Open brief aan Barnabas

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Mullog
Man/Vrouw: M

Open brief aan Barnabas

Bericht door Mullog »

Beste Barnabas,

Uit je reacties maak ik op dat je niet goed begrijpt wat mijn standpunt is ten aanzien van de manier waarover jij over de rol van de vrouw schrijft. Ik heb daarom speciaal dit topic geopend want warp-bubbles hebben nu eenmaal weinig met de positie van de vrouw in de maatschappij te maken, en daar hebben we het tenslotte over.

Voor mij zijn vrouwen en mannen aan elkaar gelijk. Dat betekent dat beide seksen in mijn optiek gelijke keuzen, rechten en de daaruit volgende plichten hebben in hoe ze zich willen ontwikkelen en hoe ze hun leven willen inrichten. Ieder persoonlijk met de mogelijkheden en talenten die men heeft en de kansen en beperkingen die de sekse opleggen. En iedere keuze die een man of vrouw daarin zelf maakt respecteer ik.

Zo heeft ook iedereen en het volste recht zijn relatie met anderen in te richten op de manier die men wil onder de voor mij belangrijke voorwaarde dat dit met wederzijds goedvinden en respect wordt gedaan.

En dan kom jij om de hoek kijken met een reeks van topics die slecht één positie van de vrouw in relatie tot de man beschrijven. Namelijk die waarbij de vrouw een onderdanige en ondergeschikte positie ten opzichte van de man inneemt. Je onderbouwt dit met het argument dat dit in de bijbel zo beschreven is.

Ik vind dat een feodale manier om over de relatie tussen mannen en vrouwen te denken. Ik vind dat dat je daarmee 2 millennia aan maatschappelijke ontwikkelingen hier in het westen, en dat is de maatschappij waar je je in bevindt, volstrekt negeert. En door de manier waarop je er over schrijft geef je voor mij te kennen dat je geen gevoel hebt hoe de maatschappij er nu uitziet.

Blijkbaar veronderstel jij dat ik geen respect heb voor vrouwen die er voor kiezen de traditionele rol in het gezin te nemen zoals jij die beschrijft. Daar heb je het mis. Als een man en een vrouw samen kiezen hun relatie zo in te richten (en twee mannen of twee vrouwen, als we het er dan toch over hebben) dan zie ik niet waarom ik daar iets van moet vinden. En eigenlijk ook niet waarom jij daar iets van zou moeten vinden.

Ik zie daarom geen enkele reden waarom ik aan wie dan ook welke verontschuldiging ik aan zou bieden. En al zeker niet aan jou omdat wij het fundamenteel oneens zijn op dit punt. En ik heb ergens ooit aangegeven dat als je deze meningen blijft ventileren dat ik er dan tegen zal blijven ageren.

Verder wens ik je het allerbeste.

Met vriendelijke groet,

Mullog
Plaats reactie