Het ervaren van mensen die overleden zijn

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door vegan-revolution »

Zolderworm schreef: 09 aug 2022, 07:52Dus nu hij er er niet meer is opent dat weer perspectieven om toch weer gewoon mee te doen.
Daar ben ik blij om.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Snelheid
Berichten: 10796
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Snelheid »

Kan het ook zijn dat hen die hier niet meer zijn in je droom verschijnen,dat zou dus ook een ervaring kunnen zijn,is het realiteit of worden ze niet ervaren om dat het een droom is,lijk mij een ingewikkeld zaak ;wat is echt en niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20596
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

vegan-revolution schreef: 09 aug 2022, 12:57
Zolderworm schreef: 09 aug 2022, 07:52Dus nu hij er er niet meer is opent dat weer perspectieven om toch weer gewoon mee te doen.
Daar ben ik blij om.
Ik ook !!
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door vegan-revolution »

Snelheid schreef: 09 aug 2022, 13:02Kan het ook zijn dat hen die hier niet meer zijn in je droom verschijnen,dat zou dus ook een ervaring kunnen zijn,is het realiteit of worden ze niet ervaren om dat het een droom is,lijk mij een ingewikkeld zaak ;wat is echt en niet.
Je kunt altijd denken aan dromen, dagdromen en hallucineren e.d.. Maar als 2 mensen tegelijkertijd dezelfde verschijning zien (of verschijnsel horen) waarvan tenminste één van die mensen die verschijning nooit bij weten heeft gezien (of verschijnsel heeft gehoord) dan lijkt er toch iets bijzonders aan de hand. Je kunt dán nog denken aan "een soort videobeelden" (of audio) die in een zekere vorm in materie is opgeslagen en die onder gunstige omstandigheden (als het ware) in iemands hoofd kunnen worden afgespeeld. Maar er zijn misschien ervaringen die zelfs buiten dit (natuurlijk enigszins speculatief) kader vallen.

Misschien is het ook wel mogelijk dat een beeld dat iemand in zijn hoofd heeft onder gunstige omstandigheden naar het hoofd van iemand anders kan worden overgedragen. Misschien zelfs wel over een grote afstand, zoals ook uitgezonden televisiebeelden op de andere kant van de wereld kunnen worden ontvangen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

Dromen zijn wezenlijk anders dan 'echt' iets zien. In mijn dromen zie ik ook wel eens overleden dierbaren, maar dan ben ik me er van bewust dat ik droom en dat de droombeelden uit mijn eigen geest voortkomen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

hopper schreef: 09 aug 2022, 14:10
Dromen zijn wezenlijk anders dan 'echt' iets zien.

In mijn dromen zie ik ook wel eens overleden dierbaren, maar dan ben ik me er van bewust dat ik droom en dat de droombeelden uit mijn eigen geest voortkomen.
Dat laatste denk ik ook...
Ik droom veel over overleden mensen....soms positief, maar ook wel heel angstig en negatief.....
Dan kan ik heel moeilijk weer in de realiteit terugkeren.....zo echt lijkt het...
peda
Berichten: 20596
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

peda schreef: 09 aug 2022, 15:05 Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Mijn man en ik hadden het er weleens over.
Als jij doodgaat kom je me dan nog bezoeken?
Vice versa dus...

Het was een afspraak.
Yep..natuurlijk..
Nou, ik heb er nooit iets van gemerkt.....
Wel ontmoette ik hem in dromen...leuk en/of niet leuk......en een paar keer heel eng. :?
Laatst gewijzigd door callista op 09 aug 2022, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Dat_beloof_ik »

peda schreef: 09 aug 2022, 15:05 Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Als je stelt dat bij het 'zien' van een overledene zelve, het initiatief uitgaat van de overledene, dan kan het daarbij niet uitmaken of degen die 'ziet' dat wel of niet voor mogelijk houdt.
Ik denk inderdaad dat het credo dood=dood door niemand doorbroken kan worden.
Tenzij mijn overleden opa hier vanavond aan tafel zit om met mij een potje te schaken.

