Evolutie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Snelheid »

Willempie schreef: 01 jul 2022, 17:56
Mullog schreef: 01 jul 2022, 17:16
Waarom vragen jullie dan altijd om nieuwe treeën?
Ik vraag daar niet om. Ik vraag naar de trap, die er dus niet is.
Echte traptreden zijn er nooit geweest daarom dreven de plantjes met pot en al in zee,want de Bounty was niet zo groot het bleef behelpen zo als met de evolutie die er niet is op de dagelijkse na.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Bonjour »

Tiberius Claudius schreef: 01 jul 2022, 18:01
Bonjour schreef: 01 jul 2022, 17:41 Dat vraag ik me af. Want het aantal keer gooien is afhankelijk van het aantal voortplantingen. En bij heel veel soorten ligt dat erg hoog. En dat jaar na jaar na jaar.
Het aantal voortplantringen is ook afhankelijk van het aantal individuen.
Ik denk dat dat dan een veel moeilijker sommetje oplevert.

PS.
Dat lijkt me wel op te lossen via een differentiaal vergelijkinkje.
Je komt dan toch weer op een e-macht uit denk ik.
Ik ben toch veel van mijn wiskunde kwijt merk ik.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Tiberius Claudius »

Willempie schreef: 01 jul 2022, 18:12
Tiberius Claudius schreef: 01 jul 2022, 18:05
Dat doe je dus wel door elke keer naar tussen vormen te vragen.
Ik vraag helemaal niet naar tussenvormen. Ik vraag naar de ketting, of de trap zoals jij het wenst te noemen.
Dat doe je niet je blijft als het ware vragen naar telkens nieuwe schakels in de ketting.
Maar dat werkt niet want het aantal schakels moet eindig zijn net als bij het trapmodel.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Willempie »

Tiberius Claudius schreef: 01 jul 2022, 18:24
Willempie schreef: 01 jul 2022, 18:12

Ik vraag helemaal niet naar tussenvormen. Ik vraag naar de ketting, of de trap zoals jij het wenst te noemen.
Dat doe je niet je blijft als het ware vragen naar telkens nieuwe schakels in de ketting.
Maar dat werkt niet want het aantal schakels moet eindig zijn net als bij het trapmodel.
Ik vraag helemaal niet naar nieuwe schakels in de ketting. Ik stel vast dat er niet eens een ketting bestaat. En jouw trapmodel is een menselijke denkconstructie die niet spoort met de werkelijkheid en/of ons gezonde verstand. Het is een plaatje, meer niet.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Tiberius Claudius »

Willempie schreef: 01 jul 2022, 18:32
Tiberius Claudius schreef: 01 jul 2022, 18:24
Dat doe je niet je blijft als het ware vragen naar telkens nieuwe schakels in de ketting.
Maar dat werkt niet want het aantal schakels moet eindig zijn net als bij het trapmodel.
Ik vraag helemaal niet naar nieuwe schakels in de ketting. Ik stel vast dat er niet eens een ketting bestaat. En jouw trapmodel is een menselijke denkconstructie die niet spoort met de werkelijkheid en/of ons gezonde verstand. Het is een plaatje, meer niet.
Zo langzamerhand krijg ik het idee dat je helemaal nergens naar vraagt.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Mullog »

Willempie schreef: 01 jul 2022, 17:56
Mullog schreef: 01 jul 2022, 17:16
Waarom vragen jullie dan altijd om nieuwe treeën?
Ik vraag daar niet om. Ik vraag naar de trap, die er dus niet is.
Ach, uiteindelijk zijn we allemaal tussenvormen van het ene op weg naar het andere.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Snelheid »

Willempie schreef: 01 jul 2022, 18:32
Tiberius Claudius schreef: 01 jul 2022, 18:24
Dat doe je niet je blijft als het ware vragen naar telkens nieuwe schakels in de ketting.
Maar dat werkt niet want het aantal schakels moet eindig zijn net als bij het trapmodel.
Ik vraag helemaal niet naar nieuwe schakels in de ketting. Ik stel vast dat er niet eens een ketting bestaat. En jouw trapmodel is een menselijke denkconstructie die niet spoort met de werkelijkheid en/of ons gezonde verstand. Het is een plaatje, meer niet.
Gelijk heb je, de werkelijkheid is het zijn van nu en in de toekomst en dan is Stoffel de schilpad nog steeds zo als hij nu is; en waar evolutie is geeft het overlast net als zilvermeeuwen die broeden op daken van kantoren,een slecht evolutie ontwikkeling.
Ze willen er eindelijk wat aan doen,terug naar de normale natuur.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 01 jul 2022, 20:57
Willempie schreef: 01 jul 2022, 18:32

