Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Peter79 »

vegan-revolution schreef: 06 okt 2022, 23:20  
Hier nog iets over de betrouwbaarheid van dateringsmethoden :
 
How reliable is geologic dating?
 
Daarin aan het eind de volgende conclusie :
 
Radiometric dating, like any other experimental discipline, is subject to a variety of errors, ranging from human errors to rare anomalies resulting from highly unusual natural circumstances. But while errors and anomalies can occur, the burden of proof is not on scientists to fully explain each and every error. Instead, the burden of proof is on skeptics of old-earth geology to explain why tens of thousands of other carefully measured ages are all internally and externally consistent.
 
The creationist-intelligent design approach of highlighting a few known faults and errors in past measurements is a classic instance of the "forest fallacy" -- picking a fault or two in the bark of a single tree, then trying to claim that the entire forest doesn't exist. But the forest does exist -- literally tens of thousands of carefully peer-reviewed radiometric measurements have been made (and thousands more are published each year), using equipment and techniques that have been improved and refined over at least 50 years. This huge corpus of very well-established results cannot be so easily dismissed.
Beetje jammer dat de auteur het verschil niet weet tussen creationisme en intelligent design. Daarnaast is er binnen het creationisme ook nog een onderscheid tussen oude-aardecreationisme en jonge-aardecreationisme. Maar als je meeloopt met de massa, is het gemakkelijk te pikken op een minderheid.
 
Indeed, there is no known physical phenomenon that can yield consistent results in many thousands of measurements, year after year, except one: that these specimens really are as old as the data shows them to be. As biologist Kenneth Miller has observed, "The consistency of [radiometric] data ... is nothing short of stunning."
Volgens mij begon je dit topic met de opmerking dat als er drie dateringsmethoden de ene leeftijd aangaven en een andere gaf een andere leeftijd, dan kon je die andere negeren. Met dat voorbeeld blijkt dat het met de consistentie wel meevalt en bovendien zal je de afwijkende datering ook altijd moeten verklaren.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door vegan-revolution »

Peter79 schreef: 07 okt 2022, 09:15Volgens mij begon je dit topic met de opmerking dat als er drie dateringsmethoden de ene leeftijd aangaven en een andere gaf een andere leeftijd, dan kon je die andere negeren.
Negeren niet, maar wel relativeren.
Peter79 schreef: 07 okt 2022, 09:15bovendien zal je de afwijkende datering ook altijd moeten verklaren.
Uiteraard.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 14:45
Alpha schreef: 04 okt 2022, 14:41 Sorry, maar ik ben niet bereid om gebraden kippetjes in je mond te stoppen.
Je weet het dus niet.
Je zit kennelijk te wachten dat er gebraden kippetjes in je mond vliegen.

Helaas moet je er eerst een vangen, slachten en vervolgend braden.
Pas dan kan je er van eten.
Je moet dus ZELF veel moeite doen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 06 okt 2022, 07:02
Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:04 Jij vindt haar de bekendste, maar er zijn velen die veel bekender zijn.
Sommigen hebben hun carrière opgegeven op het goede nieuws bekend te maken.
In JW.ORG geven vele bekende personen aan hoe en waarom zij gelovig zijn geworden, na een intensieve Bijbelstudie.

Hoe bezag Jezus rijkdom?

Mattheüs 19:
16 Er kwam een man naar hem toe die zei: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?’
17 Hij zei tegen hem: ‘Waarom vraag je mij wat goed is? Er is er maar één die goed is. Maar als je het leven wilt binnengaan, houd je dan altijd aan de geboden.’
18 ‘Welke?’, vroeg de man. Jezus antwoordde: ‘Pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af,
19 eer je vader en je moeder, en heb je naaste lief als jezelf.’
20 De jonge man zei: ‘Ik heb me aan al die dingen gehouden. Wat kan ik nog meer doen?’
21 Jezus zei tegen hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, verkoop dan je bezit en geef het aan de armen. Dan zul je een schat in de hemel hebben. Kom, wees mijn volgeling.’
22 Toen de jonge man dat hoorde, ging hij bedroefd weg, want hij had veel bezittingen.
23 Jezus zei tegen zijn discipelen: ‘Ik verzeker jullie dat het voor een rijke moeilijk zal zijn het Koninkrijk van de hemel binnen te gaan.
24 Ook zeg ik jullie: het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.’ NWV.
Ik vraag me af of ik hier te maken heb met een automatisch antwoord apparaat of een mens. Zou je aub op de vraag in kunnen gaan en uitleggen hoe het kan dat Williams een jehova getuige is. Ze is steenrijk. Wellicht draagt ze heel veel af en willen zeer haar daarom niet kwijt?
Ik weet niet òf zij wel een getuige is.
Wanneer iemand niet getuigt is hij geen getuige.

