God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Een niet onderkende vader of een vader, die absoluut onkent, dat hij de vader kan zijn.
Een absolute stop in het achterhalen van een bloedlijn, totdat we DNA hadden.
Ik wed dat er nog heel wat zg. "onechte" kinderen te achterhalen zouden zijn, als er een stukje echte relikwie te achterhalen zou zijn van de beide familieleden.
Bij de joodse begraafplaatsen, die niet geruimd mogen worden, moet dat nog mogelijk zijn.

Anders kun je alleen rekenen met een "van horen zeggen".
Ik de katholieke kerk verplicht een vader te hebben of te benoemen, anders zou het kind niet gedoopt kunnen worden.
Vlg. de rechterlijke archieven verplicht de vader te noemen, als je gebruik wilde maken van de door de gemeente aangestelde vroedvrouw.
Anders had de gemeente niemand om de kosten te verhalen, als een ongehuwde moeder aan kwam kloppen bij de armenkas.

Misschien is dat wel zo van "bovenhand" geregeld, dat "ooit zekerheid" komt aan de hand van al die heilige dingen, zoals lijkwades en botjes, die zo zorgvuldig zijn bewaard. :P
Laatst gewijzigd door Maria K op 22 apr 2022, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
J-W
Berichten: 2282
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Bonjour schreef: 22 apr 2022, 22:17 En dat waren dan waarschijnlijk ook niet mensen uit de armste delen van de stad. Er zijn veel mensen het graf in gegaan zonder veel gegevens na te laten.
Als je de opschriften van tientallen grafstenen hebt heb je al heel wat bouwstenen waar je wat mee kan. In Amerika staat er op internet bij de grafsteenfoto vaak een verhaaltje wie er op de begrafenis waren en welke relatie ze hadden met de overledene. Dat is dan echt smullen........
Ik praat dan wel over de laatste 150 jaar.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: God ontkennen

Bericht door Leon »

Na 15 jaar kreeg ik de optie om voor duizenden euros mijn vader te laten herbegraven, of voor duizend euro te laten cremeren. Het graf wordt nu geruimd, en de grafsteen verwijderd. Het is gewoon handel, want de keuze om het graf te laten zoals het was krijg je niet.

15 jaar is dus de tijd die voor een grafsteen staat. Je kon nog een plaatje laten maken voor bij het verzamelgraf waar hij nu komt.

Ik geloof wel in de vergetelheid, het onbepaalde, niets is zo triest dan alsmaar vasthouden aan hoe iets was. Om een nieuwe toekomst te hebben moet je het oude loslaten. Maar goed het was wel mijn vader…
[uit principe ben ik voor principes]
Mullog
Berichten: 3843
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Mullog »

Maria K schreef: 22 apr 2022, 22:57 ...
Misschien is dat wel zo van "bovenhand" geregeld, dat "ooit zekerheid" komt aan de hand van al die heilige dingen, zoals lijkwades en botjes, die zo zorgvuldig zijn bewaard. :P
Al die "heilige dingen" gaan niet verder terug dan het begin van het christendom. Verder zou je Baudolino van Umberto Eco eens moeten lezen om een mooi beeld te krijgen van waar al die "heilige dingen" vandaan komen. En waar je volstrekt aan voorbij gaat is dat de meeste mensen een volstrekt oninteressante stamboom hebben in de zin van dat die bestaat uit mensen die geen bijzondere dingen hebben gedaan die in de historie zijn vastgelegd. De meesten van ons komen uit een hele reeks van boeren, vissers, arbeiders en ambachtslieden die gewone levens hebben geleid.

Mijn neef, de familie genaeloog, heeft als probleem dat er nauwelijks mensen zijn die de doopregisters van kerken van de 17e eeuw en eerder kunnen lezen.

