Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 19 apr 2021, 00:20
Gaitema schreef: 19 apr 2021, 00:18 Die weg ga ik dus ook niet. De weg van Hopper, de weg van Messenger, het atheïsme en jouw gezwalk zonder jouw leven aan Jezus te geven. Het zijn stuk voor stuk dwaalwegen.
Ja je ging weg zei je, misschien wel beter ook.
Als je de uitgang zoekt, rechtsbovenin het scherm zit een andreaskruisje.
Misschien blijf ik hier wel om jou tot de grond te af te branden, vanwege jouw satanaanbidding. Lasteraar! Walgelijke occultist!
Je hebt openlijk ons geloof aangevallen, dus jij bent mijn vijand nu. Jij bent een vijand van mijn God, mijn Heer Jezus Christus, vijand van Zijn kruis, jij hebt met jouw zonden en aanvallen mede Hem aan het kruis geslagen, bespot, met een zweep geslagen en met een speer doorboord en Hem een doornkroon op het hoofd gezet. Jij vervolgt Hem, dus kom je aan mijn God en Mijn Heer, dan kom je aan mij!

[modbreak Bonjour, 06:52] Weer gescheld
Laatst gewijzigd door Gaitema op 19 apr 2021, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 19 apr 2021, 00:20 En waarom zou ik naar jou moeten luisteren, antichristen?
Je overtreedt alle forumregels en fatsoensregels met je blinde kippendrift.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 19 apr 2021, 00:25
Gaitema schreef: 19 apr 2021, 00:20 En waarom zou ik naar jou moeten luisteren, antichristen?
Je overtreedt alle forumregels en fatsoensregels met je blinde kippendrift.
Dat doe jij ook en het interesseert mij niet, want ik spreek de volle waarheid, maar jij de leugen, want Lucifer is de naam van jouw god. De god van deze eeuw, wordt hij in de bijbel genoemd
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 19 apr 2021, 00:24 Misschien blijf ik hier wel om jou tot de grond te af te branden, vanwege jouw satanaanbidding. Lasteraar! Walgelijke occultist!
Je hebt openlijk ons geloof aangevallen, dus jij bent mijn vijand nu. Jij bent een vijand van mijn God, mijn Heer Jezus Christus, vijand van Zijn kruis, jij hebt met jouw zonden en aanvallen mede Hem aan het kruis geslagen, bespot, met een zweep geslagen en met een speer doorboord en Hem een doornkroon op het hoofd gezet. Jij vervolgt Hem, dus kom je aan mijn God en Mijn Heer, dan kom je aan mij!
Ik geloof en vertrouw op God zelf en heb, in tegenstelling tot wat jij gelooft, geen Jezus als verlosser nodig. Ik richt mij rechtstreeks tot God.
En jouw geloof is prima, net als elk of geen geloof.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Gaitema »

Bastiaan73 schreef: 19 apr 2021, 00:24 Maar goed, ik ga lekker slapen.

Lieve mensen en Gaitema, welterusten!
Ik ook, moet mijn dochter wegbrengen morgen
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 19 apr 2021, 00:27
Gaitema schreef: 19 apr 2021, 00:24 Misschien blijf ik hier wel om jou tot de grond te af te branden, vanwege jouw satanaanbidding. Lasteraar! Walgelijke occultist!
Je hebt openlijk ons geloof aangevallen, dus jij bent mijn vijand nu. Jij bent een vijand van mijn God, mijn Heer Jezus Christus, vijand van Zijn kruis, jij hebt met jouw zonden en aanvallen mede Hem aan het kruis geslagen, bespot, met een zweep geslagen en met een speer doorboord en Hem een doornkroon op het hoofd gezet. Jij vervolgt Hem, dus kom je aan mijn God en Mijn Heer, dan kom je aan mij!
Ik geloof en vertrouw op God zelf en heb, in tegenstelling tot wat jij gelooft, geen Jezus als verlosser nodig. Ik richt mij rechtstreeks tot God.
En jouw geloof is prima, net als elk of geen geloof.
Ik luister niet meer naar jouw misleidende praatjes. Eerst haal je mijn God door het slijk en brand je hem tot de grond toe af, week in week uit. Verkondig je een seksueel moraal dat zeer anti christelijk is en dan opeens zou mijn God weer oké zijn? Daar ben je mooi schromelijk te laat voor.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door callista »