Iedereen moet zelf een bewuste keuze maken.
Dat je ouders een getuige zijn, wil niet zeggen dat je ook een getuige bent.

De rijke jonge man legde zijn keuze bij zijn rijkdom. (Mattheüs 19:16-22).

Sommige mensen zijn door hun beroep rijk geworden en daarna getuige geworden.
Sommigen hebben hun zaak verkocht en hebben Gods koninkrijk op de eerste plaats gesteld.

De afdrachten die iemand doet zijn altijd vrijwillig en anoniem.
Je krijgt als vermogende geen hogere status.

Lukas 21:
1 Toen hij opkeek, zag hij de rijken hun giften in de geldkisten doen.
2 Hij zag ook dat een arme weduwe er twee kleine muntjes die heel weinig waard waren in deed
3 en hij zei: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft er meer in gedaan dan alle anderen.
4 Want die anderen hebben iets gegeven van wat ze overhadden, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, alles waarvan ze moest leven.’ NWV.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 18 okt 2022, 12:12
Dat_beloof_ik schreef: 06 okt 2022, 07:02

Ik vraag me af of ik hier te maken heb met een automatisch antwoord apparaat of een mens. Zou je aub op de vraag in kunnen gaan en uitleggen hoe het kan dat Williams een jehova getuige is. Ze is steenrijk. Wellicht draagt ze heel veel af en willen zeer haar daarom niet kwijt?
Ik weet niet òf zij wel een getuige is.
Wanneer iemand niet getuigt is hij geen getuige.

Iedereen moet zelf een bewuste keuze maken.
Dat je ouders een getuige zijn, wil niet zeggen dat je ook een getuige bent.

De rijke jonge man legde zijn keuze bij zijn rijkdom. (Mattheüs 19:16-22).

Sommige mensen zijn door hun beroep rijk geworden en daarna getuige geworden.
Sommigen hebben hun zaak verkocht en hebben Gods koninkrijk op de eerste plaats gesteld.

De afdrachten die iemand doet zijn altijd vrijwillig en anoniem.
Je krijgt als vermogende geen hogere status.

Lukas 21:
1 Toen hij opkeek, zag hij de rijken hun giften in de geldkisten doen.
2 Hij zag ook dat een arme weduwe er twee kleine muntjes die heel weinig waard waren in deed
3 en hij zei: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft er meer in gedaan dan alle anderen.
4 Want die anderen hebben iets gegeven van wat ze overhadden, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, alles waarvan ze moest leven.’ NWV.
Ja, dat is ze wel.
Het is nu wel duidelijk dat je de kwestie ontloopt.
Dank voor deze duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 18 okt 2022, 12:12
Dat_beloof_ik schreef: 06 okt 2022, 07:02

Ik vraag me af of ik hier te maken heb met een automatisch antwoord apparaat of een mens. Zou je aub op de vraag in kunnen gaan en uitleggen hoe het kan dat Williams een jehova getuige is. Ze is steenrijk. Wellicht draagt ze heel veel af en willen zeer haar daarom niet kwijt?
Ik weet niet òf zij wel een getuige is.
Wanneer iemand niet getuigt is hij geen getuige.

Iedereen moet zelf een bewuste keuze maken.
Dat je ouders een getuige zijn, wil niet zeggen dat je ook een getuige bent.

De rijke jonge man legde zijn keuze bij zijn rijkdom. (Mattheüs 19:16-22).

Sommige mensen zijn door hun beroep rijk geworden en daarna getuige geworden.
Sommigen hebben hun zaak verkocht en hebben Gods koninkrijk op de eerste plaats gesteld.

De afdrachten die iemand doet zijn altijd vrijwillig en anoniem.
Je krijgt als vermogende geen hogere status.

