Evolutie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door vegan-revolution »

 
Nogmaals het volgende beeld beschouwende (zie bij De eerste levensvormen op aarde) :
 
3 domeinen
 
Zowel in oerbacteriën (archaea), bacteriën als in eukaryoten vind je duons oftewel OLG's.

Zie bijvoorbeeld Transational coupling via termination-reinitiation at overlapping genes in archaea and bacteria.
 
Het is daarom vreemd dat Eliyahu het bestaan van duons aanvoert als argument tegen de evolutietheorie als blijkt dat duons al voorkomen in wat men denkt dat de eerste levensvormen waren. Het principe van "dual coding DNA" zou daarmee al miljarden bestaan volgens de gangbare wetenschap.
 
Hooguit zou je het "wonder" van het ontstaan van duons in de eerste levensvormen als een "bewijs" voor ID kunnen aanvoeren. Maar juist vanuit eencellige organismen is de kans op veranderingen in erfelijk materiaal relatief groot wegens de enorme aantallen ervan. Dus zo'n wonder hoeft dat niet te wezen.
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door Tiberius Claudius »

vegan-revolution schreef: 09 okt 2022, 12:06  
Nogmaals het volgende beeld beschouwende (zie bij De eerste levensvormen op aarde) :
 
3 domeinen
 
Zowel in oerbacteriën (archaea), bacteriën als in eukaryoten vind je duons oftewel OLG's.

Zie bijvoorbeeld Transational coupling via termination-reinitiation at overlapping genes in archaea and bacteria.
 
Het is daarom vreemd dat Eliyahu het bestaan van duons aanvoert als argument tegen de evolutietheorie als blijkt dat duons al voorkomen in wat men denkt dat de eerste levensvormen waren. Het principe van "dual coding DNA" zou daarmee al miljarden bestaan volgens de gangbare wetenschap.
 
Hooguit zou je het "wonder" van het ontstaan van duons in de eerste levensvormen als een "bewijs" voor ID kunnen aanvoeren. Maar juist vanuit eencellige organismen is de kans op veranderingen in erfelijk materiaal relatief groot wegens de enorme aantallen ervan. Dus zo'n wonder hoeft dat niet te wezen.
 
Ik betwijfel sterk of Elia veel kennis van Duons heeft.

Het lijkt me waarschijnlijker dat hij er ergens iets over gehoord heeft en dat nu blind als vaste Link opvoert.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Evolutie

Bericht door vegan-revolution »

 
In Decoding the dual-coding region vind ik :
 
A dual-coding region is defined as a stretch of DNA that encodes amino acids in overlapping reading frames. Dual-coding regions are often found in bacteriophages and viruses
 
Dus ook virussen bevatten duons. En mogelijk bevatte het DNA dat er was vóórdat er leven ontstond dus al duons. Om te weten wat er 3,5 miljard geleden precies gebeurde lijkt mij wel een moeilijke opgave. Misschien dat toekomstige kunstmatige intelligentie ons de weg kan wijzen en dat daarmee zelfs uiteindelijk het proces waarvanuit het eerste leven ontstond nagebootst kan worden.
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest