Eindtijd en Corona

Discussie over de rol van christenen en christendom in de samenleving.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Willempie »

Nederland is weer in het nieuws:

https://youtu.be/oxsQdPGIV6I

So this is what really happened in Amsterdam yesterday:

12:00 People gather on the square in Amsterdam to walk a peaceful mars
12:45 Police summon the crowd to leave the square via the Van Baerle street
12:50 Crowd leaves the square via Van Baerle street
12:50 Police formed a trap in the Van Baerle street. The crowd is stuck.
13:00 People getting frustrated because they are stuck and can't leave
13:00 Police, military police, police dogs, water cannon are all being lined up in Van Baerle street
13:00 Police start beating the front row (our veterans who formed a line to protect the people)
Next is chaos.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Piebe Paulusma »

De Nederlandse Politie gedraagt zich als een hond, niet voor niets voeren ze de slogan waakzaam en dienstbaar en noemen ze politiehonden collega.

Met de eindtijd heeft dit alles niks te maken. Dat werd ook gezegd van de Spaanse Griep en ook van WO1. Velen wisten het net zo zeker als jij het nu denkt te weten. Over honderd jaar zal blijken dat we weer niet in de eindtijd zaten. Dan heb je dus al je energie in een vergissing gestoken. Dat is pas verspilling van jouw tijd en mijn tijd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 11:37 De Nederlandse Politie gedraagt zich als een hond, niet voor niets voeren ze de slogan waakzaam en dienstbaar en noemen ze politiehonden collega.

Met de eindtijd heeft dit alles niks te maken. Dat werd ook gezegd van de Spaanse Griep en ook van WO1. Velen wisten het net zo zeker als jij het nu denkt te weten. Over honderd jaar zal blijken dat we weer niet in de eindtijd zaten. Dan heb je dus al je energie in een vergissing gestoken. Dat is pas verspilling van jouw tijd en mijn tijd.
Je bent net zo stellig, jij denkt te weten dat er geen eindtijd is met de perikelen die erbij horen, toch wijst alles wel in die richting.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Piebe Paulusma »

Antoon51 schreef: 06 jan 2022, 13:11
Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 11:37 De Nederlandse Politie gedraagt zich als een hond, niet voor niets voeren ze de slogan waakzaam en dienstbaar en noemen ze politiehonden collega.

Met de eindtijd heeft dit alles niks te maken. Dat werd ook gezegd van de Spaanse Griep en ook van WO1. Velen wisten het net zo zeker als jij het nu denkt te weten. Over honderd jaar zal blijken dat we weer niet in de eindtijd zaten. Dan heb je dus al je energie in een vergissing gestoken. Dat is pas verspilling van jouw tijd en mijn tijd.
Je bent net zo stellig, jij denkt te weten dat er geen eindtijd is met de perikelen die erbij horen, toch wijst alles wel in die richting.
Ik ben stellig omdat ik het NT geloof.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 13:57
Antoon51 schreef: 06 jan 2022, 13:11

Je bent net zo stellig, jij denkt te weten dat er geen eindtijd is met de perikelen die erbij horen, toch wijst alles wel in die richting.
Ik ben stellig omdat ik het NT geloof.
Dat laat je dan niet merken, het NT en openbaring behandelen de eindtijd, je kan niet het een wel en het andere niet aannemen, openbaring is er duidelijk over.
overigens de Spaanse griep en WO1 passen ook precies in het Bijbelse plaatje van de eindtijd
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Piebe Paulusma »

Antoon51 schreef: 06 jan 2022, 17:55
Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 13:57
Ik ben stellig omdat ik het NT geloof.
Dat laat je dan niet merken, het NT en openbaring behandelen de eindtijd, je kan niet het een wel en het andere niet aannemen, openbaring is er duidelijk over.
overigens de Spaanse griep en WO1 passen ook precies in het Bijbelse plaatje van de eindtijd
De schrijvers van het NT plaatsten allen de eindtijd in de voor hen nabije toekomst. En aangezien ik dat geloof plaats ik de eindtijd dus in het voor mij verre verleden. Een ieder die een alternatieve datering hanteert weerspreekt de apostelen. Daar kwalificeer jij dus beter voor dan ik. Maar ik begrijp ook wel dat je daar niet aan wilt! ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 18:03
Antoon51 schreef: 06 jan 2022, 17:55

Dat laat je dan niet merken, het NT en openbaring behandelen de eindtijd, je kan niet het een wel en het andere niet aannemen, openbaring is er duidelijk over.
overigens de Spaanse griep en WO1 passen ook precies in het Bijbelse plaatje van de eindtijd
De schrijvers van het NT plaatsten allen de eindtijd in de voor hen nabije toekomst. En aangezien ik dat geloof plaats ik de eindtijd dus in het voor mij verre verleden. Een ieder die een alternatieve datering hanteert weerspreekt de apostelen. Daar kwalificeer jij dus beter voor dan ik. Maar ik begrijp ook wel dat je daar niet aan wilt! ;)
Dat is te begrijpen als je de hele schrift goed kent, hoe de Schepper zijn dingen afhandelt, en verbanden met andere zaken in de Bijbel ziet.
De Schepper is geen mens maar de God van de schepping met zijn eigen chronologie en afhandeling van dingen, er zijn meer profetien waar een tijdsperiode van eeuwen of meer dan 1000 jaar in is gebakend van uitspraak tot actie.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Piebe Paulusma »

