Israelische politiek

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

Messenger schreef: 05 mei 2022, 10:13
Eliyahu schreef: 05 mei 2022, 09:41 En als Israelische dorpen weer onder een rakettenregen liggen vanuit gaza, en Israel mag geen geweld gebruiken, hoe zou Israel dat dan op moeten lossen volgens jou? Vriendelijk vragen of ze op willen houden met raketten afschieten op Israelische burgers?
Dat zou een mooi begin zijn. Denk je dat geweld op geweld alles oplost?
Messenger schreef: Het is ooit geprobeerd door Yitzhak Rabin, voormalig premier van Israel die jammerlijk werd doodgeschoten op een cruciaal moment door een orthodoxe jood.
Eliyahu schreef: Ja. En zijn opvolger die was nog linkser dan Rabin, en die gaf het land sneller weg dan de arabieren er om konden vragen. Er werd hun een eigen staat aangeboden in de gazastrook en 97% van Judea en Samaria, en voor de ontbrekende 3% zouden ze gecompenseerd worden met ander land.

En het arabische antwoord daarop was om een oorlog te ontketenen waarbij meer dan 1000 Israelische burgers vermoord werden.
Ik vraag me af of je wel een juiste beschrijving geeft van de situatie.
Bs"d

Kijk het dan even rustig na.
Messenger schreef:Als men zich zou afvragen wat liefde zou doen na zo'n aanslag, zou het wellicht tot een dialoog komen waarbij op een volwassen manier naar elkaar wordt geluisterd
Eliyahu schreef: Dus als Israelische burgers met raketten bestookt worden dan moet Israel volgens jou een charme offensief beginnen om de arabieren te laten ophouden met het vermoorden van Joden.
Wanneer heeft Israel het voor het laatst geprobeerd met charme?
Zie hier:

Afbeelding
Eliyahu schreef: Maar voor de rest gaat het wèl goed met je? Waarom ga je niet tegen de Oekraïniërs vertellen dat ze in plaats van de Russen dood te schieten ze hen heel veel liefde moeten geven.
Het gaat prima met me, dankjewel. De aanval is gestart door Rusland die compleet vernietigend is. Onder het mom van bevrijding wordt de gehele leefomgeving vernietigd door een Russisch leger. Aangestuurd door een krankzinnige psychotische Poetin.

Dat is iets anders dan wat stenen die kinderen gooien, af en toe een zelfmoordaanslag of een raket.
Het is niet "een raket": "From the outbreak of the Al Aqsa Intifada (30 September 2000) through March 2013, 8,749 rockets and 5,047 mortar shells were fired on Israel" aldus Wikipedia.
De Palestijnen reageren uit machteloosheid en hebben geheel andere motieven.
Hun motief is niet machteloosheid, maar Jodenhaat en hun verlangen alle Joden uit te moorden: http://tinyurl.com/73-kill-Jews

Poeting is niet op een trip om alle Oekraïniërs uit te moorden, dus een liefdevolle benadering is veel meer op zijn plaats naar Poetin toe dan naar die godsdienstwaanzinnige moslims toe.

Maar die hoeven ineens niet lief te zijn voor hun aanvallers, alleen de Joden moeten hun moordenaars met liefde en zachtheid behandelen.

Waarom vraag ik me af?
Zij willen ook gewoon vrij kunnen wonen in het gebied waar ze van oudsher woonden.
Die arabieren woonden van oudsher in Arabië. De Joden woonden van oudsher in Israel.

Het heet niet voor niks "Judea", en niet "Arabië.
In het conflict met Rusland is Oekraine het slachtoffer en in het conflict met Israel zijn de Palestijnen volgens mij meer het slachtoffer.
Die arabieren die zich 'palestijnen' noemen zijn helemaal geen slachtoffer.

Ze worden alleen slachtoffers als ze weer eens beginnen met het vermoorden van Joden.
Messenger schreef: en geleidelijk wordt toegegeven aan het verdrijven van de wederzijdse haat.

