Kun je met gelovigen eigenlijk wel een gesprek hebben?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Kun je met gelovigen eigenlijk wel een gesprek hebben?

Bericht door Alpha »

hopper schreef:
06 apr 2021, 16:59
Alpha schreef:
06 apr 2021, 16:22
Nee, Satan manipuleert de mens!
Dat geldt natuurlijk alleen mensen die in Satan geloven. Ik als ongelovige heb geen last er van dat Satan mij manipuleert.
Een marionet heeft ook niet in de gaten, dat er aan de touwtjes wordt getrokken.

Helaas wist Jezus van het bestaan van Satan af en weerstond hem in de woestijn.
hopper

Bericht door hopper »

Alpha schreef:
12 apr 2021, 14:38
Een marionet heeft ook niet in de gaten, dat er aan de touwtjes wordt getrokken.
Klopt, de ik-illusie is dan ook niks anders dan een marionet die beweegt op commando van vroegere gedachten.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef:
06 apr 2021, 17:04
Alpha schreef:
06 apr 2021, 16:22
Piebe Paulusma schreef:
01 apr 2021, 20:56
Uitgaande van Gods Almacht, is het nogal vergezocht om het initiatief voor het gehele vervolg van de schepping bij de mens neer te leggen. Ook al lijkt in het Scheppingsverhaal de schuld duidelijk bij de mens te liggen, die immers zelf van de verboden vrucht nam. Maar de Verboden Boom stond in het midden van de hof én God had de duivel in het paradijs gelaten om de mens te verleiden van die foute boom te eten. Ook stond er al een levensboom als een verzekering te wachten, dus kennelijk verwachtte God dat de mens niet zou weigeren.
Nee, Satan manipuleert de mens!

De boom had JHWH voor zichzelf gereserveerd.
Van alle andere bomen mochten zij onbeperkt van eten.
Satan was een engel, die tegen JHWH in opstand kwam.
Hij manipuleerde vele andere engelen, die daardoor demonen werden.
De aardse situatie verslechterde toen zo snel, dat God ingreep, om zijn voornemen te kunnen handhaven.
Ik denk dat het lastige vraagstuk waar Piebe naar verwijst, in de JG lesstof niet wordt behandeld. Dus volgt er ook geen antwoord, maar een verhaal dat slaat als een tang op een varken. Bij de JG moet je niet aankomen met lastige theologische vragen zo mijn ervaring.
Alle, op de Bijbel gebaseerde, lesstof is vrij toegankelijk op JW.ORG .

Er zijn vele publicaties, die ingaan op het hoe en waarom van Eva's keuze.

De geschiedenis van de Bijbel kan je vinden in de publicatie: "Wat is de boodschap van de Bijbel?"
In deel 1 blz. 4 De Schepper geeft de mens een paradijs; deel 2 blz. 5 Het paradijs gaat verloren.

Er zijn 10 tallen publicaties die het hoe en waarom tonen.

Onderzoek de gehele Bijbel en houdt het goede aan.
Alpha

Bericht door Alpha »

hopper schreef:
12 apr 2021, 14:47
Alpha schreef:
Klopt, de ik-illusie is dan ook niks anders dan een marionet die beweegt op commando van vroegere gedachten.
Dat heb je zelf kennelijk niet door. :(
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Waarom moet jij toch altijd anderen afserveren alsof ze niets weten en alleen Het Wachttorengenootschap er toe doet...
\En de rest je geen ene bal interesseert?
Hoe anderen erover denken?
Daarmee ga je niet in gesprek....maar blijft maar je eigen LEER verkondigen....
Alsof dat het enige WARE is....en alle andere visies flut... :naughty:

Eigenlijk volkomen oninteressant...alsof mensen zelfs hun verjaardag niet mogen vieren..etc.....
Leven in een dwangbuis.
Laatst gewijzigd door callista op 12 apr 2021, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpha

Bericht door Alpha »

