Teksten voor je karretje spannen om je eigen Jezus vorm te geven.

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Teksten voor je karretje spannen om je eigen Jezus vorm te geven.

Bericht door callista »

Mooi...dan kun je nu stoppen met je valse beschuldigingen :naughty:
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Teksten voor je karretje spannen om je eigen Jezus vorm te geven.

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 25 feb 2023, 21:00 Mooi...dan kun je nu stoppen met je valse beschuldigingen :naughty:
Ja hoor daar kom ze wat zal je weer genieten :naughty: :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Berjan1986ii
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:30
Man/Vrouw: M

Re: Teksten voor je karretje spannen om je eigen Jezus vorm te geven.

Bericht door Berjan1986ii »

Snelheid schreef: 25 feb 2023, 20:49 Alleen al de toon die je aan slaat zegt al genoeg, zoek het maar lekker uit :naughty:
Iets van oorzaak en gevolg, en het omdraaien ervan. In het begin vroeg ik het netjes. Maar toen werd ik meteen beticht van "ruziezoeken".. En ja, dan ben ik wat kortaf.. Vooral omdat mijn favoriete voetbalclub geheel onterecht met 1-4 klop heeft gehad..


Messenger schreef: 25 feb 2023, 20:51 God openbaart zich continue in alles en iedereen. Maar ja, ik ben panentheïst en heb het niet over een oude man met lange grijze baard. Soms, dat is mijn ervaring in elk geval, is er contact op een mystieke manier. Dan word je geraakt.
Dat snap ik. En dat idee heb ik ook lang gevolgd. Maar nu zie ik de mens in de mens, de hond in de hond, de kat in de kat etc.. Is voor mij al mystiek genoeg :D
Met muziek heb ik ook dat gevoel af en toe. Dat je ineens geraakt word.

Ik denk niet dat je geen goede bedoelingen hebt. Maar soms voelt men zich bedreigd als je een vraag stelt over het geloof dat men heeft. Het lijkt dan wel erg kwetsbaar dat geloof, althans die indruk wordt dan gewekt. Mij mag je alles vragen. :)
Dat klopt. Dan komt men er ineens achter dat men dingen voor lief neemt. Te makkelijk herhaalt zonder te weten wat men precies zegt.