Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Mart »

umit schreef: 20 jan 2023, 14:00 Weet je wat nogal aanstootgevend is? Ik geloof dat ik nu begin te begrijpen wat in die hoofden van mensen speelden die 2000 jaar geleden Jezus liever kwijt waren...
De Romeinen hebben Jezus gekruisigd en de christenen hebben hem gedood. In wat ze vervolgens van Jezus hebben gemaakt, zou Jezus zich niet hebben herkend. Jezus' broer Ja'akov - de leider van de christelijke beweging na Jezus' kruisiging - werd volgens Josefus door de andere joden zeer gewaardeerd en hetzelfde geldt zeer waarschijnlijk eveneens voor Jezus die in bijna alles de Farizeesche school van Hillel volgde.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Messenger »

umit schreef: 20 jan 2023, 14:00 Mijn account kan gesloten worden...ik ben hier klaar.
Dat vind ik jammer.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Trajecto »

umit schreef: 20 jan 2023, 14:00 Ik heb het begrepen...ik hou al op.
Mijn excuses voor het ongemak.
Liever mensen die simpelweg ruzie zoeken op dit forum, als iemand die op een vriendelijke wijze, inhoudelijke religieuze discussies wil voeren.

Weet je wat nogal aanstootgevend is?
Ik geloof dat ik nu begin te begrijpen wat in die hoofden van mensen speelden die 2000 jaar geleden Jezus liever kwijt waren...
Wie de schoen past, trekke hem aan.

Mijn account kan gesloten worden...ik ben hier klaar.
Ik gaf uitleg over hoe dit forum werkt en wat we hier wel en wat niet zozeer verwachten.
Inhoudelijke religieuze discussies voeren is hier wel degelijk de bedoeling.
Dat is ook bedoeld waar ik aangeef dat het de bedoeling is religieuze zaken te bespreken en eventueel bereid te zijn van inzicht te veranderen.
Wat je schreef over Gandhi kan ik moeilijk bij het modereren niet gaan aankaarten. Dat kan hier niet.
En ik greep meteen ook de gelegenheid aan om wat toelichting te geven bij de bedoelingen van dit forum, zodat het gemakkelijk te beoordelen is of dit forum aantrekkelijk is en voldoet aan de verwachtingen.

Natuurlijk is vertrekken als men dat wil mogelijk.
Omdat je een wens in die richting te kennen geeft gaat het als volgt:
Je kunt je bedenken en toch blijven.
Als je niet laat horen te willen blijven dan zal ik je account eind van de avond zaterdag afsluiten.
Daarna via e-mail een verzoek indienen het weer te openen is mogelijk.
Nulla aetas ad discendum sera
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door peda »

Zelf zou ik het vertrek van Umit ook spijtig vinden, mijn kleuring opvatting volgend. Maar iedereen moet natuurlijk zelf uitmaken of de persoonlijke ambitie voor forum-deelname spoort met de richtlijnen van een forum. De forum richtlijnen domineren wel boven de persoonlijke ambities. Op een forum ben je gast en geen gastheer die bepaalt wat er zoal gegeten en gedronken wordt. :lol:
Laatst gewijzigd door peda op 20 jan 2023, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door callista »

Het is natuurlijk een feit dat de islam afwijkt van het christendom en dat je dat benoemt....of laat ik zeggen mag benoemen.
Maar ja......zoiets is vaak al moeilijk helaas...

Ik zie in beide religies wel punten die ik acceptabel vind maar ook waarmee ik het niet eens ben.
Maar ja...ik hang geen enkele religie aan maar kan er wel objectief naar kijken
Laatst gewijzigd door callista op 20 jan 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Trajecto »

Ik zal Bonjour vragen een feedback te openen.
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Mart »

Trajecto schreef: 20 jan 2023, 14:46
Als je niet laat horen te willen blijven dan zal ik je account eind van de avond zaterdag afsluiten.
Geldt dat overigens eveneens voor Thom die de hele tijd zegt - zelfs op het publieke forum - dat hij wil dat z'n account moet worden gesloten?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door peda »