Vervolgens moeten we geloven dat er geslachtsregisters zijn bewaard van vorsten als David en Salomo. Vorsten waarvan geen enkel archeologisch bewijs gevonden is. Waarvan de historische consensus volgens mij is dat het lokale leiders waren van wat rondtrekkende, vermoedelijk ongeletterde, geitenhoeders, koningen die hun weg naar mythe en legendevorming hebben gevonden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 22 apr 2022, 22:57 Misschien is dat wel zo van "bovenhand" geregeld, dat "ooit zekerheid" komt aan de hand van al die heilige dingen, zoals lijkwades en botjes, die zo zorgvuldig zijn bewaard. :P
De botjes worden nog opgeroepen voor een dienstplicht in het dodenlegioen denk ik, als ik zombieverhalen mag geloven... :lol:

Stel dat het de bedoeling is dat de levenden worden opgewekt, dan is het treurig als dat bestaat uit stoffelijke en grotendeels vergane resten.
In het geval dat de doden weer moeten leven, zal er wel een genetische blauwdruk zijn van de lichamen die als nieuw en fris worden gereproduceerd, waarbij ik me voorstel dat ze niet opnieuw geboren worden maar verschijnen in een ruimtevaartuig of zo. Maar de noodzaak daarvan ontgaat me. 8-)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Mullog schreef: 23 apr 2022, 08:32
Maria K schreef: 22 apr 2022, 22:57 ...
Misschien is dat wel zo van "bovenhand" geregeld, dat "ooit zekerheid" komt aan de hand van al die heilige dingen, zoals lijkwades en botjes, die zo zorgvuldig zijn bewaard. :P
Al die "heilige dingen" gaan niet verder terug dan het begin van het christendom. Verder zou je Baudolino van Umberto Eco eens moeten lezen om een mooi beeld te krijgen van waar al die "heilige dingen" vandaan komen.
Genoteerd.
En waar je volstrekt aan voorbij gaat is dat de meeste mensen een volstrekt oninteressante stamboom hebben in de zin van dat die bestaat uit mensen die geen bijzondere dingen hebben gedaan die in de historie zijn vastgelegd. De meesten van ons komen uit een hele reeks van boeren, vissers, arbeiders en ambachtslieden die gewone levens hebben geleid.
Nee, daar ga ik niet aan voorbij. :naughty:
Mijn neef, de familie genaeloog, heeft als probleem dat er nauwelijks mensen zijn die de doopregisters van kerken van de 17e eeuw en eerder kunnen lezen.

Vervolgens moeten we geloven dat er geslachtsregisters zijn bewaard van vorsten als David en Salomo. Vorsten waarvan geen enkel archeologisch bewijs gevonden is. Waarvan de historische consensus volgens mij is dat het lokale leiders waren van wat rondtrekkende, vermoedelijk ongeletterde, geitenhoeders, koningen die hun weg naar mythe en legendevorming hebben gevonden.
Sinds ik Roots als serie op TV heb gezien, die begint met het reciteren van de namen van een reeks voorouders, weet ik wat het inhoudt en ook, dat dit een onderdeel is van vooroudercultus.
Die in veel streken van de wereld tot religie is geworden, vooral binnen natuurreligies, vruchtbaarheids- en moedervereringen.
Of andere religies er minstens een fikse tik van mee heeft gekregen.

Ik denk, dat je het in die context moet zien, dat mensen met voldoende geheugen van kinds af aan de lijn der geslachten uit hun hoofd leerden.
Maar minstens de "oudsten" en geestelijke leiders.
Bij de Joden waren dat de Levieten.

