Israelische politiek

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Bonjour schreef: 04 dec 2022, 17:10 https://www.nu.nl/buitenland/6240133/ra ... srael.html
De spanning steeg eerder deze week tot het kookpunt door de dood van de 23-jarige Palestijn Ammar Mufleh. Hij kwam vrijdag in conflict met de Israëlische politie. Na een worsteling schoot een agent hem dood. Van dat voorval zijn beelden, die rondgaan onder Palestijnen en voor veel woede zorgen. Palestijnse activisten roepen sindsdien op tot een reactie op de acties van de Israëlische politie.

https://www.palestinechronicle.com/watc ... ar-nablus/

https://www.youtube.com/shorts/40nPBkqzPVo

Proportionele reacties?
Groot gelijk dat hij hem neerschiet, hij probeert zijn automatisch geweer af te pakken, en ze steken nogal graag met messen daar iets dat eerder ook gebeurde volgens de berichten.

https://israeltoday.nl/read/palestijnse ... empelberg/

Internet staat letterlijk bomvol met berichten dat Palestijnen Israëlische neersteken.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2564223 ... elier-dood

https://www.joods.nl/2020/08/palestijn- ... ach-tikva/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6f425f4/

https://www.cidi.nl/palestijn-steekt-dr ... atviering/

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf05022006_008

https://www.hln.be/buitenland/jonge-pal ... ~a9be2710/

https://nos.nl/artikel/574445-palestijn ... srael-dood

https://nos.nl/artikel/2114609-harde-wo ... -in-israel

Verzet je hier in Nederland eens tegen een politieman en probeer hun pistool eens af te pakken. (Laat staan het leger)

Ook al betreur ik zijn dood, die jongeman was oerdom bezig.

Kun je mij een lijst geven waar Israëlische Palestijnen neersteken?
Laatst gewijzigd door Vreugdevol op 05 dec 2022, 00:05, 5 keer totaal gewijzigd.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Hup Israël.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Vreugdevol schreef: 04 dec 2022, 23:37 Groot gelijk dat hij hem neerschiet, hij probeert zijn automatisch geweer af te pakken, en ze steken nogal graag met messen daar iets dat eerder ook gebeurde volgens de berichten.
Maar je ziet absoluut niet welke rol Israël daarin speelt. Je wordt niet zomaar een terrorist.

Dit is hoe de andere kant het evaren heeft:
https://www.rememberthesechildren.org/#gsc.tab=0

Als je daar geen begrip voor hebt, zit er een heel groot gat in je vermogen anderen te begrijpen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 04 dec 2022, 17:10 https://www.nu.nl/buitenland/6240133/ra ... srael.html
De spanning steeg eerder deze week tot het kookpunt door de dood van de 23-jarige Palestijn Ammar Mufleh. Hij kwam vrijdag in conflict met de Israëlische politie. Na een worsteling schoot een agent hem dood. Van dat voorval zijn beelden, die rondgaan onder Palestijnen en voor veel woede zorgen. Palestijnse activisten roepen sindsdien op tot een reactie op de acties van de Israëlische politie.

https://www.palestinechronicle.com/watc ... ar-nablus/

https://www.youtube.com/shorts/40nPBkqzPVo

Proportionele reacties?
Bs"d

Hij viel een Israelische politieagent aan met een mes en probeerde zijn wapen af te pakken.

Lijkt me zeer proportioneel om het dan voor zijn raap te schieten.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Eliyahu schreef: 05 dec 2022, 14:46
Bs"d

Hij viel een Israelische politieagent aan met een mes en probeerde zijn wapen af te pakken.

Lijkt me zeer proportioneel om het dan voor zijn raap te schieten.
In welk land dan ook al je een diender aan gaat vallen wordt je voor je raap geschoten in de VS kan je er zeker van zijn daar hebben ze helemaal een schietgrage politie.En in Israel laat de politie zich ook niet aanvallen dus ja zo gek is dat allemaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Bonjour schreef: 05 dec 2022, 06:01
Vreugdevol schreef: 04 dec 2022, 23:37 Groot gelijk dat hij hem neerschiet, hij probeert zijn automatisch geweer af te pakken, en ze steken nogal graag met messen daar iets dat eerder ook gebeurde volgens de berichten.
Maar je ziet absoluut niet welke rol Israël daarin speelt. Je wordt niet zomaar een terrorist.

Dit is hoe de andere kant het evaren heeft:
https://www.rememberthesechildren.org/#gsc.tab=0

Als je daar geen begrip voor hebt, zit er een heel groot gat in je vermogen anderen te begrijpen.
Dit is emotioneel gezever, hoezeer ik het lijden aan beide kanten betreur het is diep tries.

