Hoe lees je Openbaring?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door peda »

Het goede van Openbaring van Johannes is wel dat het verhaal in veel zeer verschillende uitvoeringen te lezen valt. Een ieder leest het epos naar eigen inzicht, niet voor niets werd in het verleden lang gewacht alvorens het "' visioen "' aan de canon werd toegevoegd. Het verhaal is dermate cryptisch geschreven dat nagenoeg elke uitleg er op past. Zelf ga ik theologisch voor preterisme, omdat preterisme m.i. het beste aansluit bij de in de tijd van Johannes levende gedachte over de eindtijd die spoedig zou aanbreken. Johannes heeft het waargemaakt.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door hopper »

Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56

In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard.
Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

Laura schreef: 10 apr 2021, 11:34 @Callista de politieke hetzes tegen ongevaccineerden van de afgelopen jaren niet gevolgd? Kinderdagverblijven die mochten weigeren? De aangezwengelde discussies tegen de mensen die kritisch staan tegenover vaccins? Diezelfde angst van vaccinvoorstanders wordt nu gebruikt voor het coronapaspoort. Het wordt zogenaamd niet verplicht alleen mogen werkgevers, scholen en bedrijven je weigeren. Het laat zich raden hoe ze voort zullen gaan, bij de volgende golf zeggen ze ja, vanwege onze humanistische zorg voor de volksgezondheid moeten we het toch maar aanscherpen en we verplichten het. Het Europese Hof is al om. Mensen dwingen zich te laten vaccineren is erg moeilijk, dus doen ze dat door het te koppelen aan het betaalsysteen. Zoals nu al gebeurt bij kritische christenen en hun betaalplatform.
Ja maar ja, als je je kind niet wilt vaccineren, moet je er zelf maar op gaan passen. Dat is toch mega irritant en gevaarlijk voor die andere kinderen en ouders.
Ik denk dat ze het wel misbruiken, de coronacrisis, maar corona is geen griepje.

https://m.youtube.com/watch?v=4lu_G4UEBzI
Laatst gewijzigd door coby2 op 10 apr 2021, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door hopper »

Vreugdevol schreef: 10 apr 2021, 12:07
Bastiaan73 schreef: 10 apr 2021, 11:45
Laura schreef: 10 apr 2021, 11:41 De Here Jezus heeft gezegd dat je je ogen open moet houden en op de tekenen moet letten. En daarvoor hebben we het Woord van God gekregen, met alle profetieën. Om te letten op de tekenen en de tijden. Christenen dienen hun lamp brandend te houden voor de Bruidegom en de massa niet te volgen in het kwaad.
Ik lees heel veel angst in jouw woorden.
Ook een kwestie van perceptie, ik lees helemaal geen angst in haar woorden.

Christenen hebben sowieso het zwaard van Damocles boven hun hoofd hangen.
Want je weet maar nooit hoe God over je oordeelt......
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 10 apr 2021, 12:46
Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56

In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard.
Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
Zo @Hop ook weer uit je bedje :D wel een beetje kort door de bocht jou reactie maar voor de rest,men is hier met te veel op Aarde en dat kan niet helemaal goed gaan.En natuur herstel is zeer geboden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 10 apr 2021, 12:51
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:46
Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56

In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard.
Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
Zo @Hop ook weer uit je bedje :D wel een beetje kort door de bocht jou reactie maar voor de rest,men is hier met te veel op Aarde en dat kan niet helemaal goed gaan.En natuur herstel is zeer geboden.
Dus die 4 miljard stervenden mogen er ook wel 7 miljard worden. Zo komt er ook ruimte voor de christenen die in het vlees wederkeren.
Die moeten immers ook ergens geplaatst worden.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 10 apr 2021, 12:56
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 12:51
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:46
Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56

In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard.
Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
Zo @Hop ook weer uit je bedje :D wel een beetje kort door de bocht jou reactie maar voor de rest,men is hier met te veel op Aarde en dat kan niet helemaal goed gaan.En natuur herstel is zeer geboden.
Dus die 4 miljard stervenden mogen er ook wel 7 miljard worden. Zo komt er ook ruimte voor de christenen die in het vlees wederkeren.
Die moeten immers ook ergens geplaatst worden.
Wij zitten niet te wachten op de dood van miljarden mensen als jij dat wel doet ,laten wij het netjes zeggen is er iets ernstig met jou aan de hand.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 10 apr 2021, 13:02
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:56
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 12:51
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:46
Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56

