God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 12:29
callista schreef: 12 mei 2022, 13:19 Tja...het is niet meer dan sektarische indoctrinatie via evangelisatie wat hier plaatsvindt..... :geek:
Dat je de vrucht van de geest mist, is wel erg duidelijk.

Daardoor ben je een geïndoctrineerde tegenstander van de Bijbel.
Hoe liep het met Judas Iskariot af, toen hij door kreeg, dat hij er naast zat?
Ach.....het is begrijpelijk dat je toon-----naast simpel en zonder inleving van anderen en andersdenkenden, die ook de Bijbel lezen [maar volgens jou niet of niet goed genoeg] ---- steeds dreigender wordt als eindtijdgelovige.....de tijd nadert....
Hoe lang nog?
Hebben jullie al weer een datum? :geek:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Yours schreef: 12 mei 2022, 13:50
Alpha schreef: 12 mei 2022, 12:55
Ik verheug mij op het aardse paradijs.

Ik heb in mijn beroep vaak dingen beter gemaakt.
Dat werd gewaardeerd door kenners.
Het aardse paradijs? Maar we zijn geestelijke wezens, Alpha: ons lichaam vergaat tot stof, geen mens is daarvan uitgezonderd!
Anderzijds moeten we natuurlijk net als jij allemaal ons best doen om er samen op aarde het beste van te maken. En er eerst en vooral ook voor zorgen dat onze planeet behouden blijft, niet alleen voor ons zelf, maar ook voor alle generaties na ons.
Als God niet ingrijpt is de aarde verloren.
Hebzucht en egoïsme zijn de oorzaak.

Geesten zijn onzichtbaar, maar als boodschapper kunnen zij zich zichtbaar maken.

Alle mensen hebben de dood geërfd.
Omdat ongedaan te maken gaf Jezus , als volmaakt mens, zijn leven.
Hij werd als misdadiger terechtgesteld, op basis van valse beschuldigingen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tin schreef: 13 mei 2022, 10:02
Yours schreef: 12 mei 2022, 13:50
Het aardse paradijs? Maar we zijn geestelijke wezens, Alpha: ons lichaam vergaat tot stof, geen mens is daarvan uitgezonderd!
Anderzijds moeten we natuurlijk net als jij allemaal ons best doen om er samen op aarde het beste van te maken. En er eerst en vooral ook voor zorgen dat onze planeet behouden blijft, niet alleen voor ons zelf, maar ook voor alle generaties na ons.
Afgezien van geestelijk wezen of niet: de natuurwetten laten niet toe dat de aarde een 'paradijs' kan zijn. Dat is wat ik simpel vind om in ieder geval te kunnen zien.
Adam en Eva leefden in een paradijs.
Doordat zij een goddelijke wet overtraden en tegen de schepper logen, werden zij uit het paradijs verwijderd.
De toegang werd afgesloten.

Na Gods ingrijpen wordt het paradijs hersteld en krijgen mensen, die dan nog leven, 1000 jaar de tijd om daar aan te wennen.
Na de vernietiging van Satan is het paradijs een feit.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

peda schreef: 13 mei 2022, 10:36
Tin schreef: 13 mei 2022, 10:18

ja maar een 'nieuwe aarde' heeft dan mijns inziens zo weinig te maken met de oude aarde dat ik de term ' aards paradijs' misplaatst vind.
Uit wat Alpha hier schrijft begrijp ik dat hij het heeft over iets dat m.i. onmogelijk is.
Zo niet moet hij maar proberen mij dat te laten zien. ;) :)
Alpha, gaat m.i. uit van een forse herschepping. Niet wat correcties op de huidige "' status "'. Na de forse herschepping wordt dan datgene mogelijk dat per heden onmogelijk is. Waarom zou een herschepping richting het eerdere paradijs niet tot de metafysische mogelijkheden behoren ? Vergeet niet dat in het verhaal van Alpha een actief leidende en scheppende God de hoofdpersoon is en niet een Onpersoonlijk Mysterie. Om het in de huidige "' status "" te laten zien, dat is pas onmogelijk. Daarom ook geloof. Het bewijs leveren dat Alpha ongelijk heeft, is eveneens onmogelijk. De persoonlijke overtuiging "' vertelt "" dat Alpha niet goed zit met zijn verhaal, maar persoonlijke overtuiging is persoonlijke overtuiging en ook niet meer als de overtuiging van de asfalt-bedekkers.
Ik citeer slechts wat er in de Bijbel staat.
Ik heb als vaker aangetoond dat de nieuwe aarde en hemel niet letterlijk kunnen zijn.
Dat blijkt uit het feit dat de zee er niet meer zal zijn.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alle reacties van Alpha gelezen hebbende kan ik maar éen conclusie trekken.
Iedereen die zich niet bij de JG heeft aangesloten is de vijand van zijn God en
wij komen daar allemaal nog wel achter maar dan is het te laat om nog vriendjes met zijn God te worden en gaan we er allemaal aan.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

