Ezechiël 37

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 37

Bericht door Adinomis »

[modbreak HarryK] Bericht verwijderd ivm op-de-persoon
Laatst gewijzigd door Adinomis op 19 sep 2013, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 37

Bericht door Vertrokken user_2 »

Piebe schreef:Dat wil ik wel.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waar je met Lukas 16:16 naartoe wilt i.c.m. Ezechiël 37, dus ik ben benieuwd. :)
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 37

Bericht door Adinomis »

Loyola schreef:
De missie van Paulus is dus o.a. het herstel van Israel als het verbondsvolk van God. Hij wordt natuurlijk altijd de apostel van de heidenen genoemd, maar als je kijkt wat God zegt tegen Ananias in Handelingen 9:15, dan is het duidelijk dat God ook een andere missie in gedachten heeft: “Ga, want deze man is het instrument dat Ik gekozen heb om mijn naam hoog te houden onder de volken en hun koningen en onder de Israëlieten
Daarom kon Paulus ook in de Romeinenbrief zeggen:
Rom. 9
13 Zoals geschreven staat: Jakob heb Ik liefgehad en Ezau heb Ik gehaat. (noot Adinomis: in de bijbel betekent het "haten" = niet kiezen voor)

14 Wat zullen wij dan zeggen? Is er onrechtvaardigheid bij God? Volstrekt niet!
15. Want Hij zegt tegen Mozes: Ik zal Mij ontfermen over wie Ik Mij ontferm en zal barmhartig zijn voor wie Ik barmhartig ben.

16 Zo hangt het dan niet af van hem die wil, ook niet van hem die hardloopt, maar van God Die Zich ontfermt.


God kiest voor Jacob, het volk van Israël om hen als springplank te gebruiken om de blijde boodschap van het evangelie de wereld te doen ingaan.
Niet omdat ze dat willen of omdat ze zulke beste mensen zijn maar omdat het God is die verkiest.

Daarom zegt God ook in Ezechiël 36 dat Hij het doet om Zijn heilige naam:
22 Zeg daarom tegen het huis van Israël: Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om u, huis van Israël, maar om Mijn heilige Naam, die u ontheiligd hebt onder de heidenvolken waarheen u gegaan bent.
Daar haakt het door jou aangehaalde vers van Rom 11:15 weer bij aan, want de 10 stammen die verspreid waren geraakt onder de volken worden nu weer hersteld in hun plaats als God’s kinderen van het verbond, maar dan binnen het Nieuwe Verbond: de universele Kerk. Dit is namelijk ook de belofte van de profeten in de tijd van de ballingschap, toen Zebulon en Naftali uit Galilea werden weggeleid. (zie ook Matt 4:12-16; Jes 8:23-9:1). Daarom begint Jezus ook met Zijn zending precies in het gebied waar de ondergang van Israel was begonnen.

N.B.2. ( en ja, dit is ontopic want het betreft exact dezelfde thematiek in Ezechiel 37:1-28)
Ja in Ezechiël 37 wordt "leven uit de dood" uitgebeeld in het visioen van de "dorre beenderen". Dat is hetzelfde als wat er in Rom. 11:15 staat:

15 Want als hun verwerping verzoening voor de wereld betekent, wat betekent dan hun aanneming anders dan leven uit de doden?

Eerst hun verwerping, waardoor ze blind en doof geworden zijn. Hierdoor ging het evangelie naar de wereld. Dan volgt hun aanneming. God vroeg aan Ezechiël: "Mensenkind, zullen deze beenderen tot leven komen? "
Ja zegt Paulus, in overeenstemming met Ez. 37:14: dit is leven uit de doden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 37

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Ik vraag me echt af, heb je wel eens het 'boek' Daniêl bestudeerd en daarna Openbaring?
Wat zegt nu Daniël over de 'toekomende tijd' die geheel en aal op ONZE tijd is toegespitst en het heeft over de 'zonen' van zijn volk. Wie zijn dan (de) zonen, en wat bedoelt
de hemelse Vader met 'zonen en dochters' als Hij zijn eigen Zoon tot voorbeeld stelt.

Waarom blijf je toch steeds OT (visionaire) profetieën toepassen op onze tijd m.b.t. de Staat Israël, terwijl die geen staat is.
Israël is vanuit een persoonlijke relatie tot de Allerhoogste, waarbij Jezus de (voorbeeld-) Israël is, een volk dat leeft als bijwoners het grote Babylon, niet als een natuurlijk volk!
Jakob was daarvan 'het begin' in relatie tot de mens die (Geestelijk-) bekeert wordt.