In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard.
Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
Zo @Hop ook weer uit je bedje :D wel een beetje kort door de bocht jou reactie maar voor de rest,men is hier met te veel op Aarde en dat kan niet helemaal goed gaan.En natuur herstel is zeer geboden.
Dus die 4 miljard stervenden mogen er ook wel 7 miljard worden. Zo komt er ook ruimte voor de christenen die in het vlees wederkeren.
Die moeten immers ook ergens geplaatst worden.
Wij zitten niet te wachten op de dood van miljarden mensen als jij dat wel doet ,laten wij het netjes zeggen is er iets ernstig met jou aan de hand.
Ik heb het ook maar uit onbetrouwbare bron, namelijk de bijbel.
Wil dat zeggen dat jullie de bijbel afwijzen? Of wat?
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door peda »

De gedachte over de "' nieuwe aarde "' is ook zo'n fantasie model. Over het hoe en wat staat er niets concreet in het epos te lezen. De individuele gelovige vult het hoe en wat naar eigen believen in. Daarom ook zoveel spanning in de vele constructies.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 10 apr 2021, 13:04
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 13:02
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:56
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 12:51
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:46

Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
Zo @Hop ook weer uit je bedje :D wel een beetje kort door de bocht jou reactie maar voor de rest,men is hier met te veel op Aarde en dat kan niet helemaal goed gaan.En natuur herstel is zeer geboden.
Dus die 4 miljard stervenden mogen er ook wel 7 miljard worden. Zo komt er ook ruimte voor de christenen die in het vlees wederkeren.
Die moeten immers ook ergens geplaatst worden.
Wij zitten niet te wachten op de dood van miljarden mensen als jij dat wel doet ,laten wij het netjes zeggen is er iets ernstig met jou aan de hand.
Ik heb het ook maar uit onbetrouwbare bron, namelijk de bijbel.
Wil dat zeggen dat jullie de bijbel afwijzen? Of wat?
Wij denken dat jij de onbetrouwbare bron bent.
VERITAS VOS LIBERABIT.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

hopper schreef: 10 apr 2021, 13:04
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 13:02
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:56
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 12:51
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:46

Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
Zo @Hop ook weer uit je bedje :D wel een beetje kort door de bocht jou reactie maar voor de rest,men is hier met te veel op Aarde en dat kan niet helemaal goed gaan.En natuur herstel is zeer geboden.
Dus die 4 miljard stervenden mogen er ook wel 7 miljard worden. Zo komt er ook ruimte voor de christenen die in het vlees wederkeren.
Die moeten immers ook ergens geplaatst worden.
Wij zitten niet te wachten op de dood van miljarden mensen als jij dat wel doet ,laten wij het netjes zeggen is er iets ernstig met jou aan de hand.
Ik heb het ook maar uit onbetrouwbare bron, namelijk de bijbel.
Wil dat zeggen dat jullie de bijbel afwijzen? Of wat?
Ik heb me daar niet in verdiept en ga het ook niet doen. He bah. Ik lees liever de Bijbel zoals de vader van Corrie ten Boom hem aan zijn kinderen voorlas. Alleen de leuke stukjes. Alle gruwelijkheden liet hij gewoon weg.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

De mens heeft de planeet al uitgehold in allerlei opzichten en dan grijpt de natuur een keer in.
Oorzaak>>>>Gevolg.
Logisch :thumb1:
Kan alles zich weer enigszins herstellen en krijgen de dieren ook een leven en verder alles in de natuur.....zodat er weer evenwicht is....
Zonder de mens is de natuur sowieso beter af ...
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

peda schreef: 10 apr 2021, 13:04 De gedachte over de "' nieuwe aarde "' is ook zo'n fantasie model. Over het hoe en wat staat er niets concreet in het epos te lezen. De individuele gelovige vult het hoe en wat naar eigen believen in. Daarom ook zoveel spanning in de vele constructies.
Een letterlijke "Nieuwe Aarde" is natuurlijk onzin.
En dan ook nog eens zonder de zeeën en de zon en de maan etc.... , zoals in Openbaring staat..... :roll:
Dan is een aarde onleefbaar...

