God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

MagereHein schreef: 28 mar 2022, 15:08
Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:59 Inderdaad, ik wel.
Ik zit niet gekluisterd aan on-Bijbelse leer.
Poetin zit ook niet gekluisterd aan on-communistische leer
Zijn leer vermoord mensen op grote schaal.
Misschien wil je daarheen emigreren?
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Vreugdevol »

Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:24
Dat_beloof_ik schreef: 28 mar 2022, 15:08
Nee, een klompvoet is niet gezond.
Een klompvoet kan gerepareerd worden.
Een kind om die reden te vermoorden is niet gezond, maar ziek.
Klopt, mijn oudste dochterje nu 7 jaar is geboren met twee klompvoetjes ze loopt, rent, springt is zo gezond als een vis.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 28 mar 2022, 15:28
Alpha schreef: 28 mar 2022, 13:04 Er zal een tijd komen, dat je niet meer kunt kiezen voor God.
Dan is "de deur" a.h.w. op slot.
Je hoeft nooit te kiezen voor God, want God heeft immers reeds voor jou gekozen. :)
Interessante gedachte.

De Bijbel heeft het over de laatste dagen.
Geloof jij dat we nu in de laatste dagen leven?

Alleen Noach en zijn gezin geloofde dat God zou ingrijpen en overleefde de vloed.
De Bijbel geeft vele verslagen weer van diverse waarschuwingen en wat het gevolg is, als men die negeert.

Jezus voorzegde dat Jeruzalem met de grond gelijk gemaakt zou worden.
Hij gaf daar een omschrijving van en gaf de raad om naar de bergen van Judea te vluchten.
Alleen Jezus volgelingen gaven gehoor aan de raad.

1.100.000 mensen kwamen daarbij om.
De enkeling die het overleefde werd als slaaf verkocht.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Vreugdevol schreef: 04 apr 2022, 10:35
Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:24 Een klompvoet kan gerepareerd worden.
Een kind om die reden te vermoorden is niet gezond, maar ziek.
Klopt, mijn oudste dochterje nu 7 jaar is geboren met twee klompvoetjes ze loopt, rent, springt is zo gezond als een vis.
Als je ca. 90 jaar geleden in Duisland had geleefd, werd je verplicht haar te laten "behandelen".
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 28 mar 2022, 15:36
Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:05 Ik kreeg een telefoontje, dus moest ik met de reactie op jou stoppen.

De deur waar ik het over had, is een vergelijking, illustratie.

Noach met zijn gezin reageerde positief op de Goddelijk waarschuwing, alle anderen negeerden die.
Hij bouwde ca. 60 jaar aan zijn ark, hij was geen timmerman of scheepsbouwer.
Hij had een bouwtekening van IKEA?

Dus Noach was een doe-het-zelver. Waarom koos God niet gewoon voor een vakman? Waarom een Beun de Haas die liefst 60 jaar aan het rommelen is?
Alpha schreef: De anderen keken toe, Noach vertelde waarom hij dat deed.
Die anderen waren zeker de beste stuurlui aan wal? Kwam Noah geen plankje tekort, hield hij geen schroefjes en boutjes over?
Alpha schreef: Vervolgens gingen dieren de ark binnen, men keek toe.
De zoetwatervissen zaten comfortabel in hun zoetwater aquarium.
Alpha schreef: Toen ging de deur van de ark op slot, er was geen mogelijkheid meer om binnen te komen.
Ze hadden de waarschuwingen genegeerd.

Het is niet verstandig om waarschuwingen klakkeloos te negeren.
Velen hebben dat al ervaren en dat ze er achter kwamen dat ze te laat waren.
Hans en Grietje en het snoephuisje van de boze heks maakte indruk ooit op me. Dit verhaal van Noach niet.
Je schroefje zit los.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

MagereHein schreef: 28 mar 2022, 15:42 @Alpha
https://www.debijbelzegt.nl/

Verdiep je ook eens ECHT in de bijbel. Ga dit weekend eens studeren, maar dan niet wat je op krijgt van de koningszaal.
Dat is nu precies wat in de Koninkrijkszaal wèl gebeurd.

