 1:19 Daardoor is het profetische woord voor ons nog zekerder geworden, en jullie doen er goed aan je aandacht erop te richten als op een lamp die schijnt in een donkere plaats (totdat de dag aanbreekt en er een dagster opgaat) in je hart.

Petrus gebruikte het woord „dagster” ter aanduiding van Jezus, nadat Hij Koninkrijksmacht had ontvangen.


Mattheüs 4:16 Het volk dat in het duister leefde, heeft een groot licht gezien, en op degenen die in een land woonden dat overschaduwd werd door de dood, is licht gaan schijnen.’

Dat is een vervulling van:

Jesaja 9: 2 Het volk dat in het duister wandelde, heeft een groot licht gezien. Op degenen die in het land van diepe schaduw wonen, heeft licht geschenen.


1 Thessalonicenzen 5:
4 Maar jullie, broeders, zijn niet in duisternis, zodat de dag jullie zou kunnen overvallen zoals hij een dief zou overvallen
5 want jullie zijn allemaal zonen van het licht en zonen van de dag. Wij horen niet bij de nacht of bij de duisternis. NWV.

Constantijn was een fervent zonneaanbidder.
Sommigen beschrijven Constantijn als „met bloed bevlekt, gebrandmerkt door talloze gruweldaden en vol bedrog, een afschrikwekkende tiran, schuldig aan gruwelijke misdrijven”.
In 337 n.C. werd Constantijn ongeneeslijk ziek.
Op dat moment in zijn leven werd hij gedoopt, en stierf hij.
Na zijn dood gaf de senaat hem een plaats onder de Romeinse goden.

In het OT werden afgodenaanbidders ter dood gebracht.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

EdVaessen schreef: 14 dec 2020, 17:50
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:47 De mensen die verdronken tijdens de vloed waren vooraf door Noach gewaarschuwd.
Zij kozen kennelijk ervoor omdat te negeren.
De kinderen en baby's ook? Het was hun eigen schuld dat ze op wrede wijze verdronken door toedoen van God?
Dat jij dat normaal vindt zegt veel over jouw gebrek aan elementaire moraal. Je lijkt me een typisch geval van godsdienstwaanzin welke, zoals we weten, altijd heeft geleid tot verlies van menselijkheid.
Zoals het ooit treffend werd omschreven: de fanaat is overgevoelig voor het object van zijn verering en tegelijk ongevoelig voor het menselijke.
Lees eens de Bijbel.
Wat gebeurde er?
De ark werd midden op droog land gebouwd.
Dat duurde ca. 40 jaar. Dat bleef natuurlijk niet onopgemerkt.
Noach vertelde wat Gods bedoeling was, de ontstane ellende geweld en niet te vergeten Nefilim, mannen van geweld, stoppen.
Vervolgens zagen zij de dieren in de ark gaan.
Zolang de deur open was konden zij naar binnen, maar deden dat niet.
Zodra de deur gesloten was, gin het bakken regenen en steeg het water snel.
Je wilden niet luisteren.

Veel mensen luisteren niet naar de corona waarschuwingen, met als gevolg dat veel mensen sterven.
Er zijn intussen varianten opgedoken.
Daardoor duren de problemen nog langer.
Sommige deskundigen verwachten dat het probleem nog vele maanden of zelfs jaren zal aanhouden.
Luisteren helpt mensen levens redden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 14 dec 2020, 22:47
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:56
Zolderworm schreef: 08 dec 2020, 11:49
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:34
Zolderworm schreef: 19 nov 2020, 21:52
Als je van anderen zegt dat ze de Bijbel niet accepteren, dan sluit je hen uit.
Het is een bekend feit dat de meeste mensen de Bijbelse normen en waarden niet accepteren.
Het gevolg is een hoop ellende: oorlog, misdaad en honger.
Jezus heeft dat voorzegt.
Je bedoelt te zeggen dat alle andere mensen, die niet jouw geloof aanhangen, slecht en verdorven zijn. Alleen jij niet. Dus sluit jij die anderen uit, zoals ik zei.
Nee, dus.
Ieder heeft een vrije wil en een vrije keuze.

Als je een bekeuring krijgt voor het door rood licht rijden, dat is dat een gevolg van jouw beslissing.
Je moet dan niet gaan klagen, zoals sommigen doen.

Mensen die er voor kiezen de Bijbels normen en waarden te negeren, moeten dan ook niet klagen over de consequenties.