WEG nu!!!
Lasterpraat genoeg.....
Laatst gewijzigd door callista op 19 apr 2021, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 19 apr 2021, 00:30
Messenger schreef: 19 apr 2021, 00:27
Gaitema schreef: 19 apr 2021, 00:24 Misschien blijf ik hier wel om jou tot de grond te af te branden, vanwege jouw satanaanbidding. Lasteraar! Walgelijke occultist!
Je hebt openlijk ons geloof aangevallen, dus jij bent mijn vijand nu. Jij bent een vijand van mijn God, mijn Heer Jezus Christus, vijand van Zijn kruis, jij hebt met jouw zonden en aanvallen mede Hem aan het kruis geslagen, bespot, met een zweep geslagen en met een speer doorboord en Hem een doornkroon op het hoofd gezet. Jij vervolgt Hem, dus kom je aan mijn God en Mijn Heer, dan kom je aan mij!
Ik geloof en vertrouw op God zelf en heb, in tegenstelling tot wat jij gelooft, geen Jezus als verlosser nodig. Ik richt mij rechtstreeks tot God.
En jouw geloof is prima, net als elk of geen geloof.
Ik luister niet meer naar jouw misleidende praatjes. Eerst haal je mijn God door het slijk en brand je hem tot de grond toe af, week in week uit. Verkondig je een seksueel moraal dat zeer anti christelijk is en dan opeens zou mijn God weer oké zijn? Daar ben je mooi schromelijk te laat voor.
Jouw christelijke moraal kan mij en God geheel gestolen worden. Vrije wil, weet je wel?
Het maakt voor God niks uit wat je gelooft of dat je niet gelooft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 18 apr 2021, 23:54Ik ben geen homofoob, heb ze zelfs in mijn schoonfamilie, maar heb een walging van jouw ververse verlangens tot seks met meerdere mannen en buiten de concept van ontrouw. Ook als hetero's dat verlangen dat binnen heterosetting verlangen.
Dat is in mijn ogen zelfs een gruwel.
Je hoeft niet mee te doen met seks die anderen hebben. En je hebt je er ook niet mee te bemoeien. "Gij zult niet oordelen" zei de Heere nietwaar?
Jouw vrijheid van godsdienst houdt op waar mijn vrijheid wordt bedreigd.

En jij kent mij en mijn leven niet. De afgelopen 16 jaar heb ik geen seks gehad en gewild, had ik alleen platonische liefdes en vriendschappen.

Jouw walgelijke persoonlijke aanvallen worden hier altijd met de mantel der liefde gedoogd door het beheer. Ik ben van mening dat er wel eens tegen opgetreden mag worden. Jouw giftige geraaskal mag misschien voortkomen uit je simpelheid maar het moet een keer stoppen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Petra »

coby2 schreef: 18 apr 2021, 11:05 Ik was ooit eens in een kerk en we stonden koffie te drinken na de dienst en gezellig te kleppen met wat mensen. Zei een man ineens: We zijn allen geesten.
Die gezichten van die mensen.. zo geestig. Je verwacht het niet bij de koffie.
Geestig 8-) :lol:
Daar zeg je wat.. een geest komt meestal uit een fles nooit uit een koffiekopje.
En dan maar hopen dat je dan ook drie wensen mag doen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Als het de bedoeling was om met schofterige persoonlijke aanvallen mij van mijn slaap te beroven, dan is dat gelukt. :evil: :naughty:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Ik had gisteren al in een modbreak gezegd dat iedereen open moet staan voor elkaars visie. Dat is duidelijk niet goed genoeg overgekomen.
Ik heb een stel modbreaks geplaatst, en volgens de nieuwe regel, 3 modbreaks in 2 dagen, levert een ban van een week, heeft Gaitema duidelijk gelijk de ban.
Helaas kan ik hem dat niet laten weten, maar dit topic vraagt onmiddellijke reactie.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 15:39
Messenger schreef: 18 apr 2021, 11:04
Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 09:56
Messenger schreef: 18 apr 2021, 09:48 Een alomtegenwoordige God IS die antichrist zelf. Lees in je eigen bijbel Jesaja 45 vers 7. Je kan dat blijven negeren, maar duidelijker krijg je het niet uit jouw eigen 'heilige schrift'.
Dit is een poëtische sectie. Dit moet je niet letterlijk nemen. Waarschijnlijk daarom heb jij ook zo'n afkeer van de God van het oude testament. Je leest het verkeerd. Erg jammer. Aanrader: The art of biblical narrative van Robert Alter of The jewish study bible.
De hele bijbel is poëtisch, die moet je in het geheel niet letterlijk nemen.
Dus je weet dat dit vers niet letterlijk bedoeld is. En toch gebruik je het letterlijk om God en de bijbel in diskrediet te brengen. Chique hoor! Allemaal geleerd bij Walsh?
Wat neem jij voor letterlijk waar aan als de hele Bijbel poëtisch is? Wie of wat bepaalt of ik het verkeerd lees?