Ik vraag helemaal niet naar nieuwe schakels in de ketting. Ik stel vast dat er niet eens een ketting bestaat. En jouw trapmodel is een menselijke denkconstructie die niet spoort met de werkelijkheid en/of ons gezonde verstand. Het is een plaatje, meer niet.
Gelijk heb je, de werkelijkheid is het zijn van nu en in de toekomst en dan is Stoffel de schilpad nog steeds zo als hij nu is; en waar evolutie is geeft het overlast net als zilvermeeuwen die broeden op daken van kantoren,een slecht evolutie ontwikkeling.
Ze willen er eindelijk wat aan doen,terug naar de normale natuur.
"Ze willen er eindelijk wat aan doen,terug naar de normale natuur.". Als je dit zo zegt dan begrijp ik niet goed waarom je de boeren zo verdedigt met hun stikstofdump. Want dat leidt tot van alles behalve terug naar de normale natuur.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Snelheid »

Mullog schreef: 02 jul 2022, 08:47
Snelheid schreef: 01 jul 2022, 20:57

Gelijk heb je, de werkelijkheid is het zijn van nu en in de toekomst en dan is Stoffel de schilpad nog steeds zo als hij nu is; en waar evolutie is geeft het overlast net als zilvermeeuwen die broeden op daken van kantoren,een slecht evolutie ontwikkeling.
Ze willen er eindelijk wat aan doen,terug naar de normale natuur.
"Ze willen er eindelijk wat aan doen,terug naar de normale natuur.". Als je dit zo zegt dan begrijp ik niet goed waarom je de boeren zo verdedigt met hun stikstofdump. Want dat leidt tot van alles behalve terug naar de normale natuur.
Stikstof probleem bestaat niet is een leugen wordt is wakker;in de jaren 80 van de vorige eeuw was er meer stikstof dan nu,maar ja geloof jij nou maar de regenten in Den Haag,de Boeren hebben gewoon gelijk.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 02 jul 2022, 10:09
Mullog schreef: 02 jul 2022, 08:47
"Ze willen er eindelijk wat aan doen,terug naar de normale natuur.". Als je dit zo zegt dan begrijp ik niet goed waarom je de boeren zo verdedigt met hun stikstofdump. Want dat leidt tot van alles behalve terug naar de normale natuur.
Stikstof probleem bestaat niet is een leugen wordt is wakker;in de jaren 80 van de vorige eeuw was er meer stikstof dan nu,maar ja geloof jij nou maar de regenten in Den Haag,de Boeren hebben gewoon gelijk.
Ojee, hebben we weer een wappie die gelooft dat de metingen niet deugen?
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Snelheid »

Mullog schreef: 02 jul 2022, 11:21
Snelheid schreef: 02 jul 2022, 10:09

Stikstof probleem bestaat niet is een leugen wordt is wakker;in de jaren 80 van de vorige eeuw was er meer stikstof dan nu,maar ja geloof jij nou maar de regenten in Den Haag,de Boeren hebben gewoon gelijk.
Ojee, hebben we weer een wappie die gelooft dat de metingen niet deugen?
Als je het niet kan winnen ga je maar schelden dat iemand een wappie is,met jou is de discussie gesloten zoek het maar lekker uit.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Het is niet zo aardig om snelheid voor wappie uit te maken, maar aan de andere kant, snelheid neemt wel een positie in die tegen de algemene stroming ingaat. Doe een beetje aardig en laat elkaar wat ruimte.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 02 jul 2022, 11:25
Mullog schreef: 02 jul 2022, 11:21
Ojee, hebben we weer een wappie die gelooft dat de metingen niet deugen?
Als je het niet kan winnen ga je maar schelden dat iemand een wappie is,met jou is de discussie gesloten zoek het maar lekker uit.
Mijn excuses voor de wappie, het was nog vroeg.