Wanneer je b.v. drugs koopt, ondersteun je zware misdaad.
Ik begrijp wel dat je intellectuele mogelijkheden nog niet zover reiken dat je kunt inzien dat jouw waarheid alleen maar jouw persoonlijke waarheid is en meer niet. En dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat jij geen gelijk hebt en de ander wel. Dat inzicht is je helaas nog niet gegeven. Maar wie weet wat in de toekomst nog mogelijk is, zeker nadat je het vaccin hebt gekregen. En het is natuurlijk ook een beetje sneu, want je doet je best. En je bent ook niet meer de jongste.
Maar het lukt natuurlijk niet om echt met een ander in gesprek te komen als je de houding hebt dat je alles beter weet en dat je vindt dat je die ander de les moet lezen.
Jouw intellectuele mogelijkheden zijn kennelijk erg beperkt. Ik suggereer niet dat ik een intellectuele beterweter ben, in tegendeel.
Ik toon slechts wat de Bijbel leert, maar voor jou is dat kennelijk een brug te ver.
Zou je niet beter jezelf de les kunnen lezen, dan heb je beter werk te doen.
Jouw negatieve monologen zijn niet erg aanmoedigend.
De Bijbel toont de belofte van een wereld zonder honger of misdaad.
Je mag zelf kiezen.

In de wereld van Noach koos de meerderheid om niet te luisteren.
Sommige mensen zijn hardnekkig en wachten tot het te laat is.
Hoe groot moet de hedendaagse ellende zijn, voordat je door hebt dat het serieus is?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 15 dec 2020, 01:23
Alpha schreef: 14 dec 2020, 13:59
Petra schreef: 08 dec 2020, 01:40
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:40
Petra schreef: 20 nov 2020, 00:05

Zijn we 't i.i.g ook 's 'n keertje ergens over eens 8-) :flower1:

Nu maar :praying1: dat onze Hemelse Moeder dat ook vindt.
:) :flower1:
In de hemel zijn alle personen geslachtsloos. ;)
Gezellig!
Een ehhhh...Zhij dus. :idea:
Nee dus. Geesten hebben geen geslacht.
Wanneer een engel uit de hemel op aarde komt, kan hij een menselijk, mannelijk lichaam aan doen.
Huh...wat krijgen we nou.. doen engelen dan alleen maar mannelijke lichamen aan nooit 's een vrouwelijke ?
Wat ongezellig. :(
Ik wil ook best wel 's een keertje een engel die mijn lichaam aandoet. Gaat dan het licht aan?
Wanneer je de Bijbel leest, zie je dat alleen wanneer engelen met mensen communiceren, zij een menselijk lichaam aandoen.
Nergens zijn er vrouwelijke engelen.
Wanneer er vrouwelijke engelen waren, hoefden de engelen geen aardse vrouwen te nemen.

Gen 6:. 2 Het begon de zonen van de ware God op te vallen hoe mooi de dochters van de mensen waren, dus namen ze wie ze maar wilden tot vrouw. NWV.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Jij hebt vandaag weer gescoord voor je organisatie @Alpha. :thumb1:
Een trappetje hoger op de Ladder?

Kijk, dit alles lezende ben ik zoooooo blij dat ik het geloof achter me heb gelaten......
Na grondig onderzoek welteverstaan. :geek:

Ik ga maar eens even de ballen en slingers ophangen in de kerstboom.
Op weg naar het licht.....de dagen worden weer langer
Laatst gewijzigd door callista op 23 dec 2020, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 20:42
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:56
Als je een bekeuring krijgt voor het door rood licht rijden, dat is dat een gevolg van jouw beslissing.
Je moet dan niet gaan klagen, zoals sommigen doen.

Mensen die er voor kiezen de Bijbels normen en waarden te negeren, moeten dan ook niet klagen over de consequenties.

Wanneer je b.v. drugs koopt, ondersteun je zware misdaad.
Ik zie nu de vergelijking die Alpha maakt, maar mogelijk anders dan hij.

Rijd je door rood licht, dan riskeer je een acceptgiro van het Centraal Justitieel Incasso Bureau die soms na vele weken pas op de deurmat valt en het over een overtreding gaat waar je niks (meer) van weet.