De haat komt van beide kanten.
Eliyahu schreef: Nee, de haat komt niet van beide kanten. Joden haten de arabieren niet. Arabieren haten wel de Joden, daar worden ze mee opgevoed, dat staat in de koran.
In de bijbel worden Joden aangewezen als de moordenaars van Jezus Christus. In het gebied van de Palestijnen is er sprake van Israelische bezetting. Een bezettingsmacht kan rekenen op verzet. Zo ook in Oekraine.
Er is in Israel geen sprake van 'palestijns gebied'. Er is alleen wat Israelisch gebied waar Israel de palestijnen zelfbestuur gegeven heeft.

Maar het huidige Israel, inclusief Judea en Samaria, is niet van de palestijnen, en is ook nooit van hun geweest.

En dus is er ook geen "bezetting". Of het moet een bezetting door de arabieren zijn.

Afbeelding

Hier is een youtube die uitlegt waarom Israel geen bezetter is: https://www.youtube.com/watch?v=UZetBctjYSw
Messenger schreef: Landjepik van Israel zet kwaad bloed bij Palestijnen die uit hun huizen worden gegooid en vervolgens worden de huizen door Joden ingepikt.
Eliyahu schreef: Er worden geen arabieren uit hun huizen gegooid die vervolgens door Joden ingepikt worden.
Ik heb diverse documentaires gezien die het tegendeel bewijzen.
Geef maar even wat bewijzen.

Beide partijen hebben een wapenstilstand en zijn niet onophoudelijk en continue in gevecht.
Dat is prachtig! Vrede!
De Palestijnen delen speldenprikjes uit. Israel antwoordt met zwaar militair geweld. De Palestijnen zijn eigenlijk geen partij en moeten het hebben van angst die ze brengen met die speldenprikjes.
Ze brengen met die "speldeprikjes" niet alleen angst, maar ook doden, gewonden, en verminkingen.

En dat kan natuurlijk niemand over zijn kant laten gaan.

Misschien is het aanbod niet genoeg? Misschien moet Israel ruimhartiger zijn?
De arabieren hebben pas genoeg als heel Israel verdwenen is.

Zoals ik al zei; ze kregen 97% van Judea en Samaria aangeboden, de zogenaamde "bezette gebieden", met compensatie met ander land voor die 3%, en dat was niet genoeg voor ze.
Overigens staat het jaar 1995 niet in je overzicht. Dat jaar had het kantelpunt kunnen worden in het hele conflict. Een extremistische Joodse terrorist stak daar een stokje voor helaas.
Ik heb daar al meedere keer op gereageerd, maar ik zal het nog een keertje voor je doen:

Toen Rabin vermoord werd werd hij opgevold door Shimon Peres, die nog linkser en nog meer pro-arabieren was dan Rabin, en hij gaf het land sneller weg aan de arabieren dan de arabieren er om konden vragen.
De arabieren kregen 97% van Judea en Samaria aangeboden, de zogenaamde "bezette gebieden", met compensatie met ander land voor die 3%, en dat was niet genoeg voor ze.
In plaats van hun eigen staat te accepteren weigerden ze en begonnen ze een oorlog tegen Israel.

Dat was dus ook weer een vredesaanbod van Israel wat geweigerd werd door de arabieren.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

MagereHein schreef: 05 mei 2022, 10:12 Ik denk dat je je nog dieper moet gaan schamen. Ik lees Poetin-retoriek.
Die arme ARME Israëliërs toch. KIJK naar het plaatje dat Maria gepost heeft! Israël is een crimineel land. Er worden stenen naar ZWAAR bewapende militairen gegooid, uit onmacht van de bevolking die er op elkaar in getto's woont.
Bs"d

Er worden stenen gegooid niet uit onmacht, niet omdat ze in ghetto's wonen, ik woon zelf in Judea, en daar wonen ook heel wat arabieren, en ik kan je verzekeren dat die allemaal in enorme villa's wonen, meestal wonen ze in veel grotere huizen dan de Joden.
Die stenen worden gegooid vanwege Jodenhaat, en niks anders.