J-W schreef: 17 mei 2022, 13:08 Alle reacties van Alpha gelezen hebbende kan ik maar éen conclusie trekken.
Iedereen die zich niet bij de JG heeft aangesloten is de vijand van zijn God en
wij komen daar allemaal nog wel achter maar dan is het te laat om nog vriendjes met zijn God te worden en gaan we er allemaal aan.
Ach.
De meeste JG wacht het zelfde lot als de ontkenners.
Immers ze hebben al heel lang geleden het quotum van het maximale uitverkorenen overschreden. :)
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 17 mei 2022, 13:08 Alle reacties van Alpha gelezen hebbende kan ik maar éen conclusie trekken.
Iedereen die zich niet bij de JG heeft aangesloten is de vijand van zijn God en
wij komen daar allemaal nog wel achter maar dan is het te laat om nog vriendjes met zijn God te worden en gaan we er allemaal aan.
Iedereen die weigert Gods wil te doen, komt niet in het paradijs.

Mt 7:
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.
22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”
23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!” NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 13:19
J-W schreef: 17 mei 2022, 13:08 Alle reacties van Alpha gelezen hebbende kan ik maar éen conclusie trekken.
Iedereen die zich niet bij de JG heeft aangesloten is de vijand van zijn God en
wij komen daar allemaal nog wel achter maar dan is het te laat om nog vriendjes met zijn God te worden en gaan we er allemaal aan.
Ach.
De meeste JG wacht het zelfde lot als de ontkenners.
Immers ze hebben al heel lang geleden het quotum van het maximale uitverkorenen overschreden. :)
Met Pinksteren 33 n.C. werden de eersten met de Hg gezalfd.
Hand 2:
1 Op de dag van het pinksterfeest waren ze allemaal op dezelfde plaats bij elkaar.
2 Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat klonk als een sterke windvlaag, en het vulde het hele huis waar ze waren.
3 Toen zagen ze een soort vuurtongen. Die verspreidden zich en op iedereen daalde er één neer.
4 Ze werden allemaal met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken, zoals het hun door de geest werd ingegeven
21 En iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered.
41 Degenen die zijn woorden van harte aannamen, werden gedoopt. Op die dag kwamen er ongeveer 3000 personen bij.

Die dag werden ca. 3120 mensen met de Hg gezalfd.

Zij werden gekozen om samen met Jezus te regeren, als koningen en priesters.

Openb 20: 6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Openb 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’ NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Maria K schreef: 13 mei 2022, 10:57
Tin schreef: 13 mei 2022, 10:18

ja maar een 'nieuwe aarde' heeft dan mijns inziens zo weinig te maken met de oude aarde dat ik de term ' aards paradijs' misplaatst vind.
Uit wat Alpha hier schrijft begrijp ik dat hij het heeft over iets dat m.i. onmogelijk is.
Zo niet moet hij maar proberen mij dat te laten zien. ;) :)
Dat klopt helemaal, als je die toekomst ziet als een "hemels koninkrijk en niet van deze aarde".

Maar in dit verhaal wordt er vanuit gegaan, dat er eerst een "duizendjarig rijk komt op een Vernieuwde aarde."
Alleen met een andere heerschappij dan nu.