Ik zou direct fotos maken, mijn gopro er bij pakken en iedereen laten komen.
Maar er is een reden dat dit soort gebeurtenissen altijd in de slaap plaats vinden.
En die reden is: dromen.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 09 aug 2022, 15:05 Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Merkwaardig is dan wel, dat de overlevende(n) zich nooit aan een groep mensen tegelijk vertonen.
Kennelijk is dat net iets te veel gevraagd. :D
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20596
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Dat_beloof_ik schreef: 09 aug 2022, 15:20
peda schreef: 09 aug 2022, 15:05 Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Als je stelt dat bij het 'zien' van een overledene zelve, het initiatief uitgaat van de overledene, dan kan het daarbij niet uitmaken of degen die 'ziet' dat wel of niet voor mogelijk houdt.
Ik denk inderdaad dat het credo dood=dood door niemand doorbroken kan worden.
Tenzij mijn overleden opa hier vanavond aan tafel zit om met mij een potje te schaken.

Ik zou direct fotos maken, mijn gopro er bij pakken en iedereen laten komen.
Maar er is een reden dat dit soort gebeurtenissen altijd in de slaap plaats vinden.
En die reden is: dromen.
Ik stel ook nergens dat niet-na-de-dood-overtuigden door de overledene gedwongen worden om hun credo op te geven.
Zoals ik het interpreteer bepaalt de persoonlijke grond-instelling van de beschouwer het "' zien "' of het "" niet zien "'. Ware het anders dan was er een objectieve maatstok gevonden om de juistheid van de verschillende visies vast te stellen. Het probleem ook bij dit thema is het ontbreken van de objectieve maatstok, daarom ook de verschillen in visie. Zo is er ook verschil in visie of overledenen bij hun "" performance/ materialisatie "" wel gefotografeerd kunnen worden. Geen der visies heeft in mijn optiek de mogelijkheid om de concurrerende visies op hard bewezen wijze naar de prullenbak te sturen. Daarom ook de nooit ophoudende discussie.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Trajecto »

moderatie:

Attentie, het is de bedoeling dat er welwillende geïnteresseerdheid in het onderwerp is als men reageert in dit topic.
Heb je dat niet; plaats dan geen reactie.
Iemand die het allemaal humbug vindt kan in de verleiding komen een onderwerp weg te lachen.
Dat is niet de bedoeling.
Nulla aetas ad discendum sera
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 09 aug 2022, 15:05 Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Het 'zien' van overledenen veronderstelt dat het beeld van mensen na de dood ook blijft bestaan. Ik vind dat wel een beetje problematisch, dan blijven de meeste van ons als een oud mannetje of vrouwtje 'in beeld'. Dan kun je maar beter op je 30e dood gaan, dan zie je er tenminste ook nog een beetje goed uit als 'dood beeld'.

Verder is het ook problematisch met reïncarnatie. Zolang je 'rondspookt' kun je niet opnieuw in het vlees geboren worden. En als je wel opnieuw in het vlees geboren wordt, wat gebeurd er dan weer met dat 'beeld'?
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1822
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden

Bericht door Yours »

In verband met ‘het ervaren van overledenen’ heb ik mij verdiept in de 7 chakra’s van de mens:
https://www.arhantayoga.nl/blog/de-7-chakras/

Oftewel de 7 auralagen van het lichaam:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Auralaag

Het vierde van de 7 auralagen (chakra’s) binnen het menselijke lichaam is het astraallichaam:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Astraallichaam
Dit lichaam lijkt de drie onderste fysieke lagen van het stoffelijke lichaam met de drie bovenste spirituele lagen te verbinden.

Dat astraallichaam oftewel ‘sterrelichaam’ treedt mogelijk ‘s-nachts uit en blijft via het zilveren koord verbonden aan het lichaam. Bij het intreden van de dood wordt dat koord mijns inziens verbroken.

Het is dit astrale lichaam dat mogelijk (tijdelijk) terecht komt in een hemelse sfeer dan wel in een ‘helse’ sfeer, afhankelijk van goede of slechte daden.

