Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 18 apr 2021, 09:55
Messenger schreef: 18 apr 2021, 09:52 Dood is er niemand, want de dood bestaat niet.
Voor de vorm bestaat de dood natuurlijk wel.
Voor de stoffelijke vorm wel. Maar een wezen is meer dan de stoffelijke vorm.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 09:56
Messenger schreef: 18 apr 2021, 09:48 Een alomtegenwoordige God IS die antichrist zelf. Lees in je eigen bijbel Jesaja 45 vers 7. Je kan dat blijven negeren, maar duidelijker krijg je het niet uit jouw eigen 'heilige schrift'.
Dit is een poëtische sectie. Dit moet je niet letterlijk nemen. Waarschijnlijk daarom heb jij ook zo'n afkeer van de God van het oude testament. Je leest het verkeerd. Erg jammer. Aanrader: The art of biblical narrative van Robert Alter of The jewish study bible.
De hele bijbel is poëtisch, die moet je in het geheel niet letterlijk nemen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door coby2 »

Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Laatst gewijzigd door coby2 op 18 apr 2021, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

coby2 schreef: 18 apr 2021, 11:05 Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Dat is een juist inzicht volgens mij. Geesten mét een stoffelijk omhulsel/voertuig/instrument/lichaam.
En de geest komt voort uit de ziel en de ziel is onlosmakelijk deel van God, ook wel Godsvonk genoemd op dit forum.

Daarmee concludeer ik dat je veel meer bent dan slechts een schepsel of een hoopje vlees of materie.
Je bent een mede-scheppend deel van Gods wezen.

Jouw wezen is drieledig : lichaam, geest en ziel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door coby2 »

Messenger schreef: 18 apr 2021, 11:10
coby2 schreef: 18 apr 2021, 11:05 Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Dat is een juist inzicht volgens mij. Geesten mét een stoffelijk omhulsel/voertuig/instrument/lichaam.
En de geest komt voort uit de ziel en de ziel is onlosmakelijk deel van God, ook wel Godsvonk genoemd op dit forum.

Daarmee concludeer ik dat je veel meer bent dan slechts een schepsel of een hoopje vlees of materie.
Je bent een mede-scheppend deel van Gods wezen.

Jouw wezen is drieledig : lichaam, geest en ziel.
Oh de geest zie ik juist als van God, met een geweten en de ziel de verbinding tussen geest en lichaam.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Bastiaan73 »

coby2 schreef: 18 apr 2021, 11:05 Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Een man: we zijn allen geesten.

Coby: wat geestig.

Een andere man: we zijn allen zielen.

Coby: wat zielig.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Messenger schreef: 18 apr 2021, 11:10Geesten mét een stoffelijk omhulsel/voertuig/instrument/lichaam.
Sinds ik dit inzicht heb kijk ik totaal anders tegen overlijden aan.
Voor mij is datgene dat begraven/gecremeerd wordt, een door de geest uitgetrokken kledingstuk.
De geest is er echter nog.

Verdriet dat ik voorheen wel heel erg had is nu beperkt tot een zeer korte rouw.
Ik 'weet' dat de overledene niet werkelijk opgehouden is met bestaan en dat we elkaar zullen weerzien.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Bastiaan73 schreef: 18 apr 2021, 11:41
coby2 schreef: 18 apr 2021, 11:05 Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Een man: we zijn allen geesten.

Coby: wat geestig.

Een andere man: we zijn allen zielen.

Coby: wat zielig.
:) Leuke woordspeling.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

coby2 schreef: 18 apr 2021, 11:05 Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Natuurlijk, want die uitspraak is onwaar.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door coby2 »

hopper schreef: 18 apr 2021, 12:18
coby2 schreef: 18 apr 2021, 11:05 Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Natuurlijk, want die uitspraak is onwaar.
Ik geloof wel dat het waar is, maar het klonk alsof we een stel spoken waren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

coby2 schreef: 18 apr 2021, 12:44 Ik geloof wel dat het waar is, maar het klonk alsof we een stel spoken waren.
Als ik 's ochtends in de spiegel kijk zie ik vaak een spook. :o :o
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Bastiaan73 »

We are spirits in the material world.