Wanneer het account niet gesloten wordt en je wilt toch weg dan is het niet meer leveren van inbreng een probaat middel om op het forum niet meer mee te doen en de facto dus weg te zijn, zo mijn visie. Niet moeilijk doen. als het makkelijk ook kan ( Ockham ).
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door umit »

Trajecto schreef: 20 jan 2023, 13:33 Je post is niet geformuleerd op een wijze zoals het hier de bedoeling is.
Met name het laatste gedeelte waar je over Gandhi spreekt valt op en geeft aanstoot.
Je spreekt in het hele bericht eigenlijk vanuit islamitische geloofsaannames (met mogelijke eigen invullingen/uitleg; maar of dat zo is weet ik niet). Dit echter op een wijze alsof het algemeen erkende controleerbare feiten zouden zijn (iets als bijvoorbeeld: Amsterdam is de hoofdstad van Nederland).
Zo spreken is niet de bedoeling. We bespreken hier dingen met elkaar en geven argumenten bij onze mening of opvatting.
Een soort van duister lot uitspreken over een bekend persoon die breed als hoogstaand wordt gezien, maar een geloof heeft dat we zelf niet aanhangen, doen we hier niet.
Aangezien je nogal andere ideeën hebt als hier gebruikelijk verdient het aanbeveling vaker te zeggen "ik geloof dat" of "mijn mening is dat".
Je post geeft niet de indruk dat je iets naar voren brengt en bereid bent eventueel bij aansprekende argumenten van zicht te veranderen.
Dat is juist een belangrijk uitgangspunt van dit forum.
Ik snap niet echt wat hier niet door de beugel kan.
Dat stuk van Ghandi is niet een persoonlijke opvattigen van mij, maar iets wat algemeen bekend en breed geaccepteerd is binnen de Islaam.
Misschien wil je kort een google sessie uitvoeren wat met Kafirs in Islaam gebeurt.

Ik heb het alleen geïllustreerd met het Ghandi-figuur en het nog zacht uitgedrukt.
Dat ik extreme persoonlijke uitingen voor me moet houden begrijp ik...maar dat ik zaken censureren moet die algemeen onderdeel zijn van een van de grootst gevolgde godsdiensten? Gaat dat niet een beetje ver?
Als ik bepaalde essentiele onderdelen moet verzwijgen of verbloemen omdat hier mensen zijn die dat niet graag lezen, dan kan ik toch net zo goed mijn mond houden? wat heeft het dan voor zin als ik halve informatie mag verstrekken?

Mijn deelname laat ik aan de mensen hier over. Als er veel mensen zijn die graag willen dat ik blijf, dan kan ik blijven...en reageer dan alleen op threads waar ik geen consessies hoef te doen.

als dat niet mogelijk is, of als mensen mij liever zien gaan, dan sluit simpelweg mijn account...het heeft geen zin om te blijven als je ongewenst bent.

Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,

Umit
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Snelheid »

Deze moslim wil geen concessies doen je zou kunnen zeggen Alpha 2.


O ja ik doe ook geen concessies geen sprake van ik sta ten vollen voor het Christendom en Zijn Heilige Kerk,en daarom ga ik niet mensen verwijzen naar de hel mensen doden of beroven aanslagen plegen zoals moslims dat doen enz enz enz wat aan ons is het oordeel niet wie er naar de hel of Hemel gaan ;men zal nog raar staat te kijken wie er daar naar binnen gaan de Hemel dan.En de hel laat die nou bestaan tja ga met mij daarover niet is discussie zoek het maar uit zou ik zeggen.


Je kan aan elkaar een hekel hebben of niet op dit forum maar voor alles zijn wij allen mens ook hier op dit forum.

O ja.....................overwin het kwade door het GOEDE :praying1: :thumb1: :thumb1: :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Bonjour »

umit schreef: 20 jan 2023, 16:01 Dat stuk van Ghandi is niet een persoonlijke opvattigen van mij, maar iets wat algemeen bekend en breed geaccepteerd is binnen de Islaam.
Binnen het christendom is de hel niet meer in de mode. Sowieso was er al een idee dat de hel altijd voor anderen is, maar niet voor jezelf of eigen familie. Net zoals rokers denken dat alleen anderen aan longkanker omkomen.