En in mijn visie is dat astrale lichaam ook hetgeen we eventueel van overledenen kunnen zien, voelen en/of op andere wijze ervaren.

Er valt wat betreft de slaap en de dood in elk geval nog heel wat te ontraadselen…..
Laatst gewijzigd door Yours op 09 aug 2022, 16:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

http://www.pimmol.nl/nl_NL/het-tibetaan ... t-en-toch/
In de documentaire worden de drie mogelijke tussenfasen van de Bardo Thödol uitgelegd aan de hand van een verhaal.

De eerste fase is op het moment van de dood. In deze diepe staat van bewustzijn verschijnt het heldere licht, een directe ervaring van de essentie. Als de stervende in staat is deze realiteit te herkennen, wordt hij onmiddellijk bevrijd en niet meer wedergeboren.

Als hij het licht niet herkent, begint de tweede fase. In deze fase gaat de persoonlijkheid verloren en dient zich een nieuwe realiteit aan voor de overledene. Deze keer in de vorm van een mandala van 58 boze godheden voortkomend uit zijn hersenen en een mandala van 42 vredelievende godheden voortkomend uit zijn hart. Zodra hij deze godheden herkent als zijn eigen projecties, is hij bevrijd.

Als de overledene ook deze realiteit niet herkent breekt de derde fase aan. Dat is de bardo van het aardse bestaan en wordt hij weer opnieuw geboren.
Volgens het Tibetaans dodenboek is het misschien wel mogelijk dat doden zich aan ons tonen. Het gaat er om, of je je eigen projecties herkent of niet. Wat is een projectie? Een droombeeld is bijvoorbeeld een projectie.

Mogelijk dat overledenen in die derde fase gaan 'rond spoken' in afwachting van een nieuwe geboorte. Ik ga er dan maar van uit dat deze overledenen zich niet al te netjes hebben gedragen in het leven.
peda
Berichten: 20596
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

hopper schreef: 09 aug 2022, 16:11
peda schreef: 09 aug 2022, 15:05 Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Het 'zien' van overledenen veronderstelt dat het beeld van mensen na de dood ook blijft bestaan. Ik vind dat wel een beetje problematisch, dan blijven de meeste van ons als een oud mannetje of vrouwtje 'in beeld'. Dan kun je maar beter op je 30e dood gaan, dan zie je er tenminste ook nog een beetje goed uit als 'dood beeld'.

Verder is het ook problematisch met reïncarnatie. Zolang je 'rondspookt' kun je niet opnieuw in het vlees geboren worden. En als je wel opnieuw in het vlees geboren wordt, wat gebeurd er dan weer met dat 'beeld'?
Ik heb met na-de-dood ook zo mijn problemen, maar mijn persoonlijke problemen zijn niet gelijk aan harde voor iedereen geldende maatstaven.
Of materialisaties ook gefotografeerd kan worden, daarover bestaat bij mijn weten geen uniformiteit in opvatting tussen de volgers. Fotografie kan onderworpen worden aan beoordeling, wanneer fotografie niet mogelijk is, wordt het m.i. wel lastig. Wie weet raad ?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden

Bericht door hopper »

Yours schreef: 09 aug 2022, 16:23
Oftewel de 7 auralagen van het lichaam:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Auralaag

De tweede auralaag staat voor het emotionele lichaam en is verbonden met het sacraalchakra. Het emotionele lichaam gaat over emoties, zoals vreugde, verdriet, angst, woede, verbazing en afschuw, en emotionele behoeften, zoals verbinding, affectie, liefde, empathie, steun, zorg en bescherming.
Dit lichaam kan geledigd: het lege gemoed.
De vijfde auralaag staat voor het etherisch lichaam en is verbonden met het keelchakra. Het etherisch lichaam bevat alle energiestromingen in het lichaam en bestaat uit een reeks complexe lagen van bio-elektromagnetische levensenergie die het fysieke lichaam overlappen en doorkruizen.
Het etherisch lichaam kan innerlijk worden vastgesteld als 'stromend'. Het komt idd binnen bij de keel (borstbeen). Bij de dood stopt het 'stromen'.
Het lijkt mij dat dit lichaam dan ook ophoudt te bestaan.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 09 aug 2022, 16:27
hopper schreef: 09 aug 2022, 16:11