Het bijzondere is echter, dat er verder niet wordt ingevuld, hoe die aarde dan zal zijn en zich zal ontwikkelen gedurende die 1000 jaar.
Het begint als een "nieuwe wereldorde", oké tegenwoordig een besmette uitdrukking, maar ik bedoel het letterlijk zoals ook is aangegeven.
Maar hoe dan verder?
Laten ik het vergelijken met de laatste 1000 jaar.
De verschillende heerschappijen, die erkaar opvolgen, verdwijnen en weer worden vervangen.
En dat op de hele aarde.
Want in een aards paradijs zijn mensen mensen met alles erop en eraan, zoals dat altijd is geweest.
Dus ook mensen, ieder naar zijn eigen aard en met kinderen en kleinkinderen en een groei van de bevolking, met alle gevolgen van dien.
Alleen een nieuwe start dus.
Hoe is dat 1000 jaar later?
De Bijbel geeft wel degelijk veel informatie hoe het er dan op aarde er uit zal zien.
Zowel het OT als het NT geeft gedetailleerde info.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tin schreef: 13 mei 2022, 11:38
peda schreef: 13 mei 2022, 10:36

Alpha, gaat m.i. uit van een forse herschepping. Niet wat correcties op de huidige "' status "'. Na de forse herschepping wordt dan datgene mogelijk dat per heden onmogelijk is. Waarom zou een herschepping richting het eerdere paradijs niet tot de metafysische mogelijkheden behoren ? Vergeet niet dat in het verhaal van Alpha een actief leidende en scheppende God de hoofdpersoon is en niet een Onpersoonlijk Mysterie. Om het in de huidige "' status "" te laten zien, dat is pas onmogelijk. Daarom ook geloof. Het bewijs leveren dat Alpha ongelijk heeft, is eveneens onmogelijk. De persoonlijke overtuiging "' vertelt "" dat Alpha niet goed zit met zijn verhaal, maar persoonlijke overtuiging is persoonlijke overtuiging en ook niet meer als de overtuiging van de asfalt-bedekkers.
Foei, Peda, niet het 'B' woord (bewijs) in de mond nemen. :naughty: :D
Het gaat mij er niet om Alpha zijn ongelijk te 'bewijzen', want dat kan ik niet.
Ik kan uitleggen waarom iets mij onwaarschijnlijk lijkt, meer niet.
Maar we dienen wel helder te communiceren denk ik.
Alles is mogelijk, maar dat betekent niet dat 'hetzelfde' mogelijk is, wanneer het 'anders' is.
Wat jij 'een forse herschepping' noemt voldoet volgens mij in dit geval niet meer aan de eisen om nog te rechtvaardigen dat we het over hetzelfde, namelijk: 'aarde' te hebben. Omdat de basis van de aarde/ aards leven het als lijden ervaren proces van leven en dood is.
Ach ja, dat de apostel Lukas, een arts, ooggetuigen persoonlijk interviewt, is natuurlijk verzonnen.
Deze getuigen bevestigen wat andere Bijbel schrijvers uit eigen ervaring hebben opgetekend.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 13 mei 2022, 13:37
Messenger schreef: 13 mei 2022, 13:26
En Aarde kun je ook opvatten als planeet. Het zou kunnen dat andere planeten bestaan als de Aarde, maar duizend jaar geleden geloofde men dat alleen de Aarde bewoond wordt met mensen. Ruimtevaart kende men niet dus geloofde men dat de Aarde uniek en enige bewoonbare planeet zou zijn.
Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat men twee duizend jaar gelden het begrip planeet kende.
'Aarde opvatten als planeet'. lijkt me meer een taalkundig trucje.
Lees eens en probeer te begrijpen!

Job 26:7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets.

Job 38:33 Ken jij de wetten die de hemel besturen? Kun jij hun gezag laten gelden op aarde?

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.

Job 38:
4 Waar was jij toen ik de fundamenten van de aarde legde? Vertel het mij, als je denkt dat je het begrijpt.  
5 Wie heeft haar afmetingen bepaald? Weet jij dat soms? En wie heeft het meetlint over haar gespannen?  
6 Waarop zijn haar voetstukken gelegd of wie heeft haar hoeksteen geplaatst  NWV.

Job schreef dit omstreeks 3500 jaar geleden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

peda schreef: 13 mei 2022, 13:49 Ik ben persoonlijk geen praatvaria-babbelaar. Ik lees de inbreng aldaar wel, maar ik vind de inbreng gebracht op "" praatvaria "" in de regel niet de specifieke Identiteit van G G weergeven. De laatste tijd verkeert G G in een identiteitscrisis, dat is mijn grote zorg. Daar helpt "' babbelen "" in mijn optiek niet echt bij het leveren van een oplossing. Maar ik kan mij uiteraard vergissen, profetische kwaliteit is het laatste dat ik mij toemeet.
Helaas hebben anti Bijbel mensen de overhand.
Er wordt veel gebabbeld en weinig onderbouwd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:01 .
Helaas hebben anti Bijbel mensen de overhand.
Er wordt veel gebabbeld en weinig onderbouwd.