En ze gooien stenen naar ZWAAR bewapende militairen, omdat ze weten dat die ZWAAR bewapende militairen niks terug doen.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Je vergeet voor het gemak maar steeds dat het iets van 1200 jaar moslim gebied was. En de eeuwen daarvoor waren de joden al verdreven. Dat is lang, erg lang om nog een claim op een land te leggen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door Messenger »

Eliyahu schreef: 05 mei 2022, 11:19
Trevor Noah legt het mooi uit in deze video, proportioneel geweld en disproportioneel geweld in het Israelisch-Palestijns conflict.
https://www.youtube.com/watch?v=NeZ4yXyzUG0
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

MagereHein schreef: 05 mei 2022, 10:33 https://www.bol.com/nl/nl/f/een-schreeu ... /30548512/

Slechts 9 euro. Ook Dries was altijd, zoals de meeste Nederlanders, pro-Israel. Had uiteraard veel met WO2 te maken.
Maar van Agt is zich gaan verdiepen in de situatie daar en de handelswijze van Israël is tenenkrommend.
Ik ga Geen vergelijking met andere malafide regimes maken. Als we dat doen is Poetin wellicht een lieverdje.

P.s. ook islamitisch expansiedrift keur ik af. Sowieso evangeliseren heb ik een broertje dood aan. Als we met z'n allen nu eens een redelijk op wetenschap gebaseerde samenleving creëeren is er niets meer aan de hand. (Wetenschap in de breedste zin van de betekenis)
Bs"d

Wetenschap in de "breedste zin van de betekenis" is geen wetenschap. Want dan zou de evolutietheorie ook wetenschap moeten zijn, en dat is het niet.

Alleen empirisch bewijsbare wetenschap is wetenschap.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jerry_Coyne

Jerry Allen Coyne (born 1949) is an American professor of biology, known for his commentary on the intelligent design debate.

"Of Vice and Men, A Case Study of Evolutionary Psychology" By Jerry Allan Coyne

"In de pikorde van de wetenschap schuilt evolutionaire biologie ergens dichtbij de bodem, veel dichter bij de frenologie (schedelmeting) dan bij de fysica. Evolutionaire biologie is immers een historische wetenschap, beladen met de onvermijdelijke onvoorspelbaarheid van de geschiedenis. Wij evolutionaire biologen kunnen geen Jurassic park maken om precies te observeren wat de dinosauriërs doodde; en, in tegenstelling tot "hardere" wetenschappers, kunnen we meestal geen problemen oplossen met een eenvoudig experiment, zoals het toevoegen van buis A aan buis B en het vaststellen van de kleur van het mengsel.

Het laatste dode gewicht dat ons dichter bij de frenologie brengt is "evolutionaire psychologie", of de wetenschap die vroeger bekend stond als de sociobiologie, die de evolutionaire wortels van het menselijk gedrag bestudeert. Er is niets inherent mis met deze onderneming, en het heeft een aantal intrigerende theorieën voorgesteld, in het bijzonder over de evolutie van de taal. Het probleem is dat de evolutionaire psychologie lijdt onder het wetenschappelijke equivalent van megalomanie. De meeste aanhangers zijn ervan overtuigd dat vrijwel elk menselijk handelen of gevoel, inclusief depressie, homoseksualiteit, religie en bewustzijn, door natuurlijke selectie direct in onze hersenen werd gebracht. In deze visie wordt evolutie de sleutel - de enige sleutel - die onze menselijkheid kan ontsluiten.
Helaas verwarren evolutionaire psychologen routinematig theorie en speculatie door elkaar. In tegenstelling tot botten fossiliseert gedrag niet, en het begrijpen van de evolutie ervan impliceert vaak het verzinnen van verhalen die plausibel klinken maar moeilijk te testen zijn. Depressie, bijvoorbeeld, wordt gezien als een eigenschap die wordt bevorderd door natuurlijke selectie om ons in staat te stellen onze problemen op te lossen door ons terug te trekken, te reflecteren en zo onze toekomstige voortplanting te verbeteren. Aannemelijk? Misschien. Wetenschappelijk testbaar? Absoluut niet. Als evolutionaire biologie een zachte wetenschap is, dan is de evolutionaire psychologie haar slappe onderbuik.".
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 05 mei 2022, 11:42 Je vergeet voor het gemak maar steeds dat het iets van 1200 jaar moslim gebied was. En de eeuwen daarvoor waren de joden al verdreven. Dat is lang, erg lang om nog een claim op een land te leggen.
Bs"d