Hoe kun je nu OT beloften nog ingevuld zien, terwijl Christus het centrum is van de aanbidding en van de Verlossing!
En Hij daarom het OT elan moest verzegelen.

Horende doof en ziende blind Adinomis.

Vandaag op de Belgische TV (Journaal op één) niet zo een mooi verhaal over Israël gehoord.
Geproduceerde computers aldaar, worden- of zijn voorzien van ingebouwde 'malware'.
Dit om Staten, regeringen en politie organisaties (namens de NSA van de Verenigde Staten) te bespioneren en het de NSA
mogelijk te maken om ITC verkeer te kunnen copiëren naar de servers van de NSA in e USA..
Belgische ITC deskundigen breken zich 'het hoofd' over de (heimelijk) geïnstalleerde 'malware' programma's.
Ook de Belgische 'KPN,' Belgacom is er waarschijnlijk het slachtoffer van geworden.

Men heeft al NSA leden gevraagd te helpen bij het verwijderen van de 'malware', waarbij men "mee kon kijken'.
De ondervraagde vertegenwoordiger lachte enigszins 'zuur', de NSA zal wel weer een andere agenda hebben met de Mossad.
Want de constructeurs van die Israëlisch computers blijken dus (ex-) leden te zijn van de Mossad.
Je kunt het Journaal vanavond via "één" of wellicht ook via VTM bekijken. Verwonder je over de Staat Israël!

Iedereen lijkt zich zo 'te vergrijpen' aan het Staatje Israël sinds 1948

Tja, hoe de Allerhoogste god door "het volk Israël" het grote Babylon helpt naar haar eigen ondergang (Openbaring 12 en 13)
Nu, ik geloof daar geen spat van!

Hartelijke groet
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 37

Bericht door Vertrokken user_2 »

De vriendelijkheid druipt er weer vanaf... :roll:

Bovendien is je verhaal achterhaald want het ging niet om de NSA, maar om de Britse GCHQ. :lol:
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 37

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Loyola,

Het gaat om de nieuwsgaring, die ik gisteren via TV één zelf heb gehoord en gezien. Je interpreteert de zaak verkeerd.
ik hoop dat jouw PC (-s) niet geïnfecteerd worden met 'malware' van de NSA!
En het ging daarbij om de Israëlische instelling "Nice Track"

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 37

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Loyola,

Hier het fragment uit het Belgische één journaal (BRT) presenteerde:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1733176

Veel kijkplezier!

Hartelijke groet
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 37

Bericht door HarryK »

[modbreak] Graag hier niet verder ingaan op de NSA, GCHQ, Nice Track, BRT-uitzendingen e.d.
Hier gaat het om bijbelstudie.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 37

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,

Ik vraag me echt af, heb je wel eens het 'boek' Daniêl bestudeerd en daarna Openbaring?
Wat zegt nu Daniël over de 'toekomende tijd' die geheel en aal op ONZE tijd is toegespitst en het heeft over de 'zonen' van zijn volk. Wie zijn dan (de) zonen, en wat bedoelt
de hemelse Vader met 'zonen en dochters' als Hij zijn eigen Zoon tot voorbeeld stelt.
We hebben het boek Openbaring hier op dit forum al besproken. Misschien kunnen we dat ook met Daniël doen.
Ook de profetieën van Daniël hebben betrekking op Israël in het eind der tijden:
hfst.10:14 en ik ben gekomen om u te verstaan te geven wat uw volk in het laatst der dagen overkomen zal; want wederom is het een gezicht aangaande de toekomst.

Hoe kun je nu OT beloften nog ingevuld zien, terwijl Christus het centrum is van de aanbidding en van de Verlossing!
En Hij daarom het OT elan moest verzegelen.
Omdat God trouw blijft aan zijn Woord. De beloften zijn eeuwig. Ook Israël zal Christus zien als "centrum van aanbidding en verlossing".
De beloften van God zijn onberouwelijk. Niet of iemand loopt of werkt is oorzaak van de vervulling van Gods beloften, maar God die roept en verkiest.
Zijn de gelovigen uit de heidenen beter dan de Israëlieten? Zijn de zegeningen uit de bijbel toepasbaar op de gelovigen uit de heidenen en de vervloekingen voor Israël?
Horende doof en ziende blind Adinomis.
Dank je wel..... :(

Jij hebt overigens geen uitleg gegeven over dit bijbelgedeelte.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 37

Bericht door Jerommel »

Tjongejonge...
Bisschop Nico vertelt het wel allemaal even...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 37