Zo ook mensen, die er religieus helemaal niets mee hebben, het toch leuk vinden via genealogie zo vermogelijk "het verleden" in te gaan.
Als je hier een heel klein beetje in thuis bent, dan weet je dat er veel genealogen via tenminstens één kwartier reiken tot aan Karel de Grote.
Theoretisch dan :lol:

Ik ben ooit bezig geweest met een cursus Taalstudie en schriflezing, aan de hand van het boek: : Lezen in Brabantse Bronnen (Oudste rechtelijke archieven van de zuidelijke Nederlanden met hoofdstad in Brussel).
18e eeuw was voor mij het moeilijkste, wat handschrift ontcijferen betreft, samen met een aantal onherkenbare woorden, daar er toen al weer veel meer klerken waren, die konden lezen en schrijven en vaak heel slordig gespeld en geschreven werd.
Voor die tijd was een periode van mooi schoonschrift, vanwege de enkelingen, die hun leven niet anders deden dan schrijven, de vast aangestelde klerken, maar met nog meer oud nederlands.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 23 apr 2022, 08:44
Maria K schreef: 22 apr 2022, 22:57 Misschien is dat wel zo van "bovenhand" geregeld, dat "ooit zekerheid" komt aan de hand van al die heilige dingen, zoals lijkwades en botjes, die zo zorgvuldig zijn bewaard. :P
De botjes worden nog opgeroepen voor een dienstplicht in het dodenlegioen denk ik, als ik zombieverhalen mag geloven... :lol:

Stel dat het de bedoeling is dat de levenden worden opgewekt, dan is het treurig als dat bestaat uit stoffelijke en grotendeels vergane resten.
In het geval dat de doden weer moeten leven, zal er wel een genetische blauwdruk zijn van de lichamen die als nieuw en fris worden gereproduceerd, waarbij ik me voorstel dat ze niet opnieuw geboren worden maar verschijnen in een ruimtevaartuig of zo. Maar de noodzaak daarvan ontgaat me. 8-)
Tja........"je moet er wel in geloven".wordt dan gezegd.
En velen, onder wie mijn ouders en voorouders, geloofden dat.
Hoe dat precies zou gaan "gaat onze begrippen te boven" en "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk"
Vanwege mijn verleden, kan ik daar ook niet mee lachen.

Maar dat ruimtevaartuig geeft wel aan, dat als mensen toch persé een verklaring willen, zij wel wat vinden en dat doen met wat zijzelf in hun hoofd hebben.
Maar is dat niet met alles wat door de één wel en door de ander niet wordt geloofd?
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 23 apr 2022, 09:32 Tja........"je moet er wel in geloven".wordt dan gezegd.
En velen, onder wie mijn ouders en voorouders, geloofden dat.
Hoe dat precies zou gaan "gaat onze begrippen te boven" en "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk"
Vanwege mijn verleden, kan ik daar ook niet mee lachen.

Maar dat ruimtevaartuig geeft wel aan, dat als mensen toch persé een verklaring willen, zij wel wat vinden en dat doen met wat zijzelf in hun hoofd hebben.
Maar is dat niet met alles wat door de één wel en door de ander niet wordt geloofd?
Zoals jij in een ander topic aangeeft allergisch te zijn voor video's van spirituele aard, zo allergisch ben ik voor de quatsch van bijvoorbeeld Openbaringen. Mijn grootouders en ouders hebben me, Goddank, seculier opgevoed. Ik heb zo, ook door persoonlijke ervaringen, zelf mijn spiritualiteit gevonden. Ik hou het echter wel langer uit dan 9 seconden om het te lezen of aan te horen, misschien een verschil in onze aandachtsgebieden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3843
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Mullog »

Maria K schreef: 23 apr 2022, 09:25 ...
Sinds ik Roots als serie op TV heb gezien, die begint met het reciteren van de namen van een reeks voorouders, weet ik wat het inhoudt en ook, dat dit een onderdeel is van vooroudercultus.
Die in veel streken van de wereld tot religie is geworden, vooral binnen natuurreligies, vruchtbaarheids- en moedervereringen.
Of andere religies er minstens een fikse tik van mee heeft gekregen.

Ik denk, dat je het in die context moet zien, dat mensen met voldoende geheugen van kinds af aan de lijn der geslachten uit hun hoofd leerden.
Maar minstens de "oudsten" en geestelijke leiders.
Bij de Joden waren dat de Levieten.
Foutloos, natuurlijk, en oncontroleerbaar, natuurlijk, en geen van die "stamgeheugens" ging dood voordat deze zijn of haar kennis had overgedragen.