Het probleem met een God die mensen naar de hel stuurt is dat Hij mensen martelt. Eeuwig. Mensen die vaak niet zelf gekozen hebben voor het land waar ze geboren worden en daarom in een religie terecht komen die gewoon gangbaar is. Dan kan die God tenminste even zodanig optreden dat duidelijk is welke religie de juiste is. Zelf maak ik wel eens de opmerking van "Laten we de rabbijnen, priesters, pastoors en imams in een kamer opsluiten en ze er pas uitlaten als ze het eens zijn welke vorm in het geloof in God de juiste is.

Een tweede probleem van een martelende God is dat de aanhangers de martelingen goedkeuren. Dat kan zijn uit een soort lijfsbehoud, maar ik vind het een hele slechte eigenschap.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Snelheid »

Aldus Bonjour;Het probleem met een God die mensen naar de hel stuurt is dat Hij mensen martelt. Eeuwig
Je hebt een vreemd beeld over de hel of het een martel kamer is niet dus.
De hel is een plaats waar de Schepper niet is de oorsprong van alle dingen en de oorsprong van de mens;Hij is afwezig dus hen die daar zijn leven gewoon maar ze hebben een gemis.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 20 jan 2023, 17:42 Je hebt een vreemd beeld over de hel of het een martel kamer is niet dus.
De ene hel is dus de andere niet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 20 jan 2023, 17:44
Snelheid schreef: 20 jan 2023, 17:42 Je hebt een vreemd beeld over de hel of het een martel kamer is niet dus.
De ene hel is dus de andere niet.
Hier op aarde wel ja.

Maar waarde; de hel is de hel en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Bonjour »

1. Matteüs 5:21-22 ‘Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.’
2. Matteüs 5:29 ‘Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat een uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.’
3. Matteüs 5:30 ‘En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat een uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.’
4. Matteüs 18:9 ‘En indien uw oog u tot zonde verleidt, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met een oog ten leven in te gaan, dan met twee ogen in het hellevuur geworpen te worden.’
5. Marcus 9:43 ‘En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur.’
6. Marcus 9:45 ‘En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt.’
7. Marcus 9:47 ‘En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met een oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt.’
8. Matteüs 10:28 ‘En weest niet bevreesd voor hen, die wel het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan verderven in de hel.’
9. Lucas 12:5 ‘Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem!’
10. Matteüs 23:15 ‘Wee u, Schriftgeleerden en Farizeeën, gij huichelaars, want gij trekt zee en land rond, om een bekeerling te maken, en wanneer hij het wordt, maakt gij van hem een kind der hel, tweemaal zo erg als gij het zelf zijt.’
11. Matteüs 23:33 ‘Slangen, adderengebroed, hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der hel?’
Op basis hiervan was de christelijke visie over de hel praktisch gelijk aan wat Ümit nu verkondigt. Doe svp niet alsof de christelijke hel zo anders is. Modern katholiek is wellicht wat softer, maar dat is nog niet lang zo.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 20 jan 2023, 17:50
1. Matteüs 5:21-22 ‘Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.’
2. Matteüs 5:29 ‘Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat een uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.’
3. Matteüs 5:30 ‘En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat een uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.’
4. Matteüs 18:9 ‘En indien uw oog u tot zonde verleidt, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met een oog ten leven in te gaan, dan met twee ogen in het hellevuur geworpen te worden.’
5. Marcus 9:43 ‘En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur.’
6. Marcus 9:45 ‘En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt.’
7. Marcus 9:47 ‘En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met een oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt.’
8. Matteüs 10:28 ‘En weest niet bevreesd voor hen, die wel het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan verderven in de hel.’
9. Lucas 12:5 ‘Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem!’
10. Matteüs 23:15 ‘Wee u, Schriftgeleerden en Farizeeën, gij huichelaars, want gij trekt zee en land rond, om een bekeerling te maken, en wanneer hij het wordt, maakt gij van hem een kind der hel, tweemaal zo erg als gij het zelf zijt.’
11. Matteüs 23:33 ‘Slangen, adderengebroed, hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der hel?’
Op basis hiervan was de christelijke visie over de hel praktisch gelijk aan wat Ümit nu verkondigt. Doe svp niet alsof de christelijke hel zo anders is. Modern katholiek is wellicht wat softer, maar dat is nog niet lang zo.
Modern Katholiek wat is dat nou weer.................je bent Katholiek en meer niet.