Je negeert dat de stikstof in de jaren 80 al een ravage in de natuur aanrichtte. Verder is dit off-topic. Misschien moeten we bij het boeren topic verder gaan?
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door vegan-revolution »

 
Terug naar het onderwerp. Wetenschappers denken dichter bij de ontraadseling van het ontstaan van het eerste leven op aarde te zijn gekomen.
 
A new discovery may explain the origin of life on Earth
 
Daaruit :
 
The new discovery brings us a step closer to understanding how life flourished in the ancient past. It adds a new, strong hypothesis for the origin of life on Earth, detailing the materials and reactions that may have taken place long ago.
They discovered a new set of chemical reactions using relatively simple ingredients that could have led to the first life on Earth.
The reactions were carried out with a mix of cyanide, ammonia, carbon dioxide, and alpha-keto acids. When the scientists mixed these materials, they started seeing their mixture produce more amino acids — which are a crucial component of the molecules required for life.
The scientists will continue to investigate the chemical reactions that occur in their mixture to better understand the processes that could have been responsible for life on Earth.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Evolutie

Bericht door Leon »

vegan-revolution schreef: 31 jul 2022, 12:13  
Terug naar het onderwerp. Wetenschappers denken dichter bij de ontraadseling van het ontstaan van het eerste leven op aarde te zijn gekomen.
 
A new discovery may explain the origin of life on Earth
 
Daaruit :
 
The new discovery brings us a step closer to understanding how life flourished in the ancient past. It adds a new, strong hypothesis for the origin of life on Earth, detailing the materials and reactions that may have taken place long ago.
They discovered a new set of chemical reactions using relatively simple ingredients that could have led to the first life on Earth.
The reactions were carried out with a mix of cyanide, ammonia, carbon dioxide, and alpha-keto acids. When the scientists mixed these materials, they started seeing their mixture produce more amino acids — which are a crucial component of the molecules required for life.
The scientists will continue to investigate the chemical reactions that occur in their mixture to better understand the processes that could have been responsible for life on Earth.
Hoera, de honger is nu opgelost in de wereld! Toch?
[uit principe ben ik voor principes]
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Willempie »

Leon schreef: 31 jul 2022, 13:03
vegan-revolution schreef: 31 jul 2022, 12:13  
Terug naar het onderwerp. Wetenschappers denken dichter bij de ontraadseling van het ontstaan van het eerste leven op aarde te zijn gekomen.
 
A new discovery may explain the origin of life on Earth
 
Daaruit :
 
Hoera, de honger is nu opgelost in de wereld! Toch?
Je kunt ook de honger de wereld uit helpen door alle mensen met honger te laten uitsterven. Het lijkt er sterk op dat dit het huidige plan is. Tja, zo kan het ook natuurlijk.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Evolutie

Bericht door Leon »

Willempie schreef: 31 jul 2022, 13:34
Leon schreef: 31 jul 2022, 13:03

Hoera, de honger is nu opgelost in de wereld! Toch?
Je kunt ook de honger de wereld uit helpen door alle mensen met honger te laten uitsterven. Het lijkt er sterk op dat dit het huidige plan is. Tja, zo kan het ook natuurlijk.
Ja mooi hoor maar niet heus, we hebben ontdekt dat er zoiets is als het recht van de sterkste, en nu hoeven we geen excuus meer te geven als we de wereld op die manier haar gang laten gaan. Alsof het ook zo hoort als het zo is. En dan moet je gaan bewijzen dat het anders is, in plaats van te handelen dat het anders moet.
[uit principe ben ik voor principes]
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Bonjour »

[modbreak bonjour] Als je niet de moeite kan nemen serieus op een belangrijk serieus bericht te reageren, houd je mond dan en verziek het topic niet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Evolutie

Bericht door Leon »

Bonjour schreef: 31 jul 2022, 15:42 [modbreak bonjour] Als je niet de moeite kan nemen serieus op een belangrijk serieus bericht te reageren, houd je mond dan en verziek het topic niet.
Ik stop al. Ik meende dat er zaken waren die net even wat belangrijker en serieuzer zijn. We doen nu net alsof we iets groots bereikt hebben, maar de wereld staat er nog even rot of zelfs rotter voor.
[uit principe ben ik voor principes]
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Willempie »