EdVaessen schreef:
06 apr 2021, 18:33
Alpha schreef:
06 apr 2021, 16:11
EdVaessen schreef:
30 mar 2021, 22:05
Alpha schreef:
29 mar 2021, 15:44
JHWH heeft volmaakte mensen geschapen, zonder zonde!
Zij werden door Satan opzettelijk misleid, omdat hij ook aanbeden wilde worden.
Hoe kon Eva de vruchten van de Boom van Kennis van Goed en Kwaad begeerlijk vinden?
Was zij die fatale ochtend opgestaan met het vaste voornemen om die vruchten bergeerlijk te vinden?
Nee.
De eigenschap om die vruchten begeerlijk te vinden was door JHWH in haar gebouwd. Hij was de enige die haar die eigenschap kon geven. Zelf kon ze dat niet.
En JHWH maakte die eigenschap zo sterk dat Eva er uiteindelijk voor bezweek. Puur omdat de hij dat wilde.
De Zondeval was door JHWH geprogrammeerd en Eva (noch Adam) had de vermogens om daar iets tegen te doen.
Lees eens de bijbel!

Adam en Eva waren volmaakt, dat was Jezus ook.
Jezus bewees dat hij Satans leugens kon weerstaan.
Hoe 'volmaakt' is een vrouw die de eigenschap dat ze vruchten begeerlijk vindt in dergelijke mate heeft meegekregen dat ze er bij gelegenheid voor gaat kiezen, hoewel ze weet dat het niet mag?
Als JHWH de zonde had geprogrammeerd, hadden ze geen vrije wil en keuze gehad.
Die vrije wil hadden ze dan ook niet. Net zomin als jij of ik die hebben. Vrije wil kan niet bestaan omdat de uitkomst van elke beslissing die we nemen wordt bepaald door de sterkte van de krachten die erop inspelen. Als Eva door JHWH zo was gemaakt dat ze de vruchten niet begeerlijk vond, had ze nooit op het aanbod van de slang in kunnen gaan. Maar JHWH maakte Eva nou net zo dat ze die vruchten zeer begeerlijk vond. Hij wilde dat ze voor het aanbod bezweek.

Als jij dol bent op slagroom, kan je niet opeens die slagroom niet lekker vinden?
Adam en Eva waren net zo volmaakt als Jezus, maar hij liet zich niet misleiden.

Eva geloofde Satans leugen. Ze begon naar de vrucht te verlangen, en toen at ze er ook echt van.

Ook Jezus had een vrije wil, vandaar dat hij zei: "Niet mijn wil geschiedde , maar Uw wil.

Joh 1: 8 Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken. NWV.
hopper

Bericht door hopper »

Alpha schreef:
12 apr 2021, 14:50
hopper schreef:
Alpha schreef:
Het is sowieso een 'ik' die in staat is tot geloven. Die 'ik' is in jouw geval JG. Dat betekent dat dat 'ik' een marionet is die doet wat de voorschriften voorschrijven. Het is me van meet af aan duidelijk dat je in de ik-illusie verkeert. Geeft niks, de meerderheid van de mensen denken dat er een 'ik' aanwezig in zichzelf. In jouw geval wil die ik-illusie een illusionair hemelticket verdienen.

Maar illusies gaan helemaal nergens heen.....
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
12 apr 2021, 14:53
Waarom moet jij toch altijd anderen afserveren alsof ze niets weten en alleen Het Wachttorengenootschap er toe doet...
\En de rest je geen ene bal interesseert?
Hoe anderen erover denken?
Daarmee ga je niet in gesprek....maar blijft maar je eigen LEER verkondigen....
Alsof dat het enige WARE is....en alle andere visies flut... :naughty:
Waarom kan je de gezonde Bijbelse leer niet verdragen?

Het interesseert mij juist heel erg, vandaar dat ik mensen wil helpen de weg naar Gods koninkrijk te vinden.
Matth. 7:13, 14.