Lukas 21:
1 Toen hij opkeek, zag hij de rijken hun giften in de geldkisten doen.
2 Hij zag ook dat een arme weduwe er twee kleine muntjes die heel weinig waard waren in deed
3 en hij zei: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft er meer in gedaan dan alle anderen.
4 Want die anderen hebben iets gegeven van wat ze overhadden, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, alles waarvan ze moest leven.’ NWV.
Ja, dat is ze wel.
Het is nu wel duidelijk dat je de kwestie ontloopt.
Dank voor deze duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 18 okt 2022, 13:24
Alpha schreef: 18 okt 2022, 12:12 Ik weet niet òf zij wel een getuige is.
Wanneer iemand niet getuigt is hij geen getuige.

Iedereen moet zelf een bewuste keuze maken.
Dat je ouders een getuige zijn, wil niet zeggen dat je ook een getuige bent.

De rijke jonge man legde zijn keuze bij zijn rijkdom. (Mattheüs 19:16-22).

Sommige mensen zijn door hun beroep rijk geworden en daarna getuige geworden.
Sommigen hebben hun zaak verkocht en hebben Gods koninkrijk op de eerste plaats gesteld.

De afdrachten die iemand doet zijn altijd vrijwillig en anoniem.
Je krijgt als vermogende geen hogere status.

Lukas 21:
1 Toen hij opkeek, zag hij de rijken hun giften in de geldkisten doen.
2 Hij zag ook dat een arme weduwe er twee kleine muntjes die heel weinig waard waren in deed
3 en hij zei: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft er meer in gedaan dan alle anderen.
4 Want die anderen hebben iets gegeven van wat ze overhadden, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, alles waarvan ze moest leven.’ NWV.
Ja, dat is ze wel.
Het is nu wel duidelijk dat je de kwestie ontloopt.
Dank voor deze duidelijkheid.
Ik ontloop niets.
Als iemand tegen jou zegt dat je een miljoen krijgt, is dat zonder verdere onderbouwing waar?

Sommigen doen dat en gaan geld uitgeven, voordat ze het ontvangen hebben.

Ik ontloop niets.
Als iemand tegen jou zegt dat je een miljoen krijgt, is dat zonder verdere onderbouwing waar?

Sommigen doen dat en gaan geld uitgeven, voordat ze het ontvangen hebben.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 04 okt 2022, 13:07
Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:06 Je persoonlijk vooroordeel verhinderd dat Jezus de bruidegom is.

De losprijs komt in de profetie in Gen 3:15 naar voren en heeft in vele andere profetieën een koppeling.
Nu meen ik dat Tiberius een man is. Mag hij dan Jezus als bruidegom hebben?
Hanteer je de kip of ei theorie?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 24 okt 2022, 15:49
Messenger schreef: 04 okt 2022, 13:07
Nu meen ik dat Tiberius een man is. Mag hij dan Jezus als bruidegom hebben?
Hanteer je de kip of ei theorie?
Nee maar als je als man Jezus kunt hebben als bruidegom is er sprake van een homohuwelijk nietwaar?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

thom schreef: 04 okt 2022, 13:08
Alpha schreef: 04 okt 2022, 12:52 Jg zijn wereldwijd verenigd, een wereldwijde eenheid.
Vandaar dat zij moeite doen om alle mensen met Gods woord te bereiken, in overeenstemming met Jezus gebod.
Zo is de NWV in honderden talen verkrijgbaar en is Bijbelstudie lectuur in nagenoeg iedere taal te verkrijgen.

De NWV is up to date en niet op middeleeuwse taal en leer gebaseerd.

Johannes 3:
14 Net zoals Mozes in de woestijn de slang heeft opgeheven, zo moet ook de Mensenzoon opgeheven worden,
15 zodat iedereen die in hem gelooft, eeuwig leven zal hebben.

Johannes 17:
16 Ze zijn geen deel van de wereld, net zoals ik geen deel van de wereld ben.
17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid.
18 Ik heb hen de wereld in gestuurd, zoals u mij de wereld in hebt gestuurd.

Gewoon in duidelijk Nederlands of ook in honderden andere talen!

Jezus heeft het over de kleine kudde, die met hem, vanuit de hemel, als koningen en priesters over de aarde gaan regeren.

Johannes 14:
1 ‘Wees niet ongerust. Vertrouw op God en vertrouw ook op mij.
2 In het huis van mijn Vader zijn veel woningen. Als dat niet zo was, zou ik het jullie hebben gezegd. Ik ga weg om een plaats voor jullie [de kleine kudde] in orde te
maken.