Negeer je de Bijbelse normen en waarden op pakweg je 20e, ben je vanaf 60 tot 98 jaar zwaar dementerend en op 98 jaar eindelijk dood, dan kom je voor het hekje van het Laatste Oordeel en loopt het slecht af.

Beide overtredingen corrigeren is dus helemaal niet aan de orde, het gaat puur om het gezag van de angst. Steeds meer mensen zijn daar volstrekt ongevoelig voor en terecht.
Angst is door de christenheid geïntroduceerd.
Dreigen met een niet bestaande hel en verdoemenis.

Door je aan wetten te houden, bespaar je jezelf en anderen een hoop ellende.
Wanneer je iemand aanrijdt is het resultaat gelijk bekend, niet pas na enkele weken.
En dan sta je voor een menselijk hekje.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef: 23 dec 2020, 12:43
Zolderworm schreef: 14 dec 2020, 22:47
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:56
Zolderworm schreef: 08 dec 2020, 11:49
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:34 Het is een bekend feit dat de meeste mensen de Bijbelse normen en waarden niet accepteren.
Het gevolg is een hoop ellende: oorlog, misdaad en honger.
Jezus heeft dat voorzegt.
Je bedoelt te zeggen dat alle andere mensen, die niet jouw geloof aanhangen, slecht en verdorven zijn. Alleen jij niet. Dus sluit jij die anderen uit, zoals ik zei.
Nee, dus.
Ieder heeft een vrije wil en een vrije keuze.

Als je een bekeuring krijgt voor het door rood licht rijden, dat is dat een gevolg van jouw beslissing.
Je moet dan niet gaan klagen, zoals sommigen doen.

Mensen die er voor kiezen de Bijbels normen en waarden te negeren, moeten dan ook niet klagen over de consequenties.

Wanneer je b.v. drugs koopt, ondersteun je zware misdaad.
Ik begrijp wel dat je intellectuele mogelijkheden nog niet zover reiken dat je kunt inzien dat jouw waarheid alleen maar jouw persoonlijke waarheid is en meer niet. En dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat jij geen gelijk hebt en de ander wel. Dat inzicht is je helaas nog niet gegeven. Maar wie weet wat in de toekomst nog mogelijk is, zeker nadat je het vaccin hebt gekregen. En het is natuurlijk ook een beetje sneu, want je doet je best. En je bent ook niet meer de jongste.
Maar het lukt natuurlijk niet om echt met een ander in gesprek te komen als je de houding hebt dat je alles beter weet en dat je vindt dat je die ander de les moet lezen.
Jouw intellectuele mogelijkheden zijn kennelijk erg beperkt. Ik suggereer niet dat ik een intellectuele beterweter ben, in tegendeel.
Ik toon slechts wat de Bijbel leert, maar voor jou is dat kennelijk een brug te ver.
Zou je niet beter jezelf de les kunnen lezen, dan heb je beter werk te doen.
Jouw negatieve monologen zijn niet erg aanmoedigend.
De Bijbel toont de belofte van een wereld zonder honger of misdaad.
Je mag zelf kiezen.

In de wereld van Noach koos de meerderheid om niet te luisteren.
Sommige mensen zijn hardnekkig en wachten tot het te laat is.
Hoe groot moet de hedendaagse ellende zijn, voordat je door hebt dat het serieus is?
En maar dreigen. En maar andere mensen beledigen. Je toont helemaal niet alleen maar wat de bijbel leert. Je beledigt en dreigt mensen met de ondergang.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Piebe Paulusma »

Alpha schreef: 23 dec 2020, 12:22
Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 15:16
Alpha schreef: 14 dec 2020, 15:10
Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 15:00
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:58 Ik vier geen saturnaliën, dat weet je.
Kerst is een verbastering van Christus..... Dus je viert Christus' geboorte niet? Bijzonder!
Nee, Het is gebaseerd op de zonneaanbidding.
Constantijn was een zonaanbidder.
Kerstmis werd in 354 ingesteld en verving saturnaliën.

Waar vierde in de bijbel Jezus kerstmis of zijn geboorte?

Zonnewendefeest
Veel van de gebruiken van het zonnewendefeest zijn later in ons christelijke kerstfeest opgenomen, zij het vaak in andere vorm. Het Zonnewendefeest werd gevierd ter ere van de godin Frey, en onder luid gejoel, het blazen van de midwinterhoorn en klokluiden werden boze geesten verjaagd en werden overleden voorvaderen en doden herdacht.
Een brandend zonnerad werd rondgedraaid om de terugkerende zon te verwelkomen.