Kijk, als je vanuit een religieus standpunt waarde hecht aan een reeks van voorouders dan moet je vooral niet twijfelen aan wat de geestelijke stand je daarover vertelt. Maar als je gelooft dat de hele afstamming van een ongeletterde timmerman die moest trouwen met een eveneens ongeletterde deerne uit de buurt, vastgelegd door Lucas en Mattheus in elkaar tegensprekende lijsten, de administratieve waarheid is en niet vooral symbolisch bedoelt om Jezus aan David te koppelen dan heb je volgens mij geen idee hoe duizend jaar geschiedenis verloopt en en geen begrip wat men in een religie met deze symboliek wil bereiken.

Overigens, grote kans dat ik van een nog onbekende West Europese vorst stam die 4 millennia geleden regeerde Helft West-Europese mannen stamt af van 'koning' uit bronstijd :)

Wat mij betreft laten we het hierbij, leuk onderwerp maar heeft weinig met God ontkennen te maken.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:45
Maria K schreef: 23 apr 2022, 09:32 Tja........"je moet er wel in geloven".wordt dan gezegd.
En velen, onder wie mijn ouders en voorouders, geloofden dat.
Hoe dat precies zou gaan "gaat onze begrippen te boven" en "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk"
Vanwege mijn verleden, kan ik daar ook niet mee lachen.

Maar dat ruimtevaartuig geeft wel aan, dat als mensen toch persé een verklaring willen, zij wel wat vinden en dat doen met wat zijzelf in hun hoofd hebben.
Maar is dat niet met alles wat door de één wel en door de ander niet wordt geloofd?
Zoals jij in een ander topic aangeeft allergisch te zijn voor video's van spirituele aard, zo allergisch .............
Niet generaliseren, Messenger. :praying1:
Aub. :)
Ik was al niet geporteerd van die 5e dimensie in de titel, maar ben toch gaan kijken. :!:
Daarna zag ik de clichématige intro en zag er verder de zin niet meer van in.
..........ben ik voor de quatsch van bijvoorbeeld Openbaringen. Mijn grootouders en ouders hebben me, Goddank, seculier opgevoed. Ik heb zo, ook door persoonlijke ervaringen, zelf mijn spiritualiteit gevonden. Ik hou het echter wel langer uit dan 9 seconden om het te lezen of aan te horen, misschien een verschil in onze aandachtsgebieden.
Niet wezenlijk verschillend, denk ik.
Bij het promoten en evangeliseren dmv. Openbaringen krijg ik dezelfde reactie.
Misschien zelfs nog wel erger.

Het gaat erom, dat ik al door en door kennis heb gemaakt met sommige materie en visies.
En dat veel ervan voor mij slechts oude wijn in nieuwe zakken is.
Als iets voor mij volkomen nieuw is, dan maakt mij dat nieuwsgierig en wil ik weten wat er wordt bedoeld.
Als ik ermee bekend ben, dan geef ik het nog een kans, maar als het is wat ik verwachtte, dan geef ik dat aan en hoop dat ik daarin wordt geloofd om de reden, waarom ik daar niet opnieuw weer tijd in ga steken.

Als iemand mij adviseerd om de hele Openbaringen (of de Bijbel) helemaal uit te lezen, om tot het beste begrip te komen, zoals Alpha regelmatig doet met zijn teksten, dan weet ik ook, wat hij bedoelt.
En ben ik dan ook weg na de eerste zin van zijn citaten.
Ik ken nl. het verhaal.