Men zou hooguit kunnen spreken van een Vernieuwde Aarde, wat dan symbolisch kan worden gezien.....een aarde zonder oorlog en geweld..
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door coby2 »

Kessel schreef: 10 apr 2021, 11:54
Nic schreef: 09 apr 2021, 14:42 Is er nergens een directe opname tekst te vinden?
De Left Behind series zijn voornamelijk gebaseerd op teksten waar over "de dief die in de nacht komt" geschreven wordt zoals Lukas 12,39, 1 Thessalonicenzen 5,2. Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb, maar in een opname voorafgaand aan de grote verdrukking geloof ik zelf ook niet, hoewel ik die Left Behind films overigens wel heel spannend vond om te zien.
Ik heb dat nooit geloofd, omdat ik het niet uit de bijbel verhalen kon opmaken. Ik geloof wel dat we ten hemel opgenomen zullen worden, maar dat gebeurt bij Jezus' terugkeer naar de aarde. Hij zal dan over de wolken komen. Dan is hij dus in de lucht. De engelen zullen ons dan ophalen en naar hem brengen terwijl hij nog in de lucht is. Wij zullen dan achter hem aan naar de aarde neerdalen. De hemel is hierbij een woord dat gebruikt wordt voor lucht.
Wat die dief-in-de-nacht teksten betreft, daar heeft een zekere Mark Fox op Youtube een uitleg over.
https://www.youtube.com/watch?v=RtgseLalGpI&t=1503s
Ik wil je wel alvast waarschuwen dat deze preek 67 minuten duurt en ook erg langdradig gaat lijken daar hij steeds over ditzelfde onderwerp blijft doorgaan. Ook lijkt het alsof hij op drugs zit, maar ja deze man is al op leeftijd, dus het zal mijn verbeelding wel zijn. Ik heb me laten vertellen dat hij een zevendedagsadventist is. ZDA 's vinden net als mormonen en JG 's hun oorsprong in Amerika en zij geloven net als mormonen en JG 's dat zij een, wat men noemt, herstellende kerk zijn. Het filmpje heeft op zich een goede uitleg over waarom een voortijdige opname onjuist is en ook met begrijpelijke vers verwijzingen erbij gegeven.
Wat Mark met name behandelt is de vraag of als-een-dief-in-de-acht-komen iets zegt over:
Antwoord 1. De geheimzinnige manier van terugkomen.
OF
Antwoord 2. Het onverwachte moment van zijn terugkomen.
En degenen die in 2 of meer opnames geloven vullen die vraag in met antwoord 1, maar aan de hand van allerlei bijbel verzen legt Mark uit waarom antwoord 2 veel waarschijnlijker is.
Om maar eens een voorbeeld te noemen: In Mattheüs 24 heeft Jezus het hierover. Hij profeteert dat er een grote verdrukking zal komen en dan voegt hij daar woorden bij als: Wee de bevruchtte en zogende vrouwen in die dagen. Of ook: Doch bidt dat uw vlucht niet 's winters geschied, noch op een sabbat.
Dit soort uitspraken tonen aan dat zijn terugkomst onverwachts is, want als ze op een geheimzinnige manier werden weggenomen, waarom zouden wij dan nu al bidden voor de bevruchtte en zogende vrouwen?
Spannend, serieus? Ik heb 1 zo'n film ooit gezien in de jaren 80 of 90. Was heel ouderwets. Verschrikkelijk. Die slome meid die niks wou en de rest van de braven gingen wel bidden en naar hun kerkgroepje en die man van haar heette net zoals m'n ex en was natuurlijk super perfect en elke keer als m'n ex dan weg was, dacht ik dat ie was opgenomen en ik de opname had gemist. Wat een misselijke rotfilm lol.
Oh nee sorry dat was 'Zoals een dief in de nacht'.
Laatst gewijzigd door coby2 op 10 apr 2021, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 10 apr 2021, 11:11
Petra schreef: 10 apr 2021, 00:22
peda schreef: 09 apr 2021, 09:29
Nic schreef: 08 apr 2021, 22:49

Openbaring gaat m.i. ook over het heden (en daar hebben we het meeste aan).
Dit geldt natuurlijk ook voor heel veel andere bijbelverhalen.