Ach en wat is er mis met huichelaars die aan gepakt worden er zijn er al te veel;nog maar een keer.................................overwin het kwade door het goede.......................
Zou iedereen zich aan moeten trekken als mens.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Vreugdevol »

umit schreef: 20 jan 2023, 16:01
Trajecto schreef: 20 jan 2023, 13:33 Je post is niet geformuleerd op een wijze zoals het hier de bedoeling is.
Met name het laatste gedeelte waar je over Gandhi spreekt valt op en geeft aanstoot.
Je spreekt in het hele bericht eigenlijk vanuit islamitische geloofsaannames (met mogelijke eigen invullingen/uitleg; maar of dat zo is weet ik niet). Dit echter op een wijze alsof het algemeen erkende controleerbare feiten zouden zijn (iets als bijvoorbeeld: Amsterdam is de hoofdstad van Nederland).
Zo spreken is niet de bedoeling. We bespreken hier dingen met elkaar en geven argumenten bij onze mening of opvatting.
Een soort van duister lot uitspreken over een bekend persoon die breed als hoogstaand wordt gezien, maar een geloof heeft dat we zelf niet aanhangen, doen we hier niet.
Aangezien je nogal andere ideeën hebt als hier gebruikelijk verdient het aanbeveling vaker te zeggen "ik geloof dat" of "mijn mening is dat".
Je post geeft niet de indruk dat je iets naar voren brengt en bereid bent eventueel bij aansprekende argumenten van zicht te veranderen.
Dat is juist een belangrijk uitgangspunt van dit forum.
Ik snap niet echt wat hier niet door de beugel kan.
Dat stuk van Ghandi is niet een persoonlijke opvattigen van mij, maar iets wat algemeen bekend en breed geaccepteerd is binnen de Islaam.
Misschien wil je kort een google sessie uitvoeren wat met Kafirs in Islaam gebeurt.

Ik heb het alleen geïllustreerd met het Ghandi-figuur en het nog zacht uitgedrukt.
Dat ik extreme persoonlijke uitingen voor me moet houden begrijp ik...maar dat ik zaken censureren moet die algemeen onderdeel zijn van een van de grootst gevolgde godsdiensten? Gaat dat niet een beetje ver?
Als ik bepaalde essentiele onderdelen moet verzwijgen of verbloemen omdat hier mensen zijn die dat niet graag lezen, dan kan ik toch net zo goed mijn mond houden? wat heeft het dan voor zin als ik halve informatie mag verstrekken?

Mijn deelname laat ik aan de mensen hier over. Als er veel mensen zijn die graag willen dat ik blijf, dan kan ik blijven...en reageer dan alleen op threads waar ik geen consessies hoef te doen.

als dat niet mogelijk is, of als mensen mij liever zien gaan, dan sluit simpelweg mijn account...het heeft geen zin om te blijven als je ongewenst bent.

Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,

Umit
Ik zou graag willen dat je blijft, blijf gewoon voor je geloof opkomen en uitspreken, ik heb er geen moeite mee.

Laat de discussies tot nadenken zetten en aanscherpen.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Willempie »

umit schreef: 20 jan 2023, 16:01
Ik snap niet echt wat hier niet door de beugel kan.
Dat stuk van Ghandi is niet een persoonlijke opvattigen van mij, maar iets wat algemeen bekend en breed geaccepteerd is binnen de Islaam.
Misschien wil je kort een google sessie uitvoeren wat met Kafirs in Islaam gebeurt.

Ik heb het alleen geïllustreerd met het Ghandi-figuur en het nog zacht uitgedrukt.
Dat ik extreme persoonlijke uitingen voor me moet houden begrijp ik...maar dat ik zaken censureren moet die algemeen onderdeel zijn van een van de grootst gevolgde godsdiensten? Gaat dat niet een beetje ver?
Als ik bepaalde essentiele onderdelen moet verzwijgen of verbloemen omdat hier mensen zijn die dat niet graag lezen, dan kan ik toch net zo goed mijn mond houden? wat heeft het dan voor zin als ik halve informatie mag verstrekken?