Zelf toets ik alle geloofsinzichten aan de kenmerken die ik God toedicht:
- echte onbegrensde en onvoorwaardelijke liefde (vanwaar de onvoorwaardelijke vrije wil);
- almachtig
- alomtegenwoordig
- alziend
- alwetend
- volmaakt
- onkwetsbaar
- zonder enige behoefte.

Komt een geloofsinzicht daarmee overeen, dan wordt het omarmd. Komt een geloofsinzicht daar niet mee overeen, dan wordt het verworpen. Makkelijker en doeltreffender kan het volgens mij niet.
De boeken van Neale Donald Walsch doorstaan deze toets glansrijk, vandaar mijn enthousiasme voor Walsch.

En God breng ik juist niet in diskrediet, ik maak God zo groot mogelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door coby2 »

Messenger schreef: 18 apr 2021, 21:03
Gaitema schreef: 18 apr 2021, 18:39
Michelangelo schreef: 18 apr 2021, 15:47
callista schreef: 18 apr 2021, 15:40 Messenger heeft zijn eigen geloof, zoals jij en anderen dat ook hebben...
Ik vind het prima. Dat gun ik hem van harte. Maar hij mag consideratie tonen naar mede forummers. Zijn beschrijving van God en de bijbel ervaar ik als zeer kwetsend. Hij kan zijn standpunt duidelijk maken zonder over dat van mij heen te walsen. Ik accepteer jouw standpunt ook. Ieder het zijne. Daarvoor zijn we hier. En dat we onze boodschap op een enthousiaste manier wat aandikken betekent nog lang niet dat we elkaar voor rotte vis gaan uitschelden. Toch?
Mee eens, hierdoor is hij voor mij ook door de mand gevallen. Zijn god kan God zelf niet zijn. Het is de geest van de antichrist die vijandig is aan onze God van Liefde.
Oh ja? Werkelijk?

Dus de geest van de antichrist is vijandig door God van échte liefde te betichten, door te beweren dat God écht almachtig is, alwetend, alziend, volmaakt en zonder enige behoefte? Als je eerlijk bent zou je de God van de Bijbel met kleine letters schrijven. In de forumregels is dat overigens niet toegestaan, weet je nog wel?

Rare antichrist hoor, die God groter maakt dan de Bijbel doet.
De antichrist is een mens. Het is een Hitler tot de macht zoveel die zich voordoet als een engel des lichts en niet zo'n lelijke kop heeft, maar volmaakt en perfect knap, heel charismatisch, hij lost alle problemen op in de wereld en geeft wereldvrede. Hij wil zelf aanbeden worden als God.
De alomtegenwoordige God is geen mens. Als God de antichrist is (niet in de zin van iedereen is een Godsvonk), dan is het een incarnatie, zoals Jezus en dat is dan niet JHWH uit de Bijbel noem ik Hem maar, want al dat 'God' werkt verwarrend.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

coby2 schreef: 19 apr 2021, 10:35 De antichrist is een mens. Het is een Hitler tot de macht zoveel die zich voordoet als een engel des lichts en niet zo'n lelijke kop heeft, maar volmaakt en perfect knap, heel charismatisch, hij lost alle problemen op in de wereld en geeft wereldvrede. Hij wil zelf aanbeden worden als God.
De alomtegenwoordige God is geen mens. Als God de antichrist is (niet in de zin van iedereen is een Godsvonk), dan is het een incarnatie, zoals Jezus en dat is dan niet JHWH uit de Bijbel noem ik Hem maar, want al dat 'God' werkt verwarrend.
Als God alomtegenwoordig is, en Jezus een incarnatie evenals de antichrist een incarnatie is, zijn zij beiden toch deel van God?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