Het is m.i. inderdaad geen toekomstvoorspelling waar je de krant steeds naast legt, maar mag je het profetisch noemen?
De Openbaring gaat inderdaad ook over het heden, maar dan wel met een wenkend perspectief dat het uiteindelijk goed komt voor de ware gelovigen ( de profetie ). Is die profetie een keiharde belofte of is de goede afloop niet meer als een vertroosting zonder enige harde realiteit. De bijbel lezen als een beschrijving van voortdurende ellende op de aarde, is zeker waar, maar de bijbel geeft m.i. juist voor gelovigen de garantie dat de ellende niet eeuwig voortduurt. Omdat die garantie mij persoonlijk niet aanspreekt, reken ik mij niet tot de gelovigen. Ik kijk eerlijk gezegd meer naar de mens die verbetering moet aanbrengen, als naar God die het met Zijn Toverstokje in orde gaat brengen. Openbaring zie ik wat dat Toverstokje betreft als het verhaal van een sprookje waar het eind goed, al goed hoogtij viert. Kortom realiteit aangaande de beschrijving van ellende, een sprookje aangaande de beschreven oplossing. De preterist heeft m.i. theologisch gelijk.
Wat is dan het theologische standpunt van de preterist ?
Voor het vakgebied "' preterisme "" is eigenlijk Piebe, de uitlegger. Bijna het gehele Johannesverhaal speelt zich in feitelijke zin af ten tijde van de vernietiging van de tempel ( ca 70 n C ) alsmede Jeruzalem en beschrijft voorts de verdere toekomst van Israel en wereld in geestelijke zin. Dus niet wachten op een feitelijk sint Juttemis, zoals de meeste christenen doen, dat is inmiddels reeds achter de rug, maar begrijpen dat geestelijk bezien het gehele scenario zo'n 1900 jaren geleden van start is gegaan en nu op weg is naar afronding. Jezus is dus 1900 jaren geleden reeds met zijn hemelheerscharen uit de Hemel teruggekomen, zoals er voorspeld staat. De geestelijke weg naar eind goed, al goed wordt sedertdien doorlopen.
Piebe, beschrijf de essentie van "' preterisme "" svp in jouw eigen woorden, omdat het ook mijn favoriete theologische uitleg is van het Johannesvisioen, leer ik graag bij.
Het preterisme betekent vervulde profetieën. Ruwweg zijn er twee groepen, full preterists en partial preterists. De eerstgenoemde groep gelooft dat alles vervuld is en de tweede groep gelooft dat het meeste vervuld is maar dat er nog een aantal profetieën openstaan. Onderlingen noemen ze elkaar denigrerend hyper preteristen en inconsequente preteristen.

Een ieder die zich wil verdiepen in het preterisme raad ik het boek 'The Pasousia' van James Stuart Russell aan. Hierin wordt de leer uiteengezet van de hoed tot de rand.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Kessel
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:31
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Kessel »

coby2 schreef: 10 apr 2021, 13:18 Spannend, serieus? Ik heb 1 zo'n film ooit gezien in de jaren 80 of 90. Was heel ouderwets. Verschrikkelijk. Die slome meid die niks wou en de rest van de braven gingen wel bidden en naar hun kerkgroepje en die man van haar heette net zoals m'n ex en was natuurlijk super perfect en elke keer als m'n ex dan weg was, dacht ik dat ie was opgenomen en ik de opname had gemist. Wat een misselijke rotfilm lol.
Haha nee daar zou je mij echt niet mee kunnen misleiden dat ik de opname heb gemist.
Ik vond dat wel goeie films ja.
Ook Nicolas Cage vind ik een goede acteur. Veel mensen lachen me daarom uit. Smaken verschillen zeg ik dan maar.
Laura
Berichten: 436
Lid geworden op: 25 mar 2021, 15:02
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Laura »

Snelheid schreef: 10 apr 2021, 13:02
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:56
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 12:51
hopper schreef: 10 apr 2021, 12:46
Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56

In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard.
Dat ruimt mooi op. Dan kan de natuur herstellen. Hoewel je natuurlijk nog 4 miljard mensen over hou.
Dus voor je het weet zit je weer op 8 miljard.