Mijn deelname laat ik aan de mensen hier over. Als er veel mensen zijn die graag willen dat ik blijf, dan kan ik blijven...en reageer dan alleen op threads waar ik geen consessies hoef te doen.

als dat niet mogelijk is, of als mensen mij liever zien gaan, dan sluit simpelweg mijn account...het heeft geen zin om te blijven als je ongewenst bent.

Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,

Umit
Ik zie je graag blijven. Volgens mij is er een redelijke discussie met jou mogelijk. Helaas zijn er mensen op dit forum die niet werkelijk prijs stellen op een open dialoog. Negeer die gewoon. Dat doe ik ook. Dit is niet echt een christelijk forum. Er zijn hier enkele christenen aanwezig maar de meeste deelnemers hier zijn atheïstisch of gnostisch. De moderator op dit forum is een verstokte atheïst die er niet tegen kan tegengesproken te worden. Dus houd hier rekening mee.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 20 jan 2023, 17:42
Aldus Bonjour;Het probleem met een God die mensen naar de hel stuurt is dat Hij mensen martelt. Eeuwig
Je hebt een vreemd beeld over de hel of het een martel kamer is niet dus.
De hel is een plaats waar de Schepper niet is de oorsprong van alle dingen en de oorsprong van de mens;Hij is afwezig dus hen die daar zijn leven gewoon maar ze hebben een gemis.
Afwezig, dus geen Alfa en Omega, niet alomtegenwoordig?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 20 jan 2023, 17:46
Bonjour schreef: 20 jan 2023, 17:44
De ene hel is dus de andere niet.
Hier op aarde wel ja.

Maar waarde; de hel is de hel en meer niet.
De hel is een idee-fixe. Een verzinsel van mensen, net als Hans en Grietje en de boze heks.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Trajecto »

Mart schreef: 20 jan 2023, 15:29
Trajecto schreef: 20 jan 2023, 14:46
Als je niet laat horen te willen blijven dan zal ik je account eind van de avond zaterdag afsluiten.
Geldt dat overigens eveneens voor Thom die de hele tijd zegt - zelfs op het publieke forum - dat hij wil dat z'n account moet worden gesloten?
Ik heb een PB ontvangen van Thom en ik zal zijn account deactiveren.
Nulla aetas ad discendum sera
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 20 jan 2023, 19:39
Snelheid schreef: 20 jan 2023, 17:46

Hier op aarde wel ja.

Maar waarde; de hel is de hel en meer niet.
De hel is een idee-fixe. Een verzinsel van mensen, net als Hans en Grietje en de boze heks.
Wat ik al eerder heb gezegd in een ander bijdrage over de hel....... men zoekt het maar uit,en als het een verzinsel is waarom reageer je dan,wat @Vreugdevol al zei het geweten prikt,maar goed zoek het maar lekker uit.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Mart »

Vreugdevol schreef: 20 jan 2023, 18:04 Laat de discussies tot nadenken zetten en aanscherpen.
Het effect is tegengesteld. Gelovigen die de hel prediken, homoseksualiteit een doodzonde vinden en vrouwen een onderdanige rol toebedelen, zijn doorgaans een aanwinst voor het anti-theïsme.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door Snelheid »

Mart schreef: 20 jan 2023, 20:02
Vreugdevol schreef: 20 jan 2023, 18:04 Laat de discussies tot nadenken zetten en aanscherpen.
Het effect is tegengesteld. Gelovigen die de hel prediken, homoseksualiteit een doodzonde vinden en vrouwen een onderdanige rol toebedelen, zijn doorgaans een aanwinst voor het anti-theïsme.

Inderdaad,ben er voor alles mag gezegd worden maar er moet geen plaats zijn op dit forum niet en geen enkel forum waar aan gezet wordt homo,s rammen,vrouwen slaan en tot onderdanigheid dwingen het goed praten van doden het stelen zo ook het goed praten van aanslagen plegen enz enz enz.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welk doel heeft het kwaad en het lijden in deze wereld?

Bericht door callista »

Dat gebeurt hier ook niet.
Wel viert de onverdraagzaamheid hier vaak hoogtij....zoals o.a. weg met de andersdenkenden.