Daar wordt aan de hand van de Bijbel o.a. de 2 stokken profetie verklaard.
Als je ècht de Bijbel kent, kan je dat verklaren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 28 mar 2022, 16:05
MagereHein schreef: 28 mar 2022, 16:00
Zelden zoveel quatsch aaneen gelezen. Je zegt NIETS. Hier is toch geen touw aan vast te knopen. Het mag dan weliswaar correct Nederlands zijn, maar communicatie is ook een vak apart.
Communicatie is misschien een vak apart. Misschien heb ik daardoor contact gehad met God en jij niet?
Heb je daarvoor een leviet gehuurd?

Ca. een maand geleden werd dat in onze lectuur behandeld.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 28 mar 2022, 16:57
Alpha schreef: 28 mar 2022, 14:20 Laat jij je huisdeur 's nachts op een kier staan, dan?

Dat vinden die mensen best leuk!
Ik heb het over de hemelpoort, bij mij iedereen welkom.
Ook dieven en ander gespuis?

Joh 3:13 Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen. NWV.

De mens is voor leven op aarde gemaakt, niet in de hemel.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 28 mar 2022, 23:57
Alpha schreef: 28 mar 2022, 15:02 Ik ben niet degene die hier constant moppert.

Een vriend van mij had een broertje met een klompvoet.
Zijn moeder moest hem nar het ziekenhuis brengen, waar hij een spuitje kreeg.
Alle mensen met een gebrek kregen die.
Dat vindt jij gezond?
Doe je nou alsof ik het met Hitler eens ben en zijn leer een gezonde leer vind? Dat slaat natuurlijk nergens op. Laat je denkhoofd eens een keer gaan. Ik beweer gewoon dat iedereen die zijn eigen leer een "gezonde" leer vindt, denkt dat hij de grote profeet zelf is. Iemand zonder enige gezonde zelfrelativering of bescheidenheid. En het is weer de bekende kleinering en belediging van mensen met een andere leer. Want die leer zou dan ongezond zijn. Dus weer het bekende hooghartige Alpha-geroeptoeter.
Begrijpend lezen is kennelijk wat moeilijk voor je.

Je mag denken wat je wilt.
Als je tegen de Bijbelse leer ingaat, is dat uiteindelijk fataal.
Tig voorbeelden te vinden in de bijbel.
Ik ben hier niet degene die anderen kleineert of beledigd.
Ik heb geen enkel behoefte om mijzelf te verhogen, dat laat ik graag aan anderen over.

ik laat gewoon zien wat de Bijbel leert en velen kunnen dat niet verdragen.
Daar heb je mij niet mee.
Ik vind dat erg triest.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

De eindtijd volgens de JG

Waarom Jehova's Getuigen dachten dat het jaar 1914 een speciale betekenis heeft.
Neem het jaar 607 voor Christus waarin de Babyloniers Jerusalem veroverden als begindatum. (dat is volgens historici niet correct maar laten we een goed verhaal niet doodchecken.)

Probeer te achterhalen hoelang "tijd der heidenen" uit Lukas 21:24 gaat duren.
(Lukas 21:24) En zij zullen vallen door de scherpte des zwaards, en gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken; en Jeruzalem zal van de heidenen vertreden worden, totdat de tijden der heidenen vervuld zullen zijn.
Als we aannemen dat de boom uit Daniel 4 niet alleen koning Nebukadnezar symboliseert maar ook de toestand van Jerusalem dan gaat de "tijd der heidenen" dus "zeven tijden" duren.
(Daniel 4:23) Dat nu de koning, een wachter, namelijk een heilige gezien heeft, van den hemel afkomende, die zeide: Houwt dezen boom af, en verderft hem; doch laat den stam met zijn wortelen in de aarde, en met een ijzeren en koperen band in het tedere gras des velds, en in de dauw des hemels nat gemaakt worden, en dat zijn deel zij met het gedierte des velds, totdat er zeven tijden over hem voorbijgaan;
Als we aannemen dat "tijd, tijden en halve tijd" gelijk is aan 3,5 tijden dan zouden we uit Openbaring 12 kunnen concluderen dat 3,5 tijden gelijk is aan 1260 dagen en moet 7 tijden dus gelijk zijn aan 2 x 1260 = 2520 dagen.
(Openbaring 12:6) En de vrouw vluchtte in de woestijn, alwaar zij een plaats had, haar van God bereid, opdat zij haar aldaar zouden voeden duizend tweehonderd zestig dagen.