In alle gevalen van evangeliseren:
Er wordt niet om gevraagd.
En nog erger. Er wordt niet gevraagd of er al kennis van is.
Er wordt uitgegaan van onwetendheid.
Het is anders dan iets aanreiken, als duidelijk is waar men nieuwsgierig naar is.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 22 apr 2022, 13:26
Alpha schreef: 22 apr 2022, 12:30 Spotters kunnen Gods koninkrijk niet beërven.
Het Koninkrijk Gods is in mij en om mij heen.
Alpha schreef: Wanneer de "nieuwe hemel en aarde" functioneert is er geen oorlog of geweld meer.
Mensen krijgen 1000 jaar de tijd om terug te keren naar de oorspronkelijke volmaaktheid.
Als de mensheid inziet dat er geen afgescheidenheid is van God en als de mens niet langer gelooft in het sterfelijke en gaat geloven in eenheid en in de overleving, is oorlog en geweld niet meer aan de orde. De behoefte zich te verdedigen is niet meer aan de orde als men beseft dat overleving gegarandeerd is en defensieve aanvallen onnodig zijn.
Alpha schreef: Je hebt een vrije wil.
Je mag kiezen voor de huidige wereld, die verdwijnt of voor de toekomstige.
Je mag alles kiezen. Hoe dan ook is die wereld een manifestatie van God zelve. God, die zich via jou en al het overige manifesteert.
Wanner je zelf de Bijbel leest en begrijpt, dan weet je dat God niet in en om je heen is.

Lukas 17:
20 De farizeeën vroegen hem wanneer Gods Koninkrijk zou komen. Hij antwoordde: ‘Het Koninkrijk van God komt niet op een opvallende manier
21 De mensen zullen niet zeggen: “Kijk hier!” of: “Daar!” Want kijk! Gods Koninkrijk is in jullie midden.’ NWV.

Jezus sprak hier tegen de huichelende farizeeën, die hij aan de kaak stelde.
Hij bedoelde niet dat het Koninkrijk zich in hun hart bevond.
Het Koninkrijk vertegenwoordigd door Christus bevond zich in hun midden.

Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan.

Mattheüs 6:
9 Bid dus op deze manier: “Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden.
10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.

Jes. 2:4: „Zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten slaan en hun speren tot snoeimessen. Natie zal tegen natie geen zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren.”

Psalm 37:
10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.
11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Openbaring 21:3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. NWV.

Dit zijn slechts enkele van Gods beloftes.

Waarom is het nuttig om de Bijbel te onderzoeken?

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/video ... sb_1_VIDEO
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 27 apr 2022, 15:51
Messenger schreef: 22 apr 2022, 13:26
Het Koninkrijk Gods is in mij en om mij heen.

Als de mensheid inziet dat er geen afgescheidenheid is van God en als de mens niet langer gelooft in het sterfelijke en gaat geloven in eenheid en in de overleving, is oorlog en geweld niet meer aan de orde. De behoefte zich te verdedigen is niet meer aan de orde als men beseft dat overleving gegarandeerd is en defensieve aanvallen onnodig zijn.

Je mag alles kiezen. Hoe dan ook is die wereld een manifestatie van God zelve. God, die zich via jou en al het overige manifesteert.
Wanner je zelf de Bijbel leest en begrijpt, dan weet je dat God niet in en om je heen is.
Je hebt duidelijk geen begrip van de Bijbel, ook al weet je wat erin geschreven is (door mensen). En dat je het niet begrijpt blijkt uit de volgende citaten die mijn inzichten bevestigen:
Alpha schreef:
Lukas 17:
20 De farizeeën vroegen hem wanneer Gods Koninkrijk zou komen. Hij antwoordde: ‘Het Koninkrijk van God komt niet op een opvallende manier
21 De mensen zullen niet zeggen: “Kijk hier!” of: “Daar!” Want kijk! Gods Koninkrijk is in jullie midden.’ NWV.
Wat jou ontgaat is dat vers 21 juist zegt dat Gods Koninkrijk in jullie midden is. Dat betekent, als je het begrijpt tenminste : dat het Koninkrijk Gods in jou en om jou heen is. Grappig dat je mij ongelijk wil geven door mij met jouw eigen citaat gelijk te geven. :)