Lukas 12:32 Wees niet bang, kleine kudde, want jullie Vader heeft besloten jullie het Koninkrijk te geven.

Openb. 5:
10 „Gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.” NWV
10 En U hebt ons voor onze God gemaakt tot koningen en priesters, en wij zullen als koningen regeren over de aarde. HSV

Openbaring 7:
9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’ NWV.

9 Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand.
10 En zij riepen met een luide stem: De zaligheid is van onze God, Die op de troon zit, en van het Lam! HSV.

Het is inderdaad een geestelijk proces, die vanuit de Bijbel gestuurd wordt.

Mattheüs 5:
5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden. NWV.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven. HSV.
Het gaat om die woorden; gelijk als Mij, en Ik in hen, en zoals U mij in de wereld gestuurd hebt, heb ik hen..

Het gaat om die woorden, waarin wij gelijk Hem gesteld worden.

Je begon immers met de tekst van Joh. 3, dat Jezus de enige was die neergedaald was uit de hemel.

Maar gelijk Hem, zijn wij, dóór Hem, alleen dolen wij nog, totdat inzicht en begrip Hem tonen in ons. Dat tonen de teksten aan die ik gaf.

Niet een knecht of een kuddeschaap, maar gelijk de Herder die het Woord brengt.
De NWV hanteert het begrip in eendracht, dan begrijpt iedereen wat er is bedoeld.

Jezus is volmaakt, wij zijn niet volmaakt.

Joh 6:
56 Wie Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem.
60 Velen dan van Zijn discipelen die dit hoorden, zeiden: Dit woord is hard; wie kan het aanhoren? HSV.

56 Wie zich met mijn vlees voedt en mijn bloed drinkt, blijft in eendracht met mij en ik in eendracht met hem
60 Toen velen van zijn discipelen dit daarom hoorden, zeiden zij: „Deze rede is aanstootgevend; wie kan ernaar luisteren?” NWV

Mensenvlees eten en bloed drinken is voor de Joden niet toegestaan en dus een gruwel.
Het is dus niet letterlijk bedoeld.

Een andere tekst!

Joh 10:
37 Als ik niet het werk van mijn Vader doe, geloof me dan niet.
38 Maar als ik dat wel doe, geloof dan het werk, ook al geloof je mij niet. Dan zul je te weten komen en duidelijker begrijpen dat de Vader in eendracht met mij is en ik in eendracht met de Vader ben.’
39 Opnieuw probeerden ze hem te grijpen, maar hij wist aan hen te ontsnappen. NWV

37 Als Ik niet de werken van Mijn Vader doe, geloof Mij dan niet
38 maar als Ik ze doe en u Mij niet gelooft, geloof dan de werken, opdat u erkent en gelooft dat de Vader in Mij is en Ik in Hem.
39 Zij probeerden dan opnieuw Hem te grijpen, maar Hij ontkwam aan hun handen. HSV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 okt 2022, 15:58
Alpha schreef: 24 okt 2022, 15:49 Hanteer je de kip of ei theorie?
Nee maar als je als man Jezus kunt hebben als bruidegom is er sprake van een homohuwelijk nietwaar?
Je leest kennelijk, wat je wilt lezen.

Het huwelijk is door God ingesteld en heilig. (1 Korinthiërs 7:2,3; 2 Petrus 2:6)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:44
Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:35 Je hebt de tekst niet gelezen of niet begrepen.

Jezus geeft overigens zelf het antwoord, vlak voor zijn terechtstelling.
Ik verwacht een antwoord van jou.
Is mijn antwoord dan niet te hoog gegrepen?

Mt 20:28 Zo is ook de Mensenzoon niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als een losprijs in ruil voor velen.’.

Romeinen 5:
18 Zoals één overtreding dus voor alle soorten mensen tot veroordeling heeft geleid, zo leidt ook één daad van rechtvaardiging ertoe dat alle soorten mensen rechtvaardig worden verklaard voor leven.
19 Want zoals door de ongehoorzaamheid van de ene mens velen zondaars werden, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van de ene persoon velen rechtvaardig worden.

1 Timotheüs 2:
5 Want er is één God en één bemiddelaar tussen God en mensen, een mens, Christus Jezus,
6 die zichzelf gegeven heeft als een overeenkomstige losprijs voor iedereen. Daarvan zal worden getuigd op de juiste tijd ervoor.

