Verschillende soorten denkers en ook doeners

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door MagereHein »

peda schreef: 14 apr 2022, 08:32
MagereHein schreef: 14 apr 2022, 08:20
De draak! Want ook jij ziet dat
God = draak in garage. Ook dat is logisch denken
Voor mij is zulks een nonsens opmerking en heeft dus niets te maken met logica. Hatseflats = kassa=massa, heeft evenmin ook maar een eurocent te maken met logica. Lastig wanneer zelfs het begrip logica al reeksen aan verschillende invullingen krijgt.
Herlees je eigen bericht nog eens. Zoals jij over God praat met je "logische" gevolgtrekking/conclusie, zo kan ik over de draak praten.
Sagan was me alleen voor, dus het wordt een plagiaatdraak
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door MagereHein »

peda schreef: 14 apr 2022, 08:32
MagereHein schreef: 14 apr 2022, 08:20
De draak! Want ook jij ziet dat
God = draak in garage. Ook dat is logisch denken
Voor mij is zulks een nonsens opmerking en heeft dus niets te maken met logica. Hatseflats = kassa=massa, heeft evenmin ook maar een eurocent te maken met logica. Lastig wanneer zelfs het begrip logica al reeksen aan verschillende invullingen krijgt.
Herlees je eigen bericht nog eens. Zoals jij over God praat met je "logische" gevolgtrekking/conclusie, zo kan ik over de draak praten.
Sagan was me alleen voor, dus het wordt een plagiaatdraak.
Je trekt een conclusie van heb-ik-jou-daar.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door peda »

MagereHein schreef: 14 apr 2022, 09:42
peda schreef: 14 apr 2022, 08:32

Voor mij is zulks een nonsens opmerking en heeft dus niets te maken met logica. Hatseflats = kassa=massa, heeft evenmin ook maar een eurocent te maken met logica. Lastig wanneer zelfs het begrip logica al reeksen aan verschillende invullingen krijgt.
Herlees je eigen bericht nog eens. Zoals jij over God praat met je "logische" gevolgtrekking/conclusie, zo kan ik over de draak praten.
Sagan was me alleen voor, dus het wordt een plagiaatdraak
Hallo Hein,

Ik betrok bij de Aseïteit ook de uitgangssituatie van de metafysica-neen overtuigden, die is namelijk volledig vergelijkbaar met die van van de metafysica -ja volgers. Beiden staan voor het vraagstuk voor de verklaring van het Fundamentele, aan Wat/ Wie niets meer vooraf gaat. Over dat Fundamentele is niets met bewijsbare zekerheid bekend. Een draak helpt hier ter verklaring totaal niet, zelfs niet als een metafoor, voor een in Jip en Janneke taal gegoten verklaring van het Mysterie.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door MagereHein »

peda schreef: 14 apr 2022, 09:49
MagereHein schreef: 14 apr 2022, 09:42
Herlees je eigen bericht nog eens. Zoals jij over God praat met je "logische" gevolgtrekking/conclusie, zo kan ik over de draak praten.
Sagan was me alleen voor, dus het wordt een plagiaatdraak
Hallo Hein,

Ik betrok bij de Aseïteit ook de uitgangssituatie van de metafysica-neen overtuigden, die is namelijk volledig vergelijkbaar met die van van de metafysica -ja volgers. Beiden staan voor het vraagstuk voor de verklaring van het Fundamentele, aan Wat/ Wie niets meer vooraf gaat. Over dat Fundamentele is niets met bewijsbare zekerheid bekend. Een draak helpt hier ter verklaring totaal niet, zelfs niet als een metafoor, voor de in Jip en Janneke gegoten verklaring van het Mysterie.
En je ziet niet in dat je eigenlijk niets uitlegt nu? Je MOET metafysica javolger zijn.
Hoe anders is dat met mijn methode. Je kunt een wetenschappelijke theorie volledig ontkennen (nee-volger) en toch is de theorie geldig.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door peda »