Echter dien je naar de oorzaak te kijken en dat zijn de Palestijnen zelf die vrede keer op keer afwijzen, hun kinderen leren de joden te haten, Daarbovenop verstoppen ze zich achter hun zaad stelletje laffe honden zijn het met name Hamas.

Ze proberen ook niet hun bevolking te beschermen in tegenstelling tot Israël die hun eigen bevolking waarschuwd en de Palestijnse als er vergelding plaats vindt.

Die slachtoffers zijn volledig op conto van de Palestijnen zelf toe te schrijven.

Hup Israël.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door callista »

Stop eens met die irritante en kinderachtige kreet "Hup Israël" :x :x
Het gaat niet over voetbal...
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Ok, Ik zie een executie. Geen poging om iemand te overmeesteren. Dat is dus net zo beroerd als in de VS. En als er dan een raket op Israël afgevuurd wordt, wordt er teruggeschoten en vallen er onschuldige burgers.

Jullie maken je schuldig aan racisme.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 05 dec 2022, 19:22 Ok, Ik zie een executie. Geen poging om iemand te overmeesteren. Dat is dus net zo beroerd als in de VS. En als er dan een raket op Israël afgevuurd wordt, wordt er teruggeschoten en vallen er onschuldige burgers.

Jullie maken je schuldig aan racisme.
Kinderen die stenen gooien komen ook om door vuurwapengeweld, dat is niet proportioneel lijkt me.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 05 dec 2022, 19:57
Bonjour schreef: 05 dec 2022, 19:22 Ok, Ik zie een executie. Geen poging om iemand te overmeesteren. Dat is dus net zo beroerd als in de VS. En als er dan een raket op Israël afgevuurd wordt, wordt er teruggeschoten en vallen er onschuldige burgers.

Jullie maken je schuldig aan racisme.
Kinderen die stenen gooien komen ook om door vuurwapengeweld, dat is niet proportioneel lijkt me.
Alle geweld is niks maar dat is niet alleen in Israel zo de kroon spant de VS.
En of die kinderen alleen stenen gooien??????
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Snelheid schreef: 05 dec 2022, 20:38
Messenger schreef: 05 dec 2022, 19:57
Kinderen die stenen gooien komen ook om door vuurwapengeweld, dat is niet proportioneel lijkt me.
En of die kinderen alleen stenen gooien?
Bevestigd precies wat ik al eerder schreef, die haat krijgen ze vanuit huis af mee hun vader en moeder laten hun kinderen liever als martelaar sterven dan er gezond voor te zorgen en te beschermen.

En als dan een verdwaalde kogel zo'n kind dood lopen ze in de media te janken en wordt dat uitvergroot.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 05 dec 2022, 20:38 En of die kinderen alleen stenen gooien??????
Dus je schiet maar op kinderen. Hoor je wel wat je zegt?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 05 dec 2022, 20:44
Snelheid schreef: 05 dec 2022, 20:38 En of die kinderen alleen stenen gooien??????
Dus je schiet maar op kinderen. Hoor je wel wat je zegt?
Lees je wat ik schreef...........................alle geweld is niks.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 05 dec 2022, 20:47
Bonjour schreef: 05 dec 2022, 20:44
Dus je schiet maar op kinderen. Hoor je wel wat je zegt?
Lees je wat ik schreef...........................alle geweld is niks.
Als je door kinderen met stenen bekogeld wordt ga je niet schieten, tenzij je een hufter bent.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Bonjour schreef: 05 dec 2022, 21:45
Snelheid schreef: 05 dec 2022, 20:47

Lees je wat ik schreef...........................alle geweld is niks.
Als je door kinderen met stenen bekogeld wordt ga je niet schieten, tenzij je een hufter bent.
Wat voor achterlijke vader of moeder laat zijn kind stenen gooien of demonstreren in een gevaarlijk gebied waarvan je weet dat het zijn of haar leven kan kosten?

Jij gaat toch ook niet met je kinderen naar de ME terwijl je weet dat ze ongenadig op hun flikker krijgen.