Het land is door de rechthebbenden op het land, de Engelsen, aan de Joden gegeven.

De Joodse staat is erkend door de VN, dus de legitimiteit van Israel staat niet ter discussie.

Afbeelding
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door MagereHein »

Eliyahu schreef: 05 mei 2022, 11:40
MagereHein schreef: 05 mei 2022, 10:12 Ik denk dat je je nog dieper moet gaan schamen. Ik lees Poetin-retoriek.
Die arme ARME Israëliërs toch. KIJK naar het plaatje dat Maria gepost heeft! Israël is een crimineel land. Er worden stenen naar ZWAAR bewapende militairen gegooid, uit onmacht van de bevolking die er op elkaar in getto's woont.
Bs"d

Er worden stenen gegooid niet uit onmacht, niet omdat ze in ghetto's wonen, ik woon zelf in Judea, en daar wonen ook heel wat arabieren, en ik kan je verzekeren dat die allemaal in enorme villa's wonen, meestal wonen ze in veel grotere huizen dan de Joden.
Die stenen worden gegooid vanwege Jodenhaat, en niks anders.

En ze gooien stenen naar ZWAAR bewapende militairen, omdat ze weten dat die ZWAAR bewapende militairen niks terug doen.
🥱 Ook nu weer lees ik commentaar van een gehersenspoelde Rus, die oprecht meent dat zijn land met een operatie bezig is. Lees je eigen geschiedenis!
viewtopic.php?p=402867#p402867

PS in jouw ogen is Poetin dus geheel legaal bezig? Dat herstellen dat ooit tot het grote Russische Rijk hoorde.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door vegan-revolution »

 
Op het Youtube-kanaal van Pat Condell vind je onder meer zijn kijk op de situatie in en rondom Israël. In enkele korte video's legt hij uit hoe het volgens hem zit. In mijn beleving op een begrijpelijke en redelijke wijze. Wat mij betreft de moeite waard om ze stuk voor stuk te bekijken.
 
In chronologische volgorde :
 
Let's Blame The Jews
The Great Palestinian Lie
Useful Idiots For Palestine
Israel And The United Nations
Peace In The Middle East
Patronising The Palestinians
Why I Support Israel
Hypocrisy Over Gaza
Boo Hoo Palestine
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Er komt een nieuwe regering in Israel,en zo het zich laat aan zien gaan ze wat aan de Tempelberg doen die hun geheel toebehoort,het zal voor de Joden een groot feest zijn als het gebouw wat er nu staat en wat er niet hoort te staan verdwenen zal zijn.

Ook Israel heeft zijn fouten maar dat zij zich hand en tand verdedigen hebben ze groot gelijk in,voorts zullen ze ook de interne vrede moeten waarborgen tussen de twee geloofsgemeenschappen Christendom en Jodendom.

Voorts zou het goed zijn dat alle landen hun ambassades verplaatsen naar Jeruzalem de hoofdstad van Israel.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Snelheid schreef: 15 nov 2022, 11:16 Er komt een nieuwe regering in Israel,en zo het zich laat aan zien gaan ze wat aan de Tempelberg doen die hun geheel toebehoort,het zal voor de Joden een groot feest zijn als het gebouw wat er nu staat en wat er niet hoort te staan verdwenen zal zijn.

Ook Israel heeft zijn fouten maar dat zij zich hand en tand verdedigen hebben ze groot gelijk in,voorts zullen ze ook de interne vrede moeten waarborgen tussen de twee geloofsgemeenschappen Christendom en Jodendom.