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Je schreef:
Omdat God trouw blijft aan zijn Woord. De beloften zijn eeuwig. Ook Israël zal Christus zien als "centrum van aanbidding en verlossing".
De beloften van God zijn onberouwelijk. Niet of iemand loopt of werkt is oorzaak van de vervulling van Gods beloften, maar God die roept en verkiest.
Zijn de gelovigen uit de heidenen beter dan de Israëlieten? Zijn de zegeningen uit de bijbel toepasbaar op de gelovigen uit de heidenen en de vervloekingen voor Israël?
Onder 'horende doof en ziende blind, bedoel ik natuurlijk de wereld. Het Grote Babylon.
Dat is een realiteit, en niet aan jou persoonlijk gericht, in dit geval spreekt dus ook Jerommel hier dus voor zijn beurt.
Het leert mij, hoe 'wettisch' veel christenen spreken, in plaats vanuit een Geestelijk perspectief, mijns inziens.

De Allerhoogste god is en blijft wel trouw aan Zijn beloften, maar de mens niet altijd hé!
Afval komt niet door de Allerhoogste god, maar door de keuze van de mens zelf.

Helaas zijn eerdere bijdragen van mij niet door de "controle" geraakt.
Daarin stond dat in Israël (Jeruzalem) wetten worden voorbereid, of reeds in werking zijn (juni 2013) om van de ' wettelijke' Sabbat een 'wettelijke zondagsviering te maken.
Alles heeft te maken met een groot winkelcentrum dat daar gebouwd is.
Handelaren en bedrijven schijnen, zo zeggen zij, onnodig verliezen te mijden door de wekelijkse Sabbat en de steeds verder afkalvende
religieuze opvolging van 'de wet'. Steeds meer Joden worden seculier= niet aan de religie gebonden./naar de natuur: niet mee onderhevig aan bepaalde randvoorwaarden.
Maar dat zien we ook bij Rooms Katholieken in Vlaanderen n.a.v. de praktijken binnen en van de RK Kerk.
Het zoals veel christenen vaak zeggen:" Je kunt de wet niet houden"
Hiermee wordt dus een aantal zaken aangetoond:

-De wet des Heren (de Thora) dient Geestelijk ervaren te worden.
-De relatie is die met een Rijk dat 'niet van deze wereld is' (Het Hemels Jeruzalem/Hemels Kanaän)
-Het instellen van de zondag wet maakt dat families meer tijd zullen hebben, om met elkaar te door te brengen.
-Het stelt de Bisschop van Rome in de gelegenheid om voor de gehele wereld (Babylon-) één dag van rust in te stellen.

Jezus zegt daar over:
Jezus zei: “Doordat de wetteloosheid zal toenemen, zal de liefde van velen verkillen” (Matteüs 24:12 HSV).
Jezus heeft het over wetteloosheid in de gemeente!, waardoor de v ervolging zou komen, “En dan zullen er velen struikelen en zij zullen elkaar overleveren en elkaar haten. En er zullen veel valse profeten opstaan en die zullen er velen misleiden. En doordat de wetteloosheid zal toenemen, zal de liefde van velen verkillen. Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden” (Matteüs 24:10 t/m 13).
Dat wat zich in Israël ontwikkelt aangaande die zondagsviering, , gebeurt ook in islamitische landen gestaag, om dezelfde reden!

En dat is in overeenstemming met hetgeen Jezus zegt:

In Lukas 18:8 lezen wij:

8 Ik zeg u, dat Hij hun spoedig recht zal verschaffen. Doch, als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde?

Ik lees dan Lukas vanuit de Joodse uitleg van de profetieën!

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 37

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Aangaande het gezegde "horende doof en ziende blind" het volgende:

Mattheus 13:10-14

10 De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. 12 Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. 13 Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling:
“Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen,
en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben.
15 Want het hart van dit volk is afgestompt,
hun oren zijn doof
en hun ogen houden zij gesloten.
Met hun ogen willen ze niets zien,
met hun oren niets horen,
met hun hart niets begrijpen.
Want anders zouden ze tot inkeer komen
en zou ik hen genezen.”..............................
Okay Adinomis, lees nu zelf de overige verzen van Mattheus door en kijk eens over welk 'land' Jezus hier verder spreekt.

Aan het einde van Mattheus komt Jezus terug 'met zijn voeten op aarde' als het ware, want de 'leerlingen' is een lichtje opgegaan,
een 'lichtje' waaraan zij, in hun natuurlijk denken, nooit over hebben nagedacht. Hier vertelt Jezus exact hetzelfde verhaal als aan Nicodemus in Johannes 3.