Die z.g. anti-Bijbel gasten---volgens jou---- hebben veelal de Bijbel uitentreuren gelezen en onderzocht en zijn tot een andere conclusie en visie gekomen. :thumb1:

Dat is hier meerdere malen duidelijk gemaakt maar jij leest er gewoon overheen en gaat er niet serieus op in..... en begint weer met je JG-verhaal.
Omdat je niet buiten dat kader mag denken.......dan volgt uitsluiting.
Laatst gewijzigd door callista op 17 mei 2022, 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 17 mei 2022, 08:34
Alpha schreef: 12 mei 2022, 11:59 Ik neem gebeurtenissen als waar aan en hou mij ver van mystiek.
Door Bijbelstudie kan ik herkennen wat letterlijk en wat figuurlijk is bedoeld.
Ook herken ik zaken, die door mystieke leer zijn beïnvloed.
Dat bedoel ik, je neemt mythische bijbelse verhalen letterlijk, doordat je ze checkt aan andere mythische bijbelse verhalen.
Overigens is mythisch iets heel anders dan mystiek.
Net als het verschil tussen mythisch en waar gebeurd iets anders is dan het verschil tussen letterlijk en figuurlijk.
De Bijbel is niet mythisch en niet alles is letterlijk, maar soms figuurlijk.
Dat vereist Bijbelkennis en inzicht om dat te onderscheiden.

De mythische verhalen elders hebben een duidelijke oorsprong in de afgoderij.
Het begon met Nimrod en zo verspreidden deze fabels zich wereldwijd.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 13:44
Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 13:19
Ach.
De meeste JG wacht het zelfde lot als de ontkenners.
Immers ze hebben al heel lang geleden het quotum van het maximale uitverkorenen overschreden. :)
Met Pinksteren 33 n.C. werden de eersten met de Hg gezalfd.
Hand 2:
1 Op de dag van het pinksterfeest waren ze allemaal op dezelfde plaats bij elkaar.
2 Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat klonk als een sterke windvlaag, en het vulde het hele huis waar ze waren.
3 Toen zagen ze een soort vuurtongen. Die verspreidden zich en op iedereen daalde er één neer.
4 Ze werden allemaal met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken, zoals het hun door de geest werd ingegeven
21 En iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered.
41 Degenen die zijn woorden van harte aannamen, werden gedoopt. Op die dag kwamen er ongeveer 3000 personen bij.

Die dag werden ca. 3120 mensen met de Hg gezalfd.

Zij werden gekozen om samen met Jezus te regeren, als koningen en priesters.

Openb 20: 6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Openb 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’ NWV.
JG leven wat men in de Natuurkunde noemt in "geleende tijd" want de wereld is al in 1874 vergaan. :)
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 mei 2022, 14:04
Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:01 .
Helaas hebben anti Bijbel mensen de overhand.
Er wordt veel gebabbeld en weinig onderbouwd.

Die z.g. anti-Bijbel gasten---volgens jou---- hebben veelal de Bijbel uitentreuren gelezen en onderzocht en zijn tot een andere conclusie en visie gekomen. :thumb1:
Helaas is er een groot verschil tussen lezen en begrijpen.

Geloofsgesprek heeft te weinig ruimte om dat aan te laten zien.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 13:32
J-W schreef: 17 mei 2022, 13:08 Alle reacties van Alpha gelezen hebbende kan ik maar éen conclusie trekken.
Iedereen die zich niet bij de JG heeft aangesloten is de vijand van zijn God en
wij komen daar allemaal nog wel achter maar dan is het te laat om nog vriendjes met zijn God te worden en gaan we er allemaal aan.
Iedereen die weigert Gods wil te doen, komt niet in het paradijs.

Mt 7:
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.
22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”
23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!” NWV.
Heb ik even geluk, ik ben niet wetteloos.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:00
Tiberius Claudius schreef: 13 mei 2022, 13:37
Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat men twee duizend jaar gelden het begrip planeet kende.
'Aarde opvatten als planeet'. lijkt me meer een taalkundig trucje.
Lees eens en probeer te begrijpen!

Job 26:7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets.

Job 38:33 Ken jij de wetten die de hemel besturen? Kun jij hun gezag laten gelden op aarde?