Opstand tegen Gods voornemen leidt tot persoonlijke ellende.

Vandaar dat Jezus de mensen onderwees, terwijl de Joden al Bijbelkennis hadden.

Handelingen 18:26 Hij begon vrijmoedig in de synagoge te spreken. Toen Priskilla en Aquila hem hoorden, namen ze hem met zich mee en legden hem de weg van God nauwkeuriger uit. NWV.

Ik verkondig geen "eigen" leer, zoals jij, ik toon wat de Bijbel leert.
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
12 apr 2021, 14:56

Joh 1: 8 Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken. NWV.
En dat schijnt nog steeds niet gebeurd te zijn, alle verhalen zo lezende.

Johannes 8:44 trouwens...puur antisemitisme...."Uw vader is de duivel"...*)
En zo verwijst er daar wel meer naar.
"Wie de Zoon niet heeft heeft de Vader niet" etc...enz...

[modbreak Trajecto] *) Vreemde opmerking. Jezus ziet/ervaart de instelling/grerichtheid van zijn toehoorders.
(Hijzelf een semiet sprekend tegen Joden van antisemitisme te beschuldigen is vreemd.)
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:

De duivel gaat vrijuit, aangezien God zelf alle aansprakelijkheid voor het kwaad heeft bekend:
Jesaja 45 vers 7 schreef:Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Dus die Satan is door God zelf vrijgepleit.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
12 apr 2021, 15:05
Alpha schreef:

Johannes 8:44 trouwens...puur antisemitisme...."Uw vader is de duivel"...
Een blinde kan niet zien.

Zo zagen de mensen in Noach's tijd niet, dat zij in gevaar waren.
Slechts 8 mensen overleefden.
Zo zagen de Joden in Jeruzalem niet, dat Jezus profetie uitkwam.
Jezus volgelingen vluchtten naar de bergen van Judea en overleefden.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
13 apr 2021, 09:36
Alpha schreef:

De duivel gaat vrijuit, aangezien God zelf alle aansprakelijkheid voor het kwaad heeft bekend:
Jesaja 45 vers 7 schreef:Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Dus die Satan is door God zelf vrijgepleit.
Je hebt een gebrek aan inzicht.

Jesaja 45:7 Ik vorm licht en schep duisternis, ik maak vrede en schep onheil. Ik, Jehovah, doe dat alles.

Exodus 10:21 Toen zei Jehovah tegen Mozes: ‘Strek je hand uit naar de hemel, dan komt er duisternis over Egypte, een duisternis die zo dicht is dat ze tastbaar is.’

Prediker 7:14 Is de dag goed, laat dan zien dat het goed gaat, maar is de dag rampzalig, bedenk dan dat God beide heeft gemaakt. Mensen kunnen niet weten wat hun in de toekomst zal overkomen.

Gen 3:15 En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij [Jezus] zal jouw kop [Satan] verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’

Satan wordt dus niet vrijgepleit!

Openbaring 12:
7 En er brak oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak. De draak en zijn engelen vochten terug,
8 maar ze werden verslagen, en er was voor hen geen plaats meer in de hemel.
9 De grote draak werd daarom neergeworpen, de oorspronkelijke slang, degene die Duivel en Satan wordt genoemd, die de hele bewoonde aarde misleidt. Hij werd neergeworpen naar de aarde en zijn engelen werden samen met hem neergeworpen.

12 Wees daarom vrolijk, hemel en jullie die daarin wonen! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is naar jullie neergedaald. Hij is woedend, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.’

Ps 37:11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Openbaring 21:3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. NWV.
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
19 apr 2021, 12:17
callista schreef:
Alpha schreef:

Een blinde kan niet zien.