In welk gedeelte van de bijbel staat dat? Het Nostradamus testament?
Zo @Hop ook weer uit je bedje :D wel een beetje kort door de bocht jou reactie maar voor de rest,men is hier met te veel op Aarde en dat kan niet helemaal goed gaan.En natuur herstel is zeer geboden.
Dus die 4 miljard stervenden mogen er ook wel 7 miljard worden. Zo komt er ook ruimte voor de christenen die in het vlees wederkeren.
Die moeten immers ook ergens geplaatst worden.
Wij zitten niet te wachten op de dood van miljarden mensen als jij dat wel doet ,laten wij het netjes zeggen is er iets ernstig met jou aan de hand.
Daar zit een normaal mens inderdaad niet op te wachten. Wel de mensen die weg met ons zeggen om de natuur te helpen zeggen ze. Maar het staat in Openbaring. De mensen laten zich met van alles en nog wat prikken. Nu krijgen ze nog hersentrombose van de vaccins maar strakjes als ze het teken van het beest nemen krijgen ze allemaal zweren op hun lijf en Openbaring zegt dat de mensen dan zullen willen sterven maar dan niet meer kunnen sterven. Big Tech. Dan moet je maar zelf blijven nadenken en niet klakkeloos doen wat de meerderheid wil.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

Het wordt al langer hoe gekker. :roll:

Geef mij eens antwoord @Laura
Zie jij Covid-19 als een stevige griep?
Zoiets dacht ik te lezen...
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Bastiaan73 »

Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 11:47
Bastiaan73 schreef: 10 apr 2021, 11:42 Ik heb trouwens op 10 maart mijn eerste Astra Zeneca prik gehad. In mei de tweede. De bijwerkingen vielen reuze mee.

https://www.youtube.com/watch?v=0GDHqPVTyDo
Ben je al zo oud;wij mogen toch hopen dat het daar bij blijft die bij werkingen;het is en blijft oppassen geblazen,nou ja wij krijgen geen prik ,en daar van af gezien hebben wij grote medische bedenkingen.Zo te lezen in het nieuws gaat het niet helemaal goed.
In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard. We zullen zien hoe het met die gevaccineerden verder gaat. Wij nemen het ook niet. Wij zijn niet bang om te sterven aan het verkoudheidsvirus.
Waar staat dit dan precies? En geloof je klakkeloos dat dat zo is?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Bastiaan73 »

callista schreef: 10 apr 2021, 14:04 Het wordt al langer hoe gekker. :roll:

Geef mij eens antwoord @Laura
Zie jij Covid-19 als een stevige griep?
Zoiets dacht ik te lezen...
Thierry Baudet ziet Covid-19 ook als een stevige griep. Ze zouden eens in de intensive care moeten gaan kijken.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door callista »

Bastiaan73 schreef: 10 apr 2021, 14:06
callista schreef: 10 apr 2021, 14:04 Het wordt al langer hoe gekker. :roll:

Geef mij eens antwoord @Laura
Zie jij Covid-19 als een stevige griep?
Zoiets dacht ik te lezen...
Thierry Baudet ziet Covid-19 ook als een stevige griep. Ze zouden eens in de intensive care moeten gaan kijken.
Ja...en dan verplicht... :thumb1:
Laura
Berichten: 436
Lid geworden op: 25 mar 2021, 15:02
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Laura »

Bastiaan73 schreef: 10 apr 2021, 14:05
Laura schreef: 10 apr 2021, 11:56
Snelheid schreef: 10 apr 2021, 11:47
Bastiaan73 schreef: 10 apr 2021, 11:42 Ik heb trouwens op 10 maart mijn eerste Astra Zeneca prik gehad. In mei de tweede. De bijwerkingen vielen reuze mee.