Want wat zegt Hij aan het einde van Mattheus 13
53 Toen Jezus deze gelijkenissen had uitgesproken, verliet hij die plaats. 54 Hij kwam aan in zijn vaderstad en gaf de bewoners onderricht in hun synagoge, zodat ze stomverbaasd waren en zeiden: ‘Hoe komt hij aan die wijsheid en hoe kan hij die wonderen doen? 55 Hij is toch de zoon van de timmerman? Maria is toch zijn moeder, en Jakobus en Josef en Simon en Judas, dat zijn toch zijn broers? 56 En wonen zijn zusters niet allemaal bij ons? Waar heeft hij dat alles dan vandaan?’ 57 En ze namen aanstoot aan hem. Maar Jezus zei tegen hen: ‘Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad en in zijn eigen familie.’ 58 En hij verrichtte daar niet veel wonderen, vanwege hun ongeloof.
Bron voor verdere studie: http://www.voorleesbijbel.nl/bijbel/per ... oopId=1814 Mooi hé Bijbelstudies op het niveau van een kind, kunnen wij bnog een hoop leren)

Overigens, hoe duidelijk wordt in Mattheus ook aangeduid dat Jezus gewoon broers en zusters had, van dezelfde vader (Jozef).

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 37

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Callista,

Ergens schreef je het volgende:
maar zonder gekheid...het is nog steeds moeilijk te bepalen wat het jood zijn precies inhoudt.
hierover bestaat ook verdeeldheid tussen de verschillende joodse groeperingen.
maar over het algemeen geldt dat wanneer je uit een joodse moeder geboren bent, je dan als jood wordt gezien----anderen zien dat weer wat ruimer.
De Bijbel en Jezus zeggen dit over het Jodendom:

Hij is een Jood, die het in het verborgene is
Jezus erkent de lmens als een Geestelijke Jood, die het niet van uiterlijk doet en is, maar door de (zelfde-) Geest als Christus dient:
["Toen ik deze waarheid inzag, werd ik blij en ging ik mijn leven hiernaar inrichten". In de tijd dat deze woorden werden geschreven, was de apostel Paulus (Saul) een zeer religieuze Jood geweest. In het Nieuwe Testament schreef hij in zijn brief aan de Romeinen het volgende: ‘Want niet hij is een Jood die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar hij is een Jood die het in het verborgen is, en de ware besnijdenis is die van het hart, naar de geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.’ Rom. 2:28-29.
Hiermee komt dus Ezechiël 37 (en het gehele boek) in een heel ander daglicht te staan. Want de Geestelijke Jood, waar Paulus het over heeft, is de basis van de 'Bijwoner' die Jezus duidt als mensen Geestelijk inwoners zijn van dat land, waar Hij naar verwijst in bijv. Mattheus 13 aan Zijn (natuurlijke-) kinderen Israëls. Waarom zijn zij nog steeds natuurlijk? Lees hun verbazing over de uitleg van Jezus Christus, zij dachten (nog steeds) aan hun natuurlijke uitvoering van de wet (Thora) terwijl Jezus naar een Hemels Kanaän verwees in denken en handelen.
In een voorgaand bericht heb ik er op gewezen dat Israël steeds meer een seculiere Staat aan het worden is.
Afgedwongen wetten, zoals hieruit blijkt, kunnen niet worden onderhouden. Ze hebben geen 'Geestelijke inhoud'. In Mattheus 13 geeft Jezus aan wat Hij daarmee bedoelt, en waar het werkelijke Geestelijke fundament van de 'levende-wet' dan wel is. Er is maar één type Jood volgens de beschrijving die Jezus geeft aan de mens, welke ook inwoner van het Hemels Koninkrijk kan zijn (ALLE mensen dus). De natuurlijke en de Geestelijke.

Let wel; het oordeel is bij Hem, niet bij ons! Behoudenis heeft te maken met een ingesteld hart (doen en handelen) vanuit onze persoonlijkheid.
Ik wil juist aangeven wat de Bijbel en Jezus Christus ons duiden met "Wie is een jood".

Hartelijke groet
Piebe

Re: Ezechiël 37

Bericht door Piebe »

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,

Ik vraag me echt af, heb je wel eens het 'boek' Daniêl bestudeerd en daarna Openbaring?
Wat zegt nu Daniël over de 'toekomende tijd' die geheel en aal op ONZE tijd is toegespitst en het heeft over de 'zonen' van zijn volk. Wie zijn dan (de) zonen, en wat bedoelt
de hemelse Vader met 'zonen en dochters' als Hij zijn eigen Zoon tot voorbeeld stelt.