Zo zagen de mensen in Noach's tijd niet, dat zij in gevaar waren.
Slechts 8 mensen overleefden.
Zo zagen de Joden in Jeruzalem niet, dat Jezus profetie uitkwam.
Jezus volgelingen vluchtten naar de bergen van Judea en overleefden.
Profetie? :roll:
Sommigen die zichzelf ziende noemen zijn zo blind als een mol. :geek:
q.e.d.
Alpha

Bericht door Alpha »

hopper schreef:
12 apr 2021, 14:57
Alpha schreef:
12 apr 2021, 14:50
hopper schreef:
Alpha schreef:
Het is sowieso een 'ik' die in staat is tot geloven. Die 'ik' is in jouw geval JG. Dat betekent dat dat 'ik' een marionet is die doet wat de voorschriften voorschrijven. Het is me van meet af aan duidelijk dat je in de ik-illusie verkeert. Geeft niks, de meerderheid van de mensen denken dat er een 'ik' aanwezig in zichzelf. In jouw geval wil die ik-illusie een illusionair hemelticket verdienen.

Maar illusies gaan helemaal nergens heen.....
Zoals gebruikelijk heb je geen notie, waar de Bijbel het over heeft.
Helaas voor jou heb ik geen egocentrische illusie, maar probeer te tonen dat God gaat ingrijpen, zodat de mens zichzelf niet vernietigd.

Je kan dat negeren, zoals de meeste mensen dat doen.
Dat is jouw keuze.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:
19 apr 2021, 12:36
Je hebt een gebrek aan inzicht.
Nee jij en ik hebben allebei een verschil in inzicht.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper

Bericht door hopper »

Alpha schreef:
19 apr 2021, 12:42
Zoals gebruikelijk heb je geen notie, waar de Bijbel het over heeft.
Helaas voor jou heb ik geen egocentrische illusie, maar probeer te tonen dat God gaat ingrijpen, zodat de mens zichzelf niet vernietigd.

Je kan dat negeren, zoals de meeste mensen dat doen.
Dat is jouw keuze.
Ik denk dat je tot de gelovigen behoort waar je geen gesprek mee kunt hebben. (topic titel.)

Tot volgende week maar weer dan.
Petra

Bericht door Petra »

Alpha schreef:

Maar dan is ie er al meer dan tweeduizend jaar mee bezig.
Wat zou dan de reden zijn dat de Zoon van God Zijn doel maar niet haalt?

En als Jezus Zijn doelstelling maar niet kan halen.. wat zegt dat dan ?
Is Jezus dan te zwak of te lui of de Duivel te sterk .. Hoe zit dat???
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef:
20 apr 2021, 03:05
Alpha schreef:

De Duivel (hoofdletter, serieus?) is mogelijk machtiger omdat het lang zal duren voordat de Duivel verslagen is.
Dat geeft twijfels omtrent de almacht, onkwetsbaarheid en volmaaktheid van God.

Het geeft sowieso te denken : Of de Duivel bestaat alleen in het hoofd van gelovigen, of God heeft daadwerkelijk een probleem met die Duivel.

Wat maakt God nu God? Ik denk onder meer de almacht. Want zonder die almacht is God het aanbidden niet waard.
coby2

Bericht door coby2 »

Messenger schreef:
20 apr 2021, 10:28
Petra schreef:
Alpha schreef:

De Duivel (hoofdletter, serieus?) is mogelijk machtiger omdat het lang zal duren voordat de Duivel verslagen is.

Het geeft sowieso te denken : Of de Duivel bestaat alleen in het hoofd van gelovigen, of God heeft daadwerkelijk een probleem met die Duivel.