Leon schreef: 31 jul 2022, 16:19
Bonjour schreef: 31 jul 2022, 15:42 [modbreak bonjour] Als je niet de moeite kan nemen serieus op een belangrijk serieus bericht te reageren, houd je mond dan en verziek het topic niet.
Ik stop al. Ik meende dat er zaken waren die net even wat belangrijker en serieuzer zijn. We doen nu net alsof we iets groots bereikt hebben, maar de wereld staat er nog even rot of zelfs rotter voor.
Helemaal juist. Ik kan wel begrijpen dat sommige mensen hierdoor geïrriteerd raken. Die mensen hangen hardnekkig het vooruitgangsgeloof aan, ten spijte van de verschrikkelijke ervaringen van de vorige eeuw. Heel idealistisch maar volkomen irrationeel.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Snelheid »

Of de honger de wereld uit is is nog maar de vraag.om heel dicht bij huis te blijven,zouden er geen voedsel banken zijn in dit landen had je mensen die honger zouden lijden en er zijn genoeg kinderen die zonder ontbijt naar school gaan hoofdzakelijk zijn dat buitenlanders maar ook Nederlandse kinderen daar het morgen brood met beleg niet voor handen is.

En er gaan nog steeds mensen dood van de honger.

In Vlaanderen is het beter geregeld tussen de middag een warme maaltijd,
heel veel scholen hebben daar een eigen kok in dienst.

Op zich hoef er geen honger te zijn maar je de verdeling he :|
VERITAS VOS LIBERABIT.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Willempie »

Snelheid schreef: 31 jul 2022, 19:43 Of de honger de wereld uit is is nog maar de vraag.om heel dicht bij huis te blijven,zouden er geen voedsel banken zijn in dit landen had je mensen die honger zouden lijden en er zijn genoeg kinderen die zonder ontbijt naar school gaan hoofdzakelijk zijn dat buitenlanders maar ook Nederlandse kinderen daar het morgen brood met beleg niet voor handen is.

En er gaan nog steeds mensen dood van de honger.

In Vlaanderen is het beter geregeld tussen de middag een warme maaltijd,
heel veel scholen hebben daar een eigen kok in dienst.

Op zich hoef er geen honger te zijn maar je de verdeling he :|
Er wordt voorspeld dat er door de maatregelen van onze overheden in de herfst zo'n slordige 150 miljoen mensen gaan omkomen van de honger. Sommigen schatten dat zelfs op 1,2 miljard. Je zult er maar verantwoordelijk voor zijn. Het lijkt me moeilijk uit te leggen als je voor Gods troon staat.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Snelheid »

Willempie schreef: 31 jul 2022, 19:53
Snelheid schreef: 31 jul 2022, 19:43 Of de honger de wereld uit is is nog maar de vraag.om heel dicht bij huis te blijven,zouden er geen voedsel banken zijn in dit landen had je mensen die honger zouden lijden en er zijn genoeg kinderen die zonder ontbijt naar school gaan hoofdzakelijk zijn dat buitenlanders maar ook Nederlandse kinderen daar het morgen brood met beleg niet voor handen is.

En er gaan nog steeds mensen dood van de honger.

In Vlaanderen is het beter geregeld tussen de middag een warme maaltijd,
heel veel scholen hebben daar een eigen kok in dienst.

Op zich hoef er geen honger te zijn maar je de verdeling he :|
Er wordt voorspeld dat er door de maatregelen van onze overheden in de herfst zo'n slordige 150 miljoen mensen gaan omkomen van de honger. Sommigen schatten dat zelfs op 1,2 miljard. Je zult er maar verantwoordelijk voor zijn. Het lijkt me moeilijk uit te leggen als je voor Gods troon staat.
Tja.................op zich hoef er geen honger te zijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Bonjour »

[modbreak bonjour] Na mijn modbreak gaat het offtopic gedoe gewoon door.
Stop daarmee.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 31 jul 2022, 20:46 [modbreak bonjour] Na mijn modbreak gaat het offtopic gedoe gewoon door.
Stop daarmee.
Had het niet gezien,maar je hebt gelijk.
VERITAS VOS LIBERABIT.