De ander uitnemender achten dan uzelf
Forumregels

» viewtopic.php?f=120&t=4024
Daar vind je de richtlijnen en informatie over
hoe de toelating om hier te posten geregeld is.
Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.

» viewtopic.php?f=120&t=4024
Daar vind je de richtlijnen en informatie over
hoe de toelating om hier te posten geregeld is.
Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
De ander uitnemender achten dan uzelf
In het boek Filippenzen 2, vers 3 staat: doet geen ding door twisten of ijdele eer, maar door de ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan uzelf.
De ander uitnemender achten dan jezelf.
Wat wordt daarmee bedoeld?
De ander uitnemender achten dan jezelf.
Wat wordt daarmee bedoeld?
Re: De ander uitnemender achten dan uzelf
Wie in het Koninkrijk leeft, leeft uitnemender als diegenen die buiten het Koninkrijk leven. Maar hoe is het te weten dat in het Koninkrijk geleefd wordt. Je bent dan wel aangewezen op zelf-oordeel, of is er een andere ijking mogelijk ?
Gewoon respect voor elkaar en naar elkaar LUISTEREN.
VERITAS VOS LIBERABIT.
- Uranopolitis
- Man/Vrouw: M
- Contacteer:
Zelfontledigende liefde tussen de broeders in Christus.
Dat we de optie open moeten houden dat de ander gelijk heeft, en jijzelf niet. Helaas. Is het trouwens geen ijdele leer in plaats van ijdele eer?
Ik ben weer van de ijdele leren, ik geef het maar toe. Ik wil ze wel verdedigen, maar dat is zinloos zonder dat je eerst gestorven bent in Christus…
[uit principe ben ik voor principes]
Nee er staat echt “ijdele eer”, en ijdel is dan waarschijnlijk niet verwaand maar leeg.Leon schreef: ↑08 aug 2022, 19:20Dat we de optie open moeten houden dat de ander gelijk heeft, en jijzelf niet. Helaas. Is het trouwens geen ijdele leer in plaats van ijdele eer?
Ik ben weer van de ijdele leren, ik geef het maar toe. Ik wil ze wel verdedigen, maar dat is zinloos zonder dat je eerst gestorven bent in Christus…
[uit principe ben ik voor principes]
Het gaat in Filipenzen over de omgangsvormen in de gemeente dus geen twistgesprekken en geen wollige verhalen. Als je de ander hoger acht dan jezelf voorkom je een hoop ruzie over wie en wat hij/zij zegt belangrijker is.
Spreuken 26:4
Men zou ook kunnen zeggen als we Filipenzen goed begrijpen zo niet lezen; zeggen wat je te zeggen hebt en in waarheid en blijf ver van daan bij nodeloze discussies.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Dat betekent dat je een ander beter vind dan jezelf. Dat je achtr slaat op wat een ander kan en dat fantastisch vindt. Dat je je realiseert dat die ander iets kan wat jij niet kan en dat je gericht bent op die ander en een dienstbare houding aanneemt om die ander te helpen om hetgeen hij/zij kan te realiseren.