God is trouw

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Dat_beloof_ik
Man/Vrouw: M

Re: God is trouw

Bericht door Dat_beloof_ik »

Barnabas schreef: 03 dec 2022, 15:11
Dat_beloof_ik schreef: 15 nov 2022, 12:35

Allerminst. Hebreeen 6: 4-6 is daarover vrij duidelijk: weg is weg.

Weer een halve waarheid: er staat dat niemand uit Zijn hand kan rukken en ook vertelt Christus het verhaal van de verloren zoon die terugkeert naar de Vader: Hij was de zoon van zijn vader en werd volledig herstelt in zijn glorie toen hij besloot zijn vader weer op te zoeken.
Johannes 10: "Maar u gelooft niet, want u bent niet van Mijn schapen, zoals Ik u gezegd heb. Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij. En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken."
Jezus is dus bij machte de kleinste en zwakste van Zijn kinderen te berschermen tegen dwaalleer en verleiding de Heer te verlaten. Hij voed hen met Zijn woord en geeft hen opdracht om Zijn wetten na te volgen. Zo worden zij goede burgers, goede mensen die de wet kennen en zij verdienen het koninkrijk en de rust en de vrede. Zij zijn degenen die het zullen regeren in Zijn koninkrijk en van hen zal het heil zijn. ook heeft Hij gezegd dat het wijze beschaamd zal worden door het zwakke. En wie probeert iemand uit Zijn hand te rukken zal op de harde hand van de Heer stuiten zoals Hij ook de tafels in de tempel omgekeerd heeft.
Vanwaar Hebreeen 6: 4-6 dan? Daar staat precies het tegenovergestelde?
Barnabas

Bericht door Barnabas »

Dat_beloof_ik schreef: 04 dec 2022, 05:46
Barnabas schreef: 03 dec 2022, 15:11

Weer een halve waarheid: er staat dat niemand uit Zijn hand kan rukken en ook vertelt Christus het verhaal van de verloren zoon die terugkeert naar de Vader: Hij was de zoon van zijn vader en werd volledig herstelt in zijn glorie toen hij besloot zijn vader weer op te zoeken.
Johannes 10: "Maar u gelooft niet, want u bent niet van Mijn schapen, zoals Ik u gezegd heb. Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij. En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken."
Jezus is dus bij machte de kleinste en zwakste van Zijn kinderen te berschermen tegen dwaalleer en verleiding de Heer te verlaten. Hij voed hen met Zijn woord en geeft hen opdracht om Zijn wetten na te volgen. Zo worden zij goede burgers, goede mensen die de wet kennen en zij verdienen het koninkrijk en de rust en de vrede. Zij zijn degenen die het zullen regeren in Zijn koninkrijk en van hen zal het heil zijn. ook heeft Hij gezegd dat het wijze beschaamd zal worden door het zwakke. En wie probeert iemand uit Zijn hand te rukken zal op de harde hand van de Heer stuiten zoals Hij ook de tafels in de tempel omgekeerd heeft.
Dat is jouw opdracht, dat je uitzoekt hoe dat zit.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Barnabas schreef: 16 dec 2022, 12:22
Dat_beloof_ik schreef: 04 dec 2022, 05:46

Dat is jouw opdracht, dat je uitzoekt hoe dat zit.
Ik zou niet weten waarom, voor mij is het geen probleem.
Mijn vraag aan jou is waarom je voor het één kiest, terwijl in een ander evangelie het tegenovergestelde staat.
Plaats reactie