Waarom blijf je toch steeds OT (visionaire) profetieën toepassen op onze tijd m.b.t. de Staat Israël, terwijl die geen staat is.
Israël is vanuit een persoonlijke relatie tot de Allerhoogste, waarbij Jezus de (voorbeeld-) Israël is, een volk dat leeft als bijwoners het grote Babylon, niet als een natuurlijk volk!
Jakob was daarvan 'het begin' in relatie tot de mens die (Geestelijk-) bekeert wordt.

Hoe kun je nu OT beloften nog ingevuld zien, terwijl Christus het centrum is van de aanbidding en van de Verlossing!
En Hij daarom het OT elan moest verzegelen.

Horende doof en ziende blind Adinomis.

Vandaag op de Belgische TV (Journaal op één) niet zo een mooi verhaal over Israël gehoord.
Geproduceerde computers aldaar, worden- of zijn voorzien van ingebouwde 'malware'.
Dit om Staten, regeringen en politie organisaties (namens de NSA van de Verenigde Staten) te bespioneren en het de NSA
mogelijk te maken om ITC verkeer te kunnen copiëren naar de servers van de NSA in e USA..
Belgische ITC deskundigen breken zich 'het hoofd' over de (heimelijk) geïnstalleerde 'malware' programma's.
Ook de Belgische 'KPN,' Belgacom is er waarschijnlijk het slachtoffer van geworden.

Men heeft al NSA leden gevraagd te helpen bij het verwijderen van de 'malware', waarbij men "mee kon kijken'.
De ondervraagde vertegenwoordiger lachte enigszins 'zuur', de NSA zal wel weer een andere agenda hebben met de Mossad.
Want de constructeurs van die Israëlisch computers blijken dus (ex-) leden te zijn van de Mossad.
Je kunt het Journaal vanavond via "één" of wellicht ook via VTM bekijken. Verwonder je over de Staat Israël!

Iedereen lijkt zich zo 'te vergrijpen' aan het Staatje Israël sinds 1948

Tja, hoe de Allerhoogste god door "het volk Israël" het grote Babylon helpt naar haar eigen ondergang (Openbaring 12 en 13)
Nu, ik geloof daar geen spat van!

Hartelijke groet
Ik ook niet!
Piebe

Re: Ezechiël 37

Bericht door Piebe »

Jerommel schreef:Tjongejonge...
Bisschop Nico vertelt het wel allemaal even...
De manier waarop hij het zegt is wat grof, maar ze betrekt het OT ook steeds op de staat Israël en dat is m.i. zeer onterecht.
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 37

Bericht door Vertrokken user_2 »

Piebe schreef:
Jerommel schreef:Tjongejonge...
Bisschop Nico vertelt het wel allemaal even...
De manier waarop hij het zegt is wat grof,...
Mwah, 'drammerig' en 'onbeschoft', kwamen eigenlijk eerder in mij op... :roll:
... maar ze betrekt het OT ook steeds op de staat Israël en dat is m.i. zeer onterecht.
Dat ben ik dan wel weer met je eens... :smile:
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ezechiël 37

Bericht door Jerommel »

Piebe schreef:
Jerommel schreef:Tjongejonge...
Bisschop Nico vertelt het wel allemaal even...
De manier waarop hij het zegt is wat grof, maar ze betrekt het OT ook steeds op de staat Israël en dat is m.i. zeer onterecht.
Dan heb je m.i. niet gelezen dat het wellicht de "dode beenderen" zijn die nu al naar het grondgebied, de huidige staat 'Babylonisch Israël' trekken, maar nog niet onder Christus.
En zoals voorzegd zal Christus op aarde regeren met zijn (recht gemaakte) Volk, vanuit Israël, het Nieuwe Jerusalem.
Het duizend jarig Rijk, wanneer de duivel 1000 jaar gebonden zal zijn.
God is niet klaar met de wereld als de Gemeente wordt opgenomen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Ezechiël 37

Bericht door nicodemus zda »

Zacharia 4





4
1 De engel die met mij sprak kwam terug en wekte mij zoals je iemand wekt uit een diepe slaap. 2 ‘Wat zie je?’ vroeg hij, en ik antwoordde: ‘Ik zie een lampenstandaard die helemaal van goud is, met een schaal erop, en op die schaal zijn zeven lampen bevestigd, zeven lampen met elk zeven tuitjes. 3 Daarnaast staan twee olijfbomen, één rechts en één links van de schaal. 4 Wat betekent dat, mijn heer?’ 5 ‘Weet je niet wat dat betekent?’ vroeg de engel die met mij sprak, en ik antwoordde: ‘Nee, heer.’ 6 Toen zei hij: ‘Luister, dit zegt de HEER over Zerubbabel: Niet door eigen kracht of macht zal hij slagen – zegt de HEER van de hemelse machten – maar met de hulp van mijn geest. 7 Voor Zerubbabel verandert zelfs de hoogste berg in een vlakte; onder luid gejuich zal hij de gevelsteen aandragen.’ 8 Daarna richtte de HEER zich tot mij met de verzekering: 9 ‘Zerubbabel zal deze tempel eigenhandig voltooien, zoals hij hem eigenhandig heeft gegrondvest.’ Dan zullen jullie inzien dat de HEER van de hemelse machten mij naar jullie gezonden heeft. 10 Ook al hadden jullie in het begin geen vertrouwen in het werk, de ogen van de HEER zullen met welgevallen rusten op de gegraveerde steen in de handen van Zerubbabel. Die zeven lampen zijn de ogen van de HEER, die over de hele aarde rondgaan.