The Police
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Inderdaad @Bastiaan, een geweldig nummer. Mogen ze draaien op mijn uitvaart.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Michelangelo »

Messenger schreef: 18 apr 2021, 11:04
Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 09:56
Messenger schreef: 18 apr 2021, 09:48 Een alomtegenwoordige God IS die antichrist zelf. Lees in je eigen bijbel Jesaja 45 vers 7. Je kan dat blijven negeren, maar duidelijker krijg je het niet uit jouw eigen 'heilige schrift'.
Dit is een poëtische sectie. Dit moet je niet letterlijk nemen. Waarschijnlijk daarom heb jij ook zo'n afkeer van de God van het oude testament. Je leest het verkeerd. Erg jammer. Aanrader: The art of biblical narrative van Robert Alter of The jewish study bible.
De hele bijbel is poëtisch, die moet je in het geheel niet letterlijk nemen.
Dus je weet dat dit vers niet letterlijk bedoeld is. En toch gebruik je het letterlijk om God en de bijbel in diskrediet te brengen. Chique hoor! Allemaal geleerd bij Walsh?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door callista »

Messenger heeft zijn eigen geloof, zoals jij en anderen dat ook hebben...
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Michelangelo »

callista schreef: 18 apr 2021, 15:40 Messenger heeft zijn eigen geloof, zoals jij en anderen dat ook hebben...
Ik vind het prima. Dat gun ik hem van harte. Maar hij mag consideratie tonen naar mede forummers. Zijn beschrijving van God en de bijbel ervaar ik als zeer kwetsend. Hij kan zijn standpunt duidelijk maken zonder over dat van mij heen te walsen. Ik accepteer jouw standpunt ook. Ieder het zijne. Daarvoor zijn we hier. En dat we onze boodschap op een enthousiaste manier wat aandikken betekent nog lang niet dat we elkaar voor rotte vis gaan uitschelden. Toch?
Amy
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:49
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Amy »

Messenger schreef: 18 apr 2021, 11:10
En de geest komt voort uit de ziel en de ziel is onlosmakelijk deel van God, ook wel Godsvonk genoemd op dit forum.
Slechts een deel van de ziel, de geestziel, is een onlosmakelijk deel van God. Het is de natuurziel die telkens sterft, dwz in onbewustzijn vervalt.
De ziel incarneert omdat zij een geestelijke afstand moet overbruggen. Dit zijn de blinde vlekken van onbewust zijn die iedere zogenaamde “afgesplitste” godsvonk op weg terug naar God bewust moet maken. Om het onbewuste bewust te maken is een polaire situatie nodig: een plus- en een minpool, bewust en onbewust. De geest moet in een spanningsveld terecht komen, waarin keuzes gemaakt moeten worden om zo tot ontwikkeling te komen. Hiertoe projecteert de geestziel - het deel van de ziel dat voor eeuwig in de geest besloten ligt - een ander deel van zichzelf in de stof. Dit andere deel is de natuurziel die op aarde tot een ego of ik in een fysiek lichaam materialiseert. De fysieke aarde is dus niet alleen ontstaan als een bijproduct van de zondeval, zij is tevens de kosmische leerschool waar binnen de illusie van afscheiding, bewustwording wordt opgedaan, om uiteindelijk opnieuw tot eenheidsbewustzijn te ontwaken.
Ik spreek met opzet over twee soorten zielskwaliteiten: geestziel en natuurziel. Deze termen zijn afkomstig uit de theosofie en worden door theosofen en Rozenkruisers gebruikt om de tweeledige aard van de ziel te beschrijven: de ziel die als geestelijke nucleus voor eeuwig in een toestand van één-zijn verkeert met de goddelijke geest en de ziel die incarneert en indaalt in de (fysieke) natuur. Op het moment van incarnatie verliest de natuurziel het bewustzijn van haar geestelijke complement (geestziel of Zelf) waardoor de geïncarneerde ziel tot onbewustzijn vervalt en zich gaat identificeren met beperkende omhulsels als een fysiek, etherisch, astraal of mentaal lichaam. De kern van dit onbewuste zijn kristalliseert tot een ego of ik: een valse beleving van afgescheiden zijn. Afgesneden van de alintelligentie van de goddelijke bron, verliest de ziel op aarde haar bewustzijn, waardoor zij juist hier, in de stof, haar leerschool kan doormaken om op eigen kracht goddelijke intelligentie of albewustzijn te verwerven.