Het Koninkrijk Gods is niet iets wat gaat komen of waar je heen moet, je staat er reeds middenin. Er is ook niets anders.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 27 apr 2022, 17:45
Alpha schreef: 27 apr 2022, 15:51 Wanner je zelf de Bijbel leest en begrijpt, dan weet je dat God niet in en om je heen is.
Je hebt duidelijk geen begrip van de Bijbel, ook al weet je wat erin geschreven is (door mensen). En dat je het niet begrijpt blijkt uit de volgende citaten die mijn inzichten bevestigen:
Alpha schreef:
Lukas 17:
20 De farizeeën vroegen hem wanneer Gods Koninkrijk zou komen. Hij antwoordde: ‘Het Koninkrijk van God komt niet op een opvallende manier
21 De mensen zullen niet zeggen: “Kijk hier!” of: “Daar!” Want kijk! Gods Koninkrijk is in jullie midden.’ NWV.
Wat jou ontgaat is dat vers 21 juist zegt dat Gods Koninkrijk in jullie midden is. Dat betekent, als je het begrijpt tenminste : dat het Koninkrijk Gods in jou en om jou heen is. Grappig dat je mij ongelijk wil geven door mij met jouw eigen citaat gelijk te geven. :)

Het Koninkrijk Gods is niet iets wat gaat komen of waar je heen moet, je staat er reeds middenin. Er is ook niets anders.
Helaas toon je weer, dat je geen begrip hebt van wat de Bijbel echt leert en dat die geen menselijke leer verkondigt, maar wel door mensen is opgetekend, onder leiding van Gods geest.

Vers 21 begrijp je dus ook niet.
Jezus, de toekomstige koning, bevond zich in hun midden.

Jezus stelde steeds weer het gedrag van de Farizeeërs aan de kaak.
Zij ondergroeven Gods geboden met hun eigen voorschriften.

Mattheüs 6:
9 Bid dus op deze manier: “Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden.
10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.

Gods koninkrijk moet dus nog steeds komen!
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 03 mei 2022, 12:34
Messenger schreef: 27 apr 2022, 17:45
Je hebt duidelijk geen begrip van de Bijbel, ook al weet je wat erin geschreven is (door mensen). En dat je het niet begrijpt blijkt uit de volgende citaten die mijn inzichten bevestigen:

Wat jou ontgaat is dat vers 21 juist zegt dat Gods Koninkrijk in jullie midden is. Dat betekent, als je het begrijpt tenminste : dat het Koninkrijk Gods in jou en om jou heen is. Grappig dat je mij ongelijk wil geven door mij met jouw eigen citaat gelijk te geven. :)

Het Koninkrijk Gods is niet iets wat gaat komen of waar je heen moet, je staat er reeds middenin. Er is ook niets anders.
Helaas toon je weer, dat je geen begrip hebt van wat de Bijbel echt leert en dat die geen menselijke leer verkondigt, maar wel door mensen is opgetekend, onder leiding van Gods geest.

Vers 21 begrijp je dus ook niet.
Jezus, de toekomstige koning, bevond zich in hun midden.

Jezus stelde steeds weer het gedrag van de Farizeeërs aan de kaak.
Zij ondergroeven Gods geboden met hun eigen voorschriften.

Mattheüs 6:
9 Bid dus op deze manier: “Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden.
10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.

Gods koninkrijk moet dus nog steeds komen!
Welnee, er is niks anders dan Gods Koninkrijk, dat is alomtegenwoordig en omvat alles-dat-is, en vers 21 zou een uitspraak van Jezus zelf zijn.
De mensen om Jezus heen begrepen de diepere betekenis er niet van.
Dat je de wereld waarin je leeft niet ziet als Gods Koninkrijk is een andere zaak.