(Openbaring 12:14) En der vrouwe zijn gegeven twee vleugelen eens groten arends, opdat zij zou vliegen in de woestijn, in haar plaats, alwaar zij gevoed wordt een tijd, en tijden, en een halven tijd, buiten het gezicht der slang.
Zet die 2520 dagen om in jaren met behulp van
(Numeri 14:34) en (Ezechiel 4:6).

Tel 2520 jaren vanaf 607 voor Christus en je komt uit op het jaar 1914.


Maar helaas....de datum werd verschoven naar....(datum kwijt)en nogmaals verplaatst, maar ook dat redt de koningszaal zich wel uit.
Doet me denken aan de ufo-ontvoering voorspellingen die niet uitkwamen, waarna volgens dit konden verklaren door het vele bidden dat ze gedaan hadden.

Cognitieve dissonantie van de bovenste plank!
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:52
J-W schreef: 28 mar 2022, 16:57

Ik heb het over de hemelpoort, bij mij iedereen welkom.
Ook dieven en ander gespuis?
En zelfs Jehova's Getuigen...

Er staat ''iedereen".
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2282
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:52
J-W schreef: 28 mar 2022, 16:57

Ik heb het over de hemelpoort, bij mij iedereen welkom.
Ook dieven en ander gespuis?

Joh 3:13 Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen. NWV.

De mens is voor leven op aarde gemaakt, niet in de hemel.
Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
Kinderachtig geneuzel over wie zich wel om Hem druk heeft gemaakt en wie niet.
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven en het Hem naar de zin hebben gemaakt door min of meer slaafs volgens bepaalde bijbelteksten te leven.
Laatst gewijzigd door J-W op 04 apr 2022, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid
Berichten: 10796
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 04 apr 2022, 13:15
Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:52 Ook dieven en ander gespuis?

Joh 3:13 Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen. NWV.

De mens is voor leven op aarde gemaakt, niet in de hemel.
Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
Kinderachtig geneuzel over wie zich wel om Hem druk heeft gemaakt en wie niet.
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven.
En wat is de juiste manier?,kom het hier niet tegen;de enige juiste manier om te leven is gewoon zelfbewust zijn en in harmonie te leven en je eigen weg te gaan,dan hebben massa,s mensen nog een lange weg te gaan een heel lange weg.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 04 apr 2022, 11:11
Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:52 Ook dieven en ander gespuis?
En zelfs Jehova's Getuigen...

Er staat ''iedereen".
Gelukkig, je ben niet weg.
Een verademing, jouw positief klinkend bericht. :flower1:

Ik heb ooit vroeger een mevruw horen zeggen en dat was vlg. haar een gezegde in haar omgeving. RK.
"Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers."
In mijn eigen orthodox protestante leefomgeving zo ik da nooit zo hebben mogen zeggen.
Maar ik begreep er uit:
Wie zijn wij om te oordelen? Uiteindelijk zijn wij allemaal in dezelfde omstandigheden en horen we allemaal bij elkaar, ook al vinden wij mensen de ander nog zo "vreemd".

Dit was in de periode dat ik met hernieuwde en eigen ogen de Bijbelteksten begon te lezen en daar soms iets heel anders las dan wat algemeen gedacht werd en mij ook geleerdd was.
Ik associeerde dat met de tekst, die ook wel vaak hoorde.
Johannes 14:2 - In het huis mijns Vaders zijn vele woningen.

Ik begreep daaruit of maakte er voor mezelf van:
We kunnen nog zo verschillend zijn en elkaar veroordelen, maar uiteindelijk is het oordeel niet aan ons.
En is iedereen die gelooft in het goede en liefde, en van goede wil is naar elkaar toe, welkom in het vaderhuis.

En zo heb ik zelf ook altijd willen leven en geloven met mijn medemens.
Voor mij nu nog een prachtige metafoor.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 04 apr 2022, 20:21
Messenger schreef: 04 apr 2022, 11:11
En zelfs Jehova's Getuigen...