En ja er zitten echte psychopaten tussen in het leger vooral met wat ze meemaken.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 05 dec 2022, 21:45
Snelheid schreef: 05 dec 2022, 20:47

Lees je wat ik schreef...........................alle geweld is niks.
Als je door kinderen met stenen bekogeld wordt ga je niet schieten, tenzij je een hufter bent.
Een normaal kind gooit geen stenen naar de politie een kwestie van opvoeden,maar ja ze worden wel opgevoed met haat tegen alles wat joods is en ze krijgen haat mee in het algemeen.is niet te verdedigen,en als de politie dan maatregelen neemt is het huilen geblazen,heb er geen meelij mee.Kortom ze misdragen zich op schandelijke wijze.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 06 dec 2022, 00:14
Bonjour schreef: 05 dec 2022, 21:45
Als je door kinderen met stenen bekogeld wordt ga je niet schieten, tenzij je een hufter bent.
Een normaal kind gooit geen stenen naar de politie een kwestie van opvoeden,maar ja ze worden wel opgevoed met haat tegen alles wat joods is en ze krijgen haat mee in het algemeen.is niet te verdedigen,en als de politie dan maatregelen neemt is het huilen geblazen,heb er geen meelij mee.Kortom ze misdragen zich op schandelijke wijze.
Die opvoeding met haat tegen alles wat Palestijns is, krijgen ze mee van de Israelies.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Messenger schreef: 06 dec 2022, 00:29
Snelheid schreef: 06 dec 2022, 00:14

Een normaal kind gooit geen stenen naar de politie een kwestie van opvoeden,maar ja ze worden wel opgevoed met haat tegen alles wat joods is en ze krijgen haat mee in het algemeen.is niet te verdedigen,en als de politie dan maatregelen neemt is het huilen geblazen,heb er geen meelij mee.Kortom ze misdragen zich op schandelijke wijze.
Die opvoeding met haat tegen alles wat Palestijns is, krijgen ze mee van de Israelies.
Grooste onzin, Israëlische kinderen gooien geen stenen naar palastijnen of steken palastijnen met messen.

De haat komt van de palastijnen het is een pure haat, die gericht is tegen het joodse volk terwijl Israël keer op keer haar best kant heeft laten zien.

Blijven ze jammeren, haten en oorlog voeren. Ze offeren zelfs hun kinderen op.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Vreugdevol schreef: 06 dec 2022, 00:36
Messenger schreef: 06 dec 2022, 00:29
Die opvoeding met haat tegen alles wat Palestijns is, krijgen ze mee van de Israelies.
Grooste onzin, Israëlische kinderen gooien geen stenen naar palastijnen of steken palastijnen met messen.

De haat komt van de palastijnen het is een pure haat, die gericht is tegen het joodse volk terwijl Israël keer op keer haar best kant heeft laten zien.

Blijven ze jammeren, haten en oorlog voeren. Ze offeren zelfs hun kinderen op.
Inderdaad,voorts ze zullen het nooit winnen van Israel, en hen die weet hebben van dit gegeven weten dat groot Israel er aan komt.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Vreugdevol schreef: 06 dec 2022, 00:36 Grooste onzin, Israëlische kinderen gooien geen stenen naar palastijnen of steken palastijnen met messen.
Nee, dat hoeven ze niet. Hun papa stuurt wel een raket die onschuldigen dood en zo alles in stand houdt.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 06 dec 2022, 01:23
Vreugdevol schreef: 06 dec 2022, 00:36

Grooste onzin, Israëlische kinderen gooien geen stenen naar palastijnen of steken palastijnen met messen.

De haat komt van de palastijnen het is een pure haat, die gericht is tegen het joodse volk terwijl Israël keer op keer haar best kant heeft laten zien.

Blijven ze jammeren, haten en oorlog voeren. Ze offeren zelfs hun kinderen op.
Inderdaad,voorts ze zullen het nooit winnen van Israel, en hen die weet hebben van dit gegeven weten dat groot Israel er aan komt.
Imperialisme?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Dat er door sommigen zelfs tegen de werkelijkheid in wordt ontkend dat er Palestijnen uit hun eigen huizen worden gezet en van hun eigen grondgebied worden verwijderd, ook al zijn hun families er reeds woonachtig vanaf voor de stichting van de Israelische staat, zorgt ervoor dat het wappie-alarm afgaat.
Vreugdevol schreef: 06 dec 2022, 00:19 Het gooien van stenen naar politie of leger is poging tot doodslag.
En het doden van onschuldige Palestijnse burgers met raketten is moord.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Bonjour »

Ik weet niet of het wappie gedrag is. Ik erger me aan het gebrek aan empathie.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Mart »

Bonjour schreef: 06 dec 2022, 12:46 Ik weet niet of het wappie gedrag is. Ik erger me aan het gebrek aan empathie.
Ontkennen wat aantoonbaar waar is, betreft het zich baseren op "alternative facts" en gaat uit van complotten bij de media. Dat lijkt me wap bij uitstek. En inderdaad verdwijnt ook alle empathie als sneeuw voor de zon als het om de opponenten van Israel of de vijanden van de bijbelgod gaat.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)