De God van Messenger is niet de God van de bijbel, inmiddels zeker honderden keren vermeld. In plaats dit achter de oren te knopen wordt er in Fred Flintstone stijl, gekleed in berenvel en met de knots in de hand over en weer op elkaar ingebeukt. Als er niet massaal de ad hominem slogan zou worden gebruikt, was het in mijn optiek nog de komedie waardig.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

peda schreef: 19 apr 2021, 10:59 De God van Messenger is niet de God van de bijbel, inmiddels zeker honderden keren vermeld. In plaats dit achter de oren te knopen wordt er in Fred Flintstone stijl, gekleed in berenvel en met de knots in de hand over en weer op elkaar ingebeukt. Als er niet massaal de ad hominem slogan zou worden gebruikt, was het in mijn optiek nog de komedie waardig.
Heb je het over de laatste berichten van Coby2 en mij? Ik kan daar jouw reactie namelijk niet bij plaatsen.
Of gaat het nog over de berichten van Gaitema en mij?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

Messenger schreef: 19 apr 2021, 10:55
coby2 schreef: 19 apr 2021, 10:35 De antichrist is een mens. Het is een Hitler tot de macht zoveel die zich voordoet als een engel des lichts en niet zo'n lelijke kop heeft, maar volmaakt en perfect knap, heel charismatisch, hij lost alle problemen op in de wereld en geeft wereldvrede. Hij wil zelf aanbeden worden als God.
De alomtegenwoordige God is geen mens. Als God de antichrist is (niet in de zin van iedereen is een Godsvonk), dan is het een incarnatie, zoals Jezus en dat is dan niet JHWH uit de Bijbel noem ik Hem maar, want al dat 'God' werkt verwarrend.
Als God alomtegenwoordig is, en Jezus een incarnatie evenals de antichrist een incarnatie is, zijn zij beiden toch deel van God?
Jezus is Geen schepsel, satan en de anti -christ zijn wel schepselen. Een schepsel is bijbels gezien geen deel van God, en een schepsel is niet gelijkwaardig aan God en wordt ook nooit gelijkwaardig aan God Zelve. De bekende dualiteit. in het christendom. Beide Goden zijn totaal verschillende "" Personages "', die precies dezelfde Naam "" God "' dragen. Die naamsgelijkheid "" God "" leidt tot immense verwarring.
coby2
Berichten: 383
Lid geworden op: 29 mar 2021, 17:37
Man/Vrouw: V

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door coby2 »

Messenger schreef: 19 apr 2021, 10:55
coby2 schreef: 19 apr 2021, 10:35 De antichrist is een mens. Het is een Hitler tot de macht zoveel die zich voordoet als een engel des lichts en niet zo'n lelijke kop heeft, maar volmaakt en perfect knap, heel charismatisch, hij lost alle problemen op in de wereld en geeft wereldvrede. Hij wil zelf aanbeden worden als God.
De alomtegenwoordige God is geen mens. Als God de antichrist is (niet in de zin van iedereen is een Godsvonk), dan is het een incarnatie, zoals Jezus en dat is dan niet JHWH uit de Bijbel noem ik Hem maar, want al dat 'God' werkt verwarrend.
Als God alomtegenwoordig is, en Jezus een incarnatie evenals de antichrist een incarnatie is, zijn zij beiden toch deel van God?
Nee dat kan nooit, dat ze allebei een incarnatie zijn van dezelfde God. Die antichrist wil heel Israel van de kaart vegen en gaat alle christenen uitroeien. Die staat recht tegenover Jezus, Christus, vandaar anti. En als een God allebei zou zijn, dan is ie gek.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

peda schreef: 19 apr 2021, 11:06Beide Goden zijn totaal verschillende "" Personages "', die precies dezelfde Naam "" God "' dragen. Die naamsgelijkheid "" God "" leidt tot immense verwarring.
De een of andere naam verzinnen voor dat 'iets' waarvan ik het bestaan vermoedde en dat ik van jongsafaan God noemde vind ik erg lastig. De christenen noemen God ook o.a. Jahweh bijvoorbeeld.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

Messenger schreef: 19 apr 2021, 11:16
peda schreef: 19 apr 2021, 11:06Beide Goden zijn totaal verschillende "" Personages "', die precies dezelfde Naam "" God "' dragen. Die naamsgelijkheid "" God "" leidt tot immense verwarring.
De een of andere naam verzinnen voor dat 'iets' waarvan ik het bestaan vermoedde en dat ik van jongsafaan God noemde vind ik erg lastig. De christenen noemen God ook o.a. Jahweh bijvoorbeeld.