Voorts zou het goed zijn dat alle landen hun ambassades verplaatsen naar Jeruzalem de hoofdstad van Israel.
Is dat waar? Waar staat dat ze de Al-Aqsamoskee en de Rotskoepelmoskee gaan afbreken? Ben zeer benieuwd of je een linkje hebt, want zo'n actie zal een heel conflict met de moslims teweeg gaan brengen, aangezien het bij de heilgeste plaatsen van de Islam hoort en het gebouw er ruim 1300 jaar staat. Aan de andere kant weet ik dat de orthodoxe joden veel kinderen krijgen en deze groep zodoende steeds groter wordt en reeds een bepalende rol speelt n de Israelische politiek. De andere groep die steeds groter wordt onder de Joden zijn de atheisten, terwijl de gematigd religieuzen almaar meer een minderheid worden. Zelf vermoed ik inderdaad dat ze door de druk van de groeiende groep ultra-othodoxe joden de Palestijnen binnen twee decennia al hun grondgebied zullen verliezen en dat de Tempel inderdaad gebouwd gaat worden waar nu de Rotskoepelmoskee staat, maar heb daar nog niets over gelezen.

Persoonlijk vind ik het heel erg zoals de Palestijnen lijden door de politiek die daar gevoerd wordt. Wat dat betreft ben ik een tegenstander van de houding van de Israelische ov erheid ten opzichte van de Palestijnen. Er vindt daar groot onnodig lijden plaats.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Mart schreef: 16 nov 2022, 23:08
Snelheid schreef: 15 nov 2022, 11:16 Er komt een nieuwe regering in Israel,en zo het zich laat aan zien gaan ze wat aan de Tempelberg doen die hun geheel toebehoort,het zal voor de Joden een groot feest zijn als het gebouw wat er nu staat en wat er niet hoort te staan verdwenen zal zijn.

Ook Israel heeft zijn fouten maar dat zij zich hand en tand verdedigen hebben ze groot gelijk in,voorts zullen ze ook de interne vrede moeten waarborgen tussen de twee geloofsgemeenschappen Christendom en Jodendom.

Voorts zou het goed zijn dat alle landen hun ambassades verplaatsen naar Jeruzalem de hoofdstad van Israel.
Is dat waar? Waar staat dat ze de Al-Aqsamoskee en de Rotskoepelmoskee gaan afbreken? Ben zeer benieuwd of je een linkje hebt, want zo'n actie zal een heel conflict met de moslims teweeg gaan brengen, aangezien het bij de heilgeste plaatsen van de Islam hoort en het gebouw er ruim 1300 jaar staat. Aan de andere kant weet ik dat de orthodoxe joden veel kinderen krijgen en deze groep zodoende steeds groter wordt en reeds een bepalende rol speelt n de Israelische politiek. De andere groep die steeds groter wordt onder de Joden zijn de atheisten, terwijl de gematigd religieuzen almaar meer een minderheid worden. Zelf vermoed ik inderdaad dat ze door de druk van de groeiende groep ultra-othodoxe joden de Palestijnen binnen twee decennia al hun grondgebied zullen verliezen en dat de Tempel inderdaad gebouwd gaat worden waar nu de Rotskoepelmoskee staat, maar heb daar nog niets over gelezen.

Persoonlijk vind ik het heel erg zoals de Palestijnen lijden door de politiek die daar gevoerd wordt. Wat dat betreft ben ik een tegenstander van de houding van de Israelische ov erheid ten opzichte van de Palestijnen. Er vindt daar groot onnodig lijden plaats.
Neen ik heb daar geen linkje van maar wel is op Youtube een inwoner van Israel horen zeggen===als wij aan de macht zijn gaat die rotskoepel weg== = en hij maakte geen grap,dacht toe nog dat gaat wat worden.
Of het allemaal echt gaat gebeuren tja maar dat kans is er wel zoals je zelf ook aan geeft.
En de verhoudingen Joden Palestijnen denk zelf die zullen lijn recht over elkaar blijven staan.
Voorts vind ik wel dat de staat Israel wel een factor is in het M.O die het evenwicht bewaard.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door vegan-revolution »

 
Mart schreef: 16 nov 2022, 23:08Persoonlijk vind ik het heel erg zoals de Palestijnen lijden door de politiek die daar gevoerd wordt.
 