Er staat ''iedereen".
Gelukkig, je ben niet weg.
Een verademing, jouw positief klinkend bericht. :flower1:
Dank je. :)
Maria K schreef: Ik heb ooit vroeger een mevruw horen zeggen en dat was vlg. haar een gezegde in haar omgeving. RK.
"Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers."
Gelukkig wel, je moet er toch niet aan denken dat die kostgangers 'normaal' zijn? :shock: :?
Maria K schreef: In mijn eigen orthodox protestante leefomgeving zo ik da nooit zo hebben mogen zeggen.
Maar ik begreep er uit:
Wie zijn wij om te oordelen? Uiteindelijk zijn wij allemaal in dezelfde omstandigheden en horen we allemaal bij elkaar, ook al vinden wij mensen de ander nog zo "vreemd".
We maken allemaal deel uit van dezelfde Goddelijkheid.
Maria K schreef: Dit was in de periode dat ik met hernieuwde en eigen ogen de Bijbelteksten begon te lezen en daar soms iets heel anders las dan wat algemeen gedacht werd en mij ook geleerdd was.
Ik associeerde dat met de tekst, die ook wel vaak hoorde.
Johannes 14:2 - In het huis mijns Vaders zijn vele woningen.
Dat klopt volgens mij omdat ieder zijn eigen paradijs kan creëren, en iedereen kan elkaar ontmoeten naar mijn idee.
Maria K schreef: Ik begreep daaruit of maakte er voor mezelf van:
We kunnen nog zo verschillend zijn en elkaar veroordelen, maar uiteindelijk is het oordeel niet aan ons.
En is iedereen die gelooft in het goede en liefde, en van goede wil is naar elkaar toe, welkom in het vaderhuis.
Er is volgens mij geen oordeel en mede omdat over de delen van God niet geoordeeld wordt. God oordeelt niet over Haarzelf.
Maria K schreef: En zo heb ik zelf ook altijd willen leven en geloven met mijn medemens.
Voor mij nu nog een prachtige metafoor.
Ben je ongelovig geworden omdat je medemensen niet met je op 1 lijn zaten?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:36
Messenger schreef: 28 mar 2022, 15:28
Je hoeft nooit te kiezen voor God, want God heeft immers reeds voor jou gekozen. :)
Interessante gedachte.
Dat kan ik me voorstellen dat je het interessant vindt.
Alpha schreef: De Bijbel heeft het over de laatste dagen.
Geloof jij dat we nu in de laatste dagen leven?
Niet zoals de Bijbel beschrijft. We leven allemaal NU. Alles vindt plaats in het NU.
Alpha schreef: Alleen Noach en zijn gezin geloofde dat God zou ingrijpen en overleefde de vloed.
De Bijbel geeft vele verslagen weer van diverse waarschuwingen en wat het gevolg is, als men die negeert.
In mijn geloof hebben we de vrije wil en zijn we onkwetsbaar. Het verhaal van Noach zie ik louter als symbolisch, mythisch.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

J-W schreef: 04 apr 2022, 13:15

Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
Kinderachtig geneuzel over wie zich wel om Hem druk heeft gemaakt en wie niet.
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven en het Hem naar de zin hebben gemaakt door min of meer slaafs volgens bepaalde bijbelteksten te leven.
Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:49
Messenger schreef: 28 mar 2022, 16:05
Communicatie is misschien een vak apart. Misschien heb ik daardoor contact gehad met God en jij niet?
Heb je daarvoor een leviet gehuurd?

Ca. een maand geleden werd dat in onze lectuur behandeld.
Ik heb er geen leviet voor nodig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2282
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