Hallo Messenger,

Ik kan al die verschillende Personages met Naam God prima uit elkaar houden, maar bij anderen lukt dat niet, dus grote commotie in het veld.
Zelf leef ik meer van het benoemen van de verschillen tussen de Naamgenoten, dat is wel zo'n beetje mijn hobby, als met het omarmen van eentje onder de Personages. Misschien helpt het om de God van Walsch "" Dios "' te noemen op dit forum.
Maar dan gaat het waarschijnlijk net als met de ENE van Hopper. Geen belangstelling voor de ENE op dit forum. Als Hopper de ENE ook God zou noemen, heb je in de kortste tijd ook stevige commotie. What is in a name "" zou je zeggen, het antwoord lees je op dit forum. :lol: :lol:
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

peda schreef: 19 apr 2021, 12:05 Als Hopper de ENE ook God zou noemen, heb je in de kortste tijd ook stevige commotie.
De Ene kan nooit de christelijke God zijn. Ik zie hier duidelijk hoe diverse gelovigen zich identificeren met de christelijke God.
Dat is bij de Ene onmogelijk omdat dat een tweeheid zou bevatten: God en de geïdentificeerde.

De gelovigen op dit forum bewijzen alleen maar dat geloven (maakt niet uit waar in) een dwaalweg is.
Mensen zijn plaatsvervangend beledigd voor hun God. Iets wat we bij moslims ook zien.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

peda schreef: 19 apr 2021, 12:05
Messenger schreef: 19 apr 2021, 11:16
peda schreef: 19 apr 2021, 11:06Beide Goden zijn totaal verschillende "" Personages "', die precies dezelfde Naam "" God "' dragen. Die naamsgelijkheid "" God "" leidt tot immense verwarring.
De een of andere naam verzinnen voor dat 'iets' waarvan ik het bestaan vermoedde en dat ik van jongsafaan God noemde vind ik erg lastig. De christenen noemen God ook o.a. Jahweh bijvoorbeeld.

Hallo Messenger,

Ik kan al die verschillende Personages met Naam God prima uit elkaar houden, maar bij anderen lukt dat niet, dus grote commotie in het veld.
Zelf leef ik meer van het benoemen van de verschillen tussen de Naamgenoten, dat is wel zo'n beetje mijn hobby, als met het omarmen van eentje onder de Personages. Misschien helpt het om de God van Walsch "" Dios "' te noemen op dit forum.
Maar dan gaat het waarschijnlijk net als met de ENE van Hopper. Geen belangstelling voor de ENE op dit forum. Als Hopper de ENE ook God zou noemen, heb je in de kortste tijd ook stevige commotie. What is in a name "" zou je zeggen, het antwoord lees je op dit forum. :lol: :lol:
Er is al spraakverwarring over ''onvoorwaardelijk", "vrije wil", "almachtig", "liefde".

Het houdt het boeiend. :D
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 19 apr 2021, 12:18
peda schreef: 19 apr 2021, 12:05 Als Hopper de ENE ook God zou noemen, heb je in de kortste tijd ook stevige commotie.
De Ene kan nooit de christelijke God zijn. Ik zie hier duidelijk hoe diverse gelovigen zich identificeren met de christelijke God.
Dat is bij de Ene onmogelijk omdat dat een tweeheid zou bevatten: God en de geïdentificeerde.

De gelovigen op dit forum bewijzen alleen maar dat geloven (maakt niet uit waar in) een dwaalweg is.
Mensen zijn plaatsvervangend beledigd voor hun God. Iets wat we bij moslims ook zien.
Voordeel van alle dwaalwegen is dat ze allemaal dezelfde bestemming hebben.

Als je plaatsvervangend beledigd bent voor je God, is er iets niet goed. Heeft een almachtige en onkwetsbare God jouw plaatsvervanging nodig soms?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 19 apr 2021, 12:37

Als je plaatsvervangend beledigd bent voor je God, is er iets niet goed. Heeft een almachtige en onkwetsbare God jouw plaatsvervanging nodig soms?
Voor gelovigen is het geloof een identiteit. Het is dus nooit God of Jezus die beledigd is of zich beledigd voelt (Hoe zou dat ook kunnen?).
Maar het is de gelovige in kwestie zelf die beledigd is. Hetgeen aantoont dat men in een zelfverzonnen God of Jezus gelooft.

Zo kan iedere gelovige ook bij zichzelf controleren of hij/zij in een zelfverzonnen God gelooft of dat er meer diepgang in zit.