Het wordt wat mij betreft hoog tijd dat er een einde komt aan welke islamitische bezetting dan ook.
 
Het "Palestijnse lijden" wordt in mijn beleving in hoofdzaak veroorzaakt door de onverzoenlijk-islamitische houding van Palestijnen zelf met een doctrine die dicteert dat alles wat niet-islamitisch is de grond ingeboord moet worden.
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

vegan-revolution schreef: 26 nov 2022, 13:49  
Mart schreef: 16 nov 2022, 23:08Persoonlijk vind ik het heel erg zoals de Palestijnen lijden door de politiek die daar gevoerd wordt.
 
Het wordt wat mij betreft hoog tijd dat er een einde komt aan welke islamitische bezetting dan ook.
 
Het "Palestijnse lijden" wordt in mijn beleving in hoofdzaak veroorzaakt door de onverzoenlijk-islamitische houding van Palestijnen zelf met een doctrine die dicteert dat alles wat niet-islamitisch is de grond ingeboord moet worden.
 
Daar heb je denkelijk gelijk in,voorts kan men geen twee staten hebben maar een en dat is Israel met de hoofdstad Jeruzalem, en als en palestijn zich niet thuis voelt vertrekt dan.De Christelijke palestijn heeft geen moeite met Israel daar de veiligheid in dit land betrekkelijk goed is,maar het kan nog beter.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door Maria K »

vegan-revolution schreef: 26 nov 2022, 13:49 Het wordt wat mij betreft hoog tijd dat er een einde komt aan welke islamitische bezetting dan ook.
 
Het "Palestijnse lijden" wordt in mijn beleving in hoofdzaak veroorzaakt door de onverzoenlijk-islamitische houding van Palestijnen zelf met een doctrine die dicteert dat alles wat niet-islamitisch is de grond ingeboord moet worden.
 
Over welke islamitische bezetting heb je het, als je over de palestijnse kwestie hebt?
Eerder zijn er kaartjes geplaatst
Nu nogmaals met de situatie tot 1946
https://dutchturks.nl/vn-veiligheidsraa ... veto-niet/
Met kaarten van 1946, UN plan 1947, 1949 tot1967, en 2008
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Maria K schreef: 01 dec 2022, 19:57
vegan-revolution schreef: 26 nov 2022, 13:49 Het wordt wat mij betreft hoog tijd dat er een einde komt aan welke islamitische bezetting dan ook.
 
Het "Palestijnse lijden" wordt in mijn beleving in hoofdzaak veroorzaakt door de onverzoenlijk-islamitische houding van Palestijnen zelf met een doctrine die dicteert dat alles wat niet-islamitisch is de grond ingeboord moet worden.
 
Over welke islamitische bezetting heb je het, als je over de palestijnse kwestie hebt?
Eerder zijn er kaartjes geplaatst
Nu nogmaals met de situatie tot 1946
https://dutchturks.nl/vn-veiligheidsraa ... veto-niet/
Met kaarten van 1946, UN plan 1947, 1949 tot1967, en 2008
Bs"d

Dat plaatje van je is natuurlijk leugen en bedrog.

Hier is het echte plaatje: https://tinyurl.com/arab-lies

En hier is een plaatje van het verlies aan Joods land: https://mikereport.files.wordpress.com/ ... al-001.jpg

De omstreden gebieden in Israel die heten Judea en Samaria, en dat al 3300 jaar.

Het principe is echt heel simpel: https://tinyurl.com/Joden-Judea
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Eliyahu schreef: 02 dec 2022, 08:21
Maria K schreef: 01 dec 2022, 19:57

Over welke islamitische bezetting heb je het, als je over de palestijnse kwestie hebt?
Eerder zijn er kaartjes geplaatst
Nu nogmaals met de situatie tot 1946
https://dutchturks.nl/vn-veiligheidsraa ... veto-niet/
Met kaarten van 1946, UN plan 1947, 1949 tot1967, en 2008
Bs"d

Dat plaatje van je is natuurlijk leugen en bedrog.