Romeinen 5:
18 Zoals één overtreding dus voor alle soorten mensen tot veroordeling heeft geleid, zo leidt ook één daad van rechtvaardiging ertoe dat alle soorten mensen rechtvaardig worden verklaard voor leven.
19 Want zoals door de ongehoorzaamheid van de ene mens velen zondaars werden, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van de ene persoon velen rechtvaardig worden. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 14:45
Alpha schreef: 04 okt 2022, 14:41 Sorry, maar ik ben niet bereid om gebraden kippetjes in je mond te stoppen.
Je weet het dus niet.
Jawel, maar ik kan je niet dwingen zelf onderzoek te doen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 24 okt 2022, 16:04
Jezus is volmaakt, wij zijn niet volmaakt.
God is volmaakt en dat is de schepping ook.
Het is de kunst om de perfectie altijd te zien in iedere omstandigheid, gebeurtenis en persoon.

Een volmaakte en almachtige God schept niets dat niet volmaakt is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 24 okt 2022, 15:44
Dat_beloof_ik schreef: 18 okt 2022, 13:24

Ja, dat is ze wel.
Het is nu wel duidelijk dat je de kwestie ontloopt.
Dank voor deze duidelijkheid.
Ik ontloop niets.
Als iemand tegen jou zegt dat je een miljoen krijgt, is dat zonder verdere onderbouwing waar?

Sommigen doen dat en gaan geld uitgeven, voordat ze het ontvangen hebben.

Ik ontloop niets.
Als iemand tegen jou zegt dat je een miljoen krijgt, is dat zonder verdere onderbouwing waar?

Sommigen doen dat en gaan geld uitgeven, voordat ze het ontvangen hebben.
Het gaat hier niet om de vraag of iemand een miljoen krijgt.
De kwestie is dat Williams een steenrijke Jehova Getuige is die in een enorme villa woont en dat is niet te rijmen met de regels van de WTG.
Waarom vraag je jezelf niet af hoe dat kan, in plaats van je af te vragen of ze wel degelijk lid is.
Dat laatste is immers duidelijk.
Dat zal ik je uitleggen: de vraag hoe dat kan, is direct verbonden de vraag waarom zij in rijkdom kan leven en andere 'broeders en zusters' niet.
Dat is een hele goede vraag die, zonder dat hij wordt beantwoord, tot de conclusie leidt dat er sprake is van ongelijke behandeling.
Maar goed, ik later het verder aan jou om daar met je broeders en zusters uit te komen.
Dat je er wel mee zit blijkt uit het ontlopen van de kwestie.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 okt 2022, 17:04
Alpha schreef: 24 okt 2022, 16:04
Jezus is volmaakt, wij zijn niet volmaakt.
God is volmaakt en dat is de schepping ook.
Het is de kunst om de perfectie altijd te zien in iedere omstandigheid, gebeurtenis en persoon.

Een volmaakte en almachtige God schept niets dat niet volmaakt is
Adam en Eva verloren hun volmaaktheid.
Daardoor is iedere nakomeling ook onvolmaakt.
Of je dat nu bevalt of niet.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 25 okt 2022, 05:55
Alpha schreef: 24 okt 2022, 15:44 Ik ontloop niets.
Als iemand tegen jou zegt dat je een miljoen krijgt, is dat zonder verdere onderbouwing waar?

Sommigen doen dat en gaan geld uitgeven, voordat ze het ontvangen hebben.

Ik ontloop niets.
Als iemand tegen jou zegt dat je een miljoen krijgt, is dat zonder verdere onderbouwing waar?

Sommigen doen dat en gaan geld uitgeven, voordat ze het ontvangen hebben.
Het gaat hier niet om de vraag of iemand een miljoen krijgt.
De kwestie is dat Williams een steenrijke Jehova Getuige is die in een enorme villa woont en dat is niet te rijmen met de regels van de WTG.
Waarom vraag je jezelf niet af hoe dat kan, in plaats van je af te vragen of ze wel degelijk lid is.
Dat laatste is immers duidelijk.
Dat zal ik je uitleggen: de vraag hoe dat kan, is direct verbonden de vraag waarom zij in rijkdom kan leven en andere 'broeders en zusters' niet.
Dat is een hele goede vraag die, zonder dat hij wordt beantwoord, tot de conclusie leidt dat er sprake is van ongelijke behandeling.
Maar goed, ik later het verder aan jou om daar met je broeders en zusters uit te komen.
Dat je er wel mee zit blijkt uit het ontlopen van de kwestie.
Je vindt de regels uit waar Jg zich aan moeten houden?