https://www.youtube.com/watch?v=0GDHqPVTyDo
Ben je al zo oud;wij mogen toch hopen dat het daar bij blijft die bij werkingen;het is en blijft oppassen geblazen,nou ja wij krijgen geen prik ,en daar van af gezien hebben wij grote medische bedenkingen.Zo te lezen in het nieuws gaat het niet helemaal goed.
In de bijbel staat dat er in de eerste drieënhalf jaar van de grote verdrukking vier miljard mensen sterven. Eerst een kwart. Een kwart van 8 miljard is 2 miljard. En daarna nog een derde van 6 miljard is nog eens 2 miljard. We zullen zien hoe het met die gevaccineerden verder gaat. Wij nemen het ook niet. Wij zijn niet bang om te sterven aan het verkoudheidsvirus.
Waar staat dit dan precies? En geloof je klakkeloos dat dat zo is?
Jazeker geloof ik dat de Bijbelse profetieën allemaal uitkomen. Maar niet klakkeloos. De profetieën over Israël zijn ook al voor een groot deel uitgekomen. God doet wat Hij zegt. Of geloof je dat niet?

@Bastiaan geloof jij dat de Bijbel Gods Woord is?
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Snelheid »

Bastiaan73 schreef: 10 apr 2021, 14:06
Thierry Baudet ziet Covid-19 ook als een stevige griep. Ze zouden eens in de intensive care moeten gaan kijken.
Thierry Baudet zou inderdaad is moeten gaan kijken op de afdeling bijzondere zorg en zijn mede compannen.

Voorts als iedereen zich nou is aan de regels zou houden had men er waarschijnlijk van de pandemie af geweest;wij zijn dan ook een groot tegenstander van de versoepelingen wat grote festivals en horeca betreft.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Laura
Berichten: 436
Lid geworden op: 25 mar 2021, 15:02
Man/Vrouw: V

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Laura »

De Bijbelse profetieën over de eerste komst van Jezus kwamen van tientallen verschillende mensen over een periode van duizenden jaren en ze zijn allemaal zonder uitzondering exact uitgekomen. De kans dat er zoveel voorzeggingen door zoveel verschillende mensen over een periode van bijna 4000 jaar uitgesproken en opgetekend allemaal exact zo uitkomen is onvoorstelbaar klein. Dat kan dus beslist geen toeval zijn. Alleen een almachtige alwetende alomtegenwoordige God kan zoiets ontzagwekkends doen. Diezelfde Bijbel geeft ook allerlei profetieën over de verstrooiing, vervolging, het herstel en de wederopstanding van het Joodse volk in het land Israël. En we zien die ook in onze tijd uitkomen. Dat Israël wedergeboren zou worden is voorzegd in Jesaja 66 vers 8. En het is exact zo gebeurd op 14 mei 1948. Er zijn ongeveer 70 profetieën opgeschreven over het herstel van Israël dat in 1948 begon. Meer dan 55 daarvan zijn er al vervuld en het zal niet lang duren voordat ook de overige 15 vervuld worden. De vele profetieën over de eerste komst van Jezus en het herstel van Israël vallen samen met honderden andere profetieën die spreken over de wederkomst van Jezus. Heel veel voortekenen van die tweede komst zijn al in vervulling gegaan en de overige zien we nu dagelijks om ons heen. Het is ontzagwekkend om te zien hoe al deze voorzegde tekenen één voor één precies vervuld worden zoals ze in de Bijbel opgeschreven staan.
Laatst gewijzigd door Laura op 10 apr 2021, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe lees je Openbaring?

Bericht door Bastiaan73 »

Laura schreef: 10 apr 2021, 14:07 @Bastiaan geloof jij dat de Bijbel Gods Woord is?
De Bijbel is niet als een kant en klaar boek uit de hemel komen vallen. Heb je je wel eens verdiept in de totstandkoming van de Bijbel? In de canon? Geloof je dat God de verschillende schrijvers als willoze dicteermachines heeft gebruikt? Ben je bijvoorbeeld op de hoogte van het feit dat het laatste hoofdstuk van het oudste evangelie (Marcus) een latere toevoeging is?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.