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.

Job 38:
4 Waar was jij toen ik de fundamenten van de aarde legde? Vertel het mij, als je denkt dat je het begrijpt.  
5 Wie heeft haar afmetingen bepaald? Weet jij dat soms? En wie heeft het meetlint over haar gespannen?  
6 Waarop zijn haar voetstukken gelegd of wie heeft haar hoeksteen geplaatst  NWV.

Job schreef dit omstreeks 3500 jaar geleden.
Er staat niets wat op het begrip planeet duidt.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:07
Alpha schreef: 17 mei 2022, 13:44 Met Pinksteren 33 n.C. werden de eersten met de Hg gezalfd.
Hand 2:
1 Op de dag van het pinksterfeest waren ze allemaal op dezelfde plaats bij elkaar.
2 Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat klonk als een sterke windvlaag, en het vulde het hele huis waar ze waren.
3 Toen zagen ze een soort vuurtongen. Die verspreidden zich en op iedereen daalde er één neer.
4 Ze werden allemaal met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken, zoals het hun door de geest werd ingegeven
21 En iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered.
41 Degenen die zijn woorden van harte aannamen, werden gedoopt. Op die dag kwamen er ongeveer 3000 personen bij.

Die dag werden ca. 3120 mensen met de Hg gezalfd.

Zij werden gekozen om samen met Jezus te regeren, als koningen en priesters.

Openb 20: 6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Openb 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’ NWV.
JG leven wat men in de Natuurkunde noemt in "geleende tijd" want de wereld is al in 1874 vergaan. :)
Bijbel lezen is voor jou kennelijk wat moeilijk.

Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders. NWV.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:10
Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:07
JG leven wat men in de Natuurkunde noemt in "geleende tijd" want de wereld is al in 1874 vergaan. :)
Bijbel lezen is voor jou kennelijk wat moeilijk.

Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders. NWV.
Ik had het over jullie profeet Russell.
Maar vermoedelijk wist je dat wel degelijk.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:09
Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:00 Lees eens en probeer te begrijpen!

Job 26:7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets.

Job 38:33 Ken jij de wetten die de hemel besturen? Kun jij hun gezag laten gelden op aarde?

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.

Job 38:
4 Waar was jij toen ik de fundamenten van de aarde legde? Vertel het mij, als je denkt dat je het begrijpt.  
5 Wie heeft haar afmetingen bepaald? Weet jij dat soms? En wie heeft het meetlint over haar gespannen?  
6 Waarop zijn haar voetstukken gelegd of wie heeft haar hoeksteen geplaatst  NWV.

Job schreef dit omstreeks 3500 jaar geleden.
Er staat niets wat op het begrip planeet duidt.
Dat de aarde bolvormig is, is dat dan geen planeet?

In Europa weet men pas enkele honderden jaren wat de aarde is.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:12
Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:09
Er staat niets wat op het begrip planeet duidt.
Dat de aarde bolvormig is, is dat dan geen planeet?

In Europa weet men pas enkele honderden jaren wat de aarde is.
Er staat nergens dat het een bol zou zijn.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:12
Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:10 Bijbel lezen is voor jou kennelijk wat moeilijk.

Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders. NWV.
Ik had het over jullie profeet Russell.
Maar vermoedelijk wist je dat wel degelijk.
Russel is geen profeet, maar een Bijbelonderzoeker.
Hij kan nooit gezegd hebben dat de aarde vergaat.
De Bijbel is daarover duidelijk.

Het is opvallend dat afvalligen dergelijke beweringen doen, ook als het tegendeel blijkt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:15
Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:12

Ik had het over jullie profeet Russell.
Maar vermoedelijk wist je dat wel degelijk.
Russel is geen profeet, maar een Bijbelonderzoeker.
Hij kan nooit gezegd hebben dat de aarde vergaat.
De Bijbel is daarover duidelijk.

Het is opvallend dat afvalligen dergelijke beweringen doen, ook als het tegendeel blijkt.
Ik denk dat je bezig bent het verleden van je sekte te ontkennen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door peda »

Met forse tred patrouilleren in het aap-noot-mies landschap. Inbreng van nieuwe zienswijzen ( voortschrijdend inzicht ) over en weer, vergeet het maar. Alsof de klok honderden jaren geleden, is stil blijven staan. Wel volop beleving, dat is zeker waar.