Wat maakt God nu God? Ik denk onder meer de almacht. Want zonder die almacht is God het aanbidden niet waard.
Serieus? Ik heb liever een niet almachtige God die algoed is, dan een niet algoede almachtige. Die zou juist mijn aanbidding niet waard zijn.
God zou iedereen kunnen dwingen Hem te aanbidden als een Kim Yung Un, maar dat ligt niet in Zijn aard.
De duivel heeft zoveel macht hier op aarde als mensen hem geven en dan nog alleen omdat God lankmoedig is en wacht op de oogst, want Hij wil niet dat iemand verloren gaat. God/Jezus is niet lui of zwak. De mens is lui en zwak. 1 man bad voor Wales, zowat de hele dag, elke dag en bijna heel Wales kwam tot bekering.
Messenger

Bericht door Messenger »

coby2 schreef:
20 apr 2021, 10:36
Messenger schreef:
Petra schreef:
Alpha schreef:

Serieus? Ik heb liever een niet almachtige (in de zin van hoe jullie almachtig zien) God die aardig is, dan een onaardige almachtige. Die zou juist mijn aanbidding niet waard zijn.
God zou iedereen kunnen dwingen Hem te aanbidden als een Kim Yung Un, maar dat ligt niet in Zijn aard.
De duivel heeft zoveel macht hier op aarde als mensen hem geven en dan nog alleen omdat God lankmoedig is en wacht op de oogst, want Hij wil niet dat iemand verloren gaat. God/Jezus is niet lui of zwak. De mens is lui en zwak. 1 man bad voor Wales, zowat de hele dag, elke dag en bijna heel Wales kwam tot bekering. Moet je mee aankomen in de kerk.
Voor mij is God almachtig, volmaakt, onkwetsbaar etc. Daarover geen twijfel bij mij.

God heeft zich volgens mij opgedeeld in vele delen van Haarzelf, die zich op empirische wijze (blanco, in onwetendheid) willen ervaren en door die onwetendheid de verbinding met God zijn 'vergeten'.
Op die manier kan elk deel van God zich ervaren op zo breed mogelijke wijze.

Tijdens dat ervaren herinnert elk deel van God zich vaak de verbinding met God. Men gaat dan meer kiezen uit echte liefde in plaats vanuit verstoorde liefde die we angst/haat/kwaad noemen.

Omdat de meeste mensen zich verbonden voelen met de liefde, en die liefde toeschrijven aan God, is het absoluut tegenovergestelde van liefde toebedeeld aan het kwaad in de persoon van de Duivel. Maar die Duivel is niks anders dan een kapstok voor hetgeen waar we als liefdevolle mensen het kwaad aan ophangen.
coby2

Bericht door coby2 »

Messenger schreef:
20 apr 2021, 10:52
coby2 schreef:
Messenger schreef:
Petra schreef:
Alpha schreef:

Serieus? Ik heb liever een niet almachtige (in de zin van hoe jullie almachtig zien) God die aardig is, dan een onaardige almachtige. Die zou juist mijn aanbidding niet waard zijn.
De duivel heeft zoveel macht hier op aarde als mensen hem geven en dan nog alleen omdat God lankmoedig is en wacht op de oogst, want Hij wil niet dat iemand verloren gaat. God/Jezus is niet lui of zwak. De mens is lui en zwak. 1 man bad voor Wales, zowat de hele dag, elke dag en bijna heel Wales kwam tot bekering. Moet je mee aankomen in de kerk.
Voor mij is God almachtig, volmaakt, onkwetsbaar etc. Daarover geen twijfel bij mij.

God heeft zich volgens mij opgedeeld in vele delen van Haarzelf, die zich op empirische wijze (blanco, in onwetendheid) willen ervaren en door die onwetendheid de verbinding met God zijn 'vergeten'.
Op die manier kan elk deel van God zich ervaren op zo breed mogelijke wijze.

Tijdens dat ervaren herinnert elk deel van God zich vaak de verbinding met God. Men gaat dan meer kiezen uit echte liefde in plaats vanuit verstoorde liefde die we angst/haat/kwaad noemen.