Bron: Reflectie, 17e jaargang nummer 4.
peda
Berichten: 20591
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

Amy schreef: 18 apr 2021, 16:04 Afgesneden van de alintelligentie van de goddelijke bron, verliest de ziel op aarde haar bewustzijn, waardoor zij juist hier, in de stof, haar leerschool kan doormaken om op eigen kracht goddelijke intelligentie of albewustzijn te verwerven.

Bij Walsch verkeert de Godsvonk tijdens het vrijwillig gekozen verblijf op aarde in tijdelijke "' verduistering "" over de eigen goddelijkheid, maar die verduistering is bij de biologische dood onmiddellijk voorbij en het albewustzijn is volledig terug. Op eigen kracht in een langzaam leerproces de goddelijke intelligentie weer verkrijgen gebeurt bij Walsch dus niet. Wat reeds is, hoeft niet nog eens bereikt te worden. Geen theosofisch bewustzijnsgroeimodel derhalve, waar ( moeizaam ) de weg terug gevonden moet worden. Biologisch sterven en het albewustzijn is er weer, zo Walsch.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 18 apr 2021, 09:48
Gaitema schreef: 18 apr 2021, 01:07
Messenger schreef: 15 apr 2021, 10:00
Daar heb ik zeer weinig mee.
Ze komen echter al duizenden jaren steeds weer uit.
Ik kan je nu al op een briefje geven dat de antichrist vrij snel aan de macht gaat komen. Dat de verwoesting van de aarde heel dicht bij is. Een opwekking is trouwens al gaande. Huiskerken schieten in Nederland als paddenstoelen uit de grond, vanwege al die dichte kerken.
Een alomtegenwoordige God IS die antichrist zelf. Lees in je eigen bijbel Jesaja 45 vers 7. Je kan dat blijven negeren, maar duidelijker krijg je het niet uit jouw eigen 'heilige schrift'.
Ik ben eerlijk gezegd wel zo onderhand van mening dat het niet echt God is die tot jou spreekt. Anders vecht je niet tegen de God die zich duizenden jaren geopenbaard heeft en waarvan Zijn profetieën telkens weer uitgekomen zijn.
Jouw God heeft de pest eraan als je Jezus Christus als jouw verlosser zou aannemen, daarom zie jij de waarheid ook niet en kan je zo lekker doen wat jouw vlees jou ingeeft. Vreemd gaan, met meerdere mannen one night stands doen en zo, en dat in die vleselijke hemel waar jij naar begeert, puur uit egoïstische zelfbevredigende lusten. De echte liefde ken jij niet. Je hebt vooral jouw eigen vlees lief. Trouw ken je niet. Verantwoordelijk dragen doe je niet en jij ziet dat niet. Jouw God moet vooral jouw lusten bevredigen.

[modbreak Bonjour] Jullie raken hier deze forumregel:
Evenzo is het niet de bedoeling dat deelnemers andere godsdiensten en andere christelijke stromingen omlaag halen door vergelijkingen met de duivel, etc. Kwetsen is niet toegestaan.
Een religie van de één is niet meer waar als die van een ander. Niemand heeft de waarheid in pacht. Vertel hoe je visie eruit ziet en vraag de ander of hij iets als bezwaar ziet voor zijn visie. Maar niet jouw visie is fout want ....
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Gaitema »

Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 15:47
callista schreef: 18 apr 2021, 15:40 Messenger heeft zijn eigen geloof, zoals jij en anderen dat ook hebben...
Ik vind het prima. Dat gun ik hem van harte. Maar hij mag consideratie tonen naar mede forummers. Zijn beschrijving van God en de bijbel ervaar ik als zeer kwetsend. Hij kan zijn standpunt duidelijk maken zonder over dat van mij heen te walsen. Ik accepteer jouw standpunt ook. Ieder het zijne. Daarvoor zijn we hier. En dat we onze boodschap op een enthousiaste manier wat aandikken betekent nog lang niet dat we elkaar voor rotte vis gaan uitschelden. Toch?
Mee eens, hierdoor is hij voor mij ook door de mand gevallen. Zijn god kan God zelf niet zijn. Het is de geest van de antichrist die vijandig is aan onze God van Liefde.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 15:39
Messenger schreef: 18 apr 2021, 11:04
Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 09:56
Messenger schreef: 18 apr 2021, 09:48 Een alomtegenwoordige God IS die antichrist zelf. Lees in je eigen bijbel Jesaja 45 vers 7. Je kan dat blijven negeren, maar duidelijker krijg je het niet uit jouw eigen 'heilige schrift'.
Dit is een poëtische sectie. Dit moet je niet letterlijk nemen. Waarschijnlijk daarom heb jij ook zo'n afkeer van de God van het oude testament. Je leest het verkeerd. Erg jammer. Aanrader: The art of biblical narrative van Robert Alter of The jewish study bible.
De hele bijbel is poëtisch, die moet je in het geheel niet letterlijk nemen.
Dus je weet dat dit vers niet letterlijk bedoeld is. En toch gebruik je het letterlijk om God en de bijbel in diskrediet te brengen. Chique hoor! Allemaal geleerd bij Walsh?
Nee ik wist al voordat ik Walsch ging lezen dat ik de Bijbel met een hele flinke korrel zout moet nemen.
Ik breng God niet in diskrediet, dat is juist wat de Bijbel doet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Alleen jij aanbidt de enige, ware God Gaitema.

Overigens kan je de waarheid niet zien. Alles wat je ziet is niet waar.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 15:47
callista schreef: 18 apr 2021, 15:40 Messenger heeft zijn eigen geloof, zoals jij en anderen dat ook hebben...
Ik vind het prima. Dat gun ik hem van harte. Maar hij mag consideratie tonen naar mede forummers. Zijn beschrijving van God en de bijbel ervaar ik als zeer kwetsend.
Wat precies vind jij zeer kwetsend in mijn beschrijving van God?

Dat ik beweer dat God de meest zuivere en onbegrensde liefde is?
Dat God de mens de vrije wil geeft?
Dat God almachtig, alziend, alwetend, alomtegenwoordig, volmaakt, onkwetsbaar en zonder behoefte is?
Michelangelo schreef: Hij kan zijn standpunt duidelijk maken zonder over dat van mij heen te walsen. Ik accepteer jouw standpunt ook. Ieder het zijne. Daarvoor zijn we hier. En dat we onze boodschap op een enthousiaste manier wat aandikken betekent nog lang niet dat we elkaar voor rotte vis gaan uitschelden. Toch?
Ik heb jou niet voor rotte vis uitgescholden. Waar heb ik jou uitgescholden?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3592
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door dingo »

hopper schreef: 18 apr 2021, 20:46 Alleen jij aanbidt de enige, ware God Gaitema.

Overigens kan je de waarheid niet zien. Alles wat je ziet is niet waar.
Alles wat jij verzint is ook niet waar, alleen zie je het ook niet.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

peda schreef: 18 apr 2021, 16:20
Amy schreef: 18 apr 2021, 16:04 Afgesneden van de alintelligentie van de goddelijke bron, verliest de ziel op aarde haar bewustzijn, waardoor zij juist hier, in de stof, haar leerschool kan doormaken om op eigen kracht goddelijke intelligentie of albewustzijn te verwerven.

Bij Walsch verkeert de Godsvonk tijdens het vrijwillig gekozen verblijf op aarde in tijdelijke "' verduistering "" over de eigen goddelijkheid, maar die verduistering is bij de biologische dood onmiddellijk voorbij en het albewustzijn is volledig terug. Op eigen kracht in een langzaam leerproces de goddelijke intelligentie weer verkrijgen gebeurt bij Walsch dus niet. Wat reeds is, hoeft niet nog eens bereikt te worden. Geen theosofisch bewustzijnsgroeimodel derhalve, waar ( moeizaam ) de weg terug gevonden moet worden. Biologisch sterven en het albewustzijn is er weer, zo Walsch.
Precies Peda. Het leven is geen leerschool, de ziel weet immers alles (alwetend, alziend), maar een herinneringsproces.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.