11 Vervolgens vroeg ik aan de engel: ‘En die twee olijfbomen links en rechts van de lampenstandaard, wat betekenen die?’ 12 En ik voegde eraan toe: ‘Wat betekenen die twee olijftakken waaruit door twee gouden buisjes de gouden olie vloeit?’ 13 ‘Weet je dat niet?’ vroeg hij. ‘Nee, heer,’ antwoordde ik, 14 en hij zei: ‘Dat zijn de twee gezalfden, die naast de Heer van de hele aarde staan.’


Hallo Jerommel,

Je schreef:
De manier waarop hij het zegt is wat grof, maar ze betrekt het OT ook steeds op de staat Israël en dat is m.i. zeer onterecht.
Naar mijn idee Jerommel, begrijp je het verschil niet tussen het Hemels (Geestelijk-) Israël en het natuurlijke Israël niet.
En wat is grof? Mensen onderdrukken en 'landje pik' doen, waar Bijbels helemaal geen grond voor is?

Ik heb in eerdere bijdragen aangeduid, op grond waarvan de Staat Israël is ontstaan. Namelijk op het Zionisme en financieel voordeel (Rotschild)
Volgens mij moet de moderator nog een bijdrage van mij, over dat aspect, nog toevoegen.

Wie is dan een "echte jood" in het licht van Christus voorbeeld?
Hij die het 'van binnen' is, van hart, Geestelijk naar de daden en het voorbeeld.

Onderzoek dus eerst eens, wat Jezus dus Zelf zegt over het 'type jood' die Hij bedoelt!
En natuurlijk het oordeel is aan Jezus, 'waarlijke joden" vinden we in alle gemeenschappen inn alle denominaties.
Dus wat bedoeld Jezus dan met een 'Geestelijke Jood' en een 'Natuurlijke Jood'

Aangaande de natuurlijke- en geestelijke mens (voor Jezus zijn dus alle mensen 'joden" (-lees Jacob)

Dat we -n feite- "allemaal joden' zijn, juist omdat Jezus de Verlosser en de Deur is vinden we bevestigd in de volgende Bijbel passages:

-Allemaal geschapen door de Allerhoogste (door Zijn Geest) Genesis 1:25-28
-Lichgaam en Geest zijn dus één door de adem van de Allerhoogste god. Genesis 2:7

Dat houdt dus in, Jerommel, dat we in feite geschapen zijn om de wet van het Hemels Kanaën te onderhouden, maar het niet doen "van nature" vanwege de Overste van deze wereld, en
de zonde die ons beheerst. van nature zijn we tegen de Allerhoogste god omdat we (net zoals Adam en Eva) "onafhankelijk van de Allerhoogste god willen zijn en dat is dus in principe zo met ALLE mensen
vanaf de geboorte ( Genesis 3 en Romeinen 5:12-17)

Dus, de Allerhoogste geeft ons, uit liefde, de mogelijkheid om te kiezen! Dat geldt dus ook voor het natuurlijke volk Israël aan de Middellandse zee.
Zeg ik dat of de Bijbel? Natuurlijk de Bijbel: HANDELINGEN 17:24-28
Dat alles kan alleen maar Geestelijke begrepen worden en niet in de natuurlijke neigingen om onafhankelijk te zijn in een Groot Babylon een geestelijke Egypte.
Vandaar, Jerommel dat wij afhankelijk zijn van Hemelse Openbaring en niet van menselijke overwegingen (naar de rede)