Hier is het echte plaatje: https://tinyurl.com/arab-lies

En hier is een plaatje van het verlies aan Joods land: https://mikereport.files.wordpress.com/ ... al-001.jpg

De omstreden gebieden in Israel die heten Judea en Samaria, en dat al 3300 jaar.

Het principe is echt heel simpel: https://tinyurl.com/Joden-Judea
:thumb1: :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Het is steeds opvallend hoe christenen zich voorstaan op naastenliefde, maar wel heel sterk laten merken dat de een veel naaster is dan de ander.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door Maria K »

Eliyahu schreef: 02 dec 2022, 08:21
Maria K schreef: 01 dec 2022, 19:57

Over welke islamitische bezetting heb je het, als je over de palestijnse kwestie hebt?
Eerder zijn er kaartjes geplaatst
Nu nogmaals met de situatie tot 1946
https://dutchturks.nl/vn-veiligheidsraa ... veto-niet/
Met kaarten van 1946, UN plan 1947, 1949 tot1967, en 2008
Bs"d

Dat plaatje van je is natuurlijk leugen en bedrog.

Hier is het echte plaatje: https://tinyurl.com/arab-lies

En hier is een plaatje van het verlies aan Joods land: https://mikereport.files.wordpress.com/ ... al-001.jpg

De omstreden gebieden in Israel die heten Judea en Samaria, en dat al 3300 jaar.

Het principe is echt heel simpel: https://tinyurl.com/Joden-Judea
Als jij 3300 jaar terug wil gaan, dan zou ik je willen voorstellen nog verder terug te gaan tot de tijd dat het volk van Israel volgens de Bijbel deze gebieden veroverde op de oorspronkelijke bewoners in de tijd 40 jaar na de uittocht uit Egypte.
Zogenaamd, omdat God dit land aan hen gaf.
En met de opdracht alles en iedereen, die daartegen protesteerde te onderdrukken of uit de weg te ruimen.
Na de eerste 100 jaar na Christus hebben de joden daar ter plekke geen enkele noemenswaardige rol gespeeld in die gebieden.

Dit verhaal kenmerkt het gedrag van de leiders van volkeren sinds de oertijd volgens het recht van de sterkste of met behulp van de sterkste bondgenoten.
Dit laatste is het geval na de tweede wereldoorlog.
Met de steun van het christelijke Westen tot in de huidige tijd.

Ga de algemene geschiedenis maar na en niet alleen die van de laatste 150 jaar, waarin het zionisme zich pas begon te ontwikkelen.
Eerst met land kopen voor een schijntje van de oorspronkelijke bewoners.
En later denken, dat als je land bezit, door koop of door bezetting, je jezelf ook tot natie kunt uitroepen en dat uitbreiden.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 02 dec 2022, 11:32 Het is steeds opvallend hoe christenen zich voorstaan op naastenliefde, maar wel heel sterk laten merken dat de een veel naaster is dan de ander.
Zou zeggen als jij zo grote naaste liefde bezit neem wat mensen in huis uit ter Apel asielzoekers dus.
Voorts de Christen weet wie zijn vijand is vraag maar is aan een Christelijke palestijn hoe zijn ongelovige landgenoten zijn en dat weten de Joden ook /Israel................... tja tel uit je winst.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Bonjour schreef: 02 dec 2022, 11:32 Het is steeds opvallend hoe christenen zich voorstaan op naastenliefde, maar wel heel sterk laten merken dat de een veel naaster is dan de ander.
Christenen ontkennen de hiërarchie dan ook niet, ja we dienen iedereen lief te hebben dat doe je door ze de waarheid te vertellen, maar je behoort ook "common sense" te bezitten ook om je gezin en samenleving te beschermen.