Kerstmis
De oorsprong van kerstmis ligt bij de heidense feesten en vieringen rond midwinter, de periode rond de donkerste dagen van het jaar.
Naarmate het christelijk geloof zich uitbreidde en werd opgenomen door heidense volkeren, werden ook meer en meer lokale en oorspronkelijk heidense gebruiken en vieringen door de christelijke kerk overgenomen en ingepast in het christelijke geloof.
Dit proces duurde meerdere eeuwen, en de eerste 200 jaar werd de geboorte van Jezus in het geheel niet gevierd door christenen.
Christus wordt de morgenster genoemd (Openb. 22:16) en het grote licht (Matth. 4:16) en zijn volgelingen kinderen van de dag (1 Thess. 5:5)..... Zo gek was Constantijn, de eerste christelijk keizer niet, want christen zijn per definitie zonneaanbidders. Misschien is dit een leuk kerstliedje voor je: 'er ging mij een lichtje op!'
Openbaring 22:16 “Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om aan jullie getuigenis over deze dingen te geven voor de gemeenten. Ik ben de wortel en de nakomeling van David en de heldere morgenster.”’

zie:
Num 24:17 Ik zal hem zien, maar niet nu.Ik zal naar hem kijken, maar niet binnenkort.
Uit Jakob zal een ster opkomen en uit Israël zal een scepter oprijzen.
Hij zal het voorhoofd van Moab beslist verpletteren en de schedel van alle zonen van verwoesting.

2 Petrus 1:19 Daardoor is het profetische woord voor ons nog zekerder geworden, en jullie doen er goed aan je aandacht erop te richten als op een lamp die schijnt in een donkere plaats (totdat de dag aanbreekt en er een dagster opgaat) in je hart.

Petrus gebruikte het woord „dagster” ter aanduiding van Jezus, nadat Hij Koninkrijksmacht had ontvangen.


Mattheüs 4:16 Het volk dat in het duister leefde, heeft een groot licht gezien, en op degenen die in een land woonden dat overschaduwd werd door de dood, is licht gaan schijnen.’

Dat is een vervulling van:

Jesaja 9: 2 Het volk dat in het duister wandelde, heeft een groot licht gezien. Op degenen die in het land van diepe schaduw wonen, heeft licht geschenen.


1 Thessalonicenzen 5:
4 Maar jullie, broeders, zijn niet in duisternis, zodat de dag jullie zou kunnen overvallen zoals hij een dief zou overvallen
5 want jullie zijn allemaal zonen van het licht en zonen van de dag. Wij horen niet bij de nacht of bij de duisternis. NWV.

Constantijn was een fervent zonneaanbidder.
Sommigen beschrijven Constantijn als „met bloed bevlekt, gebrandmerkt door talloze gruweldaden en vol bedrog, een afschrikwekkende tiran, schuldig aan gruwelijke misdrijven”.
In 337 n.C. werd Constantijn ongeneeslijk ziek.
Op dat moment in zijn leven werd hij gedoopt, en stierf hij.
Na zijn dood gaf de senaat hem een plaats onder de Romeinse goden.

In het OT werden afgodenaanbidders ter dood gebracht.
De passiviteit van JG's is een dunne laag glazuur, ik zal jou ter dood brengen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door EdVaessen »

Alpha schreef: 23 dec 2020, 12:36
EdVaessen schreef: 14 dec 2020, 17:50
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:47 De mensen die verdronken tijdens de vloed waren vooraf door Noach gewaarschuwd.
Zij kozen kennelijk ervoor omdat te negeren.
De kinderen en baby's ook? Het was hun eigen schuld dat ze op wrede wijze verdronken door toedoen van God?
Dat jij dat normaal vindt zegt veel over jouw gebrek aan elementaire moraal. Je lijkt me een typisch geval van godsdienstwaanzin welke, zoals we weten, altijd heeft geleid tot verlies van menselijkheid.
Zoals het ooit treffend werd omschreven: de fanaat is overgevoelig voor het object van zijn verering en tegelijk ongevoelig voor het menselijke.
Lees eens de Bijbel.
Wat gebeurde er?
De ark werd midden op droog land gebouwd.
Dat duurde ca. 40 jaar. Dat bleef natuurlijk niet onopgemerkt.
Noach vertelde wat Gods bedoeling was, de ontstane ellende geweld en niet te vergeten Nefilim, mannen van geweld, stoppen.
Vervolgens zagen zij de dieren in de ark gaan.
Zolang de deur open was konden zij naar binnen, maar deden dat niet.
Zodra de deur gesloten was, gin het bakken regenen en steeg het water snel.
Je wilden niet luisteren.