Zacharia 4

1 De engel die met mij sprak kwam terug en wekte mij zoals je iemand wekt uit een diepe slaap. 2 ‘Wat zie je?’ vroeg hij, en ik antwoordde: ‘Ik zie een lampenstandaard die helemaal van goud is, met een schaal erop, en op die schaal zijn zeven lampen bevestigd, zeven lampen met elk zeven tuitjes. 3 Daarnaast staan twee olijfbomen, één rechts en één links van de schaal. 4 Wat betekent dat, mijn heer?’ 5 ‘Weet je niet wat dat betekent?’ vroeg de engel die met mij sprak, en ik antwoordde: ‘Nee, heer.’ 6 Toen zei hij: ‘Luister, dit zegt de HEER over Zerubbabel: Niet door eigen kracht of macht zal hij slagen – zegt de HEER van de hemelse machten – maar met de hulp van mijn geest. 7 Voor Zerubbabel verandert zelfs de hoogste berg in een vlakte; onder luid gejuich zal hij de gevelsteen aandragen.’ 8 Daarna richtte de HEER zich tot mij met de verzekering: 9 ‘Zerubbabel zal deze tempel eigenhandig voltooien, zoals hij hem eigenhandig heeft gegrondvest.’ Dan zullen jullie inzien dat de HEER van de hemelse machten mij naar jullie gezonden heeft. 10 Ook al hadden jullie in het begin geen vertrouwen in het werk, de ogen van de HEER zullen met welgevallen rusten op de gegraveerde steen in de handen van Zerubbabel. Die zeven lampen zijn de ogen van de HEER, die over de hele aarde rondgaan.

11 Vervolgens vroeg ik aan de engel: ‘En die twee olijfbomen links en rechts van de lampenstandaard, wat betekenen die?’ 12 En ik voegde eraan toe: ‘Wat betekenen die twee olijftakken waaruit door twee gouden buisjes de gouden olie vloeit?’ 13 ‘Weet je dat niet?’ vroeg hij. ‘Nee, heer,’ antwoordde ik, 14 en hij zei: ‘Dat zijn de twee gezalfden, die naast de Heer van de hele aarde staan.
Dus Jerommels, als de 'muur' geslecht is tussen 'Jood en Griek' dan moeten ALLE mensen in overeenstemming leren leven (voorbereiden) met de Geestelijke aspecten van de grondwet van het Hemels Kanaän, waarvan we 'de moeder' vinden in het Hemels Jeruzalem. Kerk en Synagohe moeten één in Christus zijn, en dat noemt Jezus : een Rest of een Overblijfsel, dat elke hernieuwd Verbond heeft voortgebracht.

Je ziet dus aan Zacheria (zie ook Openbaring 14:6-12) dat Jezus geen verschil maakt tussen mensen, alleen dat zij zelf moeten kiezen voor het Hemels Koninkrijk, dat geheel overeenkomstig Christus voorbeeld,
moet beginnen in een persoonlijke overtuiging van en in het hart. Dat heeft verder niets te maken vanwaar de mens komt. Gods Geest is immers overal, en niet speciaal in het natuurlijke YsraËl (als Staat) alleen ?

Is het moeilijk om Christus Geestelijk te erkennen als de Deur tot de Vader?
Ja, ik denk het wel:

Psalmen 51:4-5

4 was mij schoon van alle schuld, reinig mij van mijn zonden.
5 Ik ken mijn wandaden, ik ben mij steeds van mijn zonden bewust
En daarom Jerommel, wil Jezus ons LEREN LIEFHEBBEN niet naar natuurlijke maatstaven en wereldse opvattingen, maar door Zijn Geest, de Geest van Christus.
En als dus ee natuurlijk volk OORLOG en GEWELD gebruikt tegen andersdenkenden, of "andere volkeren", dan is dat niet in Christus of door Zijn Geest, maar door de
zelfzuchtige geest van de Tegenstander, die ons beheerst.


Dus, Jerommel, wat is de basis en ook de eerste zonde, die mensen tegen over elkaar begaan?
Wat zou jij het vinden, als jij zo maar van je woonplaats en huis verdreven zou worden, omwille van het feit dat sommige menen, meer recht te
kunnen claimen op de woonplaats en je huis, waar je geboren bent?
Alles in deze wereld draaoit om macht en geld, vandaar dat we Jezus' Geeste nodig hebben om (als bijwoner hier) inwoner te worden van het Hemels Koninkrijk.
Niet door geweld, maar door Mijn Geest