MagereHein schreef: 14 apr 2022, 10:25
peda schreef: 14 apr 2022, 09:49 Hallo Hein,

Ik betrok bij de Aseïteit ook de uitgangssituatie van de metafysica-neen overtuigden, die is namelijk volledig vergelijkbaar met die van van de metafysica -ja volgers. Beiden staan voor het vraagstuk voor de verklaring van het Fundamentele, aan Wat/ Wie niets meer vooraf gaat. Over dat Fundamentele is niets met bewijsbare zekerheid bekend. Een draak helpt hier ter verklaring totaal niet, zelfs niet als een metafoor, voor de in Jip en Janneke gegoten verklaring van het Mysterie.
En je ziet niet in dat je eigenlijk niets uitlegt nu? Je MOET metafysica javolger zijn.
Hoe anders is dat met mijn methode. Je kunt een wetenschappelijke theorie volledig ontkennen (nee-volger) en toch is de theorie geldig.

Hein,

Wie een in wetenschapsland geaccepteerde wetenschappelijke theorie ontkent, is in mijn optiek een "" OEN "". Mij zul je daar nooit op betrappen. Het heeft evenwel niets van doen met de Aseïteit, dat is ook het lastige met de doordenking van de Aseïteit, zowel voor de metafysica -ja als de metafysica-neen geroepenenen.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door MagereHein »

Dan blijft t roeien zonder riemen en roepen in de woestijn.

Wordt t dan niet de hoogste tijd je intelligentie in te zetten voor datgene dat werkt en er toe doet? Stel dat Einstein zich met metafysica had bezig gehouden, dan hadden we nu geen TomTom en/of atoombommen....
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door peda »

MagereHein schreef: 14 apr 2022, 10:45 Dan blijft t roeien zonder riemen en roepen in de woestijn.

Wordt t dan niet de hoogste tijd je intelligentie in te zetten voor datgene dat werkt en er toe doet? Stel dat Einstein zich met metafysica had bezig gehouden, dan hadden we nu geen TomTom en/of atoombommen....
Hein,

Ik vind het prachtig dat de wetenschap spelregel in de discussie wordt ingebracht, dat doe ik zelf ook wanneer het over het domein wetenschap gaat, maar ik ben zoals bekend mordicus tegen wanneer in het domein metafysica ( waar de wetenschap niets over kan zeggen ) ook de spelregel wetenschap hoogtij zou vieren. Dan wordt het op het G G forum waar metafysica een grote rol speelt op slag Tote Hose, omdat elke metafysica volger met zijn/ haar argumenten razendsnel naar de exit wordt gedebatteerd. Prachtig om de wedstrijd te winnen, maar voor diegenen die wedstrijdje-spelen niet zien als motivatie voor forum deelname, is het de ondergang. Daarom mijn pleidooi, laat iedereen bij metafysische onderwerpen de eigen ( geloofs) spelregel kunnen inbrengen.
Laatst gewijzigd door peda op 14 apr 2022, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Verschillende soorten denkers en ook doeners

Bericht door MagereHein »

#Gevonden op internet:

De verkoop van bullshit is een miljoenenmarkt. Het is een vast onderdeel van horoscopen en het repertoire van waarzeggers, new age goeroes, metafysische filosofen, bepaalde beleggingsanalisten en, naar mijn bescheiden mening, de vrouwenbladen die mijn vriendin koopt.


Bullshit is niet zomaar onzin, maar een vorm van onzin die diepgang suggereert. De filosoof Harry Frankfurt maakt daarnaast een onderscheid met leugens: Terwijl de leugenaar de waarheid vervalst voor zijn/haar eigen gewin, debiteert de bullshitter vage verhalen die eigenlijk niets betekenen, met als voornaamste doel om de luisteraar (de bullshittee) de indruk te geven dat er een betekenisvolle handeling aan de gang is.

Lees het volledige artikel: https://esb.nu/blog/20013102/bullshit
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day