Onze zielen bevinden zich overal, zijn alomvattend en alomtegenwoordig. Dit betekent dat je ziel zich niet alleen in de fysieke wereld is maar tevens in wat we de hemel noemen. Vandaar dat als iemand sterft hij/zij verwelkomd wordt door alle dierbaren. Niet slechts door de dierbaren die eerder stierven maar ook door de dierbaren die nog leefden toen hij/zij stierf.

Wij ervaren ons via de geest in onwetendheid om het leven empirisch te kunnen beleven als een nieuw(e) avontuur (ontdekkingsreis) maar bij het sterven wordt afscheid genomen van het voertuig, het lichaam dat we daarom ook stoffelijke resten/overschot noemen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2550
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Messenger schreef: 03 mei 2022, 14:17Welnee, er is niks anders dan Gods Koninkrijk, dat is alomtegenwoordig en omvat alles-dat-is, en vers 21 zou een uitspraak van Jezus zelf zijn.
De mensen om Jezus heen begrepen de diepere betekenis er niet van.
Dat je de wereld waarin je leeft niet ziet als Gods Koninkrijk is een andere zaak.

Onze zielen bevinden zich overal, zijn alomvattend en alomtegenwoordig. Dit betekent dat je ziel zich niet alleen in de fysieke wereld is maar tevens in wat we de hemel noemen. Vandaar dat als iemand sterft hij/zij verwelkomd wordt door alle dierbaren. Niet slechts door de dierbaren die eerder stierven maar ook door de dierbaren die nog leefden toen hij/zij stierf.

Wij ervaren ons via de geest in onwetendheid om het leven empirisch te kunnen beleven als een nieuw(e) avontuur (ontdekkingsreis) maar bij het sterven wordt afscheid genomen van het voertuig, het lichaam dat we daarom ook stoffelijke resten/overschot noemen.
Je verhaal spoort niet met de Openbaringen.

Daar worden de doden opgewekt om in het Nieuwe Rijk in te treden of worden naar beneden verwezen.

Het voertuig:
Daar wordt ook verschillend over bericht.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door peda »

In de visie van Walsch spelen de bijbelse openbaringen nul, komma fles een rol van betekenis. Dit is nu precies het voorbeeld van de metafysische veelzijdigheid. De ene beschouwer beziet het geheel door de bijbelse bril, de andere beschouwer totaal niet. Chaos of nu juist het immense mooie spirituele bloemenveld, voor mij duidelijk het laatste. Godsbeelden, het ENE beelden en wel in talloze varianten, afschuwelijk voor beschouwer A ( conformist ) , het kan niet mooier voor beschouwer B ( non-confirmist ) . Verscheidenheid en vogue. Niets boven persoonlijke kleuring en invulling.
Laatst gewijzigd door peda op 03 mei 2022, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Willempie »

peda schreef: 03 mei 2022, 14:54 In de visie van Walsch spelen de bijbelse openbaringen nul, komma fles een rol van betekenis. Dit is nu precies het voorbeeld van de metafysische veelzijdigheid. De ene beschouwer beziet het geheel door de bijbelse bril, de andere beschouwer totaal niet. Chaos of nu juist het immense mooie bloemenveld, voor mij duidelijk het laatste. Godsbeelden in talloze varianten, afschuwelijk voor beschouwer A , het kan niet mooier voor beschouwer B. Verscheidenheid en vogue. Niets boven persoonlijke kleuring en invulling.
En zelfs binnen de Kerk is die veelkleurigheid aanwezig. We hebben niet eens dezelfde vingerafdrukken. Ieder mens is verschillend en dat is alleen maar prachtig. Ik moet er echt niet aan denken dat er alleen maar Willempies zouden bestaan. Ik zou gillend wegrennen.
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door peda »

Hallo Willempie,

God in vele varianten, het Ene in vele varianten, kosmische bezieling in vele varianten, het naturalisme in meerdere varianten, mooier is het toch niet op het toneel te krijgen. Een eindeloze stoet van zeepkist- verkondigers.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Tiberius Claudius schreef: 03 mei 2022, 14:42 Je verhaal spoort niet met de Openbaringen.