Het 'zien' van overledenen veronderstelt dat het beeld van mensen na de dood ook blijft bestaan. Ik vind dat wel een beetje problematisch, dan blijven de meeste van ons als een oud mannetje of vrouwtje 'in beeld'. Dan kun je maar beter op je 30e dood gaan, dan zie je er tenminste ook nog een beetje goed uit als 'dood beeld'.

Verder is het ook problematisch met reïncarnatie. Zolang je 'rondspookt' kun je niet opnieuw in het vlees geboren worden. En als je wel opnieuw in het vlees geboren wordt, wat gebeurd er dan weer met dat 'beeld'?
Ik heb met na-de-dood ook zo mijn problemen, maar mijn persoonlijke problemen zijn niet gelijk aan harde voor iedereen geldende maatstaven.
Of materialisaties ook gefotografeerd kan worden, daarover bestaat bij mijn weten geen uniformiteit in opvatting tussen de volgers. Fotografie kan onderworpen worden aan beoordeling, wanneer fotografie niet mogelijk is, wordt het m.i. wel lastig. Wie weet raad ?
Ik heb wel eens geëxperimenteerd met foto's bij een zogeheten medium (met toestemming uiteraard). Het merkwaardige was dat er op de foto's geen overledenen te zien waren, maar wel een soort van 'vaagbeeld' van het medium zelf. Naast de afbeelding van het medium in kwestie zelf.
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door vegan-revolution »

 
Mijn demente moeder (die inmiddels al overleden is) was met open ogen soms in gesprek met haar overleden zuster of haar overleden broer. Als ik dan aan haar vroeg : "Was het geen droom?" dan antwoordde ze : "Nee het was echt.". Zelf ging ik ervan uit dat het toch slechts verbeeldingen waren die geen relatie hadden met de werkelijkheid, maar ik sluit andere mogelijkheden niet uit.
 
Ook had mijn moeder soms angst-dagdromen. Haar huisarts noemde dat een delier. Ik kon haar soms uit die angst-dagdromen halen door voorwerpen in de kamer aan te wijzen die vertrouwd waren en waardoor ze begreep dat ze gewoon in haar kamer was in plaats van ergens onderweg tijdens een een gevaarlijke en benauwende reis.
 
Mijn moeder zag soms een kat of een muis in de kamer die ik niet zag. En dat was allemaal echt volgens mijn moeder.
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
peda
Berichten: 20596
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

hopper schreef: 09 aug 2022, 16:32
peda schreef: 09 aug 2022, 16:27

Ik heb met na-de-dood ook zo mijn problemen, maar mijn persoonlijke problemen zijn niet gelijk aan harde voor iedereen geldende maatstaven.
Of materialisaties ook gefotografeerd kan worden, daarover bestaat bij mijn weten geen uniformiteit in opvatting tussen de volgers. Fotografie kan onderworpen worden aan beoordeling, wanneer fotografie niet mogelijk is, wordt het m.i. wel lastig. Wie weet raad ?
Ik heb wel eens geëxperimenteerd met foto's bij een zogeheten medium (met toestemming uiteraard). Het merkwaardige was dat er op de foto's geen overledenen te zien waren, maar wel een soort van 'vaagbeeld' van het medium zelf. Naast de afbeelding van het medium in kwestie zelf.
Misschien een soort van "' aura "'. Vroeger las ik nog wel over de mogelijkheden van de Kirlian fotografie, maar dat schijnt inmiddels ook niet meer te worden toegepast.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 09 aug 2022, 17:04
hopper schreef: 09 aug 2022, 16:32