Het wtg is slechts een wettige, noodzakelijke organisatie.
Zonder dat kunnen zij b.v. geen vastgoed kopen.

Het al dan niet rijk zijn speelt bij JG geen rol, maar sommige buitenstaanders zijn daardoor gefascineerd.
Jezus zei: " het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan."


Ik heb nog nooit een bevestiging gezien dat Williams een gedoopte getuige zou zijn.
Als zij niet in het openbaar getuigd, dan kan zij ook geen getuige zijn.
Dat haar ouders getuige zouden zijn betekend niet dat zij ook een getuige is.
Als zij beweerd dat zij een getuige is, betekend niet dat dat zo is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 okt 2022, 12:55
Messenger schreef: 24 okt 2022, 17:04 God is volmaakt en dat is de schepping ook.
Het is de kunst om de perfectie altijd te zien in iedere omstandigheid, gebeurtenis en persoon.

Een volmaakte en almachtige God schept niets dat niet volmaakt is
Adam en Eva verloren hun volmaaktheid.
Daardoor is iedere nakomeling ook onvolmaakt.
Of je dat nu bevalt of niet.
Volmaaktheid is niet iets dat je kunt verliezen, net zo min als Goddelijkheid.
Dat je volmaaktheid niet kunt herkennen is een andere kwestie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 31 okt 2022, 13:04
Dat_beloof_ik schreef: 25 okt 2022, 05:55

Het gaat hier niet om de vraag of iemand een miljoen krijgt.
De kwestie is dat Williams een steenrijke Jehova Getuige is die in een enorme villa woont en dat is niet te rijmen met de regels van de WTG.
Waarom vraag je jezelf niet af hoe dat kan, in plaats van je af te vragen of ze wel degelijk lid is.
Dat laatste is immers duidelijk.
Dat zal ik je uitleggen: de vraag hoe dat kan, is direct verbonden de vraag waarom zij in rijkdom kan leven en andere 'broeders en zusters' niet.
Dat is een hele goede vraag die, zonder dat hij wordt beantwoord, tot de conclusie leidt dat er sprake is van ongelijke behandeling.
Maar goed, ik later het verder aan jou om daar met je broeders en zusters uit te komen.
Dat je er wel mee zit blijkt uit het ontlopen van de kwestie.
Je vindt de regels uit waar Jg zich aan moeten houden?

Het wtg is slechts een wettige, noodzakelijke organisatie.
Zonder dat kunnen zij b.v. geen vastgoed kopen.

Het al dan niet rijk zijn speelt bij JG geen rol, maar sommige buitenstaanders zijn daardoor gefascineerd.
Jezus zei: " het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan."


Ik heb nog nooit een bevestiging gezien dat Williams een gedoopte getuige zou zijn.
Als zij niet in het openbaar getuigd, dan kan zij ook geen getuige zijn.
Dat haar ouders getuige zouden zijn betekend niet dat zij ook een getuige is.
Als zij beweerd dat zij een getuige is, betekend niet dat dat zo is.
De bekende ontwijkende reactie blijft als wordt gevraagd naar dubieus gedrag van een JG: 'maar is die persoon wel een echte JG?'
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 31 okt 2022, 12:55
Messenger schreef: 24 okt 2022, 17:04 God is volmaakt en dat is de schepping ook.
Het is de kunst om de perfectie altijd te zien in iedere omstandigheid, gebeurtenis en persoon.

Een volmaakte en almachtige God schept niets dat niet volmaakt is
Adam en Eva verloren hun volmaaktheid.
Daardoor is iedere nakomeling ook onvolmaakt.
Of je dat nu bevalt of niet.
Iets dat volmaakt is kan dat niet verliezen, anders was het nooit volmaakt.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Messenger »

Tiberius Claudius schreef: 07 nov 2022, 17:15
Alpha schreef: 31 okt 2022, 12:55 Adam en Eva verloren hun volmaaktheid.
Daardoor is iedere nakomeling ook onvolmaakt.
Of je dat nu bevalt of niet.
Iets dat volmaakt is kan dat niet verliezen, anders was het nooit volmaakt.
Exact!
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.