Omdat de meeste mensen zich verbonden voelen met de liefde, en die liefde toeschrijven aan God, is het absoluut tegenovergestelde van liefde toebedeeld aan het kwaad in de persoon van de Duivel. Maar die Duivel is niks anders dan een kapstok voor hetgeen waar we als liefdevolle mensen het kwaad aan ophangen.
Ik werd vroeger gesard door demonen en Jezus kickte ze eruit, dus ik heb geen moeite te geloven dat hun aanvoerder ook een persoon is. Meestal doet de duivel net alsof hij niet bestaat, maar mij haatte ie kennelijk dusdanig, dat ie niet eens de moeite deed om net te doen of ie niet bestond of om zich voor de te doen als een engel des lichts. Dankzij dat mormel ben ik weer terug bij God gekomen en de eerste keer ook tot geloof gekomen. Met een vriendin las ik in een tijdschrift over geestuittredingen e.d. en op een gegeven moment dacht ik: nou als er dan toch geesten bestaan, is er vast ook wel een oppergeest en toen ging ik God uittesten.
Jaren later kwam ik op het punt dat ik dacht dat Hij toch niet bestond, maar bedankt duvel, ik dacht: er is zoveel rotzooi in de wereld, geen twijfel mogelijk dat de duivel bestaat, dus dan bestaat God ook en toen vroeg ik Hem weer in mijn hart.
Petra

Bericht door Petra »

coby2 schreef:
Messenger schreef:
Petra schreef:
Alpha schreef:

Serieus? Ik heb liever een niet almachtige God die algoed is, dan een niet algoede almachtige. Die zou juist mijn aanbidding niet waard zijn.
De duivel heeft zoveel macht hier op aarde als mensen hem geven en dan nog alleen omdat God lankmoedig is en wacht op de oogst, want Hij wil niet dat iemand verloren gaat. God/Jezus is niet lui of zwak. De mens is lui en zwak. 1 man bad voor Wales, zowat de hele dag, elke dag en bijna heel Wales kwam tot bekering.
Hoezo heeft de Duivel zoveel macht? Wie heeft al die macht uit handen gegeven dan?
Waarom zit God dan maar een beetje lankmoedig af te wachten? Is ie lui of bang of moe of weet ie niks beters te bedenken?
Waarom werpt ie niet gewoon die Duivel naar de Duivelse oorden?
Waarom slingerde God de Duivel naar de aarde in the first place? Wat is daar Algoed aan ???
Waarom is Jezus al meer dan tweeduizend jaar in de weer met Zijn Doel om de Duivel te bestrijden?

Waarom laten zowel God als Jezus het aan de mensheid over om al weet ik hoeveel duizenden jaren lang die Duivel te bevechten ?

Hoezo is de mens lui en zwak?
Welke mens? Ikke niet!
Ik wil die strijd met de Duivel wel aan hoor, ik wil best wel Jezus helpen om Zijn doel te halen als ie dat zelf niet kan. Maar sja...waarom negeer je God? Vroeg een kennisje me 's. Zal wel in mijn spambox zitten dan ofzo zei ik met een knipoog. God/Jezus/Duivel etc ; ik zie ze niet en ik hoor ze niet..tenzij.. als Godin/God/jezus/Allah nou werkelijk de mensheid in beweging willen krijgen dan maak je je bekend aan de hele mensheid met een eenduidige boodschap. Simpeler dan dat kan ik het niet bedenken, dus Waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef:
21 apr 2021, 04:49
God/Jezus/Duivel etc ; ik zie ze niet en ik hoor ze niet..tenzij.. als Godin/God/jezus/Allah nou werkelijk de mensheid in beweging willen krijgen dan maak je je bekend aan de hele mensheid met een eenduidige boodschap. Simpeler dan dat kan ik het niet bedenken, dus Waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Ik denk dat God zich o.a. via de boeken van Neale Donald Walsch bekend maakt. De gesprekken die Walsch met God heeft. Er is zelfs een boek "God's message to the world : You've got me all wrong."