Ja er is verschil in gradtie's van liefde, ook logisch en op redenatie gebaseerd.

Galaten 6

10 Zo dan, terwijl wij tijd hebben, laat ons goed doen aan allen, maar meest aan de huisgenoten des geloofs.
Laatst gewijzigd door Vreugdevol op 02 dec 2022, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 02 dec 2022, 11:57
Bonjour schreef: 02 dec 2022, 11:32 Het is steeds opvallend hoe christenen zich voorstaan op naastenliefde, maar wel heel sterk laten merken dat de een veel naaster is dan de ander.
Zou zeggen als jij zo grote naaste liefde bezit neem wat mensen in huis uit ter Apel asielzoekers dus.
Voorts de Christen weet wie zijn vijand is vraag maar is aan een Christelijke palestijn hoe zijn ongelovige landgenoten zijn en dat weten de Joden ook /Israel................... tja tel uit je winst.
Ongelovige landgenoten kunnen ook humanist zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:12
Bonjour schreef: 02 dec 2022, 11:32 Het is steeds opvallend hoe christenen zich voorstaan op naastenliefde, maar wel heel sterk laten merken dat de een veel naaster is dan de ander.
Christenen ontkennen de hiërarchie dan ook niet, ja we dienen iedereen lief te hebben dat doe je door ze de waarheid te vertellen, maar je behoort ook "common sense" te bezitten ook om je gezin en samenleving te beschermen.
Naastenliefde is meer dan 'de waarheid' te vertellen. Het gaat erom dat je de ander behandelt zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Dat het één zijn niet ophoudt bij alleen het eigen gezin. Als iedereen dat zou doen zou de samenleving geen gevaar lopen. Helaas leven veel mensen nog in de illusie van afgescheidenheid.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:20
Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:12

Christenen ontkennen de hiërarchie dan ook niet, ja we dienen iedereen lief te hebben dat doe je door ze de waarheid te vertellen, maar je behoort ook "common sense" te bezitten ook om je gezin en samenleving te beschermen.
Naastenliefde is meer dan 'de waarheid' te vertellen. Het gaat erom dat je de ander behandelt zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Dat het één zijn niet ophoudt bij alleen het eigen gezin. Als iedereen dat zou doen zou de samenleving geen gevaar lopen. Helaas leven veel mensen nog in de illusie van afgescheidenheid.
Liefde begint door te vertellen waar het probleem ligt, namelijk in het hart (zonde) en te vertellen dat er een weg en waarheid is ter verlossing namelijk Jezus.

Iedereen die deze ultieme liefde's boodschap afwijst komt mijn huis niet in. Indien de persoon iets nodig heeft en zijn leven op het spel staat zal ik hem proberen te helpen.

Maar ik zet de levens van mijn vrouw en kinderen niet op het spel dat zou dom en liefdeloos zijn naar mijn kin
deren toe aangezien ik hen behoor te beschermen.

Vergeet niet dat in de gelijkenis van de barmhartige sameritaan hij de gewonde man naar een herberg bracht, niet naar zijn eigen huis.

Liefde is niet dom handelen het gaat gepaard met wijsheid.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door callista »

Heb je je vrouw en kinderen opgesloten in een kooi?
Heel eng zoals je praat.....dat zul je later nog wel merken......
Ze zoeken hun eigen weg en de kans lijkt mij groot dat ze zich ooit van je afkeren en misschien wel atheïst worden.

Zo bereik je het tegenovergestelde van wat je beoogt...
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

callista schreef: 02 dec 2022, 12:42 Heb je je vrouw en kinderen opgesloten in een kooi?
Heel eng zoals je praat.....dat zul je later nog wel merken......
Ze zoeken hun eigen weg en de kans lijkt mij groot dat ze zich ooit van je afkeren en misschien wel atheïst worden.

Zo bereik je het tegenovergestelde van wat je beoogt...
Je projecteert een verkeerd beeld van me, dat in je bekrompen hoofd zit, gevormd door je eigen verleden.

Stop daar eens mee.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)