Antoon51 schreef: 06 jan 2022, 18:10
Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 18:03
De schrijvers van het NT plaatsten allen de eindtijd in de voor hen nabije toekomst. En aangezien ik dat geloof plaats ik de eindtijd dus in het voor mij verre verleden. Een ieder die een alternatieve datering hanteert weerspreekt de apostelen. Daar kwalificeer jij dus beter voor dan ik. Maar ik begrijp ook wel dat je daar niet aan wilt! ;)
Dat is te begrijpen als je de hele schrift goed kent, hoe de Schepper zijn dingen afhandelt, en verbanden met andere zaken in de Bijbel ziet.
De Schepper is geen mens maar de God van de schepping met zijn eigen chronologie en afhandeling van dingen, er zijn meer profetien waar een tijdsperiode van eeuwen of meer dan 1000 jaar in is gebakend van uitspraak tot actie.
Als jij het NT met een open vizier bestudeert dan is er maar een conclusie mogelijk: het NT actualiseert de geschriften, veroudert ze en dateert ze.

Wanneer Jezus profeteert over de tweede komst, herhaalt hij wat er in het OT staat over de dag van de Heer. De oudtestamentische doorluchtige dag van de Heer, is vanuit traditioneel christelijk oogpunt de tweede komst en deze plaatsen de schrijvers van het NT unaniem in de eerste eeuw. PUNT.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 19:21
Antoon51 schreef: 06 jan 2022, 18:10

Dat is te begrijpen als je de hele schrift goed kent, hoe de Schepper zijn dingen afhandelt, en verbanden met andere zaken in de Bijbel ziet.
De Schepper is geen mens maar de God van de schepping met zijn eigen chronologie en afhandeling van dingen, er zijn meer profetien waar een tijdsperiode van eeuwen of meer dan 1000 jaar in is gebakend van uitspraak tot actie.
Als jij het NT met een open vizier bestudeert dan is er maar een conclusie mogelijk: het NT actualiseert de geschriften, veroudert ze en dateert ze.

Wanneer Jezus profeteert over de tweede komst, herhaalt hij wat er in het OT staat over de dag van de Heer. De oudtestamentische doorluchtige dag van de Heer, is vanuit traditioneel christelijk oogpunt de tweede komst en deze plaatsen de schrijvers van het NT unaniem in de eerste eeuw. PUNT.
J e zou een te tekst kunnen geven waaruit zou blijken dat het NT de geschriften veroudert.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Piebe Paulusma »

Antoon51 schreef: 07 jan 2022, 10:23
Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2022, 19:21
Als jij het NT met een open vizier bestudeert dan is er maar een conclusie mogelijk: het NT actualiseert de geschriften, veroudert ze en dateert ze.

Wanneer Jezus profeteert over de tweede komst, herhaalt hij wat er in het OT staat over de dag van de Heer. De oudtestamentische doorluchtige dag van de Heer, is vanuit traditioneel christelijk oogpunt de tweede komst en deze plaatsen de schrijvers van het NT unaniem in de eerste eeuw. PUNT.
J e zou een te tekst kunnen geven waaruit zou blijken dat het NT de geschriften veroudert.
'Als Hij zegt: Een nieuw verbond, zo heeft Hij het eerste oud gemaakt; dat nu oud gemaakt is en verouderd, is nabij de verdwijning.' (Heb 8,13)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Barnabas »

Piebe Paulusma schreef: 07 jan 2022, 10:33
Antoon51 schreef: 07 jan 2022, 10:23

J e zou een te tekst kunnen geven waaruit zou blijken dat het NT de geschriften veroudert.
'Als Hij zegt: Een nieuw verbond, zo heeft Hij het eerste oud gemaakt; dat nu oud gemaakt is en verouderd, is nabij de verdwijning.' (Heb 8,13)
De schrift is een eenheid, het woord van Christus is één, het oude testament en het nieuwe, daarin zijn geen t4egenstrijdigheden. Christus is de vervulling van de wet (in het nieuwe testament) en dat was de wet van Mozes. Alle geboden, tot en met die over rituele reiniging en vergeving door dierenoffers, worden vervult door Christus. Maar het nieuwe testament zegt dat het offer van Christus de dierenoffers vervangt en dat reiniging door het bloed van Jezus is en niet door wassen met water. Nochthans zijn deze geboden niet opgeheven omdat zij symbool staan voor een geestelijke zaak, namelijk de vergeving en reiniging door het bloed en offer van Christus. Zo vereist de wet dus bloed en water en dat werd vervult in Christus. Want toen hij gestorven was en de soldaat een speer in zijn lichaam stak kwam er bloed en water uit. Dat reinigt ons en zoals de wet de offers vereiste is het nog steeds voor ons vereist om gereinigd te worden door bloed en water.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Leon »

De aandacht is volkomen verplaatst, nu hebben we eindtijd en Oekraïne.
[uit principe ben ik voor principes]