https://www.goodreads.com/book/show/234 ... -the-world

Nu weet ik natuurlijk dat ik 'reclame' maak voor Walsch zoals een christen of moslim dat ook doet.
Maar het verschil is dat ik me nog wel kan bewegen om kennis te nemen van bijvoorbeeld de Bijbel, maar dat ik op dit forum de enige lijk te zijn die zich in de boeken van Walsch heeft verdiept.
de cover van God's message to the world schreef: Is it possible that everything we think we know about God, and what God wants, is wrong?
Could humanity's ideas about all this be the greatest inaccuracies . . . ever? Would it matter if they were? The author of the multi-million-selling Conversations with God series places the question squarely before our world in another blockbuster book that could move our species closer to true spiritual revolution on the Earth, changing humanity's future for the better, forever.
In direct and spiritually challenging language, Walsch here exposes the many ways in which he believes that humanity completely misunderstands God. He then describes in clear terms how the world could change overnight if humans accurately comprehended what God is, what God wants, who they are in relation to that, and to each other. Walsch calls this the “Missing Data” which, if ever embraced and acted on by our species, would create a spiritual revolution across the globe, bringing humanity both inner and outer peace at last.
Does anybody care why our species has been such a failure? Does anybody imagine it has not been? Does anybody want to know how this whole situation can be turned around in the virtual blink of an eye? If you do care about those questions, then you will read this book.
coby2

Bericht door coby2 »

Petra schreef:
21 apr 2021, 04:49
coby2 schreef:
Messenger schreef:
Petra schreef:
Alpha schreef:

Hoezo heeft de Duivel zoveel macht? Wie heeft al die macht uit handen gegeven dan?
Waarom zit God dan maar een beetje lankmoedig af te wachten? Is ie lui of bang of moe of weet ie niks beters te bedenken?
Waarom werpt ie niet gewoon die Duivel naar de Duivelse oorden?
Waarom slingerde God de Duivel naar de aarde in the first place? Wat is daar Algoed aan ???
Waarom is Jezus al meer dan tweeduizend jaar in de weer met Zijn Doel om de Duivel te bestrijden?

Waarom laten zowel God als Jezus het aan de mensheid over om al weet ik hoeveel duizenden jaren lang die Duivel te bevechten ?

Hoezo is de mens lui en zwak?
Welke mens? Ikke niet!
Ik wil die strijd met de Duivel wel aan hoor, ik wil best wel Jezus helpen om Zijn doel te halen als ie dat zelf niet kan. Maar sja...waarom negeer je God? Vroeg een kennisje me 's. Zal wel in mijn spambox zitten dan ofzo zei ik met een knipoog. God/Jezus/Duivel etc ; ik zie ze niet en ik hoor ze niet..tenzij.. als Godin/God/jezus/Allah nou werkelijk de mensheid in beweging willen krijgen dan maak je je bekend aan de hele mensheid met een eenduidige boodschap. Simpeler dan dat kan ik het niet bedenken, dus Waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Adam en Eva kregen de heerschappij over de aarde. Vervult de aarde en onderwerpt haar. Het is als met een huurder en verhuurder. Zij waren nu hier de baas. Zij gaven door te zondigen de heerschappij over aan satan. Dat zegt satan ook tegen Jezus bij de verzoeking in de woestijn. Hij liet 'm alle koninkrijken zien en zei: dit alles is mij overgegeven. Jezus sprak hem niet tegen.
Jezus heeft de duivel al verslagen aan het kruis, maar mensen geven hem nog steeds macht. Hij zou niets kunnen doen zonder hulp van mensen. Hij wil iedereen vermoorden, maar als er geen bezeten moordenaar is, wordt er helemaal niemand vermoord.
Waarom God hem niet direct vernietigde is de vraag. Mijn idee was: als Hij dat had gedaan, was de mens ook in zonde gevallen. Hij heeft 1/3 van de engelen, die goed waren, tegen God opgezet. Die liepen ook achter hem aan, terwijl ze wisten dat God goed was. Wat heeft ie misdaan? Hij wilde worden als God. Stel God had hem in de vuurpoel gegooid voor de schepping van Adam en Eva, die gewoon God konden zien en dus ook engelen en satan lijkt mij, en de mens zag dat. Joh wat heb je misdaan dat je zo'n extreme straf hebt gekregen? Ja ik wilde alleen maar gelijk worden aan God. Ik was een beetje hoogmoedig, maar ja, logisch ook, dat je opstaat tegen zo'n slechte moorddadige God die je voor een wissewas in een poel des vuurs gooit. Ja maar hij wilde de wereld vernietigen en alle mensen vermoorden. Bewijs maar. Heb je dezelfde situatie als met die boom. Vertrouw je God of de duivel? Ik denk dat God dat niet mocht doen. Dat is onrechtvaardig. Je mag ook niet een kind van 5 levenslang opsluiten omdat jij toevallig weet dat hij later de antichrist zal worden of een terrorist.
Derek Prince zei dat God wil dat we de duivel en het kwaad overwinnen. Wij, ik ook, denken: oei boze duivel, lieve onschuldige Adam en Eva, weghouden dat kreng. Maar God gebruikt 'm juist, nu ie er dan toch is, zodat we sterk worden en hem en het kwaad overwinnen. Jezus heeft satan verslagen, maar de mens moet hem nog verslaan.
Ook moet denk ik de slechtheid volgroeien, dat de mens zo slecht wordt, dat de antichrist komt en gevolgd wordt door het merendeel en dan is het afgelopen. Jezus kan nog niet terugkomen, want Hij is Israels Messias en Hij komt pas als zij zeggen: gezegend Hij die komt.