MagereHein schreef: 04 apr 2022, 21:38
J-W schreef: 04 apr 2022, 13:15

Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
Kinderachtig geneuzel over wie zich wel om Hem druk heeft gemaakt en wie niet.
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven en het Hem naar de zin hebben gemaakt door min of meer slaafs volgens bepaalde bijbelteksten te leven.
Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!
Met alle respect voor de diepgelovigen die denken dat hun God hun gebeden hoort, het lijkt mij tijd worden dat hun God een keer bekend zou maken dat ze wel op kunnen houden met bidden omdat Hij wel wat anders te doen heeft dan ze éen voor éen aan te horen en indien gewenst te beantwoorden of in vervulling te doen gaan. Maar eeuw in eeuw uit laat Hij hun gebeden tot zich komen wellicht met enig welbehagen zoals Hij destijds ook genoot van de lieflijke geur van brandoffers maar wel zonder er op te reageren. En als er niets verandert is dat over 1000 jaar nog steeds zo. Een klein teken dat een gebed is aangekomen lijkt mij niet te veel gevraagd als Hij echt zou bestaan. Gelovigen moeten het echter doen met een passende tekst uit een bijbelverhaal als antwoord op hun vragen al is het wel zo dat hun God hen soms een klein beetje helpt. Hij laat ze de bijbel dan op de juiste pagina openslaan. De juiste tekst moeten ze zelf maar zien te vinden maar na wat zoekwerk lukt dat doorgaans wel.
Laatst gewijzigd door J-W op 04 apr 2022, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Vreugdevol »

MagereHein schreef: 04 apr 2022, 21:38 Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!
Klopt, ook die van de ongelovigen.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

🤪 En hoe WEET je dat? En Allah? Idem?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:24
Dat_beloof_ik schreef: 28 mar 2022, 15:08
Nee, een klompvoet is niet gezond.
Een klompvoet kan gerepareerd worden.
Een kind om die reden te vermoorden is niet gezond, maar ziek.
Eens. Het verhaal dat iemand met een klompvoet naar het ziekenhuis ging en een spuitje kreeg, geloof ik niet.
Dat soort gruwelverhalen gaan vaker rond binnen streng gelovige kringen.
In Nederland krijgt niemand een spuitje vanwege een klompvoet.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:22
Dat_beloof_ik schreef: 28 mar 2022, 15:03

Natuurlijk wel. Juist het zondvloed verhaal is een overlevering die in meerdere culturen, ouder dan de joodse, al voor kwam.
Het verslag van de zondvloed is verspreid door de spraakverwarring. Vandaar dat die in zeer veel culturen voorkomt, ook bij geïsoleerde culturen.

Nimrod, die in de tweede helft van het 3de millennium v.C. leefde, stichtte Babylon als de hoofdstad van ’s mensen eerste politieke rijk.
De bouw van deze stad kwam echter plotseling tot stilstand toen de mensen door de spraakverwarring niet meer met elkaar konden communiceren.

Genesis 11:9 Daarom werd de stad Babel genoemd, want Jehovah verwarde daar de taal van de hele aarde, en daarvandaan verspreidde Jehovah de mensen over de hele aarde. NWV.
Ik ben bang dat wij een totaal ander beeld hebben van de geschiedenis, o.a. omdat je mythische verhalen letterlijk neemt.
Snelheid
Berichten: 10796
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

Dat_beloof_ik schreef: 05 apr 2022, 08:32
Alpha schreef: 04 apr 2022, 10:24 Een klompvoet kan gerepareerd worden.
Een kind om die reden te vermoorden is niet gezond, maar ziek.
Eens. Het verhaal dat iemand met een klompvoet naar het ziekenhuis ging en een spuitje kreeg, geloof ik niet.
Dat soort gruwelverhalen gaan vaker rond binnen streng gelovige kringen.
In Nederland krijgt niemand een spuitje vanwege een klompvoet.
Waarom zou dat niet waar zijn,er gebeuren wel meer bizare dingen in dit land;oude mensen in een zorgcentrum laten verdrogen zo dat ze dood gaan zoals een aantal jaren geleden in het Blauwborgje.

En gruwelverhalen in strenggelovige kringen zal wel mee vallen in ongelovigen kringen beweerden dat corona maar een griepje was terwijl de ziekenhuizen vol lagen met corona slachtoffers.

Maar goed klopvoet en gebochelde rug komt niet meer voor wordt gelijk verholpen bij de geboorte en gelukkig maar.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

Vreugdevol schreef: 04 apr 2022, 22:40
MagereHein schreef: 04 apr 2022, 21:38 Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!
Klopt, ook die van de ongelovigen.
En als we nu eens met z'n allen gaan bidden voor klompvoetjes? Of beter nog: TEGEN kinderkanker!
Zou t helpen???
Moest denken aan: "Why won’t God heal amputees?"
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day