Ons leven als mens, de ervaring van God

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 24 apr 2022, 12:27
Messenger schreef: 24 apr 2022, 11:26
Ik hoor nog wel eens wat.
Je weet, dat er dan emoties tussen kunnen zitten?
Als ik bij een FTO-er thuis ben en meelees wat er zoal geschreven wordt, bedoel je dat ik daarvan emotioneel kan worden? Zoals boos?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Leon »

Messenger schreef: 28 apr 2022, 08:46
Leon schreef: 28 apr 2022, 07:08

Het zal even duren voordat God weer compleet is, het compleet-worden zal een hele ervaring zijn.
In het NU is God in de statische fase, waarbij de opdeling in zielen niet heeft plaatsgehad of nog plaats zal hebben. Alle zielen zijn op dat moment geintegreerd in de ene ziel die God is.
Wanneer de zielen zich gaan ervaren, desintegreren zij uit de ene ziel die God is. Daarbij wordt het trucje door de zielen toegepast waardoor de verbinding met God vergeten wordt. Alsof de zielen goochelaars zijn die hun eigen trucje uitvoeren maar vergeten zijn hoe het trucje werkte.

Het is echt een hele ervaring inderdaad, en na elk leven krijg je daarvan een herhaling ofwel een hiernamaals en/of hiervoormaals.
Ik vind het toch wel jammer dat God nu gehaat kan worden, of voor kwaad verantwoordelijk gehouden wordt, omdat het leven zo incompleet lijkt.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Mart »

Leon schreef: 28 apr 2022, 09:51 Ik vind het toch wel jammer dat God nu gehaat kan worden, of voor kwaad verantwoordelijk gehouden wordt, omdat het leven zo incompleet lijkt.
Volgens de T'NaCH is JHWH verantwoordelijk voor het kwaad.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Snelheid »

Wie is verantwoordelijk voor het kwaad............... dat zijn de mensen zelf en daarbuiten niet zie wat twee broeder volken elkaar aan doen ..............oorlog Oekraine.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

In deze video https://www.youtube.com/watch?v=lh7krhTSU1A vanaf 0.40 tot 7.35 beschrijft Walsch hoe de mens een expressie is van God en er niets anders is dan God die zich manifesteert via alles-dat-is.

Vanaf 9 minuten gaat het verder. Sla het stukje tussen 7.35 en 9 minuten maar over, dit past niet in de video vind ik.

Graag alleen een reactie als je de video hebt bekeken en inhoudelijk erop kunt in gaan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 28 apr 2022, 08:58 Als ik bij een FTO-er thuis ben en meelees wat er zoal geschreven wordt, bedoel je dat ik daarvan emotioneel kan worden? Zoals boos?
Word je er boos van als je meeleest Messenger ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Mart »

Petra schreef: 03 mei 2022, 02:16
Messenger schreef: 28 apr 2022, 08:58 Als ik bij een FTO-er thuis ben en meelees wat er zoal geschreven wordt, bedoel je dat ik daarvan emotioneel kan worden? Zoals boos?
Word je er boos van als je meeleest Messenger ?
Ik heb meer dan een sterk vermoeden dat Messenger dit uit z'n mouw heeft geschud. Het zou zelfs zomaar kunnen dat de FTO helemaal niet meer bestaat. Wie zal het zeggen? Zou het op prijs stellen dat zaken uit het verleden aangaande de FTO achter de schermen worden uitgepraat of met rust worden gelaten. Ik hang op FreeThinker ook geen zaken aan de grote klok die hier in de vertrouwelijke hoek worden gezegd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 28 apr 2022, 08:58
Maria K schreef: 24 apr 2022, 12:27 Je weet, dat er dan emoties tussen kunnen zitten?
Als ik bij een FTO-er thuis ben en meelees wat er zoal geschreven wordt, bedoel je dat ik daarvan emotioneel kan worden? Zoals boos?
Ik krijg dit nu pas onder ogen.

Nee, dat is niet wat ik bedoel.
Ik bedoel dat alles wat wordt geschreven door mensen met een gekleurde bril op vaak vanuit emotie wordt geschreven, maar ook wordt gelezen.

Verder vraag ik me af, hoe jij, als je hebt meegelezen het laatste jaar en nog veel langer, dan komt op een emotie als "boos".
Er wordt wel na 5 dagen weer met een retorische vraag op ingehaakt.
En zo blijft een mythe in stand gehouden.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 06 mei 2022, 00:21 En zo blijft een mythe in stand gehouden.
Laten we maar weer on topic gaan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Bonjour »

Lijkt me goed plan. Binnenkort komt de FTO topper van het jaar. De inzamelactie. Gezien de interesse in FT en in het bijzonder FTO, zal ik hier ook een topic openen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.