De mens is lui, daar bedoel ik mee de gemiddelde Westerse kerkmens, ik ook. Een man ging bidden, zowat de hele dag, dag in, dag uit en zowat heel Wales kwam tot bekering, maar bij een uur bidstond in de week van de gemiddelde kerk komt er geen kip. Er is een gelijkenis. Dan vragen ze hoe dat onkruid er komt bij de voleinding der wereld en dan zegt Jezus: dat heeft een vijand gedaan terwijl Mijn mannen sliepen. Dus de kerk is in slaap gevallen en toen kreeg de duivel kans om mensen slecht te beinvloeden.

En dat God het toch wel zo tegen iedereen kan zeggen. als het aan God ligt en wat ook de bedoeling was en in de eerste gemeente zo was in Handelingen, dan was elke christen bijna als Jezus en was het voor iedereen overduidelijk. Jezus kwam op aarde. Mensen werden opgewekt uit de dood. Bij Petrus genazen ze in zijn schaduw. Het was overduidelijk met bewijs en dan nog moesten mensen Hem niet. Je gaat ervan uit dat iedereen dan ook Hem aan zou nemen en dat is niet zo. Wel de aardige mensen die gewoon niet geloven omdat ze niks van God merken, maar Hij heeft tegenstanders die Hem gewoon niet moeten en die zijn eigenlijk het probleem, niet satan. Zonder zulke lui had je vrede op aarde, maar ja, we zijn allemaal weleens niet zo aardig. Ik ben ook een vat voor de duivel geweest. Uitroeien van de bozo's is geen oplossing. Je moet geduldig wachten tot de mensen zich bekeren. Op het eind zal de kerk opstaan en de wonderen doen die Jezus deed en heilig zijn en dan komen hele regio's in 1 keer tot bekering.
Laura

Bericht door Laura »

callista schreef:
Alpha schreef:

Dus jij beschuldigt Jezus en de bijbel van antisemitisme? Zou je het christelijk geloof en de bijbel eigenlijk helemaal willen verbieden? Of zou je zo ver niet willen gaan? Het zijn hele zware beschuldigingen die je doet, begrijp je dat wel? Zou het zo kunnen zijn dat je de Joden gebruikt voor je eigen hekel aan het christendom?
Plaats reactie