Geweld - de eerste zonde
In de laatste periode van onze heilstijd zal God nog overvloedig van zijn Geest uitstorten over alles wat voor Hem en door Hem leeft. In die tijd is er evenwel ook sprake van een explosie van duivelse kracht. Er komt dus een sterke geesteswerking naar twee richtingen. Er vinden in de hemel wonderen plaats van herstel en vervulling, die de geestelijke christenen verder omhoog stuwen, en er zijn wonderen in de geestelijke wereld die tekenen van ontbinding zijn: bloed, vuur en rookwalm. Daarin komen de leden van de verbasterde kerk allen om, want Babylon zal prijs gegeven worden aan het vuur van de demonen en haar rook die opstijgt, is symbool van het gericht dat aan haar wordt voltrokken. Wij merken dan echter ook dat Christus zijn volk om zich verzamelt met als einddoel de werken van de duivel te verbreken. De tijd is dichtbij dat de zonen van God worden geopenbaard, maar tegelijkertijd staat de draak met opengesperde muil klaar om de mannelijke zonen die voortgebracht worden, te verslinden. Christus met zijn lichaam vertegenwoordigt dan de gezalfden met de Heilige Geest, en de antichrist met zijn gemeente is dan doordrenkt met de geest die uit het dodenrijk opstijgt. Geen wonder dat er voorspeld is: er komt oorlog in de hemel. De duivel kon immers niet verhinderen dat Christus op de troon zit, maar hij zal alles in het werk stellen om te beletten dat wij ons koningschap verwerven. bron: http://www.hetkoninkrijkderhemelen.info ... ijn-geest/

Hartelijke groet
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 37

Bericht door peda »

Adinomis schreef: 14 sep 2013, 18:15
callista schreef:nou, gelukkig dat de christenen niet verblind zijn in tegenstelling tot de joden en dat zij de TeNach veel beter kunnen uitleggen dan de joden zelf... :|
echt een gotspe
Callista, ook de christenen zijn gedeeltelijk verblind voor het feit dat God nog een heilbrengend plan met de Joden heeft.
Ik was eens op een bijeenkomst van Messiaanse Joden, toen er een Joods echtpaar binnenkwam en op mij afstevende.
Ze vroegen informatie en zeiden: "we zijn blind geweest voor Messias Jezus, maar onze ogen zijn open gegaan".
Ik antwoordde: "ik ben blind geweest voor Gods plan met Israël, maar ook mijn ogen zijn open gegaan".
We hebben allemaal onze blinde vlekken, waarop we door Gods Geest opmerkzaam worden gemaakt.
Waar zit jouw blinde vlek? Of.... weet jij het beter dan Joden en Christenen?
Even 10 jaren terug naar 2013 rond het thema "' blindheid "". Het is alsof bij @ Adinomis de tijd is stil blijven staan, maar in mijn optiek geldt dit voor een ieder met stevige overtuigingen op dit forum.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 37

Bericht door callista »

Nou @peda...
Je hebt aardig wat onderzoek verricht!! :thumb1: :flower1:
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 37

Bericht door peda »

callista schreef: 20 apr 2023, 16:31 Nou @peda...
Je hebt aardig wat onderzoek verricht!! :thumb1: :flower1:
Mooi zou het zijn wanneer God een plan heeft met de joden, die dan jood kunnen blijven onder het Oude Verbond en dat God een plan heeft met de christenen onder het Nieuwe Verbond. Keurig de beide geloven gelijkwaardig naast elkaar, waarbij er geen sprake is van geloofsblindheid bij welke geloofsrichting ook. De vervangingsleer speelt in de grotere geloofsorganisaties inmiddels geen rol meer, nu doorstoten naar de gelijkwaardigheid van het joodse en christelijke geloof. Wenkend perspectief :!: :!:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ezechiël 37

Bericht door callista »

peda schreef: 20 apr 2023, 17:19
callista schreef: 20 apr 2023, 16:31 Nou @peda...
Je hebt aardig wat onderzoek verricht!! :thumb1: :flower1:
Mooi zou het zijn wanneer God een plan heeft met de joden, die dan jood kunnen blijven onder het Oude Verbond en dat God een plan heeft met de christenen onder het Nieuwe Verbond. Keurig de beide geloven gelijkwaardig naast elkaar, waarbij er geen sprake is van geloofsblindheid bij welke geloofsrichting ook. De vervangingsleer speelt in de grotere geloofsorganisaties inmiddels geen rol meer, nu doorstoten naar de gelijkwaardigheid van het joodse en christelijke geloof. Wenkend perspectief :!: :!:
Zo zal het ook wel zijn....dat ze Jood blijven... :thumb1:
En de christen christen...
Het idee dat God een plan zou hebben met de Joden bedoelen de christenen dat ze Jezus zullen aannemen.
Wishful thinking....
Nou...dat zal niet gebeuren.....Joden zullen nooit christen worden...
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 37

Bericht door Snelheid »

He heerlijk :D een echte protestantse bijbelstudie................niemand is het met elkaar eens iedereen weet het beter.; nou lees wel mee dat wordt weer lachen.
VERITAS VOS LIBERABIT.