Veel mensen luisteren niet naar de corona waarschuwingen, met als gevolg dat veel mensen sterven.
Er zijn intussen varianten opgedoken.
Daardoor duren de problemen nog langer.
Sommige deskundigen verwachten dat het probleem nog vele maanden of zelfs jaren zal aanhouden.
Luisteren helpt mensen levens redden.
Dus God verzoop kinderen en baby's waar hij zeg gemakkelijk had kunnen redden.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door EdVaessen »

callista schreef: 23 dec 2020, 12:49 Kijk, dit alles lezende ben ik zoooooo blij dat ik het geloof achter me heb gelaten......
En daarbij aan menselijkheid gewonnen....
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

EdVaessen schreef: 23 dec 2020, 19:37
callista schreef: 23 dec 2020, 12:49 Kijk, dit alles lezende ben ik zoooooo blij dat ik het geloof achter me heb gelaten......
En daarbij aan menselijkheid gewonnen....
Ja...dat kan ik zeker beamen..
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Petra »

Alpha schreef: 23 dec 2020, 12:48
Petra schreef: 15 dec 2020, 01:23 Huh...wat krijgen we nou.. doen engelen dan alleen maar mannelijke lichamen aan nooit 's een vrouwelijke ?
Wat ongezellig. :(
Ik wil ook best wel 's een keertje een engel die mijn lichaam aandoet. Gaat dan het licht aan?
Wanneer je de Bijbel leest, zie je dat alleen wanneer engelen met mensen communiceren, zij een menselijk lichaam aandoen.
Nergens zijn er vrouwelijke engelen.
Wanneer er vrouwelijke engelen waren, hoefden de engelen geen aardse vrouwen te nemen.

Gen 6:. 2 Het begon de zonen van de ware God op te vallen hoe mooi de dochters van de mensen waren, dus namen ze wie ze maar wilden tot vrouw. NWV.
Hemeltjelief zeg.. "namen ze wie ze maar wilden" :shock: vind je dat wel inspirerend ?

Waren die zonen van God een stelletje verkrachters?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 14:23 Seks, de mooiste gave Gods, in de taboesfeer.

Want er staat geschreven en gedrukt: "Gaat heen en vermenigvuldig u."
Er staat niet : "Heb zoveel mogelijk plezier daarbij."

Tja, het waren celibataire monniken die de bijbels schreven. Nog een wonder dat het Hooglied erin gekomen is. :lol:
Nog Jezus, noch zijn discipelen waren monniken.
Deze "eenzamen" ontstonden pas in de loop van de 2e en 3e eeuw.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 23 dec 2020, 23:32
Alpha schreef: 23 dec 2020, 12:48
Petra schreef: 15 dec 2020, 01:23 Huh...wat krijgen we nou.. doen engelen dan alleen maar mannelijke lichamen aan nooit 's een vrouwelijke ?
Wat ongezellig. :(
Ik wil ook best wel 's een keertje een engel die mijn lichaam aandoet. Gaat dan het licht aan?
Wanneer je de Bijbel leest, zie je dat alleen wanneer engelen met mensen communiceren, zij een menselijk lichaam aandoen.
Nergens zijn er vrouwelijke engelen.
Wanneer er vrouwelijke engelen waren, hoefden de engelen geen aardse vrouwen te nemen.

Gen 6:. 2 Het begon de zonen van de ware God op te vallen hoe mooi de dochters van de mensen waren, dus namen ze wie ze maar wilden tot vrouw. NWV.
Hemeltjelief zeg.. "namen ze wie ze maar wilden" :shock: vind je dat wel inspirerend ?

Waren die zonen van God een stelletje verkrachters?
Het waren opstandige engelen.
Het gevolg was dat na de vloed engelen niet zondermeer een menselijk lichaam konden aannemen.
Ook werden die engelen gedwongen om hun menselijk lichaam af te staan, anders waren zij net als hun bastaardkinderen, de Nefilim verdronken.

Punt is dat geesten geslachtsloos zijn, dus daar zijn geen mannen of vrouwen.