Ik heb wel eens geëxperimenteerd met foto's bij een zogeheten medium (met toestemming uiteraard). Het merkwaardige was dat er op de foto's geen overledenen te zien waren, maar wel een soort van 'vaagbeeld' van het medium zelf. Naast de afbeelding van het medium in kwestie zelf.
Misschien een soort van "' aura "'. Vroeger las ik nog wel over de mogelijkheden van de Kirlian fotografie, maar dat schijnt inmiddels ook niet meer te worden toegepast.
Logisch.
Het bleek heel rationeel verklaarbaar.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 09 aug 2022, 17:04
hopper schreef: 09 aug 2022, 16:32

Ik heb wel eens geëxperimenteerd met foto's bij een zogeheten medium (met toestemming uiteraard). Het merkwaardige was dat er op de foto's geen overledenen te zien waren, maar wel een soort van 'vaagbeeld' van het medium zelf. Naast de afbeelding van het medium in kwestie zelf.
Misschien een soort van "' aura "'. Vroeger las ik nog wel over de mogelijkheden van de Kirlian fotografie, maar dat schijnt inmiddels ook niet meer te worden toegepast.
Misschien. Je begrijpt dat ik geen Hein ben en graag de dingen onderzoek. Zo heb ik open minded mediums bezocht. Zij maken contact met de overledenen en mijn veronderstelling is/was dat zij in enige mate uittreden om contact te maken met overledenen. Maar dan moeten die overledenen natuurlijk wel ergens huizen. Overigens is het meeste van mediums zeggen van een hoog horoscoop gehalte. Maar ik heb ze ook wel eens dingen horen zeggen die ze niet konden weten en ook niet konden raden.
Snelheid
Berichten: 10796
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 09 aug 2022, 15:12
peda schreef: 09 aug 2022, 15:05 Zelf dromen over overledenen is van een andere orde als het '' zien "' van de/een overledene zelve. In het laatste geval gaat het initiatief uit van de overledene hij/ zij laat zich "" zien "'. Voor diegenen die dood= dood huldigen, behoort het "' zien "' van overledenen niet tot de mogelijkheden, immers het credo dood=dood kan door niemand doorbroken worden.
Mijn man en ik hadden het er weleens over.
Als jij doodgaat kom je me dan nog bezoeken?
Vice versa dus...

Het was een afspraak.
Yep..natuurlijk..
Nou, ik heb er nooit iets van gemerkt.....
Wel ontmoette ik hem in dromen...leuk en/of niet leuk......en een paar keer heel eng. :?
Wat jij verteld @Callista heb ik wel meer van mensen vernomen,meestal eng.
Zelf ben ik van mening laat de doden de doden en bewaar de goede herinneringen aan hen in het hart.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 09 aug 2022, 18:42
callista schreef: 09 aug 2022, 15:12

Mijn man en ik hadden het er weleens over.
Als jij doodgaat kom je me dan nog bezoeken?
Vice versa dus...

Het was een afspraak.
Yep..natuurlijk..
Nou, ik heb er nooit iets van gemerkt.....
Wel ontmoette ik hem in dromen...leuk en/of niet leuk......en een paar keer heel eng. :?
Wat jij verteld @Callista heb ik wel meer van mensen vernomen,meestal eng.
Zelf ben ik van mening laat de doden de doden en bewaar de goede herinneringen aan hen in het hart.
Volgens een tekst zou Jezus hebben gezegd:

Laat de doden de doden begraven.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20596
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

hopper schreef: 09 aug 2022, 17:27

Zo heb ik open minded mediums bezocht. Zij maken contact met de overledenen en mijn veronderstelling is/was dat zij in enige mate uittreden om contact te maken met overledenen. Maar dan moeten die overledenen natuurlijk wel ergens huizen.
Ja, dat "' huizen "' behoort tot het Mysterie. Dat geldt voor alle metafysische "' entiteiten "". God, Het ENE, de Bron, het Kosmisch Bewustzijn, of hoe het fundamenteel Ultieme ook te noemen. Op de top van de Olympus tref je ze niet aan, dat is wel zeker.