Daar worden de doden opgewekt om in het Nieuwe Rijk in te treden of worden naar beneden verwezen.

Het voertuig:
Daar wordt ook verschillend over bericht.
Dat klopt wat je zegt. Ik heb dan ook weinig met de bijbel en ben van mening dat veel ervan niet juist is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Willempie schreef: 03 mei 2022, 15:03
peda schreef: 03 mei 2022, 14:54 In de visie van Walsch spelen de bijbelse openbaringen nul, komma fles een rol van betekenis. Dit is nu precies het voorbeeld van de metafysische veelzijdigheid. De ene beschouwer beziet het geheel door de bijbelse bril, de andere beschouwer totaal niet. Chaos of nu juist het immense mooie bloemenveld, voor mij duidelijk het laatste. Godsbeelden in talloze varianten, afschuwelijk voor beschouwer A , het kan niet mooier voor beschouwer B. Verscheidenheid en vogue. Niets boven persoonlijke kleuring en invulling.
En zelfs binnen de Kerk is die veelkleurigheid aanwezig. We hebben niet eens dezelfde vingerafdrukken. Ieder mens is verschillend en dat is alleen maar prachtig. Ik moet er echt niet aan denken dat er alleen maar Willempies zouden bestaan. Ik zou gillend wegrennen.
Elk organisme is uniek, elk organisme (zelfs bomen, mossen, grassen, dieren, insecten etc.) heeft een eigen DNA-structuur.
Geen boom bijvoorbeeld is hetzelfde.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7673
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Bonjour »

Planten kun je enten. En je hebt eeneiige tweelingen. Dus alleen naar het dna kijken is niet voldoende.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Willempie »

Messenger schreef: 03 mei 2022, 15:37
Willempie schreef: 03 mei 2022, 15:03

En zelfs binnen de Kerk is die veelkleurigheid aanwezig. We hebben niet eens dezelfde vingerafdrukken. Ieder mens is verschillend en dat is alleen maar prachtig. Ik moet er echt niet aan denken dat er alleen maar Willempies zouden bestaan. Ik zou gillend wegrennen.
Elk organisme is uniek, elk organisme (zelfs bomen, mossen, grassen, dieren, insecten etc.) heeft een eigen DNA-structuur.
Geen boom bijvoorbeeld is hetzelfde.
Paulus heeft het over de veelkleurige wijsheid (of waarheid) van God en zegt dat de leden van de gemeente die alleen maar samen kunnen ontdekken en openbaren.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Willempie »

Bonjour schreef: 03 mei 2022, 15:52 Planten kun je enten. En je hebt eeneiige tweelingen. Dus alleen naar het dna kijken is niet voldoende.
Sorry maar het is mij volkomen onduidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Probeer het alsjeblieft uit te leggen alsof je iets uitlegt aan een student of kind. Planten kun je enten. Ja, natuurlijk. Je kunt ze ook eten. En waarom zeg je dat het niet voldoende is om naar DNA te kijken? Beweert iemand hier dan dat dit wel voldoende is? Ikke nie snap nie.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2550
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Bonjour schreef: 03 mei 2022, 15:52 Planten kun je enten. En je hebt eeneiige tweelingen. Dus alleen naar het dna kijken is niet voldoende.
Toch verandert het DNA op den duur toch enigszins na enten.
Dat treedt ook op bij klonen van dieren.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Willempie »

Tiberius Claudius schreef: 03 mei 2022, 16:01
Bonjour schreef: 03 mei 2022, 15:52 Planten kun je enten. En je hebt eeneiige tweelingen. Dus alleen naar het dna kijken is niet voldoende.
Toch verandert het DNA op den duur toch enigszins na enten.
Dat treedt ook op bij klonen van dieren.
Bij klonen en enten verandert er zodanig iets in het DNA dat sommige "letters" worden gedeactiveerd of geheractiveerd.